Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån nov 09, 2020 10:08 am

PutteA skrev:
bratsson skrev:
PutteA skrev:Calof är troligtvis inte med på Tisdag. Man hoppas på torsdag. Pappersarbetet brukar ta ca 7 dagar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Nu när hv71 har konstaterad Covid i truppen så lär ju även vi blivit smittade, så vi får se hur det blir....


Inte nödvändigtvis. De flesta insjuknar inom 5 dagar efter man smittats. Detta kan mycket väl vara spelare som smittats under uppehållet och som smittats privat. Det är 8 dagar sedan vi mötte dom och skulle någon smittats under den matchen borde testningar sedan dess gett utslag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja vi får väl se....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 09, 2020 11:03 am

Smittan kan komma från 1000 olika håll in i en trupp , behöver inte alls ha med motståndare att göra. I möten på stan, genom barnen, vid andra möten. Det kommer att ske förr eller senare att det kommer till Lakers också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån nov 09, 2020 5:06 pm

Alla onda ting i världen som drabbat dig kommer från din motståndare på isen. Det är så du vinner matcher i kampsporten ishockey. :twisted:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1621
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån nov 09, 2020 6:20 pm

Jag inser att jag riskerar att blockas av både Kloker, Stupet och VLK nu - men tänker ändå presentera en alternativ line up...

JFK-Rosén-Gynge
Pettersson-Drury-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josefsson-Forslund

När Holmberg är tillbaka blir det slagsmål om platserna...

Jag tänker nu inte på JFK's placering i hierarkin i första för att han har "förtjänat" platsen, utan för att se om det går att få fart på honom.

"De flesta" är ju ganska eniga om att han lyft sig radikalt jämfört med föregående år (även om man självklart förväntat sig en betydligt bättre poängproduktion). Det finns givetvis mer att ta ut här!

Men är det någonstans en lite vilsen spelare kan få fart så är det jämte RR!

Betänk "Alien EP" som hade det tungt i början men som exploderade när han fick spela med RR & co. Resten är historia...

Nu vill jag förvisso på intet sätt jämföra EP med JFK men poängen är att det kan finnas en möjlighet att JFK kan komma igång!

Så varför inte ge både honom och oss den chansen i några matcher? Om inte det hjälper så kan man konstatera att det han troligen är ett hopplöst fall och långa ut honom till Troja


Dock gissar jag att Calof går in i första och att Lundberg tar Holmbergs plats tills vidare...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån nov 09, 2020 7:16 pm

Jag är ganska övertygad om att JFK tar Holmbergs plats och Calof går in på JFK:s plats.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 09, 2020 7:48 pm

Härmapan skrev:Jag inser att jag riskerar att blockas av både Kloker, Stupet och VLK nu - men tänker ändå presentera en alternativ line up...

JFK-Rosén-Gynge
Pettersson-Drury-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josefsson-Forslund

När Holmberg är tillbaka blir det slagsmål om platserna...

Jag tänker nu inte på JFK's placering i hierarkin i första för att han har "förtjänat" platsen, utan för att se om det går att få fart på honom.

"De flesta" är ju ganska eniga om att han lyft sig radikalt jämfört med föregående år (även om man självklart förväntat sig en betydligt bättre poängproduktion). Det finns givetvis mer att ta ut här!

Men är det någonstans en lite vilsen spelare kan få fart så är det jämte RR!

Betänk "Alien EP" som hade det tungt i början men som exploderade när han fick spela med RR & co. Resten är historia...

Nu vill jag förvisso på intet sätt jämföra EP med JFK men poängen är att det kan finnas en möjlighet att JFK kan komma igång!

Så varför inte ge både honom och oss den chansen i några matcher? Om inte det hjälper så kan man konstatera att det han troligen är ett hopplöst fall och långa ut honom till Troja


Dock gissar jag att Calof går in i första och att Lundberg tar Holmbergs plats tills vidare...


Hahaha, vill du säga något mer innan blocken verkställs ? Nä, det ser bra ut. JFK har spelmässigt snäppat upp sig, men han är för trubbig för en plats på två topplinor. Tycker mer och mer han är en hyfsad 3-4 kedjespelare, även om han inte vill se sig som det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons nov 11, 2020 12:41 pm

Låt oss hoppas att Karlströms skada inte är allvarlig... Annars börjar det tunna ut...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons nov 11, 2020 12:51 pm

Då kan vi åtminstone ta in ett par juniorer i A-truppen så länge https://hockeysverige.se/2020/11/11/for ... iorhockeyn


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön nov 15, 2020 8:33 pm

Rapporterna som jag har hört idag gällande Peter Andersson så verkar han vara körd säsongen ut. Tråkigt så klart även om han inte är min största favorit i laget men han fyllde ju i alla fall en plats på gott och ont.

Vad finns det på marknaden för att ersätta honom - för det ska väl ändå göras, eller?

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön nov 15, 2020 8:57 pm

"Fakta/17 spelare i Växjö har utgående kontrakt

Målvakter: Viktor Fasth, Erik Källgren.

Backar: Peter Andersson, Tim Erixon, Teemu Eronen, Miika Koivisto, Ilari Melart, Linus Nässén.

Forwards: Andrew Calof, Jack Drury, Jakob Forsbacka Karlsson, Erik Josefsson, Fredrik Karlström, Martin Lundberg, Ludvig Nilsson, Emil Pettersson, Marcus Sylvegård."

Källgren, Melart, Calof (tvek dock), Drury, Josen, Karlström och EP - resten kan vi ersätta ganska enkelt va?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 15, 2020 9:30 pm

Blir intressant att se hur marknaden ser ut och hur NHL/AHL gör.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön nov 15, 2020 9:40 pm

Min fundering var mer här och nu gällande Peter Andersson. I och med att det har tuffat på rätt bra inledningsvis trots avbräck och nu Andersson så borde väl denne rimligtvis ersättas. Finns det fullgoda ersättare på marknaden? Rhett och Hersley är två spelare som trillat in i serien på senare tid. Vore ytterst synd och dumdristigt att svika en positiv poängtrend när man har vind i seglen på grund av för litet manskap.

Utgående kontrakt och deras hur som haver är Evertssons huvudvärk efter att Lé Mat har lyfts på Stortorget.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön nov 15, 2020 10:00 pm

Poängsnitt nu när tabellen haltar...Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 16, 2020 12:05 am

Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån nov 16, 2020 7:27 pm

Någon som vet om det pågår diskussion mellan 'Ninja' och specifik/a spelare med utgående kontrakt?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1621
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis nov 17, 2020 7:32 am

Diskussioner finns det alltid, men i nuläget så ska det inte förlängas några avtal över nästa säsong.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons nov 18, 2020 7:53 pm

Säsongens första avstämning med chefen
https://www.vaxjolakers.se/artikel/m02q ... sson-del-1
Alltid intressant :clap:
Mycket credd till Petet Andersson och Taifby fick sig en känga :roflol:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre nov 20, 2020 3:30 pm

Andersson borta 7-10 månader... Frågan är hur Lakers gör nu. Koivisto är tillbaka i full träning nästa vecka så kan säkert börja spela matcher om ett par veckor. Beroende på vad Vainios prognos är så avvaktar kanske Evertsson ändå? När Koivisto är tillbaka så finns det 7 tillgängliga backar.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre nov 20, 2020 4:05 pm

Person skrev:Andersson borta 7-10 månader... Frågan är hur Lakers gör nu. Koivisto är tillbaka i full träning nästa vecka så kan säkert börja spela matcher om ett par veckor. Beroende på vad Vainios prognos är så avvaktar kanske Evertsson ändå? När Koivisto är tillbaka så finns det 7 tillgängliga backar.


Precis, vi behöver inte vara för snabbt på det. Är Vaino och Koivisto tillbaka inom snar framtid finns 8 backar tillgängliga. Även om Nässén visat att SHL verkar vara för hög nivå för tillfället så kan han rulla i avlastningssyfte. Finns det någon junior som håller samma klass som Nässén? Läge att ta upp som sjundebacka alternativt sjätte i någon vecka.

Om vi kan undvika skador och alltför mycket sjukdom så ligger vi och lurar i vassen denna säsong. Ingen pratar om oss trots att poängen trillar in med en sargad trupp. Avvakta och möjligtvis förstärka med en värvning "alla ninja" efter jul.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1296
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre nov 20, 2020 4:08 pm

Vi har för tunn trupp för att utmana om guldet realistiskt. En trupp som aspirerar på guld måste kunna hantera ett par tre skador i ett slutspel. Det har vi inte trupp till.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre nov 20, 2020 5:35 pm

Vad tror ni om en billig kiiskinen som han blir utköpt av skellefteå. Har han 5 månader kvar i sig som en joker i växjö?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre nov 20, 2020 5:44 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vad tror ni om en billig kiiskinen som han blir utköpt av skellefteå. Har han 5 månader kvar i sig som en joker i växjö?


Vill saik dumpa honom ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre nov 20, 2020 6:21 pm

Kiiskinen har redan blivit avtackad med intervju och allt därtill. Inte intressant, även om han är och förblir legend.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre nov 20, 2020 6:26 pm

Svartvadet skrev:Kiiskinen har redan blivit avtackad med intervju och allt därtill. Inte intressant, även om han är och förblir legend.


Vart kom den diskussionen från , vill Saik dumpa?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » fre nov 20, 2020 6:32 pm

Såg att Brynäs sa upp folk och spelare avsäger sig diverse bonusar. Detta tillsammans gör att de budgeterar ett minus från 36 miljoner till minus 32. Vet inte vår ställning men ett gigantiskt minus lär det bli.

I och med det lär det bli ytterst magert med nyförvärv. Med all rätt. Gäller nog att komma ur denna skiten med lite slantar i behåll. Ponera att vi skulle gå långt i ett slutspel, vilket netto ger det om det fortfarande är pubkikfritt? Eller blir minus resultatet ännu större?
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre nov 20, 2020 6:43 pm

Det kom som en nyhet för mig att Skaik skulle ha skeppet Kiiskinen. Inte läst något om detta heller inte hittat något om det på nätet. En källa vore tacksamt.

Backsituationen är känslig. Peter kan vi räkna bort helt. Men som situationen är nu så hoppas jag att Evertsson får tag på en back som vill spela under premisserna som gäller - lägre lön men bra med istid. Detta borde gynna spelaren när denne sedan söker sig vidare till större ligor. Man har hållit igång och är fit for fight - visar på sund inställning för nästa arbetsgivare. Detta vore vara ett ypperligt tillfälle för Evertsson att knyta till sig en back av rang Lex Calof.

Hoppas på det.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre nov 20, 2020 7:01 pm

Kloker skrev:Det kom som en nyhet för mig att Skaik skulle ha skeppet Kiiskinen. Inte läst något om detta heller inte hittat något om det på nätet. En källa vore tacksamt.

Backsituationen är känslig. Peter kan vi räkna bort helt. Men som situationen är nu så hoppas jag att Evertsson får tag på en back som vill spela under premisserna som gäller - lägre lön men bra med istid. Detta borde gynna spelaren när denne sedan söker sig vidare till större ligor. Man har hållit igång och är fit for fight - visar på sund inställning för nästa arbetsgivare. Detta vore vara ett ypperligt tillfälle för Evertsson att knyta till sig en back av rang Lex Calof.

Hoppas på det.


Kan ”slagskott” berätta hur denna diskussion kom upp ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre nov 20, 2020 7:17 pm

Pratar vi om samma Kiiskinen? Hittar absolut ingenting. Oavsett så vill jag inte att vi värvar honom.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre nov 20, 2020 7:24 pm

Varanen skrev:Pratar vi om samma Kiiskinen? Hittar absolut ingenting. Oavsett så vill jag inte att vi värvar honom.


Nej, definitivt inte


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre nov 20, 2020 7:36 pm

Svartvadet skrev:Kiiskinen har redan blivit avtackad med intervju och allt därtill. Inte intressant, även om han är och förblir legend.

Jag tycker att det vore mer klädsamt och intressant om ovanstående kunde styrka sitt uttalande med källa.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre nov 20, 2020 8:50 pm

Kloker skrev:
Svartvadet skrev:Kiiskinen har redan blivit avtackad med intervju och allt därtill. Inte intressant, även om han är och förblir legend.

Jag tycker att det vore mer klädsamt och intressant om ovanstående kunde styrka sitt uttalande med källa.


Min känsla är att Svartis menar att VI en gång redan tackat av killen och därför är det ointressant. Förstår inte varför Ske skulle göra sig av med honom??


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre nov 20, 2020 9:13 pm

Jag fixar inte heller ekvationen att Skaik skulle känga Kiiskinen utan rubriker. Ett inlägg som skapar spekulationer. Dessutom med Stolpskottet inkluderad i sammanhanget...

:|

Efter att ha läst Svartis respons så fattar jag dennes resonemang. Fast det var aningen luddigt. :)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre nov 20, 2020 9:38 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vad tror ni om en billig kiiskinen som han blir utköpt av skellefteå. Har han 5 månader kvar i sig som en joker i växjö?


Det började med detta inlägg, substans ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre nov 20, 2020 10:20 pm

Här knips det med höneröven, i bästa Lakersstil....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre nov 20, 2020 10:24 pm

Exakt, som PutteA säger - lite otydligt av mig.

VI har redan tackat av honom med buller och brak. Vore rent av skämmigt att signa honom igen efter det.
Förblir, som sagt, en legend oavsett.

SAIK har, efter många år med klirr i kassan, börjat få det ansträngt med degen. Tror det är här som man syftar på att Kiiskinen ska dumpas - då han levererat noll hittills i år.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster