Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » sön jul 26, 2020 12:50 am

Person skrev:Jag gillar denna värvning starkt! Hallam sa tidigare att tre centrar (Rosén, Holmberg och Josen) var spikade.
I de tider som råder så känns faktiskt detta som en klockren värvning. Stor potential och troligtvis billig, samt att den sätter press på spelare som JFK och Pettersson. Vill de gå som centrar så är det dags att steppa upp rejält.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Varför gillar du denna värvning starkt?

En collegespelare till, och det vet vi ju hur det gick med det senast. Vad är det som säger att Drury ska lyckas bättre här än Ortega? Har heller aldrig spelat utanför Amerika. Stor rink. Allt talar egentligen emot. Spelar ingen roll hur många gånger han har hittat nätmaskorna i collegeligan. College är college. SHL är SHL. Ser inte ut som att det är nåt särskilt unikt i hans spelstil heller som gör att man hoppar till.
Evertsson måste värva mer etablerat om han vill ta revansch.. Risk för utlåning igen och då saknar vi spetskompetens igen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jul 26, 2020 4:02 am

Ung och målmedveten amerikan som vill något. 39 shopsticks på 28. Stor potentiell uppsida till liten(?) risk. En ny 'Elias light?

Det bästa med den här värvningen är dock inte spelaren i sig. Nej det är att vi - ännu en gång - kn*llar SAIK hårt i daimen. Det har ju blivit något av en tradition i SHL - vi plockar lirare och SM-tecken från gulsvarta scooters som man stjäl godis från småbarn :wink:

Nu skall vi bara byta ut 'SHIN' mot ett SPJUTH med så har vi ett startlag.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jul 26, 2020 8:46 am

Det går ju inte att veta någonting om denna nya jänkare. Jag hoppas han duger och kan tillföra något i truppen. En chansning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön jul 26, 2020 9:55 am

Med tanke på vilka gener han har, då hans farbror var väldigt duktig i NHL, så borde han lösa SHL med bravur.

Klart det är en chansning, nära på omöjligt att veta hur han spelar mot seniorer och även på stor rink. Broc Little löste ju flytten från NCAA till HA/SHL ganska lätt? Ortega hade fel inställning och har så än idag. Sedan spelade, så vitt jag vet, varken Little eller Ortega JVM. Drury har spelat i två. Det är miiiiil svårare att reppa USA eller Kanada i JVM än Sverige.

Väldigt billig, med chans till stor leverans - ändå gnäller ni? Vi kan inte handla för pengar vi inte har. Börjar ju ifrågasätta ekonomin hos vissa av er, Lakershjärta71 är ju nära på Lyxfällan.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön jul 26, 2020 10:34 am

Lakershjärta71 skrev:
Person skrev:Jag gillar denna värvning starkt! Hallam sa tidigare att tre centrar (Rosén, Holmberg och Josen) var spikade.
I de tider som råder så känns faktiskt detta som en klockren värvning. Stor potential och troligtvis billig, samt att den sätter press på spelare som JFK och Pettersson. Vill de gå som centrar så är det dags att steppa upp rejält.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Varför gillar du denna värvning starkt?

En collegespelare till, och det vet vi ju hur det gick med det senast. Vad är det som säger att Drury ska lyckas bättre här än Ortega? Har heller aldrig spelat utanför Amerika. Stor rink. Allt talar egentligen emot. Spelar ingen roll hur många gånger han har hittat nätmaskorna i collegeligan. College är college. SHL är SHL. Ser inte ut som att det är nåt särskilt unikt i hans spelstil heller som gör att man hoppar till.
Evertsson måste värva mer etablerat om han vill ta revansch.. Risk för utlåning igen och då saknar vi spetskompetens igen.
Om du läser det jag skriver så behöver du inte fråga.
Ekonomin har påverkats hårt i samtliga SHL-klubbar (bara Örebro och LHC som blundar för det) och att vi då plockar in en spelare som är billig men har enorm potential är skäl nog att gilla värvningen. Skulle det inte falla väl ut så har Evertsson åtminstone inte bränt enorma summor. Jag tycker att detta är en betydligt mer synd värvning än att ta en etablerad AHL-/KHL-spelare.

Jag kan inte yttra mig om spelaren i sig, men jag litar på att Evertsson och Hall gjort sin scouting. Att dessutom flera andra SHL-klubbar velat ha honom säger ändå något om kvaliteterna.


Pettersson-Rosén-Gynge
Davidsson-Drury-JFK
Karlström-Holmberg-Sylvegård
Nilsson-Josefsson-Lundberg
Forslund

Beroende på hur länge Davidsson är borta så kan det tillkomma en till. Men är Davidsson tillbaka i full träning inom två månader kan det nog vara så att butiken är stängd.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 26, 2020 1:08 pm

Nu har jag inte sett honom så mycket mer än lite highlights. Men verkar ha ha bra inställning, karaktär och rätt saker innanför pannbenet. Kommer han in rätt så skulle jag gärna se honom se honom som ytter likt kiiskinnens roll med Gynge och Rosen. Kan både ta ansvar men även sätta några puckar.

Davidsson, Pettersson och jfk bör inte blida en femma. Ser hellre att en av de flyttas ut och in med Nilsson där.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön jul 26, 2020 1:39 pm

Nätscoutingen tyder på att Drury är en defensiv center, så vi kan direkt plocka bort honom från någon av de två översta linorna. Tror mer att chiefen hoppas på en Lajunen-typ, en SH-spelare. Det skulle ge honom ansvar för en ny 3:a. Och med tanke på att EP, JFK och Davidsson är osäkra så kan det vara klokt att ha Drury eftersom hans tvåvägsspel och attityd till defensiva uppgifter gör linan enklare att bygga.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 26, 2020 2:52 pm

Han tar ansvar i defensiven men säger inget om att han inte kan vara farlig framåt. Har gjort endel poäng senaste säsongen trots allt och med bättre medspelare finns väl ingenting som säger att han inte skulle kunna spela i första eller andra.

Men främst då kanske center i andra. Ska bli intressant att se hur planen är för honom.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jul 26, 2020 8:28 pm

Den här typen av players är ju hur som haver roligare att få in än halvmätta KHL-finnar i "medelåldern". Kan gå either way men statistiskt sett bör det bli en ny flipp för 'Ninja' snart. Vore kul att få veta varför han valde Lakers om det var huggsexa. PODEIN? EP40? Chansen att få utvecklas under THERMELL?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jul 26, 2020 11:30 pm

Person skrev:
Lakershjärta71 skrev:
Person skrev:Jag gillar denna värvning starkt! Hallam sa tidigare att tre centrar (Rosén, Holmberg och Josen) var spikade.
I de tider som råder så känns faktiskt detta som en klockren värvning. Stor potential och troligtvis billig, samt att den sätter press på spelare som JFK och Pettersson. Vill de gå som centrar så är det dags att steppa upp rejält.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Varför gillar du denna värvning starkt?

En collegespelare till, och det vet vi ju hur det gick med det senast. Vad är det som säger att Drury ska lyckas bättre här än Ortega? Har heller aldrig spelat utanför Amerika. Stor rink. Allt talar egentligen emot. Spelar ingen roll hur många gånger han har hittat nätmaskorna i collegeligan. College är college. SHL är SHL. Ser inte ut som att det är nåt särskilt unikt i hans spelstil heller som gör att man hoppar till.
Evertsson måste värva mer etablerat om han vill ta revansch.. Risk för utlåning igen och då saknar vi spetskompetens igen.
Om du läser det jag skriver så behöver du inte fråga.
Ekonomin har påverkats hårt i samtliga SHL-klubbar (bara Örebro och LHC som blundar för det) och att vi då plockar in en spelare som är billig men har enorm potential är skäl nog att gilla värvningen. Skulle det inte falla väl ut så har Evertsson åtminstone inte bränt enorma summor. Jag tycker att detta är en betydligt mer synd värvning än att ta en etablerad AHL-/KHL-spelare.

Jag kan inte yttra mig om spelaren i sig, men jag litar på att Evertsson och Hall gjort sin scouting. Att dessutom flera andra SHL-klubbar velat ha honom säger ändå något om kvaliteterna.


Pettersson-Rosén-Gynge
Davidsson-Drury-JFK
Karlström-Holmberg-Sylvegård
Nilsson-Josefsson-Lundberg
Forslund

Beroende på hur länge Davidsson är borta så kan det tillkomma en till. Men är Davidsson tillbaka i full träning inom två månader kan det nog vara så att butiken är stängd.


Så länge lakers inte officiellt avskriver Shin så är han med i truppen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jul 26, 2020 11:54 pm

Towen skrev:Den här typen av players är ju hur som haver roligare att få in än halvmätta KHL-finnar i "medelåldern". Kan gå either way men statistiskt sett bör det bli en ny flipp för 'Ninja' snart. Vore kul att få veta varför han valde Lakers om det var huggsexa. PODEIN? EP40? Chansen att få utvecklas under THERMELL?
+ på den.....

Det var ju det här Evertsson var duktig på förr i tiden.
Tight budget och hitta billiga spelare över pölen.

Kanske blir bra, kanske inte.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 27, 2020 8:50 am

Lajunen snittade 0.4 p/match i SHL, 0.43 i SM-liiga och ligger på 0.56 i Schweiz. Han är som bäst mot andra lags stjärnor. Jag skulle bli otroligt glad om Drury har liknande egenskaper. Och det skulle i så fall kunna förklara varför han väljer SHL som nästa steg. Finns ingen bättre liga om man vill förkovra sig i taktiskt, defensivt, lagspel.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 27, 2020 11:06 am

Men just nu är det väl egentligen bara 2:C som är öppen. Sedan kan de ändra sig. Har dock svårt att se att han ska peta Pettersson. Förväntar mig en lite uppryckning av både första och andra med spelskickligare backar.

Snittar den unge amerikanen 0,4 poäng så är det succé i mina ögon oavsett var han spelar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån jul 27, 2020 11:42 am

StenhårtSlagskott skrev:Men just nu är det väl egentligen bara 2:C som är öppen. Sedan kan de ändra sig. Har dock svårt att se att han ska peta Pettersson. Förväntar mig en lite uppryckning av både första och andra med spelskickligare backar.

Snittar den unge amerikanen 0,4 poäng så är det succé i mina ögon oavsett var han spelar.
Jag tror också att Pettersson kommer lyfta sig men är inte säker på att han är tilltänkt som center. Han sa själv i en intervju i vintras att han själv börjat utvärdera var han ska spela för att nå sin fulla potential. Hallam verkar inte heller vara säker på att han ska spela där då han sa att Rosén, Holmberg och Josefsson är de tre ”säkra” centrarna.

Jag tror att mycket press kan släppa från Pettersson om han får gå som vinge med Rosén, dessutom blir mer eller mindre alla bättre av att spela med Robban.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » mån jul 27, 2020 8:20 pm

Svartvadet skrev:Med tanke på vilka gener han har, då hans farbror var väldigt duktig i NHL, så borde han lösa SHL med bravur.

Klart det är en chansning, nära på omöjligt att veta hur han spelar mot seniorer och även på stor rink. Broc Little löste ju flytten från NCAA till HA/SHL ganska lätt? Ortega hade fel inställning och har så än idag. Sedan spelade, så vitt jag vet, varken Little eller Ortega JVM. Drury har spelat i två. Det är miiiiil svårare att reppa USA eller Kanada i JVM än Sverige.

Väldigt billig, med chans till stor leverans - ändå gnäller ni? Vi kan inte handla för pengar vi inte har. Börjar ju ifrågasätta ekonomin hos vissa av er, Lakershjärta71 är ju nära på Lyxfällan.
Om denna värvning ligger till grund pga ansträngd ekonomi, ja då tar jag bort allt jag sa!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jul 27, 2020 9:17 pm

Då var det utrett , shin kommer inte att spela i lakers och Davidsson kommer inte att spela initialt åtminstone. Då behöver vi värva. Vi är för tunna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån jul 27, 2020 9:35 pm

Det är inte VLH som initierat flytten för Shinn, utan han själv. Viktig detalj när och om man ställer sig frågan varför VLH väljer att ”skeppa” honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån jul 27, 2020 9:38 pm

Och ändå då väljer man att mörka detta pga hans marknadsvärde i över 4 månader...?????

Ofattbart märkligt...????
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 27, 2020 9:59 pm

Synd med Shinnimin men är han tänkt för första eller andra går hans offensiva spel att ersätta för de pengarna. Viljan att vinna kanske blir svprare. Men lika bra bra med att båda parter går med på att bryta och att Växjö inte behöver betala.
Synd på Davidsson med en så ung spelare. Kan vara slutspelat där också pga av hjärnskakningen. Har han inte frisknat till på 6 månader kanske han inte för det den här säsongen heller.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån jul 27, 2020 10:59 pm

Härmapan skrev:Och ändå då väljer man att mörka detta pga hans marknadsvärde i över 4 månader...?????

Ofattbart märkligt...????


Det handlar om win-win. Att man skulle börja snacka om saker som inte gagnar den andra så blir det pajkastning vilket båda förlorar på. Jag tror att när Shinn initierar att han vill vidare så tror jag klubben kände att det var rätt läge att gå skilda vägar. Då gör man det i samförstånd istället, vilket gagnar båda på sikt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 28, 2020 5:42 am

Härmapan skrev:Och ändå då väljer man att mörka detta pga hans marknadsvärde i över 4 månader...?????

Ofattbart märkligt...????
Fast sportchefer och agenter som har ett intresse av spelare av den kalibern har full koll på situationen. Det är ju inte så att allt måste ut i media för att en sportchef ska ha koll på vilken marknad han har att jobba med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 28, 2020 6:57 am

Frågan är om det kommer in någon mer spelare innan vi får gå på hockey igen. Drury känns ekonomiskt lämplig tills publiken kommer tillbaka och att en målskytt kan dyka upp då.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 28, 2020 8:00 am

Det är en svår ekonomisk situation samtidigt som vi bara har 12 forwards. Det är två problem, där bara det ena behovet kan tillgodoses.
Det är väldigt svårt att sia om framtiden men med facit i hand hade jag verkligen önskat att Edmonds erbjöds ett kontrakt.

Hade Davidsson haft en skada med ett fast datum, t.ex. opererad handled, så hade vi kunnat klara oss på 12 forwards. Men när ingen vet när/om han kan spela denna säsong så måste det in en forward till. Det behöver inte vara spets men iaf en etablerad SHL-spelare som man vet gör ett gediget jobb i en tredje-/fjärdekedja. Typ Oskar Sundh.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 28, 2020 8:10 am

Tycker Växjö bör vänta in Rasmussen. Vill han verkligen åka till Ryssland under corona eller är han bra nog för NHL. Tveksamt. Skulle kunna bli ett längre kontrakt på honom där han har klausuler för KHL och NHL.

Perfekt som kapten efter Josen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 28, 2020 9:27 am

StenhårtSlagskott skrev:Tycker Växjö bör vänta in Rasmussen. Vill han verkligen åka till Ryssland under corona eller är han bra nog för NHL. Tveksamt. Skulle kunna bli ett längre kontrakt på honom där han har klausuler för KHL och NHL.

Perfekt som kapten efter Josen.
Ja Rasmussen är nog definitionen av drömspelare. Hög kvalitet, växer med marchens betydelse, ledaregenskaper samt bryr sig om föreningen. Och Evertsson skulle säkert göra allt i sin makt för att teckna ett avtal med honom om möjligheten ges. Jag tror dock att Rasmussen är intresserad av ett par år till utomlands. Han bör kunna väcka intresse för schweiziska klubbar. Men visst, de har en kvot med utländska spelare att förhålla sig till och den börjar fyllas på hos de flesta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jul 28, 2020 10:48 am

Frågan är hur många centrar vi ska ha isf? Hela laget?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 28, 2020 11:07 am

Svartvadet skrev:Frågan är hur många centrar vi ska ha isf? Hela laget?
Haha jag väntade på den frågan. Dock är Rasmussen ett specialfall, erbjuds han så säger man ja. Men förstår vad du menar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 28, 2020 11:17 am

Rasmussen har ju spelat vinge i landslaget senaste åren.

Ser inget problem med många centrar.

Pettersson, Drury, Holmberg, JFK, Davidsson, Karlström kan alla spela vinge.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis jul 28, 2020 12:38 pm

Inga problem med många centrar? Har du redan glömt förra säsongen? I landslaget är det en annan situation då allt är på en högre nivå. Visst kunde man ha Alfredsson, Sundin och Foppa i samma kedja även om jag inte hade satt samman den kedjan. Men i VLH bör rollerna vara klara för våra spelare har inte Alfredssons, Sundins och Foppas speluppfattning och enorma djupa bredd i kunnandet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 28, 2020 12:54 pm

Det är inte rollerna som spelade förra säsongen utan spelarna. Ser absolut inga problem med att ta in Rasmussen även om han är center. Tycker det skulle vara en bra ledare. gärna 3 årskontrakt.

Någon som vet om de live streamar ispremiären?
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis jul 28, 2020 2:46 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 28, 2020 1:00 pm

Om vi tar centrarna som troligtvis skulle gå som LW/RW om Rasmussen signas:

- Pettersson kanske får ut mest av sin kreativitet som forward. Återigen, något han själv och Hallam har sagt.
- JFK är väldigt långt från att vara en ledande center, ska mycket till innan han får den rollen.
-Drury är såpass ung, brukar sällan vara problem att testa nya positioner. Exempel på detta är Holmberg så enbart gått som ytter under sin seniorkarriär.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jul 28, 2020 5:26 pm

Den här yada yadan om 'RAZZ', har den substans eller är det fråga om onani till idolkort?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 28, 2020 6:01 pm

Towen skrev:Den här yada yadan om 'RAZZ', har den substans eller är det fråga om onani till idolkort?


Ingen riktig substans utan vad det bygger på:

Evertsson sa att det är drömvärvningen som kanske händer.

Rasmussen är osignad och corona härjar i Ryssland och USA. Kanske skönare att vara på hemmaplan?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor jul 30, 2020 10:56 am

Om man tolkar informationen som finns kring laget så här ser det alltså ut ungefär så här just nu...

Gynge - RR - ?
Lundberg- EP - JFK
Sylve - Holmberg - Karlström
Nilsson - Josen - Forslund

Davidsson?
Drury?
Juniorer?

Davidsson verkar ju inte redo och Drury är ju inte klar så gissningsvis startar vi säsongen med 2-3 J20-spelare...?

Frågan är vem som ska spela i första? Om inget mer ska in så hade jag nog testat Lundberg...

(Den platsen var ju annars vikt åt Shinimin - men han ville tydligen ha en större roll...?)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor jul 30, 2020 1:46 pm

En till forward borde komma. Drury kan vi till 95% säkerhet räkna in.
Angående Shinnimin tror jag inte att den platsen var vikt för honom. Enligt SMP hade ju ledningen meddelat laget i samband med säsongsavslutning att han inte skulle återkomma till hösten. Det är nog snarare så att ledningen inte ville ge Shinnimin en sådan roll, och eftersom han har betalt för det så var en adjö nödvändigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster