Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre jun 12, 2020 4:59 pm

bratsson skrev:
Varanen skrev:In med Nättinen och så kör vi!
Juliius Junttila all over again [emoji2962]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
En 23-årig bjässe som dunkar in 30+ mål är raka motsatsen. Junttila är en liten och vek lirare som inte har en hel karriär framför sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jun 12, 2020 6:37 pm

Eller så flyttar vi upp mål-melart som forward.

Nättinen. Ja, tack. Inte för poängen utan för sin tyngd. Men hur är han på skridskorna? Klarar han SHL-tempo.

Sedan beror det ju på vad som finns på marknaden. Vi måste ju ha råd med Elias och OEL till hösten :)
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör jun 13, 2020 11:22 am

OEL är ju helt utesluten - det är MYCKET större chans att Henke Lundquist kommer hit!

Vore väl kanske lite kul med NHL-spelare men hoppas nog ändå att de håller sig på andra sidan...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jun 13, 2020 11:57 am

Hoppas antalet NHL spelare begränsas till Max 2 st. Annars kan vissa dopa sig med enorma lag fram till jul och klara sitt kontrakt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jun 13, 2020 12:05 pm

OEL vill väl möta sina NHL-polare och spela med/mot så bra spelare som möjligt. Samtidigt om det skulle hända kan ju Växjö låna ut någon av sina backar till Tingsryd. Omöjligt är det inte.

Men tror inte NHL släpper spelare och försäkringen blir bra dyr.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jun 14, 2020 7:32 pm

Tror ni vi är med och hugger på 'NÄT-IGEN'? Normalt är jag emot finska spelare med fula efternamn på tröjorna. Ta JUNTTILA. Låter som en lyst rymling från ett Paragraf 12-hem - och hur gick det?
Men NÄTTINEN's 55 baluringar på 54 matcher imponerar. 33 mål. 23 år bör betyda att han dessutom har en nivå till vi kan krama ur.

Är nivån på Liiga tillförlitlig? Är det Lex LESKINEN på det här trollet?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön jun 14, 2020 7:52 pm

Towen skrev:Tror ni vi är med och hugger på 'NÄT-IGEN'? Normalt är jag emot finska spelare med fula efternamn på tröjorna. Ta JUNTTILA. Låter som en lyst rymling från ett Paragraf 12-hem - och hur gick det?
Men NÄTTINEN's 55 baluringar på 54 matcher imponerar. 33 mål. 23 år bör betyda att han dessutom har en nivå till vi kan krama ur.

Är nivån på Liiga tillförlitlig? Är det Lex LESKINEN på det här trollet?


Tycker ju 55 p i Liiga ska kunna översättas till åtminstone 30 p i SHL.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön jun 14, 2020 7:53 pm

Nätti betyder söt på svenska. Sötsson eller Sötnosson kan inte anses som ett fult namn. You are pure evil. :evil: :lol:

Kan vi krita med Nättinen ska vi göra det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön jun 14, 2020 8:30 pm

"– Det kommer inte att ske några större tillskott till vår trupp framöver. Men man vet aldrig. Eftersom vi har lite frågetecken för Davidsson och man vet aldrig vad som händer på skadefronten, men där är vi nu, säger Sam Hallam"

Inga fler spelare in enl. Sam. Skulle vara "bredd" isf.

Det betyder, om jag tolkar han rätt, att Shinnimin blir kvar alt. att man bryter med honom och spelar med den trupp som finns? Känns lite klent, men antar att man får dra åt lite på svångremmen med alla dyra spelare vi har.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön jun 14, 2020 8:50 pm

Om Shinnimin lämnar, vilket jag inte tror, måste en ersättare in.

Vi har en fräschare MV-position. Källgren är en av mina favoriter eftersom jag vill se målvakterna ta nästa steg. Lundqvist-eran (stilen) har varit tung och dominerande men det är dags för lite klassiska saves igen. (OMG! KILL HIM NOW!) Om inte annat så för underhållningens skull. Plus att när Lundqvist-stilen inte är tät är den en enorm moralsänkare och apati sprider sig. Allt bygger på att man ska hinna i position och vara tätare än...

Backsidan har vi snäppat upp flera hack. Gott så.

Anfallsvapnen....vi har RR. Han skulle kunna få mig att se bra ut. Gyngiläinen, med eller utan smärtor, ska kunna hålla bladet på isen för att sedan fösa pucken mot mål. Rör på armarna Najjbrouuu!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jun 14, 2020 9:06 pm

Soppan med Shinnimin känns ovärdig. Hoppas det är bra intern kommunikation mellan shinnimin, Hallam och Evertsson.

Rosen och Gynge kan nog producera 30 poäng var men känns inte som ett mästarlag. Tar vi en toppsex är jag ner än nöjd.
.Sedan bygger vi därifrån
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jun 16, 2020 7:45 pm

Enligt Hallam ska tydligen inget mer in...

Om nu Shinimin försvinner och Davidsson inte repar sig (vilket låter ytterst tveksamt) går vi in i säsongen med 11 forwards.

Jag tycker att det känns lite klent!

Addera ett par skador på det också så får junior-ivrarna sina böner hörda - med råge...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jun 16, 2020 8:38 pm

Han säger ju dock att som truppen ser ut i nuläget kommer det troligtvis inte in någon. Han kan ju inte säga att en spetsspelare ska in och ersätta Shinnimin.

Försvinner Shinnimin och Davidsson är fortsatt skadad så kommer det definitivt en spets och en breddspelare/lyfta upp en junior. Vi kommer ju inte gå in i säsongen med en trupp som inte ens fyller ett matchblad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jun 17, 2020 10:09 am

Exakt. Börjar vi säsongen med att maximalt kunna använda 3 kedjor så måste alla avgå. Vad är nästa steg? Inga målvakter så speakern frågar en kvart innan matchstart om någon i publiken kan tänka sig att stå?

Hoppas inte ALLA MÅSTE AVGÅ redan nu. Pallar inte med 13 raka förluster i början av säsongen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons jun 17, 2020 10:11 am

Varanen skrev:Exakt. Börjar vi säsongen med att maximalt kunna använda 3 kedjor så måste alla avgå. Vad är nästa steg? Inga målvakter så speakern frågar en kvart innan matchstart om någon i publiken kan tänka sig att stå?

Hoppas inte ALLA MÅSTE AVGÅ redan nu. Pallar inte med 13 raka förluster i början av säsongen.
Det är ju dumt att gå ifrån seden att ha en hemskt dålig start.

Gärna förlora 7 första matcherna för att sedan kravla sig tillbaka lite försiktigt, och sedan värva 2-3 dyra spelare kring jul.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 18, 2020 12:05 am

Mmm...du kanske har en poäng där. Jag kan sträcka mig till 5 förluster i början OM de gör armhävningar varje dag utom då det regnar så klart. Vem tränar om det regnar?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jun 18, 2020 9:23 pm

Hoppas på fem, sex segrar direkt så snacket om köplag, legoknektar, kommundoping och plast kommer igång ordentligt hos förnedrade motståndarfans.. Har varit förlite av det senaste säsongerna när det går lite sämre.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jun 19, 2020 12:12 am

StenhårtSlagskott skrev:Hoppas på fem, sex segrar direkt så snacket om köplag, legoknektar, kommundoping och plast kommer igång ordentligt hos förnedrade motståndarfans.. Har varit förlite av det senaste säsongerna när det går lite sämre.


Blir helt varm i själen av tanken! Så alla tangentbords-sojapojks-krigare kommer fram i diverse forum och man kan bara göra en sak:

:asshole:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jun 19, 2020 9:11 am

Tror de flesta Kekistan tuffingar på nätet vägrar soja Svartvadet. Det är bara jag och alla ladies som vågar äta det. Och vi håller på VLH. :lol:

Det viktigaste för mig är att se att lagledningen har en KLAR idé över hur enheterna ska se redan i premiären. Något jag saknat. Självklart ska man ändra om något visar sig inte fungera. Men jag vill inte se att man bara slänger upp ett par nävar centrar i luften för att se var de hamnar. Lite mer arbete kring enhetsbildning har vi rätt att kräva.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jun 21, 2020 7:02 pm

Någon som har tillgång och som kan saxa eller sammanfatta Sannys sommaranalys av Växjö i Expressen?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » sön jun 21, 2020 8:05 pm

Sannys analys är ett videoklipp.
Madhawk som skrivit.

Det har gått ungefär tre månader sedan säsongen avslutades i SHL.

Det återstår samtidigt ungefär tre månader till seriestart igen, enligt nuvarande spelschema.

Hur är läget i SHL-lagen? Vem är det egentligen som styr och bestämmer? Hur står sig lagdelarna? Vad har man för ekonomiska möjligheter att förstärka? Vem vore en realistisk värvning i det här läget?

SportExpressens Johan Svensson gör en grundlig analys av samtliga SHL-lag efter vårens silly season.

Idag: Växjö Lakers.

Läget i truppen just nu
Två målvakter, åtta backar och 13 forwards. Så ser det ut för Henrik Evertssons lagbygge just nu. Klart är att målvaktssidan och backarna är klara. Men sedan kommer det av allt att döma hända saker bland forwards. Brendan Shinnimin sägs, enligt Smålandsposten vara klar för att lämna och det innebär att man kommer att fylla på ytterligare. Kanske nöjer man sig i rådande läge med att gå in med de tolv som finns kvar, plus Shinnimins ersättare. Sedan blir truppen, som det så vackert heter, ett levande dokument hela vägen fram till deadline för transfers.

Sportsliga styret
Henrik Evertsson är den som styr sporten med järnhand och är den som suttit absolut längst av samtliga sportchefer i ligan. Givetvis kommer Sam Hallam med sin input och det gäller även från assisterande sportchefen Patrik Hall. Men här finns det en tydlig chef för sporten, och det är Evertsson.

Tränare
Sam Hallam kliver in på sin nionde säsong i klubben. Det är den åttonde hela säsongen som huvudtränare. Den första var han först assisterande tränare, innan man sparkade Janne Karlsson. Sedan dess har Hallam alltså suttit kvar, och lett klubben till två SM-guld. Ännu längre har assisterande tränare Fredrik Hellgren suttit på sin position. Han har varit assisterande tränare sedan 2007(!). Tobias Thermell och Andreas Andersson har klart kortare karriärer i klubben som assisterande, respektive målvaktstränare.

Sam Hallam har under våren ryktats som ny tränare i Bern, men han sitter på kontrakt i ytterligare två säsonger. Sedan kan han säkerligen tänka sig en sejour utomlands.

Målvakter
Viktor Fasth fyller 38 år i augusti, men gnuggar på. Är han bara fri från skador, så håller han fortfarande hög klass. Erik Källgren, 23, värvades in under föregående säsong, men kom helt fel in i det. Släppte in fyra puckar mot HV71, blev utbytt, uppsatt på läktaren i en månad och sedan utlånad till finska TPS Åbo. I Finland har det dock hänt saker. Positiva saker. Källgren har fått förtroende, och kunnat växa. Nu kommer han tillbaka till Växjö med självförtroende och kontinuerlig speltid. Kapaciteten finns utan tvekan, så det ska bli väldigt intressant att se honom.

Backar
Här har man uppgraderat, är känslan. Relativt tröga backar som Daniel Rahimi och Oliver Bohm har försvunnit och man har fått behålla de finska backarna Miika Koivisto och Ilari Melart, som kom in starkt föregående säsong och höjde nivån.

Juuso Vainio som kommer in från finska ligan känns välscoutad, då han presenterades relativt tidigt. Han känns det som att klubben haft koll på. Joel Persson kommer hem och ska givetvis presentera på en hög nivå. Spännande också att se Hardy Häman Aktell, som besitter kapacitet och gjorde det bra framför allt på hösten i Björklöven. Kan han ta ytterligare steg? Bland övriga som är kvar så har Tim Erixon en stor grundkapacitet och efter ett år av anpassning så är det läge att visa framfötterna nu. Peter Andersson är skadefri och då är han bra. Unga Linus Nässén finns också att tillgå.

Centrar
Robert Rosén är givetvis det stora namnet. Här har klubben förväntningarna på återvändaren. Men det finns bra spelare i övrigt att tillgå. Vi ska inte glömma bort att Emil Pettersson var ett wow-namn när han värvades hem förra säsongen. Nog måste man väl kunna kräma ur den nivån han besitter. Emil är 26 år, och borde rimligen befinna sig i sin prime nu.

Andra spelare som också ska kunna prestera bättre och kan användas som centrar är Jakob Forsbacka Karlsson och Marcus Davidsson.

Fredrik Karlström finns också att tillgå. Vi ska ha klart för oss att hans andra halva under förra säsongen var bra.

Seriens kanske mest gjutna fjärdecenter är trotjänaren Erik Josefsson.

Forwards
Richard Gynge ska smälla in puckarna och Pontus Holmberg ska också nämnas som en väldigt spännande spelare. Holmberg kan för övrigt också användas som center, men det är inte omöjligt att han står inför ett enormt genombrott. Marcus Sylvegård borde också kunna leverera på en högre nivå. Känslan är annars att det är spetsiga yttrar som klubben tittar efter, som kan leverera offensivt. Forwards längre ner i laget, som Martin Lundberg, Ludvig Nilsson och Emil Forslund finns redan att tillgå.

Från egna leden
Traditionellt sett har Växjö haft svårt med spelare som kommer från egna leden. Man får ändå säga att Robert Rosén och Erik Josefsson är snudd på egna spelare, även om de värvats in till klubben när de spelat seniorhockey i Alvesta, respektive Gislaved.

Har släppt upp några, som Filip Cederqvist, som nästan slog sig in, men nu försvunnit. Kanske kan man hoppas på 03-centern Victor Stjernborg, som nog kan komma att träna med A-laget en del under säsongen och nog lär slå sig in på sikt.

Ekonomiska möjligheter för sporten
Inte den högsta budgeten, men inte heller den lägsta. Det gäller att sportchefen gör några fynd, som blir extremt prisvärda i truppen för att det ska falla väl ut. Här har man, när man varit framgångsrika varit väldigt duktiga på att hitta ett par guldkorn, på billiga avtal, för att sedan kunna lasta på, längre upp laget. När man vann guld 2018 hade man till exempel Elias Pettersson och Andrew Calof som hade klart lägre löner än man presterade på. Klubbens ekonomi har förmodligen bromsats in lite på grund av coronakrisen.

Han vore en bra värvning
Robin Alvarez vore snudd på klockren för Växjö i det här läget. Är det något man har så är det mjuk skicklighet. Här behövs det lite mer sandpapper som inte viker undan, och som dessutom kan göra poäng. Alvarez kommer från en bra säsong i Skellefteå, skulle säkert kunna spela lite rabatterat för närheten till Skåne och tänk honom som en tredjelänk tillsammans med Robert Rosén och Richard Gynge.

Publikens betydelse
Västra stå betyder nog en hel del för laget under matcherna. De kan elda på, gnälla på domaren och sätta press på motståndare. Men har ett rätt klent snitt i övrigt.

Men har en bra arena, i ett etage, som ger en härlig inramning. Bara att hoppas att publiken kan få komma in i höst också.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jun 21, 2020 10:55 pm

Tackar. Mycket vänligt!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån jun 22, 2020 9:30 am

Varanen skrev:Exakt. Börjar vi säsongen med att maximalt kunna använda 3 kedjor så måste alla avgå. Vad är nästa steg? Inga målvakter så speakern frågar en kvart innan matchstart om någon i publiken kan tänka sig att stå?

Hoppas inte ALLA MÅSTE AVGÅ redan nu. Pallar inte med 13 raka förluster i början av säsongen.
Jag kräver ingens avgång!

Men jag tycker att det låter högst osannolikt att starta säsongen med 11 forwards - och jag förstår inte varför man inte kan vara lite mer öppen med tänket kring truppen

Och ja - jag fattar att man inte kommenterar Shinimins eventuella frånvaro men det blir ju svårt att få ihop ett komplett lag ändå om Davidsson är fortsatt skadad.

Och även om Davidsson tillfrisknar så är vi 12 forwards och det är ju sällan alla är tillgängliga!

Nu tror jag inte det blir så men om det scenariot är det tänkta så varför inte säga att vi startar säsongen med 2-3 J20-spelare och ger dom chansen men håller ögonen öppna.

Och om det är så så hade jag varit lite intresserad av vilka dessa juniorer är?

Nu låtsas man att vi har fullt lag och säger ingenting...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jun 22, 2020 11:09 am

Härmapan skrev:
Varanen skrev:Exakt. Börjar vi säsongen med att maximalt kunna använda 3 kedjor så måste alla avgå. Vad är nästa steg? Inga målvakter så speakern frågar en kvart innan matchstart om någon i publiken kan tänka sig att stå?

Hoppas inte ALLA MÅSTE AVGÅ redan nu. Pallar inte med 13 raka förluster i början av säsongen.
Jag kräver ingens avgång!

Men jag tycker att det låter högst osannolikt att starta säsongen med 11 forwards - och jag förstår inte varför man inte kan vara lite mer öppen med tänket kring truppen

Och ja - jag fattar att man inte kommenterar Shinimins eventuella frånvaro men det blir ju svårt att få ihop ett komplett lag ändå om Davidsson är fortsatt skadad.

Och även om Davidsson tillfrisknar så är vi 12 forwards och det är ju sällan alla är tillgängliga!

Nu tror jag inte det blir så men om det scenariot är det tänkta så varför inte säga att vi startar säsongen med 2-3 J20-spelare och ger dom chansen men håller ögonen öppna.

Och om det är så så hade jag varit lite intresserad av vilka dessa juniorer är?

Nu låtsas man att vi har fullt lag och säger ingenting...
Man har nästan vant sig nu med detta nästan löjliga hemlighetsmakeri


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån jun 22, 2020 11:46 am

Just J20 har ganska skralt lag för stunden med. Är i princip bara Victor Stjernborg och nyförvärvet Eric Juhlin som skulle ha chans på tröja, resten är... so so. Adam Bäckstrand var uppskriven en match förra säsongen, men har inte varit tillräckligt glänsande i J20 i min bok.

Anmärk att Juhlin gjorde 12 matcher för Västerås och hade noll pinnar och -2 denna säsong.

Det säger en hel del när våra "bästa" J20-spelare går till:

Simon Svensson - Mariestad div.1
Matthias Kemppi - Nybro div.1
William Magnusson - Köping div.1
Lucas Edmonds - Kristianstad HA
Nils Thomasson - Mora HA

Egentligen bara de två sistnämnda som POTENTIELLT skulle lösa SHL redan nu. Även Simon Svensson ser jag stor potential i, men han behöver enormt med speltid mot seniorer. Bör spela i VLH om något år. Likaså Norbe. Hemskt att han inte återfinns i vår trupp än.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jun 27, 2020 12:14 am

5,2 mille in på kontot. Bra avkastning om vi tankat mot frölunda, sämre om vi hade tagit guldet.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... rsattning/
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » lör jun 27, 2020 7:31 am

En sjuk sak, men som är helt logisk och rätt sett till att det är ett stöd för missade intäkter, är ju att det var bättre att placera sig på plats 13-14 än 11-12. 3 miljoner mer in på kontot och ingen risk att åka ur :lol:
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jun 28, 2020 10:54 pm

Kan ingen kasta ut något sjukt rykte?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jun 29, 2020 8:16 am

Truppen är ju klar. Är ju bara Shinnimin som möjligen är ett frågetecken och eventuell ersättare.

Shinnimin ut och Rasmussen in.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jun 29, 2020 8:49 am

StenhårtSlagskott skrev:Truppen är ju klar. Är ju bara Shinnimin som möjligen är ett frågetecken och eventuell ersättare.

Shinnimin ut och Rasmussen in.
Då gör vi ett gigantiskt misstag , igen. Vi börjar med endast 13 forwards. Alla kommer att vara trygga i sin plats och konkurrensen kommer att vara noll. Dessutom med osäker status på ett par ev dom. Nä, så dumma kan ansvariga inte vara. Någon till måste komma.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån jun 29, 2020 9:47 am

Antar att man vill ligga lågt sett till rådande världsläge också. Publikfri säsong och många dyra kontrakt kan ju bli en knepig ekvation.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jun 29, 2020 10:01 am

smashinlovely skrev:Antar att man vill ligga lågt sett till rådande världsläge också. Publikfri säsong och många dyra kontrakt kan ju bli en knepig ekvation.
Det har jag förståelse för. Dock borde lakers bli tydliga i så fall. Så mycket tråkig hysch hysch.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jun 29, 2020 12:29 pm

Hallam sa att de var klara. Tydligt. Men blir tex Davidsson borta kommer det självklart att bli ersättare. Evertsson följer givetvis marknaden och kanske bearbetar framtida nyförvärv samtidigt som han har lite semester.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jun 29, 2020 12:50 pm

StenhårtSlagskott skrev:Hallam sa att de var klara. Tydligt. Men blir tex Davidsson borta kommer det självklart att bli ersättare. Evertsson följer givetvis marknaden och kanske bearbetar framtida nyförvärv samtidigt som han har lite semester.
Då startar vi med för tunn trupp igen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån jun 29, 2020 6:01 pm

Va en del snack om att spelare i "mid-range" kan ha svårare att skriva ett bra kontrakt till nästa säsong. Tror det kan finnas en del duktiga spelare kvar utan kontrakt när säsongen närmar sig. Kanske kritar någon som i vanliga fall velat ha 150 000 kr i månaden på för 100 000 kr eller tom lägre.

Lite frustrerande att inte veta hur de tänker men anar att de ändå vill hugga något guldkorn innan säsongstart.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 24 gäster