Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » tis jul 30, 2019 9:59 pm

MalZon skrev:Hur är lönerna i KHL mot NHL? Tänkte på $14m i KHL så är det ju i NHL-klass, om inte mer.. SHL är ju ett piss i nilen isf. Visst, istid är ju istid oavsett, men..


Nja alltså Svartvadet skriver att lönetaket per lag är på 14 miljoner dollar. NHL ligger på ca 83 miljoner dollar så det är inte ens nära.
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jul 30, 2019 10:09 pm

Om vi ska vara lite on-topic, så måste jag (till skillnad från många andra) hylla VLH som förening. Det är något speciellt med klubben, staden och de har fått till en "produkt" som spelare tycker om väldigt mycket.
Historiskt finns det mängder, men ett axplock av truppen idag:

Victor Fasth - Har tre säsonger i VLH i Allsvenskan, gör raketkarriär med NHL och KHL och väljer att stadga sig i Växjö även efter karriären.

Richard Gynge - En säsong i VLH, han tyckte det var det roligaste året i hans karriär. Återvänder hit, skriver på för tre år och kan tänka sig bo kvar här med (bygger säkert mycket på Robban)

Emil Pettersson - Gör en halvsäsong i VLH, åker över för att prova lyckan i NHL. När han ska vända hem finns det "inget annat alternativ för honom"

Brendan Shinnimin - Tas in lite på "vinst eller förlust" och är den mest älskvärda spelaren av fansen. Fått massor av bud från KHL och NHL, men väljer ändå att signa för två nya år


Det ska de ha en eloge för, ledningen. De har verkligen lyckats få till en produkt som är attraktiv. Faciliteter, utveckling, inramning och vinnarmentalitet.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tis jul 30, 2019 10:10 pm

Jaha, ja det var en annan femma då.. Vad är det i SHL då?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jul 30, 2019 10:17 pm

SHL har inget lönetak. Vi har ingen ambition (eller möjlighet pga skatter) att lassa upp löner av den sorten.

De flesta klubbar ligger mellan $4-4.5m i SHL, så vi är inte ens i närheten mao.

I Schweiz är det $7m ungefär. Lägg till att de knappt skattar på det, så tjänar många spelare utifrån rejält mycket mer än i SHL.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » tis jul 30, 2019 11:40 pm

PutteA skrev:Eftersom 10 är taget av Karlström och han hade 11 i Traktor vilket ingen har plockat upp. Så min gissning är att Gynge tar Nr 11.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Är det en liten fajt om nr10? =)
Bild
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jul 30, 2019 11:44 pm

Även om Karlström plockade 10, så vore jag högst förvånad om inte Gynge lirar i 10.

Äldre, stjärna, haft den tidigare, souvenirer etc. etc. Det är så spelets regler är, allt är business.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flamma » ons jul 31, 2019 8:08 am

Underbar säsong väntar. Givetvis tror man på stjärnorna som kommit in.

Men jag får även en magkänsla att Martin Lundberg gör nu en kanonsäsong (ej så lyckad tidigare bl a skada). Ludvig Nilsson skall ju vara riktigt tuff att möta (tidigare Brynäs). Sylvegård fick säkert rådet av farsan (vad du än gör pöjk välj Växjö och lycka till) han kommer göra allt för att lyckas.

Fan att jag jobbar lörd kväll vill gå på skills.

Tror på en toppen säsong!!
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 31, 2019 8:40 am

Vem har det hårdaste slagskottet i årets trupp?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » ons jul 31, 2019 9:10 am

Flamma skrev:Underbar säsong väntar. Givetvis tror man på stjärnorna som kommit in.

Men jag får även en magkänsla att Martin Lundberg gör nu en kanonsäsong (ej så lyckad tidigare bl a skada). Ludvig Nilsson skall ju vara riktigt tuff att möta (tidigare Brynäs). Sylvegård fick säkert rådet av farsan (vad du än gör pöjk välj Växjö och lycka till) han kommer göra allt för att lyckas.

Fan att jag jobbar lörd kväll vill gå på skills.

Tror på en toppen säsong!!

Ta långlunch och gå på första ispasset idag kl 11:00.
Ryktas bli mycket folk.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons jul 31, 2019 2:41 pm

Härmapan skrev:Går ju att labba hur som helst men så här skulle jag vilja ha det initialt:

Horak - Pettersson- Gynge - världsklass rakt igenom

Shinimin- JFK - Davidsson - även detta en potentiell förstalina

Lundberg- Karlström - Cederqvist - tung och jobbig lina med potential

Nilsson - Josen - Engström - en av de bästa fjärdelinorna i serien

Holmberg

Sylvegård lånas ut till Troja eller Alvesta



Hehe, Hallam är smart ;)

”På första träningen matchades till exempel Brendan Shinnimin–Jacob Forsbacka-Karlsson–Marcus Davidsson och Roman Horak–Emil Pettersson–Richard Gynge. Den sistnämnda trion hittade varandra direkt”
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons jul 31, 2019 3:40 pm

Sån abstinens bara av att se laget träna. Känns verkligen som många redan sagt att detta är den mest spännande trupp vi ställt på is inför en SHL-säsong. Inte några garantier för framskjutna placeringar men ska blir riktigt kul att se var lagbygget tar vägen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jck » ons jul 31, 2019 5:18 pm

Ja efter förra årets kräftgång och ganska oengagerade hockey utan några nyförvärv som direkt kittlade neverna så känns det verkligen som att årets ombyggnation är precis raka motsatsen.

Hög konkurrens, många ungtuppar som vill framåt i leden som kommer tvinga "gubbarna" att vara på tå och prestera om de vill behålla sin stjärnstatus.

Lägg därtill att både JFK och Emil trots sin ganska höga status och meriter faktiskt är rätt unga och vill rusa framåt i karriären så känns det hur kul som helst.

Man kommer självklart sakna många av de gamla hjältarna som Reddox o Kiiski men det var verkligen dags att bygga om och det ska så kul o följa!
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons jul 31, 2019 5:49 pm

Jag läser mig till att vissa håller ett tveksamt öga till Sylvegård Junior. Jag är inte en av dom. Jag tror att om han får rätt roll som en bufflig irriterande jävel och låter munlädret glappa så fixar han till brytpsykos på en hel del motståndare framöver.

Någon utlåning för hans del till något Ängagäng tror jag inte blir aktuellt.

Högberg däremot hade jag vilja skeppat till Zanzibar HC redan för femtioelva säsonger sedan. Men han är kvar. Likaså Netterberg. Är det Netterberg som är dum i huvudet som inte fattar att VLH vill ha honom eller är det ingen annan klubb som vill signa honom? Rörigt infekterat momentum det där - verkar det som.

Vad händer med Hardt? För en resonabel penning så hade jag gärna sett honom kvar i VLH.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons jul 31, 2019 6:08 pm

Kloker skrev:Jag läser mig till att vissa håller ett tveksamt öga till Sylvegård Junior. Jag är inte en av dom. Jag tror att om han får rätt roll som en bufflig irriterande jävel och låter munlädret glappa så fixar han till brytpsykos på en hel del motståndare framöver.

Någon utlåning för hans del till något Ängagäng tror jag inte blir aktuellt.

Högberg däremot hade jag vilja skeppat till Zanzibar HC redan för femtioelva säsonger sedan. Men han är kvar. Likaså Netterberg. Är det Netterberg som är dum i huvudet som inte fattar att VLH vill ha honom eller är det ingen annan klubb som vill signa honom? Rörigt infekterat momentum det där - verkar det som.

Vad händer med Hardt? För en resonabel penning så hade jag gärna sett honom kvar i VLH.


Hardt och Netterberg är borta från VLH


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons jul 31, 2019 6:13 pm

Hardt har inte kontrakt så det fattar jag (men som sagt för en billig peng får han gärna vara kvar). Men det här med Netterberg - ska inte han också erhållas en "tack för allt du har gjort" hej då film på representationssidan?

VLH kan väl för fan inte fortsätta att avlöna en spelare som inte är välkommen i laget. MEN Netterberg köper nog gladeligen faktumet kontraktstiden ut...
...så kanske både jag och Lakers är villiga till en lösning… Jag har ju kontrakt ett år till och isåfall löser vi något som är bra för båda parter...

Jävla fjanteri-parodi!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » ons jul 31, 2019 8:30 pm

Svartvadet skrev:SHL har inget lönetak. Vi har ingen ambition (eller möjlighet pga skatter) att lassa upp löner av den sorten.

De flesta klubbar ligger mellan $4-4.5m i SHL, så vi är inte ens i närheten mao.

I Schweiz är det $7m ungefär. Lägg till att de knappt skattar på det, så tjänar många spelare utifrån rejält mycket mer än i SHL.

SHL är inget att hänga i granen om man ska tjäna pengar då. Då känns det ännu bättre när spelare förlänger :)
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » ons jul 31, 2019 9:56 pm

Kloker skrev:Jag läser mig till att vissa håller ett tveksamt öga till Sylvegård Junior. Jag är inte en av dom. Jag tror att om han får rätt roll som en bufflig irriterande jävel och låter munlädret glappa så fixar han till brytpsykos på en hel del motståndare framöver.

Någon utlåning för hans del till något Ängagäng tror jag inte blir aktuellt.

Högberg däremot hade jag vilja skeppat till Zanzibar HC redan för femtioelva säsonger sedan. Men han är kvar. Likaså Netterberg. Är det Netterberg som är dum i huvudet som inte fattar att VLH vill ha honom eller är det ingen annan klubb som vill signa honom? Rörigt infekterat momentum det där - verkar det som.


Håller med angående Sylvegård, tror han kommer bli viktigare än många tror.

Sedan angående Netterberg så har väl Evertsson någonstans sagt att han inte kommer spela i VLH mer. Sedan om han inte får något kontrakt hos någon annan klubb så är det ju lite svårt för honom att göra annat.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons jul 31, 2019 10:19 pm

vlk skrev:
Kloker skrev:Jag läser mig till att vissa håller ett tveksamt öga till Sylvegård Junior. Jag är inte en av dom. Jag tror att om han får rätt roll som en bufflig irriterande jävel och låter munlädret glappa så fixar han till brytpsykos på en hel del motståndare framöver.

Någon utlåning för hans del till något Ängagäng tror jag inte blir aktuellt.

Högberg däremot hade jag vilja skeppat till Zanzibar HC redan för femtioelva säsonger sedan. Men han är kvar. Likaså Netterberg. Är det Netterberg som är dum i huvudet som inte fattar att VLH vill ha honom eller är det ingen annan klubb som vill signa honom? Rörigt infekterat momentum det där - verkar det som.

Vad händer med Hardt? För en resonabel penning så hade jag gärna sett honom kvar i VLH.


Hardt och Netterberg är borta från VLH


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dannedd skrev:
Kloker skrev:Jag läser mig till att vissa håller ett tveksamt öga till Sylvegård Junior. Jag är inte en av dom. Jag tror att om han får rätt roll som en bufflig irriterande jävel och låter munlädret glappa så fixar han till brytpsykos på en hel del motståndare framöver.

Någon utlåning för hans del till något Ängagäng tror jag inte blir aktuellt.

Högberg däremot hade jag vilja skeppat till Zanzibar HC redan för femtioelva säsonger sedan. Men han är kvar. Likaså Netterberg. Är det Netterberg som är dum i huvudet som inte fattar att VLH vill ha honom eller är det ingen annan klubb som vill signa honom? Rörigt infekterat momentum det där - verkar det som.


Håller med angående Sylvegård, tror han kommer bli viktigare än många tror.

Sedan angående Netterberg så har väl Evertsson någonstans sagt att han inte kommer spela i VLH mer. Sedan om han inte får något kontrakt hos någon annan klubb så är det ju lite svårt för honom att göra annat.
Netterberg tackade väl nej till Leksand om jag läste rätt någonstans....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 31, 2019 10:39 pm

Hardt är ju borta men netterberg är ju med på lagbyggesidan. Tränar han med Lakers nu?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons jul 31, 2019 10:43 pm

Det enda jag har hört gällande Netterberg är att Oskarshamn kan tänka sig ta honom - som en utlåning. De vill inte ta över hans kontrakt. Dock är detta från en agent, till en agent, till en agent. Ta det med en nypa salt.

Lite oroväckande om han sitter på ett hyggligt kontrakt och vi ska punga ut för en som inte är önskvärd.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » ons jul 31, 2019 11:10 pm

Allt ligger väl i Netterbergs intresse om han vill spela nästa säsong. Han har garanterat lön av Lakers men inget spel. Tror han löser det inom kort. Men han har ju givetvis ingen brådska då han inte står utan inkomst.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor aug 01, 2019 5:06 am

Netterberg bör dock vara intresserad av att lösa ett kontrakt. Vem vill värva honom om en halv/en säsong när han bara sitter och rullar tummarna? Dålig inställning enligt mig, främst då jag vet att han erbjudits kontrakt av SHL-klubbar samt toppklubbar i HA.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor aug 01, 2019 12:04 pm

Person skrev:Netterberg bör dock vara intresserad av att lösa ett kontrakt. Vem vill värva honom om en halv/en säsong när han bara sitter och rullar tummarna? Dålig inställning enligt mig, främst då jag vet att han erbjudits kontrakt av SHL-klubbar samt toppklubbar i HA.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Är det så att han tackat nej till många förslag är det väldigt konstigt. Är hans nuvarande kontrakt så bra att han inte vill riva?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tor aug 01, 2019 12:09 pm

Oskarshamn är ju dessutom mer eller mindre inom pendlingsavstånd från Växjö om det är någon familjesituation som klämmer. Likaså Tingsryd och Ljungby såklart om man hoppar ner ett och två pinnhål.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor aug 01, 2019 12:13 pm

smashinlovely skrev:Oskarshamn är ju dessutom mer eller mindre inom pendlingsavstånd från Växjö om det är någon familjesituation som klämmer. Likaså Tingsryd och Ljungby såklart om man hoppar ner ett och två pinnhål.

Kan nog tänka mig att han vill ha kvar lönen eller iaf en snarlik lön. Sedan har han fru och barn så de har nog ett finger i spelet. Förståeligt att de kanske inte är så sugna att flytta över halva landet. Måste man trots allt respektera om så är fallet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor aug 01, 2019 12:39 pm

Dannedd skrev:
Kloker skrev:Jag läser mig till att vissa håller ett tveksamt öga till Sylvegård Junior. Jag är inte en av dom. Jag tror att om han får rätt roll som en bufflig irriterande jävel och låter munlädret glappa så fixar han till brytpsykos på en hel del motståndare framöver.

Någon utlåning för hans del till något Ängagäng tror jag inte blir aktuellt.

Högberg däremot hade jag vilja skeppat till Zanzibar HC redan för femtioelva säsonger sedan. Men han är kvar. Likaså Netterberg. Är det Netterberg som är dum i huvudet som inte fattar att VLH vill ha honom eller är det ingen annan klubb som vill signa honom? Rörigt infekterat momentum det där - verkar det som.


Håller med angående Sylvegård, tror han kommer bli viktigare än många tror.

Sedan angående Netterberg så har väl Evertsson någonstans sagt att han inte kommer spela i VLH mer. Sedan om han inte får något kontrakt hos någon annan klubb så är det ju lite svårt för honom att göra annat.


Jag hoppas verkligen att jag har fel angående Sylvegård!

Det enda Sylvegård visat upp när jag sett honom är en högst medioker spelare med mindervärdeskomplex för sin tämligen mediokra och dampiga storebror...

Han känns som en lite sämre version av Netterberg med inslag av Burish sämsta sidor (känns mest lite larvig bara)...

Obegriplig värvning för mig MEN hoppas till 100% att han överbevisar mig och förvandlas till en ny EP
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor aug 01, 2019 4:46 pm

Sheriffen och hans vice-sheriffer 19/20

https://www.vaxjolakers.se/artikel/n80p ... nskvartett
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor aug 01, 2019 5:43 pm

Bra kaptener. Det är verkligen våra äldsta spelare som är tydliga ledare, vilket iofs är den naturliga gången i en spelares karriär.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tor aug 01, 2019 6:04 pm

Person skrev:
smashinlovely skrev:Oskarshamn är ju dessutom mer eller mindre inom pendlingsavstånd från Växjö om det är någon familjesituation som klämmer. Likaså Tingsryd och Ljungby såklart om man hoppar ner ett och två pinnhål.

Kan nog tänka mig att han vill ha kvar lönen eller iaf en snarlik lön. Sedan har han fru och barn så de har nog ett finger i spelet. Förståeligt att de kanske inte är så sugna att flytta över halva landet. Måste man trots allt respektera om så är fallet.


Tänker att det måste gå att lösa med någon form av delad kostnad denna säsongen. Kan t.ex. IKO få netterberg till 70% av kostnaden så får de mycket spelare för de pengarna sett till deras status som nykomling.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre aug 02, 2019 6:12 am

Ni som är osäkra på 'SYLLEN' - 19 bast - Vad han gjort i MUFF är sekundärt. 'CHIEF' ser till vad han kommer kunna lyftas till att göra i VIDA. Avdelning att växa med uppgiften..

Off-topic: Intro 2019. Theme music i trailern till "Top Gun 2" - 1:08 in i trailern på Youtube - Tom CRUISE i mach 2.5 över Stilla Havet. Segervittringen blir inte större än så..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre aug 02, 2019 6:23 pm

Hoppas på att sylvegård fokuserar mer på spelet med puck än att åka runt och fjanta. Han är fortfarande ung och kan utvecklas till en hyfsad poängspelare i en andra/tedjelina. Lämna fjanteriet till äldre Brodern som har insett att han är kass så han måste åka runt och provocera på uppvärmning och efter avblåsningar för att vara relevant. Tragist. Hoppas inte lillsylve går den vägen utan satsar på spelet.

Får se vad han går för i skills nu i helgen. Han är kapten för fjunisarna mot helskäggen! Kan väl bara sluta på ett sätt?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör aug 03, 2019 1:53 pm

Dannedd skrev:
PutteA skrev:Eftersom 10 är taget av Karlström och han hade 11 i Traktor vilket ingen har plockat upp. Så min gissning är att Gynge tar Nr 11.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Är det en liten fajt om nr10? =)
Bild


Karlström byter till #81 och erbjöd gynge #10. Snyggt!
Gynge gav tydligen Karlström en liten överraskning på hans plats som tack. Blir nog en blöt helg för Karlström!

Bild
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör aug 03, 2019 8:29 pm

smashinlovely skrev:
Person skrev:
smashinlovely skrev:Oskarshamn är ju dessutom mer eller mindre inom pendlingsavstånd från Växjö om det är någon familjesituation som klämmer. Likaså Tingsryd och Ljungby såklart om man hoppar ner ett och två pinnhål.

Kan nog tänka mig att han vill ha kvar lönen eller iaf en snarlik lön. Sedan har han fru och barn så de har nog ett finger i spelet. Förståeligt att de kanske inte är så sugna att flytta över halva landet. Måste man trots allt respektera om så är fallet.


Tänker att det måste gå att lösa med någon form av delad kostnad denna säsongen. Kan t.ex. IKO få netterberg till 70% av kostnaden så får de mycket spelare för de pengarna sett till deras status som nykomling.


Fast det är ganska klurigt ändå. Lakers vill ju bli av med kostnaden helt, så de kollar säkert mer åt det än något annat. Netterberg kanske vill ha mer långsiktigt, skriva helt nytt kontrakt istället för att någon tar över. Kanske rent av spela i utlandet när han och familjen kan? Tyska ligan kanske?

Hoppas det löser sig för alla parter
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön aug 04, 2019 6:52 am

Straffarna såg lika dåliga ut nu som förra året. Blir inte många extra poäng där. Hoppas bara att det inte avspeglar sig i målskyttet i stort.
Pettersson visade fin teknik och fart i teknikbanan. Ser lovande ut.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön aug 04, 2019 7:12 am

StenhårtSlagskott skrev:Straffarna såg lika dåliga ut nu som förra året. Blir inte många extra poäng där. Hoppas bara att det inte avspeglar sig i målskyttet i stort.
Pettersson visade fin teknik och fart i teknikbanan. Ser lovande ut.

”Blir inte många poäng där?” Det är ju skills competition, 4 dagar efter att laget gått på is. Liiiite snabbt att dra den slutsatsen kan jag tycka.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 22 gäster