Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jul 30, 2020 3:24 pm

Beror väl lite på hur det det ser ut med Davidsson. Sedan är det ju det här med publik.
.
Röstar för att vänta om evertsson inte har oförskämt mycket spelarbudget kvar. Bättre att se vad Drury går för och om det blir publik.

Just nu har vi fullt lag +1 med Davidsson och Drury så möjligtvis en till innan säsongen börjar men då ska det vara ett superspjut som studsar in i första eller möjligt vi is andra med lätthet.

Men skulle inte förvåna mig om en Törnberg dyker upp för en billig peng.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 30, 2020 4:22 pm

Härmapan skrev:Om man tolkar informationen som finns kring laget så här ser det alltså ut ungefär så här just nu...

Gynge - RR - ?
Lundberg- EP - JFK
Sylve - Holmberg - Karlström
Nilsson - Josen - Forslund

Davidsson?
Drury?
Juniorer?

Davidsson verkar ju inte redo och Drury är ju inte klar så gissningsvis startar vi säsongen med 2-3 J20-spelare...?

Frågan är vem som ska spela i första? Om inget mer ska in så hade jag nog testat Lundberg...

(Den platsen var ju annars vikt åt Shinimin - men han ville tydligen ha en större roll...?)
Startar vi så här är det ju ett skämt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 30, 2020 4:26 pm

Verkar som att flera anser att vi övervärderar våra målvakter det grövsta och att våra målvaktsproblem kommer att bestå. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor jul 30, 2020 5:19 pm

-->Putte--> Har du sniffat upp någon lina koks om 'CHIEF' har en särskild ersättare till 'SHIN' på radarn?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jul 31, 2020 9:30 am

Hela rankingen av målvaktspar

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre jul 31, 2020 11:23 am

Horribelt ranking. Att vi har bättre målvaktspar än Malmö? Nej.
Har vi sämre än Oskarshamn? Nej.

Och Luleå sämst? Rautio är en erkänt duktig och etablerad målvakt som har bakom sig Sveriges största talang sen Markström.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » fre jul 31, 2020 12:20 pm

Hade man vänt hela listan hade inte många reagerat ärligt talat.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jul 31, 2020 12:46 pm

Person skrev:Horribelt ranking. Att vi har bättre målvaktspar än Malmö? Nej.
Har vi sämre än Oskarshamn? Nej.

Och Luleå sämst? Rautio är en erkänt duktig och etablerad målvakt som har bakom sig Sveriges största talang sen Markström.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Utan att övervärdera våra målvakter så är nog detta en av de sämsta rankingar jag sett. Men vi ligger nog ungefär där vi ska ligga pluss minus 2 placeringar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre jul 31, 2020 1:31 pm

Dannedd skrev:Hade man vänt hela listan hade inte många reagerat ärligt talat.
Tänkte samma sak...
Jag tror att jag hade reagerat mindre om den varit upp och ner... [emoji23]

Otroligt konstig lista...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » fre jul 31, 2020 1:36 pm

En ny spelare skrev på i förrgår men inget namn men gissar på att det är amerikanen som Höken nämnt.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre jul 31, 2020 6:08 pm

Jocke86 skrev:En ny spelare skrev på i förrgår men inget namn men gissar på att det är amerikanen som Höken nämnt.
Märkligt om sådant inte kommer ut då med tanke på hur nära försäsongsmatcherna är. Men kommer kanske nu till helgen.

Dock hoppas jag på att det är någon annan så att det landar två spelare!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre jul 31, 2020 6:43 pm

Towen skrev:-->Putte--> Har du sniffat upp någon lina koks om 'CHIEF' har en särskild ersättare till 'SHIN' på radarn?


Nä, det har varit tyst som fan. Men jag tror på nått sätt att Drury är Shinns ersättare. Men som sagt det har varit jävligt tyst från alla håll senaste tiden. Min känsla är dock att en till kan komma om det är ”rätt” spelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre jul 31, 2020 7:20 pm

PutteA skrev:
Towen skrev:-->Putte--> Har du sniffat upp någon lina koks om 'CHIEF' har en särskild ersättare till 'SHIN' på radarn?


Nä, det har varit tyst som fan. Men jag tror på nått sätt att Drury är Shinns ersättare. Men som sagt det har varit jävligt tyst från alla håll senaste tiden. Min känsla är dock att en till kan komma om det är ”rätt” spelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Du kanske ska ta över efter Evert. Du låter ju t.o.m. som honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jul 31, 2020 10:06 pm

Då säkrar man upp på centerplatsen. Det får inte hända igen att centerspelet fallerar på det sätt som var förra säsongen . Emil lär få gå vinge


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre jul 31, 2020 10:37 pm

Person skrev:
PutteA skrev:
Towen skrev:-->Putte--> Har du sniffat upp någon lina koks om 'CHIEF' har en särskild ersättare till 'SHIN' på radarn?


Nä, det har varit tyst som fan. Men jag tror på nått sätt att Drury är Shinns ersättare. Men som sagt det har varit jävligt tyst från alla håll senaste tiden. Min känsla är dock att en till kan komma om det är ”rätt” spelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Du kanske ska ta över efter Evert. Du låter ju t.o.m. som honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Fy fan, har du förmågan att bedöma hur jag låter via text? I am impressed!! Dessutom är jag infödd Växjöbo med tillhörande dialekt och HE är ifrån Varberg och pratar således nordhalländska. Så att du via text hävdar att jag t.o.m LÅTER som HE är fan inte illa. [emoji23][emoji23][emoji123]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör aug 01, 2020 12:17 pm

PutteA skrev:
Person skrev:
PutteA skrev:[quote="Towen"]-->Putte--> Har du sniffat upp någon lina koks om 'CHIEF' har en särskild ersättare till 'SHIN' på radarn?


Nä, det har varit tyst som fan. Men jag tror på nått sätt att Drury är Shinns ersättare. Men som sagt det har varit jävligt tyst från alla håll senaste tiden. Min känsla är dock att en till kan komma om det är ”rätt” spelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Du kanske ska ta över efter Evert. Du låter ju t.o.m. som honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Fy fan, har du förmågan att bedöma hur jag låter via text? I am impressed!! Dessutom är jag infödd Växjöbo med tillhörande dialekt och HE är ifrån Varberg och pratar således nordhalländska. Så att du via text hävdar att jag t.o.m LÅTER som HE är fan inte illa. [emoji23][emoji23][emoji123]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Hehe menar mer ditt uttryck. Precis vad Evert hade sagt!

Enligt Jepsen så verkar det som att Pettersson-Rosén-Gynge ska testas tillsammans, precis vad jag hoppats på!
Så en andra med JFK-Drury-(Davidsson, Lundberg, mr X?).
Pettersson och Gynge under Roséns vingar talar mer om succé än flopp (baserat på att typ alla blir bättre vid sidan om Rosén).


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör aug 01, 2020 12:40 pm

Om vi utgår från att EP kör LW i första så är min spekulation att det kommer se ut så här:

EP - RR - Gynge

Lundberg - Drury - JFK

Karlström - Holmberg - Sylvegård

Nilsson - Josefsson - Forslund

Davidsson rehabbar. Laget känns bättre än säsongen som aldrig var. Särskilt med tanke på att backsidan är mycket bättre och jag tror på Källgren. RR får förhoppningsvis igång sina yttrar. Åtminstone axlar han det psykologiska ansvaret vilket kan vara nog så viktigt.

Drury - JFK förstår varandra med sin transatlantiska bakgrund och kan hjälpa varandra att "försvenska" sitt spel. Lundberg klok gubbe och ytskapare.

Trean var vår enda enhet förra säsongen. Hoppas på ännu bättre synergi effekter kommande.

4:an tuggar på som vanligt. Vet för lite om Forslund, men hoppas han kan bidra i forechecken med aggressiv skridskoåkning. Heavy Metal äger sargerna och Galärslaven styr upp hela skutan tillsammans med Alvestas stolthet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör aug 01, 2020 3:31 pm

Målvaktssidan gör mig ändå lite smått nervös. Fasth blir inte yngre men kan säkert spela stabilt till och från men ska vi gå långt måste vi ha en målis som kan stå på huvudet ibland och vara stabil över tid. Källgren har inte imponerat av det jag sett. Du menar att Källgren är redo att ta förstaspaden?

Drury tror jag på stenhårt på om han kommer in rätt. Draftad för i andra rundan men ett bra allroundspel där han förhoppningsvis är redo för seniorhockey.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör aug 01, 2020 5:47 pm

Varanen skrev:Om vi utgår från att EP kör LW i första så är min spekulation att det kommer se ut så här:

EP - RR - Gynge

Lundberg - Drury - JFK

Karlström - Holmberg - Sylvegård

Nilsson - Josefsson - Forslund

Davidsson rehabbar. Laget känns bättre än säsongen som aldrig var. Särskilt med tanke på att backsidan är mycket bättre och jag tror på Källgren. RR får förhoppningsvis igång sina yttrar. Åtminstone axlar han det psykologiska ansvaret vilket kan vara nog så viktigt.

Drury - JFK förstår varandra med sin transatlantiska bakgrund och kan hjälpa varandra att "försvenska" sitt spel. Lundberg klok gubbe och ytskapare.

Trean var vår enda enhet förra säsongen. Hoppas på ännu bättre synergi effekter kommande.

4:an tuggar på som vanligt. Vet för lite om Forslund, men hoppas han kan bidra i forechecken med aggressiv skridskoåkning. Heavy Metal äger sargerna och Galärslaven styr upp hela skutan tillsammans med Alvestas stolthet.


Tror du verkligen man sätter Forslund som brunkare direkt i 4:e? Jag tror han får en roll högre upp till att börja med för att ge honom en chans att visa vad han har. Den chansen får han inte med Josen och Ludde. Så jag hade nog bytt Lundberg och Forslund rakt av till en början. Jag tror förhoppningen från ledningen är att Forslund ska hitta den hockey han presterade 18/19 och sedan ta ytterligare steg. Den möjligheten tycker jag att man bromsar totalt om man slänger in honom i Josens lina.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör aug 01, 2020 6:41 pm

Stenhårt - Ja, jag tror han kommer knipa förstaspaden under säsongens gång.

PutteA - Vad var så speciellt med Forslund 18/19? Förra säsongen kollapsade enheterna gång på gång vid minsta motgång. Jag tror vi måste tänka mer på det psykiska ansvaret jag nämner i inlägget ovan. Forslund (ny klubb), Drury (nytt land) och JFK (med en medioker säsong bakom sig) kan ha svårt att ta på sig ansvaret. Därav Lundberg i den kedjan. Dessutom skapar han ytor och tar ett defensivt ansvar som kan vara bra om vi försöker få till Drury-JFK som ett nytt radarpar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör aug 01, 2020 11:26 pm

Varanen skrev:Stenhårt - Ja, jag tror han kommer knipa förstaspaden under säsongens gång.

PutteA - Vad var så speciellt med Forslund 18/19? Förra säsongen kollapsade enheterna gång på gång vid minsta motgång. Jag tror vi måste tänka mer på det psykiska ansvaret jag nämner i inlägget ovan. Forslund (ny klubb), Drury (nytt land) och JFK (med en medioker säsong bakom sig) kan ha svårt att ta på sig ansvaret. Därav Lundberg i den kedjan. Dessutom skapar han ytor och tar ett defensivt ansvar som kan vara bra om vi försöker få till Drury-JFK som ett nytt radarpar.


Han gjorde sin första SHL säsong och gjorde det bra. 9 mål, 6 ass - 15p och +4. Förra säsongen verkade han inte alls få saker och ting att stämma. Utlånad först till Finland och sen Färjestad utan nån större framgång. Men det är klart, är han bara invärvad som utfyllnad så blir det garanterat som du säger.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön aug 02, 2020 1:13 am

Han hade -12 första säsongen. 2 utvisningar däremot som gav 4 min på botbänken. 9 mål var bra med tanke på att Horák och Gynge, som var våra bästa efter Melart the Mighty, mäktade med 11 i ett ungefär lika sunkigt lag senast.

Men jag kräver mer av en målskytt för en av våra översta kedjor och trean vill jag inte peta på. Utfyllnad och utfyllnad...har vi den inställningen till mindre glamorösa roller i laget kan vi glömma framgång. Enbart junisar som spelar 0 sekunder är utfyllnad enligt mig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön aug 02, 2020 11:27 am

Ödlan, hoppas det. Fast knippa förstaspaden är ju bara en sak. Att komma upp i nivå med de bästa i SHL är en annan och betydligt viktigtigare.
Hoppas Fasths tjurighet kan tvinga honom till en sista dans i rampljuset.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » sön aug 02, 2020 6:08 pm

Är det bara jag som blir orolig för arbetsmoralen i den förstakedjan? Rosén är förvisso något helt annat än för 4-5 säsonger sen, men i sällskap av de två andra ”hänghuvudena” och ”ett skär idag och ett imorgon”-spelarna vetifan om det räcker för att vinna sin match i matchen.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön aug 02, 2020 7:10 pm

venomizer skrev:Är det bara jag som blir orolig för arbetsmoralen i den förstakedjan? Rosén är förvisso något helt annat än för 4-5 säsonger sen, men i sällskap av de två andra ”hänghuvudena” och ”ett skär idag och ett imorgon”-spelarna vetifan om det räcker för att vinna sin match i matchen.


Tänkte på det också men sedan mindes jag

Kiiskinen-Rosen-Gynge

Det viktiga är att avsluten kommer och att pucken går på/i mål eller ner bakam. Är tre kloka spelare men det gäller att Pettersson släpper pucken snabbt eller skjuter. Rosen är gubben som ska hålla i tempot. Ser ingen problem så länge det händer. Tre smarta spelare och både Pettersson och Gynge är poängspelare.

Sedan kommer det ju ändras om det inte fungerar men med Rosen brukar det bli poäng.

Skulle Drury vara så bra att han klarar av att leda en andra så kan laget bli väldigt starkt. Hade gärna sett Davidsson dör med Rosen och Gynge.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön aug 02, 2020 8:17 pm

Drury är säkert kompetent, men att ge honom EP och JFK som vingar är att ge honom extremt dåliga förutsättningar att få en bra ingång i seniorhockeyn i allmänhet och svensk hockey i synnerhet.

Pusslet måste passa på alla rader (kedjor).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån aug 03, 2020 3:39 am

Jag tycker vi har ett ganska intressant lag i år. Vi hade förstås ett intressant lag ifjol också.. och det blev en "intressant" säsongsinledning med klubbrekord på klubbrekord..
Det blir spännande att se om EP14 och JFK har susp' med bollar i. Och vilken takhöjd har #29?
Lite oro känner jag för om ROSÉN och 'GYNGIS' har tillräckligt med speed kvar för att vara en superduo i SHL 2020. De har två magiska kapitel i AIK och Lakers tillsammans. Har de kräm kvar för att skriva ett tredje, med slutord i guldfärg? Det handlar om spelsinne och placeringsförmåga säger någon. Visst, men du måste fortfarande ta dig från båset och in i skottsektorn före periodpaus..

Jag saknar alltid en vass vinge vid den här tiden på året.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån aug 03, 2020 4:22 am

Det viktigaste av allt är att vi lärt oss att det är längre till båset i andra perioderna. Något som tog hela organisationen på sängen säsongen som aldrig var.

Hur ska man agera i andra perioderna för att inte ha 2 minuters byten i den egna zonen? Går det att undvika? Är det till och med möjligt att straffa motståndet istället för den längre sträckan till båset? Hur skulle det kunna gå till?

Jag utgår ifrån att lagledningen analyserat video dagligen sedan förberedelser för säsongen började. Min uppfattning är att det jag kallar "rytmen" i laget var åt h-e. Vilken situation lämnar varje enhet efter sig för nästa gäng? Och tar rätt enhet hand om rätt situation i matchen? Får vi till rätt belastning på de olika delarna? Helt klart en lagledningsfråga och där torskade vi stort mot motståndarnas motsvarighet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån aug 03, 2020 11:47 pm

VLH borde kanske gå ut med vem som gör vad. Inte vem som ansvarar för vad, vilket bara är näringslivs-bs. Hierarkier är ointressanta, Vem borde blåst i varningshornet när andra perioderna blev oproffessionellt svåra? Ger videoanalysen bara svar på det headcoachen frågar efter? Orkar de 2faldiga mästarna göra skitgörat och titta på video som en pleb?

Är vi inte alla plebs vid närmare eftertanke? VLH var en utmanare. VLH är en utmanare om jag får bestämma.

CHAAAAARGGGE!!!!!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis aug 04, 2020 1:09 am

Förra säsongen borde vi släppa nu, även om jag förstår din poäng. Det som jag dock inte kan sluta fastna vid, det är att vi har en Corsi som är nära på brutal fyra utav de fem första matcherna. Alltså, vi pratar ur ett "logiskt"-perspektiv att om vi hade haft samma innehav i offensiven i år igen så ska det vara vinst 95% av gångerna - typ.

Drury kommer vara en artist, utan tvekan! Precis som hans Farbror, så kommer han vara nyttig i alla delar av spelet - utan att sticka ut för mycket i någon roll. PP, BP, 3-mot-3 - han kommer vara väldigt användbar där.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis aug 04, 2020 6:37 am

Svart, ibland får jag intrycket att du överskattar amerikanska spelare. Kan det vara så?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis aug 04, 2020 9:21 am

Nej, jag är inne på vad du/ni menar.

Sedan kanske definitionen "artist" skiljer sig mellan dig och mig. För mig är en rejäl propp, skottblock eller bara ambitionen att våga "gå in där det gör ont" lika läckert som en dragning eller mål. Drurys Pappa och Farbror var bägge typiska tredje-line, där farten under grillorna var A och O men även att kunna bemästra de andra delarna av spelet.

Jarno Pikkarainen, om du minns honom, var otroligt skicklig på detta. Han balanserade alltid upp vilken kedja han än spelade i och hans bästa zon var mittzon - hur skumt det än kan låta. Jag säger inte att Drury kommer göra 30+ poäng. Det jag säger är att han är en rejält talang, som med rätt coachning och driv kommer spela i NHL utan tvekan. Jag får absolut inte Ortega-vibbar här.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis aug 04, 2020 7:06 pm

Kommer det bara sändas en träningsmatch med våra nya gubbar? Den mot HV den 15? Vet någon om Smålandsposten eller Expressen sänder?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bnils » ons aug 05, 2020 10:05 am

Skapade ny tråd för detta under Matcher. Vad jag förstår sänds bara första RBK matchen på minhockey/smp, resten på cmore.
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor aug 06, 2020 3:33 pm

SS verkar vara stängd.

”Förra veckan presenterades han som sista pusselbit i Växjö Lakers representationslag 2020/2021. Nu är han på plats i Växjö och har anslutit till laget. Lär känna den amerikanske centern Jack Drury.”

Hade hoppats på en forward till men ha förståelse för att man avvaktar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster