Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis apr 07, 2020 8:45 pm

Unga spelare kanske är roliga att se en match eller två men de vinner inga mästerskap. Det gör det skäggiga männen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » ons apr 08, 2020 11:10 am

StenhårtSlagskott skrev:Unga spelare kanske är roliga att se en match eller två men de vinner inga mästerskap. Det gör det skäggiga männen.


Till viss del ja men det är ju viktigt att ha en röd tråd i hur laget byggs långsiktigt.

Du kan satsa på stjärnvärvningsr ett år och med lite tur ta SM-guld. Men ser du inte till att se ett lag över typ 5år riskerar man ett stort spelartapp varje år där stjärnspelarna plockas till andra ligor. Det är ofta baksmällan efter ett SM-guld och då är det viktigt att de där fjuniga pojkarna inte kastas in i ett sådant läge utan de fått speltid innan det sker.

Problemet senaste 2 säsongerna är att man inte haft en stabil stomme och av den anledningen inte velat ge de yngre det ansvaret att reda upp situationen så att säga.

Det känns inte som man bygger laget långsiktigt utan tar varje säsong var för sig. Det blir lite så när siktet är SM-guld varje år. Något år måste bli ett återhämtningsår där man hittar en stomme och inte bara chansar med sina stjärnvärvningar.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav davvee » ons apr 08, 2020 11:27 am

Hörde något om att Ginning var påväg hit, ta det med lite salt dock.
davvee
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: mån mar 09, 2020 12:40 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons apr 08, 2020 12:20 pm

davvee skrev:Hörde något om att Ginning var påväg hit, ta det med lite salt dock.


Hoppas jag verkligen inte. Visst Ginning kan säkert bli en bra back men när man passar på Norbe, eventuellt lånar ut Nässen och dessutom har Svensson från egna leden att ta upp finns det ingen logik i det. När en ny back presenteras utgår jag ifrån att det är en skillad PP-back. Alla andra värvningar är överflödiga.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons apr 08, 2020 1:03 pm

Nu fattar jag ingenting gällande Eliasson. Färjestad lyckas värva honom och låna ut han till HA, vad har hänt om inte det upplägget funkade hos oss? Känns inte alls bra, hade haft en helt annan förståelse ifall han värvades som andrakeeper men nu blir det bara märkligt hur många spelare som försvinner på ett tråkigt sätt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons apr 08, 2020 1:34 pm

Jag vet inte.. . Gjorde Eliasson det bra i Almtuna?
Han var inte No1 i JVM heller.

Nä, inget att gråta över.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons apr 08, 2020 1:47 pm

Om man hade velat ha Eliasson som andrekeeper hade man behövt en bättre förstekeeper än vad både Fasth och Källgren är i dagsläget. Därmed blev nog ekvationen för svår att lösa med Eliasson om man då inte gav honom ett kontrakt för att återigen låna ut honom.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons apr 08, 2020 1:57 pm

Men Färjestad lyckades få honom att acceptera en utlåning ju, vilket även Evertsson borde kunnat göra här. För har man chansen att hålla en JVM-målvakt under kontrakt och låta honom utvecklas i HA, då tar man den. Det är därför jag inte fattar varför detta sker.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons apr 08, 2020 5:21 pm

Snart har halva april gått, satan i gatan så spännande det blir att se hur Evert tänkt lösa detta med JFK, Gynge, Pettersson, Davidsson och Erixson. En rysare...

Aldrig har uttrycket ”Mest hockey per krona”, Evertsson egna mantra, passat sämre :!:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons apr 08, 2020 6:12 pm

Funderar på om det är lite rea på spelare just nu? Kommer det vara lättare att få bra spelare att skriva "billigare" kontrakt. Om det är så är vi i ett mardrömsläge med Gynge, JFK och Pettersson. Davidsson tror jag inte rullar in lika mycket deg och han var i förhållande inte lika kass som de andra. Erixon kan jag överleva med, ändå en stabil back som får lite för mycket betalt i dagsläget.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons apr 08, 2020 6:23 pm

Det är inte spetsspelarna som blir billigare utan isf är det mellanskiktet. För spets kommer det ALLTID vara huggsexa om. Sanny och mrmadhawk var inne på det i podden. Mellanskiktet kan nog få vänta ett tag med sina kontrakt, och att det är de som kommer gå ner en del om det krävs. Exempelvis en spelare som ligger på 130k kommer behöva gå ner mot 85-90k.

Spelare som Lundberg kan man vinna SM-guld utan, men har du inte spetsen vinner du inte. Därav kommer de kunna få den deg de vill ha.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 08, 2020 6:24 pm

Samma lag en säsong till. Lägg pengar på att bryta med spelare känns dumt och dyrt. Bara att förbereda sig på att kriga i botten/mitten. Den här säsongen räknades ju inte ändå.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons apr 08, 2020 7:52 pm

StenhårtSlagskott skrev:Bara att förbereda sig på att kriga i botten/mitten.

Vore helt ok om laget faktiskt krigade. Men om vi ska fortsätta åka omkring förlamade från midjan och uppåt och agera franska pantomimclowner så kan vi lika ställa in nästa säsong också. Hellre skitspelare som ger järnet än sköna stjärnor som backhandflippar sig igenom säsongen och kanske kan drista sig att bita ihop om det vankas slutspel. Tänderna ska fan vara nerslipade när säsongen BÖRJAR.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Nobodyelse » ons apr 08, 2020 9:21 pm

davvee skrev:Hörde något om att Ginning var påväg hit, ta det med lite salt dock.
Ginning passar väl perfekt i Växjö, han är ju också kass på skridskorna, precis som 98% av laget. [emoji15][emoji15][emoji15][emoji23][emoji23][emoji23]

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Nobodyelse
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: lör dec 20, 2014 9:29 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons apr 08, 2020 9:32 pm

Nästan så man sitter och hoppas på en inställd säsong... det skulle vara typ den enda räddningen för Evert att bli av med ett gäng svindyra föredettingar, och på sikt i stället få in mer energi, fart och fläkt.
Sitter inte VARTENDA nyförvärv som en smäck kan detta mycket väl bli den dyraste truppen i Elitseriens/SHL:s historia som tvingas till negativt kval. Kom ihåg var ni läste det först :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 08, 2020 10:24 pm

Lika bra att ge upp nu då eller? :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons apr 08, 2020 10:42 pm

StenhårtSlagskott skrev:Lika bra att ge upp nu då eller? :clap:

Som jag ser det: ja.
Eller, det kan såklart fortfarande ske mirakel vad gäller JFK, Gynge och Pettersson, det går kanske hitta lag som vill ta över deras kontrakt? Men i o m att Leksand och IKO blev kvar och vi därmed inte har något nykomlingslag i SHL minskar chanserna att bli av med dessa tre radikalt, tror jag. Fast det finns ju ligor utomlands, deras CV imponerar nog fortfarande på en del lags sportchefer ute i Europa. :clap:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 08, 2020 10:47 pm

Okej. Men då är sistaplatsen given. Allt annat är bonus.

Färjestad planerar att låna ut Eliasson direkt. Kan vara intressant för vissa.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons apr 08, 2020 10:53 pm

Vad gäller Eliasson så har ju Färjestad en Växjö föredeting som målvaktstränare som jag klassar som en av Sveriges bästa. Vad har vi? Andreas Andersson. Knappast på samma nivå iaf.
Om nästa säsong blir inställd så hoppas jag att 2 ledare oxå försvinner. Att Evertsson inte har gjort sig av med Thermell nu är helt otroligt.
Nej denna klubben med Evertsson vid rodret kan glömmas bort fullständigt för unga talanger. Mycket bättre att gå till Tingsryd, Troja eller Hv71 istället. Dom ger ju iaf sina talanger chansen. Plus att där finns det en kultur som gör att man plockar fram just unga talanger. Och som man har gjort sen tiotals år tillbaka.
Växjö är inte änns i närheten att änns börja bygga upp en kultur.
Här satsar man hellre på det kortsiktiga än på framtiden.
Tror inte att det hade sett ut såhär om Anders Öman varit kvar i klubben.
Sen kan jag inte förstå varför man inte plockar in en ny tränare till J20. All heder åt Janne. Men där behövs någon yngre med ett helt nytt tänk.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 08, 2020 11:13 pm

Att Växjö har mycket att jobba på när det gäller ungdomssidan är ju bra. Blev ett silver för några år sedan i j20 men som alltid går det upp och ner. Juniorerna som kommer upp i Växjö måste också bli bättre.

Att jämföra med allsvenska lag känns inte rimligt då nivån inte är svensk elitnivå.

Ska man spela ordinarie i SHL som junior ska man i stort sätt vara given i JVM som 18-19 åring. Är tyvärr få som klarar det. Sedan finns det också några undantag med jämna mellanrum.

Jag tycker inte att spelare inte får chansen. Blir man utlånad och är bra så visar man det vid utlånineng. Klarar man inte att leverera i HA är sannolikheten stor att man inte är bra nog för shl.

Största problemet är att den där stora talangen inte har hittats i Växjö än, men det kommer och då kan det bana väg för hela usatsningen några år. För mycket bredd helt enkelt just nu. Sedan vet inte jag hur det ser ut i årgångarna under 16.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tor apr 09, 2020 6:53 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor apr 09, 2020 6:04 am

Stupet skrev:Vad gäller Eliasson så har ju Färjestad en Växjö föredeting som målvaktstränare som jag klassar som en av Sveriges bästa. Vad har vi? Andreas Andersson. Knappast på samma nivå iaf.
Om nästa säsong blir inställd så hoppas jag att 2 ledare oxå försvinner. Att Evertsson inte har gjort sig av med Thermell nu är helt otroligt.
Nej denna klubben med Evertsson vid rodret kan glömmas bort fullständigt för unga talanger. Mycket bättre att gå till Tingsryd, Troja eller Hv71 istället. Dom ger ju iaf sina talanger chansen. Plus att där finns det en kultur som gör att man plockar fram just unga talanger. Och som man har gjort sen tiotals år tillbaka.
Växjö är inte änns i närheten att änns börja bygga upp en kultur.
Här satsar man hellre på det kortsiktiga än på framtiden.
Tror inte att det hade sett ut såhär om Anders Öman varit kvar i klubben.
Sen kan jag inte förstå varför man inte plockar in en ny tränare till J20. All heder åt Janne. Men där behövs någon yngre med ett helt nytt tänk.
Återigen, det är inte Evertsson som värvat Thermell utan det är Hallam som väljer sina ass. tränare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor apr 09, 2020 10:36 am

Exakt. Jag tror det vore bra om vi håller isär vem som ansvarar för vad. Självklart står det fritt att kritisera vem man vill. Men det ökar trovärdigheten om man kritiserar rätt person för för sak.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor apr 09, 2020 12:07 pm

Är det Hallam eller Evertssons uppgift att avskeda Thermell?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor apr 09, 2020 12:11 pm

Evertsson är ju deras chef, men det måste ju såklart vara i en dialog med Hallam. Annars skär det ju sig rejält om Evertsson går runt Thermell.
Men vill Hallam ha kvar Thermell så kommer det förbli så


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 09, 2020 12:34 pm

Påskrea i Lakers webshop. Perfekt läge att bidra så att evertsson har råd att köpa ut spelare/tränare eller kontraktera nya spelare/tränare lite beroende på hur du är lagd.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav sid » tor apr 09, 2020 4:00 pm

Intressant läsning


https://www.aftonbladet.se/a/GGLqnV


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs
 
Inlägg: 577
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:34 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 09, 2020 4:03 pm

Det var som fan. Inte de två jag skulle fokuserat på. Exitsamtalen kanske inte gick så bra.

Om Aftonbladets info nu stämmer.

Är inte förtjust att betala spelare som inte är i klubben så får fan hoppas att de spelar eller hittar en klubb som vågar satsa mot guld och bra med dollars.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tor apr 09, 2020 4:11 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor apr 09, 2020 4:06 pm

Pettersson förstår jag att man vill bli av med, men inte Shinnimin. Det finns dom som var sämre!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 09, 2020 4:58 pm

Gynge har två år kvar och lär vara omöjlig att bli av med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » tor apr 09, 2020 5:02 pm

Inte helt fel med #24 i min värld, för mycket fokus har riktats mot honom från alla sidor och för laget är inte det det bästa. Speciellt inte efter säsongen som var.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor apr 09, 2020 5:41 pm

Emil kan kvitta även om jag tror att han kan lyfta. Gynge gör minst 40 poäng nästa år
Är det någon man kan avvara så är det väl JFK!

Men om jag får välja tre spelare jag vill ha kvar i laget så är Shinimin en av dom!

Hoppas verkligen att det INTE stämmer!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 09, 2020 7:08 pm

Vi har inte ekonomi att lyfta in en enda bra dyr spelare om vi inte gör oss av med en del kontrakt. Det vågar jag påstå utan att ha insyn.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 09, 2020 7:17 pm

vlk skrev:Vi har inte ekonomi att lyfta in en enda bra dyr spelare om vi inte gör oss av med en del kontrakt. Det vågar jag påstå utan att ha insyn.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Men anta att vi måste betala mellan 25-50 i månaden för Shinnimin och Pettersson så blir det lite mer än någon miljon och de spelar i annan klubb i SHL. Bästa vore om en klubb i KHL tar det om det nu är så att de ska bort.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 09, 2020 8:18 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Vi har inte ekonomi att lyfta in en enda bra dyr spelare om vi inte gör oss av med en del kontrakt. Det vågar jag påstå utan att ha insyn.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Men anta att vi måste betala mellan 25-50 i månaden för Shinnimin och Pettersson så blir det lite mer än någon miljon och de spelar i annan klubb i SHL. Bästa vore om en klubb i KHL tar det om det nu är så att de ska bort.


Exakt, hoppas det går vägen. 14 och 24 kan nog tänka sig KHL. Gynge med 2 år kvar går inte att skeppa igen till KHL. JFK bör gå att få ut till annat SHL lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor apr 09, 2020 9:51 pm

Tror inte Shinnimin vill ta en vända till i KHL, mitt tips blir Luleå eller Brynäs. Tyvärr.
Lakers är rökta, sjukt dyra föredettingar på kontrakt. Shinnimin underpresterade i år, han var mer en belastning än en tillgång, men det skulle ändå vara jobbigt att se honom i ett annat lag i SHL. Det är dom andra blyrövarna som Evertssons borde försöka få loss...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster