Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis maj 21, 2019 6:27 pm

Det är lugnt Lakershjärta. Jag tar inte åt mig speciellt mycket härinne som man har sett många andra gjort genom åren.
Jag är kluven i och med att ingen vet OM han levererar i SHL eller OM han inte gör det. Det kan bli jättebra. Men som sagt han har aldrig spelat i verken Hockeyallsvenska eller SHL tidigare. Därför är jag kluven.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis maj 21, 2019 6:28 pm

Vi kommer att ha en gedigen centerstomme om än inte brutal


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8488
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis maj 21, 2019 6:29 pm

Och nej jag skrev det verkligen inte med ironi.
Som jag sagt tidigare så får folk tycka precis vad dom vill.
Och jag är kluven.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tis maj 21, 2019 6:31 pm

Stupet, menade att det var jag som skrev BOMBEN med ironi.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 21, 2019 6:36 pm

Där kom det.

Mycket bra värvning. Helt ok centersida. Ung och väger lätt men mycket potential. Tror Davidsson får tufft att bli andracenter. JFK har åndå 28 NHL matcher under bältet förra säsongen.

Davidsson och Holmberg får slåss om 3:a
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis maj 21, 2019 6:42 pm

Ska jag gissa lite så tror jag att man börjar såhär:

Davidsson - Horak - X
Holmberg - JFK - Sylvegård
Nilsson - Karlström - Engström
Cederqvist - Josen - Lundberg
Söderlund

Men det lär bli en väldig ruljangs på positionerna. Söderlund, Cederqvist, Karlström, Nilsson ligger alla i riskzonen för utlåning. Håller Lundberg? JFK hade 0,33 ppg i NHL förra året, borde lösa SHL på ett vettigt sätt? Holmberg hittar nästa nivå? Sylvegård får makalöst stor roll? Vem ska göra målen?

Jag vet att de fortfarande håller på och jagar en vithaj, om det löser det får vi se. Annars ser det väldigt... obehagligt ut. Evertsson kan vara ett geni, samtidigt som han flirtar med gränsen till verklighetsfrånvänd Annie Lööf.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 21, 2019 6:50 pm

Svartvadet skrev:Ska jag gissa lite så tror jag att man börjar såhär:

Davidsson - Horak - X
Holmberg - JFK - Sylvegård
Nilsson - Karlström - Engström
Cederqvist - Josen - Lundberg
Söderlund

Men det lär bli en väldig ruljangs på positionerna. Söderlund, Cederqvist, Karlström, Nilsson ligger alla i riskzonen för utlåning. Håller Lundberg? JFK hade 0,33 ppg i NHL förra året, borde lösa SHL på ett vettigt sätt? Holmberg hittar nästa nivå? Sylvegård får makalöst stor roll? Vem ska göra målen?

Jag vet att de fortfarande håller på och jagar en vithaj, om det löser det får vi se. Annars ser det väldigt... obehagligt ut. Evertsson kan vara ett geni, samtidigt som han flirtar med gränsen till verklighetsfrånvänd Annie Lööf.


Förra året snittade vi 3,5 finne på läktaren pga av skada. Får åndå räkna med att 1-2 spelare är borta under säsong med Lundberg i truppen.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis maj 21, 2019 6:50 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis maj 21, 2019 6:50 pm

Man kan väl säga såhär, centrarna kommer få tävla om sin position annars blir de utflyttade på kanten eller petade. Problemet med vår centeruppsättning är att egentligen bara Horak visat att han kan leda en topp två lina i SHL. Vad händer om ingen fyller rollen som "topptvåcenter"? Lite överflöd på mellanmjölkscentrar i så fall. Den andra frågan är om några blir kinkiga och drar ner stämningen om de inte får centra en lina?

Med det sagt har jag aldrig varit så nervös men samtidigt förväntansfull inför en säsong. Truppen kryllar av spelare med potential att bli toppspelare i SHL eller tom bättre ligor. Sam få nu visa hur skicklig/inte skicklig han är med ett så ungt lag där flera spelare förväntas ta nästa kliv. Får Sam till det kan det bli en ganska trevlig säsong.

Men fortfarande räknar jag med minst 3 bomber innan säsongen börjar. För även med 3 bomber finns det inga garantier med en så orutinerad trupp.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 21, 2019 6:53 pm

Aleks skrev:Man kan väl säga såhär, centrarna kommer få tävla om sin position annars blir de utflyttade på kanten eller petade. Problemet med vår centeruppsättning är att egentligen bara Horak visat att han kan leda en topp två lina i SHL. Vad händer om ingen fyller rollen som "topptvåcenter"? Lite överflöd på mellanmjölkscentrar i så fall. Den andra frågan är om några blir kinkiga och drar ner stämningen om de inte får centra en lina?

Med det sagt har jag aldrig varit så nervös men samtidigt förväntansfull inför en säsong. Truppen kryllar av spelare med potential att bli toppspelare i SHL eller tom bättre ligor. Sam få nu visa hur skicklig/inte skicklig han är med ett så ungt lag där flera spelare förväntas ta nästa kliv. Får Sam till det kan det bli en ganska trevlig säsong.

Men fortfarande räknar jag med minst 3 bomber innan säsongen börjar. För även med 3 bomber finns det inga garantier med en så orutinerad trupp.


Angående centrar tycker jag JFK visat i NHL/AHL att han kan generera påäng. Jämnför med tex rassmussen eller Emil Pettersson. Tror han kan bli riktigt bra på två års tid. Håller honom som bästa värvningen hittills. (Horaks förlängning inkluderad)

https://m.youtube.com/watch?v=mMEm6wKKBAA
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis maj 21, 2019 7:00 pm

Visst finns det skicklighet i denna truppen och det kan bli roligt om alla tar nästa kliv. MEN det finns en gigantiskt MEN blir det så att bara nån enstaka spelare tar nästa kliv så ligger vi väldigt illa till. Känner mig osäker på vem eller vilka som ska göra målen i denna truppen. Förutom Horak så ser jag ingen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis maj 21, 2019 7:02 pm

Tyst från nickedokke-klanen?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » tis maj 21, 2019 7:05 pm

Kloker skrev:
Flanders skrev:Shinnimin eller Datsyuk, annars tänker jag gråta ut på forumet. :lol:

Börja böla. Eller utveckla OM du inte vill böla.

Född 1996 (23 år i oktober): Varken ung eller rutinerad - MELLANMJÖLK
Center: Varken högerforward eller vänsterforward - MELLANMJÖLK
7 mål, 9 ass i Providence: Varken målskytt eller framspelare - MELLANMJÖLK
Från Stockholm - Varken norrlänning eller från kontinenten - MELLANMJÖLK
185cm, 83kg - Varken ett Chara-fyrtorn eller en Johnny Hockey - MELLANMJÖLK

Mitt omdöme - MELLANMJ.....

...detta gillar jag skarpt, JFK slogs om en plats i ett lag som just nu väntar på vem de ska möta i Stanley Cup-finalen och räknades inför säsongen som ett av deras top prospects med förväntan om att bli en framtida top6-foward. Han är nog revanschsugen och siktar på att vara tillbaka i NHL inom ett par år.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis maj 21, 2019 7:07 pm

Inget fel i att ha en ung lovande trupp men för att vara på säkra sidan så kan det vara bra att ha 2-3 spelare i truppen som man till 100% vet levererar i SHL. Som typ Skellefteå som bygger ungt men har Lindström och Möller att luta sig mot om det går trögt eller Frölunda som har Lasch och Lundqvist och även Sundström nu. Vi har bara Horak just nu och det är lite väl tunnt om det blir så att utvecklingen uteblir hos våra unga krigare.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tis maj 21, 2019 7:10 pm

Var detta NHL svensken det pratats om som skulle släppas efter VM? Angående Shinnimin är inget klart men Växjö verkar vara med än så länge.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis maj 21, 2019 7:16 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Man kan väl säga såhär, centrarna kommer få tävla om sin position annars blir de utflyttade på kanten eller petade. Problemet med vår centeruppsättning är att egentligen bara Horak visat att han kan leda en topp två lina i SHL. Vad händer om ingen fyller rollen som "topptvåcenter"? Lite överflöd på mellanmjölkscentrar i så fall. Den andra frågan är om några blir kinkiga och drar ner stämningen om de inte får centra en lina?

Med det sagt har jag aldrig varit så nervös men samtidigt förväntansfull inför en säsong. Truppen kryllar av spelare med potential att bli toppspelare i SHL eller tom bättre ligor. Sam få nu visa hur skicklig/inte skicklig han är med ett så ungt lag där flera spelare förväntas ta nästa kliv. Får Sam till det kan det bli en ganska trevlig säsong.

Men fortfarande räknar jag med minst 3 bomber innan säsongen börjar. För även med 3 bomber finns det inga garantier med en så orutinerad trupp.


Angående centrar tycker jag JFK visat i NHL/AHL att han kan generera påäng. Jämnför med tex rassmussen eller Emil Pettersson. Tror han kan bli riktigt bra på två års tid. Håller honom som bästa värvningen hittills. (Horaks förlängning inkluderad)

https://m.youtube.com/watch?v=mMEm6wKKBAA


Gillar egentligen värvningen, detta är en potentiell NHL:spelare. Men i Växjö förväntas han direkt ta en roll han aldrig haft som en av två ledande och producerande centrar. Antar att Lakers tänker att antingen JFK eller Davidsson tar klivet då båda sitter på hög potential, gör ingen av dem det blir det värre.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 21, 2019 7:22 pm

Aleks skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Man kan väl säga såhär, centrarna kommer få tävla om sin position annars blir de utflyttade på kanten eller petade. Problemet med vår centeruppsättning är att egentligen bara Horak visat att han kan leda en topp två lina i SHL. Vad händer om ingen fyller rollen som "topptvåcenter"? Lite överflöd på mellanmjölkscentrar i så fall. Den andra frågan är om några blir kinkiga och drar ner stämningen om de inte får centra en lina?

Med det sagt har jag aldrig varit så nervös men samtidigt förväntansfull inför en säsong. Truppen kryllar av spelare med potential att bli toppspelare i SHL eller tom bättre ligor. Sam få nu visa hur skicklig/inte skicklig han är med ett så ungt lag där flera spelare förväntas ta nästa kliv. Får Sam till det kan det bli en ganska trevlig säsong.

Men fortfarande räknar jag med minst 3 bomber innan säsongen börjar. För även med 3 bomber finns det inga garantier med en så orutinerad trupp.


Angående centrar tycker jag JFK visat i NHL/AHL att han kan generera påäng. Jämnför med tex rassmussen eller Emil Pettersson. Tror han kan bli riktigt bra på två års tid. Håller honom som bästa värvningen hittills. (Horaks förlängning inkluderad)

https://m.youtube.com/watch?v=mMEm6wKKBAA


Gillar egentligen värvningen, detta är en potentiell NHL:spelare. Men i Växjö förväntas han direkt ta en roll han aldrig haft som en av två ledande och producerande centrar. Antar att Lakers tänker att antingen JFK eller Davidsson tar klivet då båda sitter på hög potential, gör ingen av dem det blir det värre.


Då har vi Holmberg som backUp. Har förbannat svårt att se att ingen av de tre ska hitta rätt och inte ta nästa steg. Holmberg var ju nästan osannolikt oeffektiv förra säsongen. (Liksom hela laget. En jävla epidemi i offentivitet) var väl bara 24 som träffade nät.

Ett tag där i några matcher runt omgång 30 vara Holmberg helt dominant på isen utan att göra mål på öppna lägen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tis maj 21, 2019 7:29 pm

https://www.nhl.com/news/jakob-forsback ... -301954932

Blir det samma dilemma på vår vackra uniform???? 8)
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis maj 21, 2019 7:29 pm

Avdelning att VÄXA med UPPGIFTEN..? Fantastisk potential i den här gruppen. High risk - High reward. JÄKLAR vad kul att vinna guld med ett så hemvävt gäng.

Det skrevs ju historia i januari 1961...

"Do not ask, what the country can do for you.. ..but what you can do for your country..".

JFK kan göra det igen.. ..om vi får in DEN amerikanska mentaliteten i gruppen.
Det kommer passa oss perfekt att slå ur underläge.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 21, 2019 7:33 pm

Har höken missat att vi har RH som center eller vad?
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... ill-vaxjo/


Edit: nu la han till Horak som ytterforward i texten. Jaha?!?!
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis maj 21, 2019 7:51 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis maj 21, 2019 7:49 pm

Horak har spelat som LW 1/3 av alla matcher när han var i NHL. Även i Vityaz gick han som LW när de hade Kucheryavenko som Center hans första säsong där. Så skulle kanske gå, även om jag hellre har han i mitten.

Evertsson:

"Och spelarna du har kvar att värva, är det ytterligare spets som är tänkt att kampera med Jakob?

– Absolut, det är bara att kolla på vårt lag som det ser ut i dag så ser du att vi är ett par forwards kort. Nu ska vi inte jämföra kommande spelare med Jakob eller någon annan, men de spelare som ska komma in nu är sådana som ska vara med och avgöra."

Minst två Forwards till mao.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis maj 21, 2019 8:04 pm

MrMadhawk anser nog att laget kommer se ut såhär då:

Horak - JFK - X
X - Davidsson - Sylvegård
Holmberg - Karlström - Engström
Nilsson - Josen - Lundberg

Cederqvist

Låt säga att X i första är en rightare likt Gynge, Calof, Palola, A. Petersson (tror inte han jag hört väljer Lakers, tyvärr). I andra har vi en rutinerad leftare, någon som vi vet levererar över hela banan likt Pesonen, Hlavac, Kiiskinen - då kan det faktiskt se riktigt hotfullt ut!

JFK är en som varit lite under radarn, någon jag inte ens tänkt på. Inte relevant för SHL direkt, speciellt inte med tanke på hans högstanivå kontra ålder. Med rätt omgivning är han god för 40-50 poäng, utan tvekan. Det som är svårt att sätta fingret på är:

1. Hur löser han att vara en bärande spelare i SHL på direkten?
2. Hur är han i motgång?
3. Är han lika bra på stor rink som liten?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 21, 2019 8:09 pm

Minst en bra tvåvägsback med skill i PP måste ju in?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Fredrik R » tis maj 21, 2019 8:13 pm

Läser man härinne kan de få en och tro att vi värvat en Linköpingsfödd Ovechkin. Lär svida i Cloetta :lol:
https://hockeybulletin.se/viewtopic.php ... start=1905
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis maj 21, 2019 8:27 pm

Hehe, ja. Man kan väl säga att vi lever i lite olika Världar. De verkar se på vår trupp med stor avund.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » tis maj 21, 2019 8:35 pm

Inte dåligt att hitta en ung lovande svensk direkt från NHL. Vi kan inte klaga + att det kommer mer, garanterat
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis maj 21, 2019 8:38 pm

Skilda världarBild

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 21, 2019 9:18 pm

Fredrik R skrev:Läser man härinne kan de få en och tro att vi värvat en Linköpingsfödd Ovechkin. Lär svida i Cloetta :lol:
https://hockeybulletin.se/viewtopic.php ... start=1905


Undra om vi inte ska plocka in junland som 7:e back ;)

Nu lär ju LHC gå all in på Emil P och Shinnimin. Roy lär ju haft topplön i ligan så nog har de rad att lassa upp ordentligt guld för en spelare. Sedan är ju frågan hur snacket går om LHC bland spelare/agenter. Förra året klarade de ju sig precis efter en helt osannolik start. Kan nog inte räkna med det år efter år.

Men nu behöver vi inte fler centrar med 6 st i truppen.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis maj 21, 2019 9:26 pm, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis maj 21, 2019 9:18 pm

Ja, på det forumet hade man gladeligen tagit honom som förstacenter. Känns konstigt om Horak ska gå som vinge men samtidigt kanske det är bästa alternativet. Någon/några naturliga centrar måste ändå spela på en LW/RW.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis maj 21, 2019 9:42 pm

"Pengar? Visst, men om Cluben verkligen hade velat ha honom borde det ju finnas deg att matcha t.o.m. Växjö. JFK hade varit för bra för att va sant som förstacenter"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tis maj 21, 2019 9:51 pm

Sjukt att vissa av er läser motståndarforum! Jag hade fått cancer av det
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis maj 21, 2019 10:16 pm

Haha, ja. Lite så är det tyvärr. Dock är Cluben väldigt roliga att läsa. De och även Luleås, för de har sådant självskadebeteende när det går dåligt och nöjdhet när det går bra.

Men nog om det. Har ringt runt och kollat lite, då jag själv har halvdan koll på JFK. De svaren jag fått är att det är ett under att VLH har signat honom. Den enda anledningen att han kommer hem är av personliga skäl, annars är han gjuten i NHL alla dagar i veckan. Vi pratar om en kille som spelat, samt gjort det bra, i kanske det bästa laget i Världen just nu. När jag var lite "frågande" kring hur han löser SHL så garvade de och sa att han kommer vara en Stjärna i laget. Given förstecenter t.om.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis maj 21, 2019 10:55 pm

'CHIEF' lyfter ju fram JFK:s briljanta skridskoåkning och spelsinne - torde ju borga för att han klarar BIG ICE HOCKEY med BRAVUR.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tis maj 21, 2019 10:58 pm

Stor chans på 20-25 mål och 25-30 ass, för att sedan återvända till NHL dvs.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 21, 2019 11:08 pm

DeLarge skrev:Stor chans på 20-25 mål och 25-30 ass, för att sedan återvända till NHL dvs.


Ser inget problem med att spelare som han sticker till NHL efter ett år. Dels betyder det han leverat och att andra också sett att ännu en spelare har fin utveckling i Växjö. Samtidigt är det verkligen ingen garanti att han blir en 40-50 poängscenter för att han gjort 29 NHL matcher och hyfsat med poäng i AHL.

Själv vill jag se Horak inleda som center. Åtminstone i ledningsvis för att ge JFK, McDavid lite tid och inte tvingas leverera massa poäng med en gång. Horak kan ta lite kritik men han kan också leverera. Et vad som krävs och har en säsong i Växjö redan vilket kan ge ett extra lugn. Det ger övriga lite tid att hitta rätt och göra lite poäng och då kan vi sedan flytta ut Horak som vinge om man nu vill det.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis maj 21, 2019 11:15 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis maj 21, 2019 11:11 pm

Tycker det är lite spännande med Horak som vinge faktiskt. Flirtade lite med idén förra säsongen, men nu känns det mer relevant. Han har ju alla de rätta sakerna för det. Plus att han kanske kan bli ännu mer motiverad som vinge?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster