Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jan 26, 2020 7:10 pm

Den nya konkurrensen med 'MACFEAST(IER)' och 'PÅLLE' borde kunna få ALLA forwards att höja sig - och längta till det där nästa bytet, och sina 'fifteen minutes of fame'.

Jag vägrar tro att både #10 och #14 är slut på toppnivå. Framförallt Emil skall ha TVÅ nivåer till. Han är mitt i karriären. Får vi se det i en ny rooster-giv nästa sässe först?

Ponera att Marcus gör succé kommande två matcher. Har vi möjlighet att behålla honom säsongen ut? Hur resonerar man i Blekinge?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 26, 2020 7:20 pm

Är Pålle kvar efter landslagsuppehållet?

14 håller i pucken lite väl länge.
Gynge skapar lägen men sätter dem inte.
Splitta på dem kanske?
Hade kunna tänka mig att Gynge fick en vecka ledigt för träning utan match för sedan komma in och börja näta.
Ett problem i den linan är att de spelar utan djup där alla ligger i linje längs mållinjen och spelvändningar för returer studsar ut till motståndare.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons jan 29, 2020 6:09 pm

Rättså intressant läsning i sportexpressen idag. Handlar om junioren Helge Grans i Malmö. Malmös sportchef Patrick Sylvegård och Malmös junior sportchef Tomas Kollar satt på och kollade på Tv-pucken när Sylvegård såg Grans och sa direkt till Kollar att han skulle plocka in honom.
Jämför detta med Växjö så börjar man förstå varför vi aldrig kommer ha en kontinuerlig infart för juniorer i A-laget. Vi tror helt enkelt inte tillräckligt mycket på dom. Sen tror jag verken att Hall eller Evertsson sitter och kollar på Tv-pucken. Och vad jag vet så har vi inte änns någon utsatt junior sportchef.
Nej som sagt istället för att ge dom chansen att utvecklas här så lånar man ut dom till en bottenklubb i Allsvenskan eller ett mittenlag i div 1.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor jan 30, 2020 2:10 pm

Ta detta med nypa salt men jag hörde att efter att Shinnimin tacklade Nilsson och han blev skadad, så blev Engström så sur på Shinnimin för han är väldigt nära vän med Nilsson. Till slut gick det inte längre med Engström och Shinnimin så något behövdes göra. Ja resten vet ni....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jan 31, 2020 1:35 am

Sam Hallam, mannen myten etc., förtäljde för Wikegård att:

"Förhoppningsvis har jag två år till här, därefter blir det något annat. Jag har varit lite sugen på något utomlands etc."

Det betyder alltså, trots att det är ganska långt kvar, att Evertsson bör ha en plan i rullning egentligen redan nu. Frågan är vem han tänker där?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jan 31, 2020 2:41 am

Roligast vore om han hittar ett nytt ungt fynd, en Jeremy COLLITON. Vill man titta på något etablerat kan man försöka få Rickard GRÖNBORG att ge upp drömmen om NHL. Jörgen JÖNSSON kanske har en ny familjesituation vid tidpunkten, och vill vinna som headcoach?

Men det blir säkert THERMELL som tar över :P :P :P :P :P
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre jan 31, 2020 6:57 am

MicFlikier osynlig igår. Det var i och för sig 2/3 av laget, men lite oroväckande ändå... är han redan inne i den fruktade Lakers-lunken?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jan 31, 2020 8:46 am

Jag drar inga slutsatser efter gårdagens match. Vi saknade edge överlag. Laginsatsen var obefintlig, vilket givetvis blir extra tydligt när vi möter en lagmaskin.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jan 31, 2020 10:11 am

Talar vi laginsats, 'edge' och lagmaskineri - i ljuset av nästa tränare. Hockey är mycket attityd och inställning. När vi dessutom redan har talangen är det jävl*gt mycket attityd och inställning.
Jag hade inte haft något emot en så exotisk lösning som en hetlevrad portugis i båset: José MOURINHO. Vips hade vi haft 23 'evil doers' som åkt skridskor som påtända ekorrar och tacklat som spanska tjurar - i s-e-x-t-i-o minuter VARJE match. GYNGE hade spelat ishockey som en kärnfrisk 25-åring på ren rädsla, och killarna hade fått GÅ hem från Luleå senast. Och ROSÉN hade -inte- fått frågan om att komma hem - Han hade blivit HEMKALLAD. Båset hade garanterat lapp på luckan varje match - i hela SHL. Lönen skulle snabbt betala av sig..

Som spelare handlar det om att tro blint på sig själv, vara skitförbannad på motståndaren - och LIVRÄDD för coach..
Senast redigerad av Towen fre jan 31, 2020 10:16 am, redigerad totalt 1 gång.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jan 31, 2020 10:13 am

Brynäs har ökat speltiden för sina tilltänkta stjärnor efter att Sundqvist fick lämna. Verkar ha fått fart på laget.

Tveksam att det hade funkat hos oss va?

Och när jag ändå är igång så var att släppa Kiiskinen ett misstag.

Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre jan 31, 2020 11:10 am

Varför prata om nästa tränare? VLH har Hallam på kontrakt i två år till, och jag hoppas han blir kvar tiden ut. I mina ögon är han en av landets främsta, kanske den bäste.

Mycket bra krönika av Enestubbe i dagens SMP! Han nämner bl a att Växjö ända sedan förra säsongen drog igång har sett identitetslösa ut, att man nu står vid ett vägskäl: ska man tillhöra toppen eller botten?
Det saknas linjer i spelet och ett uttalat spelsätt. Vilken sorts hockey står Växjö för? :dontknow: Det har sett bedrövligt ut i över ett år, men det verkliga raset började inför denna säsongen, redan i träningsmatcherna såg det mer än virrigt ut. Jag vägrar tro att dubble guldmakaren Hallam har tappat all sin kunskap och är den största anledningen till förfallet - devalveringen av Växjö Lakers Hockey. Nej, han kan bara försöka få ihop pusslet med de bitar han har till sitt förfogande. Bitar som Evert Hall har krafsat ihop; några leftovers, några halvskadade och några som peakade för fem år sedan. Ett hafsbygge, som kommer ta tid att få ordning på igen, med tanke på att stommen i laget även nästa år lär bestå av dessa floppchansvärvningar. Nästa år ska vi ovanpå allt annat tydligen ha en SHL-rookie i målet, just nu utlånad till Finland. Att plocka in Rosén i denna soppan hjälper inte, jag hoppas han stannar i Ryssland eller Schweiz i ytterligare ett par säsonger. Jag vill inte att han ska bli förknippad med detta förfall.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jan 31, 2020 11:37 am

RR hjälper givetvis till att lyfta laget. Hur kan du komma till en annan slutsats?

Ja, lagbygget visade sig inte hålla. Gyngiläinen var en chansning - det visste vi. Annars hade han spelat i KHL. En chansning som inte gick hem - åtminstone denna säsongen. JFK (som jag ville ha till laget) är inte NHL-mässig direkt. Annars hade han stannat i NA. Och EP d.ä platsade inte i AHL, vilket borde gett oss en tankeställare. Senast han var här kom han till ett helt annat lag från en misslyckad sejour i Saik. Visade sig att han inte kan axla en bärande roll, vilket exempelvis RR kan. Han är mer som en joker som har finess, men andra måste dra lasset framåt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 31, 2020 11:43 am

Jag hoppas också Hallam är kvar, trots min kritik. Kritiken består främst i det närmast löjeväckande matchandet av parhästarna 10 och 14, trots att det uppenbart inte fungerar. En sk producerade kedjas främsta defensiva styrka är att de ska tillbringa den mesta tiden i anfallszon. De ska skapa tryck och få långa anfall. När detta misslyckas, såsom nu är fallet med Petterssonkedjan, så hamnar de allt som oftast i egen zon. Deras brister i marketingsspelet, förmågan att boxa ut motståndare samt att ligga i skottlinjen blir då uppenbara. För alla utom Hallam vad det verkar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jan 31, 2020 11:47 am

Säger inte emot, men tanken kanske är att försöka koncentrera sunket så de inte förstör mer än en kedja.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 31, 2020 11:55 am

Varanen skrev:Säger inte emot, men tanken kanske är att försöka koncentrera sunket så de inte förstör mer än en kedja.


Det kan vara så. Har tänkt den tanken också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jan 31, 2020 12:02 pm

Varanen skrev:Säger inte emot, men tanken kanske är att försöka koncentrera sunket så de inte förstör mer än en kedja.
Kan man inte göra som Färjestad... Sätta spelare på läktaren?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre jan 31, 2020 12:14 pm

Sist Rosén återvände i en frälsarroll, merchspelare etc. blev det mest skit av alltihop, det var först tredje året - när han mer blev en i mängden i ett i övrigt start lagbygge - som han verkligen blommade ut igen. Han är en annan spelare nu, mer rutinerad osv, men att t ex. kasta honom rakt in i truppen vi har idag tror jag skulle bli en flopp. Det felar på för många ställen, han är värd bättre än detta. Men vi får se, jag kanske har helt fel. Om han kommer.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » fre jan 31, 2020 12:43 pm

bratsson skrev:
Varanen skrev:Säger inte emot, men tanken kanske är att försöka koncentrera sunket så de inte förstör mer än en kedja.
Kan man inte göra som Färjestad... Sätta spelare på läktaren?

Exakt där bänkades Ryno och Olofsson som varit ordinarie hela året. Men det är klart att bänka t.ex. EP vore ju att knäcka honom mentalt och det håller inte. När det gäller Gynge vore det nog bäst att sjukskriva honom, dels slipper vi lönekostnaden och sen får någon fram med kniven och lösa problemet. Som om inte det skulle räcka har grabben sämst +/- i hela laget med -10.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 31, 2020 1:34 pm

Baker skrev:
bratsson skrev:
Varanen skrev:Säger inte emot, men tanken kanske är att försöka koncentrera sunket så de inte förstör mer än en kedja.
Kan man inte göra som Färjestad... Sätta spelare på läktaren?

Exakt där bänkades Ryno och Olofsson som varit ordinarie hela året. Men det är klart att bänka t.ex. EP vore ju att knäcka honom mentalt och det håller inte. När det gäller Gynge vore det nog bäst att sjukskriva honom, dels slipper vi lönekostnaden och sen får någon fram med kniven och lösa problemet. Som om inte det skulle räcka har grabben sämst +/- i hela laget med -10.


Vi har TRE ÅR med Gynge. Den tanken kan ju förstöra hela helgen ....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jan 31, 2020 2:28 pm

Har det framkommit att Källgren stannar i TPS resten av säsongen? Han gör stor succé och har 94% i räddningsprocent. 3 vinster av 4 möjliga i ett bottenlag. Jag gillar verkligen hans målvaktsstil och det gör Norrena (mv-tränare) och Kallio (scout) också enligt pressreleasen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jan 31, 2020 3:10 pm

Varanen skrev:Har det framkommit att Källgren stannar i TPS resten av säsongen? Han gör stor succé och har 94% i räddningsprocent. 3 vinster av 4 möjliga i ett bottenlag. Jag gillar verkligen hans målvaktsstil och det gör Norrena (mv-tränare) och Kallio (scout) också enligt pressreleasen.
Jesper Eliasson har inte ens kontrakt med oss nästa säsong.... Vad säger att ingen annan nyper honom?
Kanske Källgren dom satsar vidare på?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jan 31, 2020 4:45 pm

Källgren ska vi definitivt satsa på. Han är just nu SM-ligas hetaste spelare. Vi borde kanske lånat ut fler till TPS?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jan 31, 2020 5:00 pm

Dessutom ser han inte ut som en glad gamäng i Åbo-tröjan. Vi bara måste ta hem honom till nästa säsong. Han ser helt sönderbastad ut. Stackare. Men på isen verkar det funka.

Bild
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jan 31, 2020 5:39 pm

Att prospektera framtida tränare ser jag inget konstigt i. Jag ser gärna HALLAM nästa sässe också, men morgondagens VLH är alltid ett aktuellt ämne. Om vi vill 'stay-on-top' måste vi ha tydliga visioner.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre jan 31, 2020 6:27 pm

Stay-on-top...?
Det var ett bra tag sedan Lakers tillhörde toppen...

Du och andra får såklart gärna diskutera framtida Lakers, själv har jag fullt upp med att fundera över denna miserabla jävla upplagan. Topp 6 kan vi fetglömma, möjligen även topp 10; jag tycker Brynäs ser starka ut, blir inte alls förvånad om dom kniper play-in-platsen på Växjös bekostnad. I så fall har dom hämtat in 10 poäng på Evert Halls rekorddyra stjärntrupp. Så som säsongen har sett ut är JAG dock glad och tacksam för att/om vi undviker negativt kval.

Framtiden? I två år framåt lär vi få dras med en del av barlasten Evert Hall har signat upp, riktiga blysäckar...

Kul att Källgren går bra i Finland! Att han inte ser så munter ut på bilden har nog inte alls att göra med att han skrev på för en SHL-klubb, ”Jag hoppas stå alla matcher”, men blev utlånad till en sämre (?) liga utan att knappt ens ha fått chans att visa upp sig. Åh nej, inte alls.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jan 31, 2020 6:32 pm

När vi gråter oss till sömns över GYNGE:s säsong - Glöm inte med vilken formidabel scenförändring LUNDBERG tog isen när han fått tid på sig.. Ok att han är yngre men vi skall inte ge upp på #10 än. Särskilt inte med ett nytt lag nästa sässe.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 31, 2020 6:43 pm

Towen skrev:När vi gråter oss till sömns över GYNGE:s säsong - Glöm inte med vilken formidabel scenförändring LUNDBERG tog isen när han fått tid på sig.. Ok att han är yngre men vi skall inte ge upp på #10 än. Särskilt inte med ett nytt lag nästa sässe.


Nästa säsong skiter jag i just nu. Har fullt upp med denna. Denna säsongen borde han blivit bortplockad för länge sedan. Bland de värsta blysänken vi haft.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » fre jan 31, 2020 6:45 pm

Hoppas Andrén får vara kvar. Fasth kan väl kvitta...
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre jan 31, 2020 6:51 pm

Jag vill se ett företag med spikklara positioner. Personer på rätt plats. Man har sitt område och så sköter man det. Fixar man inte det så tar man en diskussion med närmste ansvarig och tar det därifrån. Enkel jävla företagsekvation.

Jag ska inte dra några förutfattade meningar men dagisverksamheten och kompismentaliteten inom de högre planen hos VLH som pågått under längre tid börjar nu att genomsyra hela verksamheten.

Och detta är ju inget som kommer som blixt från klar himmel. En riktig surdeg.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 31, 2020 7:07 pm

Helt klart har kraven på spelare och ledare minskat de senaste säsongerna. Vissa får fortsätta trampa på utan att leverera. Det betyder att andra inte får stiga fram och utvecklas. Detta har blivit en ond cirkel


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre jan 31, 2020 8:06 pm

En tanke är att VLH (EVERTSSON) varit förbannat frikostiga i sitt spenderande. Gynge, Pettersson, JFK, Fasth, Shinnimin, Horak, Hallam, Thermell, Åseda och sig SJÄLV!

...det är inga små månatliga pengar vi pratar om.

Nu har Höneröven till den den femtonde på sig för att styra upp den här skiten.

Detta är ALLVAR.

Splitta Gynge och Petterson för fan. Dessa två besvikelser gör ju ingen glad. Dom skämmer ju ut sig. Att Gynge tillåts lipa ut i media i parti och minut om sin skit är för mig helt jäva oacceptabelt. Hur fan resonerar man i VLH?

Det är sån jävla låg nivå på det mesta. Usch!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jan 31, 2020 11:18 pm

In med Ryno också [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör feb 01, 2020 12:34 am

Tycker mig äntligen skönja ett (s)ansat resonemang och att ett dagsaktuellt problem lyfts. Något jag påpekade för tio år sedan men fick skit för. Dåtidens Nickedockor lyser nu med sin frånvaro.

Förstår inte varför?

HOCKEY-KARMA!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör feb 01, 2020 1:53 pm

Kloker skrev:Tycker mig äntligen skönja ett (s)ansat resonemang och att ett dagsaktuellt problem lyfts. Något jag påpekade för tio år sedan men fick skit för. Dåtidens Nickedockor lyser nu med sin frånvaro.

Förstår inte varför?

HOCKEY-KARMA!


Så att jag hänger med i ditt resonemang, menar du att styrelse och ledning i VLH haft problem de senaste 10 åren? Är det ekonomi, värvningar, kommunikation eller sportsligt som varit beklämmande?

En annan tanke är att lakers de senaste åren fått börja hantera något nytt som man inte behövt i samma skala tidigare, nämligen hemvändare. Alla är vi på något vis lite svaga för en hemvändare som tidigare gjort positiva avtryck i klubben. Vid värvningar av hemvändare måste man försöka lägga det emotionella åt sidan och titta på vad spelaren presterat de senaste åren. Gynge och EP t ex lämnade Sverige efter fina prestationer men återvänder efter skador och svaga prestationer, de kan inte per automatik ses som toppspelare även om jag också tänkte att de skulle vara det.

Nu är frågan hur man ska resonera för framtiden med de nyförvärv vi gjort. Kan vi vända deras negativa trender? Många miljoner är bundna till dyra kontrakt som inte bara går att dumpa, det skulle lämna oss i en situation där vi får värva som IKO nästa säsong.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör feb 01, 2020 3:40 pm

Aleks skrev:Så att jag hänger med i ditt resonemang, menar du att styrelse och ledning i VLH haft problem de senaste 10 åren? Är det ekonomi, värvningar, kommunikation eller sportsligt som varit beklämmande.

Vad tycker du själv? Är det fridens liljor eller kan det vara något som är tokigt?

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster