Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons sep 02, 2020 7:21 pm

Ny VD ska värvas. SHLs VD känns väl som den givna kandidaten om han vill.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons sep 02, 2020 7:31 pm

Öhman , kom till baka och ”make lakers Greatest again”


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons sep 02, 2020 9:05 pm

Martin Lundberg-Jack Drury-Jakob Forsbacka Karlsson.

Känns som denna kedja har det som behövs.....smartness med JFK, fart med Drury och Lundberg med sin hårdhet.....
Frågan är vem som skall få in pucken i mål bara?

I min värld hade jag kunnat byta JFK mot Calof. Men det är lite svårt i dessa tider så klart.( Calof är förövrigt i Ängelholm och tränar på gym och väntar på ett kontrakt med något lag).
Någon go finansiär kan gå in och pynta in Calof i truppen.... Typ Ica Maxi tycker jag.... [emoji2371][emoji3061]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons sep 02, 2020 10:18 pm

StenhårtSlagskott skrev:Ny VD ska värvas. SHLs VD känns väl som den givna kandidaten om han vill.


Marchal lämnar posten som VD i SHL för att gå i pension. Var en artikel om någon hjärtoperations-grej han råkade ut för när han var yngre, som gör att han vill gå tidigt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons sep 02, 2020 10:43 pm

bratsson skrev:Martin Lundberg-Jack Drury-Jakob Forsbacka Karlsson.

Känns som denna kedja har det som behövs.....smartness med JFK, fart med Drury och Lundberg med sin hårdhet.....
Frågan är vem som skall få in pucken i mål bara?

I min värld hade jag kunnat byta JFK mot Calof. Men det är lite svårt i dessa tider så klart.( Calof är förövrigt i Ängelholm och tränar på gym och väntar på ett kontrakt med något lag).
Någon go finansiär kan gå in och pynta in Calof i truppen.... Typ Ica Maxi tycker jag.... [emoji2371][emoji3061]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Smartness och JFK känns som två ord som inte bör vara i samma mening.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons sep 02, 2020 11:03 pm

Nuvarande VD har väl inte färgen hunnit torka på? Vill han gå redan eller får han sparken?

Vad gör CALOF i Ängelholm, kopplingar?

Sanny med flera verkar inte tro på oss i år. Kanske blir bra, att få slå som underdogs igen. Då vi är som bäst.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons sep 02, 2020 11:13 pm

Towen skrev:Nuvarande VD har väl inte färgen hunnit torka på? Vill han gå redan eller får han sparken?

Vad gör CALOF i Ängelholm, kopplingar?

Sanny med flera verkar inte tro på oss i år. Kanske blir bra, att få slå som underdogs igen. Då vi är som bäst.
"Kollade upp detta med huvudpersonen själv. Hans frus familj har sommarställe i Båstad och han är här i väntan på ett nytt kontrakt." Mattias Persson hockeynews

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tor sep 03, 2020 11:26 am

Fick blandade budskap om Calof igår. På förmiddagen var det positivt och en annan källa på kvällen blånekade att Calof skulle vara på gång till Växjö. Verkligen ett stort nekande hur man vill tolka det? Jobbigt att det viskas eller aldrig mer Växjö?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor sep 03, 2020 2:38 pm

Jocke86 skrev:Fick blandade budskap om Calof igår. På förmiddagen var det positivt och en annan källa på kvällen blånekade att Calof skulle vara på gång till Växjö. Verkligen ett stort nekande hur man vill tolka det? Jobbigt att det viskas eller aldrig mer Växjö?
JFK kan inte ha lång tid kvar på sig att bevisa att han är en lirare för en topplina. De måste snart ha en back-up plan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor sep 03, 2020 3:48 pm

Jocke86 skrev:Fick blandade budskap om Calof igår. På förmiddagen var det positivt och en annan källa på kvällen blånekade att Calof skulle vara på gång till Växjö. Verkligen ett stort nekande hur man vill tolka det? Jobbigt att det viskas eller aldrig mer Växjö?
Är den förstnämnda källan en trovärdig?

Hur nekar man stort? Hade ju varit en sak om Calof och Lakers separerats på dåliga grunder, nu gjorde han det kontraktslös för degen i KHL och med ett SM-guld i fickan.

Edit: Calof säger till hockeynews att han inte har varit i kontakt med någon SHL-klubb eftersom han vill till Ryssland i förstahand och NLA i andrahand. Så är inte alls aktuell i nuläget.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor sep 03, 2020 6:21 pm

vlk skrev:
bratsson skrev:Martin Lundberg-Jack Drury-Jakob Forsbacka Karlsson.

Känns som denna kedja har det som behövs.....smartness med JFK, fart med Drury och Lundberg med sin hårdhet.....
Frågan är vem som skall få in pucken i mål bara?

I min värld hade jag kunnat byta JFK mot Calof. Men det är lite svårt i dessa tider så klart.( Calof är förövrigt i Ängelholm och tränar på gym och väntar på ett kontrakt med något lag).
Någon go finansiär kan gå in och pynta in Calof i truppen.... Typ Ica Maxi tycker jag.... [emoji2371][emoji3061]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Smartness och JFK känns som två ord som inte bör vara i samma mening.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Specialstuderar 22 idag då jag ser det som hans sista möjligheter att visa något. Inte ett rätt han har. Osynlig och rädd .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor sep 03, 2020 10:43 pm

Eronen kvar säsongen ut....
Och enligt minhockey.se så har han ett bra skott.....
Vad säger du om det Varanen? [emoji1]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » fre sep 04, 2020 10:25 am

Person skrev:
Jocke86 skrev:Fick blandade budskap om Calof igår. På förmiddagen var det positivt och en annan källa på kvällen blånekade att Calof skulle vara på gång till Växjö. Verkligen ett stort nekande hur man vill tolka det? Jobbigt att det viskas eller aldrig mer Växjö?
Är den förstnämnda källan en trovärdig?

Hur nekar man stort? Hade ju varit en sak om Calof och Lakers separerats på dåliga grunder, nu gjorde han det kontraktslös för degen i KHL och med ett SM-guld i fickan.

Edit: Calof säger till hockeynews att han inte har varit i kontakt med någon SHL-klubb eftersom han vill till Ryssland i förstahand och NLA i andrahand. Så är inte alls aktuell i nuläget.


Den första källan har avslöjat många övergångar under åren till mig. Den andra att sa att vi kan glömma att se honom i Växjö. Så vi får väl se. Kan ju bli att han "tvingas" spela i SHL i år.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre sep 04, 2020 11:41 am

Jocke86 skrev:
Person skrev:
Jocke86 skrev:Fick blandade budskap om Calof igår. På förmiddagen var det positivt och en annan källa på kvällen blånekade att Calof skulle vara på gång till Växjö. Verkligen ett stort nekande hur man vill tolka det? Jobbigt att det viskas eller aldrig mer Växjö?
Är den förstnämnda källan en trovärdig?

Hur nekar man stort? Hade ju varit en sak om Calof och Lakers separerats på dåliga grunder, nu gjorde han det kontraktslös för degen i KHL och med ett SM-guld i fickan.

Edit: Calof säger till hockeynews att han inte har varit i kontakt med någon SHL-klubb eftersom han vill till Ryssland i förstahand och NLA i andrahand. Så är inte alls aktuell i nuläget.


Den första källan har avslöjat många övergångar under åren till mig. Den andra att sa att vi kan glömma att se honom i Växjö. Så vi får väl se. Kan ju bli att han "tvingas" spela i SHL i år.
Hoppas han kommer för vi behöver förstärka vår andrakedja om vi vill undvika bottenstrid. Den vi har nu kommer inte att oroa tillräckligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre sep 04, 2020 12:36 pm

Vill också tacka hockey-gudarna att Shinni inte signade med något svenskt lag.

Det hade svidit alldeles för mycket
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre sep 04, 2020 3:09 pm

Svartvadet skrev:Vill också tacka hockey-gudarna att Shinni inte signade med något svenskt lag.

Det hade svidit alldeles för mycket
Ja, fy fan vilken mardröm...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön sep 06, 2020 4:36 pm

Jag vet inte med 'SHIN', han kan nog bli destruktiv för andra lag med. En övertänd Brendan i Rögletröja i VIDA kunde t ex ge oss heaps of PP-minuter..

Hoppas verkligen att Robert och Joel är precis så bra som när de lämnade (el bättre). Det plus att Eeemiil och 'GYNGIS' fullständigt GUNGAR hockey som i fornstora dagar kommer krävas för en roligare säsong.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daste » sön sep 06, 2020 4:59 pm

Frågan är väl om man vill möta honom någon av matcherna när han inte är avstängd. Motståndaren har en ganska hög chans att få en spelare utburen på bår.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön sep 06, 2020 6:53 pm

Daste skrev:Frågan är väl om man vill möta honom någon av matcherna när han inte är avstängd. Motståndaren har en ganska hög chans att få en spelare utburen på bår.
Äh, EN olycklig tackling som tog extremt olyckligt!

Han får otroligt mycket mer stryk än han ger!

Med honom kvar i laget hade det set mycket bättre ut!

Han var ju den ende som visade vilja de två senaste åren! Förra året kan inte skyllas på honom!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön sep 06, 2020 8:08 pm

Ärligt talat; hur länge ska vi gulla med 22? Han är ju en katastrof att se glida runt, ingenting händer ju runt honom? Andrakedjan kommer aldrig att vara ett hot så länge han tillåts såsa runt. Han är faktiskt en av de sämsta värvningar Evertsson har gjort.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön sep 06, 2020 9:07 pm

Han är en enigma, minst sagt.

Det är lurigt denna säsongen dock. Vanligtvis hade jag sagt: "10 matcher, sedan kan han fara..." men nu? Tror inte det är ekonomiskt försvarbart, tyvärr. Blir mycket pengar att ligga ute med, speciellt när vi redan är sårbara.

Tråkigt dock. Var en enormt hajpad lirare och Evertsson var ett "geni" som löste honom - nu framstår han som helt dum i huvudet istället! Har väldigt svårt att se JFK i NHL igen. Knappt HA.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön sep 06, 2020 9:26 pm

Svartvadet skrev:Han är en enigma, minst sagt.

Det är lurigt denna säsongen dock. Vanligtvis hade jag sagt: "10 matcher, sedan kan han fara..." men nu? Tror inte det är ekonomiskt försvarbart, tyvärr. Blir mycket pengar att ligga ute med, speciellt när vi redan är sårbara.

Tråkigt dock. Var en enormt hajpad lirare och Evertsson var ett "geni" som löste honom - nu framstår han som helt dum i huvudet istället! Har väldigt svårt att se JFK i NHL igen. Knappt HA.
Nä, han är ingen toppspelare i HA. Känns helt slut som spelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 07, 2020 10:48 am

Någonting har han ju, annars hade han inte litat NHL-matcher för ett topplag. Dock kommer han inte få ut närheten av sin fulla kapacitet hos oss.
Förra försäsongen dominerade han, men så fort serien drog igång var han som en ny spelare. Tyvärr i negativ bemärkelse.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån sep 07, 2020 12:24 pm

Han saknar schwung och vilja i spelet. Han har aldrig varit någon grävling men mer jävlaranamma har vi rätt att kräva. Han har fin blick för spelet och hittar oväntade passningar, men hockey spelas även utan puck.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån sep 07, 2020 2:14 pm

Varanen skrev:Han saknar schwung och vilja i spelet. Han har aldrig varit någon grävling men mer jävlaranamma har vi rätt att kräva. Han har fin blick för spelet och hittar oväntade passningar, men hockey spelas även utan puck.
Enkelt uttryckt så ser det totalt uddlöst och oinspirerat ut hans spel. För mycket åttor och stora bågar , 90 % alibispel


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av vlk tis sep 08, 2020 2:26 pm, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tis sep 08, 2020 12:57 pm

Rasmussen är och tränar i Vida.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis sep 08, 2020 12:59 pm

MalZon skrev:Rasmussen är och tränar i Vida.
Och han svarar inte när journalister försöker nå honom.
Well, ännu en center som kan åka in med pucken i mål eller passa in den, kan ju inte skada....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis sep 08, 2020 1:25 pm

Rasmussen och hans tjej har Växjö som bas så vitt jag vet. Lär säkert fortsätta vara så i framtiden med.

Hade SHL sagt OK till korttidskontrakt, då hade han givetvis varit med i A-truppen sedan länge.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis sep 08, 2020 6:06 pm

bratsson skrev:
MalZon skrev:Rasmussen är och tränar i Vida.
Och han svarar inte när journalister försöker nå honom.
Well, ännu en center som kan åka in med pucken i mål eller passa in den, kan ju inte skada....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Hade du sagt nej till Rasmussen? Han är kanske precis det som saknades förra säsongen, en tydlig ledare som producerar. Han har allt; storlek (som han använder), spelsinne, målskytte, det får göra ont samt ledaregenskaper. Det är liksom en förstavelser i typ alla lag vi pratar om.

Men nej, han kommer inte landa hos oss. Då hade han inte tränat med J20.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis sep 08, 2020 8:13 pm

Person skrev:
bratsson skrev:
MalZon skrev:Rasmussen är och tränar i Vida.
Och han svarar inte när journalister försöker nå honom.
Well, ännu en center som kan åka in med pucken i mål eller passa in den, kan ju inte skada....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Hade du sagt nej till Rasmussen? Han är kanske precis det som saknades förra säsongen, en tydlig ledare som producerar. Han har allt; storlek (som han använder), spelsinne, målskytte, det får göra ont samt ledaregenskaper. Det är liksom en förstavelser i typ alla lag vi pratar om.

Men nej, han kommer inte landa hos oss. Då hade han inte tränat med J20.
Absolut inte...
Men ta någon annans plats [emoji106]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons sep 09, 2020 10:24 pm

SportExpressen har en rubrik som lyder: "Pekas ut - han blir nästa förbundskapten" - Och så bilder på de båda fulnyllena ANDERSSON och RÖNNBERG samt THE one and only Sam. Självklart ligger artikeln under betalspärr. Någon som har Premium och kan berätta vem som avses?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 11, 2020 2:46 pm

Towen skrev:SportExpressen har en rubrik som lyder: "Pekas ut - han blir nästa förbundskapten" - Och så bilder på de båda fulnyllena ANDERSSON och RÖNNBERG samt THE one and only Sam. Självklart ligger artikeln under betalspärr. Någon som har Premium och kan berätta vem som avses?


Om du går till träningsmatchentråden sida 8 så saxade jag deras ankät där. Stuntade i artikeln som bygger på ankäten så du kan läsa själv tränarnas svar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 14, 2020 6:20 am

Sanny & Svensson sågar Lakers. Jag förstår deras resonemang om att det ser tunt ut bakom förstakedjan, men att sedan går över till DIF och säga att det ser nog bra ut för att inte vara i botten är en skev bild. De säger ”William Eklund och de tuggar på därbakom”... Är det inte precis det som Drury, Lundberg och ungdomskedjan gör hos oss?

Menar inte att sätta upp ett försvarstal, men jag tycker att deras analys visar på deras brist i att kolla på samtliga lag. Spelmässigt har det sett bättre ut, och framförallt så ha vi vunnit många matcher som varit jämna.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån sep 14, 2020 12:11 pm

Sanny är ingen hockeyanalytiker. Han är en känslomänniska ut i fingerspetsarna. Förra säsongen tyckte han LHC såg ut som ett topplag på pappret. Really? Really now? :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 14, 2020 1:04 pm

Och nästan lika snett ute är ju Arlbrant som sätter oss som tvåa.

Efter en snart avklarad försäsong tror jag på följande:

1. Luleå
Otroligt tajt defensivt och har ett grundspel som inget annat lag är nära. Spelare för spelare så finns det bättre lag, men det gjorde det även förra säsongen och då var Luleå dominanta.

2. Färjestad
Brutal forwardssida. Har i ett par år sprutat in mål och inget säger att de inte borde göra det även denna säsong.

3. HV71
Jag tror att de får ihop det denna säsong. För en gång skull ser det bra ut och det utan föredettingar.

4. Frölunda
Stora delar av stommen är kvar (minus Lasch såklart). Kanske inte den bästa backsidan men den mest spännande. Får samtliga ungtuppar ut sin potential så är kan det däremot bli SHL:s bästa backsida.

5. SAIK
Ser bra ut bakom Möller/Lindström. Fler som kan driva igång laget. Seriens bästa målvakt på det.

6. Örebro
Har sett riktigt bra ut under försäsongen. Dock ett orosmoln kring Bromé och Abols. Försvinner båda så är det 67% av förstakedjan som ryker.

7. Lakers
Potentialen finns i många spelare, potential för att vara bäst efter 52 omgångar. Men det är för många om och men för att det ska kunna hända.

8. Rögle
Tappet av Curran och Brithén är större än vad många tror (lite som när Rosén och Persson försvann från oss efter 17:18). Jag tycker att det har sett rätt svajigt ut på försäsongen.

9. Brynäs
Jag tror att Brynäs kan vara riktigt bra om 1-2 säsonger, men det tar nog ett tag innan Andersson har fått sätta sin prägel på laget.

10. Malmö
De kommer precis som förr kunna kriga sig till fler segrar än vad många tror.

11. Djurgården
Har enbart skett försvagningar jämfört med förra säsongen. Blir ett tufft mellanår.

12. Leksand
Målvaktssidan och backsidan sänker detta lag. Offensivt ser det dock bra ut.

13. Linköping
Har inte imponerat på försäsongen (utspelade av HV bl.a.). 4 matcher tillsammans, kommer behöva en del matcher i grundserien för att fortsätta spela ihop laget. Att tappa sin förstaslips en vecka innan premiären är inte heller så kul.

14. Oskarshamn
IKO blir sist, orkar inte argumentera för det.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster