Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 26, 2019 12:29 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Jag har sagt det 1000 gånger. Lev och låt leva. Var och en skriver exakt vad den vill skriva så länge det inte är kränkande mot andra. Det blir lättast så för alla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Är ju precis det vi gör här. :roflol:


Tycker det är ett ständigt gnällande över vad folk skriver och hur folk uttrycker sig. Fan, låt folk skriva vad fan dom vill. Det är ett forum för känslor, spekulationer och ibland lite fakta. Vi har alla olika sätt att uttrycka olika känslor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Jaha. Vad har det med saken att göra? Jag svarade på ett inlägg jag tyckte var lite konstigt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör okt 26, 2019 1:55 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:[quote="vlk"]Jag har sagt det 1000 gånger. Lev och låt leva. Var och en skriver exakt vad den vill skriva så länge det inte är kränkande mot andra. Det blir lättast så för alla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Är ju precis det vi gör här. :roflol:


Tycker det är ett ständigt gnällande över vad folk skriver och hur folk uttrycker sig. Fan, låt folk skriva vad fan dom vill. Det är ett forum för känslor, spekulationer och ibland lite fakta. Vi har alla olika sätt att uttrycka olika känslor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Jaha. Vad har det med saken att göra? Jag svarade på ett inlägg jag tyckte var lite konstigt.[/quote]

Ok, missuppfattade jag dig att du kommenterade hur någon annan skrev.

Men jag står för min åsikt; det är för mycket gnäll på hur andra skriver. Kan man sen klippa ut något som någon annan sagt i stridens hetta för 5 år sedan och som visat sig vara fel i efterhand är det triumfens ögonblick.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 26, 2019 3:51 pm

Nu när vi ändå är inne på ämnet. Ännu bättre vore en funktion så man kan filtrera bort det man inte vill läsa tex användare osv.

Det tillsammans med en back som gillar och kan sätta igång spel med lite timing skulle vara fint i höstmörkret.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör okt 26, 2019 4:00 pm

Jag är lite rädd för att problemen är lite större i den här föreningen än saknaden av en spelskicklig back.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör okt 26, 2019 4:34 pm

Menar du laget eller föreningen? Låter oroväckande.

Vad det gäller off-topic ämnet i tråden så tycker jag ni alla suger fet bany lagg. Den enda skribenten som kan hockey är jag och därför kräver jag ryggdunkar på alla mina inlägg. Jag retar mig på er alla och kommer återigen att börja själv-citera mig minst 3 ggr/inlägg tills jag delat med mig av 20k profetisk klokhet.

I vårt lilla micro-kosmos så åskådliggör vi bra hur det nog är i laget på riktigt. Förluster tar fram det sämsta hos oss alla.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » lör okt 26, 2019 4:48 pm

Evertsson verkar ha tappat fingertoppkänslan helt för värningar. Även om det tar emot att säga blir även jag skeptisk mot hur han de två senaste säsongerna har byggt lag.
Det är säkert inte Sams spelide som är problemet(2 SM-Guld) utan att nya spelare inte är tillräckligt skickliga för att få det att fungera med de linjer i spelet Sam villl se.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör okt 26, 2019 4:55 pm

Lakershjärta71 skrev:Evertsson verkar ha tappat fingertoppkänslan helt för värningar. Även om det tar emot att säga blir även jag skeptisk mot hur han de två senaste säsongerna har byggt lag.
Det är säkert inte Sams spelide som är problemet(2 SM-Guld) utan att nya spelare inte är tillräckligt skickliga för att få det att fungera med de linjer i spelet Sam villl se.


Visst vill man ha spelare som passar den spelfilosofi man har. Samtidigt så är det väl coachens roll att tänka om och ändra sitt taktiska upplägg när det inte fungerar. Nu testas Sam, har han skicklighet till att coacha på ett annat vis när spelarmaterialet inte passar hans gamla tänk?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1296
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör okt 26, 2019 4:56 pm

StenhårtSlagskott skrev:Nu när vi ändå är inne på ämnet. Ännu bättre vore en funktion så man kan filtrera bort det man inte vill läsa tex användare osv.

Det tillsammans med en back som gillar och kan sätta igång spel med lite timing skulle vara fint i höstmörkret.


Du kan ju blockera/ignorera användare!

Jag tröttnade ex på Teddys korkade inlägg och att bli kallad idiot av honom - så det slipper jag se nu - superbra funktion! [emoji106]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 26, 2019 4:56 pm

PutteA skrev:Jag är lite rädd för att problemen är lite större i den här föreningen än saknaden av en spelskicklig back.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vill du utveckla?
Tycker man kan skilja på föreningen och laget även om de såklart påverkar varandra och att det är en helhet. Menar du att föreningen påverkar laget på något negativt sätt numera eller?
Evertsson borde ha mer tid framöver att lägga på att bygga laget och andra får dra den ekonomiska och kommersiella biten.

@härmis. Ska kolla om jag hittar blockera funktionen. Tackar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör okt 26, 2019 5:08 pm

Varför värvade vi inte Joakim Thelin från IKO ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör okt 26, 2019 5:32 pm

DET undrar jag med!

Han var grym redan i kvalet förra året!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör okt 26, 2019 5:37 pm

Härmapan skrev:DET undrar jag med!

Han var grym redan i kvalet förra året!


Ja, jag hajade till vid vår värvning och lämnade Thelin som stannade.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » lör okt 26, 2019 5:53 pm

Cederqvist är med ikväll. När skulle han iväg?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör okt 26, 2019 10:50 pm

Hade det här varit för fyra-fem omgångar sedan hade jag trott detta var VÄNDNINGEN. Nu är jag inte lika säker. När folk går runt och är stolta över sig själva om vi tar poäng mot ett topp-8-lag.. Att behöva lägga ribban i snipphöjd..

Putte, vad menar du med "större problem i föreningen"? Skall man behöva PUTT(E)A TILL dig för att få ett klarare svar? :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1621
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör okt 26, 2019 11:10 pm

Hahaha, sorry, har inte läst forumet förrän nu! [emoji6] Först och främst kan jag säga SKÖNT med 3 pinnar. Men trots segern är jag idag faktiskt mer orolig för hur det såg ut i första perioden, än jag är lyrisk över hur det slutade. Vi vann åter igen mot en bottenkollega. Slår vi Leksand och sedan tar en tredje raka genom att besegra Luleå, ja då kanske vi har en vändning.

Gällande mitt tidigare lite kryptiska inlägg så finns det en del saker jag inte kan säga här nu med respekt för andra, men tänk på att vi har en huvudtränare och en sportchef som jobbat ihop väldigt länge och är riktiga bundisar. Vi har inte längre en stark styrelse med personer som tex Öman och Marchal. Dom är borta. Vilket ger Hallam och Evertsson en position där jag tror dom är mäktigare än styrelsen. Två bundisar som gjort många år ihop nu, två SM guld och garanterat en självbild där man anser sig som en toppklubb som utbildar spelare till högre nivåer. När det nu går grus i maskineriet, vem gör analysen och vem vågar ta de riktigt tuffa besluten. Ingen säger jag.

Varför får Cederqvist lämna? Lätt att skeppa minstingen då det troligtvis skapar minst problem internt. Vad som sägs externt skiter man i. Mina tankar bara. Fel ute kanske, men det är en liten förklaring av mitt tidigare kryptiska inlägg.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön okt 27, 2019 11:24 am

Varför ställer inte Stubben eller någon annan såna frågor på PK?
Det hade väl varit väldigt enkelt:

-Hur resonerar ni i ledningen när ni skickar en av de, i den novisa allmänhetens ögon, bästa spelarna i laget till AS? Det är väldigt många som ställer sig undrande och det hade varit intressant att förstå hur ni resonerar här?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » sön okt 27, 2019 11:39 am

Härmapan skrev:Varför ställer inte Stubben eller någon annan såna frågor på PK?
Det hade väl varit väldigt enkelt:

-Hur resonerar ni i ledningen när ni skickar en av de, i den novisa allmänhetens ögon, bästa spelarna i laget till AS? Det är väldigt många som ställer sig undrande och det hade varit intressant att förstå hur ni resonerar här?


Håller med men Sam kommer aldrig att svara på det under en pk då det inte har med matchen att göra. Där emot borde det ställas mycket tuffare frågor till Evert när man gör sina delårsbokslut på hemsidan. Där är det bedrövligt mesigt.

Stubben borde däremot försöka få till ett riktigt reportage med Sam om säsongen då här långt och inte låta Sam köra sitt ordbajseri uta ställa relevanta och kritiska frågor.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 27, 2019 3:33 pm

Att ställa den typen av frågor till hallam är meningslöst. Det är inte hans som tar de besluten.
Evertsson är sportsligt ansvarig. Om någon ska svara så är det han.

Som jag ser det. Vill man byta ut hallam bör man byta ut evertsson först. Men hoppas verkligen att det inte finns några planer på det just nu.
Stabilitet är vägen till framgång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön okt 27, 2019 6:13 pm

Jag vill absolut inte byta ut någon av dem men jag är intresserad av hur man resonerar när man skickar iväg Cederquist..???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön okt 27, 2019 6:19 pm

Ett kvartsamtal med 'CHIEF' på hemsidan hade varit trevligt i detta läge, 25 procent in i grundserien. Ingen skugga över Carolina, tycker hon är pigg och energisk i sin roll - MEN - det hade varit kul med en erfaren sportjournalist som STUBBEN vid hennes sida i en sådan intervju. Ett rundabordsamtal helt enkelt. Kanske kompletterat med 'Kloke Bulldog': "-Hör du du HÖNERÖVEN, läget är det här.." :wink:

Sedan.. det finns ju en nivå till på ett sådant kvartsamtal.. 'CHIEF' i enrum med Janne JOSEFSSON.. :twisted:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1621
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön okt 27, 2019 6:21 pm

Samt: Två forwards har lämnat. Finns det krigskassa till två vassa snipers in? Vad vill man? Hur tänker man? Vad händer?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1621
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 27, 2019 6:41 pm

Två matcher innan uppehållet. Inget lär hända innan det.
Själv tror jag ledningen väntar in Andersson ger det några matcher och ser om något positivt händer.
Skulle inte bli så förvånad om någon back lämnar.

Vi har Melart som får betraktas lyckad om ni räknar på mål och poäng för Växjö innan och efter Melarts intåg.

Vad som saknas är en vinst mot ett topplag. Vi har varit nära men inte klarat av att bärga alla 3.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » sön okt 27, 2019 9:33 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vi har Melart som får betraktas lyckad om ni räknar på mål och poäng för Växjö innan och efter Melarts intåg.


Lyckad är en underdrift.
Vår bästa back oavsett riktning på spelet. Han har verkligen överträffat mina förväntningar och visat att mumintroll kan komma tillbaka (t.o.m. bättre) efter en skada.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön okt 27, 2019 9:40 pm

Jag tror vi i det närmaste behöver få in en helt ny femma för att rodda runt detta och rädda säsongen. Tror inte att nån förändring på ledarsidan kommer att göra någon större skillnad över tid.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön okt 27, 2019 9:46 pm

I Melarts fall är det rätt naturligt då han förra säsongen spelade med ett ont knä. Och bara för att Foppas fot (Damn you foot! Damn you to Hell!) fått oss att misstro modern medicin så finns det operationer som lyckas.

Men att han skulle vara så vältränad och ha matchtempot i sig visar vilket proffs han är. Helsingfors är givetvis en bra hubb för spelare som av olika orsaker väntar på nästa jobb. Där kan KHL/NHL/Rehab-spelare träna tillsammans och se till att en professionell nivå upprätthålls.

...till skillnad från vissa SHL-klubbar...*host* *host*
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » sön okt 27, 2019 11:01 pm

Heikkinen, har han lagt skridskorna på hyllan? Han verkar stå utan klubb.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån okt 28, 2019 6:18 am

MalZon skrev:Heikkinen, har han lagt skridskorna på hyllan? Han verkar stå utan klubb.

Enligt utsago så är han trött på ishockey eftersom man inte längre får tacklas. Och han har man sagt så så är nog vi det absolut sista alternativet om han nu ändå skulle ångra sig.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Anders L » mån okt 28, 2019 12:49 pm

Varanen skrev:Melart
Men att han skulle vara så vältränad och ha matchtempot i sig visar vilket proffs han är.


Eller att SHL är riktigt kass!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån okt 28, 2019 2:16 pm

Man kan också säga att allt gått åt helvete sedan Robban Rosen försvann...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån okt 28, 2019 2:23 pm

Alexander Salák

...hade smakat mumma
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån okt 28, 2019 7:12 pm

vlk skrev:Man kan också säga att allt gått åt helvete sedan Robban Rosen försvann...


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Tänkte också på det häromdagen!

Det kanske är så att vi paradoxalt nog saknar en förstacenter...?

Hade RR varit här så hade troligen Gynge mer än dubblat poängskörden..?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tis okt 29, 2019 3:07 pm

https://www.leijonat.com/2019/10/26/khl ... n-jalkeen/

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis okt 29, 2019 5:32 pm

Någon som vill översätta ovan länk till svenska? Ödlan t ex, evolutionen har ju givit dig 65 (s-e-x-t-i-o-f-e-m) miljoner år på dig att lära dig finska :P
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1621
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis okt 29, 2019 5:44 pm

Kunluns tränare, Kurt Fraser, säger att Maione hela tiden varit efter pga en skada i somras. Att han kom till campen i rätt dålig form och aldrig lyckades ta sig ikapp. Och när man förstärkte med Griffin Reinhart fick Maione lämna.

I slutet står det att Maione inte har någon ny klubb klar, men har kopplats till VLH.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav sampan » ons okt 30, 2019 1:31 pm

Låter precis som en vi behöver..
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster