Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån jun 27, 2022 9:09 pm

Det roliga är att hade Evertsson värvat Drury och Gaunce(innan vi visste vad dom gick för) i det här läget så hade vi blivit tokiga.
Evertsson vet så mycket mer än oss och jag har fullt förtroende för honom tills säsongen är slut.

Årets trupp stöp pga skador, sedan är det svårt att trumfa Färkestad med alla återvändare så hade nog ändå inte blivit guld.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån jun 27, 2022 9:55 pm

Hela laget andas tyvärr mellanmjölk just nu. Får rent av lite LHC-vibbar (med skillnaden att vi vunnit tre gånger.)

Att HV skulle brassa på rejält fattade nog alla, de har gett Nubben fri tillgång till kassan för att de ska vara topp-6. Vi är lite mer försiktiga.

Dock är det ju lite "samma sak varje år" med VLHs lagbygge (även om jag nog aldrig varit så pass orolig som inför denna säsong) - Evertsson värvar inte namn. Aldrig gjort och kommer aldrig göra. Han har en vision om hur laget ska de ut, då ska det vara rätt spelare på den platsen. Han kommer nog hitta en bra och en halvdassig (som han tror på) för att sedan addera allt mer under årets gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jun 27, 2022 11:37 pm

Det löser sig nog skall ni se. Det stapplar in något till sist:

-Östeuropé
-Främre korsband
-Två punkter i belastningsregistret
-Mätt och lat

MEN:
-Varit talang
-Kan gå center som vinge
-Tvåvägspjäs
-"Har en uppsida"


Att 'Chief' svamlar lite kring bygget tycker jag inte är konstigt alls. Har man t ex fått korn på en välhängd NHL-back som egentligen är alldeles för bra för SHL, vill du inte out:a dig för HELA hockeyeuropa innan det är påskrivet och klart - och mista mästerskägget till SC Bern i sista minuten (!) Somligt måste få ha sin gång i det tysta även om det svider för oss vanliga dödliga.

Logiken säger väl tyvärr att Kung 'RÖDET' behöver en säsong till att skjuta in sig med sin hockey innan vi blir guldmässiga. Som tur är, så är elitidrotten inte alltid logisk alls - Se t ex på LHC: 20 (tjugo) säsonger i högsta ligan och NOLL (0) guld. Det är lika många som TAIF, Troja och Nybro IF har tillsammans. Och då är ändå bonna'lagens bedrift större - som klarat sin nolla på betydligt lägre budget.. :lol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis jun 28, 2022 12:04 am

Det är änndå märkbart lugnt och stilla både härinne och i media . Som jag ser på läget just nu är det några saker som oroar mig riktigt ordentligt:
1. Hallam är borta. Alla förstår vikten av att ha en bra tränare och Växjö har haft den bäste av allihop , en smått unik tränare sett till hur han utvecklats på tio år och till vad han åstadkåmmit på samma tid. Jönsson är helt oprövad i SHL och ska nu ta över efter Hallam, det kan gå hur som hellst.
2. Målvakterna. Alla förstår hur mycket en bra målvakt betyder, kolla in vad övriga lag har Växjö är nog faktiskt sämst rustade av alla SHL lag på denna position.
3. Spets saknas. Som någon skrev ovan lär det komma Max EN riktigt vass forward , det knips och hålls igen och sedan kommer det bli dom sedvanliga under säsongenvärvningarna .Detta har funkat förr , i alla fall tre gånger , men i år finns det nog inte utrymme att komma igen ifall starten blir svag . Alla lag kommer lasta in hemvändare och andra KHLspelare.

Jag tycker också det luktar mellanmjölk över Växjö , Evertsson måste leverera som bara satan nu på sluttampen. Inte säkert det hjälper änndå med tanke på ny tränare och målvaktssituationen.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis jun 28, 2022 1:10 pm

1. Så är det alltid. Man vet vad man har och är orolig för förändring. Hur bra Hallam än var så var det dags för ombyte. Både för honom och oss. Coach Jörgen kan enormt mycket hockey. Stabiliteten står våra ass för.

2. Vad det gäller målvakterna så tycker jag du underskattar våra keepers. Larmi kanske var för aktiv i vissa situationer, men det är dags för utveckling av saltstod-stilen. Källman var precis vad jag söker hos nästa trendsetters. Med en bättre och tryggare backbesättning, bättre SH (den var USEL förra säsongen), och lite aktivare försvar i egen zon så kommer våra målvakter klara sig finfint.

3. Ja, det saknas forwardsspets. Men det är det vi letar efter. Och vi saknar inte helt konstruktivitet. Det jag skulle vilja se, så som flera andra uttryck på forumet, är en stor forward med målsinne och rakt spel. Vi behöver inte fler sköna lirare med känsliga handleder.

Vi tycker ALLTID laget är mellanmjölk preseason. En nyckel vi har pratat om, men kan vara avgörande, för nästa säsong är den sista backen. Vi behöver PONDUS. Jag är så extrem att jag till och med tycker att vi ska prioritera den positionen, om det är nödvändigt, före anfallarna.

I övrigt hoppas jag coach Jörgen inför ett mer internationellt spel där man stressar motståndarna till misstag i alla zoner på isen. Ok att backa hem ibland och styra motståndet, men vi gjorde det för ofta förra säsongen. Och passiviteten i egen zon, särskilt i SH, var inte bra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis jun 28, 2022 5:10 pm

Ja jag skrev längre opp i tråden att det behövs både en Drury och en Abols framåt . Bakåt behövs en granitklump typ Melart .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jun 28, 2022 8:06 pm

"Har en uppsida" - vad betyder det ens på hockeyspråk?? Är det sportchefs-kod för: "Måtte den här andrasorteringen vara bättre än vad 'statsen' visar för annars går det här åt helve*e!%#!"?

Våra värvningar påstås alltid ha en uppsida. Finns det pjäser med "en nersida"? Vad är det?? Brutala övergrepp på spelare i egen zon? - I så fall kanske det är precis det vi behöver. En städare runt egen kasse som tar sitt jobb på alldeles för stort allvar.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons jun 29, 2022 3:22 pm

Enligt Växjö Lakers absoluta överhuvud målvaktstränare Henrik Evertsson så ska truppen kompletteras med tre spelare till. Målvaktssidan är till grunden lagd och står sig tydligen stabil enligt målvaktstränaren.

Det som ska in måste ju vara absoluta topptoppen på sina positioner för att Växjö ska vara med på övre halvan av tabellen. Kollar man på laguppställningen som den ser ut nu så är det ju inte så att man drar på smilbanden direkt. Jag vet inte vilken lupp (förutom tips från spelare som är i laget…) Högsta hönset använder sig av men jag tror ju inte att offensivt produktiva snipers och defensiva granitblock står på rad för att få äran att representera Växjö Lakers.

Från Svenska Mästare till sur jävla mellanmjölk på en säsong - igen. Det är en bedrift i sig ta mig fan.

Leverera!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons jun 29, 2022 5:03 pm

Jönsson yttrade en del intressant i livechatten idag. Som han ser det idag tänker han som centrar Kossila, Kellman, Rosén och Josefsson.
Han wingade fram en förstakedja med
Rieder-Kossila-Blichfeld. Intressant hur det formeras därefter. Kanske något i stil med:

X-Kellman-X
Glenn-Rosén-Stjernan
Nilsson-Josefsson-Lundberg
Hugo/Ågren

PP1 ser han Joel, Rosén, Kossila, Kellman och Blichfeld forma enheten.

Han sa även att han vill spela med ett snabbare omställningsspel och aggressivare press i försvaret.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jun 29, 2022 6:41 pm

Person skrev:Jönsson yttrade en del intressant i livechatten idag. Som han ser det idag tänker han som centrar Kossila, Kellman, Rosén och Josefsson.
Han wingade fram en förstakedja med
Rieder-Kossila-Blichfeld. Intressant hur det formeras därefter. Kanske något i stil med:

X-Kellman-X
Glenn-Rosén-Stjernan
Nilsson-Josefsson-Lundberg
Hugo/Ågren

PP1 ser han Joel, Rosén, Kossila, Kellman och Blichfeld forma enheten.

Han sa även att han vill spela med ett snabbare omställningsspel och aggressivare press i försvaret.


Mellanmjölken ser bra ut. Klart övre halavan. Sedan tror inte jag kossila klarar att överglänsa en Kellman som var riktigt bra i slutet av förra säsongen.

Nilsson, Josefsson tror jag kommer få det jobbigt. Sa Coach J något om nyförvärv?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons jun 29, 2022 7:11 pm

Ser mer Kossila som tredjecenter!

Tror RR och Kjellman kommer att flankeras av Rieder och 3 andra när det drar ihop sig (2 innan säsongsstart)

Jag räknar med 2 potentiella poängligevinnare innan start!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons jun 29, 2022 8:20 pm

Jörgen svarar: Vi ska sätta oss ned och diskutera målsättning med truppen i augusti.

Målsättningen varje sässong trodde jag var Guld , har man börjat vackla ?
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jun 29, 2022 8:36 pm

Dysterqvist skrev:Jörgen svarar: Vi ska sätta oss ned och diskutera målsättning med truppen i augusti.

Målsättningen varje sässong trodde jag var Guld , har man börjat vackla ?


Truppen har alltid satt upp delmål för serien. Inget nytt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons jun 29, 2022 9:44 pm

Han säger även att de ska vara med och utmana om guldet, så slutmålet är redan satt.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 30, 2022 2:38 am

Det verkar som om vi tänkt oss en centeruppställning med RR och Kossila som 1-2, Kellman som stark 3:a (precis den roll Lajunen och Fröberg hade). Urstark centerbesättning i mitt tycke och helt rätt tänkt av lagledningen. Det har visat sig vara ett vinnande koncept att ha en 3:a som får motståndarna till tårar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor jun 30, 2022 6:46 am

Saxat fr Elite Prospect ang KOSSILA:

"Strong finesse forward that makes the players around him perform better. Exhibits excellent mobility and natural skating ability. Proficient puck skills and puck control at high speed. Great work ethic and can play up and down the lineup in multiple roles. Excels in an offensive role, however, and has all of the tools to produce." [EP]

Låter onekligen som att vi studsat på ett guldtroll här.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor jun 30, 2022 11:57 am

Nu tror jag Växjö har bra koll på Kossila pga att Jönsson sett honom i Schweitz , men såna där om dömen ska man nog ta med en nypa salt ,verkar vara skrivna av egna agenten ibland känns det som.
Julius Junttilla den finske smörkniven i stället för spjutet , hade väll ett lika bra omnämnande tror jag .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 30, 2022 1:14 pm

Kossila är klart bättre än Junttila. Den sistnämnde har inte ens en beskrivning på EP. :lol:

Självklart är beskrivningarna på EP bara en persons uppfattning. Dessutom vet man inte när det är skrivet. Problemet med Junttila vara att han var flegmatisk. Hoppas, och tror, Kossila är mer intensiv till spelstilen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre jul 01, 2022 10:46 pm

Vill inte göra skäl för mitt nick name men jag tippar på en forward till,ingen superstjärna utan en hygglig halvskarp kille. Backbjässe blir det ingen , Koivisto är tillbaks i augusti förhoppnings vis, han fixar biffen bakåt och stålar sparas , win-win. Racet om guldet är redan kört , det vet antagligen Växjös värvningsansvariga vid det här laget .
Vi sätter ett mål i augusti : plats 6-10
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jul 02, 2022 5:34 am

Dysterqvist skrev:Vill inte göra skäl för mitt nick name men jag tippar på en forward till,ingen superstjärna utan en hygglig halvskarp kille. Backbjässe blir det ingen , Koivisto är tillbaks i augusti förhoppnings vis, han fixar biffen bakåt och stålar sparas , win-win. Racet om guldet är redan kört , det vet antagligen Växjös värvningsansvariga vid det här laget .
Vi sätter ett mål i augusti : plats 6-10
Nä, så blir det inte. Då tappar vi för mycket åskådare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör jul 02, 2022 2:47 pm

Jag är inte helt pessimist än. Allt handlar om vad som kommer in innan seriestart. Är det vad alla här inne önskar och vad Evertsson gått ut med, 2 poängstarka forwards samt stabil defensiv back, så ser det bra ut. Det jag är orolig för är målvaktssidan men samtidigt fick de under förra året agera bakom ett svajigt försvar, egentligen alla tre.

Det jag läst mig till är att det kommer finnas en hel del klass ute på marknaden både under juli och senare. Man får inte gambla och sitta och vänta in hösten med tanken att någon fin pjäs kommer stå där utan kontrakt. Däremot finns det fortfarande tid i dagsläget för att få in högsta europeiska kvalitet.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 03, 2022 1:27 pm

Vem är på ingång?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön jul 03, 2022 6:11 pm

Varför tror du någon är på ingång just nu?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jul 03, 2022 6:30 pm

Jimmy RAY som snörat på sig grillorna till sist..? Vi får en pjäs som garanterat kommer bjuda på det aviga, oväntade och publikfriande - En slutspelsjoker 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 04, 2022 9:11 am

Vi skulle behöva någon med Jimmy Rays SWAG. 8)
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån jul 04, 2022 4:12 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vem är på ingång?

Kronofogden? :dontknow:
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 04, 2022 6:27 pm

Det var dystert. Tålamod är en dygd. Även om varje dag känns som en evighet under silly-tider.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 04, 2022 8:05 pm

Varanen skrev:Varför tror du någon är på ingång just nu?


Det vore det rimliga att ta in en spelare till inför säsongen. De andra två kan vänta om vi antar att Koivisto kan spela.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 04, 2022 8:25 pm

Hehe...ok. Jag har följt Silly sedan 1982-83 (TPS i Finland). En del har givetvis ändrat sig, men inte fundamenten. Klubbar + spelare söker just nu varandra. Kärlek kan inte tvingas fram. Vi har behov som måste matchas med rätt spelares behov. När vi hittar ömsesidig "tillfredställelse" kommer nästa säsongs projektgrupp fyllas på.

Inget onormalt en normal säsong så här långt. Och tar vi hänsyn till kriget i Ukraina så är det verkligen inget konstigt med att vissa dröjer med att skriva på. Lagledningen verkar vara tydliga med vad vi behöver, och jag är beredd att vänta på rätt spelare till rätt position.

Skulle katastrofen vara här, dvs vi har inga pengar (som Dysterqvist antydde), eller att alla hatar VLH eftersom de i grund och botten är taifare, så klarar vi av att tävla i ligan med den trupp vi har (inklusive junisar).

Nu tror jag vi kommer ha en trupp som kan mer än tävla när säsongen börjar. Alltså att vi inte är färdigvärvade.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jul 04, 2022 10:53 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Varanen skrev:Varför tror du någon är på ingång just nu?


Det vore det rimliga att ta in en spelare till inför säsongen. De andra två kan vänta om vi antar att Koivisto kan spela.
Nej, de andra två kan definitivt inte vänta. Dels saknar vi spets framåt, dels tyngd bakåt och sen är truppen för tunn. 3 toppspelare måste in innan start som Evertssons lovat också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 04, 2022 11:13 pm

Med en spelare måste in tänker jag på antal spelare.
13 Forwards
7 Backar + 1 junior
2 målvakter.

Då kan laget anses komplett och börja spela träningsmatcher och övriga kan ansluta nu eller sedan.
Tyngd på backen kan vara intressant och viktigt men beror ju på om laget blir bakåtlutande.

Jörgen pratade ju om en förstafemma med befintliga spelare så att den där riktiga stjärnglansen som du förväntar tror jag kommer utebli. Hoppas jag har fel.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 05, 2022 8:13 am

StenhårtSlagskott skrev:Med en spelare måste in tänker jag på antal spelare.
13 Forwards
7 Backar + 1 junior
2 målvakter.

Då kan laget anses komplett och börja spela träningsmatcher och övriga kan ansluta nu eller sedan.
Tyngd på backen kan vara intressant och viktigt men beror ju på om laget blir bakåtlutande.

Jörgen pratade ju om en förstafemma med befintliga spelare så att den där riktiga stjärnglansen som du förväntar tror jag kommer utebli. Hoppas jag har fel.
Nja, han fick en fråga om hur han ser en förstafemma med de spelare som just nu finns att tillgå. Och även om frågan inte var formulerad på det sättet kan han inte säga något annat.
Evertsson säger själv att det ska in spelare som producerar vilket då få antas vara toppspelare.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis jul 05, 2022 10:10 am

När intervjuen med Evertsson gjordes var fortfarande inte Blichfeldt pressenterad , utan det var SMP reportern som antog att det skulle in två forwards till förutom dansken . Evertsson sa väl aldrig själlv att tre forwards och en back till ska in . Jag tror mer på dansken var en av spelarna ”med produktion i sig” som Evertsdon pratade om. I så fall kommer bara en anfallare till. Evertsson sa även att det kommer hinna bli juli innan det är klart.Med det uttalandet har han ryggen fri så att säga, kan hinna bli både november och december med innan den sista forwarden kommer .
Backen ska vara defensivt lagd , här tror jag fortfarande på min teori man tesstar om Koivisto håller innan det värvas en ersättare.
Glad sommar !
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jul 05, 2022 11:03 am

Dysterqvist skrev:När intervjuen med Evertsson gjordes var fortfarande inte Blichfeldt pressenterad , utan det var SMP reportern som antog att det skulle in två forwards till förutom dansken . Evertsson sa väl aldrig själlv att tre forwards och en back till ska in . Jag tror mer på dansken var en av spelarna ”med produktion i sig” som Evertsdon pratade om. I så fall kommer bara en anfallare till. Evertsson sa även att det kommer hinna bli juli innan det är klart.Med det uttalandet har han ryggen fri så att säga, kan hinna bli både november och december med innan den sista forwarden kommer .
Backen ska vara defensivt lagd , här tror jag fortfarande på min teori man tesstar om Koivisto håller innan det värvas en ersättare.
Glad sommar !
Vi skulle ha en lite bredare trupp i år vis av erfarenheter från tidigare är. 14 forwards är inte en bredare trupp


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis jul 05, 2022 12:06 pm

Fast så lät det inför förra säsongen också,då skulle det vara en bred trupp på grund av CHL mm. Gick sådär med det .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster