Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre aug 19, 2022 12:05 pm

vlk skrev:Det lag vi ställde på isen idag är nog ungefär så det kommer att se ut. 3-4 skador och sjukdomar har man alltid. Vi får nog se en hel del juniorer i år på isen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det får vi inte hoppas. Att 3-4 spelare går skadade är väll inget ovanligt , inte i Växjö i alla fall , men det är vilka som hällst som saknas nu : Kossila Växjös tilltänkta poängkung , Koivisto är EHT back och en av ligans bästa när han väll är med . Och Larmi , tilltänkt förstemålvakt . Alla tre måste tillbaka snart och spelare som Kellman , Bengtsson och Blichfelt ska hällst inte bli skadade igen om Växjö ska ha några framgångar i vinter !
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre aug 19, 2022 12:15 pm

Dysterqvist skrev:
vlk skrev:Det lag vi ställde på isen idag är nog ungefär så det kommer att se ut. 3-4 skador och sjukdomar har man alltid. Vi får nog se en hel del juniorer i år på isen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det får vi inte hoppas. Att 3-4 spelare går skadade är väll inget ovanligt , inte i Växjö i alla fall , men det är vilka som hällst som saknas nu : Kossila Växjös tilltänkta poängkung , Koivisto är EHT back och en av ligans bästa när han väll är med . Och Larmi , tilltänkt förstemålvakt . Alla tre måste tillbaka snart och spelare som Kellman , Bengtsson och Blichfelt ska hällst inte bli skadade igen om Växjö ska ha några framgångar i vinter !
Tittar man över en säsong är nog i snitt 3-4 spelare borta av olika skäl hela tiden, så ett lag som det igår är nog realistiskt. Hoppas vi inte gör om misstaget och går kort med folk redan i grundserien. Då ökar skaderisken markant.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8489
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre aug 19, 2022 12:19 pm

Jag begriper inte hur Henrik Evertsson kunde värva Kossila om han visste om att denne var skadad (borta i flera veckor - till att börja med...)? Varifrån kommer ryktet om att Luleå drog sig ur när dom fick veta hur det låg till med Superfinnen? Ett nyktert beslut tycker jag.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre aug 19, 2022 12:29 pm

Truppen såg stark ut på träningsmatchen igår. Hoppas samma trupp kan spela idag. Blitchen och 16 nätar. Fortsätt så så blir det toppvärvningar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre aug 19, 2022 1:09 pm

Kloker skrev:Jag begriper inte hur Henrik Evertsson kunde värva Kossila om han visste om att denne var skadad (borta i flera veckor - till att börja med...)? Varifrån kommer ryktet om att Luleå drog sig ur när dom fick veta hur det låg till med Superfinnen? Ett nyktert beslut tycker jag.
Jag tror att allt detta är spekulationer!

Ingen vet väl om han var skadad när kontraktet skrevs och än mindre hur Luleå tänker…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre aug 19, 2022 1:24 pm

Härmapan skrev:
Kloker skrev:Jag begriper inte hur Henrik Evertsson kunde värva Kossila om han visste om att denne var skadad (borta i flera veckor - till att börja med...)? Varifrån kommer ryktet om att Luleå drog sig ur när dom fick veta hur det låg till med Superfinnen? Ett nyktert beslut tycker jag.
Jag tror att allt detta är spekulationer!

Ingen vet väl om han var skadad när kontraktet skrevs och än mindre hur Luleå tänker…


Kommer från Tokers trollerilåda. Nu har dansken och 16 gjort mål då lämnar han det och hoppar till hittar han nästa och Evertsson att gnälla på. :D Gör Kossila mål så hoppar han vidare. Hade det varit någon annan som skrivit det kunde det möjligen varit relevant. :roflol:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre aug 19, 2022 2:06 pm

Men ditt bedrövliga tangentpletande Klappmongo... :oops:

Det var detta inlägget jag refererade till;
Stupet skrev:Inte konstigt att Luleå drog sig ur värvningen av Kossila...

Jag trodde att det möjligtvis låg någon substans bakom om varför Luleå drog sig ur?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre aug 19, 2022 2:57 pm

Kloker skrev:Men ditt bedrövliga tangentpletande Klappmongo... :oops:

Det var detta inlägget jag refererade till;
Stupet skrev:Inte konstigt att Luleå drog sig ur värvningen av Kossila...

Jag trodde att det möjligtvis låg någon substans bakom om varför Luleå drog sig ur?
Och det var det JAG svarade på!
Jag tror inte att nån här inne har koll på de interna diskussionerna i Luleå!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre aug 19, 2022 3:03 pm

Jag ser vad du svarade på, lugn och fin. Frågeställningen från min sida var det som Stupet skrivit, därav min undran. Stupet kanske kan utveckla vad han menar med det, vet han något som inte vi vet gällande Kossila och Luleås kalla hand?

Vad den andra Cirkusfjanten (klappmongot) ordbajsar och raljerar om är en helt annan pinsam bisak.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tis aug 23, 2022 7:52 am

Och nu är Manuel Ågren borta, det är så här det ser ut när man värvar skadade spelare. Även Kossila är fortfarande borta. Han och Koivisto följer i Teemu Laaksos och Peter Anderssons fotspår.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis aug 23, 2022 9:47 am

steve_saviano_theking skrev:Och nu är Manuel Ågren borta, det är så här det ser ut när man värvar skadade spelare. Även Kossila är fortfarande borta. Han och Koivisto följer i Teemu Laaksos och Peter Anderssons fotspår.
Koivisto värvades dock inte skadad.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis aug 23, 2022 11:16 am

Sen ska väl även Kossila inte ricktigt räknas in ett det olycksaliga gänget änn , han har missat tre träningsmatcher inte typ en hel sässong som dom andra .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor aug 25, 2022 2:36 pm

Verkar vara en hyggligt pålitlig snubbe som är ledig…

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... rtin-bakos
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor aug 25, 2022 4:24 pm

Härmapan skrev:Verkar vara en hyggligt pålitlig snubbe som är ledig…

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... rtin-bakos


Svårt att se att det kommer någon värvning den närmsta tiden. Tror det blir att vänta in till november innan det börjar skannas lite djupare på marknaden. Visar det sig att Kossila inte är redo förändras saken klart en del.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis aug 30, 2022 9:32 pm

Tittar man på samtliga lag i årets SHL på pappret så är mitt tips på tabellen såhär.
1. Rögle
2. Färjestad
3. Frölunda
4. Luleå
5. Leksand
6. Timrå
7.Skellefteå
8. Brynäs
9. Hv71
10. Linköping
11. Växjö
12. Örebro
13. Oskarshamn
14. Malmö

Tror att det kommer bli jämt mellan lag 1 och lag 8. Och även jämt mellan lag 11 och lag 14. Och jag sätter Växjö långt ner för att jag tycker att vår offensiv är för dålig. Jag har hela silly frågat mig vem som ska göra målen och jag vet inte fortfarande. Larmi och Åhman kommer att få hjälp av vår duktiga defensiv i år men som sagt framåt ser det väldigt tunt ut. Så kallar mig gärna pessimist men tyvärr med denna truppen vi nu har så tror jag att detta blir ett tufft år och kanske det sämsta året sen vi tog steget upp i SHL. Jag hoppas jag har fel. Men jag tycker att lagen mellan 1-8 har värvat spelare som är så mycket bättre än vad Växjö har. Vi har för många chansningar och för många secondhand spelare för att vara högre som läget är just nu. En sak som jag tycker är mycket märkligt och som många har sagt att detta skulle vara vår dyrast trupp någonsin. Är detta allt vi får då? Vi har en av Sveriges bästa sportchefer eller har varit en av dom för det verkar som att Evertsson har tappat mycket av det som har varit Växjö under många år. Med en riktig håll käften värvning. Men i år blev det ingen. Det blev istället en halvskadad spelare som blev helskadad och en spelare som inte spelat en enda tävlingsmatch på mer än 1 år och en äldre spelare som är på nedgång och en spelare som hade näst sämst +/- statistik av alla spelare i AHL förra året. Det kallar jag inte för några håll käften värvningar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis aug 30, 2022 10:00 pm

Inte näst sämst +/- i hela AHL, dansken var väll till ock med sämst ?

Mitt tips är inte olikt Stupets , jag tror också att Örebro kan bli det stora flopplaget. Ja även Växjö får nog räknas som en stor flopp om mitt tips slår in . Rögle har hittat en guldklimp i Marco Kasper tror jag , lär ersätta Bristedt rakt av så kanske ska dom upp lite till i tabellen , så här tror jag det slutar :

1. Frölunda
2. Färjestad
3. Brynäs
4. Skellefteå
5. Rögle
6. Luleå
7. Leksand
8. HV71
9. Oskarshamn
10. Timrå
11. Linköping
12. Växjö
13. Örebro
14. Malmö
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons aug 31, 2022 12:32 am

Om något av våra tips slår in så är inte Örebro det stora flopplaget. Det största floppgänget är Växjö isf. Guld för 2 säsonger sen och nu nere i botten. Börjar lukta lite Hv71 isf. Och ja tyvärr risken är stor.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Niles » ons aug 31, 2022 7:55 am

Att du bara orkar…fantastiskt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons aug 31, 2022 9:46 am

1. Frölunda
2. Färjestad
3. Rögle
4. Växjö
5. Skellefteå
6. Luleå
7. HV
8. Leksand
9. Timrå
10. Brynäs
11. Örebro
12. Oskarshamn
13. Linköping
14. Malmö

Om Kossila är borta, Dansken förblir osynlig, RR och Josen blivit för gamla, Kellman har fått någon form av kronisk kompetenskollaps, båda målvakterna läcker som såll och ingen överraskar positivt - så blir det nog jobbigt…

Nu tror ju inte jag personligen att det blir så - men OM det ändå skulle hända så är jag övertygad om att Höneröven agerar!

Jag tror alltså inte att hans uppdrag och ambition är att sänka Lakers…

Spännande säsong hur eller hur
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons aug 31, 2022 12:22 pm

Härmapan skrev:1. Frölunda
2. Färjestad
3. Rögle
4. Växjö
5. Skellefteå
6. Luleå
7. HV
8. Leksand
9. Timrå
10. Brynäs
11. Örebro
12. Oskarshamn
13. Linköping
14. Malmö

Om Kossila är borta, Dansken förblir osynlig, RR och Josen blivit för gamla, Kellman har fått någon form av kronisk kompetenskollaps, båda målvakterna läcker som såll och ingen överraskar positivt - så blir det nog jobbigt…

Nu tror ju inte jag personligen att det blir så - men OM det ändå skulle hända så är jag övertygad om att Höneröven agerar!

Jag tror alltså inte att hans uppdrag och ambition är att sänka Lakers…

Spännande säsong hur eller hur


Det är väll ingen som tror på konspirationsteorier att Evertsson är ute efter att sänka Lakers ? Jag tror han gör så gått han kan och annvänder dom medel som finns . Med det sagt så tycker jag inte att han känns lika sylvass i sina värvningar längre , det är allt oftare budgetlösningar och ibland rena nödlösningar , lån från allsvennskan när all trott det skulle komma en bomb från AHL osv.
Vad detta beror på vet inte jag , kannske att Evertsson börjar bli mätt , han har haft possitionen som sportchef i Växjö i väldigt många år nu , även haft massvis med andra sysslor samtidigt. Det kan också bero på försämrad ekonomi i klubben , han har helt enkelt inte samma pengar att röra sig med längre.
Jag har tippat Växjö som 12:a , det känns i mina ögon rimmligt sett till truppen och framför allt hur dom andra lagen har lassat in !
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons aug 31, 2022 1:50 pm

Dysterqvist skrev:
Härmapan skrev:1. Frölunda
2. Färjestad
3. Rögle
4. Växjö
5. Skellefteå
6. Luleå
7. HV
8. Leksand
9. Timrå
10. Brynäs
11. Örebro
12. Oskarshamn
13. Linköping
14. Malmö

Om Kossila är borta, Dansken förblir osynlig, RR och Josen blivit för gamla, Kellman har fått någon form av kronisk kompetenskollaps, båda målvakterna läcker som såll och ingen överraskar positivt - så blir det nog jobbigt…

Nu tror ju inte jag personligen att det blir så - men OM det ändå skulle hända så är jag övertygad om att Höneröven agerar!

Jag tror alltså inte att hans uppdrag och ambition är att sänka Lakers…

Spännande säsong hur eller hur


Det är väll ingen som tror på konspirationsteorier att Evertsson är ute efter att sänka Lakers ? Jag tror han gör så gått han kan och annvänder dom medel som finns . Med det sagt så tycker jag inte att han känns lika sylvass i sina värvningar längre , det är allt oftare budgetlösningar och ibland rena nödlösningar , lån från allsvennskan när all trott det skulle komma en bomb från AHL osv.
Vad detta beror på vet inte jag , kannske att Evertsson börjar bli mätt , han har haft possitionen som sportchef i Växjö i väldigt många år nu , även haft massvis med andra sysslor samtidigt. Det kan också bero på försämrad ekonomi i klubben , han har helt enkelt inte samma pengar att röra sig med längre.
Jag har tippat Växjö som 12:a , det känns i mina ögon rimmligt sett till truppen och framför allt hur dom andra lagen har lassat in !
Nu när Dahlen är klar kanske man ska flytta upp Timrå några snäpp…?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons aug 31, 2022 3:09 pm

Ja Timrå blir garanterat ett topp 6 lag I år.
Och tittar man vidare så är inte alla andra lagen satta ännu. Luleå ska ha in 2 spetsforwards. Brynäs ska ha in en. Det går inte komma undan med att Växjös offensiv inte är för topp 8 i år. Ska vi bli det så måste Blichfeldt, Kellman, Sexton, Rosen, Kossila vara minst lika bra som tex Wedin, Lander, Pettersson och Dahlen. Och nej tyvärr så tror jag att minst 2 av våra herrar kommer floppa i år. Det ska bli väldigt intressant under matchen mot Timrå den 24 september att se hur mycket det skiljer mellan lagen och dess spelare.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons aug 31, 2022 4:20 pm

Att landa in Pettersson, Dahlén och Lander är nästan sjukt faktiskt , vi är inte i närheten av det


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8489
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons aug 31, 2022 5:06 pm

Äh Dahlen har aldrig spelat i shl. Kommer bli en flööööpppp

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons aug 31, 2022 6:01 pm

Klart man dreglar lite över de andra lagens nyförvärv, det går inte sticka under stolen med. Men vi är inte ett absolut topplag längre, då gäller det att gambla lite.

Kommer Timrå och HV vara grymma framåt? Svar ja. Dock tycker jag inte de har kompletta lag, vilket jag kanske får äta upp på sikt.

Det som dock stör mig är att vi inte ens verkat hålla oss till idén alls inför sillyn? Sexton är förvisso klass, men Dansken är sådan otrolig chansning. 98% av alla sportchefer hade satt i halsen av hans plus/minus. Lowe? Vi värvar en kille som lämnat AHL för att lalla i Italien - det bara OSAR oseriöst... Sedan målvakterna, känns definitivt inte alls tryggt.


Larmi har en enorm potential - hans högsta nivå slår många NHL-målisar på fingrarna! Men hans lägsta? Knappt för HA.

Lek med tanken att vi bytt Larmi mot en högklassig målvakt. Bytt Lowe mot Welch/Rahimi/Melart-aktig som kan svälja istid i BP. Sedan Dansken mot en fullfjädrad spets med lite tyngd, typ Jensen - då är vi helt plötsligt ett topp-4 lag rent av!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons aug 31, 2022 7:26 pm

Svartvadet det var exakt detta jag menade i mitt påstående innan ,att Evertsson inte är alls lika knivskarp längre . Mycket är på chans , vilket egentligen är helt otroligt , om det nu inte är så att ekonomin är på dekis . Då kan man fatta.
Sen ska det börja reppareras och fixas till allt efter som under sässong , det är bara det att han tycks få allt svårare att göra detta , i fjol var det typ Larmi och Krupic som blev lösningarna, väl? Var finns gnistan liksom ?

Edit: Kellman kom också in under sässong.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons aug 31, 2022 8:02 pm

Svartvadet skrev:Klart man dreglar lite över de andra lagens nyförvärv, det går inte sticka under stolen med. Men vi är inte ett absolut topplag längre, då gäller det att gambla lite.

Kommer Timrå och HV vara grymma framåt? Svar ja. Dock tycker jag inte de har kompletta lag, vilket jag kanske får äta upp på sikt.

Det som dock stör mig är att vi inte ens verkat hålla oss till idén alls inför sillyn? Sexton är förvisso klass, men Dansken är sådan otrolig chansning. 98% av alla sportchefer hade satt i halsen av hans plus/minus. Lowe? Vi värvar en kille som lämnat AHL för att lalla i Italien - det bara OSAR oseriöst... Sedan målvakterna, känns definitivt inte alls tryggt.


Larmi har en enorm potential - hans högsta nivå slår många NHL-målisar på fingrarna! Men hans lägsta? Knappt för HA.

Lek med tanken att vi bytt Larmi mot en högklassig målvakt. Bytt Lowe mot Welch/Rahimi/Melart-aktig som kan svälja istid i BP. Sedan Dansken mot en fullfjädrad spets med lite tyngd, typ Jensen - då är vi helt plötsligt ett topp-4 lag rent av!
Det är nog typ exakt det som kommer att hända under hösten om dessa floppar…

Och troligen fylls det på med ett spjut och en stabil back oavsett efter jul!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons aug 31, 2022 8:47 pm

Beror på 2 saker.
1. Om ekonomin tillåter Evertsson att värva in fler spelare under hösten.
Och 2. Beror helt enkelt på vart vi ligger i tabellen när januarifönstret öppnar. Och då funkar det inte med att ta in en HA back. Då kan vi lik gärna sätta in en junior.
Sen vet vi alla att om laget halkar ner i tabellen så kommer det bli mindre och mindre folk i Vida. Så funkar Växjöpubliken tyvärr.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor sep 01, 2022 2:32 pm

Jag läste i SMP att Åby/Tjureda håller på att gå i konkurs på grund av de höga elpriserna, kan det vara av samma anledning vi plötsligt bara skulle värva 1 forward och inte 2 som det sades från början. De extra pengarna som fanns kanske kommer behövas till att ha råd att ha is i våra hallar? Åby/Tjuredas elräkning hade tydligen ökat från knappt 1 miljon till ca 8 miljoner. Om vi har samma ökning i elkostnad så går nog extra pengarna som var tänkta att värva för till att betala elen, tyvärr. Tänker man på skillnaden som finns i elkostnad så är det inte så konstigt att många lag norröver kan satsa mer, som tillexempel Timrå. Då de har 60-70 gånger lägre elkostnad.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor sep 01, 2022 10:06 pm

Jepsen på SMP har betyg satt årets trupp , han skriver det många av oss redan skrivit.
Betyg:
Målvakter 2 av 5
Backar 5 av 5
Forwards 3 av 5

Detta känns välldigt märkligt , har nog aldrig tidigare hänt att någonn lagdel fått en 2a i betyg , knappt ens 3 väl ?
Och detta ett år när spelarbudgeten ska ha höjts med 10 miljoner samtidigt som i princip alla andra lag sattsar som tokar , kommer bli intressant att följa !

https://www.smp.se/sport/jepsen-forvant ... -d2505563/
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 02, 2022 7:48 am

Tycker han överskattar backarna något men underskattar målvakterna mer. Försvar och målvakt går mycket hand-i-hand så målvakterna är en minst en trea.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre sep 02, 2022 9:32 am

Dysterqvist skrev:Jepsen på SMP har betyg satt årets trupp , han skriver det många av oss redan skrivit.
Betyg:
Målvakter 2 av 5
Backar 5 av 5
Forwards 3 av 5

Detta känns välldigt märkligt , har nog aldrig tidigare hänt att någonn lagdel fått en 2a i betyg , knappt ens 3 väl ?
Och detta ett år när spelarbudgeten ska ha höjts med 10 miljoner samtidigt som i princip alla andra lag sattsar som tokar , kommer bli intressant att följa !

https://www.smp.se/sport/jepsen-forvant ... -d2505563/
Något känns väldigt fel. Jag är faktiskt konfunderad vad som sker.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8489
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre sep 02, 2022 10:07 am

Det är du inte ensam om !
Keegan Lowe bedömmer SMP ska bli 7e back vi. Han som vi trodde skulle bli försvarsgeneralen och den sista viktiga pusselbiten i lagbygget . 7e eller 8e back ska vara en lovande junior , allra minnst en hitskeppad transatlant . Obegripligt !

En kommentar från matchrefferatet mellan Växjö och Rögle hänger kvar som en fjärt i en rysk rymdstation , ”Rögle flyttar enkelt på Växjös backar ” .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 02, 2022 2:46 pm

Sanny har Växjö som fyra i serien och Svensson har Växjö som femma. Vad det nu säger...
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jarran_igen » mån sep 05, 2022 7:06 am

Enligt uppgifter i SmP så förhandlar VLH med Jayden Halbgewachs, och precis som namnet antyder så pratar vi återigen om en relativt småväxt forward som kommer in med lagom +/- från föregående år (-38 enligt E.P)
Gjorde visserligen många poäng i AHL förra året, men jag upphör aldrig förvånas över bristen på tyngd i årets lagbygge. Har vi seriens lättaste forwardsbesättning?

Ersättare till Kossila som blir borta lääääänge?
Senast redigerad av Jarran_igen tis sep 06, 2022 2:55 pm, redigerad totalt 1 gång.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster