Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån mar 30, 2020 7:54 pm

PutteA skrev:Varanen: Har fått lite info om Vainio. Precis som du säger, en tvåvägsback, som jobbar väldigt hårt, ofta i det tysta och gör väldigt få misstag på isen. Spelar som oftast väldigt enkelt och gediget. Finns det något negativt så ska det tydligen vara att han är väldigt skadebenägen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Verkar dock inte vara några jätteproblem. Senaste 4 säsongerna har han missat 14, 8, 7 och 18 matcher. Visst, det är en del men man har ju sett betydligt värre. Det som dock oroar är att han bara är 94:a.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån mar 30, 2020 10:16 pm

Person skrev:
PutteA skrev:Varanen: Har fått lite info om Vainio. Precis som du säger, en tvåvägsback, som jobbar väldigt hårt, ofta i det tysta och gör väldigt få misstag på isen. Spelar som oftast väldigt enkelt och gediget. Finns det något negativt så ska det tydligen vara att han är väldigt skadebenägen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Verkar dock inte vara några jätteproblem. Senaste 4 säsongerna har han missat 14, 8, 7 och 18 matcher. Visst, det är en del men man har ju sett betydligt värre. Det som dock oroar är att han bara är 94:a.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Precis, i kombo med hans ålder tycker jag det är aningen oroväckande.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis mar 31, 2020 12:24 am

Du kan ju också vända på det och se det så här: De spelmeriterna vid 25 TROTS uttalad skadehistorik - finnes då kanske dold utveckingspotential som bara väntar på att EXPLODERA i en ny liga utanför comfort-mumin-zone, när trollet väl får vara skadefri en sammanhängande längre tid..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis mar 31, 2020 10:05 am

Detta har jag helt missat. För fyra dagar sedan skrev Ros på AB en lista om kontraktslösa spelardrömmar. Om Lakers skrev han:

”Joel Persson - Gjorde succé i Växjö under två år och haft en otrolig karriär. Nu finns det uppgifter på att han vill tillbaka till SHL efter ett år med Oilers/Ducks, som mestadels medfört spel i AHL.

Ryktas förhandla med Växjö om ett längre kontrakt.”


Ros och Abrahamsson har haft sjuk träffsäkerhet senaste året och nästan släppt fler silly-nyheter än Mrmadhawk. Deras källor har varit väldigt trovärdiga. Stämmer det att Persson skulle vara påväg in på en 3-4 säsonger framöver så kan det vara en av de bästa kontraktsskrivningar som gjorts under vår korta historia.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis mar 31, 2020 11:31 am

Person skrev:Detta har jag helt missat. För fyra dagar sedan skrev Ros på AB en lista om kontraktslösa spelardrömmar. Om Lakers skrev han:

”Joel Persson - Gjorde succé i Växjö under två år och haft en otrolig karriär. Nu finns det uppgifter på att han vill tillbaka till SHL efter ett år med Oilers/Ducks, som mestadels medfört spel i AHL.

Ryktas förhandla med Växjö om ett längre kontrakt.”


Ros och Abrahamsson har haft sjuk träffsäkerhet senaste året och nästan släppt fler silly-nyheter än Mrmadhawk. Deras källor har varit väldigt trovärdiga. Stämmer det att Persson skulle vara påväg in på en 3-4 säsonger framöver så kan det vara en av de bästa kontraktsskrivningar som gjorts under vår korta historia.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Enda anledningen jag kan se att han kommer tillbaka är att han tar sats ännu en gång för att komma till NHL. Annars så lär det bli att samla på sig pengar i NLA/KHL.... Vilket jag köper alla dar i veckan
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis mar 31, 2020 11:57 am

bratsson skrev:
Person skrev:Detta har jag helt missat. För fyra dagar sedan skrev Ros på AB en lista om kontraktslösa spelardrömmar. Om Lakers skrev han:

”Joel Persson - Gjorde succé i Växjö under två år och haft en otrolig karriär. Nu finns det uppgifter på att han vill tillbaka till SHL efter ett år med Oilers/Ducks, som mestadels medfört spel i AHL.

Ryktas förhandla med Växjö om ett längre kontrakt.”


Ros och Abrahamsson har haft sjuk träffsäkerhet senaste året och nästan släppt fler silly-nyheter än Mrmadhawk. Deras källor har varit väldigt trovärdiga. Stämmer det att Persson skulle vara påväg in på en 3-4 säsonger framöver så kan det vara en av de bästa kontraktsskrivningar som gjorts under vår korta historia.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Enda anledningen jag kan se att han kommer tillbaka är att han tar sats ännu en gång för att komma till NHL. Annars så lär det bli att samla på sig pengar i NLA/KHL.... Vilket jag köper alla dar i veckan


Det går att lista 25 skäl till att han ev skulle vilja flytta hem också...ibland väger tex mammas köttbullar tyngre än vi tror.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis mar 31, 2020 12:02 pm

vlk skrev:
bratsson skrev:
Person skrev:Detta har jag helt missat. För fyra dagar sedan skrev Ros på AB en lista om kontraktslösa spelardrömmar. Om Lakers skrev han:

”Joel Persson - Gjorde succé i Växjö under två år och haft en otrolig karriär. Nu finns det uppgifter på att han vill tillbaka till SHL efter ett år med Oilers/Ducks, som mestadels medfört spel i AHL.

Ryktas förhandla med Växjö om ett längre kontrakt.”


Ros och Abrahamsson har haft sjuk träffsäkerhet senaste året och nästan släppt fler silly-nyheter än Mrmadhawk. Deras källor har varit väldigt trovärdiga. Stämmer det att Persson skulle vara påväg in på en 3-4 säsonger framöver så kan det vara en av de bästa kontraktsskrivningar som gjorts under vår korta historia.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Enda anledningen jag kan se att han kommer tillbaka är att han tar sats ännu en gång för att komma till NHL. Annars så lär det bli att samla på sig pengar i NLA/KHL.... Vilket jag köper alla dar i veckan


Det går att lista 25 skäl till att han ev skulle vilja flytta hem också...ibland väger tex mammas köttbullar tyngre än vi tror.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
25 köttbullar? Sjukt
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis mar 31, 2020 12:35 pm

Ja, Vainio har "finska sjukan". Hoppas verkligen chiefen kan läsa läkarutlåtanden så vi slipper en Laakso.

Vi behöver få till en rytm från början och hålla maskineriet igång under det maratonlopp en grundserie är. En förmodad stöttepelare som Vainio får inte gå sönder lite då och då. Vet inte vad det är för bekymmer han haft.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis mar 31, 2020 3:50 pm

Det här episka SUPERSPJUTHET Svartis gick och slickade på hela förra sommaren - där är jag nyfiken, hur gick han i sin liga i år? Kan han vara aktuell för oss denna sommar?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis mar 31, 2020 6:40 pm

Inte frågat om han faktiskt. Men, sett till statsen i NHL i år - högst otroligt.

Testa PM Towen, så kanske du kan få mer info :dontknow:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 01, 2020 4:14 am

NHL tar en längre paus och släpper spelare till SHL tillsvidare. Elias Pettersson är klar för VLH.

https://www.op.se/artikel/bekraftat-eli ... ed-brorsan
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » ons apr 01, 2020 7:42 am

StenhårtSlagskott skrev:NHL tar en längre paus och släpper spelare till SHL tillsvidare. Elias Pettersson är klar för VLH.

https://www.op.se/artikel/bekraftat-eli ... ed-brorsan

Jodå, såatte..
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons apr 01, 2020 8:53 am

Just nu känns det ju ytterst tveksamt om det blir något SHL till hösten (och kanske inte ens hösten 2021)

Pandemin förväntas avta sommaren 2022...

Om dessa prognoser stämmer kan vi definitivt glömma spel (åtminstone inför publik) säsongen 20/21

Frågan är hur man gör då? Kommer man att spela utan publik eller ställer man in hela säsongen?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons apr 01, 2020 8:59 am

Härmapan skrev:Just nu känns det ju ytterst tveksamt om det blir något SHL till hösten (och kanske inte ens hösten 2021)

Pandemin förväntas avta sommaren 2022...

Om dessa prognoser stämmer kan vi definitivt glömma spel (åtminstone inför publik) säsongen 20/21

Frågan är hur man gör då? Kommer man att spela utan publik eller ställer man in hela säsongen?
Då kanske denna nyhet kan vara av glädje https://www.folkbladet.nu/2020-04-01/fo ... ad-i-april


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons apr 01, 2020 10:08 am

Fredrik Forsberg klar för HV. På ett sätt är det synd då jag hade velat se honom hos oss. Men samtidigt så hade jag inte varit beredd att han ska gå topp-6 och botten-6 är nästan fullt med Nilsson, Josefsson, Sylvegård, Karlström och Holmberg. Jag tror att HV är beredda att ge honom en större roll.

För kollar vi våra topp-6 (ur ett realistiskt perspektiv. Då tänker jag hur laget antagligen kommer utformas, inte hur jag vill att det ska se ut) så är det Rosén, Gynge, Shinnimin, Pettersson, Davidsson och JFK som främst kommer slåss om de platserna. Och då ska det förhoppningsvis in ytterligare någon spetsspelare här. Visst att Davidsson och JFK är relativt osäkra inför nästa säsong men rådande världsbild gör att de kanske stannar trots allt. För kollar vi historiskt så har inte Evertsson och Hallam byggt några lag med utspridd produktion och lönekostnad. Det har mer eller mindre varje säsong funnit 1-2 riktigt starka toppkedjor, en stabil trea och en tydlig fjärdekedja.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons apr 01, 2020 11:04 am

Person skrev:Fredrik Forsberg klar för HV. På ett sätt är det synd då jag hade velat se honom hos oss. Men samtidigt så hade jag inte varit beredd att han ska gå topp-6 och botten-6 är nästan fullt med Nilsson, Josefsson, Sylvegård, Karlström och Holmberg. Jag tror att HV är beredda att ge honom en större roll.

För kollar vi våra topp-6 (ur ett realistiskt perspektiv. Då tänker jag hur laget antagligen kommer utformas, inte hur jag vill att det ska se ut) så är det Rosén, Gynge, Shinnimin, Pettersson, Davidsson och JFK som främst kommer slåss om de platserna. Och då ska det förhoppningsvis in ytterligare någon spetsspelare här. Visst att Davidsson och JFK är relativt osäkra inför nästa säsong men rådande världsbild gör att de kanske stannar trots allt. För kollar vi historiskt så har inte Evertsson och Hallam byggt några lag med utspridd produktion och lönekostnad. Det har mer eller mindre varje säsong funnit 1-2 riktigt starka toppkedjor, en stabil trea och en tydlig fjärdekedja.
Måtte det inte bli så


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons apr 01, 2020 9:42 pm

https://www.vaxjolakers.se/artikel/w196 ... r-sasongen

Äntligen en avstämning! Vet inte riktigt vad jag tar med från denna analysen just nu. Ganska väntade svar. Positivt är väl hur exalterad han är när det gäller Dennis och Joel PERSSON (lite obehagligt om Joel Lundqvist), tyder ändå på en god kontakt och att om/när Sverige blir aktuellt så står Lakers fortfarande högt i kurs.

Lite intressant var också det som inte fungerat spelmässigt, att vi gått ifrån vårt DNA och vara ledande i svensk hockey. Tydligen ska det vara tydligt kommande säsong att vi vill tillbaka spelmässigt. Jag väljer att tolka det som att ledarsidan antingen fått VÄLDIGT tydliga direktiv och hört hur kasst spelet var alternativt att det finns någon rockad att vänta (Thermell?)

Tänker också att det finns möjlighet att se något tungt huvud lämna som inte har prestera det som förväntas. Tror både EP och Gynge står högt i kurs inom organisationen men att JFK och Davidsson faktiskt ryker. Där borde det också finnas lag som kan vara intresserade trots dåliga säsonger.

Om budget är lägre kanske det ändå finns en stor poäng med att starta säsongen med ett en mer "färdig" trupp och vara med från start. Minska stridskassan och se istället till att ha Dennis och Joel på plats i augusti säger jag!
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 01, 2020 10:26 pm

In med RR 2:a maj 00.01, Razzmusen och joel McPersson och låt dem visa hur man spelar Lakers hockey.

Joel Lundqvist kan vi nog räkna bort :D

Fick åtminstone känslan av att Evertsson var galet missnöjd med utvecklingen på forwards vilket känns befriande.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons apr 01, 2020 10:53 pm

Kommer Rasmusen och RR finns ingen plats för alla ickepresterande centrar som Emil Petterson , Davidsson och JFK. Jag kan inte se vilka roller de ska fylla i laget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons apr 01, 2020 11:13 pm

Han pratar väldigt mycket om att han ville att många skulle få sitt stora genombrott i år och det har blivit lite så med Evertsson. Att han helt enkelt tror efter Elias och Joel P så kan han ta hot vilken spelare som helst som ska få sitt stora genombrott just här. Det tänket tycker jag iaf är fel. Det kan funka att man har 2-3 sånna spelare men i år blev det alldeles för många osäkra kort.
Sen tror jag att vi helt enkelt måste få in en helt ny röst i båset till nästa säsong. Bort med Thermell. Han har haft 2 helt olika trupper att jobba med under 2 säsonger och det har faktiskt sett lika illa ut under bägge säsongerna rent offensivt. Risken är gigantisk att det kommer se exakt lika urkass ut om han får stanna.
Sen kan man ju även hoppas att vi kan göra ett byte. Bort med JFK och Davidsson och in med Joel P och Rasmussen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor apr 02, 2020 12:53 am

Tycker även att Evertsson ska ringa Jeff Tambellini och få honom till att säga till brorsan Adam att krita på för oss.
Hade gärna sett Forsberg men tyvärr tror jag inte att Evertsson änns försökte där. Många bra spelare i allsvenskan som Evertsson inte har nypt. Kanske Lundin eller Dahlen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 02, 2020 7:00 am

Stupet skrev:Tycker även att Evertsson ska ringa Jeff Tambellini och få honom till att säga till brorsan Adam att krita på för oss.
Hade gärna sett Forsberg men tyvärr tror jag inte att Evertsson änns försökte där. Många bra spelare i allsvenskan som Evertsson inte har nypt. Kanske Lundin eller Dahlen.
Enligt min mening har vi inte utrymme för denna typ av värvningar längre. Ska vi ta in ett par ytterforward måste de vara 99 % säker leverans av poäng i SHL.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor apr 02, 2020 8:42 am

Tambellini skulle jag dock placera i facket ”99%”. Han har bevisat sig i svensk hockey och på stor rink. Han och Dahlén var på en helt egen nivå, tror att Tambellini och Dahlén i rätt roller gör 40+. Johnsson ska vara glad att han spelade med Tambellini för det var han som lyfte Johnsson och inte vice versa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor apr 02, 2020 9:53 am

Det var länge sedan det hintades att Tambellini ska till Rögle, lär bli officiellt så småningom.

”Det finns ett antal delar i spelet där jag tror att dom som håller på oss kommer att bli glatt förvånade” sa Evert i gårdagens avstämning. Det ska bli intressant att se vad han menar, hur han/dom plötsligt ska få mycket i spelet att se annorlunda ut, när man till stora delar har samma lag som i fjol. :dontknow:

Dom behöver radikalt förbättra PP, BP, anfallsspelet/målskyttet, målvaktsspelet. Hoppas det är allt detta Evertssons menar.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 02, 2020 10:14 am

Primeau skrev:Det var länge sedan det hintades att Tambellini ska till Rögle, lär bli officiellt så småningom.

”Det finns ett antal delar i spelet där jag tror att dom som håller på oss kommer att bli glatt förvånade” sa Evert i gårdagens avstämning. Det ska bli intressant att se vad han menar, hur han/dom plötsligt ska få mycket i spelet att se annorlunda ut, när man till stora delar har samma lag som i fjol. :dontknow:

Dom behöver radikalt förbättra PP, BP, anfallsspelet/målskyttet, målvaktsspelet. Hoppas det är allt detta Evertssons menar.
Hahaha, ja, lite typ Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor apr 02, 2020 12:44 pm

Njae du vlk, jag tycker inte att Evert gjorde en Bagdad Bob, jag tycker faktiskt han var ovanligt (själv)kritisk i avstämningen.
Men det intressanta blir att se HUR denna mirakelförvandling ska ske, med tanke på vilka spelare som redan finns på kontrakt 8O
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 02, 2020 1:05 pm

Primeau skrev:Njae du vlk, jag tycker inte att Evert gjorde en Bagdad Bob, jag tycker faktiskt han var ovanligt (själv)kritisk i avstämningen.
Men det intressanta blir att se HUR denna mirakelförvandling ska ske, med tanke på vilka spelare som redan finns på kontrakt 8O
Det är det jag syftar på. Nuvarande trupp är ju i stort sett full. Varför gjordes inte den utlovade förändringen redan under föregående säsong. Det blir ju i stort sett samma lag. Om Evertsson inte faktiskt har för avsikt att skeppa vidare några spelare med kontrakt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor apr 02, 2020 1:28 pm

Tyvärr är jag skeptisk till att det blir något SHL till hösten. Igår pratade man ju om att förlänga 50-personersgränsen hela 2020 ut och jag tror inte att det kommer att lätta - snarare tvärt om...

Frågan är hur man ska bygga ett lag med spelare som inte tränat på ett år inför 2021 i så fall - där kan vi snacka om lotteri...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » tor apr 02, 2020 3:40 pm

Plocka tillbaka Marchal tack :mrgreen:
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 471
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre apr 03, 2020 8:53 am

Härmapan skrev:Tyvärr är jag skeptisk till att det blir något SHL till hösten. Igår pratade man ju om att förlänga 50-personersgränsen hela 2020 ut och jag tror inte att det kommer att lätta - snarare tvärt om...

Frågan är hur man ska bygga ett lag med spelare som inte tränat på ett år inför 2021 i så fall - där kan vi snacka om lotteri...


Jag tycker det är så mycket olika infon hela tiden. Under samma dag läste jag först en forskare som beräknade denna pandemi fram till Juni 2022. Strax efter pratade en annan specialist om att det bör nå en pik under april och sedan mattas av för att vara helt borta efter sommaren. Igår sa någon att innan den sista april är mer än hälften av Sveriges befolkning smittade, sen kan vi anses vara flockimuna. Jag tror bara vi kan vänta och se. Frågan är egentligen varför det skulle ta så jättemycket längre tid än vad det gjort i Kina.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre apr 03, 2020 9:21 am

PutteA skrev:
Härmapan skrev:Tyvärr är jag skeptisk till att det blir något SHL till hösten. Igår pratade man ju om att förlänga 50-personersgränsen hela 2020 ut och jag tror inte att det kommer att lätta - snarare tvärt om...

Frågan är hur man ska bygga ett lag med spelare som inte tränat på ett år inför 2021 i så fall - där kan vi snacka om lotteri...


Jag tycker det är så mycket olika infon hela tiden. Under samma dag läste jag först en forskare som beräknade denna pandemi fram till Juni 2022. Strax efter pratade en annan specialist om att det bör nå en pik under april och sedan mattas av för att vara helt borta efter sommaren. Igår sa någon att innan den sista april är mer än hälften av Sveriges befolkning smittade, sen kan vi anses vara flockimuna. Jag tror bara vi kan vänta och se. Frågan är egentligen varför det skulle ta så jättemycket längre tid än vad det gjort i Kina.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Därför att uppgifterna från Kina inte är att lita på och att faran är långt ifrån över i kina. Det är bara en begränsad del av kina som drabbats hittills. Resten kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » fre apr 03, 2020 10:40 am

och Kina har inte direkt någon demokrati...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre apr 03, 2020 11:29 am

Härliga spelare som många av de andra lagen knyter till sig. Med tanke på hur det såg ut denna säsongen för oss och om det blir typ samma lag nästa år så kan vi nog räkna in att sluta på plats 8-14. Att bli ett topplag kan vi fullständigt glömma med detta laget. Tror tyvärt inte att verken Emil, JFK eller Davidsson kommer höja sig nämnvärt.
Tror även tyvärr att Thermell blir kvar.
Det enda man kan hoppas på om det blir en lika kass säsong igen är att Evertsson isf lämnar efter nästa säsong.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre apr 03, 2020 11:47 am

Det som kommer vara den stora skillnaden inför nästa säsong är vår backbesättning. Vi hade ingen spelande back när säsongen drog igång, utan vi åkte runt med 00-tals backar som spelar sarg ut och är tunga framför eget mål. Självklart behövs den typen också, men bara i vissa avseenden. Nu har vi Melart och Erixon, då behöver man inte Rahimi eller Bohm. Att ersätta dem med skridskostarka och spelskickliga backar kommer ge ett helt annat flyt över banan.

Och vi inleder med ett helt annat typ av spelschema:
IKO hemma
FBK hemma
LHC borta
RBK hemma
LHF borta
LIF borta

Jämför det med förra säsongen. Vi fick då dras med den tunga starten hela säsongen. Kan vi lösa 3-4 segrar/poäng i 3-4 matcher inledningsvis kommer ett helt annat lugn infinna sig i truppen, ledarstaben, föreningen och bland fans. Förra året var inledningsvis en ny situation för hela föreningen och det märkes väldigt tydligt.


Och Fasth kritar på för ytterligare en säsong. Känns faktiskt helt okej, han går nog ner rätt rejält i lön samtidigt som han kan agera mentor åt Källgren.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre apr 03, 2020 12:33 pm

Fasth Källgren vaktar kassen 20/21

Hoppas att Källgren kan hota Fasth och på så sätt kräma ur ett år till av Fasth.
Källgren borde kunna ha en stor uppsida. Fasth har nog inte så mycket mer att ge utan får står för stabilitet om Källgren inte överraskar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster