Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » lör maj 11, 2019 8:01 am

Är ni fulla eller? Backlund kommer inte spela hos oss nästa säsong. Det är lika troligt att Evertsson vävar mig som att han värvar Backlund. Skaffa er lite perspektiv! :roflol:
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör maj 11, 2019 10:36 am

Vad har ni fått Backlund ifrån? Han är en toppcenter i NHL och har kontrakt till 23/24 med en cap på 5.3M. Ni som på fullaste allvar försöker hitta anledningar till att Lakers är hans nästa adress, säg det högt och lyssna på vad det är ni verkligen säger så inser ni nog hur dumt det låter.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 11, 2019 1:32 pm

Det är så rykten fungerar. Någon säger något om grannen PER Backlund och hur han klipper gräset för sällan, 51 säkra källor senare säger att det är 99% säkert att storstjärnan i NHL, Mikael Backlund, kritat på för VLH. Alla hör det de vill höra. När sedan Backlund inte kommer höjs krav på att alla måste avgå. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör maj 11, 2019 1:34 pm

Varanen skrev:Det är så rykten fungerar. Någon säger något om grannen PER Backlund och hur han klipper gräset för sällan, 51 säkra källor senare säger att det är 99% säkert att storstjärnan i NHL, Mikael Backlund, kritat på för VLH. Alla hör det de vill höra. När sedan Backlund inte kommer höjs krav på att alla måste avgå. :lol:


VAA!!! kommer inte Backlund, fastnade inte bläcket när han signa :clappy:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » lör maj 11, 2019 1:37 pm

Va fan grabbar, det är silly nu! [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör maj 11, 2019 2:50 pm

Jo, det är Mikael Backlund. Han ska bryta sitt avtal som han har 250mkr kvar på och sin assisterande kaptensbindel efter hans bästa NHL-säsong. Ni har helt rätt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6416
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör maj 11, 2019 3:48 pm

Svartvadet skrev:Jo, det är Mikael Backlund. Han ska bryta sitt avtal som han har 250mkr kvar på och sin assisterande kaptensbindel efter hans bästa NHL-säsong. Ni har helt rätt.


Fan vad gött, välkommen Micke !!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 11, 2019 4:35 pm

Coolaste värvningen någonsin! :hbang:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 11, 2019 4:55 pm

Backlund har ju fullständigt kört fast i NHL. Dags för honom att ta nästa steg i karriär i VLH. Det låter ju fullt rimligt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör maj 11, 2019 7:43 pm

Svartis har bekräftat BACKLUND. Skulle detta senare visa sig felaktigt bör Disciplinnämnden kanske titta på reprisen och överväga en två månaders avstängning från forumet? :wink:

Regelbokens paragraf 1: "Vilseledande av hoppfulla supporters."
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » lör maj 11, 2019 8:04 pm

Om det inte är Backlund hoppas jag Evertsson själv förklarar varför!!! :x

Och blir det inte Backlund hoppas jag att det är för att Herr Gösser har något större på gång. Jag skulle kunna gissa att han just nu sitter med Big Birds agent och diskuterar att om San Jose vinner Stanley Cup i år så är Jumbo Joe klar med NHL men vill fortsätta i Europa och att Växjö är enda rimliga alternativet som agenten kan se.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Grimson » sön maj 12, 2019 7:48 pm

StenhårtSlagskott skrev:Backlund har ju fullständigt kört fast i NHL. Dags för honom att ta nästa steg i karriär i VLH. Det låter ju fullt rimligt.


Kan det inte vara Patrik Berglund då? Fick väl sparken av Buffalo för att han mådde dåligt? Kanske vill han göra en comeback igen i svensk hockey och i Lakers? :?:
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast
 
Inlägg: 337
Blev medlem: tis sep 24, 2002 1:02 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön maj 12, 2019 8:13 pm

Grimson skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Backlund har ju fullständigt kört fast i NHL. Dags för honom att ta nästa steg i karriär i VLH. Det låter ju fullt rimligt.


Kan det inte vara Patrik Berglund då? Fick väl sparken av Buffalo för att han mådde dåligt? Kanske vill han göra en comeback igen i svensk hockey och i Lakers? :?:


Ärligttalat vet jag inte vad folk syftar på. Om någon officiellt har sagt något eller om någon här hittat på något rykte. Att någon skulle lämna ett fint NHL händer. Men inte särkilt ofta så det är nog inget vi ska hoppas på.

Har ni någon fakta eller har vi gemensamt spånat fram ett rykte från ingenstans? :D

En annan fråga: Elias och Emil har ju kört lite sommarträning här tidigare. Elias kör ju med Växjös fystränare. Någon som vet om Emil eller Elias dyker upp efter vm? Skulle vara ett bra läge att signa Emil.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » sön maj 12, 2019 8:21 pm

Ja tack till Berglund!
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön maj 12, 2019 10:50 pm

Tränar Emil och Elias något med Lakers infrastruktur i sommar?

Det är ju Svartis som nämnt att en drömspelare av en kaliber det bästa som stått på ett par skridskor i klubben är på väg in. Därav haussen och spekulationerna.
Kanske finska underbarnet KAKKO mellanlandar innan han drar till Amerikat? Hans pappa känner säkert KALLIO. Just saying.. :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön maj 12, 2019 10:58 pm

Versteeg borde ju känna en drös med spelare och prata gott om Lakers?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån maj 13, 2019 4:31 am

Härligt låg nivå det är härinne.
Kakko och Backlund. Snälla!! Vad tror ni ärligt talat?
Vi är inte en NHL klubb. Vi spelar i världens 4 största hockeyliga efter NHL, KHL och NLA. Eller på sin höjd ligger vi nog delad 3:a med NLA. Så tror ni på största allvar att Mikael Backlund skulle lämna NHL äventyret för oss? Större chans på KHL än hit även om den chansen är minimal.
Ingen annan härinne som har hört något nytt annars? Är otroligt tyst nu och har varit det ända sen Evertsson chockade oss alla med att förlänga med Martin Lundberg. Svartis vägrar ju ge någon mer info om den spelaren han snackade om så börjar undra om det verkligen var sant eller ej.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån maj 13, 2019 4:58 am

Tydligen så var vi med i kampen om att få Emil Johansson på kontrakt vilket hade varit trevligt. Men som vi vet så valda han HV71. Vi var troligen med i kampen om Martinsson oxå med han valde oxå Hv. Bara det säger en hel del om att vi kanske inte är så där jätte eftertraktade att skriva på för som många tror.
Undra hur många nej Evertsson har fått än sålänge och där spelaren sen skrivit på en annan SHL klubb?
Hv:s försvar ser riktigt bra ut på pappret i jämförelse med våra backar. Emil Johansson, Johannes Kinnvall, Nils Andersson och Erik Martinsson 2 riktigt bra försvarsformationer.
Jag brukar aldrig vara orolig inför en säsong för man tänker att Evertsson löser detta. Men i år så är man ärligt lite orolig faktiskt.
Hur går egentligen tankarna hos Mr Evertsson? Hur många till ska in? Blir det ännu fler chans spelare i år som förra året med Ortega och Juntilla? Blir det någon ny VD i klubben eller en ny sportchef? Hur ser han på att vi har en av landets största målvakstalanger på juniorsidan? Ja det är många frågor kvar som man vill ha svar på. Det man är lite orolig för är om vi kommer gå ifrån att vara ett solklart toplag nästa säsong till ett mittenlag som istället slås om de sista platserna i slutspelet.
Jag hoppas fortfarande att jag inte behöver vara orolig. Men ändå finns den känslan där för första gången sen vi tog klivet upp i SHL. Den största frågan till Evertsson är om det har blivit svårare att få bättre spelare att skriva på för Växjö än något annat SHL lag eller inte?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån maj 13, 2019 7:31 am

Vi är liga nummer 3 Stupet. Vi slår NLA alla dagar i veckan som en bättre liga. Dessutom är vi t.o.m bättre än KHL i vissa avseenden. KHL:s topp är vi inte i närheten av däremot är SHL en mycket jämnare liga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån maj 13, 2019 8:06 am

En ny VD känns som sagt mest angeläget just nu. Att Evert inte kan lägga samma tid på rekrytering som tidigare är absolut en bidragande orsak till att spelare väljer andra klubbar före oss. Tror också på ett gäng tyngre säsonger nu där det mer kommer handla om överlevnad än att vinna något.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån maj 13, 2019 9:04 am

smashinlovely skrev:En ny VD känns som sagt mest angeläget just nu. Att Evert inte kan lägga samma tid på rekrytering som tidigare är absolut en bidragande orsak till att spelare väljer andra klubbar före oss. Tror också på ett gäng tyngre säsonger nu där det mer kommer handla om överlevnad än att vinna något.
Överlevnad? Vi kommer kanske inte prenumerera på topp 4-plats, men att ligga 11-14 och slåss med IKO och Leksand? Knappast.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån maj 13, 2019 9:17 am

Person skrev:
smashinlovely skrev:En ny VD känns som sagt mest angeläget just nu. Att Evert inte kan lägga samma tid på rekrytering som tidigare är absolut en bidragande orsak till att spelare väljer andra klubbar före oss. Tror också på ett gäng tyngre säsonger nu där det mer kommer handla om överlevnad än att vinna något.
Överlevnad? Vi kommer kanske inte prenumerera på topp 4-plats, men att ligga 11-14 och slåss med IKO och Leksand? Knappast.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Jag har gärna fel, men känslan är mer placering 8-14 än 1-7
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån maj 13, 2019 10:25 am

Vi kom 7:a förra säsongen. Har vi bara lite mer jävlaranamma ska vi nog kunna knipa en 6:e plats. Vi kan knappast ha sämre inställning än 5rakaförlusterärvälingenting-gänget.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån maj 13, 2019 10:34 am

Sen har motståndet varit väldigt svagt senaste 2 säsongerna, min känsla är att det är slut på det snart.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån maj 13, 2019 11:10 am

Stupet skrev:Tydligen så var vi med i kampen om att få Emil Johansson på kontrakt vilket hade varit trevligt. Men som vi vet så valde han HV71. Vi var troligen med i kampen om Martinsson oxå med han valde oxå Hv. Bara det säger en hel del om att vi kanske inte är så där jätte eftertraktade att skriva på för som många tror.
Undra hur många nej Evertsson har fått än sålänge och där spelaren sen skrivit på en annan SHL klubb?
Hv:s försvar ser riktigt bra ut på pappret i jämförelse med våra backar. Emil Johansson, Johannes Kinnvall, Nils Andersson och Erik Martinsson 2 riktigt bra försvarsformationer.
Jag brukar aldrig vara orolig inför en säsong för man tänker att Evertsson löser detta. Men i år så är man ärligt lite orolig faktiskt.
Hur går egentligen tankarna hos Mr Evertsson? Hur många till ska in? Blir det ännu fler chans spelare i år som förra året med Ortega och Juntilla? Blir det någon ny VD i klubben eller en ny sportchef? Hur ser han på att vi har en av landets största målvakstalanger på juniorsidan? Ja det är många frågor kvar som man vill ha svar på. Det man är lite orolig för är om vi kommer gå ifrån att vara ett solklart toplag nästa säsong till ett mittenlag som istället slås om de sista platserna i slutspelet.
Jag hoppas fortfarande att jag inte behöver vara orolig. Men ändå finns den känslan där för första gången sen vi tog klivet upp i SHL. Den största frågan till Evertsson är om det har blivit svårare att få bättre spelare att skriva på för Växjö än något annat SHL lag eller inte?


Det finns naturligtvis olika anledningar till att spelare "väljer" ett lag före ett annat!

I fallet med Emil J vet jag inte men när det gäller Martinssons betalar HV cirka 250 000 i månaden för honom och då tycker jag det är sunt av E att dra sig ur budgivningen - vilket i sin tur gjorde att Martinsson "valde" HV!

Därmed inte sagt att Martinsson dissar Lakers för att föreningen har fått dåligt rykte och för att våra ambitioner plötsligt har blivit att slåss för att undvika kvalplats...

Vi kan få bättre för de pengarna - och det tror jag vi kommer att få också!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån maj 13, 2019 11:48 am

Det finns mängder av parametrar som spelar in. I Martinssons fall så är det nog:

1. Lönen
2. Been there done that
3. Garanterat speltid i PP
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6416
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån maj 13, 2019 12:37 pm

Svartvadet skrev:Det finns mängder av parametrar som spelar in. I Martinssons fall så är det nog:

1. Lönen
2. Been there done that
3. Garanterat speltid i PP


Han är ingen PPback så det lär inte vara aktuellt.

Fast å andra sidan så lirar vi ju Peter A i PP så ingenting är omöjligt i denhär ligan.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån maj 13, 2019 1:01 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Svartvadet skrev:Det finns mängder av parametrar som spelar in. I Martinssons fall så är det nog:

1. Lönen
2. Been there done that
3. Garanterat speltid i PP


Han är ingen PPback så det lär inte vara aktuellt.

Fast å andra sidan så lirar vi ju Peter A i PP så ingenting är omöjligt i denhär ligan.


Det jävliga är ju Peter var en av våra bästa spelare i PP överhuvudtaget denna säsongen
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån maj 13, 2019 4:01 pm

Ja, faktiskt. Inget ont om Andersson som förtjänade sin plats. Men helt klart är det ett svaghetstecken att han var vår bästa PP-back. En delförklaring till vårt usla PP. Nästa säsong vill jag ha åtminstone en back som, förutom att agera point, kan skjuta vad på 90-talet skulle betraktats som ett normalt backskott.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån maj 13, 2019 4:05 pm

Förtjänade och förtjänade?!?! Han pangade väl in ett stenhårt slagskott ganska direkt när han fick chansen och därefter var han tydligen given i PP1 utan att egentligen leverera. Lite oklart hur det gick till. Antingen var det väl för att han signade nytt eller att vi inte hade någon annan som kunde skjuta hyfsat hårda slagskott. Tycker dock man kan kräva mer av en PP-back.

Men inte fan är han en PP-back???
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån maj 13, 2019 4:24 pm

Nä, det var knappt någon av våra backar som ens kom fram till mål när de sköt. Otroligt svagt skytte förra säsongen. Lite pinsamt att yrkesmän på den här nivån inte klarar av en så basal funktion som backskott ändå är. Verkar inte vara en prioriterad skill av förbundet.

Jag hade aldrig släppt igenom backar som inte kan skjuta från j-utbildningen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån maj 13, 2019 4:40 pm

Ja titta bara på Elias som har övat hur många timmar som helst på sitt skott och oj vad resultat det gav. Elias har ett ruskigt bra skott tillskillnad från många i förra årets trupp som knappt änns prickade målet.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån maj 13, 2019 5:29 pm

Stupet skrev:Ja titta bara på Elias som har övat hur många timmar som helst på sitt skott och oj vad resultat det gav. Elias har ett ruskigt bra skott tillskillnad från många i förra årets trupp som knappt änns prickade målet.


10000 timmar prickskytteträning på Peter så hae vi en ny Hersley
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån maj 13, 2019 6:59 pm

Har evertsson ringt Kruger?

HV verkar möjligen tappa Teden. Alltid något att glädjas över i en slö silly.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån maj 13, 2019 9:54 pm

Det känns som att perspektivet blir lite väl skevt härinne.

Elias Pettersson STYR alltså Sveriges PP med spelare som Lindholm, Nylander, Wennberg, Eriksson, Hörnqvist osv osv osv. Tror ni seriöst att vi kommer få se en sådan spelare i VLH igen? Finns inte en chans. Precis som att MoDo aldrig kommer få uppleva en ny Foppa.

På tal om Silly - skönt att Fröberg väljer KHL. Även om jag inte anser att han håller den klassen, det är bättre än att se honom i ett annat SHL-lag.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6416
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster