Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jun 10, 2018 8:02 pm

Den ordinarie sillytråden verkar lika död som Sillyn just nu. Det här är en fortsättning på: viewtopic.php?f=18&t=11507&start=18305

Skapar en forsättningstråd. Feel free att döpa om den eller kom med namnförslag.

Med ny tråd kan de väl vara lämpligt med lite nya spelare.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott sön jun 10, 2018 8:25 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4793
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön jun 10, 2018 8:19 pm

Hur i helvete kan en sådan kulttråd bara försvinna? Den innehåller ju hur många guldkorn, ordbajserier, länkar och klyschor som helst.

PutteA verkar ju iaf ha varit sista man med sitt pillande i tråden.

8O
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » sön jun 10, 2018 8:35 pm

Den tråden innehåller ju halva vår historia, det är ju som om Djurgården skulle förlora något från c:a 1955 (exempelvis rekordet för flest gjorda mål i en SM-final: 11st), eller om TAIF skulle förlora något från c:a 1970 (exempelvis Dackehallen).

PutteA, ge oss vår historia tillbaka!!! :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön jun 10, 2018 9:10 pm

Ska kolla vad som hänt och se om vi har nån backup.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16412
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön jun 10, 2018 10:47 pm

Vet faktiskt inte vad som hände med denna tråd. Men vi jobbar just nu för att försöka återställa detta! Have faith! 8)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16412
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jun 25, 2018 10:56 pm

Vad tycker ni om lagbygget så långt ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » mån jun 25, 2018 11:08 pm

Tycker det saknas spets framåt. Målvakter och backsida bäst i serien, men framåt oroar det om detta är vad vi ska starta med.
Vad tycker du själv förresten?
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jun 25, 2018 11:11 pm

Det är spännande med de unga, men det känns som det saknas minst två etablerade forwards. Det borde komma fler då vi bara har 13 forwards just nu. Det var rödhöken som började yra om att truppen var spikad ...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » mån jun 25, 2018 11:19 pm

Tycker också att det rimligtvis borde komma en forward till iaf. Förstår inte riktigt hur man tänker om man som regerande mästare vill gå in med så tunt manskap framåt oavsett om man tänker fylla på under säsongen.

Men visst, ja man kan vända på det och säga att den här truppen inte på pappret är sämre än augustitruppen ifjol. Men faktum är att vi nu har något att försöka försvara också.

Sanslöst spännande med de unga. Men de måste få chansen att ta klivet framåt också genom ett bra lag.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån jun 25, 2018 11:25 pm

Jag tror att truppen kan starta såhär, Evertsson sa ju själv att det skulle in ett par toppspelare innan Horak och Ortega presenterades (han sa dock att om det kommer något som gör laget bättre till rätt pris så är det inte omöjligt att det tillkommer något innan serien startar). Men vi vet hur det är med Evertsson, han håller alltid ögonen på marknaden och det kommer nog inte dröja jättemånga omgångar innan det tillkommer spets.

Grundspelet är det bästa i serien, målvaktssidan likaså och backsidan topp-3 i serien. Det vinner man många matcher på då det inte kommer släppas in speciellt mycket mål samt att våra bottom-6 är i toppskiktet.

Och med så många unga och billiga spelare i laget finns det säkerligen gott om pengar kvar i spelarbudgeten. Jag har äntligen lärt mig att inte vara orolig när det gäller Evertssons lagbyggen.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1827
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » mån jun 25, 2018 11:33 pm

Det vill ju till att Ortega verkligen är en etablerad toppspelare på den här nivån och ingen chansning. Men med tanke på Evertsson och scoutning så vore det dumt att vara orolig där. Visst är det annars som du säger Person, Evertsson har full koll. Det är bara när man sitter bredvid såhär och inte får några intervjuer eller någonting om hur han tänkt kring lagbygget som frågor likt dessa ändå ploppar upp och hopar sig..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tis jun 26, 2018 12:01 am

Har Ortega spanska eller mexicanska föräldrar, tros?
Frågan är om Ortega är tillräckligt bra för SHL då hans stats inte får mig fått höja på ögonbrynen. Bara ett fåtal matcher i AHL.
Senast redigerad av Lakershjärta71 tis jun 26, 2018 12:05 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jun 26, 2018 12:02 am

Tror också att vi startar såhär. Möjligen en liten chans att shinnimin dyker upp då han inte är helt klar för någon annan klubb ännu.

Känns som en aningen svag forwardsida just nu och skador kommer ju alltid. Tex pesonen och kiiskinen är ju hyfsat skadebnägna sett till förra året. Ortega känns som en riktig joker. Han kan nog var helt genomusel eller helt, helt jävla underbar. Horak däremot känns som ett riktigt stabilt kort. Säker dyr. Men stabil över en hel säsong.

Men antar att träningsmatcherna mot Rogers övertränade indianer samt de sneögda albinolejonet utan guld kommer ge oss några svar hur spelarna uppför sig och om det en stabil grund att bygga ifrån.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4793
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Anders L » tis jun 26, 2018 7:36 am

Tror som MrMadhawk.
Den här forwardsbesättningen kommer inte se ut så här, om ens när september är slut.
Det landar nog in en ”Shinnimin” då någon gång. Kanske tidigare.
Någonstans kring jul så hittar man en klasspelare typ Emil Pettersson eller Dennis Rasmussen.
Och så strax före transferfönstret kommer någon riktigt vass forward för ett par månader, som skulle kunna vara en Andy Miele-typ.
Plus att en back säkerligen breddar och förstärker längs vägen också.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1657
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jck » tis jun 26, 2018 9:23 am

Mellan raderna så tycker jag mig höra Evertsson säga att det vi vill ha finns inte på marknaden just nu, snarare än att panikvärva någonting som inte är precis vad vi letar efter, så kommer vi ha is i magen, förlita oss på våra unga spelare under tiden och sedan slå till när rätt spelare dyker upp på marknaden. Om det så blir nästa vecka eller om 3 månader får tiden utvisa.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jun 26, 2018 9:59 am

Jck skrev:Mellan raderna så tycker jag mig höra Evertsson säga att det vi vill ha finns inte på marknaden just nu, snarare än att panikvärva någonting som inte är precis vad vi letar efter, så kommer vi ha is i magen, förlita oss på våra unga spelare under tiden och sedan slå till när rätt spelare dyker upp på marknaden. Om det så blir nästa vecka eller om 3 månader får tiden utvisa.


Så är det nog.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jun 26, 2018 12:43 pm

Kan det vara så att man till en början flyttar upp Fröberg i hierarkin som andrecenter och skapar en "ungdomskedja" som tredje?

Bokk - Horak - Kiiskinen
Pesonen - Fröberg - Ortega
Röndbjerg - Holmberg - Netterberg
Lundberg - Josen - Reddox
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1279
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav nature » tis jun 26, 2018 1:06 pm

Vad händer med Shinnimin? Förra veckan hade man goda förhoppningar att han stannar?


Och vad hände med forumet, var nere i 2 veckor
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jun 26, 2018 2:21 pm

nature skrev:Vad händer med Shinnimin? Förra veckan hade man goda förhoppningar att han stannar?


Och vad hände med forumet, var nere i 2 veckor


Han har nog inte bråttom då många SHLKlubbar vill signa honom. Sedan om han kollar större ligor, vill flytta hemåt, förhandlar med olika klubbar är svårt att veta.

Känns som hans spelartyp kanske har lite svårare att slå sig in i tex KHL/NHL. Men en kanadensisk bulldog är förmodligen högvilt i SHL.

Hoppas att han ligger på en beach och tar det lugnt och laddar för en säsong där han visar vägen och där av inte kunnat signa kontraktet med VLH ännu ;)
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4793
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tis jun 26, 2018 8:11 pm

Det var fan va positivt det blev här inne efter ett par veckors forumhaveri (som återkommer antar jag eftersom gamla sillytråden fortfarande är kaputt). Jag väger upp med lite negativitet då: Horak kommer totalfloppa, eller iallafall inte leva upp till vad folk tror att han ska vara. Ortega har jag verkligen inga förhoppningar på, en 25 åring som spelar i ECHL och var bra i college? Känns som något TAIF eller Troja kunde satsat på. Nä, bara för att vi "hittade" en världsback i division 1 förra säsongen så tänker jag inte gå här hela sommaren och tro på några underverk vad gäller bortglömda talanger i gärdsgårdsserien på andra sidan Atlanten. Tjohej.

(i övrigt har jag verkligen saknat forumet, gôtt att det äntligen är uppe igen)
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jun 26, 2018 9:33 pm

smashinlovely skrev:Det var fan va positivt det blev här inne efter ett par veckors forumhaveri (som återkommer antar jag eftersom gamla sillytråden fortfarande är kaputt). Jag väger upp med lite negativitet då: Horak kommer totalfloppa, eller iallafall inte leva upp till vad folk tror att han ska vara. Ortega har jag verkligen inga förhoppningar på, en 25 åring som spelar i ECHL och var bra i college? Känns som något TAIF eller Troja kunde satsat på. Nä, bara för att vi "hittade" en världsback i division 1 förra säsongen så tänker jag inte gå här hela sommaren och tro på några underverk vad gäller bortglömda talanger i gärdsgårdsserien på andra sidan Atlanten. Tjohej.

(i övrigt har jag verkligen saknat forumet, gôtt att det äntligen är uppe igen)


Finns väl ingen anledning till någon direkt negativitet.
Vi har precis joggat hem ett guld och var så överlägsna att motståndarna och deras fans i princip gav upp och lipar om allt möjligt. :D 2 guld på fyra år, två seriesegrar i rad, 1 CHL-Finsl, två raka j20-superEliteFinaler, den poängbästa junisen genom alla tider. Man kan nog säga att vi står på toppen av toppen. Hur långe vi lyckas hålla oss kvar här är ovisst.

Men vi har hyfsat god ekonomi. Mycket bra målvakter, finfin backsidan. Sveriges bästs fjärtdelina. Men ja, vi har tappat över 300 poäng.

Men att vara negativ om Horak och Ortega känns väl lite konstigt med ovan nämnda framgångar och ordentligt med deg att förstärka med...

Att ortega inte levererar som calof. Kanske, men han lär vara billigare också. Angående Horak så framgår det inte alls varför han skulle floppa.

I örvrigt håller jag med om att det är bra att forumet vaknat igen. Gott tjat här inne!
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis jun 26, 2018 9:42 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4793
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tis jun 26, 2018 9:39 pm

StenhårtSlagskott skrev:
smashinlovely skrev:Det var fan va positivt det blev här inne efter ett par veckors forumhaveri (som återkommer antar jag eftersom gamla sillytråden fortfarande är kaputt). Jag väger upp med lite negativitet då: Horak kommer totalfloppa, eller iallafall inte leva upp till vad folk tror att han ska vara. Ortega har jag verkligen inga förhoppningar på, en 25 åring som spelar i ECHL och var bra i college? Känns som något TAIF eller Troja kunde satsat på. Nä, bara för att vi "hittade" en världsback i division 1 förra säsongen så tänker jag inte gå här hela sommaren och tro på några underverk vad gäller bortglömda talanger i gärdsgårdsserien på andra sidan Atlanten. Tjohej.

(i övrigt har jag verkligen saknat forumet, gôtt att det äntligen är uppe igen)


Finns väl ingen anledning till någon direkt negativitet.
Vi har precis joggat hem ett guld och var så överlägsna att motståndarna och deras fans i princip gav upp och lipar om allt möjligt. :D 2 guld på fyra år, två seriesegrar i rad, 1 CHL-Finsl, två raka j20-superEliteFinaler, den poängbästa junisen genom alla tider. Man kan nog säga att vi står på toppen av toppen. Hur långe vi lyckas hålla oss kvar här är ovisst.

Men vi har hyfsat god ekonomi. Mycket bra målvakter, finfin backsidan. Sveriges bästs fjärtdelina. Men ja, vi har tappat över 300 poäng.

Men att vara negativ om Horak och Ortega känns väl lite konstigt med ovan nämnda framgångar och ordentligt med deg att förstärka med...


Jaja.
Var givetvis med en gnutta ironi jag skrev inlägget, men samtidigt ska man aldrig vara nöjd. Guld o seriesegrar är historia 8) :lol:
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jun 26, 2018 9:44 pm

smashinlovely skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
smashinlovely skrev:Det var fan va positivt det blev här inne efter ett par veckors forumhaveri (som återkommer antar jag eftersom gamla sillytråden fortfarande är kaputt). Jag väger upp med lite negativitet då: Horak kommer totalfloppa, eller iallafall inte leva upp till vad folk tror att han ska vara. Ortega har jag verkligen inga förhoppningar på, en 25 åring som spelar i ECHL och var bra i college? Känns som något TAIF eller Troja kunde satsat på. Nä, bara för att vi "hittade" en världsback i division 1 förra säsongen så tänker jag inte gå här hela sommaren och tro på några underverk vad gäller bortglömda talanger i gärdsgårdsserien på andra sidan Atlanten. Tjohej.

(i övrigt har jag verkligen saknat forumet, gôtt att det äntligen är uppe igen)


Finns väl ingen anledning till någon direkt negativitet.
Vi har precis joggat hem ett guld och var så överlägsna att motståndarna och deras fans i princip gav upp och lipar om allt möjligt. :D 2 guld på fyra år, två seriesegrar i rad, 1 CHL-Finsl, två raka j20-superEliteFinaler, den poängbästa junisen genom alla tider. Man kan nog säga att vi står på toppen av toppen. Hur långe vi lyckas hålla oss kvar här är ovisst.

Men vi har hyfsat god ekonomi. Mycket bra målvakter, finfin backsidan. Sveriges bästs fjärtdelina. Men ja, vi har tappat över 300 poäng.

Men att vara negativ om Horak och Ortega känns väl lite konstigt med ovan nämnda framgångar och ordentligt med deg att förstärka med...


Jaja.
Var givetvis med en gnutta ironi jag skrev inlägget, men samtidigt ska man aldrig vara nöjd. Guld o seriesegrar är historia 8) :lol:


Sant. Då kan vi ju sluta som LHC som är en dyr spelare från att missta elitlicensen eller Saik som lägger 4x miljoner på spelare och lyckas göra ETT mål i en finalserie ;)
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4793
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jun 26, 2018 9:53 pm

Tycker man gör helt rätt, ingen anledning för oro. Spara på pengarna, ge spelarna chansen.

Vi har massor av spelare som, i min Värld, ska få chansen på en bättre roll:

Dominik Bokk - Behövs det sägas mer? Draftad i första rundan, har potential för 30+ redan denna säsongen
Pontus Holmberg - Var riktigt härlig att se på förra året, kan han explodera redan i år?
Pontus Netterberg - Har han "nästa" kliv i sig? Ömsom vin, ömsom vatten senaste två åren.
Jonas Røndbjerg - Superdansken kommer ta nästa kliv i år, utan tvekan.
Linus Fröberg - Lite som Netterberg, står mest och väntar på att han ska explodera

Horak kommer leverera på direkten, inget snack om den saken. Ortega gillar jag, då han säkert att sjukt hungrig och besitter offensiva kvalitéer - han kan spela i en tredjekedja framåt våren utan att klaga!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6346
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons jun 27, 2018 9:17 am

Jag ser hellre Fröberg i tredje, känns lite väl riskabelt att inleda säsongen med Holmberg som center och ytterligare en junior i samma kedja. Så jag hade nog lirat Pesonen som center i andra med Netterberg (helt klart kapabel till att göra 30+) och Ortega.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1827
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jun 27, 2018 11:31 am

Vi får inte glömma bort att vi har den bästa lagledningen. Om våra nyförvärv är tillräckligt ödmjuka och disciplinerade blir det bra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13892
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lackis » ons jun 27, 2018 3:55 pm

Person skrev:Jag ser hellre Fröberg i tredje, känns lite väl riskabelt att inleda säsongen med Holmberg som center och ytterligare en junior i samma kedja. Så jag hade nog lirat Pesonen som center i andra med Netterberg (helt klart kapabel till att göra 30+) och Ortega.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Låter väldigt vettigt!
Lackis
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: fre jan 06, 2017 10:19 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons jun 27, 2018 4:48 pm

smashinlovely skrev:Det var fan va positivt det blev här inne efter ett par veckors forumhaveri (som återkommer antar jag eftersom gamla sillytråden fortfarande är kaputt). Jag väger upp med lite negativitet då: Horak kommer totalfloppa, eller iallafall inte leva upp till vad folk tror att han ska vara. Ortega har jag verkligen inga förhoppningar på, en 25 åring som spelar i ECHL och var bra i college? Känns som något TAIF eller Troja kunde satsat på. Nä, bara för att vi "hittade" en världsback i division 1 förra säsongen så tänker jag inte gå här hela sommaren och tro på några underverk vad gäller bortglömda talanger i gärdsgårdsserien på andra sidan Atlanten. Tjohej.

(i övrigt har jag verkligen saknat forumet, gôtt att det äntligen är uppe igen)
Kloker är ju inte kommen ännu.... Hehe

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3863
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jun 27, 2018 10:17 pm

Jäkligt att fint att Viktor den yngre stannar men hoppas ändå att han får lite mer utrymme att stå några roliga matcher iår och inte bara mindre viktiga eller när den äldre var skadad.

Gärna häften var i CHL och Grundserien och sedan får vi se vem får vi se vem som är i bäst form om det vankas slutspel.

Förövrigt snackades det ju om murphy ville/skulle få någon roll efter han lagt ner. Hade gärna sett honom i tex j20. Någon som hört något om det?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4793
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » ons jun 27, 2018 10:40 pm

StenhårtSlagskott skrev:Förövrigt snackades det ju om murphy ville/skulle få någon roll efter han lagt ner. Hade gärna sett honom i tex j20. Någon som hört något om det?


Assisterande till Abbott i Rögle så blir nog inget mer i Lakers, skulle gissa eventuella överenskommelser om ledar-roll inom VLH revs upp i samband med att han valde spel i KHK
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jun 28, 2018 7:59 pm

https://twitter.com/stlouisblues/status ... 49024?s=21

Dags för Bokk att hitta formen! Vill ju inte gå runt och muttra såhär när vi VLH förlorar :lol:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4793
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jul 05, 2018 10:14 pm

Vad vi är bäst på i Svedala är att kontrollera matchbilden under 60 min hockey. Självklart kan vi råka ut för hårt tryck under sekvenser, lika självklart kan vi själva ställa till det för oss i vad jag kallar vilomatcher, eller att det inte syncar mellan enheterna. Matcherna har en viss rytm och vi är bäst på att äga den, alltså rytmen. Därmed inte sagt att vi äger allt spel, eller att motståndarna inte kan skapa.

En stor förklaring till detta är att vi kan variera från offensiv tokpress till defensivt styrspel, eller Barca/Real-kontroll utan att annonsera ut vad vi avser göra. Plötsligt händer det - som reklamen säger. Den taktiska disciplinen och kunnandet har stor förklaring i förra säsongens succé. Hoppas att kidsen och nyförvärven förstår vad som krävs för att vinna serien och allt som händer därefter.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13892
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » fre jul 06, 2018 10:49 am

Inget nytt om Shinnimin?

Mvh Jonas
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jul 06, 2018 10:56 am

Inte mer än att man jobbar på honom. Dock lär det dröja ett tag till, då Free Agency har precis öppnat och han lär väl kika över vilka chanser han har på NHL och därefter överväga KHL/NLA.

Det är alltid svårt att behålla spelare om man vunnit Guld, då motivationen kan vara vacklande
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6346
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre jul 06, 2018 6:00 pm

Det har blivit lite av en trend att SHL-klubbar plockar kontrakterade spelare från HA strax innan säsongen drar igång. Ett rätt märkligt förfarande kan jag tycka, men eftersom det är fullt tillåtet och flera klubbar som sagt redan gjort det, tycker jag Evert ska lyfta luren och ringa ett samtal till [url]https://www.eliteprospects.com/player/52031/thomas-valkvæ-olsen[/url] och dennes agent. Norrbaggen är på tok för bra för HA och känns, åtminstone på pappret, som ett mer säkert kort än t ex nye Ortega. Ett lag kan aldrig få för många högerskyttar, det är sen gammalt,?och det hade varit satans gott ifall VLH och Evert kunde snuva Leksand på denna killen. Vilket jävla liv det skulle bli :lol:

För övrigt gillar jag värvningen av Ortega; spännande med en mer eller mindre helt okänd spelare ibland alla s k. etablerade namn. Jag förutsätter att Evert har bra koll killen. Men Leksands norrman på detta hade smakat mumma.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster