Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons feb 15, 2023 11:59 pm

Jag är uppriktigt besviken att vi inte förstärker laget och går för det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor feb 16, 2023 5:51 am

Håller med.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tor feb 16, 2023 7:51 am

Märkligt, men inte förvånande. Ekonomin är nog ansträngd och man ligger där man vill ligga och hoppas helt enkelt att det ska räcka. Men samtidigt känns det som ett tecken på att man prioriterar annat just nu än att till varje pris gå långt. Jag tror inte detta räcker. Jag tror inte vi har ett lag som kan gå långt i ett slutspel. Vi kan ta oss förbi kvarten men sen tror jag det är stopp. Har sagt det innan att det känns väldigt likt säsongen då vi rök mot Malmö.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor feb 16, 2023 8:15 am

Man förstod att det inte skulle komma någon redan då Evertsson tyckte att Kossila var som ett sent nyförvärv eftersom han var skadad inledningsvis. En tafflig undanflykt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor feb 16, 2023 10:16 am

Att ekonomin är ansträngd är bara ett forum rykte , sägs det här på forumet :wink:

Det har väll hänt förr att Växjö pressenterat ett nyförvärv efter deadline så att säja? Jag ger det dagen ut , hoppas fortfarande på en trans-atlant som går rakt på mål !
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor feb 16, 2023 10:38 am

Jahopp, då kan skadorna börja ramla in och snart står vi där med Dansken som våran enda "toppforward". Spännande [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor feb 16, 2023 1:20 pm

Är otroligt imponerad över Evertssons lagbygge och vad tränarteamet fått ut. Är inte så besviken över att det inte kom in någon sista dygnen med tanke på priser och spelare som bytt klubb. Hade gärna sett någon tyngre forward adderas tidigare under säsong men samtidigt så tycker jag det är rätt att låta Stjerna få en roll och kunna kräva mer av honom. Tobi känns som den enda som gör mål med kraft. Stjerna, Lundberg, Nilsson, Glenn måste producera några fler poäng. Jayden och Blichfeld måste få mer att hända.
Sedan tror jag Kellman kommer växla upp. Bästa spelare i slutspelet förra året och kan få ut mycket mer. Ser grymt bra ut men fler måste höja sig annars kan det bli stryk i kvartsfinalen.

Bra värdemätare ikväll med viktiga poäng på spel.

Det jag saknar mer än en ny spelare är att Evertsson svarar lite på frågor om laget och hur han ser på truppen inför slutspurten och slutspelet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor feb 16, 2023 2:43 pm

Det lutar tydligen mer mot HV för Engsund till nästa säsong, de har tydligen lagt det bästa budet plus att familjen tydligen trivs där sedan juniortiden. Så om de inte åker ur så kan vi nog räkna bort Engsund till nästa säsong, vore synd, då jag tror att det är precis vad vi behöver. Även Rögle ska vara intresserade, och de brukar ju ha en rejäl plånbok. Oskarshamn är också aktuellt, med tanke på att det är moderklubben, men där handlar det nog inte om det ekonomiska om man får gissa. Allt detta enligt mrmadhawk.

Evertsson får försöka fynda istället, något i stil med Lowe.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor feb 16, 2023 2:45 pm

StenHårt - Ja, lagledningen har verkligen byggt ett LAG. Men jag tycker att 1-2 tunga forwards borde tagits in. Men nu kör vi rätt in i kaklet! Vi har revansch att utkräva på oss själva efter förra säsongens 0-4 i kvarten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor feb 16, 2023 4:37 pm

Fantastiskt märkligt att fönstret bara passerar utan så mycket som en flyktig kommentar - ens på Minhockey.se ??

Man kunde ju åtminstone redogöra för hur man tänkt ??
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1633
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor feb 16, 2023 5:06 pm

Mycket förvånad, möjligtvis att man senaste tiden haft det på känn att värvningar uteblir. Men frågan kvarstår, varför? Finns inte rätt spelare på marknaden? Har vi inga stålar? Tycker ledningen att befintlig trupp kan gå för guld? Blev vi snuvade på tilltänkt underskrift?

Vill VÄLDIGT gärna veta...vi har ändå satt oss i en position där man borde se att ett guld är möjligt.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor feb 16, 2023 5:25 pm

Dysterqvist skrev:Att ekonomin är ansträngd är bara ett forum rykte , sägs det här på forumet :wink:

Det har väll hänt förr att Växjö pressenterat ett nyförvärv efter deadline så att säja? Jag ger det dagen ut , hoppas fortfarande på en trans-atlant som går rakt på mål !
Tja, det är väl bara ett rykte - jag har inte sett eller hört något officiellt uttalande som säger att ekonomin är ansträngd…

Sen undrar jag vilka spelare som dom andra lagen plockat in som vi borde ha varit med och budat över på?

Olausson, han från Vita Hästen? Eller div 1-spelaren som Örebro tog in? Möjligen Simon Hjalmarsson kanske? Hur mycket skulle han vara värd?

Jag tror att det är så enkelt och tråkigt att det inte fanns några rimliga spetsspelare som hade gjort laget bättre att finna…

Det kan såklart även vara så att vi gått från 4-5 rikaste klubb till botten på ett halvår…?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor feb 16, 2023 5:38 pm

Härmapan skrev:
Dysterqvist skrev:Att ekonomin är ansträngd är bara ett forum rykte , sägs det här på forumet :wink:

Det har väll hänt förr att Växjö pressenterat ett nyförvärv efter deadline så att säja? Jag ger det dagen ut , hoppas fortfarande på en trans-atlant som går rakt på mål !
Tja, det är väl bara ett rykte - jag har inte sett eller hört något officiellt uttalande som säger att ekonomin är ansträngd…

Sen undrar jag vilka spelare som dom andra lagen plockat in som vi borde ha varit med och budat över på?

Olausson, han från Vita Hästen? Eller div 1-spelaren som Örebro tog in? Möjligen Simon Hjalmarsson kanske? Hur mycket skulle han vara värd?

Jag tror att det är så enkelt och tråkigt att det inte fanns några rimliga spetsspelare som hade gjort laget bättre att finna…

Det kan såklart även vara så att vi gått från 4-5 rikaste klubb till botten på ett halvår…?


Någonstans tänker jag också att den rimliga tanken är att det inte fanns något vettigt att ta in snarare än att det är tomt på bankkontot. Vanan av att det oftast kommer in spännande nyförvärv vid detta fönstret gör att man blir lite konfunderad när det inte gör det.

En annan tanke jag haft är att Evertsson hela tiden har anat att det blir svårt att förstärka efter jul utifrån hur han såg marknaden. För visst var det längesedan vi startade med en så komplett trupp redan i augusti? Känns som att sportchefernas marknad börjar gå mot att ha riktigt god framförhållning i sina värvningar. Även om inget är offentligt än så förstår man att sportcheferna redan gjort klart med många viktiga pusselbitar/värvningar till nästa säsong. Hoppas melodin för Lakers blir att gå in med en stark trupp i augusti för att spela ihop den.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tor feb 16, 2023 11:57 pm

9 lag förstärker under säsong, Växjö, Frölunda, Linköping , Malmö och Örebro förstärker inte. HV tar in hela 6 nya [emoji15]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre feb 17, 2023 9:33 am

PutteA skrev:9 lag förstärker under säsong, Växjö, Frölunda, Linköping , Malmö och Örebro förstärker inte. HV tar in hela 6 nya [emoji15]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


nja, inte helt sant. Det har förstärks under säsong på vissa håll.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre feb 17, 2023 9:33 am

MIF tog in Nuutti Viitasalo.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre feb 17, 2023 3:33 pm

..Och Roger köpte loss Vita Hästens lagkapten. Folk värvar. 'Chief' är inte folk. På gott och ont. Nu tror jag ju inte att panikvärvningar från HA gör någon skillnad, på den offensiva spets vi lider brist på. Poängspelare från HA behöver oftast tid att anpassa sig till den tuffare ligan. Dem tas med fördel in i augusti.

Men utan den här transatlantiska motorvägen som vanligtvis flyger in två KILLERS till Växjö Lakers Hockey så här års - det som gjort karatehockeyn känd, omtalad och beundrad i svensk ishockey - så har jag svårt att se hur vi skall ta guld i år. Det är inte det att vi inte är ett av Sveriges två bästa lag. Men vi är SECOND bäst. Visst med liten marginal, men det säger ändå något att vi förlorar de tre senaste raka matcher mot 'Scooters', som dessutom har en förkrossande överlägsen målskillnad.
Kan slå dem? Javisst. Men i bäst av sju - där de har hemmafördelen? Då måste flera upp på personbästa. Och att två av deras toppar går skadade när det skall avgöras.
Jag låter dystopisk. Är bitter för förlusten och för utebliven stjärnvärvning. Men det är så det känns. Fuck.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1633
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre feb 17, 2023 4:28 pm

Det minsta man som betalande supporter kan begära är väl för fan hur Henrik Evertsson och hans undersåtar resonerade kring sista fönstret? Jag förstår att det tar tid för den hunsade sekreteraren på kansliet att skriva ner det tafatta talet som den mediaskygge ytterst ansvariga Hönan sedan ska läsa innantill och godkänna. Dåligt.
Senast redigerad av Kloker fre feb 17, 2023 5:05 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre feb 17, 2023 5:05 pm

Evertsson har väl lärt sig av typ Burish-värvningen att det inte bara är att slänga in en kropp.

Nu får vi se hur det är med Sexton, om han är skadad länge eller ej.

"Sexton, som är sexa i Lakers poängliga på 24 poäng, är i dagsläget den ende i Lakers som finns på skadelistan. Det finns därmed 13 centrar/forwards tillgängliga.

Något nyförvärv på den positionen plockades aldrig in före transferfönstrets stängning tidigare i veckan.

– Vi har diskuterat och har inte hittat nåt eller letat aktivt efter nåt. Vi har hela truppen frisk och ligger i toppen av ligan. Det finns bredd och djup. Hade vi hittat nåt är det möjligt att vi hade gått för det. Men nu blev det inget, säger Jönsson"
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre feb 17, 2023 5:34 pm

Spelar ingen roll , vi har en bred och djup trupp. Jag litar på Evertsson. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre feb 17, 2023 5:50 pm

vlk skrev:Spelar ingen roll , vi har en bred och djup trupp. Jag litar på Evertsson. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Bred och djup svacka skulle jag kalla det istället.
Men det är lugnt, dansken går in istället för 16 ju
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre feb 17, 2023 6:20 pm

Och målvaktstränaren i mål utan hjälm. Suspensoar behöver hen inte.

Karamellparet på Minhockey verkar ha slokat…
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör feb 18, 2023 6:57 pm

Tror risken är ganska stor att vi ställs mot våra smålandskolleger i kvarten som läget ser ut just nu. Skulle säga att dom tillsammans med Ske är ligans bästa lag just nu. 3-0 seger i Karlstad idag, dom bara ångar på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » lör feb 18, 2023 7:26 pm

PutteA skrev:Tror risken är ganska stor att vi ställs mot våra smålandskolleger i kvarten som läget ser ut just nu. Skulle säga att dom tillsammans med Ske är ligans bästa lag just nu. 3-0 seger i Karlstad idag, dom bara ångar på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Tar vi oss förbi en kvartsfinal blir jag förvånad.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör feb 18, 2023 7:53 pm

steve_saviano_theking skrev:
PutteA skrev:Tror risken är ganska stor att vi ställs mot våra smålandskolleger i kvarten som läget ser ut just nu. Skulle säga att dom tillsammans med Ske är ligans bästa lag just nu. 3-0 seger i Karlstad idag, dom bara ångar på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Tar vi oss förbi en kvartsfinal blir jag förvånad.
Vår chans är att IKO fortsätter att ånga på och tar en topp 6 placering, så vi slipper dom i en kvart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 19, 2023 2:36 pm

Jaha, då var säsongen slut för Sexton. Fast Evertsson har ju sagt att det inte behövde breddas eller spetsas i truppen, då är det väl så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön feb 19, 2023 2:56 pm

Sexton borta hela säsongen med säkerhet? Tungt i så fall. Nu vet vi iaf vilka som ska göra det, bara hoppas att gruppen använder lite mer av sin reptilgärna för att locka fram överlevnadsinstinkten som behövs i ett slutspel.

Jag skrev det för några dagar sedan och Enestubbe i en krönika igår. Marknaden är inte densamma och sportcheferna måste börja tänka om. Man kan inte förstärka på klassiskt Evertsson vis längre och jag tror även vår sportchef upptäckt detta i tid. Tråkigt att inte få in något innan fönstret men samtidigt startade vi året med en stabilare trupp än tidigare år. Jag hoppas att Evertsson vet vad han vill ha till nästa säsong och är framme och viftar med fina kontrakt för att tidigt binda till sig det vi vill ha. Annars kan det bli jobbigt.

Tyvärr visar många av oss Lakers-supportrar större looser-mentalitet än truppen just nu. Klart det inte ser fantastiskt ut just nu men vi ligger tvåa och går in med än bättre eller likvärdig möjlighet att nå en final jämfört med de flesta lag. SAIK är svåra och slipper FBK skador och hittar form blir de att räkna med. Men vilken looser tror på riktigt att IKO ska slå ut oss, brösta upp er lite, snälla. Hade supportrarnas engagemang bestämt hur laget slutat i tabellen hade vi legat i botten, ren fakta. Laget är bättre än vi förtjänar helt enkelt.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 19, 2023 3:04 pm

Aleks skrev:Sexton borta hela säsongen med säkerhet? Tungt i så fall. Nu vet vi iaf vilka som ska göra det, bara hoppas att gruppen använder lite mer av sin reptilgärna för att locka fram överlevnadsinstinkten som behövs i ett slutspel.

Jag skrev det för några dagar sedan och Enestubbe i en krönika igår. Marknaden är inte densamma och sportcheferna måste börja tänka om. Man kan inte förstärka på klassiskt Evertsson vis längre och jag tror även vår sportchef upptäckt detta i tid. Tråkigt att inte få in något innan fönstret men samtidigt startade vi året med en stabilare trupp än tidigare år. Jag hoppas att Evertsson vet vad han vill ha till nästa säsong och är framme och viftar med fina kontrakt för att tidigt binda till sig det vi vill ha. Annars kan det bli jobbigt.

Tyvärr visar många av oss Lakers-supportrar större looser-mentalitet än truppen just nu. Klart det inte ser fantastiskt ut just nu men vi ligger tvåa och går in med än bättre eller likvärdig möjlighet att nå en final jämfört med de flesta lag. SAIK är svåra och slipper FBK skador och hittar form blir de att räkna med. Men vilken looser tror på riktigt att IKO ska slå ut oss, brösta upp er lite, snälla. Hade supportrarnas engagemang bestämt hur laget slutat i tabellen hade vi legat i botten, ren fakta. Laget är bättre än vi förtjänar helt enkelt.
Hörde att han brutit armen. Nä, ingen visar loosermentalitet, man kan bry sig på olika sätt. Att klistra epitet på andra är bara löjligt. Att det inte finns spelare är inte sant , evertsson har varje år plockat fram en spelare eller två. Det finns spelare om man vill ta in. Jag hävdar fortfarande att vi hade behövt bredda truppen på forwardssidan, men nu är det inte så det blev och det tycker jag var fel. Väldigt fel, bredd är också kvalitet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön feb 19, 2023 4:17 pm

Jag kan köpa att en breddning också kunde behövts, tvivlar dock på att det finns någon som hade spetsat laget som är värd pengen.

Jag klistrar inte på någon ett epitet förutom dom som uttryckligen säger att vi åker ut mot alla oavsett (vilket en del verkar tro). Däremot är det väl uppfriskande att prata om det som också sker på forum och läktaren. Vårt engagemang är för dåligt helt enkelt och generellt alldeles för negativt i förhållande till lagets prestation.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » mån feb 20, 2023 10:05 am

Enligt Mrmadhawk har vi backat ur när det gäller Engsund till nästa säsong pga det ekonomiska, vi har inte råd helt enkelt. Så det är nog inte bara taget ur luften det här med att ekonomin är sämre. Sen behöver inte det betyda att vi är nära konken. Men kanske att vi får rikta in oss på att värva mer som Oskarshamn. Göra riktigt bra fynd som man sen skeppar iväg till större klubbar och ligor.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån feb 20, 2023 11:43 am

steve_saviano_theking skrev:Enligt Mrmadhawk har vi backat ur när det gäller Engsund till nästa säsong pga det ekonomiska, vi har inte råd helt enkelt. Så det är nog inte bara taget ur luften det här med att ekonomin är sämre. Sen behöver inte det betyda att vi är nära konken. Men kanske att vi får rikta in oss på att värva mer som Oskarshamn. Göra riktigt bra fynd som man sen skeppar iväg till större klubbar och ligor.


Att man backar ur och tycker det är för dyrt kan väl också bero på att vi redan har lagt mycket pengar på försvaret, Bengtsson, Persson, Cooper lyfter nog ganska fina löner. HHA är en toppback som i år tjänar långt under vad han presterar, alltid svårt att ersätta då. Visserligen försvinner Koivisto som säkert också har en fin lön. Den stora frågan är väl om vår lönebudget är mycket lägre än övriga. Mycket lättare i NHL där alla löner är offentlig, visserligen pga lönetaket men ändå.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån feb 20, 2023 12:08 pm

Koivisto spelar inte gratis. Men med det sagt så är det rätt logiskt att vi kommer lägga mer pengar på anfallet nästa säsong. Eftersom resurserna inte är oandliga så handlar allt om att hitta rätt balans. Vår backsida den här säsongen har varit fantastiskt trevligt att ha, men det blev kanske lite väl bra, så mindre till backarna och mer på ytterforwardspositionen gör laget bättre som helhet (förhoppningsvis). Även om vi inte har råd med Engsund hoppas jag vi satsar på en fysisk, defensiv, back av klass. En tjeck/slovak som är billigare kanske?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån feb 20, 2023 12:31 pm

Engsund till Oskarshamn - inte så konstigt att han valde moderklubbens ”monsterbud”

Lite synd dock…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån feb 20, 2023 12:31 pm

Engsund får 6-årskontrakt av Oskarshamn. Glad att vi inte binder upp sådana summor över 6 år och den åldern.
Han är bra men inte så bra.

Har vi kunnat ta guld med Oliver Bohm och liknande så känner jag inte att vi behöver betala dyra pengar för en slags spelartyp.

Vårat spelsystem gör att man nästan kan sätta in vilken defensiv back och han gör jobbet.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån feb 20, 2023 1:18 pm

I år har vi haft lite övertaligt av offensivt skickliga backar. Svårt att utnyttja all kreativitet med så många. Med Bengtsson, Cooper och Persson kvar behöver vi inte ta in någon mer "dyr" poängback. Nu gäller det bara att hitta rätt. Engsund är väl den profil som söks, en ledande defensiv back, men det bör finnas några som kan spela för billigare peng. Nu är Nordberg klar också, han måste få chansen att göra en del minuter första halvan av säsongen iaf för att kanske ges ett lån till allsvenskan om han inte riktigt är redo.

Persson
Bengtsson
Cooper
Nordberg

Lowe (borde kanske få ett nytt kontrakt, inte alltför dyr och behärskar defensiven bra)
Claesson (accepterar att vara sjunde och gör det helt okej även som sjätte, kan vara aktuell för förlängning)

Ny defensiv ledande back (profilen är tydlig, våra vinnande lag har innehållit någon som Melart, Rahimi, Welch, Folin. Kan vi hitta ett kap?)
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 107 gäster