Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre jul 22, 2022 12:53 pm

Så här sa Evertsson för en månad sedan:

Men under sommaren tror sig Henrik Evertsson alltså ha förstärkt både backbesättningen och forwardssidan.
– Ja, haha. Möjligheten finns ju och det ska vi väl klara av. Ju närmare du kommer att det faktiskt ska starta igång, desto närmare kommer du också balansen för att sajna någon för att få ditt lag klart eller sajna någon för att han är det absolut bästa alternativet för dig. Den balansen är det viktigt att hålla koll på.


Änn är det sommar men den där grännsen han pratar om börjar närma sig , träningsmatcherna är väll bara 20 dagar bort :)
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jul 22, 2022 3:42 pm

Dysterqvist skrev:Så här sa Evertsson för en månad sedan:

Men under sommaren tror sig Henrik Evertsson alltså ha förstärkt både backbesättningen och forwardssidan.
– Ja, haha. Möjligheten finns ju och det ska vi väl klara av. Ju närmare du kommer att det faktiskt ska starta igång, desto närmare kommer du också balansen för att sajna någon för att få ditt lag klart eller sajna någon för att han är det absolut bästa alternativet för dig. Den balansen är det viktigt att hålla koll på.


Änn är det sommar men den där grännsen han pratar om börjar närma sig , träningsmatcherna är väll bara 20 dagar bort :)
Och ingen kan förstå än idag vad han menade.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jul 22, 2022 5:51 pm

--> 'Bratten' --> Du missade det finstilta i publiceringen: "Senast uppdaterad sommaren 2017" ... :P

Är det verkligen omänskligt att begära lite star qualia in i ett lag med tre titlar?? Det finns folk här inne som skriker efter Linus HÖGBERG!?!

Kännare och supporters med verklighetsförankring, som förstår vad som krävs för att se snygg ut i sitt spel, att vara THE klubb i svensk elithockey och dominera ett stjärntätt slutspel 2023 - söker en "silver (ice) screen" leading man som Rocky BALBOA, John RAMBO eller episka 'THE GOVERNATOR'..

Om inte HÖGBERG kommer i en paketlösning med sina namne HULTSTRÖM, OMARK och KLASEN - då vet jag inte vart klubben är på väg..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör jul 23, 2022 12:40 pm

Men under sommaren tror sig Henrik Evertsson alltså ha förstärkt både backbesättningen och forwardssidan.
– Ja, haha. Möjligheten finns ju och det ska vi väl klara av. Ju närmare du kommer att det faktiskt ska starta igång, desto närmare kommer du också balansen för att sajna någon för att få ditt lag klart eller sajna någon för att han är det absolut bästa alternativet för dig. Den balansen är det viktigt att hålla koll på.


Vet inte hur man ska tolka skrattet där i början men han får det i alla fall att låta som en baggis . Hur enkelt som hällst detta :D
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 23, 2022 3:30 pm

Tolkar det som en forward och kanske en back före seriestart. Men tvek på om de hittar någon back innan dess. Men en forward till tror jag vi kan räkna in före augustislut.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4859
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör jul 23, 2022 4:51 pm

StenhårtSlagskott skrev:Tolkar det som en forward och kanske en back före seriestart. Men tvek på om de hittar någon back innan dess. Men en forward till tror jag vi kan räkna in före augustislut.


Okej då har man frammåt i så fall ersatt
Olle Lycksell
Pontus Holmberg
Andrew Calof
Julius Nättinen
Emil Forslundh
Richard Gynge

med

Kalle Kossila
Manuel Ågren (skadad)
Joakim Blichfeldt
Mr X

Fråga : Är Växjö på väg att kånka?
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 23, 2022 5:13 pm

Dysterqvist skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Tolkar det som en forward och kanske en back före seriestart. Men tvek på om de hittar någon back innan dess. Men en forward till tror jag vi kan räkna in före augustislut.


Okej då har man frammåt i så fall ersatt
Olle Lycksell
Pontus Holmberg
Andrew Calof
Julius Nättinen
Emil Forslundh
Richard Gynge

med

Kalle Kossila
Manuel Ågren (skadad)
Joakim Blichfeldt
Mr X

Fråga : Är Växjö på väg att kånka?


Så känns det nästan varje år när vi ställer upp det spelare för spelare känner jag.

Hur ekonomin ser ut vet jag inte men tolkar det som att budgeten kommer höjas och det nu ska byggas ett nytt lag som ska samköras med Jörgens hockey kommande åren.
Titta inte på namn för namn för ett lag som börjar serien är sällan så välkänt som ett lag som spelat slutspel. Bygger det snarare på antal i truppen. Ställ upp laget och se var det saknas gubbar?

Om laget är tillräckligt bra lämnar jag till var och en. Min tippning av Växjö kommer i början av september.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4859
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör jul 23, 2022 7:38 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Dysterqvist skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Tolkar det som en forward och kanske en back före seriestart. Men tvek på om de hittar någon back innan dess. Men en forward till tror jag vi kan räkna in före augustislut.


Okej då har man frammåt i så fall ersatt
Olle Lycksell
Pontus Holmberg
Andrew Calof
Julius Nättinen
Emil Forslundh
Richard Gynge

med

Kalle Kossila
Manuel Ågren (skadad)
Joakim Blichfeldt
Mr X

Fråga : Är Växjö på väg att kånka?


Så känns det nästan varje år när vi ställer upp det spelare för spelare känner jag.

Hur ekonomin ser ut vet jag inte men tolkar det som att budgeten kommer höjas och det nu ska byggas ett nytt lag som ska samköras med Jörgens hockey kommande åren.
Titta inte på namn för namn för ett lag som börjar serien är sällan så välkänt som ett lag som spelat slutspel. Bygger det snarare på antal i truppen. Ställ upp laget och se var det saknas gubbar?

Om laget är tillräckligt bra lämnar jag till var och en. Min tippning av Växjö kommer i början av september.
Jo men man kanske ska klara av att ta sig till ett slutspel?
Eller tja, inte fel att förstärka till eventuell nedflyttningsspel heller iofs.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » lör jul 23, 2022 9:47 pm

Vår sista back hämtas alltså från italienska ligan. Man har verkligen dragit i handbromsen ekonomiskt om man jämför med de andra lagen. Det finns ingen obskyr rumänsk liga eller något liknande där vi kan ”fynda” 2 forwards…?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » lör jul 23, 2022 9:53 pm

Ja statsen på han blir man ju inte direkt upphetsad av… [emoji2369]

Ersätter kanske Peter Andersson?

Är det någon här inne som ens vet vem han är sedan tidigare?

https://www.eliteprospects.com/player/45485/keegan-lowe
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » lör jul 23, 2022 9:56 pm

-10 i italienska ligan…
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » lör jul 23, 2022 9:57 pm

Lite sting i han dock! [emoji869]

https://youtu.be/_bV8XfJVYjs
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör jul 23, 2022 10:00 pm

Bolzano lirar i österrikiska ligan , stor skillnad :wink:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör jul 23, 2022 10:01 pm

Lyckas denna värvningen så är Evertsson ett geni utom dess line!! Hade knappt blivit exalterad om vi fortfarande vore i HA... Kan bli den defensiva Ortega om vi har oflyt
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ratscore » lör jul 23, 2022 10:02 pm

* Bra storlek/vikt. Precis lagom.

* Hyffsad +/-.

* Från en väl-etablerad idrotts-familj vilket betyder att han förmodligen vet vad som krävs.

* Att han väljer att komma hit tyder på att han vill framåt.

Det här skulle kunna vara en o-polerad pärla, jag tycker det luktar väldigt mycket Evertsson. Oavsett, välkommen till Växjö Keegan Lowe!

https://youtu.be/12CeaxLiMgE

Sent from my XQ-BQ52 using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör jul 23, 2022 10:06 pm

Svartvadet skrev:Lyckas denna värvningen så är Evertsson ett geni utom dess line!! Hade knappt blivit exalterad om vi fortfarande vore i HA... Kan bli den defensiva Ortega om vi har oflyt

Exakt min känsla Om Växjö varit kvar i HA hadde jag kanske fattat denna värvningen . Nästan 500 matcher i AHL låter bra men vad har man för ambitioner om man går därifrån till ett italienskt lag ??
Lowe kannske älskar pasta …?
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör jul 23, 2022 10:08 pm

Däremot var han Kapten för der AHL-lag Joel P lirade i. Förhoppningsvis vet Joel om han håller för SHL eller inte
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ratscore » lör jul 23, 2022 10:09 pm

Dysterqvist skrev:
Svartvadet skrev:Lyckas denna värvningen så är Evertsson ett geni utom dess line!! Hade knappt blivit exalterad om vi fortfarande vore i HA... Kan bli den defensiva Ortega om vi har oflyt

Exakt min känsla Om Växjö varit kvar i HA hadde jag kanske fattat denna värvningen . Nästan 500 matcher i AHL låter bra men vad har man för ambitioner om man går därifrån till ett italienskt lag ??
Lowe kannske älskar pasta …?
Tydligen har det tagit honom till SHL.

Sent from my XQ-BQ52 using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » lör jul 23, 2022 10:16 pm

ratscore skrev:
* Från en väl-etablerad idrotts-familj vilket betyder att han förmodligen vet vad som krävs.

Sent from my XQ-BQ52 using Tapatalk


Ja herre jävlar, ok stats på pappan:

https://www.eliteprospects.com/player/31971/kevin-lowe
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » lör jul 23, 2022 10:21 pm

En flopp blir det ju inte, då ingen lär förvänta sig något av honom. Han lämnar nog innan jul, och är sedan bortglömd för all framtid.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör jul 23, 2022 10:30 pm

Evertsson har ju hittat Holmberg, Joel bland annat så ja... Vi får hoppas detta är en av dessa värvningar.
Samtidigt, han är enbart hämtad för att hålla defensiven, inget annat.
Backsidan är ändå väldigt bra kan jag tycka, OM Koivisto blir sitt gamla jag igen.
Vilket jag dock inte tror [emoji58]

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 23, 2022 10:43 pm

Värvning. Där kom er åttende back. Alla nöjda?
Jörgen nöjd är jag nöjd.

Ingen imponerande stats men kan han stå upp och sätta lite tacklingar och vara lagom ful i BP är jag nöjd. Kanske spela med Joel P.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4859
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » lör jul 23, 2022 10:58 pm

steve_saviano_theking skrev:-10 i italienska ligan…
Blev också lite lurad att det var italienska ligan men är ett italienskt lag som spelar i Österrike. -10 impar inte men hade +6 i chl = bäst av alla i laget så… [emoji2369]

Och jämför man hans ahl-säsong 19/20 med Joel så ser vi att han hade -6 och Joel -4.
Noterbart är att Keegan spelade samtliga 56 matcher. Hade varit intressant med speltiden och jämför med ex Evan Bouchard.

https://www.eliteprospects.com/team/724 ... ?tab=stats

Så ja han är nog tänkt som ultradefensiv.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jul 24, 2022 3:25 am

Om någon annan än 'Chief' gjort denna värvningen hade man ju slitit håret av sig. Men när man sett karatehockey med egna ögon, och VET att kampsportaren har ett helt rävgryt bakom öronen - då tänker man: "-Äta bra med istid per krona, och ko$ing över till en RAMBO-back vid årsskiftet.

Minns att Kodie CURRAN hämtades från Norge. Till en oskön klubb visst, men han kom med ett skönt spel. Fuck. Ingen som drar Norge-skämt längre.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » sön jul 24, 2022 11:10 am

Här är en lite längre nyare intervju:

https://m.facebook.com/SDGullsAHL/video ... 308672263/

Intervjun är från 18:e mars 2021 och hade varit intressant att veta varför det blev Bolzano av alla lag några månader senare (2021-08-18).

Tror det blir bra, vi verkar få mer än en spelare. Ska bli intressant att följa vilket som.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön jul 24, 2022 1:15 pm

Han har åtminstone spelat på stor rink, har ok utvisningsminuter i statsen vilket tyder på att han inte är en tönt, haft både C och A på bröstet och vågar vara defensiv. Profilmässigt passar han in perfekt. Frågan är bara om han håller nivån?

Och sätt honom på träningscykeln ASAP. SHL är en konditionskrävande liga. Håller han nivån kan detta vara en legendarisk Evertsson-värvning.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön jul 24, 2022 1:32 pm

Jag förstår inte den här värvningen över huvudtaget? Theodor Johnsson hade ju kunnat fylla ut den positionen på ett bra sätt eller någon annan svensk talang med potential. Varför värvar man en spelare med dåliga stats som har valt att efter nästan 500 AHL matcher spela på europeiska hockeyns bakgård. Och där prestera -10 och en totalt 109:e plats i den ligans totala poängliga. Han var inte ens topp 5 back i Bakersfield när han spelade ihop med Joel Persson.

Den här värvningen måste leverera BIG TIME för att jag ska göra en pudel på den här spelaren. 29 år dessutom innebär att han haft 10 år på sig att få sitt stora genombrott. Jag hoppas verkligen Evertsson & Co vet nått som ingen annan har en aning om?????


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön jul 24, 2022 2:55 pm

PutteA skrev:Jag förstår inte den här värvningen över huvudtaget? Theodor Johnsson hade ju kunnat fylla ut den positionen på ett bra sätt eller någon annan svensk talang med potential. Varför värvar man en spelare med dåliga stats som har valt att efter nästan 500 AHL matcher spela på europeiska hockeyns bakgård. Och där prestera -10 och en totalt 109:e plats i den ligans totala poängliga. Han var inte ens topp 5 back i Bakersfield när han spelade ihop med Joel Persson.

Den här värvningen måste leverera BIG TIME för att jag ska göra en pudel på den här spelaren. 29 år dessutom innebär att han haft 10 år på sig att få sitt stora genombrott. Jag hoppas verkligen Evertsson & Co vet nått som ingen annan har en aning om?????


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Håller med dej i mycket men jag skiter i om han hamnat på 1000e platts i poängligan , med både Persson och Bengtsson i laget finns det redan poänggörande backar . Vicktigare då att nye kanadensaren står upp i defensiven.
Detta kanske blir bra jag hadde kallt räknat med ingen back alls , om nu Koivisto är redo . Vi får se vad det blir av detta , hittills en väldigt fesljummen silly från Växjö !
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1010
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön jul 24, 2022 3:10 pm

Ja herre fukking jävlar. Här går man i väntans tider och hoppas på att VLH har lärt sig av misstaget av att inte ha en tung defensiv fältherre med nävar av dynamit och pondus. Då presenterar Henrik Evertsson ett trettioårigt frågetecken ifrån någon Alpliga? Detta är ingen Melart, Folin eller Welch. Det är många som skakar på huvudet nu kan jag lova. Var är pengarna? Denna sista chansen filur kan ju inte kosta mer än en fulltankad bil?

MEN hans pappa har ju vunnit Stanley Cup sex gånger och hans mamma är en fena på skidor. :|

Det finns inget Evertsson och Company. Eller styrelse. Han styr och ställer precis hur fan han vill. Han har dock blivit mer och mer mediaskygg vad det gäller att förklara sina förehavanden. Han har fortfarande inte summerat och sammanfattat förra säsongen. Vad det nu kan bero på? :oops:

Denna gången så var det väl Joel Persson som scoutade åt honom.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jul 24, 2022 5:00 pm

Vi kan väl ärligt säga att ingen jublar åt den här värvningen, inte alls vad man önskat eller förväntat sig. Men nu finns han i laget och kommer inte få bannor från mig förrän han visat sig för dålig. Hans roll är tydlig och kanske kan han bära den?

En tanke är att man helt enkelt fortfarande är på jakt efter en defensiv toppback men känner att profil och lönekrav inte helt klickat i sökandet. Känslan är att hela säsongen kommer erbjuda någon form av marknad och både Melart och Folin plockades in under säsong, så kanske sker liknande även i år.

Betänk också att Koivisto är ett osäkert kort. Kommer han in och är EHT-klass igen ändras läget. Kommer han skadeproblematik förbli så är det kanske inte längre samma typ av defensiva back som är på radarn.

Sen finns också HA, Claesson och Krupic. HA började bli lite elakare och Claesson är definitivt någon som tar stort defensivt ansvar samtidigt som han överraskat framåt. Krupic kommer nu få en försäsong som SHL-spelare där han säkerligen kan ta ett kliv till. Baksidan ser med andra ord riktigt fin ut och då har jag inte nämnt våra ess i Persson, Bengtsson och Cooper. Såg någon Cooper i slutspelet? Han var strålande i egen zon.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 24, 2022 6:16 pm

Växjö har aldrig varit på jakt efter en toppback som sista pjäs utan en defensiv back.
Vad säger att han inte är en toppback i den disciplinen? Har han inte ärvt något av sin far tror du?
Finns många bra shlspelare genom åren som aldrig riktigt fick det att fungera i NHL. Låt han visa vad han går för.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott sön jul 24, 2022 6:19 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4859
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön jul 24, 2022 6:19 pm

Kan fortfarande inte förstå denna värvningen, som någon skrev hade det varit bättre med än junior än någon som knappt platsar i alpligan, jag hade varit besviken över denna värvningen även om vi spelat i allsvenskan. Den enda anledningen till att man värvat honom är nog att han har en känd pappa….
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jul 24, 2022 6:22 pm

Den här defensiva toppbacken, vad var det han hette, han som gick till föredettingarna 'Old Boys' i Dalarna - de som var bra på typ 1970-talet - Knäcketofsarna?
Visst var vi ute efter pjäsen också? EFTER alla 'backs' ramlat in av de vi har (undantaget LOWE). Det betyder att vi inte hittade rätt avseende hockey/krona - och att 'soldier John' kommer längre fram.

Apropå LOWE, tänk om han är släkt med Rob LOWE :P - då bådar det gott! Leading man i den bästa hockeyföreställning som någonsin spelat - YOUNGBLOOD (1986).
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 24, 2022 6:23 pm

Han behöver inte vara skicklig. Han ska stå rätt, stå ivägen och vara i facet på motståndare. Käka puck och inte åka runt och fylla år.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4859
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön jul 24, 2022 6:26 pm

Jag funderade inte på någon offensiv toppback utan en defensiv Knytnävsback för att vinna. Historien säger det självt. Att man inte lärt sig av det tycker jag är för jävla dåligt och oprofessionellt. Svart på vitt för fan!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster