Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons feb 12, 2020 9:26 pm

venomizer skrev:Jag håller med dig Towen, och det är ju inte så att de misslyckade värvningarna inte ha sparkats. Antingen under eller efter säsongen. Ett år till känns givet. Både Evert och Hallam är väldigt självkritiska och vill alltid göra bättre, sen säger dom kanske inte det i direkt anslutning till matcherna men i längre intervjuer tycker jag det märks tydligt.


Har de misslyckade värvningarna sparkats? Då följer vi två olika lag måste jag säga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons feb 12, 2020 10:00 pm

Lakers slim 20/21

Lägg pengarna på 2xRosén

Forwards

JFK - R Rosén - (ny transa)
Shinnimin - Davidsson - (Paulsson)
Karlström - (Holmberg) - (Lundberg)
Nilsson - Josen - Junior

Extra
Sylvegård

Backar

C Rosén - (Lundgren)
Melart - Koivisto
Erixon - Nässen

Extra
PA - Junior

Målvakter

Källgren - Eliasson (Går det att köra så orutinerat? Varför inte?)

Inom parenteser förlängningar som jag gärna ser i dagsläget. Efter att ha löst de dyra kontrakten finns det mindre flis men kanske en större glöd. JFK är den som skulle kunna växla ut av de "misslyckade", hans problem är inte att vara slut. Rosén har fått igång spelare förr och gör det igen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1279
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » tor feb 13, 2020 12:09 am

vlk skrev:
venomizer skrev:Jag håller med dig Towen, och det är ju inte så att de misslyckade värvningarna inte ha sparkats. Antingen under eller efter säsongen. Ett år till känns givet. Både Evert och Hallam är väldigt självkritiska och vill alltid göra bättre, sen säger dom kanske inte det i direkt anslutning till matcherna men i längre intervjuer tycker jag det märks tydligt.


Har de misslyckade värvningarna sparkats? Då följer vi två olika lag måste jag säga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Jag ser varken bodie, burström för att nämna de jag kom att tänka på direkt. Om du läser en gång till så förstår du att jag inte bara syftade på denna säsongen, även om man gjort åtgärder även detta år.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 568
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor feb 13, 2020 12:34 am

venomizer skrev:
vlk skrev:
venomizer skrev:Jag håller med dig Towen, och det är ju inte så att de misslyckade värvningarna inte ha sparkats. Antingen under eller efter säsongen. Ett år till känns givet. Både Evert och Hallam är väldigt självkritiska och vill alltid göra bättre, sen säger dom kanske inte det i direkt anslutning till matcherna men i längre intervjuer tycker jag det märks tydligt.


Har de misslyckade värvningarna sparkats? Då följer vi två olika lag måste jag säga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Jag ser varken bodie, burström för att nämna de jag kom att tänka på direkt. Om du läser en gång till så förstår du att jag inte bara syftade på denna säsongen, även om man gjort åtgärder även detta år.


Förstår, blir spännande att se vad som sker efter denna säsong.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor feb 13, 2020 4:06 pm

Nässén lånas ut till Modo. En spelare jag gärna sett med mer istid under säsongen, en av få spelskickliga backar och som är gjord för dagens hockey.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1827
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor feb 13, 2020 5:13 pm

Blir inte speciellt förvånad.
Våra ledare tror mer på avdankade föredetingar som Gynge, Pettersson, Micfliker och Lundgren än på unga hungriga spelare.
Djurgården borta idag. Skulle gissa på en 4-7 mål för 08:orna och 0-1 mål för oss.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1929
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor feb 13, 2020 10:58 pm

För att understryka hur dåliga vi är i specialteams och i spel 6 vs 5 så har vi i spelformen 5v5 alltså + 7. Låt oss spela i 5v5 så hade vi kanske plockat något poäng ibland. Men det vill vi givetvis inte så vi fortsätter att ta onödiga utvisningar för att spela i en spelform som vi för 5 år sedan vann SM-guld på och numer använder för att dra konstformen defensivt arbete i smutsen
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1279
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor feb 13, 2020 11:21 pm

Om om vi inte når Play-in, och med det här laget.....
Hur många miljoner kommer vi gå minus då? ,[emoji848]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3863
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre feb 14, 2020 12:22 pm

Deadline Day!!
Någon som tror att Evertsson plockar in något mer innan fönstret stänger?
Spelarmarknaden är tom på överbetalda föredetingar och då blir det inget nytt.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1929
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre feb 14, 2020 1:54 pm

Primeau skrev:Skulle det visa sig att fyra forwards saknas tycker jag Evert Hall ska fråga Västervik om att få låna Darren Nowick och/eller Rob Bordson. Västervik ligger och skumpar i ingenmansland, lär inte gå till playoff och inte heller kvala neråt.


Jag kör en Varanen och citerar mig själv :)
Nowick nu klar för Skellefteå, Bordson ryktas också gå till SHL under dagen. Synd, två vassa transor en timmes bilfärd bort, båda hade nog kunnat få fart på dödköttet i Växjö. Men det finns ju inga spelare lediga enligt Evertssons, förutom Lundgren då...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » fre feb 14, 2020 4:08 pm

Varför kasta pengar på en skitsäsong? Om lakers var ert företag, hade ni då tömt det på pengar när resultaten är som det är? Känns som att man gjort så många försök som är rimligt, tyvärr gick det sådär. Men att fortsätta gödsla hade åtminstone inte jag gjort, hur mycket det än svider i supporterhjärtat.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 568
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre feb 14, 2020 5:17 pm

Samtidigt är inte SHL kontraktet klart och dessutom har man ingen som helst konkurens på verken forward eller backsidan. Just nu spelar det ingen roll hur skitkass du spelar för du har ändå din plats till 100% kvar. Man satsar på samma gamla överbetalda nollor.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1929
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre feb 14, 2020 6:33 pm

Tycker vi går för guldet med det vi har.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4793
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » fre feb 14, 2020 8:53 pm

Oskarshamn ligger 13 poäng bakom under kvalstrecket och det är 36 poäng kvar att spela om. Vi behöver inte värva för att ta oss till Play-in, vi behöver värva för att undvika kval!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » fre feb 14, 2020 9:59 pm

Lovar att ta bort mitt konto om vi kvalar, vem nu som skulle bry sig om det :lol:
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 568
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre feb 14, 2020 11:11 pm

Nästa år måste svågerbygget Lakers brytas upp. Det känns mer som en kompisförening numera. Är man inte polare sedan långt tillbaka är man ett par som lever tillsammans. Sånt tror jag inte på i förlängningen. Så driver man inte ett jätteföretag med höga krav på sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör feb 15, 2020 12:55 am

Daniel Norbe till HV.... Fy fan.

Inte nog med att han redan gått dit en gång, men att vi sumpar chansen igen. Klappkasst. Snart borde Everts huvud vara på ett silverfat.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6346
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör feb 15, 2020 1:00 am

Sedan, för att prata om talanger, Nils Thomasson?

Går in i Ettan och är 1+2 ikväll för Mörrum. När fan ska han få chansen? Talang i mängder. Usch.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6346
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör feb 15, 2020 1:21 am

Jag reagerade också på Norbe och blev bara matt och trött då jag såg det. Evertsson känns faktiskt totalt iskall med sina överbetalda gamla gubbar. Varken han eller Hallam gillar yngre spelare. Vi har en kedja just nu som trummar på framåt i åtminstone något som kan liknas vid fart, ungdomskedjan. Men när vi får PP för de inte spela en sekund. Hallam är nöjd med att låta 14 och 10 lalla bort PP efter PP.

Jag är ärligt trött på ledarsidan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör feb 15, 2020 6:07 am

Har sagt länge nu att vi måste göra oss av med Evertsson. Hans era är fullständigt över i Växjö Lakers.
Fan ta mig skitdåligt att än en gång sumpa chansen att plocka in en egen produkt och bara låta han gå fritt till Hv71.
Vill mer än gärna se det första huvudet som rullar ut från denna klubben tillhöra Henrik Evertsson.
Hade varit kul att nångång träffa Evertsson på stan. Hade isf sagt till han att det är dags att avgå nu!!!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1929
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör feb 15, 2020 8:51 am

Nu verkar ju Norbe bara spela slutet av säsongen där. Hoppas verkligen att han har kontrakt med oss till nästa säsong, men det känns inte så jävla troligt...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1827
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » mån feb 17, 2020 9:46 pm

Jaha, då vart JFK tillbaka på is med gul tröja.. det var kanske en hjärnskakning då. Fortsatt inte ett knyst om Davidsson dock
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 470
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån feb 17, 2020 9:49 pm

Det är hjärnskakning på båda och inget annat. Men Lakers öppnar upp för spekulationer genom sin musseltaktik


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån feb 17, 2020 11:57 pm

Ta det med pressansvarig - all officiell info rörande laget är ju katastrof!

Pratar man med Hallam, E eller någon annan i ledarstaben är det inget hemlighetsmakeri kring detta över huvud taget!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3246
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis feb 18, 2020 8:42 am

Härmapan skrev:Ta det med pressansvarig - all officiell info rörande laget är ju katastrof!

Pratar man med Hallam, E eller någon annan i ledarstaben är det inget hemlighetsmakeri kring detta över huvud taget!


Har man det ansvaret i en förening förväntar jag mig en viss lyhördhet och taktkänsla för var fans och sponsorer förväntar sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör feb 22, 2020 9:03 am

Då kommer nog Robban hem nästa säsong. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön feb 23, 2020 2:43 pm

Någon som vet vad det är för krusidull med Davidsson? Gallematias om hjärnskakning och hjärntrappa ter sig allt mer osannolikt. Måste vara något annat som gror i bakgrunden. Platsar gör han ju men är det trivselfaktorn som knasar?

Martin Lundberg, pampers-TRUCKEN, som ofta får ont. Och när han har ont så...har han snyftont. När är han tillbaka?

Peter Andersson, backen som Enestubbe tyckte att VLH ska bygga laget kring, vad händer? Kan det vara så jävligt sant att han inte håller måttet och inga andra lag vill ta över hans kontrakt?

JFK var tillbaka igår. Eller var han det?

Fittehårsvinster mot IKO och LHC imponerar inte på mig. Kommande batalj mot Jojk-Inavel som vikt ner sig mot LHC och BIF blir en sorts av värdemätare. Var står VLH?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 23, 2020 3:30 pm

Kloker skrev:Någon som vet vad det är för krusidull med Davidsson? Gallematias om hjärnskakning och hjärntrappa ter sig allt mer osannolikt. Måste vara något annat som gror i bakgrunden. Platsar gör han ju men är det trivselfaktorn som knasar?

Martin Lundberg, pampers-TRUCKEN, som ofta får ont. Och när han har ont så...har han snyftont. När är han tillbaka?

Peter Andersson, backen som Enestubbe tyckte att VLH ska bygga laget kring, vad händer? Kan det vara så jävligt sant att han inte håller måttet och inga andra lag vill ta över hans kontrakt?

JFK var tillbaka igår. Eller var han det?

Fittehårsvinster mot IKO och LHC imponerar inte på mig. Kommande batalj mot Jojk-Inavel som vikt ner sig mot LHC och BIF blir en sorts av värdemätare. Var står VLH?


Davidsson har hjärnskakning. Huvudvärken släpper inte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån feb 24, 2020 10:12 am

Andrén har intresse från andra klubbar. Synd att han inte blommat ut till den förstamålvakt jag hoppades på. Men ska Källgren in nästa säsong så tror jag det är bra om Andrén söker sig vidare. Vi behöver ha in en riktigt bra förstamålvakt!

Tror att Eliasson kommer lånas ut en säsong till där han får gå som förstaval, denna säsong har han tyvärr blivit reserv till Rosengren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1827
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » mån feb 24, 2020 9:06 pm

Person skrev:Andrén har intresse från andra klubbar. Synd att han inte blommat ut till den förstamålvakt jag hoppades på. Men ska Källgren in nästa säsong så tror jag det är bra om Andrén söker sig vidare. Vi behöver ha in en riktigt bra förstamålvakt!

Tror att Eliasson kommer lånas ut en säsong till där han får gå som förstaval, denna säsong har han tyvärr blivit reserv till Rosengren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Ja känns som att det är dags för Andren att prova något nytt i båda parters bästa intresse
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 470
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » mån feb 24, 2020 9:10 pm

Vad tycker ni om Micflikier såhär långt?
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 470
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån feb 24, 2020 10:10 pm

västrastå skrev:Vad tycker ni om Micflikier såhär långt?


Håller ingen superklass precis


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån feb 24, 2020 10:20 pm

Nej, men han utför det man kan vänta sig av en spelare som inte spelat tidigare under säsongen. Han har en viss offensiv edge och har +2 i +/-. Och lär bara bli bättre efterhand när systemen är programmerade fullt ut och hockeykänslan växt.

En helt ok värvning i läget vi befann oss i. Men inget för kommande säsong imo.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13893
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån feb 24, 2020 11:00 pm

Varanen skrev:En helt ok värvning i läget vi befann oss i. Men inget för kommande säsong imo.


Håller med helt.

Han har fortfarande en bra speed vilket imponerat mest på mig
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons feb 26, 2020 1:15 am

Faktum är att jag mest tänker på säsong redan....det blir ett hästjobb att reda upp detta. Alla ser att de tilltänkta bärande dyra spelarna inte håller. Vi har flera av dem på kontrakt. Jag vill inte ha en trupp till som enbart bygger på en massa hoppas att den och den lyfter sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster