Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån sep 14, 2020 1:56 pm

Person skrev:Och nästan lika snett ute är ju Arlbrant som sätter oss som tvåa.

Efter en snart avklarad försäsong tror jag på följande:

1. Luleå
Otroligt tajt defensivt och har ett grundspel som inget annat lag är nära. Spelare för spelare så finns det bättre lag, men det gjorde det även förra säsongen och då var Luleå dominanta.

2. Färjestad
Brutal forwardssida. Har i ett par år sprutat in mål och inget säger att de inte borde göra det även denna säsong.

3. HV71
Jag tror att de får ihop det denna säsong. För en gång skull ser det bra ut och det utan föredettingar.

4. Frölunda
Stora delar av stommen är kvar (minus Lasch såklart). Kanske inte den bästa backsidan men den mest spännande. Får samtliga ungtuppar ut sin potential så är kan det däremot bli SHL:s bästa backsida.

5. SAIK
Ser bra ut bakom Möller/Lindström. Fler som kan driva igång laget. Seriens bästa målvakt på det.

6. Örebro
Har sett riktigt bra ut under försäsongen. Dock ett orosmoln kring Bromé och Abols. Försvinner båda så är det 67% av förstakedjan som ryker.

7. Lakers
Potentialen finns i många spelare, potential för att vara bäst efter 52 omgångar. Men det är för många om och men för att det ska kunna hända.

8. Rögle
Tappet av Curran och Brithén är större än vad många tror (lite som när Rosén och Persson försvann från oss efter 17:18). Jag tycker att det har sett rätt svajigt ut på försäsongen.

9. Brynäs
Jag tror att Brynäs kan vara riktigt bra om 1-2 säsonger, men det tar nog ett tag innan Andersson har fått sätta sin prägel på laget.

10. Malmö
De kommer precis som förr kunna kriga sig till fler segrar än vad många tror.

11. Djurgården
Har enbart skett försvagningar jämfört med förra säsongen. Blir ett tufft mellanår.

12. Leksand
Målvaktssidan och backsidan sänker detta lag. Offensivt ser det dock bra ut.

13. Linköping
Har inte imponerat på försäsongen (utspelade av HV bl.a.). 4 matcher tillsammans, kommer behöva en del matcher i grundserien för att fortsätta spela ihop laget. Att tappa sin förstaslips en vecka innan premiären är inte heller så kul.

14. Oskarshamn
IKO blir sist, orkar inte argumentera för det.
Vilken framgång det skulle vara om det blev så


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 14, 2020 4:31 pm

Vi har fått ett bättre lag enligt mig och de tre lagen jag sätter oss före (Malmö, Rögle och DIF) har blivit sämre än förra säsongen. Dessutom kommer vi vara med bättre inledningsvis. Vi kan omöjligt ha 3(?) poäng efter 10 omgångar åter igen.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån sep 14, 2020 6:08 pm

Två inkvoterade experters åsikter behöver man inte bry sig om.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » tis sep 15, 2020 12:34 pm

Är det bara jag som tycker att Lakers trupp är tunn?
Att den är väldigt känslig för skador.
Att det troligtvis kommer in spelare runt jul hjälper ju inte laget i sep, okt, nov.

Vi såg ju förra året vad en dålig start kan göra med självförtroendet, samt pressen med att ta poäng varje match.
Starten av säsongen lägger grunden för hela året.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tis sep 15, 2020 12:49 pm

teddy skrev:Är det bara jag som tycker att Lakers trupp är tunn?
Att den är väldigt känslig för skador.
Att det troligtvis kommer in spelare runt jul hjälper ju inte laget i sep, okt, nov.

Vi såg ju förra året vad en dålig start kan göra med självförtroendet, samt pressen med att ta poäng varje match.
Starten av säsongen lägger grunden för hela året.


Det är det många utomstående som tycker men som tur är ytterst få på denna sidan. Och det är ju ändå det som räknas.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis sep 15, 2020 1:12 pm

Baker skrev:
teddy skrev:Är det bara jag som tycker att Lakers trupp är tunn?
Att den är väldigt känslig för skador.
Att det troligtvis kommer in spelare runt jul hjälper ju inte laget i sep, okt, nov.

Vi såg ju förra året vad en dålig start kan göra med självförtroendet, samt pressen med att ta poäng varje match.
Starten av säsongen lägger grunden för hela året.


Det är det många utomstående som tycker men som tur är ytterst få på denna sidan. Och det är ju ändå det som räknas.
Varför är det tur att det inte är fler som tycker så i detta forum ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis sep 15, 2020 3:13 pm

teddy skrev:Är det bara jag som tycker att Lakers trupp är tunn?
Att den är väldigt känslig för skador.
Att det troligtvis kommer in spelare runt jul hjälper ju inte laget i sep, okt, nov.

Vi såg ju förra året vad en dålig start kan göra med självförtroendet, samt pressen med att ta poäng varje match.
Starten av säsongen lägger grunden för hela året.
Så har Evertsson jobbat de senaste 8-9 åren?

I år så finns det massor av spelare som inte har kontrakt, väntar man 1 månad in så borde man kunna fynda rejält....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis sep 15, 2020 4:34 pm

Rent ekonomiskt finns det nog inte utrymme för mer just nu. Läste ni artikeln med Marchal? Riktigt oroväckande att så många klubbar riskerar att konka. Vissa klubbar ligger på minus i eget kapital efter 5 matcher utan publik.

För någon månad sedan kom en artikel om att endast 4 klubbar klarar hela säsongen utan publik, Växjö är en av dem.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis sep 15, 2020 6:05 pm

Person skrev:Rent ekonomiskt finns det nog inte utrymme för mer just nu. Läste ni artikeln med Marchal? Riktigt oroväckande att så många klubbar riskerar att konka. Vissa klubbar ligger på minus i eget kapital efter 5 matcher utan publik.

För någon månad sedan kom en artikel om att endast 4 klubbar klarar hela säsongen utan publik, Växjö är en av dem.
Frågan är varför vi ska hjälpa dom ekonomiskt. Är inte ett skit sugen på det. Först värva friskt och sen skrika efter pengar från konkurrenter. Luktar skit.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis sep 15, 2020 7:52 pm

Det sa jag inget om utan försöker framhärva varför värvningar troligtvis uteblivit.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis sep 15, 2020 8:08 pm

Person skrev:Det sa jag inget om utan försöker framhärva varför värvningar troligtvis uteblivit.
Jo, men om vi plötsligt ska ge pengar till Örebro och Rögle som sprätt pengar i år bara för att de inte tar ansvar för sin ekonomi känns sådär...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis sep 15, 2020 8:17 pm

Vi kan ju för i helvete inte bekosta andra lags utgifter bara för vi spelar i samma serie. Brukar inte bli upprörd men om det är något annat än lån med ränta kan SHL dra åt helvete. Marshall får fan kamma sig om han klubbar igenom något sådant. Skulle inte vilja ha pengar av Färjestad bara för de har mer.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis sep 15, 2020 10:07 pm

Det är ju lite ironiskt ändå, att några av de klubbar med sämst kapital har öppnat plånkan rejält i dessa tider:

1) Färjestad 118,9 miljoner kronor

2) HV71 56,4

3) Skellefteå 47,5

4) Frölunda 44,2

5) Växjö 29,9

6) Djurgården 29,3

7) Luleå 24,3

8 ) Leksand 22,7

9) Brynäs 16,2

10) Rögle 10,6

11) Linköping 9,6

12) Oskarshamn 7,5

13) Örebro 7,2

14) Malmö 2,9
Senast redigerad av Svartvadet ons sep 16, 2020 5:57 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis sep 15, 2020 10:55 pm

Svartvadet skrev:Det är ju lite ironiskt ändå, att några av de klubbar med sämst kapital har öppnat plånkan rejält i dessa tider:

1) Färjestad 118,9 miljoner kronor

2) HV71 56,4

3) Skellefteå 47,5

4) Frölunda 44,2

5) Växjö 29,9

6) Djurgården 29,3

7) Luleå 24,3

8) Leksand 22,7

9) Brynäs 16,2

10) Rögle 10,6

11) Linköping 9,6

12) Oskarshamn 7,5

13) Örebro 7,2

14) Malmö 2,9
Varför i helvete skulle vi rädda dem? Marschal har en del att förklara


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis sep 15, 2020 11:01 pm

De är väl trötta på looser-stämpeln och går all in, så får det bära eller brista. Som en japansk stridspilot över Stilla Havet 1944..
Nog måste det svida lite i en stretande klubb som LHC att vid rinkside se Lakers exempellösa framgångar. Snacka om att känna sig omsprungen av lillebror..

Ni som känner er talang när ni ser den, vilken nivå skulle ni säga DAVIDSSON har i sig om vi bortser från hjärnskador?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons sep 16, 2020 5:59 am

Davidsson har, utan tvivel, goda chanser på att vara en habil NHL-spelare inom något år.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons sep 16, 2020 6:22 am

F.ö. gällande "tips" osv - i princip samtliga spelbolag håller VLH på plats 5-6.

Ganska dåliga odds måste man väl ändå säga? Tänkte man kunde slängt in en tusing, men knappt värt om oddsen är 8.0-11.0...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons sep 16, 2020 12:58 pm

bratsson skrev:Så har Evertsson jobbat de senaste 8-9 åren...

Är det inte då dags att släppa taget? Att inse att ens varumärke är kattpiss och står på randen till ljummen sur lättmjölk i Hockeysverige. Ombyte förnöjer. Men man måste inse det för att förstå det. Det finns vissa som inte fixar den ekvationen. Uppenbarligen.

Men det skulle vara ett friskhetstecken.

(ni behöver inte hålla med som gemene man gör på gatan, jobbet eller i affären och ryggdunka om ni inte vill...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flamma » ons sep 16, 2020 9:33 pm

Rasmussen skriv på nu!!!!
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons sep 16, 2020 10:43 pm

Jag håller med Teddy om att truppen ser tunn ut.
Det som jag är väldigt rädd för är om inte Källgren håller för SHL och om Fasth blir skadad då har vi ett mega problem. Målvaktsidan ser sådär ut. Dessutom så är det för många frågetecken bland våra forwards. Tittar man på träningsmatcherna så är det typ bara våran förstakjedja som har levererat annars är det lika dött som under hela förra säsongen. Funkar inte i längden att bara en kjedja levererar. Tror tyvärr som experterna att det blir ett jobbigt år i år oxå. Men det jag hoppas att blir det inget slutspel till våren för oss så hoppas jag att vi får se en helt ny sportchef och en helt ny assisterande tränare till nästa säsong. Måste in nytt hungrigt blod i klubben. Det är tråkigt att säga det men isf måste Evertsson avgå även om han hjälpt oss till 2 guld.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons sep 16, 2020 11:09 pm

Namnen på tröjorna är inte de tyngsta men många spelare fick ett år och nu gäller det. Ser hellre att laget överaskar och vinner guldet eller är med och tävlar om det och att ledare lämnar i medvind. Behövs inte motgång för att få in nytt blod. Utöver det går hyfsat många forwardskontrakt ut så blir endel nytt blod där också. Ny VD efter jul. Känner ändå att laget känns starkare med pucken detta år. Hur tydligt det blir i poängskörden återstår att se men unviker vi skador och finska backarna tillbaka känns laget bra. Enda frågetecknet jag har bland utespelarna är andrafemman kan den göra mål i snitt varannan match ser det bra ut. 1, 3 och 4 femmorna känns som bra shlklass.

När evertsson slutar i klubben tror jag det blir första året som klubben kommer stå inför en säriös kris. Hade gärna sett att efterträdaren gick ett år som vice och antar att du inte vill ha Hall?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tor sep 17, 2020 1:31 pm

Om det endast är 4 st som klarar en hel säsong utan publik så lär ju inte VLH vara en av dom eftersom vi ligger på plats 5 i största egna kapital. Det skiljer nästan 15 milj kr upp till 4:e platsen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor sep 17, 2020 3:35 pm

Börjar mer och mer förstå varför Evertsson tror att han är guden i Växjö Lakers. Med tanke på att många talar om honom som den store guden. Och ryktesvägen säger precis det samma. Man kan nästan tro att Evertsson är VD, sportchef, och ägare av hela klubben. Med 2 totala floppsäsonger i ryggen så är det mycket märkligt om han inte avgår ifall det blir ett tredje flopp år. Vi kan ju för fan inte ha personer på viktiga positioner om dom inte kan fixa sitt jobb. Låter nästan som att det inte spelar någon roll hur kass det går för laget för Evertsson sitter ändå kvar. Härliga signaler det skickar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor sep 17, 2020 4:19 pm

Samtidigt skall vi vänta med sågen. Den här säsongen behöver inte alls bli som de senaste två. Idag är den första dagen på lagets framtida prestation.

DRURY om första tiden: "-Det är en stor omställning att spela mot män." ... Avdelning vart tog min självbild vägen.. :oops: :oops: :oops:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor sep 17, 2020 6:05 pm

PutteA skrev:Om det endast är 4 st som klarar en hel säsong utan publik så lär ju inte VLH vara en av dom eftersom vi ligger på plats 5 i största egna kapital. Det skiljer nästan 15 milj kr upp till 4:e platsen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Kom uppgifter i våras om att det finns krispengar att plocka av utanför det egna kapitalet. Det sköts redan då till 2,5-5 miljoner. Lakers klarar sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor sep 17, 2020 6:48 pm

Sen, jag är inte ekonom, men nog torde klubbarna i SHL ha lite olika utgiftsbild och marginaler därav - efter lånebelastning, ägarbild kring arenan etc.

Den här grenen är jag inte orolig för. Inte förrän ÖHMAN går över till padel..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor sep 17, 2020 8:52 pm

Tänk på att eget kaptital som oftast listas för klubbarna inte är rena pengar som kan betala löner. Pengar till löner och utgifter är det som klubbarna troligen får problem med först.
Nödkapital på 5 miljoner har säkrats vid behov som sas ovan.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott fre sep 18, 2020 8:43 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre sep 18, 2020 8:01 am

Precis, eget kapital och likvida medel är stor skillnad. Konstigt egentligen att eget kapital ska vara det viktiga att utgå från. Färjestad som har ett enormt eget kapital är missvisande. Abrahamsson skriv i AB för något år sedan om just FBK. Då de äger sin arena har de räknar med sin jumbotron i eget kapital när den köptes in för ett par år sedan. Det är ju helt sjukt. Visst, den kan räknas in men hur fan säljer man en jumbotron bara sådär om det skulle behövas?
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre sep 18, 2020 2:22 pm

Vad märkligt....
Jag trodde verkligen vi var sämst på andraperioder.....Bild

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre sep 18, 2020 3:49 pm

Haha det där var faktiskt riktigt kul! Visar på att många hittar en sak att hacka på och sen håller fast vid det. Men visst, man ska ju va konsekvent...
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre sep 18, 2020 4:36 pm

Det kan ju vara ett tryckfel också.. TRUMP säger ju att vi inte skall lita till media. Som kan vara väldigt manipulativ.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 21, 2020 7:38 am

Rögle jobbar på Rasmussen enligt mrmadhawk. Fyfan vad det hade känts illa. Mrmadhawk säger att Rasmussen säkerligen hade velat spela för Lakers men att det inte verkar finnas ekonomiskt utrymme för det, om det inte sker någon extern lösning.

För Rasmussen är jag beredd att köra en swish-kampanj.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån sep 21, 2020 8:05 am

Men hur mycket pengar kan Rögle ha då?

Dom värvar ju som satan men tillhör väl inte de rikaste klubbarna...?

Är tanken (enligt SHLs utspel) att vi ska ge dom pengar så att de kan värva Raz...?

Väldigt märkligt att en del klubbar inte verkar bry sig ett skit om rådande omständigheter...???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån sep 21, 2020 8:06 am

Person skrev:Rögle jobbar på Rasmussen enligt mrmadhawk. Fyfan vad det hade känts illa. Mrmadhawk säger att Rasmussen säkerligen hade velat spela för Lakers men att det inte verkar finnas ekonomiskt utrymme för det, om det inte sker någon extern lösning.

För Rasmussen är jag beredd att köra en swish-kampanj.
Förlåt men kan inte Rasmussen tänka sig gå ner i lön för att få spela med Lakers? Om han nu har Lakers i hjärtat?

Alvarez till Frölunda kunde bli av för att Alvarez, enligt olika skriverier på twitter, gick ner till en lön på runt 80-90k om jag läst rätt.

Men det kanske inte ens finns det utrymmet i lön för Rasmussen?


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 21, 2020 8:16 am

bratsson skrev:
Person skrev:Rögle jobbar på Rasmussen enligt mrmadhawk. Fyfan vad det hade känts illa. Mrmadhawk säger att Rasmussen säkerligen hade velat spela för Lakers men att det inte verkar finnas ekonomiskt utrymme för det, om det inte sker någon extern lösning.

För Rasmussen är jag beredd att köra en swish-kampanj.
Förlåt men kan inte Rasmussen tänka sig gå ner i lön för att få spela med Lakers? Om han nu har Lakers i hjärtat?

Alvarez till Frölunda kunde bli av för att Alvarez, enligt olika skriverier på twitter, gick ner till en lön på runt 80-90k om jag läst rätt.

Men det kanske inte ens finns det utrymmet i lön för Rasmussen?


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Han verkar gå ner rätt rejält i lön redan. Rögle verkar inte heller ha några stora summor att röra sig med. Så det är nog inga 250-300k det rör sig om.

Jag undrar också var Rögle får sin deg ifrån. Visst, Palola var en extern lösning som nog bara blev en bonus för Rögle. Jag tror den externa finansieringen täcker de större kostnaderna.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster