Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » lör jul 14, 2018 2:38 pm

I och med Nils Anderssons tillskott i Håve skjuter snett så sticker jag ut hakan och säger att de har på pappret den bästa truppen i SHL just nu. Det märks väldigt tydligt att de har satsat stora pengar på bra, beprövade spelare.

Jag är ruskigt sugen på att se spelare som Horak och Ortega, Evertsson MÅSTE ha sett något väldigt speciellt i dessa för att hamna i Europas näst bästa lag.
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » lör jul 14, 2018 8:29 pm

Sura-pelle skrev:Blir inget spel i shl för honom iaf enligt hockeynews.
I så fall måste Evertsson ersätta Bokk.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör jul 14, 2018 8:50 pm

Lakers har ju redan gått ut och sagt att Bokk spelar i Lakers som utlånad kommande säsong!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 14, 2018 10:48 pm

Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jul 15, 2018 11:39 pm

Ok, då börjar vi så här. Under säsongen kommer det in en supercenter samt en superforward. Pesonen flyttar då ut på kanten igen. Då är vi med i leken...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 16, 2018 6:47 pm

Vi är med i leken som det är. Tycker vi byggt laget klokt. Det alla fans i alla lag suktar efter hela tiden, oavsett sport, är producenter. Nog så viktiga för framgång, men faktum är att de som utgör LAGET är viktigast i långa loppet. En hel serie, ett helt slutspel.

Vi har skapat en miljö som verkar bra för enskilda spelares utveckling. Vi kommer givetvis inte ha 100% resultat, men vi har marginaler för både misslyckanden och att någon eventuellt utvecklas saktare än vi hoppats på.

Det är att sätta sig i en god och sund position.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jul 17, 2018 7:37 am

Varanen skrev:Vi är med i leken som det är. Tycker vi byggt laget klokt. Det alla fans i alla lag suktar efter hela tiden, oavsett sport, är producenter. Nog så viktiga för framgång, men faktum är att de som utgör LAGET är viktigast i långa loppet. En hel serie, ett helt slutspel.

Vi har skapat en miljö som verkar bra för enskilda spelares utveckling. Vi kommer givetvis inte ha 100% resultat, men vi har marginaler för både misslyckanden och att någon eventuellt utvecklas saktare än vi hoppats på.

Det är att sätta sig i en god och sund position.


Vi är med, men det krävs större bredd av spets för guld.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » tis jul 17, 2018 7:43 am

Tur det inte spelas om guld förens om 9 månader då
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 17, 2018 10:09 am

vlk skrev:
Varanen skrev:Vi är med i leken som det är. Tycker vi byggt laget klokt. Det alla fans i alla lag suktar efter hela tiden, oavsett sport, är producenter. Nog så viktiga för framgång, men faktum är att de som utgör LAGET är viktigast i långa loppet. En hel serie, ett helt slutspel.

Vi har skapat en miljö som verkar bra för enskilda spelares utveckling. Vi kommer givetvis inte ha 100% resultat, men vi har marginaler för både misslyckanden och att någon eventuellt utvecklas saktare än vi hoppats på.

Det är att sätta sig i en god och sund position.


Vi är med, men det krävs större bredd av spets för guld.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Min högst ovetenskapliga bedömning är att många av de sämre lagen har värvat bra iår. Timrå och Mora räknar jag bort då. Men Rögle, Luleå, Brynäs och framförallt HV känns som att de har förbättrat sin trupper. Linköping, Saik och Frölunda är väl ungefär som förra året. Sedan känns det väl som att vi, Malmö och djurgården har något svagare trupp. Tror det kommer bli en väldigt jämn serie iår, förutom några lag som blir avsågade i botten.

Tycker inte något lag sticker ut även om HV ser intressanta ut.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jul 17, 2018 2:58 pm

mollers skrev:Tur det inte spelas om guld förens om 9 månader då


Ja, är dock övertygad om att det under säsongen kommer spelare som spetsar detta rejält. Det känns bra det hela.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav nature » tis jul 17, 2018 3:08 pm

På papperet ser det minst lika bra ut som truppen vi startade med förra säsongen och vi vet hur det gick.

Elias är oersättlig men förra säsongen var vi helt överlägsna så det borde gå bra även utan Elias
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » ons jul 18, 2018 7:00 am

Är mest orolig för Roséns bortfall.
Har kollat igenom massor av videor. Den kemin som finns mellan honom och Kiiskinen är oersättlig.
Sen givetvis Elias. Han avgjorde många matcher åt vår fördel.
Dessutom så var Andrew Calof extremt viktig för laget.
Tycker det ser tunt ut.
Skulle Ortega och Horak floppa så har vi ingenting.

Bakåt ser det med osäkert ut.
Förlusterna av Welch och Martinsson är tunga.
Burström är visserligen en god ersättare för Martinsson.
Men Karl Johansson kontra Welch. Ingen aning.

Jag är orolig.
Men har förtroende för Evertsson och Sam.
Jag kommer säkert vara nöjd och njuta framåt våren. Som vanligt.

Men laget på pappret just nu kommer nog inte försvara SM guldet.
Inte när man ser hur övriga lag värvat. Tycker många lag ser oförskämt bra ut.
Men men.
Nu ser vi fram emot ramskvällen i augusti. Kom dit. Gör din röst hörd och skapa Sveriges bästa hockeyklack.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons jul 18, 2018 11:28 am

nature skrev:På papperet ser det minst lika bra ut som truppen vi startade med förra säsongen och vi vet hur det gick.

Elias är oersättlig men förra säsongen var vi helt överlägsna så det borde gå bra även utan Elias


Tycker inte alls att det ser lika bra ut i år (även om jag var skeptisk även förra augusti) men är 100% på att Evertsson har backup-lösningar!

Tappet av Rosen är klart värst! Det krävs att Horak levererar! Ortega känns väldigt osäker - kan bli skitbra men det kan lika gärna vara en division 2-spelare...

I övrigt måste 2-3 juniorer slå igenom för att det ska bli bra!

Back- och målvaktssidan är jag inte ett skit orolig för!

Sen vet vi ju att E kommer att spetsa laget i princip oavsett hur bra det går :)
Men ju längre vi kan ha is i magen desto bättre och desto större pjäser kommer att ansluta!

Spännande är det!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons jul 18, 2018 11:46 am

Anledningen till att man inte vill dunka in för många bra forwards är väl att låta framförallt Bokk men även Röndbjerg få chansen i offensiva situationer.

Bokk kommer bli en bra spelare, troligtvis även på NHL-nivå. Han kommer bli bättre och bättre under säsongen likt Elias blev även om man inte kan förvänta sig samma höga nivå.

Röndbjerg var bra redan förra året och skulle givetvis fått vara med på hela resan mot SM-guldet iaf som extraforward. Tror han är taggad för att göra ett riktigt uppsving och även han på sikt få chansen i NHL.

Sen har vi Netterberg som bör få mer plats i PP och kanske även en chans i topp 6. Är god för 30 poäng i rätt omgivning.

Holmberg är också en spännande spelare, kanske ett år för tidigt men var imponerad de matcher han gjorde med oss förra säsongen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Niles » ons jul 18, 2018 1:25 pm

Sett till förväntningar i Juli tycker jag det känns jämnbördigt med förra året.

Robban kom från en ganska klen säsong. Elias visste man var lovande men att han skulle lyckas så bra
hade man aldrig kunnat drömma om. Shinnimin var ett relativt oskrivet kort. Welch..kändes knappt som han var med.

Martinsson är ersatt, av en ännu bättre spelare.

Horak och Ortega är väl lite oskrivna kort även om Horak har mycket meriter på sitt CV.

Ett antal spelare kommer utvecklas positivt.. Högberg, Bokk, Rondbjerg m.fl. Joel Persson sannolikt ännu bättre.

2 spelare fick sina säsonger lite söndersoppade pga skadestrul..Kiiskinen, Pesonen. M Lundberg kom inte upp
i sin absoluta nivå. Tror han gör det i år.

Målvakter..räcker så.

Lätt att ha slutspelstruppen i färskast minne. Blir lite tokigt då.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons jul 18, 2018 2:45 pm

Niles skrev:Sett till förväntningar i Juli tycker jag det känns jämnbördigt med förra året.

Robban kom från en ganska klen säsong. Elias visste man var lovande men att han skulle lyckas så bra
hade man aldrig kunnat drömma om. Shinnimin var ett relativt oskrivet kort. Welch..kändes knappt som han var med.

Martinsson är ersatt, av en ännu bättre spelare.

Horak och Ortega är väl lite oskrivna kort även om Horak har mycket meriter på sitt CV.

Ett antal spelare kommer utvecklas positivt.. Högberg, Bokk, Rondbjerg m.fl. Joel Persson sannolikt ännu bättre.

2 spelare fick sina säsonger lite söndersoppade pga skadestrul..Kiiskinen, Pesonen. M Lundberg kom inte upp
i sin absoluta nivå. Tror han gör det i år.

Målvakter..räcker så.

Lätt att ha slutspelstruppen i färskast minne. Blir lite tokigt då.


Shinnimin och Welch anslöt senare, så de kan man inte räkna in i det som var förra årets "julitrupp"
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Niles » ons jul 18, 2018 4:08 pm

Helt riktigt, missade det. Då är ju Shinnimin en uppgradering egentligen sett till förväntningar redan i Juli. Nu vet vi ju var vi har han.

Calof är ju också en förlust om man jämför vid samma tidpunkt förra året. Men det var lite med han som med Robban, kom från en aningen klen säsong året innan.

Sammantaget tycker jag truppen känns jämnbördig. Och vi vet ju att eventuella brister kommer åtgärdas.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav nature » ons jul 18, 2018 5:40 pm

Härmapan skrev:
nature skrev:På papperet ser det minst lika bra ut som truppen vi startade med förra säsongen och vi vet hur det gick.

Elias är oersättlig men förra säsongen var vi helt överlägsna så det borde gå bra även utan Elias


Tycker inte alls att det ser lika bra ut i år (även om jag var skeptisk även förra augusti) men är 100% på att Evertsson har backup-lösningar!

Tappet av Rosen är klart värst! Det krävs att Horak levererar! Ortega känns väldigt osäker - kan bli skitbra men det kan lika gärna vara en division 2-spelare...

I övrigt måste 2-3 juniorer slå igenom för att det ska bli bra!

Back- och målvaktssidan är jag inte ett skit orolig för!

Sen vet vi ju att E kommer att spetsa laget i princip oavsett hur bra det går :)
Men ju längre vi kan ha is i magen desto bättre och desto större pjäser kommer att ansluta!

Spännande är det!



Såhär startade vi förra säsongen:

Pettersson-Pesonen-Kiiskinen
Calof-Rosén-Brodecki
Netterberg-Fröberg-Röndbjerg
Lundberg-Josef-Reddox

Glöm inte att Pettersson kom från AS och fyllde precis 19 år, ingen hade höga förväntningar på honom. Calof kom från sin sämsta säsong någonsin.

Jämför med detta:

Ortega-Horak-Kiiskinen
Shinnimin-Pesonen-Bokk
Netterberg-Fröberg-Holmberg/Röndbjerg
Lundberg-Josef-Reddox

Gissar att Ortega är välscoutad och att Evert hoppas att han blir en ny Lasch i SHL.

Tycker inte alls att det ser sämre ut på förhand
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons jul 18, 2018 6:06 pm

Helt riktigt, ser på pappret inte sämre ut. Och vi vet alla att det finns flera miljoner kvar. Gör nuvarande trupp bra ifrån sig kan Evert sitta lugn och vänta in rätt värvning.

Pesonen gjorde det riktigt bra i starten av förra säsongen vill jag minnas, avgjorde några matcher vi egentligen inte var med i. Samtidigt är han någon jag är lite orolig för, skadad en del förra säsongen och även en ålderman. Han kommer inte bli rappare direkt men han spelsinne sitter förhoppningsvis kvar 8) .

Men som många nämnt så har flera andra lag värvat mycket och intressant. Även om vår trupp är jämförbar med förra årets vid samma tid så har flera andra klubbar steppat upp. Kommer också kännas av...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Ahbez » tor jul 19, 2018 2:58 pm

Sen brukar det ju klagas i början av varje säsong att truppen ser sämre ut, klart den gör när man alltid jämför med truppen i slutet av säsongen. Hela poängen är ju att man under säsongens gång stärker upp laget för att sedan gå in i slutspelet med bästa möjliga lag.
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » ons aug 01, 2018 9:46 am

Två spelare som ser mest lovande och intressanta ut är Karl Johansson och Austin Ortega.
Framförallt K Johansson som ska ha varit eftertraktad av nästan samtliga SHL klubbar.
Men enligt en viss sportchef (i ett lag söderut) så får Evertsson numera i stort sett alla han pekar på.

Har sett Ortega på youtube nu. Han verkar onekligen intressant.
Blir man utsedd till ECHL:s bästa spelare som har man ändå en viss talang.

Ser fram emot skills nu på måndag.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lackis » ons aug 01, 2018 4:31 pm

Någon som kollade is träningen idag? Hur såg det ut? :lol:
Lackis
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: fre jan 06, 2017 10:19 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 01, 2018 5:01 pm

http://hockeynews.se/articles/3520/

Kozun skulle vara en intressant värvning och förmodligen en stabil poängplockare. Dyr, men borde kunna ge mer möjligheter och tyngd framåt.
Givetsvis ett långskott...
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons aug 01, 2018 5:39 pm

Tyngd? 76 kg 173 lång. Vi har fyllt kvoten av hobbitar i truppen.

Jag tycker vi börjar med det vi har och ser hur vi får ihop det. Faller någon utanför ramarna (vilket inte skedde förra säsongen) agerar vi. Och sedan har vi alltid våra sedvanliga korrigeringar under säsongen (läs spetsningar). Coach Hallam måste också jobba en aning... :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 01, 2018 8:15 pm

Varanen skrev:Tyngd? 76 kg 173 lång. Vi har fyllt kvoten av hobbitar i truppen.

Jag tycker vi börjar med det vi har och ser hur vi får ihop det. Faller någon utanför ramarna (vilket inte skedde förra säsongen) agerar vi. Och sedan har vi alltid våra sedvanliga korrigeringar under säsongen (läs spetsningar). Coach Hallam måste också jobba en aning... :wink: :lol:


Nog för att vi värvat ”klart” men så kör ju evertsson oftast med orden: kan jag göra laget bättre så gör jag det.
Klart att hallam inte kan åka räkmacka hela tiden men att inte kunna plocka in en lättviktigare när vi skickat mängder med tunnisar som Pettersson, calof, miele rosen, brodecki osv så det argumentet köper jag inte, ödlan.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån aug 06, 2018 11:01 pm

ÄNTLIGEN - Nu börjar suget komma. Ända sedan oktober ifjol har man gått runt med samma fånigt saliga leende som Simon COWELL när Susan BOYLE sjöng "I dreamed a dream" i Britain Got Talent. Vågar man hoppas på samma kroniska lågintensiva hockeyorgasm denna säsong?

Ni som var på Skills Comp., hur såg nyförvärven ut? Tankar och känslor?

Önskedröm 1: Att vi smäller upp Brandon KOZUN på roostern strax före premiären. Bara för att vi kan. Bara för att vi ända sedan Shjon PODEINS och Torsten YNGVESONS dagar gjort "håll-käften-värvningar" till ett varumärke.

Önskedröm 2: Att Emil PETTERSSON gör en "RASMUSSEN" och flyttar hem från AHL efter jul för att ta ett SM-guld med oss.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » tis aug 07, 2018 12:08 am

Skills säger väl ingenting. Elias var den som ville mest, Ortega har inte förstått att vädret normalt sätt suger i Växjö på somrarna och att Peter Andersson är snabb på att åka mellan målen.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tis aug 07, 2018 12:18 am

Fattar inte att Tavares valde Leafs före oss odck
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » tis aug 07, 2018 3:36 pm

Jag är mer intresserad att veta huruvida Evertsson för diskussion med Jussi Jokinens agent. Leino-vibbar av det hela men han är till skillnad från Leino inte helt avdankad och skulle säkert kunna vara en ledare både on- och off-ice. Kanske en sån där nyårsraket om en center eller vinge inte producerar..
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tis aug 07, 2018 4:02 pm

Mhm, han kanske är sugen på lite stabilitet efter att ha spelat i fyra olika NHL-klubbar föregående säsong.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » tis aug 07, 2018 5:12 pm

DeLarge skrev:Mhm, han kanske är sugen på lite stabilitet efter att ha spelat i fyra olika NHL-klubbar föregående säsong.


Om man läser intervjun så verkar det som att han vill trappa ner och flytta hem, men inte förrän tidigast nästa säsong. Det här känns på något sätt mer som en Örebro/Mora/Timrå värvning ändå. Mja vi får se..
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav anestor67 » tis aug 07, 2018 7:01 pm

Kanske lyfta upp nån junior till hetluften som är "flygfärdig".Såg nya truppen för Team-17 landslaget under ledning av Markus Åkerblom presenterad på Hockeysverige.se. Inte en enda Lakersspelare.T.o.m Modo och Örebro presterar bättre. Bekymmersamt för laget i framtiden? Knappast. Det köps ändå in färdiggräddade spelare till A-laget.
anestor67
Forumamatör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: mån nov 20, 2017 12:25 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » ons aug 08, 2018 7:54 am

Ortega, är han kanske tänkt att ersätta Calof? Med Ortegas lilla taniga kropp behöver han nog åka mycket mer skridskor än han är van vid på de mindre ringarna. Kommer han orka det? Tror inte han är en utpräglad tvåvägsspelare. Vad tror ni om honom? Jag är inte imponerad av hans cv. Det säger knappast nånting. Vad är det som får Evertsson att tro att han klarar av spelet i SHL? Om han hade varit en etablerad spelare i AHL så hade jag varit förhoppningsfull.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » ons aug 08, 2018 8:19 am

Har också vart skeptisk till Ortega ända sedan han presenterades. Men skriver man två år med honom så hoppas jag att Evert vet något som ingen annan vet.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 08, 2018 9:00 am

http://www.vxonews.se/sport/evertssons- ... nyforvarv/

Här kan ni lyssna på hur Evert ser på Ortega.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster