Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör feb 05, 2022 1:46 pm

Jag har respekt att de inte pratar detaljnivå om människors fysiska men. Sånt ska hållas internt.

Inte jättekul om Evertsson gått ut i Expressen och sagt "Vainio har fått en analfissur" t.ex.

Det jag däremot inte gillar, det är när det inte kommuniceras något alls. När det blir en gissningslek om det är skada, disciplinärt eller karantän inför en trade/försäljning.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör feb 05, 2022 4:01 pm

Svartvadet skrev:Jag har respekt att de inte pratar detaljnivå om människors fysiska men. Sånt ska hållas internt.

Inte jättekul om Evertsson gått ut i Expressen och sagt "Vainio har fått en analfissur" t.ex.

Det jag däremot inte gillar, det är när det inte kommuniceras något alls. När det blir en gissningslek om det är skada, disciplinärt eller karantän inför en trade/försäljning.
Jo, det hade varit hysteriskt roligt faktiskt [emoji23]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör feb 05, 2022 4:23 pm

Varför skulle VLH gå ut med vad Vainio lider av? Det är mellan honom och hans schweiziska klubb. VLH sköter sin relation med Vainio och schweizarna sin.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör feb 05, 2022 5:55 pm

Samtidigt var man snabba med att gå ut med stjärntrollets psykiska ohälsa, att han åkt till Finland en tid och detta.

Kommunikationen ter sig godtycklig efter vilket humör Maestro är på när han vaknar om morgonen.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 05, 2022 6:05 pm

KHL ser ut att strunta i att spela klart och köra slutspelet direkt efter OS. Kanske kan chief hitta något pondusfynd i lagen som spelat klart.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön feb 06, 2022 12:35 am

Tittade igenom lite vad som finns i de lag som missar slutspelet i KHL, och det är inte mycket att hänga i granen. Finns nån svensk målvakt, och nån svensk back. Men det är ganska tunt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön feb 06, 2022 11:57 am

Andra lag har mer pengar att spendera, som tillexempel Rögle som tar in en finländsk OS-back. Förvänta er inget meriterat nyförvärv, kommer det in något så tror jag det blir en back från allsvenskan eller div.1 som främst ska avlasta våra toppbackar. Styrelsen håller hårt i slantarna.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön feb 06, 2022 12:11 pm

Kan vi inte få hit David Rundblad?
Skellefteå har redan det stabilt där bak.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 06, 2022 1:38 pm

Vill vi ha en poängstark spelare finns denna. Är absolut inte en iBild
nrotad leksing


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön feb 06, 2022 1:47 pm

vlk skrev:Vill vi ha en poängstark spelare finns denna. Är absolut inte en iBild
nrotad leksing


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Då får nog fasen Evertsson trumfa LIF:s bud med råge och sen lite till. Då har vi inget kvar ens till en allsvensk back.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön feb 06, 2022 2:09 pm

Evert var rätt tydlig med att det inte är någon ytterligare forward som ska in. Hoppas det inte kommer någon Pilar-lösning, det skulle vara att kasta pengarna rätt i sjön. Ska defensiven förstärkas med ett mer etablerat namn hoppas jag det blir en lösning som sträcker sig in över nästa säsong. Spelaren som kommer måste även passa in i KUKSPELET, viktigt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön feb 06, 2022 2:46 pm

Tror inte att det blir någon KHL back in med tanke på att vi håller i pengarna så hårt. (frågan är varför vi håller i pengarna så hårt när ingen annan klubb gör det? Har vi så djålig ekonomi?) Tror det kommer in någon billig back från Tingsryd eller Troja istället som passar in i vår värdelösa defensiv.

Ett namn som hade varit kul att se i Växjö är Bartosak som var i Modo förra året. Hade varit kul att se vad han kan åstakomma i SHL.

Om man pratar om en typisk Evertsson värvning så är det Jere Karjalainen. Visst han är forward. Men han har de 2 senaste säsongerna dippat ordentligt i poängskörden och vi vet ju att Evertsson älskar second hand spelare.

En annan spelare är ju Niko Ojamäki. Men det är ett långt långt långt skott. Bra på att göra mål visst. Men större chans att han hamnar i en toppklubb än i ett mittenlag.

Men som sagt vi ska ju ha in en back. Och även om Skellefteå har det fullt på backsidan så är chsnsen större att Rundblad går dit än hit.
Senast redigerad av Stupet sön feb 06, 2022 3:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön feb 06, 2022 2:52 pm

Efter lite EP-scouting har jag börjat fundera på KHKs Jesper Solomon Frisell och Nybros Viktor Bolin, jag vet att det är Div 1 spelare men det är nog tyvärr mer för våran (tydligen) ansträngda plånbok. Om nu inte KHK eller Nybro vill ha för mycket betalt.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön feb 06, 2022 3:03 pm

VLH har inte lite pengar, det måste vi sluta ifrågasätta. VLH hade efter SM-guldet minst 30mkr i egen kassa.

Bara Frölunda (44), SAIK (47) och FBK (119) har mer på banken än VLH.

Jag är övertygad om att det är för att Evertsson är så jävla principfast att han VÄGRAR slänga iväg pengar i onödan... Det ska alltid hittas fynd, på något vänster. När Rögle värvade Kemiläinen så sa Evertsson:

"– Nej, jag ser inte det. Visst görs det några affärer, något ryskt lag har släppt någon spelare och Rögle tog en back som ingen riktigt vet hur de fick tag på. Grattis till Rögle, bra jobbat. Det var inte så att vi tackade nej till honom, vi hade honom inte ens på bordet. Det händer ibland och ibland har även vi gjort sådana värvningar. "

Inte ett ord om "han är för dyr" eller "vi kan inte matcha Rögles lön"

Den enda gången vi vet med SÄKERHET att VLH körde över de andra lagen ekonomiskt, det var när vi värvade Holøs! Vem glömmer inte denna:

"– Det kändes inte ok att ge ett sånt överbud som dessutom inte var innanför ramarna för vår budget, säger Brynäs sportchef Micke Sundlöv."

Och Holøs svar var:

"– Det var fifty, fifty mellan Brynäs och Växjö. Bägge var intresserade och kom med bra bud, men till slut lockade det att spela inför en full arena." :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön feb 06, 2022 3:18 pm

Och det är just det som kan bli vårt fall. Visst att Evertsson har satt ihop många bra lag och även guldlag men när det ser ut som det gör just nu så måste även Evertsson kunna lätta lite på principerna. Än är inte SHL kontraktet klart och med tanke på att vi varken har någon som helst konkurens i laget och har en defensiv som just nu tillhör SHLs sämsta så MÅSTE Evertsson snart öppna plånboken och agera.

Sen undrar jag. Vad är anledningen till att vi håller i pengarna så sjukt hårt i år? (Om vi nu har en bra ekonomi)
Det Evertsson sa inför i år klingar ju totalfel med att man stramade åt budgeten.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » sön feb 06, 2022 3:43 pm

KHL går direkt på slutspel så nu finns det lite spelare på marknaden. Vi ska ju ha in minst en back och en målvakt. Något där vi kan plocka?

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daniel » sön feb 06, 2022 4:11 pm

Är det några som ska få kritik är det styrelsen som sätter budgeten
Och ger mindre medel och ska spara 10 mile
De är de som set till att det ser ut som det gör.

Så i frågasätt styrelsen varfer de inte ger sporten medlen att sätta ett bra lag på isen Evertsson har trollat många gånger men får han sämre förutsätningar så blir det knas för eller senare
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön feb 06, 2022 4:17 pm

Svartvadet skrev:VLH har inte lite pengar, det måste vi sluta ifrågasätta. VLH hade efter SM-guldet minst 30mkr i egen kassa.

Bara Frölunda (44), SAIK (47) och FBK (119) har mer på banken än VLH.

Jag är övertygad om att det är för att Evertsson är så jävla principfast att han VÄGRAR slänga iväg pengar i onödan... Det ska alltid hittas fynd, på något vänster. När Rögle värvade Kemiläinen så sa Evertsson:

"– Nej, jag ser inte det. Visst görs det några affärer, något ryskt lag har släppt någon spelare och Rögle tog en back som ingen riktigt vet hur de fick tag på. Grattis till Rögle, bra jobbat. Det var inte så att vi tackade nej till honom, vi hade honom inte ens på bordet. Det händer ibland och ibland har även vi gjort sådana värvningar. "

Inte ett ord om "han är för dyr" eller "vi kan inte matcha Rögles lön"

Den enda gången vi vet med SÄKERHET att VLH körde över de andra lagen ekonomiskt, det var när vi värvade Holøs! Vem glömmer inte denna:

"– Det kändes inte ok att ge ett sånt överbud som dessutom inte var innanför ramarna för vår budget, säger Brynäs sportchef Micke Sundlöv."

Och Holøs svar var:

"– Det var fifty, fifty mellan Brynäs och Växjö. Bägge var intresserade och kom med bra bud, men till slut lockade det att spela inför en full arena." :lol: :lol:


Man ska inte blanda ihop eget kapital och likviditet, eget kapital behöver inte vara likvida medel, det kan vara låsta tillgångar som man inte bara kan skaka fram.

Det är inte säkert att vi har en bra likviditet bara för att vi har ett stort eget kapital.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön feb 06, 2022 4:21 pm

Svårt att veta om vi värvar för att överlev eller göra något i ett slutspel. Laget känns som en enda "bergochdalbana".

Men här är två bra alternativ i våra svagaste lagdelar:

Patrik Bartosak
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... k-bartosak

Ryan Sproul
Hörde jag 193 cm och 93 kg tung högerfattad back? Hans +/- är ju inte fantastiskt men om inte bättre alternativ med storlek finns att tillgå kanske man bör hugga.

https://www.eliteprospects.com/player/62407/ryan-sproul
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön feb 06, 2022 4:38 pm

steve_saviano_theking: Det är klart du har rätt där, men det är fortfarande saker som går sälja/låna upp på om det finns ett behov för det. Vida Arena t.ex.

De har ju gjort en ombalansering av deras budget för denna säsong, där man hoppas komma in på +/- 0 igen (en säsong med minimalt publik mao). Vi har fått lite mer publik än vad man trott, men samtidigt har vi värvat någon extra med. Svårt att säga hur det ser ut i dagsläget, men tror inte att vi står med tomma fickor.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav noneedforaname » sön feb 06, 2022 5:17 pm

Svartvadet skrev:VLH har inte lite pengar, det måste vi sluta ifrågasätta. VLH hade efter SM-guldet minst 30mkr i egen kassa.

Bara Frölunda (44), SAIK (47) och FBK (119) har mer på banken än VLH.

Jag är övertygad om att det är för att Evertsson är så jävla principfast att han VÄGRAR slänga iväg pengar i onödan... Det ska alltid hittas fynd, på något vänster. När Rögle värvade Kemiläinen så sa Evertsson:

"– Nej, jag ser inte det. Visst görs det några affärer, något ryskt lag har släppt någon spelare och Rögle tog en back som ingen riktigt vet hur de fick tag på. Grattis till Rögle, bra jobbat. Det var inte så att vi tackade nej till honom, vi hade honom inte ens på bordet. Det händer ibland och ibland har även vi gjort sådana värvningar. "

Inte ett ord om "han är för dyr" eller "vi kan inte matcha Rögles lön"

Den enda gången vi vet med SÄKERHET att VLH körde över de andra lagen ekonomiskt, det var när vi värvade Holøs! Vem glömmer inte denna:

"– Det kändes inte ok att ge ett sånt överbud som dessutom inte var innanför ramarna för vår budget, säger Brynäs sportchef Micke Sundlöv."

Och Holøs svar var:

"– Det var fifty, fifty mellan Brynäs och Växjö. Bägge var intresserade och kom med bra bud, men till slut lockade det att spela inför en full arena." :lol: :lol:


Typiskt läsvärt inlägg, och Holøs kommentar är ju guld! :lol:
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 06, 2022 6:50 pm

Ta tre, betala för två! En i varje lagdel skulle behövas. Men det har vi nog inte råd med tyvärr. Så prio är back, back, målvakt, forward.

https://www.eliteprospects.com/player/62407/ryan-sproul

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... k-bartosak

https://www.eliteprospects.com/player/7 ... y-agostino
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån feb 07, 2022 10:30 am

Vi har alltså 7 hemmamatcher kvar av grundserien.
Hur 17 ska vi ta oss till slutspel när vi suger på bortaplan?
29.1% chans att nå topp 6.
Värva!Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » mån feb 07, 2022 5:24 pm

Där kom den allsvenske backen! Skönt ändå att man inte kastar pengar på nån dyr KHL-kille som inte bryr sig ett skit om vare sig klubben eller staden.
Rögle värvar finska OS-backar, Växjö skrapar ihop nåt från Kristianstad… hur blev det så här? :ajaj:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån feb 07, 2022 5:55 pm

Hahaha vilken värvning. Han räddar nog detta.
Vad tycker Varanen och Putte om detta då? Vad det denna backen som ni hoppades på?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » mån feb 07, 2022 6:04 pm

Har det hänt något drastiskt med vår ekonomi som gör att vi inte har resurser att värva toppspelare? Visst kan detta bli bra, men vi verkar ju inte alls ha samma resurser som tillexempel Rögle. De värvar en finländsk OS-back, vi lånar en allsvensk back, det är skilda världar.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån feb 07, 2022 6:10 pm

Verkar som att vår ekonomi är en av SHLs sämsta. På pappret är Växjö en rik klubb men i det verkliga livet verkar det vara skillnad.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån feb 07, 2022 6:17 pm

Persson och Krupic. Det viktiga är att han står rätt, är lagom ful och kan sopa bort spelare eller puck om så behövs. Helst utan att domaren ser det.
Spelet får Persson ta hand om.

Men när han beskrivs av Chief som en spelande back känns han som en back som ska försöka ersätta Vainio.

Vem ska sopa undan pucken i BP? Värva en Curlingspelare med en enkel uppgift!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån feb 07, 2022 7:08 pm

Det är möjligt att det är en duglig back. Dock inte den typ vi behöver. Min gissning är att det kommer en back till. En mer bastant typ


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån feb 07, 2022 11:33 pm

Jag tror inte detta är BACKEN som ska tillkomma! Utan, detta är ett bra och rimligt beslut att bredda backsidan, så vi inte behöver gå på junisar hela vägen in i mål. Jag är hyfsat säker på att det tillkommer en till.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis feb 08, 2022 12:16 am

Kan ju hoppas.

Men vi har nu tio backar där två är borta för skador. En är borta hela säsongen och är det oklart status på Koivisto. Men är ytterst tveksam till att Chief tar in en elfte back för säsongen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis feb 08, 2022 1:09 am

Om det är så att detta skulle vara vad han skrapar fram så har han inga intentioner alls att utmana och försöka försvara guldet utan då handlar det bara om att överleva säsongen. Det är min uppfattning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis feb 08, 2022 1:12 am

Sen måste ju Lakers betala KIK en ansenlig summa dineros med tanke på att dom släpper en spelare helt och hållet trots att man faktiskt är med i toppen av HA och snart ska spela slutspel själva. Den kan man ju fundera på lite också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis feb 08, 2022 1:23 am

Jag tycker att Henrik Evertsson agerar med pondus värdigt de Svenska Mästarna för att upprätthålla hockeyrespekten gentemot supporters och sponsorer. Vad är ett SM-GULD...

Krutil (-3) på 7 matcher och nu andradivisionens Krupic är inget man skojar bort tamigfan. Vi klämmer in (J20) Boija också. Respekt!

Jag älskar handlingskraft! :|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis feb 08, 2022 8:20 am

PutteA skrev:Sen måste ju Lakers betala KIK en ansenlig summa dineros med tanke på att dom släpper en spelare helt och hållet trots att man faktiskt är med i toppen av HA och snart ska spela slutspel själva. Den kan man ju fundera på lite också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Men är ju småpengar i förhållande till en khlback.
Är ju bara något enstaka lag som plockar in meriterade spelare senaste månaden och det är ju främst lag som ligger topptre. Position är viktigt när spelare väljer klubbar såhär sent så kan tänka mig att Växjö inte får några direkta erbjudanden på bordet nu.

Så bättre med en billig chansning än ingen.. men att han ska stabilisera spelet i BP eller generellt är att hoppas på förmycket. Vi får nog räkna med att försvaret släpper många mål iår.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster