Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 13, 2020 2:42 pm

Surapelle. Det är nu det är viktigt att stötta laget.
Att du bestämmer det i mitt av april när laget är helt ovisst säger endel om dig.
Lycka till framför tv:n.

Kommande säsong är en ordentlig utmaning både på och utanför planen med rådande osäkerhet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån apr 13, 2020 3:12 pm

Fattar verkligen inte den här värvningen. En breddspelare som kommer fylla upp den potentiella platsen en juniorspelare kan ta, SÅ KASS! Jag hoppas att det är flera av "toppspelarna" som man hittat andra lösningar till, om inte så fyller vi nu truppen med, ja... inte ens mellanmjölk. Det är Thomasson och Skager jag vill se, det är där vi kan utvecklas som klubb, nu snurrar bara hjulet runt i leran det kört fast i.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån apr 13, 2020 3:36 pm

Den typen av värvning vi gör idag gör att vi stänger dörren för J20. Tragiskt ta mig fan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » mån apr 13, 2020 5:34 pm

Bor Magnus Sundqvist i Växjö efter TAIF-tiden? Annars blir jag lite oroad då jag såg han i Växjö för någon dag sedan. Att vi värvar en av hans ”gamla” spelare spär ju bara på mina funderingar. Känns oroande om han ska ersätta Sam..
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån apr 13, 2020 6:50 pm

Bra värvning av Mr Evertsson. Hade varit bättre att plocka in en J20 spelare. Men man har ju lärt sig att denna klubben hellre satsar på spelare som ska ta nästa kliv här än på egna produkter i juniorleden.
Håller med många härinne om att denna värvningen känns märklig. Och som PutteA sa det blir väldigt mycket dejavu. Och vi vet ju alla härinne hur det har gått med våra föredetta spelare som skulle ta nästa kliv.
Väldigt märkligt att Evertsson fortsätter i samma spår fast det inte fungerar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån apr 13, 2020 7:02 pm

steve_saviano_theking skrev:Bor Magnus Sundqvist i Växjö efter TAIF-tiden? Annars blir jag lite oroad då jag såg han i Växjö för någon dag sedan. Att vi värvar en av hans ”gamla” spelare spär ju bara på mina funderingar. Känns oroande om han ska ersätta Sam..

Han har kvar sin bostad i Tingsryd och är folkbokförd där.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 13, 2020 8:22 pm

Ni som säger att han kan ersättas med en j20 spelare. Vem tänker ni på då som har samma spelstil?

Juniorhockey och seniorhockey är två olika spel.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån apr 13, 2020 9:49 pm

StenhårtSlagskott skrev:Ni som säger att han kan ersättas med en j20 spelare. Vem tänker ni på då som har samma spelstil?

Juniorhockey och seniorhockey är två olika spel.


Han ska inte ersätta ersätta någon j20-spelare, han tar upp en plats i truppen som en j20-spelare borde fått chansen på. Forslund är en spelare som visat att han håller i allsvenskan men på 2 säsonger inte lyckats sätta avtryck i SHL. Testar vi inte våra juniorer kommer vi aldrig veta vilka som håller eller inte. Skager och Thomasson måste få chansen före denna värvning.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån apr 13, 2020 10:00 pm

Ni som var med innan elitserien/SHL. Var det några juniorer som fick chansen då?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » mån apr 13, 2020 10:15 pm

Wow, vilken värvning.
Det blir
bättre
och

bätt
re


de
t

t



a
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 13, 2020 11:30 pm

Aleks skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Ni som säger att han kan ersättas med en j20 spelare. Vem tänker ni på då som har samma spelstil?

Juniorhockey och seniorhockey är två olika spel.


Han ska inte ersätta ersätta någon j20-spelare, han tar upp en plats i truppen som en j20-spelare borde fått chansen på. Forslund är en spelare som visat att han håller i allsvenskan men på 2 säsonger inte lyckats sätta avtryck i SHL. Testar vi inte våra juniorer kommer vi aldrig veta vilka som håller eller inte. Skager och Thomasson måste få chansen före denna värvning.

Skager kommer säkert få spela lite och in och köra lite om han blir kvar. Lite vallpig men fullt ös är det på honom Men att han ska spela före denna värvning låter jag vara osagt. Beror ju på vad som presterade. Den som gör mest nytta för laget får spela.

Seniorsteget är tufft och det krävs bra spelare för det. Många halvbra spelare har kommit upp och sett bra ut när de gjort några matcher som utspelade. Men när de sedan får kontrakt med A-laget och ska leverera vecka in och vecka ut så håller de inte riktigt.

Sedan lånas de ut och då klarar de inte att leverera i hockeyallsvenskan. Carnbäck och cedqvist tex. Det är ett riktigt tufft steg och du måste vara extremt bra för att gå in i ett SHL-lag som ordinarie.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis apr 14, 2020 9:28 am

StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Ni som säger att han kan ersättas med en j20 spelare. Vem tänker ni på då som har samma spelstil?

Juniorhockey och seniorhockey är två olika spel.


Han ska inte ersätta ersätta någon j20-spelare, han tar upp en plats i truppen som en j20-spelare borde fått chansen på. Forslund är en spelare som visat att han håller i allsvenskan men på 2 säsonger inte lyckats sätta avtryck i SHL. Testar vi inte våra juniorer kommer vi aldrig veta vilka som håller eller inte. Skager och Thomasson måste få chansen före denna värvning.

Skager kommer säkert få spela lite och in och köra lite om han blir kvar. Lite vallpig men fullt ös är det på honom Men att han ska spela före denna värvning låter jag vara osagt. Beror ju på vad som presterade. Den som gör mest nytta för laget får spela.

Seniorsteget är tufft och det krävs bra spelare för det. Många halvbra spelare har kommit upp och sett bra ut när de gjort några matcher som utspelade. Men när de sedan får kontrakt med A-laget och ska leverera vecka in och vecka ut så håller de inte riktigt.

Sedan lånas de ut och då klarar de inte att leverera i hockeyallsvenskan. Carnbäck och cedqvist tex. Det är ett riktigt tufft steg och du måste vara extremt bra för att gå in i ett SHL-lag som ordinarie.


Jag håller med dig rent principiellt fast någonstans måste man ju våga ge junisarna chansen!

När det gäller Cederquist tycker jag dessutom att han tog chansen och definitivt borde fått fortsätta!
Därmed inte sagt att han blivit en bärande spelare sett över lång tid - men jag anser absolut att han var tillräckligt bra för att få fler chanser!

(Sen vet vi ju självklart inte om det ligger andra saker bakom...?)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis apr 14, 2020 1:16 pm

Om man jämför med att alla juniorer ska vara lika bra som Elias Pettersson och gå in och leverera varje kväll så tänker man jävligt fel. Elias är en på tiotusen. Att verkligen ge juniorerna chansen på riktigt är en helt annan sak. Men det gör man inte. Tror att vi aldrig kommer få se verken Thomasson eller Skager utvecklas i denna klubben tyvärr.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis apr 14, 2020 2:18 pm

Så som truppen ser ut nu går det inte att ta in juniorer , vi har redan fullt i tredje fjärde kedjan och mer därtill


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bnils » tis apr 14, 2020 4:02 pm

Lundgren vet varken ut eller in? Bör han få förlängning? Uppenbarligen drar evertsson på besked...
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis apr 14, 2020 7:06 pm

Stupet skrev:Om man jämför med att alla juniorer ska vara lika bra som Elias Pettersson och gå in och leverera varje kväll så tänker man jävligt fel. Elias är en på tiotusen. Att verkligen ge juniorerna chansen på riktigt är en helt annan sak. Men det gör man inte. Tror att vi aldrig kommer få se verken Thomasson eller Skager utvecklas i denna klubben tyvärr.


Absolut inte. Pettersson är i sin egen liga. Varför ens blanda in honom?

Skager får absolut chanser om han väljer att stanna. Sedan är det upp till honom om han vill stanna. Thomasson kommer nog gå lite mindre speltid i a-laget om han inte exploderar plötsligt.

Men det här är en intressant diskussion. Vill man använda representationslaget till att spela juniorer som aldrig spelat seniorhockey så blir man automatiskt ett bottenlag för ingen kan få fram så bra juniorer över tid. Behöver låna ut. Titta på Frölunda som silar massor med juniorer genom sina spjäll. Men de har inte många juniorer i SHL-laget. Fagermo som ev går rakt in NHL och Raymond som är en supertalang får lite matcher då och då men i övrigt så blir det bara enstaka matcher för juniorer. Även Luleå har inte många juniorer i SHL utan matchar in några lite då och då
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis apr 14, 2020 7:49 pm

Hahaha, det handlar ju inte om att ha typ halva laget med juniorer, det handlar om att låta ett fåtal få chansen, att förvalta dom talanger som redan finns i klubben. Här är Lakers pissdåliga; det var någon säsong när man matchade ett flertal unga spelare, med gott resultat, men nu är man tillbaka i samma gamla sunkiga fotspår som man travat i innan.

Det är Kalkon-stämpel på värvningen av Emil Klubbarna-står-inte-direkt-på-rad Forslund, ur många aspekter. Främst för att han nätt och jämt håller för SHL, och därmed upptar en plats för någon ung t ex. Cederqvist (som redan lämnat). Jag tippar på att man testat med Forslund som center innan säsongen är slut :idea:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis apr 14, 2020 7:51 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Stupet skrev:Om man jämför med att alla juniorer ska vara lika bra som Elias Pettersson och gå in och leverera varje kväll så tänker man jävligt fel. Elias är en på tiotusen. Att verkligen ge juniorerna chansen på riktigt är en helt annan sak. Men det gör man inte. Tror att vi aldrig kommer få se verken Thomasson eller Skager utvecklas i denna klubben tyvärr.


Absolut inte. Pettersson är i sin egen liga. Varför ens blanda in honom?

Skager får absolut chanser om han väljer att stanna. Sedan är det upp till honom om han vill stanna. Thomasson kommer nog gå lite mindre speltid i a-laget om han inte exploderar plötsligt.

Men det här är en intressant diskussion. Vill man använda representationslaget till att spela juniorer som aldrig spelat seniorhockey så blir man automatiskt ett bottenlag för ingen kan få fram så bra juniorer över tid. Behöver låna ut. Titta på Frölunda som silar massor med juniorer genom sina spjäll. Men de har inte många juniorer i SHL-laget. Fagermo som ev går rakt in NHL och Raymond som är en supertalang får lite matcher då och då men i övrigt så blir det bara enstaka matcher för juniorer. Även Luleå har inte många juniorer i SHL utan matchar in några lite då och då


Bottenlag är vi ju snart ändå; kan lika gärna använda lite juniorer, så faller vi åtminstone med flaggan i topp.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis apr 14, 2020 8:05 pm

Blir några svagare år nu så det gäller att bygga smart och klara sig kvar till nästa uppsvning.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis apr 14, 2020 8:10 pm

StenhårtSlagskott skrev:Blir några svagare år nu så det gäller att bygga smart och klara sig kvar till nästa uppsvning.


Exakt, problemet är att det är svängdörrar in o ut i Lakers trupp. Innan uppsvinget ev. kommer har nog tusen finnar, tjecker, svenska föredettingar och transor som ska få en nystart hunnit vara här och vända :roflol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis apr 14, 2020 8:30 pm

Bara att gå och kolla på j20. SHL är ingen juniorliga.
Samtliga lag kommer ha färre juniorer när de sämre får lämna för lägre divisioner och de få som är bra drar till NHL med första bästa flyg så det blir svårare och svårare att få fram juniorer som är lagom bra :D

Ryktas om att Joel P är i Vida. Någon som vet om han sommartrânar med laget som väl återsamlas idag?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis apr 14, 2020 8:55 pm

Någon juniorlags är inte SHL, men 92 juniorer fick speltid i SHL den gångna säsongen. Ändå en hel del. Växjö lät 5 st spela, men då var ju ett par av dom uttagningarna mest spel för galleriet, taskspelande för att förbättra statistiken. Var det Magnusson som spelade 2 sek i en match och 18 sek nästa, och därmed står uppsatt för 2 SHL-matcher :mrgreen:
T ex SAIK luftade 10 junisar i år, FBK 9, Frölunda 9, Luleå 8 st. Rögle lät också 8 juniorer spela, den som hade minst matcher av dom fick ändå 10 matcher. Gick ju rätt skapligt ändå för Rögle? Det går använda talangfulla juniorer i SHL emellanåt, om man har tålamodet och - framför allt - kunskapen. Växjö är en soptipp i detta sammanhang. Punkt slut.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis apr 14, 2020 9:06 pm

Bra att Växjö har något att jobba med. Blir extra intressant att följa.

Har du speltid i övriga lag?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis apr 14, 2020 9:18 pm

Håller fullständigt med om att Växjö är en stor soptipp när det kommer till att ge juniorer chansen.
Det säger typ allt när man värvar en spelare som måste ta nästa kliv i karriären men som samtidigt redan fått massor med chanser att ta nästa steg i SHL (men som inte gjort det) istället för att ge den chansen till typ Linus Skager.
Satsar hellre på en spelare som är 19-20 år och som redan spelat både i J20 och ett par matcher med A-laget och har gjort det riktigt bra än en 26 årig spelare som troligen inte kommer ta några kliv här heller.
Hoppas nästan på att Linus lämnar för en annan SHL klubb där han verkligen får utvecklas och få den där riktiga chansen i denna ligan. För i denna klubben lär det aldrig ske!
Man kan ju jämföra med en spelare som Eliasson som att gör helt rätt i att lämna för Färjestad.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis apr 14, 2020 10:17 pm

Färjestad värvar ju Eliasson för att låna ut honom direkt.

Att han sedan valde att lämna då han evertsson valde att köra med Källgren 20/21 känns ju helt rätt. Utlånad i Växjö eller utlånad i FBK kan ju vara sak samma. Bara hoppas Eliasson gör det bra och får stå i Färjestad.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Nobodyelse » tis apr 14, 2020 10:28 pm

Primeau skrev:Någon juniorlags är inte SHL, men 92 juniorer fick speltid i SHL den gångna säsongen. Ändå en hel del. Växjö lät 5 st spela, men då var ju ett par av dom uttagningarna mest spel för galleriet, taskspelande för att förbättra statistiken. Var det Magnusson som spelade 2 sek i en match och 18 sek nästa, och därmed står uppsatt för 2 SHL-matcher :mrgreen:
T ex SAIK luftade 10 junisar i år, FBK 9, Frölunda 9, Luleå 8 st. Rögle lät också 8 juniorer spela, den som hade minst matcher av dom fick ändå 10 matcher. Gick ju rätt skapligt ändå för Rögle? Det går använda talangfulla juniorer i SHL emellanåt, om man har tålamodet och - framför allt - kunskapen. Växjö är en soptipp i detta sammanhang. Punkt slut.
[emoji106]

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Nobodyelse
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: lör dec 20, 2014 9:29 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons apr 15, 2020 7:36 am

StenhårtSlagskott skrev:Färjestad värvar ju Eliasson för att låna ut honom direkt.

Att han sedan valde att lämna då han evertsson valde att köra med Källgren 20/21 känns ju helt rätt. Utlånad i Växjö eller utlånad i FBK kan ju vara sak samma. Bara hoppas Eliasson gör det bra och får stå i Färjestad.


Du fattar ju inte. Att Eliasson lämnar VLH för att istället gå till FBK och bli utlånad därifrån är ju ett praktexempel på att Jesper vet att han har större chans att få speltid i FBK än här, plus att han väljer gå till en klubb som har en riktigt bra målvaktstränare, Maciej Szwoch. Denna övergång är ett underbetyg till Evertssons Växjö Lakers Hockey Club, och det slutliga beviset på att samarbetet med Troja blev ett praktfiasko.

Om Källgren är bra i SHL vet vi inte än; han har bara stått två matcher, förlorat båda o bland annat blivit utbytt efter att ha släppt in 4 puckar på en kvart...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 15, 2020 5:39 pm

Nä, jag gör ju inte det.
Tur då att vi inte är med i racet om Dahlén. Bättre att satsa på juniorer.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons apr 15, 2020 6:04 pm

Färjestad värvar INTE Eliasson för att bara låna ut honom. Man ser något i Eliasson som våra ledare helt enkelt inte har kunskapen till att se.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons apr 15, 2020 6:23 pm

StenhårtSlagskott skrev:Nä, jag gör ju inte det.
Tur då att vi inte är med i racet om Dahlén. Bättre att satsa på juniorer.
Du gör dig till va? Eller förstår du inte att en toppspelare av Dahlens kaliber inte har något att göra med juniorer i lakers?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor apr 16, 2020 3:23 pm

Tror att det kommer ske en hel del värvningar likt Forslund framöver. Luleå har gått ut och sagt att de inte har råd att värva i nuläget. De räknar med att tappa 15 miljoner kommande säsong och det är ett par riktigt bra spelare som skulle kunna värvas för de pengarna. Och då har Luleå alltid varit en välskött förening. Säger ganska mycket om hur corona slår hårt mot klubbarna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tor apr 16, 2020 7:02 pm

Samtidigt lite märkligt ändå. Eller är det så brutalt ekonomiskt att missa slutspel. För det är ju trots allt det som har skett. Samtliga lag missade slutspel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor apr 16, 2020 7:03 pm

Så är det givetvis.

Dock har VLH bra med muskler rent ekonomiskt.
Kollar man eget kapital i SHL:

FBK: 116mkr
HV71: 55mkr
SAIK: 45mkr
FHC: 34mkr
VLH: 30mkr
DIF: 27mkr
LIF: 21mkr
LHF: 16mkr
BIF: 15mkr
LHC: 11mkr
RBK: 7mkr
ÖHK: 6mkr
IKO: 4mkr
MIF: 15.000kr
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor apr 16, 2020 8:23 pm

PutteA skrev:Samtidigt lite märkligt ändå. Eller är det så brutalt ekonomiskt att missa slutspel. För det är ju trots allt det som har skett. Samtliga lag missade slutspel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Fast kontrakt och andra stora kostnader som är skrivna sedan en tid tillbaka skrevs inte med en pandemi i åtanke. Tror snarare att de 15 millarna beräknas tappas nästa säsong, och då smärtar exempelvis Klasens kontrakt jävligt mycket.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 16, 2020 9:04 pm

Eget kapital betyder inte likvider på banken. Problemen för företag är att få in rena slantar på kontot. Det troliga är att intäktsidan minskat kraftigt och förväntade prognoser att intäkterna kommer minska. Cmore tv avtal kanske minskas. Sponsorerna lär inte ha en krona extra över då få har riktiga intäkter nu. Tror samtliga lag får det tufft med dyra nyförvärv kommande år.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster