Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons sep 25, 2019 5:35 pm

Kanske precis den konkurrensen som får det att brinna till i ögonen på EP och JFK m fl..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons sep 25, 2019 6:04 pm

Nej tack om han sitter och väntar på KHL-pengar. Vill han däremot lira ett år i Växjö för att komma närmare sin lilla hemort Osby så känns det mer som ett bra val.

Men vill han bara ha topplön så är det bättre att lägga pengarna på en offensiv back.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » ons sep 25, 2019 7:56 pm

Just i detta läge kan det kanske även få igång Gynge.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tor sep 26, 2019 12:22 am

Som jag ser det är det för många spelare som är för "valpiga", som inte klarar av att hålla en hög kvalite under en längre tid för det kommer att krävas om vi ska bli bland dom 6.
För många backar som slarvar med uppspelsfasen och många gånger åker de eller forwards fel. Styrspelet ur egen zon är bedrövligt, ofokuserat och tamt. Det ser inte ens organiserat ut.
Hur många gånger i matchen mot Skellefteå klarade vi av att etablera långa anfall i motståndarnas zon? Understödet är för dålig, och när vi inte tar och vinner kampen man mot man så blir det inte lätt att vinna matcher.
Fredrik Karlsström får inte drälla med pucken så ofta som han gjorde mot SAIK annars kommer han att stjälpa hela hans kedja till att skapa nåt framåt.

Att man har rört om så mycket i kedjorna tills mot IKO tror jag tyvärr inte gör någon större skillnad.

Tycker Evertssom borde ha satsat på en riktigt bra rightande transatlant till ihop med Shinnimin.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre sep 27, 2019 12:46 am

Behövs någon lite skickligare på backsidan, någon som kan klocka 25-30 min/match.
Kikar man på spelare som ligger illa till och kan få kicken från KHL:

Paul Postma - Rightare, riktigt bra skott. Har massor av rutin.
Ryan Murphy - Supertalangen som aldrig blev stjärna. Har en enorm skill-pool i offensiven.
Mathew Maione - Bara sett tre matcher med honom. Rör sig fenomenalt bra som Point i PP, men slarvar i egen zon
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » fre sep 27, 2019 4:42 pm

Svartvadet skrev:Behövs någon lite skickligare på backsidan, någon som kan klocka 25-30 min/match.
Kikar man på spelare som ligger illa till och kan få kicken från KHL:

Paul Postma - Rightare, riktigt bra skott. Har massor av rutin.
Ryan Murphy - Supertalangen som aldrig blev stjärna. Har en enorm skill-pool i offensiven.
Mathew Maione - Bara sett tre matcher med honom. Rör sig fenomenalt bra som Point i PP, men slarvar i egen zon


Intressanta namn helt klart! Hörde även i studion igår att det snart skulle börja röra på sig i NHL, hoppas Evert är med o hugger på några spelare som kan dansa på blå
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 471
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån sep 30, 2019 6:32 pm

Verkar som Ben Youds är tillbaka.
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 30, 2019 7:22 pm

Hoppas jag innerligt inte. Och det var väl bara minhockey som slängde upp ett ”måndagsquiz”? Men försöker de presentera ett rykte hoppas jag att de har fel, ingen som går in och lyfter ett sargat SHL-försvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån sep 30, 2019 8:52 pm

Håller med dig. Det som gör mig lite förundrad är att man inte följt upp sitt lilla s.k quiz och berättat för den enda som svarat på twitter att Ben Youds var rätt. Quiz eller Hint? [emoji15]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 30, 2019 9:04 pm

Men varför isf bara göra en hint och inte presentera en riktig nyhet? Det är ju trots allt det som de jobbar med så jag tror nog bara att de ville testa ett nytt segment på twitter.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 30, 2019 9:18 pm

Har ingen Intel men vilka backar skulle vara intressant i andra SHL-lag? Martinsson tex känns som han trampar vatten i HV? Hultström? Utgående kontrakt med Djurgården och de har 10 backar. Där rök björnfot för Djurgården så då är de full backstyrka. Lika bra att HV köper ut Martinsson då :D

Vad tror vi om en svenskättling?
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... -palmquist
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tis okt 01, 2019 8:38 am

Undrar vem som blir först att lämna truppen eller får lämna? Känner att flera inte fått den roll man räknat med. Tror vare sig Horak eller Davidsson känner sig nöjda så här långt t.ex. Finns säkert fler, får nån inte vare dig resultat eller roll med sig är nog risken för oro i leden stor över tid.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis okt 01, 2019 9:34 am

Horak var medveten om att han högst troligt skulle gå som vinge när han signade. Och Davidsson har senaste matcherna spelat topp 6, tror han är väldigt nöjd med det.

Den som känns störst risk att lämna är Bodie, och det kommer nog mer vara på Lakers önskan.
En annan som kommer ha det tufft nu när samtliga är tillgängliga är Sylvegård, och Nässén är redan i det facket. Så någon av de kommer kanske be om att få söka dig vidare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tis okt 01, 2019 10:27 am

Lundgren på väg tillbaka.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav sid » tis okt 01, 2019 10:33 am

Länk till det [emoji6]

Backen på väg bort från SHL-klubben https://www.aftonbladet.se/a/pLmg2j


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs
 
Inlägg: 577
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:34 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis okt 01, 2019 10:44 am

Någon back måste ju ryka nu, vi kan ju inte ha två stycken som sitter på läktaren i oktober. Skicka Bodie och Bohm samt plocka in en offensiv rightare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis okt 01, 2019 10:57 am

Bernhardt måste tyvärr bort.
Satsar hellre på Nässén då.
Bohm måste vara kvar för vi behöver tunga backar också.
Bodie är för bra offensivt för att göra sig av med. Ingen skytt eller så men han läser spelet bra och har bra pass. Skyttet obefintligt typ. Fast mot Oskarshamn sköt han lååångt utanför så Josefsson fick den på andra sidan och bara behövde skyffla in pucken. Eller kanske var det Bodies tanke med det hela, vilket geni [emoji16][emoji2956]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis okt 01, 2019 11:08 am

Lundgren? Yikes.

Är ju inte direkt det namnet vi behöver bakåt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis okt 01, 2019 11:31 am

Känns ju löjligt att Rahimi inte kan göra det jobbet som Lundgren är tänkt att göra i boxen. Vad har hänt med Rahimi? Varför är han så vek nu ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis okt 01, 2019 11:34 am

bratsson skrev:Bernhardt måste tyvärr bort.
Satsar hellre på Nässén då.
Bohm måste vara kvar för vi behöver tunga backar också.
Bodie är för bra offensivt för att göra sig av med. Ingen skytt eller så men han läser spelet bra och har bra pass. Skyttet obefintligt typ. Fast mot Oskarshamn sköt han lååångt utanför så Josefsson fick den på andra sidan och bara behövde skyffla in pucken. Eller kanske var det Bodies tanke med det hela, vilket geni [emoji16][emoji2956]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Behöver Bohm? Vi har ju bara tröga och tunga backar, de hänger inte med vilket är en orsak till det havererade försvarsspelet. De som har bäst försvarsspel har ett par tunga backar (där har vi Rahimi och Andersson) och därefter skridskoskickliga backar.
Jag menar att Bodie ska bort till förmån för en bättre back. Han är inte i närheten värd sina 200k+.

Jag satsar också hellre på Nässén men det är tydligt ett Hallam ser honom som nummer åtta.
Bohm och Bernhardt är bars överflödiga i Lakers backbesättning. Lundgren är väl inte heller någon som jag hoppar i glädje av, men han är bättre skridskoåkare och har bättre förstapass än ovan nämnda och det ska inte underskattas i dagens snabba presspel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tis okt 01, 2019 11:34 am

Person skrev:Horak var medveten om att han högst troligt skulle gå som vinge när han signade. Och Davidsson har senaste matcherna spelat topp 6, tror han är väldigt nöjd med det.

Den som känns störst risk att lämna är Bodie, och det kommer nog mer vara på Lakers önskan.
En annan som kommer ha det tufft nu när samtliga är tillgängliga är Sylvegård, och Nässén är redan i det facket. Så någon av de kommer kanske be om att få söka dig vidare.

Kan säkert vara så med Horak, men tycker personligen att det är slöseri med hans kunnande. Sticker fram hakan och säger att han är vår bästa center. Var en av få som levererade förra säsongen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis okt 01, 2019 12:02 pm

Imponerande värvning av Höneröven om det stämmer. Ytterligare en spelare som varit femte hjulet i sin nuvarande klubb lyckas han att håva in. Det är ju inte utan att man blir ordentligt exalterad!

:ok:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis okt 01, 2019 12:10 pm

Numret till Lundgren finns redan i Evert Halls telefon, det ska man inte heller underskatta.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis okt 01, 2019 12:37 pm

När man värvar under pågående säsong är det sällan någon som går som tåget i sin nuvarande klubb man lyckas håva in. Vore givetvis coolt om fantasin, att vi alltid skulle kunna ta in målkungen i NHL när vårt målskytte är svagt, skulle vara verklighet.

Så som läget är nu så är inte Lundgren så pjåkig. Förhoppningsvis kan vi hitta den ömsesidiga magin igen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tis okt 01, 2019 1:27 pm

Tyckte det var synd att Lundgren försvann en gång i tiden, men nu vete fan om det är vad vi behöver. Känns som om bäst före är passerat.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis okt 01, 2019 1:28 pm

Nä, det är väl ingen värvning som kittlar direkt men:

1. Lundgren var vår bäste defensive back innan han drog och om han kan hitta tillbaka till det spelet så blir han värdefull i arbetet att stoppa läckaget bakåt (framför allt i BP)
2. Man agerar och gör någonting! Det rör runt lite i laget och förhoppningsvis så kan det komma ut någonting positivt i andra ändan!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis okt 01, 2019 3:06 pm

Varanen skrev:När man värvar under pågående säsong är det sällan någon som går som tåget i sin nuvarande klubb man lyckas håva in. Vore givetvis coolt om fantasin, att vi alltid skulle kunna ta in målkungen i NHL när vårt målskytte är svagt, skulle vara verklighet.

Så som läget är nu så är inte Lundgren så pjåkig. Förhoppningsvis kan vi hitta den ömsesidiga magin igen.


Om Höneröven hade gjort sitt jobb innan serien började så hade detta kanske inte behövts. VLH har ju trots allt bara spelat sex matcher och resultaten är ju under all jävla kritik.

Förarbetet är undermåligt. Det kan väl ingen ducka för?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis okt 01, 2019 3:41 pm

Nope. Det kan man faktiskt inte ducka för. Hittills har Bodie inte varit en offensiv försvarsgeneral, Rahimi har likaledes misslyckats med att att vara defensivkung. Erixon har inte varit kass, men inte heller någon som kunnat lyfta backbesättningen. Trots 13 centrar på dussinet så har inte centerspelat varit bra. Och eftersom vi har alla de centrarna så har inte ytterspelet heller varit lysande, även om jag tycker den positionen varit vår minst svaga.

Målvakterna har inte varit bra.

Ingen av stjärnorna har lyckats leda laget: JFK, EP, Gyngiläinen, Horák och Shinnimin är för osynliga. Och det verkar som de springer stafett eftersom MAX en av de kan vara bra samtidigt.

Bäst hittills har Cederqvist (som givetvis inte får spela) och Davidsson varit.

Jag vet att du inte älskar chief HenAss, men nog måste coach Hallam ta på sig enormt mycket av det inledande fiaskot. Vi var inte förberedda på säsongsstart.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis okt 01, 2019 4:03 pm

Hallam, Thermell och Hellgren ska också har en skopa grus över sig. Men den högst ansvarige är Höneröven som ska ställas till svars för lagbygget.

VLH deltar inte i CHL utan har haft en lååång säsong på sig för att täppa till luckorna från förra säsongen - utan märkbara resultat.

Slapphet, svågerpolitik, ryggdunk, fin plånbok och inavel börjar resultera.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis okt 01, 2019 4:08 pm

LUNDGREN, där är nog tanken att vi får mycket hockey per krona. En gubbe som redan har inskolad kulturkompetens i klubben dessutom. Så blir det $ penningar $ över till en brutal PP-back NÄR denne dyker upp på marknaden.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis okt 01, 2019 5:03 pm

Det dyker inte upp en bra PP back mitt i serielunken, men skulle det mot förmodan ändå göra det så har Evert Hall sett till att VLH inte är det mest attraktiva valet. Långt ifrån, man har gått från att vara tvåa i Europa till att vara trea i Småland.
:oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis okt 01, 2019 5:05 pm

Jag nästan hoppas att ryktet om Ben Youds stämmer, det skulle vara kronan på verket i detta totalhaveri :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Wolin » tis okt 01, 2019 6:26 pm

Medans Djurgården hugger på duktige målvakten Joni Ortio som back up till redan eminente Svedberg i målet,
då värvar vi en back som inte platsar i ens Brynäs längre.
Frågetecknen blir bara större och större, förvirrande JA

Har vi blivit ett andra sorteringens lag, dit spelare kommer som inte platsar i sin nuvarande klubb?

Hoppas jag har fel , men det börjar kännas lite desperat i mina ögon.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis okt 01, 2019 6:30 pm

Jag håller med det som Varanen skriver att Davidsson och Cederqvist har varit bäst hittills.
MEN det som gör en så jävla lack (all heder åt Sam för våra SM-Guld) är att hur i helvete kan Sam sätta Cederqvist som extraforward? Börjar nästa fråga sig om han är totalt väck i skallen. Att Cederqvist inte får spela i första linan med tanke på att han är typ den enda som visar lite jävla vilja är för mig helt sjukt. Börjar även fundera på hur bra tränare är egentligen Sam när han tar sådana idiotbeslut.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Göran-Håkan » tis okt 01, 2019 6:49 pm

Håller med Varanen. Trots att jag alltid har respekterar Sam som tränare, men nog bör skiten för den här starten läggas på honom snarare än Evert? Många av de spelare som värvades inför året stod väldigt högt i kurs inför denna säsong, och att så många som nu lyckas underprestera är för mig svårt att klandra personen med den berömda baken.

Utan att kunna sätta ord på vad som verkar fela så hävdar jag att den hockey Sam har lyckats kräma ut ur det lag han har blivit tilldelad är oerhört undermåligt!
Göran-Håkan
Forumamatör
 
Inlägg: 20
Blev medlem: mån okt 10, 2011 1:56 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster