Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön feb 07, 2021 5:12 pm

Svartvadet skrev:Tänkte bara skriva av mig lite om familjen Pettersson...


För det är så jäkla sjukt, egentligen, att de bägge bröderna gjort succé i VLH. De kommer vara FÖREVIGADE legender. Detta Växjö Lakers, som grundades 1997. Popcornlaget.

Minns när jag såg Växjö möta Alvesta i en träningsmatch -99, där Växjö vann med 12-1.
Redan där och då kände man "shit... detta är något helt unikt"

Hade någon sagt "Vet du vad? Om 20 år har VLH vunnit två SM-Guld, spelat CHL-final och haft Elias och Emil Pettersson i laget" - oddsen måste varit 20 miljoner gånger pengarna?

Tråkigt att Emil lär lämna, då vi inte får uppleva honom i hans bästa tid. Men jag tycker det är så förbaskat kul och sjukt att de bägge spelat för vår "underliga" klubb. När jag är 80+ så kommer jag fortfarande prata om denna familj. Så bra är de.
Ja jag kommer ihåg hur du hausade upp Elias när han skulle komma till oss och jag tänkte jojo, så bra är han inte....
Men ja ... Resten är historia som man säger [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 07, 2021 7:35 pm

Bröderna pettersson är ju redan klara. Hur ska vi hitta nästa elias pettersson och locka honom att skriva på för växjö eller att få fler unga att börja spela hockey i växjös regi för att få in fler smålandstalanger i växjö.
Åker Hv ut kanske det blir lite lättare att hitta talanger i småland.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons feb 10, 2021 6:21 pm

Verkar vara tunt på marknaden men tror att Evertsson ämnar att landa något. Helst spets men om inte det finns iaf en stabil spelare som kan fylla en viktig roll vid eventuella skador i ett slutspel. Wellman surras det lite om, varit skadad ett tag men om han är redo en möjlig spets.

https://hockeynews.se/articles/18511/?f ... qX8EyWeHWg
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons feb 10, 2021 6:36 pm

Casey vore välvispad februarigrädde. Och vilken Casey vill inte lira med Andrew och Jack? Jag gillar att han levererat även i slutspel - och han hävdar själv han är lika bra nu som 2016/17 (å andra sidan finns det väl inte en man på jorden som skulle erkänna att han börjar få svårare att få upp den..)

Välkommet, men Roger är säkert med och hugger här..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons feb 10, 2021 7:21 pm

Towen skrev:Casey vore välvispad februarigrädde. Och vilken Casey vill inte lira med Andrew och Jack? Jag gillar att han levererat även i slutspel - och han hävdar själv han är lika bra nu som 2016/17 (å andra sidan finns det väl inte en man på jorden som skulle erkänna att han börjar få svårare att få upp den..)

Välkommet, men Roger är säkert med och hugger här..


Om det är aktuellt med Sverige innan transfer-fönstret stänger kommer inte Frölunda ge sig i första taget. Samtidigt tycker jag samma gäller för Lakers. Finns det någon klubb som har tankar om en eventuell fortsättning nästa säsong kan det vara lite edge.

Verkar inte finnas mängder med klass ute på marknaden så utgår från att detta är aktuellt om inte Evertsson likt en blodhund hittat ett annat spår.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor feb 11, 2021 3:26 pm

Är det bara jag som tröttnar lite på värvningshysterin?
Halva lagen är utbytta när det närmar sig slutspel och hysterin är totalt när lag som HV71 värvar 4-5 spelare på 1 dag(lite överdrivet ja...).

Tippa tabellen i september är näst intill omöjligt.

Jag förstår om man får skador men annars tycker jag det borde vara ett visst antal byte av spelare under säsong, hade fått fart på juniorsatsningar också....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor feb 11, 2021 4:27 pm

Är enig.

HV kommer gå från vara helt ute, till en dark horse framåt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor feb 11, 2021 5:29 pm

Ingen får snacka om skrattmatch. Vi får måla upp hv som storfavorit.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor feb 11, 2021 5:45 pm

Jag förstår charmen med intakt rooster september till maj, justerad enkom för skadebortfall. Precis som jag förstår charmen med en rak serie, utan konstlade omställningar som slutspel - eller Gud förbjude - SOCIALSLUTSPEL.

Samtidigt måste vi ha klart för oss att elitidrott av den här typen - är och måste vara en hybrid mellan tävlan och underhållning. Och vem vill inte, i det ljuset, inte ta varje chans att se en ny och ytterligare artist på isen?

Mot samma bakgrund saknar jag den extremt underhållande klassikern Kvalserien..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor feb 11, 2021 5:48 pm

Towen skrev:Jag förstår charmen med intakt rooster september till maj, justerad enkom för skadebortfall. Precis som jag förstår charmen med en rak serie, utan konstlade omställningar som slutspel - eller Gud förbjude - SOCIALSLUTSPEL.

Samtidigt måste vi ha klart för oss att elitidrott av den här typen - är och måste vara en hybrid mellan tävlan och underhållning. Och vem vill inte, i det ljuset, inte ta varje chans att se en ny och ytterligare artist på isen?

Mot samma bakgrund saknar jag den extremt underhållande klassikern Kvalserien..
Men på mig blir det nästan tvärt om...
Här har man följt ett lag under en längre tid och sett hur dom kämpat ihop för att sedan bli helt bortplockade och glömda för att en annan joker ska in.

Jag tycker absolut det är kul med någon ny men inte när det dräller in 20 nya spelare i ligan senaste månaderna.

Jag skulle lätt kunna tänka mig ett tak. [emoji846]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor feb 11, 2021 6:18 pm

Haha, här skrivs det som om ni alla blivit en del av "kultureliten" :roflol: .

De som är desperata är bottenlagen. HV är unika då det har kapital att gå in och tokvärva, BIF väljer att mjölka sina supportrar. Detta kommer inte hålla i längden men förstår hur de resonerar, det är dyrare att åka ur.

Det är väl fint om vi kan sitta lugnt i båten och ta in en spelare om vi tror att det gör oss mer slagkraftiga. Vår trupp är inte fantastiskt bred inför ett slutspel och juniorverksamheten är inte igång. Sjukt hur många matcher vi gått med kort om folk denna säsongen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre feb 12, 2021 11:46 am

Credd til Vida som puttar in 250.000 till lakers. Om det är specifikt för att hjälpa klubben för att något krisar eller om det är för att kunna stärka upp med en spelare nu i slutet återstår att se.
Vida :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre feb 12, 2021 12:27 pm

Generöst!

Har även fått höra att Vida skulle tänka sig ställa upp på ett lån till VLH om det verkligen krisar. Hyfsad samarbetspartner, minst sagt!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Anders L » fre feb 12, 2021 12:33 pm

That's what friends are for! :clap:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre feb 12, 2021 1:46 pm

Tror inte det är pga kris. Isf hade inte Gaunce eller Folin plockats in.

Har det inte sagts att det siktats mot ett +/- 0-resultat?
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre feb 12, 2021 2:39 pm

Nja, tror inte det rörde sig om så mycket +/- i Folin och Gaunce.

Peter Andersson går ju på sjukpenning från F-kassan.
JFK tog FBK över kontraktet med helt (hur urbota korkade de kan vara, men de är rikast med).
Lägg till att Davidsson har kvar kanske hälften av hans lön på 150k/mån.

Calof spelar ju i princip gratis. Hört summor om 40k/mån, vilket är helt löjligt om det stämmer.

JFK var ju snordyr med, kanske sämsta hockey/krona VLH någonsin gjort.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre feb 12, 2021 3:08 pm

Jag tycker vi ska sitta väldigt stilla i båten....Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre feb 12, 2021 6:31 pm

Vilken är agenten och vem är det som har pratat med agenten - länk? Detta är ett smörgårdsbord för agenter med tanke på situationen vi befinner oss i men att det skulle handla om miljoner köper jag inte.

Det är upp till spelaren själv givetvis. Spela för en mindre peng och visa din potential för att sedan när detta är över kunna växla upp i lönekuvertet är smart. Det ser bättre ut att ha lirat för en mindre ersättning än att ha suttit med armarna kors och inte ha spelat alls. Definitivt. Det är ju inga leva-på-minimum spelare det handlar om.

Evert tror jag har koll på detta i och med att truppen måste breddas inför slutspelet. Goda vitsord och kontakter.

Vad händer med Sylvegård?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre feb 12, 2021 6:48 pm

Kloker skrev:Vilken är agenten och vem är det som har pratat med agenten - länk? Detta är ett smörgårdsbord för agenter med tanke på situationen vi befinner oss i men att det skulle handla om miljoner köper jag inte.

Det är upp till spelaren själv givetvis. Spela för en mindre peng och visa din potential för att sedan när detta är över kunna växla upp i lönekuvertet är smart. Det ser bättre ut att ha lirat för en mindre ersättning än att ha suttit med armarna kors och inte ha spelat alls. Definitivt. Det är ju inga leva-på-minimum spelare det handlar om.

Evert tror jag har koll på detta i och med att truppen måste breddas inför slutspelet. Goda vitsord och kontakter.

Vad händer med Sylvegård?
Sanny Lindström
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre feb 12, 2021 7:06 pm

Sanny Lindström;
Det som bara för några månader sedan var klubbarnas marknad har återigen blivit spelarnas marknad. En agent jag pratade med nämnde att det nu kan handla om miljonbelopp för ett kontrakt som sträcker sig till sista april.

Det finns säkert klubbar som panikhandlar på lösa boliner och stora insatser. Fördelen för VLH är att spelare VILL hit under rådande omständigheter. VLH behöver inte truga någon för att komma hit. Inte på sexsiffrigt belopp i alla fall.
Senast redigerad av Kloker fre feb 12, 2021 7:07 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre feb 12, 2021 7:07 pm

Kloker skrev:Ok, Sanny Lindström.
Det som bara för några månader sedan var klubbarnas marknad har återigen blivit spelarnas marknad. En agent jag pratade med nämnde att det nu kan handla om miljonbelopp för ett kontrakt som sträcker sig till sista april.

Det finns säkert klubbar som panikhandlar på lösa boliner och stora insatser. Fördelen för VLH är att spelare VILL hit under rådande omständigheter. VLH behöver inte truga någon för att komma hit. Inte på sexsiffrigt belopp i alla fall.
Ja hoppas det är så att vi har guldjakt att locka med...
Annars är Evertgösser duktig på sina AHLare så en Drury 2 i matchform en helt ok
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre feb 12, 2021 7:12 pm

Att VLH är ett topplag (igen) med goda meriter och har en respektfull historia gällande värvningar som har lyckats väger tungt vid förhandlingsbordet. OM det nu ska förhandlas om något... 8)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre feb 12, 2021 7:25 pm

Ingen som hört något från Chefen. Har lite sug efter att pumpa F5.

EP - Drury - Calof
Gaunce - Rosen - Gynge
81 - Holma - Lundberg
Nilsson - kaptenen - Snabbast

Stjernan
Sylvegård.

14 forwards
Känns knappast som att vi behöver fler kroppar.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott fre feb 12, 2021 7:32 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre feb 12, 2021 7:27 pm

Svartvadet skrev:Nja, tror inte det rörde sig om så mycket +/- i Folin och Gaunce.

Peter Andersson går ju på sjukpenning från F-kassan.
JFK tog FBK över kontraktet med helt (hur urbota korkade de kan vara, men de är rikast med).
Lägg till att Davidsson har kvar kanske hälften av hans lön på 150k/mån.

Calof spelar ju i princip gratis. Hört summor om 40k/mån, vilket är helt löjligt om det stämmer.

JFK var ju snordyr med, kanske sämsta hockey/krona VLH någonsin gjort.
Faktum kvarstår fortfarande att värvningarna aldrig gjorts om det var kris kring ekonomin.
Att bli av med de spelare du räknar upp rättfärdigar inte att värva ifall ekonomin ser kass ut, inte när vi ligger i toppen. En helt annan sak för lagen i botten dock.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre feb 12, 2021 7:40 pm

Sylvegård, som sagts vad händer med pågen? Är broarna brända och ska han skeppas på en krackelerad frigolitskiva till Gävle?

Lite klarhet i detta cirkuseriet hade varit välkommet.

Ingen som vet... :-| :dontknow:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre feb 12, 2021 10:35 pm

Snippan börjar dra ihop sig nu. Någon som sitter på lite helgsocker?

--> Aleks --> Du uttryckte det som att "det surras om WELLMAN". Menar du surras som i att han skall till SHL i gemen, eller surras som i att han skall in under vår kupa? Det vore len honung. Naturligt socker är det bästa..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre feb 12, 2021 10:56 pm

Towen skrev:Snippan börjar dra ihop sig nu. Någon som sitter på lite helgsocker?

--> Aleks --> Du uttryckte det som att "det surras om WELLMAN". Menar du surras som i att han skall till SHL i gemen, eller surras som i att han skall in under vår kupa? Det vore len honung. Naturligt socker är det bästa..


Surras om att han kan vara på väg till SHL igen, ingen koppling till Lakers mer än att vi är i behov av en spetsforward till om vi vill gå hela vägen. Verkar vara tunt på marknaden. Ska något värvas ska spelaren vara igång och om de har erfarenhet från SHL sedan tidigare är det en bonus. Wellman är ett fint alternativ.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör feb 13, 2021 11:26 am

Nu får vi fan fylla på i truppen. 2 dagar kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 13, 2021 12:51 pm

vlk skrev:Nu får vi fan fylla på i truppen. 2 dagar kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Men vi har ju full trupp om du tittar på min kommentar ovan?
En annan aspekt är att växjö har 6 ledande spelare som spelar match både lördag söndag. En skada där ger åtminstone en minimal chans att hitta något om oturen skulle vara framme.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör feb 13, 2021 1:21 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Nu får vi fan fylla på i truppen. 2 dagar kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Men vi har ju full trupp om du tittar på min kommentar ovan?
En annan aspekt är att växjö har 6 ledande spelare som spelar match både lördag söndag. En skada där ger åtminstone en minimal chans att hitta något om oturen skulle vara framme.


Jag är salig i min egen tro, förhoppning och kanske vetskap. Du har din , jag har min.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör feb 13, 2021 1:52 pm

Om VLH ska göra sig rättvisa och slåss om guldet så måste givetvis truppen spetsas-/breddas. Ingen svår ekvation att begripa. Vi sitter ju för helsike i förarsätet och har guldläge!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör feb 13, 2021 2:15 pm

Ja, är ryktena sanna om Sylve så är det ju närmast tjänstefel att inte ersätta. Vi kan ju inte gå in i ett slutspel med 13 forwards om alla är på benen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 13, 2021 3:11 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Nu får vi fan fylla på i truppen. 2 dagar kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Men vi har ju full trupp om du tittar på min kommentar ovan?
En annan aspekt är att växjö har 6 ledande spelare som spelar match både lördag söndag. En skada där ger åtminstone en minimal chans att hitta något om oturen skulle vara framme.


Jag är salig i min egen tro, förhoppning och kanske vetskap. Du har din , jag har min.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Klart du får. Bara undrar hur du tänker mee två nya in? Eller vill du ha en? Vilken vill du ha som extra och vilka tre vill du ha på läktaren?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör feb 13, 2021 3:42 pm

Vi har olika ingångsvärden. Jag tror det är slutspelat för sylve i lakers


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 13, 2021 4:16 pm

Är inte omöjligt men växjö eller journalister har ju inte dragit i det vilket är konstigt.

Henrik Evertsson, Växjö om silly före deadline.
Kommentar: – Vi följer marknaden och ser om det dyker upp någonting intressant och om det finns något som kan ge oss något vi inte har.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster