Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör maj 18, 2019 12:25 am

Kenpa skrev:
Person skrev:
Kenpa skrev:Visst för att Wennerholm inte är någon bra journalist men tänk på att han har ett jobb att göra, en chef som flåsar han i nacken och kräver nytt material konstant. Med tanke på att vi är i en off-season SHL-mässigt sett så får man nog ha överseende med undermåliga artiklar. Även om jag avskyr Aftonbladet mer än pesten så behöver de behålla sina läsare för att kunna gå runt och han behöver lik som oss andra behöva sätta mat på bordet.

Självklart är det så att chefen flåsar i nacken, men hur kommer det sig att det alltid är Wennerholm som inte kan skriva en krönika som inte är självklar i analysen eller försöker sig på omöjliga uppdrag. I höstas när HV gick dåligt var se en krisklubb. 7 omgångar senare när de varit mest framgångsrika under den perioden var de guldfavoriter... Journalistik handlar om att locka läsare, men främst att upplysa om sådant som kan ses som expertiskunskap. Wennerholm har iaf aldrig skrivit något som fått mig att lära mig något nytt eller tänka ur ett nytt perspektiv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Om du sammanställer 100 journalisters åsikter om vilka som skulle gå till stanley cup final när säsongen skulle sammanfattas. Hur många då hade Tampa bay i final? Säkert 95-100st. Gick sådär. Poängen är att hockey är en väldigt svårtippad sport och vad som helst kan hända. Och tacka gudarna för det :-)

Jag har inte sagt något om att hockeyn inte är svårtippad. Det är kanske därför resten av journalistkåren låter bli att tippa SHL 19/20 i början av maj.
Sedan att du använder Tampa som exempel blir också fel, hela denna säsong av NHL är unik. Det är till exempel första gången alla divisionsvinnare ryker i förstarundan (inte bara sett till NHL utan all amerikansk proffsidrotts historia).

Jag förstår inte varför du försvarar Wennerholm. Det är ju känt att han är en urusel skribent och journalist. Tyvärr är det ju det som säljer...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör maj 18, 2019 11:14 am

Nä, Wennerholm försöker säkert bara sköta sitt jobb... Men han är riktigt dålig på det han gör (borde göra)!

Det är väl helt ok, tom lite kul, att tippa utifrån förutsättningarna som gäller just för stunden off season, men han har ju aldrig någonsin lyckats skriva någonting vettigt över huvud taget!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » lör maj 18, 2019 5:53 pm

Person skrev:
Kenpa skrev:
Person skrev:[quote="Kenpa"]Visst för att Wennerholm inte är någon bra journalist men tänk på att han har ett jobb att göra, en chef som flåsar han i nacken och kräver nytt material konstant. Med tanke på att vi är i en off-season SHL-mässigt sett så får man nog ha överseende med undermåliga artiklar. Även om jag avskyr Aftonbladet mer än pesten så behöver de behålla sina läsare för att kunna gå runt och han behöver lik som oss andra behöva sätta mat på bordet.

Självklart är det så att chefen flåsar i nacken, men hur kommer det sig att det alltid är Wennerholm som inte kan skriva en krönika som inte är självklar i analysen eller försöker sig på omöjliga uppdrag. I höstas när HV gick dåligt var se en krisklubb. 7 omgångar senare när de varit mest framgångsrika under den perioden var de guldfavoriter... Journalistik handlar om att locka läsare, men främst att upplysa om sådant som kan ses som expertiskunskap. Wennerholm har iaf aldrig skrivit något som fått mig att lära mig något nytt eller tänka ur ett nytt perspektiv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Om du sammanställer 100 journalisters åsikter om vilka som skulle gå till stanley cup final när säsongen skulle sammanfattas. Hur många då hade Tampa bay i final? Säkert 95-100st. Gick sådär. Poängen är att hockey är en väldigt svårtippad sport och vad som helst kan hända. Och tacka gudarna för det :-)

Jag har inte sagt något om att hockeyn inte är svårtippad. Det är kanske därför resten av journalistkåren låter bli att tippa SHL 19/20 i början av maj.
Sedan att du använder Tampa som exempel blir också fel, hela denna säsong av NHL är unik. Det är till exempel första gången alla divisionsvinnare ryker i förstarundan (inte bara sett till NHL utan all amerikansk proffsidrotts historia).

Jag förstår inte varför du försvarar Wennerholm. Det är ju känt att han är en urusel skribent och journalist. Tyvärr är det ju det som säljer...


Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]

Varför blir det fel när jag använder Tampa? Jag gör bara en poäng i att det är svårtippat i hockey. Sen sa jag att han var en dålig journalist och jobbar för en avskyvärd blaska så i vilket universum det betyder att jag försvarar honom får du förtydliga för mig isf..
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör maj 18, 2019 6:02 pm

Skicka PM till varandra för i helvete!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör maj 18, 2019 7:05 pm

Och andra sidan så har han ju ganska så rätt med att lägga oss på en 11 plats. Den truppen vi har nu skrämmer inte många lag. Kommer ihåg inför förra och för förra säsongen så hade vi det bästa målvaksparet i hela serien enligt många experter men det har vi inte heller nu längre. Ja vi har en väldigt ung och hungrig trupp nu och vi har många som MÅSTE ta nästa steg i sin utveckling. Gör alla det så kan det bli riktigt bra. MEN gör dom inte det så lär det nog bli en 10:e-14:e plats. Och helt ärligt? Vågar vi chansa? Visst att vi lyckades med Joel Persson men vi misslyckades totalt med Ortega och Juntilla. Så jag känner mig inte helt säker med att chansa på det som vi just nu har.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 18, 2019 7:13 pm

Ingen tror att detta är den färdiga truppen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör maj 18, 2019 8:11 pm

...PUNKT SLUT!!! :lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör maj 18, 2019 9:28 pm

Tre spetsspelare till kommer inte göra någon större skillnad, tror tyvärr Wennerholms profetia kommer stämma rätt väl med verkligheten.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 18, 2019 10:20 pm

Allt är relativt. Tycker inte exempelvis MIF ser bättre ut. Finns flera andra som inte heller gör det. Vi kommer vara minst en placering bättre nästa säsong. Detta säger jag innan de sista förvärven. Topp6 är en realistisk målsättning.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön maj 19, 2019 8:42 am

Vi ser olika på’t Varanen. Malmö har inget sexigt lag, men dom har ändå spelare som t ex. Händemark, Sylvegård, Storm och Komarek. Vi har .... Horak :oops: . Men visst, vi ska ha in några namn till samtidigt som Malmös trupp känns nästintill klar.

Frölunda, Färjestad, Luleå, Djurgården och Skellefteå känns givna före oss, igen. Sen tycker jag att Rögle och Brynäs har nåt riktigt intressant på gång, dom lär också hamna före oss. Tror det blir VLH, Malmö HV, Örebro och Linköping som stångas om platserna 8-11. Möjligen att Leksand kan spränga sig in där. IKO lär få det tufft i vinter, dom kvalar igen framåt vårkanten.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » sön maj 19, 2019 9:48 am

Kloker skrev:Skicka PM till varandra för i helvete!


Är inte hela poängen med forum att replikera på varandras inlägg? ;)
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön maj 19, 2019 9:55 am

Klart du ska replikera, men finns lite oskrivna regler för att det ska vara ett läsbart Forum. Är det en dialog -> PM. Är det ett svar till den senaste som skrev -> använd INTE "citat"-funktionen. Skriv bara namnet till den du adresserar. Annars blir det långa inlägg med samma innehåll om och om, och om igen.

On Topic: Någon mer som hört att Evertsson är med Hallam på VM? Fiskelinan över Atlanten kanske brast...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön maj 19, 2019 11:38 am

Jag skulle vilja veta hur "tänket" går hos lagledningen. Vilka positioner behöver stärkas, och i så fall, ungefär med vilken kaliber? Vad gör vi för att undvika förra säsongens lunkande som ju började direkt med förlust mot några fulla nordirländare? Varför tappade vi i slutet på matcherna? Tar HELA ledningen ansvar för en lyckad preseason?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön maj 19, 2019 1:58 pm

Har hört att Växjö hade en forward på kroken i slutet av förra veckan. Men de har inte presenterat något så får väl se om det blir den här veckan eller att det sprack eller förhandling fortfarande pågår.

Har inte hört att evertsson är på VM men skulle inte förvåna mig.

Angående att tippa serien nu. Spelar ingen roll om du tippar nu, när lagen en är klara, spelat 10 omgångar eller 40 omgångar. Det är ett tips och det enda du vet är att det inte är sanningen och att det är är fel så ser absolut ingen anledning att inte tippa serien nu om man vill det.

VLH bygger för guld. Det är mitt tips!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4861
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön maj 19, 2019 10:35 pm

Jag tror inte att VLH bygger för guld nästa säsong utan för framtida guld med en ung lovande trupp. Ska bli väldigt intressant att se hur Evertsson tänker göra med Junior VMs första målvakt nästa säsong? Pratar alltså om Jesper Eliasson. Kommer Evertsson ge honom ett A-lags kontrakt?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » mån maj 20, 2019 12:35 pm

Börjar bli den tröttaste sillyn någonsin. Alla andra lag hittar spelare men tydligen inte Växjö. De fyller på med juniorer istället..0
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån maj 20, 2019 12:40 pm

Ja, trist att en seg säsong följs av en seg silly. Tålamodsprövande.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån maj 20, 2019 2:29 pm

Vi ska ha med oss att vi åkte ut tidigt och har haft gott om tid på oss.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » mån maj 20, 2019 2:53 pm

Svartvadet: Den spelare du nämner som Lakers rycker i, det är inte en viss spelare från Ryssland och KHL?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån maj 20, 2019 3:02 pm

Pavel Datsuyk är den bästa spelaren jag sett. Landar vi detta är det legendariskt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » mån maj 20, 2019 3:04 pm

Varanen skrev:Pavel Datsuyk är den bästa spelaren jag sett. Landar vi detta är det legendariskt.


Tyvärr inte det namnet jag hört :(
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån maj 20, 2019 3:26 pm

Förra säsongen var ett gigantiskt misslyckande. Allt ifrån värvningar, CHL och SHL. Det var bajs! Högst ansvarig för detta är Höneröven. Denna säsongen så slipper vi CHL (tack och lov...) - har haft massor med tid på oss för att bygga ett Guldlag men lagbygget ser ändå lika jävla halt och chansartat ut igen. Varför snålas det på sekinerna? Varumärket VLH ska väl förknippas med topplaget i SHL? Jag vet att det är ett fåtal platser till som ska in men om man ser till de som ha lämnat och de som har tillkommit så slår man ju inte ballarna i taket direkt. Sponsorer, styrelsemedlemmar, ANDERS ÖMAN knyter dom bara näven i fickan medan Höneröven raljerar och rekryterar resterna på marknaden?

Varje återstående spelare som Höneröven presenterar framöver MÅSTE vara hockeykvalité. Och när han gör det så ska det inte jubelvoltas och slickas Hönerumapa eftersom att det är hans förbannade skyldighet och uppgift att leverera!

Mig veterligen så har jag aldrig sett en klubb på denna nivån som accepterar att två viktiga heltidstjänster som Verkställande direktör och Sportchef anammas av samma person. Bara där osar det bränd Höneröv med storhetsvansinne....

Upp till bevis!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån maj 20, 2019 3:36 pm

Folk får tycka vad dom vill men jag tycker iaf att det är riktigt tråkigt av en sportchef som Evertsson att inte kunna ytra sig om ett enda skit till oss supportrar som år efter år betalar massor av pengar för att se laget och heja fram dom. Visa lite respekt. Fattar inte varför han inte kan gå ut med hur hans tankar går eller hur många till som ska in i truppen. Andra sportchefer går till och med ut i media och visar vad man letar efter och vad man vill ha in. Men Evertsson gör inte ett skit. Som sagt folk får tycka vad dom vill men jag tycker att det är ett hån mot oss/vi som följer laget 52 veckor om året.
Sen tror jag det oxå är så att vi inte har landat något på länge för att Evertsson har fått många NEJ och som valt ett annat lag istället.
Jag tror inte vi är så extremt eftertraktade längre som många tror.
Jag lovar att han var med på både Martinsson och Johansson men bägge valde Hv71 istället.
Och sen hoppas jag verkligen inte att Evertsson värvar in några chansspelare som han TROR är bra. Dom SKA vara riktigt bra från det att första pucken släpps i Vida.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » mån maj 20, 2019 3:44 pm

Stupet skrev:Folk får tycka vad dom vill men jag tycker iaf att det är riktigt tråkigt av en sportchef som Evertsson att inte kunna ytra sig om ett enda skit till oss supportrar som år efter år betalar massor av pengar för att se laget och heja fram dom. Visa lite respekt. Fattar inte varför han inte kan gå ut med hur hans tankar går eller hur många till som ska in i truppen. Andra sportchefer går till och med ut i media och visar vad man letar efter och vad man vill ha in. Men Evertsson gör inte ett skit. Som sagt folk får tycka vad dom vill men jag tycker att det är ett hån mot oss/vi som följer laget 52 veckor om året.
Sen tror jag det oxå är så att vi inte har landat något på länge för att Evertsson har fått många NEJ och som valt ett annat lag istället.
Jag tror inte vi är så extremt eftertraktade längre som många tror.
Jag lovar att han var med på både Martinsson och Johansson men bägge valde Hv71 istället.
Och sen hoppas jag verkligen inte att Evertsson värvar in några chansspelare som han TROR är bra. Dom SKA vara riktigt bra från det att första pucken släpps i Vida.


Håller helt med dig. Väldigt dålig kommunikation från Lakers tyvärr.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån maj 20, 2019 3:51 pm

Det har alltid varit lakers svaghet, info till supportrar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » mån maj 20, 2019 4:14 pm

Kan bara hålla med, informationen till oss supportrar är obefintlig, blir ju inget snack om hockeyn i stan när det är såhär tyst. Det hade garanterat sålts mer säsongskort om det pratats lite mer.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån maj 20, 2019 4:21 pm

Uppdateringar från VLH till dyrt betalande supporters är under all kritik och det har jag påpekat vi otaliga tillfällen. Ingen nyhet - snarare en skymflig följetong. Man kan tycka att efter skitsäsongen som var så skulle det ligga i VLH's yttersta intresse att verkligen hajpa upp pulsen kring lagbygget och visa musklerna och ett jävlaranamma. Att VLH menar allvar! En ny dyr jumbotron blir lagom...

Tydligen så verkar det vara en En-mans-show inom VLH och denne dikterar villkoren. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån maj 20, 2019 4:43 pm

Jag vill också ha en lina med Dr Sheldon COOPER, Sir Isac NEWTON och Påven FRANCISKUS. Kompletterade av Neil ARMSTRONG och Jurij GAGARIN på backen, och eventuellt en ny målvakt i Farao RAMSES II av Stor-Egypten i kassen längst bak.

När vi tittar på roostern ser vi betesmark för Arlas mjölkkor i alla riktningar och över hela horisonten. En steroidstinn men ensamt kreatur i en Belgian Blue (HORAK) bryter mönstret i ängsmarkens grönska och gula förgät-mig-ej-blommor (storhetstiden?).
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån maj 20, 2019 4:51 pm

MEN - Betänk att våra dystopiska profetior över kommande säsong utgår från att alla ungtuppar håller en förväntad MINIMINIVÅ. Men tänk om det här är en tuppar i en hönsgård som faktiskt VÄRPER? Flickorna har en enorm potential. Linus NÄSSÉN kanske gör en resa PERSSON light och Marcus DAVIDSSON blir centern på ALLAS läppar i serien i år? Så glödhet att DIF:s forum kokar av ilska och kräver att Joakim ERICSSON rullas i tjära och fjädrar?
Samtidigt som VI påminner dem om att det är ändå bara VÅR sportchef som värper.. :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » mån maj 20, 2019 5:06 pm

Jag saknar hajpen, glöden, passionen. Allting bara lunkar på i nån sorts grå vardag, förra säsongens spel tycks ha satt sig i väggarna på Vida. VLH-popcornen har slutat poppa verkar det som, när t o m en klubb som Rögle känns fräschare är nåt rejält snett.
Blir det t ex. något nytt matchställ? Nä, naturligtvis inte. T o m kulturlagen inser vikten av att ändra och förnya sig, en sån enkel förändring som matchstället hade varit perfekt att leverera till svältfödda fans under sommarmånaderna. Det hade även varit en markering efter skräpet i fjol, ett avstamp mot något nytt. Men icke :|

The View, ny jumbotron mm. Visst görs det saker för att öka draget kring hockeyn, men jag upplever det ändå som en lätt avslagen känsla i det mesta som görs och kommuniceras ut.

Jag tror inte längre på några större värvningsbomber; VLH:s marknadsvärde har devalverats på drygt ett år, det kommer 2-3 st hyggliga spelare som ska försöka krydda upp denna tunna soppa. Möjligtvis finns där ett par rejäla chansningar; spelare som varit bra förr men som nu har en formkurva eller skadehistorik som känns tveksam.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån maj 20, 2019 5:34 pm

Evertsson kommer uttala sig som han brukar:

"Det kan bli två, det kan bli fem. Det handlar om att vi hittar rätt spelare"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån maj 20, 2019 5:59 pm

Precis. Samma mantra hela tiden. För mig är det en gåta att ingen slår näven i bordet och ryter till. Dagisnivå på styrelsen? Nått tokigt är det.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån maj 20, 2019 6:22 pm

Vad ska han säga då? Det är ju inte han som bestämmer vilka spelare som kan finnas tillgängliga framöver och som bestämmer vad spelarna vill?

Men visst. De kunde gott utökat avstämningen till 6 avsnitt istället för fyra.

Kanske även köra lite med hallam när han grillar och pimplar öl i sandsbro. Han vill kanske snacka lite mer hockey än evertsson.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4861
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis maj 21, 2019 9:30 am

Det ska in 4 forwards och 2 backar i truppen till om jag räknar rätt. Jag tror vi börjar med 8 backar och 15 forwards.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis maj 21, 2019 9:49 am

vlk skrev:Det ska in 4 forwards och 2 backar i truppen till om jag räknar rätt. Jag tror vi börjar med 8 backar och 15 forwards.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Det tror jag med!

Sen tror jag att x av de junisar/oprövade kort som inte kliver fram i höst kommer att uppgraderas!

Jag tror INTE att E håller på att rusta för negativt kval!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster