Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jan 03, 2021 12:38 am

vlk skrev:
bratsson skrev:
vlk skrev:Ingen måste bort om vi breddar truppen. Dock ska inte dom spela som inte levererar utifrån sin uppgift.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ok
Så vi ska köra med 8 backar? Ingen back som tycker om det tror jag [emoji846]

Vi har fungerade defensiv nu men vem ska bort för Folin lär knappast värvas för att fylla ut backsidan som 7/8e gubbe?


Så klart kan inte alla vara med varje match. Spelar man bra får man fortsätta. Levererar man inte får man titta på. Hoppas inga kor är heliga


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jo det där vet alla, men vem ska man flytta på nu fast defensiven är bra? Eller du menar att Folin inte kommer slå sig in?

Det hade varit sjukt [emoji846]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön jan 03, 2021 12:40 am

Ok, trodde man fick korttidsvärva vid skador. Tydligen gäller det bara kulturlag. Nåväl, då är det givetvis Nässén som ska lånas ut/ordnas ny arbetsgivare. Vi ska ha 8 backar i truppen. Det är inga konstigheter och ingen back tycker det är knas. 8 backar i en trupp är standard.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jan 03, 2021 12:41 am

Varanen skrev:Ok, trodde man fick korttidsvärva vid skador. Tydligen gäller det bara kulturlag. Nåväl, då är det givetvis Nässén som ska lånas ut/ordnas ny arbetsgivare. Vi ska ha 8 backar i truppen. Det är inga konstigheter och ingen back tycker det är knas. 8 backar i en trupp är standard.
Jo men inte under match....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 03, 2021 12:41 am

bratsson skrev:
vlk skrev:
bratsson skrev:[quote="vlk"]Ingen måste bort om vi breddar truppen. Dock ska inte dom spela som inte levererar utifrån sin uppgift.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ok
Så vi ska köra med 8 backar? Ingen back som tycker om det tror jag [emoji846]

Vi har fungerade defensiv nu men vem ska bort för Folin lär knappast värvas för att fylla ut backsidan som 7/8e gubbe?


Så klart kan inte alla vara med varje match. Spelar man bra får man fortsätta. Levererar man inte får man titta på. Hoppas inga kor är heliga


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jo det där vet alla, men vem ska man flytta på nu fast defensiven är bra? Eller du menar att Folin inte kommer slå sig in?

Det hade varit sjukt [emoji846][/quote]

De sju bästa för dagen spelar , så är det vän alltid ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jan 03, 2021 12:47 am

vlk skrev:
bratsson skrev:
vlk skrev:[quote="bratsson"][quote="vlk"]Ingen måste bort om vi breddar truppen. Dock ska inte dom spela som inte levererar utifrån sin uppgift.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ok
Så vi ska köra med 8 backar? Ingen back som tycker om det tror jag [emoji846]

Vi har fungerade defensiv nu men vem ska bort för Folin lär knappast värvas för att fylla ut backsidan som 7/8e gubbe?


Så klart kan inte alla vara med varje match. Spelar man bra får man fortsätta. Levererar man inte får man titta på. Hoppas inga kor är heliga


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jo det där vet alla, men vem ska man flytta på nu fast defensiven är bra? Eller du menar att Folin inte kommer slå sig in?

Det hade varit sjukt [emoji846][/quote]

De sju bästa för dagen spelar , så är det vän alltid ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Jo absolut men hur ställer vi upp?

Persson - Hardy
Melart - Eronen
Folin - Vainio
Koivisto - Erixon
?
Så vem ska bort om vi kör med 7 st?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön jan 03, 2021 12:54 am

Självklart använder vi bara 7 backar under match. 4 backpar är clowneri. Så en kille åt gången får stå över. Inga konstigheter med det. Och med tanke på hur trötta vi stundtals är även innan matchen börjat så är väl det bra. De här EXTREMA dipparna beror nog på att de inte orkar ladda upp tillräckligt inför varje match. Lagledningen måste få till en naturlig ruljans nu när ingen back är "på tillväxt" på samma sätt som Nässén varit. Sedan får vi inte glömma att Folin inte spelat på ett tag och aldrig spelat seniorhockey på stor rink. Förutom att han pratar svenska, kan dansa smågrodorna, och äter knäckebröd så det inget som skiljer från om vi värvat en likvärdig transa. Det är möjligt att han ska matchas in sparsamt. Inte minst så att hjärnan kan ställa om, vilket den bäst gör om den får återhämtningstid. Fysiskt kommer han få köra desto hårdare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 03, 2021 12:55 am

bratsson skrev:
vlk skrev:
bratsson skrev:[quote="vlk"][quote="bratsson"][quote="vlk"]Ingen måste bort om vi breddar truppen. Dock ska inte dom spela som inte levererar utifrån sin uppgift.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ok
Så vi ska köra med 8 backar? Ingen back som tycker om det tror jag [emoji846]

Vi har fungerade defensiv nu men vem ska bort för Folin lär knappast värvas för att fylla ut backsidan som 7/8e gubbe?


Så klart kan inte alla vara med varje match. Spelar man bra får man fortsätta. Levererar man inte får man titta på. Hoppas inga kor är heliga


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jo det där vet alla, men vem ska man flytta på nu fast defensiven är bra? Eller du menar att Folin inte kommer slå sig in?

Det hade varit sjukt [emoji846][/quote]

De sju bästa för dagen spelar , så är det vän alltid ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Jo absolut men hur ställer vi upp?

Persson - Hardy
Melart - Eronen
Folin - Vainio
Koivisto - Erixon
?
Så vem ska bort om vi kör med 7 st?[/quote]

Folin börjar bänk, sen plockas den bort efterhand som inte levererar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön jan 03, 2021 1:14 am

Rollerna är:

Säkrande:
Erixon
Folin
Melart
Vainio

Puckförande:
Eronen
Häman Aktell
Koivisto
Persson

Helst ska alltid en från kategori A paras ihop med en från kategori B. Klubbfattningarna spelar också in. I de här kategorierna så är spelarna mer eller mindre allround. Och som grädde på moset har vi vår egen Zara Leander, den mest lysande stjärnan av de alla, Ilari the Mighty. Han kan allt och vara överallt. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flamma » sön jan 03, 2021 2:59 pm

Den back jag tycker inte riktigt presterar är faktiskt Erixon. Folin skall bli kul att skåda. Bra tacklare och enkelt rakt spel, hyfsat skott men defensiven är hans uppgift.
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön jan 03, 2021 3:04 pm

Flamma skrev:Den back jag tycker inte riktigt presterar är faktiskt Erixon. Folin skall bli kul att skåda. Bra tacklare och enkelt rakt spel, hyfsat skott men defensiven är hans uppgift.


Ja igår var han exceptionellt kass.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jan 05, 2021 12:45 am

Alltså, nu måste Sam visa om det är han som bestämmer eller om han fegar ur. Laget har potential att faktiskt göra något bra, och nu kommer det finnas konkurrens i truppen.

Gynge måste bänkas. Har han fortfarande kvar lite hockey och kroppen kommer han bli vansinnig och ge allt för att få lira och göra mål igen. Holmbergs lina måste också splittras, för stunden är det viktigaste om den linan bara blir oerhört jobbig att möta.

Calof - Drury - Pettersson
Gaunce - Rosén - Karlström
Lundberg - Holmberg - Sylvegård
Forslund - Josen - Nilsson
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jan 05, 2021 12:55 am

Jag tror inte Hallam kommer bänka Gynge, tyvärr.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jan 05, 2021 12:57 am

PutteA skrev:Jag tror inte Hallam kommer bänka Gynge, tyvärr.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Nä, Hallam är tyvärr för feg för det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jan 05, 2021 1:09 am

vlk skrev:
PutteA skrev:Jag tror inte Hallam kommer bänka Gynge, tyvärr.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Nä, Hallam är tyvärr för feg för det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Om han vågat skulle han redan gjort det. Vill ändå påtala det uppenbara, Gynge borde bänkas, kanske kan han tända till av det. Samtidigt har vi stirrat oss blinda på att Roséns lina inte gör något och inte riktigt insett hur mycket Holmbergs lina gått ner sig. DE VAR VÅR BÄSTA LINA FÖRRA VÅREN! De ska kunna mer!

Detta säger jag trots allt med lite optimism. Laget har trots allt gått bättre än förväntat, detta samtidigt som "stjärnorna" underpresterar grovt. Skvallrar om potential om Hallam gör något åt saken.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 05, 2021 1:34 am

Klart han vågar men det är ju inte så att vi har notoriska målskyttar som sitter och pillar navel under matcherna. Är ju bara tre forwards av 14 som gör poäng och alla dem är redan på isen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jan 05, 2021 1:50 am

Även om jag inte vill säga det så måste jag nog ändå säga att jag tror Gynge är slut. Han åker ju runt och trampar vatten. Vinner inte en närkamp, skvätter puckar och skapar egentligen ingenting längre. Ser ibland ut som han är på allmänhetens.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 05, 2021 2:01 am

PutteA skrev:Även om jag inte vill säga det så måste jag nog ändå säga att jag tror Gynge är slut. Han åker ju runt och trampar vatten. Vinner inte en närkamp, skvätter puckar och skapar egentligen ingenting längre. Ser ibland ut som han är på allmänhetens.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det kan vända snabbt och han pillar in lite puckar. På försäsongen och början av säsongen gjorde han mål. Så snabbt kan man bara inte tappa det. Idag var han riktigt otimad i allt. Men 20 mål tror jag han kan hamna på tillslut och för han det är det riktigt bra.

Intressant att tre AHL-klubbar ställer in. Kan komma in lite spelare i SHL. The Charlotte Checkers, Milwaukee Admirals and Springfield Thunderbird är det som står över säsongen.
https://theahl.com/28-teams-participate-2020-21-season
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jan 05, 2021 2:52 am

Vad kan vi hoppas på i den nya kanadicken? Jag gillar åldern - 26 år - då vill man fortfarande något med sin hockey. Men att se honom på nätet i en BRUINS-jersey.. Ger inte det lite rysningar om utfallet i SHL..? :? :? :?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jan 05, 2021 3:24 am

Han(Gynge) var ju inte sämst på att skapa framåt men tja... Kan förvänta sig väldigt mycket mer.
Rosén sprattlade till i den här matchen. Kanske han e på G?Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jan 05, 2021 10:27 am

PutteA skrev:Även om jag inte vill säga det så måste jag nog ändå säga att jag tror Gynge är slut. Han åker ju runt och trampar vatten. Vinner inte en närkamp, skvätter puckar och skapar egentligen ingenting längre. Ser ibland ut som han är på allmänhetens.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja, han ser nästan exakt ut som Emil Pettersson gjorde för ett halvår sen...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jan 05, 2021 10:44 am

Härmapan skrev:
PutteA skrev:Även om jag inte vill säga det så måste jag nog ändå säga att jag tror Gynge är slut. Han åker ju runt och trampar vatten. Vinner inte en närkamp, skvätter puckar och skapar egentligen ingenting längre. Ser ibland ut som han är på allmänhetens.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja, han ser nästan exakt ut som Emil Pettersson gjorde för ett halvår sen...


Och Emil lyfte sig inte under pågående säsong.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jan 05, 2021 11:49 am

vlk skrev:
Härmapan skrev:
PutteA skrev:Även om jag inte vill säga det så måste jag nog ändå säga att jag tror Gynge är slut. Han åker ju runt och trampar vatten. Vinner inte en närkamp, skvätter puckar och skapar egentligen ingenting längre. Ser ibland ut som han är på allmänhetens.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja, han ser nästan exakt ut som Emil Pettersson gjorde för ett halvår sen...


Och Emil lyfte sig inte under pågående säsong.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Jag tycker dock det är skillnad. Gynge ser faktiskt ut som att han halkat efter helt enkelt. Han har inte den här snabba hockeyn i sig. Men jag har gärna fel i detta. Men jag tror inte att han kommer lyfta nått mer på den här nivån.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jan 05, 2021 12:29 pm

Gynge hänger inte med just nu. Produktionen har framför allt varit i PP, i 5 vs 5 hänger han inte med alls. Det som är kritiskt utöver att han inte är så farlig framåt är att även defensivt är det katastrof. Där är enorm skillnad på en som Stjernborg t ex.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jan 05, 2021 12:34 pm

Det går inte att bygga laget kring Gynge i en toppkedja till nästa säsong. Egentligen betyder det att det inte finns plats för honom alls då. I en tredje eller fjärdekedja är han helt fel spelare. Vad göra ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jan 05, 2021 1:04 pm

vlk skrev:Det går inte att bygga laget kring Gynge i en toppkedja till nästa säsong. Egentligen betyder det att det inte finns plats för honom alls då. I en tredje eller fjärdekedja är han helt fel spelare. Vad göra ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Om inte benen börjar röra på sig resterande del av säsongen så finns det bara en väg att gå. Det kommer bli dyrt men ett måste.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis jan 05, 2021 1:35 pm

Varför skulle inte coach Hallam våga bänka Gyngiläinen när han vågade bänka RR? Om inte annat får han väl ha Melart och Folin med sig när han meddelar bänkningen. Chiefen är en ökänd streetfighter och kan hjälpa till. Om Gynge besegrar alla 4 i en fight förtjänar han sin istid även om han åker med raka ben. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jan 05, 2021 2:17 pm

Eronen lämnar inte helt oväntat. Dock blev han mer och mer stabil så lite synd. Men med Folins intåg, och Melart som kan ta en mer offensiv roll, gör Eronen överflödig.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jan 05, 2021 2:17 pm

Gynges problem hänger självklart ihop med Roséns form. Gynge är sjukt beroende av en bra passningsläggare.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jan 05, 2021 2:22 pm

Person skrev:Eronen lämnar inte helt oväntat. Dock blev han mer och mer stabil så lite synd. Men med Folins intåg, och Melart som kan ta en mer offensiv roll, gör Eronen överflödig.
Var rädd för detta.... Jag gillade Eronens fart på skridskorna.

Men men...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jan 05, 2021 2:25 pm

Detta betyder med att man skapat sig lite bättre utrymme för att, eventuellt, förstärka mer framåt. Gaunce känns som bredd - inte spets.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jan 05, 2021 2:51 pm

Jag förstår inte riktigt hur man tänker här? Peter Andersson är borta, Eronen borta, Nässén lånas troligtvis ut. 7 backar kvar. Konkurrens?? Sårbara mot skador och sjukdom? Åter på ruta ett känns det som? Tycker Eronen varit bra. Greppar inte detta riktigt faktiskt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis jan 05, 2021 3:00 pm

Tydligen fick inte VLH bakläxa på 4 månaderskontraktet så som hävdats i tråden. Eller så fick man det, men ömsesidighet övervinner allt...hehe. Eronen själv ville kanske till nya äventyr. Vi är alltid helt chockade om någon inte mest av allt i hela världen vill spela i VLH. :shocked: :lol:

Kanske är chiefen ärlig när han säger att Eronen var missnöjd med sin roll.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jan 05, 2021 3:01 pm

PutteA skrev:Jag förstår inte riktigt hur man tänker här? Peter Andersson är borta, Eronen borta, Nässén lånas troligtvis ut. 7 backar kvar. Konkurrens?? Sårbara mot skador och sjukdom? Åter på ruta ett känns det som? Tycker Eronen varit bra. Greppar inte detta riktigt faktiskt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Sju backar med Nässén som kan plockas tillbaka känns rimligt. Det är inte där vi är sårbara, det är bredden på spetsen. Ska vi kunna gå långt behöver det spetsas bland forwards och då är det rätt att göra sig av med en back som blir överflödig.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jan 05, 2021 3:01 pm

Varanen skrev:Tydligen fick inte VLH bakläxa på 4 månaderskontraktet så som hävdats i tråden. Eller så fick man det, men ömsesidighet övervinner allt...hehe. Eronen själv ville kanske till nya äventyr. Vi är alltid helt chockade om någon inte mest av allt i hela världen vill spela i VLH. :shocked: [emoji38]

Kanske är chiefen ärlig när han säger att Eronen var missnöjd med sin roll.
Han går nog till Oskarshamn och får spela lite mer offensiv....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis jan 05, 2021 3:03 pm

Backsidan är bra även utan Eronen. Vår brist är är på ytterforwardssidan. Vi behöver få in mer pang! tjofs! inyafacebiatch!-attityd.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster