Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tor okt 24, 2019 4:53 pm

Maione är en bra back offensivt men förmodligen så långt ifrån en Evertsson-värvning som man kan komma.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor okt 24, 2019 5:07 pm

Svartis du nämnde POSTMA och hans bättre skott av de två. Är han ute ur bilden? En ordentlig och välkalibrerad bössa är något av det vackraste du kan ha i ishockey.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor okt 24, 2019 5:30 pm

Maione vann backarnas poängliga i ECHL, Slovakien, SM-liiga och kom tvåa i KHL förra säsongen (allt i följd) så hans offensiva egenskaper behöver vi inte tvivla på. Frågan är om vi låter honom spela sitt spel? Känns som att det är där det knasat till sig i Kunlun.

Med tanke på vilka direktiv Melart verkar ha fått när han anlände så ser jag ingen anledning att tro vi förbjuder Maione göra sin thaaang. Ilari spelar som en libero, och gör det förbannat bra. Varför skulle en som bevisligen lyckats i den rollen tidigare inte göra det?

Och jag håller inte med om att han inte skulle vara en typisk Lakers-värvning. Innan vi tonade ner vår poppighet (och tog oss till finrummet) så hade klubben både en och annan entertainer. Man visste aldrig riktigt vad som skulle komma. Maione ger samma vibbar. Världens mest underhållande spelare - eller en fet köttbulle som vill att man matar honom med vindruvor när han får taktil fotmassage?

Hoppas vi alla får svaret inom kort.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor okt 24, 2019 6:08 pm

Diego MARADONA och en viss Vladimir KRUTOV hade väl också köttbulle-fysik? Skapliga offensiva CV:s.. :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor okt 24, 2019 6:14 pm

Lite MacNevin känsla över Maione!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tor okt 24, 2019 6:26 pm

Hur skulle det funka för honom med skridskoåkningen?
Tittar aldrig på KHL men min känsla av de jag sett komma hit från den ligan är att de har problem att hänga med i omställningarna
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor okt 24, 2019 6:59 pm

Han hade inga problem i SM-liiga. Bra rörlighet av vad jag förstår. Det brukar mindre backar ha. Även om Maione kanske inte kan anses vara dvärg direkt med sina 89 kg. Och man behöver ju inte tokåka i PP.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor okt 24, 2019 9:59 pm

Jag har tänkt på vad Bohm sa i den där intervjun för någon vecka sedan, detta att dom efter den fina försäsongen med detta jäkligt bra laget fått en tuff start på serien. Varför tyckte man så...? Växjös försäsong var inte speciellt imponerande; torsk i premiären mot IKO avslutades med en genomklappning mot Rögle. Däremellan blandade man och gav rätt friskt, inte tyckte då jag att spelet imponerade. Försäsong är försäsong, men det kan ge en del indikationer. I detta fallet har lallandet bara fortsatt även in i seriespelet.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » fre okt 25, 2019 11:36 am

Vad finns det för lediga målvakter?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Fredrik R » fre okt 25, 2019 12:37 pm

Är Gusten Törnqvist ledig?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » fre okt 25, 2019 1:24 pm

Han är pensionerad enligt Elite prospects.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » fre okt 25, 2019 1:43 pm

Lösningen är givetvis inte att byta ut halva laget. Det handlar om att skicka de dyra som inte levererar till en inte allt för dyr peng. Sen att hitta ersättare kan gå men oerhört svårt. Varför skulle det lyckas nu när man inte lyckades under silly när det ändå fanns att välja på. Det som finns nu på marknaden är de som misslyckats eller inte fått kontrakt tidigare. Typ Daniel Widing och är det vad vi vill ha?

Nu är det upp till bevis Evert om du skall bli kvar i klubben i framtiden. Det är faktiskt säsong nr två det skiter sig.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre okt 25, 2019 3:46 pm

Visst kan man bryta med fem, sex (sug på den siffran en fredageftermiddag..) Problemet är ju vem eller vilka som skall in istället. Leftovers, halta, lytta, otränade, efterlysta, skadeskjutna och oönskade i KHL?

Jag har inga svar. Men jag hoppas att de två fyrstjärniga Amiralerna för det här slagskeppet sitter i krigsråd i detta nu - När ÖMAN och MARCHAL tar ton brukar hon bli stridsduglig. För att inte säga formidabel.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre okt 25, 2019 3:59 pm

Vilken jävla soppa detta har blivit. Jag tror inte att någon i sin vildaste och knasigaste fantasi hade kunnat tro att säsongsinledningen skulle bli så här fiaskoartad. Förra säsongen gav ju ett varningens utropstecken och så inleder man så här. Värre än värst! Det är ju inte bara en sak som är fel - hela ALLTET stinker ju. JFK, Gynge, Pettersson, Shinimmin, Bodie, Erixson? Att man kan snubbla ihop och göra en dålig match är förståeligt, men att spela fullständig kollektiv alibihockey en hel försäsong och kvarten in i serielunken är inte acceptabelt.

Man trodde ju att förra säsongens mindre lyckade avstamp skulle ge denna säsongens lagbygge ett bättre öde. Tvärtom. Det ser för jävligt ut. Och halvfiguren bakom detta håller sig borta från intervjuer och klargöranden eftersom att han skäms så in i helvete.

Med all rätt. Fy FAN!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ollebolle » fre okt 25, 2019 4:45 pm

Cederqvist lånas ut? Jag fattar ingenting, jag kanske är ovanligt dum i huvudet idag?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Overkill » fre okt 25, 2019 5:05 pm

Har Evert tappat det?
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre okt 25, 2019 5:26 pm

Med tanke på denna helt jävla idiotiska utlåningen så är det verkligen så att Evertsson har tappat detta och nu vill jag iaf INTE ha kvar han som sportchef för denna klubben.
Jag är faktiskt chockad över att man lånar ut Cederqvist.
Den killen är så extremt mycket bättre än många andra är i laget. Och om inte Sam ser det så ser han inte heller hur jävla urusla spelare vi har i truppen. Det börjar kanske bli dags att visa Sam att han inte sitter så säkert som han och många tror. Men det kommer aldrig ske tyvärr!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre okt 25, 2019 5:45 pm

Cederqvist skeppas. Haha, ja man vet fan inte på vilket ben man ska stå på snart. Rena rama Benny-Hill parodin.

Vad säger ni Alfax-Ryggdunkande-Hönerövssupporters om detta?

:ajaj: :dontknow: :ajaj:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre okt 25, 2019 6:46 pm

Helt otroligt. [emoji15]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre okt 25, 2019 6:50 pm

Skickade nyss till dig Putte på sjöagudens sida om hur besviken och arg du är över denna idiotiska utlåning? Med tanke på att både du och jag med många andra inte förstår varför man inte ger honom mer speltid?
Jag är djupt chockad och besviken!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre okt 25, 2019 6:58 pm

Först och främst så kan ni inte skylla chiefen för detta. Han försöker tillsammans med Cederqvists crew rädda landslagsplatsen. Tränartrojkan vägrar spela honom och Sylvegård. Bra agerat att låna ut båda så de åtminstone matchas när de inte faller coach Hallam på läppen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre okt 25, 2019 7:07 pm

Visst men samtidigt finns det sååå många andra som just nu inte platsar i laget.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre okt 25, 2019 7:10 pm

Tänkte också lite på det. Det kan ju faktiskt handla om vad CEDER' själv vill. I gott samförstånd med vår ledning.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre okt 25, 2019 7:17 pm

Det skulle vara jäkligt intressant att lyssna på hur samtalen mellan HÖNERÖVEN och JFK, Gynge, Pettersson, Shinnimin, Bodie, Erixon, Davidson's CREW låter.

Hela laget är infekterat så till den milda grad. Sanny Lindström sa ett par väl valda ord igår efter matchen - SKAM och SKÄMMES!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre okt 25, 2019 7:29 pm

Ja, detta är ytterst märkligt...?

Sylvegård förstod jag aldrig varför vi tog hit men Cederquist var ju skitbra redan förra året och jag trodde/hoppades att han skulle slå igenom stort i år - och så lånas han ut (men vi behåller ex Holmberg...?)

I min värld är det helt obegripligt? Men jag hoppas att E o H ser saker inte jag ser och att detta är en del i någon större omstrukturering...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre okt 25, 2019 8:02 pm

Vad är det Sam och Evert ser som inte vi ser undrar man?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 25, 2019 8:14 pm

Tråkigt att han blev utlånad. Samtidigt har han inte fått spela och det måste han för att utvecklas så det är väl bra ändå om än lite trist.

Sedan ska ju inte Cederqvist dras ner i det läget som vi befinner oss i just nu. Det här måste de mer rutinerade herrana lösa.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre okt 25, 2019 8:20 pm

Stupet skrev:Vad är det Sam och Evert ser som inte vi ser undrar man?

Sam ser fina lönekuvert den tjugofemte varje månad. Han sitter i tryggt säte. Han sa själv att det blir svettigt för Lakers att kicka honom med tanke på kontraktstiden som givits av Höneröven på tre år.

Höneröven rutar nog sina lönespecar själv. Skulle inte förvåna mig att om Vida drar sig ur arenaavtalet så blir det väl Höneröven ARENA.

Pinsamt dåligt skött!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 25, 2019 8:25 pm

Kloker skrev:
Stupet skrev:Vad är det Sam och Evert ser som inte vi ser undrar man?

Sam ser fina lönekuvert den tjugofemte varje månad. Han sitter i tryggt säte. Han sa själv att det blir svettigt för Lakers att kicka honom med tanke på kontraktstiden som givits av Höneröven på tre år.

Höneröven rutar nog sina specar själv. Skulle inte förvåna mig att om Vida drar sig ur arenaavtalet så blir det väl Höneröven ARENA.


Börjar misstänka att du inte håller på Växjö. ;) kritik är en sak men du har ju spårat ur?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre okt 25, 2019 9:20 pm

Tycker du det? På vilket vis har jag spårat ur? Jag vill veta. Give it to me!

Det finns ju andra nyktra skribenter som reagerat över VLHs förfall.

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... ingskraft/
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 26, 2019 8:13 am

Kloker skrev:Tycker du det? På vilket vis har jag spårat ur? Jag vill veta. Give it to me!

Det finns ju andra nyktra skribenter som reagerat över VLHs förfall.

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... ingskraft/


Låter dig fundera på det. Vad kan det vara?

Intressant att du nämner nyktra :D Sanny kritik är helt annan än din. Båda hur den levereras men också innehåll.

Du sving vilt mot allt och alla utan att någonsin träffa. Det är bara det jag menar.

Har du postat något konstruktivt eller positivt någon gång? Vilka förändringar vill du göra? Och då menar jag inte att sparka halva laget och alla tränarna samt sportchef, ordförande osv. Det är helt orealistiskt om man vill existera som en hockeyklubb.

Hur vill du göra och varför? Lite som din idol Sanny som du just länkade till. Börja där.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör okt 26, 2019 9:51 am

StenhårtSlagskott skrev:
Kloker skrev:Tycker du det? På vilket vis har jag spårat ur? Jag vill veta. Give it to me!

Det finns ju andra nyktra skribenter som reagerat över VLHs förfall.

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... ingskraft/


Låter dig fundera på det. Vad kan det vara?

Intressant att du nämner nyktra :D Sanny kritik är helt annan än din. Båda hur den levereras men också innehåll.

Du sving vilt mot allt och alla utan att någonsin träffa. Det är bara det jag menar.

Har du postat något konstruktivt eller positivt någon gång? Vilka förändringar vill du göra? Och då menar jag inte att sparka halva laget och alla tränarna samt sportchef, ordförande osv. Det är helt orealistiskt om man vill existera som en hockeyklubb.

Hur vill du göra och varför? Lite som din idol Sanny som du just länkade till. Börja där.
Låt Kloker vara.

Han är en massiv motpol här inne och skriver roligt. Inget innehåll men det blir roligt. Lite mer levande [emoji8]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör okt 26, 2019 10:01 am

Jag har sagt det 1000 gånger. Lev och låt leva. Var och en skriver exakt vad den vill skriva så länge det inte är kränkande mot andra. Det blir lättast så för alla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 26, 2019 11:51 am

vlk skrev:Jag har sagt det 1000 gånger. Lev och låt leva. Var och en skriver exakt vad den vill skriva så länge det inte är kränkande mot andra. Det blir lättast så för alla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Är ju precis det vi gör här. :roflol:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör okt 26, 2019 11:59 am

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Jag har sagt det 1000 gånger. Lev och låt leva. Var och en skriver exakt vad den vill skriva så länge det inte är kränkande mot andra. Det blir lättast så för alla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Är ju precis det vi gör här. :roflol:


Tycker det är ett ständigt gnällande över vad folk skriver och hur folk uttrycker sig. Fan, låt folk skriva vad fan dom vill. Det är ett forum för känslor, spekulationer och ibland lite fakta. Vi har alla olika sätt att uttrycka olika känslor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster