Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån sep 21, 2020 8:33 am

Att Rögle jobbar på honom är inte detsamma som att han skriver på för dem. Är säker på att Rasmusen väljer växjö om Sverige är aktuellt och att växjö löser det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 21, 2020 8:38 am

vlk skrev:Att Rögle jobbar på honom är inte detsamma som att han skriver på för dem. Är säker på att Rasmusen väljer växjö om Sverige är aktuellt och att växjö löser det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
En vanlig säsong, ja. Men det är annorlunda i år. Och när mrmadhawk går ut med något sådant så blir man lite extra orolig. Dock hoppas jag att detta väcker tankar och röster inom Lakers och framförallt Evertsson.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån sep 21, 2020 9:02 am

Rögle gör en Växjö Lakers som vi har gjort mot Skellefteå [emoji28]
Burström, Arvid Lundberg, Martin Lundberg, Andrew Calof, Janne Pesonen, Stefan Steen.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån sep 21, 2020 9:04 am

Värvar Rögle Rasmusson så går de för guldet och då är det bara att erkänna att vi är lillebror


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån sep 21, 2020 9:37 am

Vore väldigt skumt, eller? Jag menar, jag förstår ju varför. De söker ju en som ska ta platsen från Brithén. Lägg till att marknaden är ganska tunnsådd, iaf på svenska centrar.

Håller inte med om att de "gör en VLH tar från SAIK" isf. Burström hade lirat här innan, så han kände en bekvämlighet i det. Calof, A. Lundberg osv. var jag knappt önskvärda i SAIK.

Däremot är vår värvning av Marre Lundberg ganska äcklig, än idag. Eller, snarare, det var ett äckligt val av honom att göra. Om Rasmussen väljer Rögle så är det bandet, precis som Lundberg & SAIK, klippt för all framtid. Då vill jag inte ens se han i Växjö-regionen med bil igen.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån sep 21, 2020 10:34 am

Svartvadet skrev:Vore väldigt skumt, eller? Jag menar, jag förstår ju varför. De söker ju en som ska ta platsen från Brithén. Lägg till att marknaden är ganska tunnsådd, iaf på svenska centrar.

Håller inte med om att de "gör en VLH tar från SAIK" isf. Burström hade lirat här innan, så han kände en bekvämlighet i det. Calof, A. Lundberg osv. var jag knappt önskvärda i SAIK.

Däremot är vår värvning av Marre Lundberg ganska äcklig, än idag. Eller, snarare, det var ett äckligt val av honom att göra. Om Rasmussen väljer Rögle så är det bandet, precis som Lundberg & SAIK, klippt för all framtid. Då vill jag inte ens se han i Växjö-regionen med bil igen.
Ne varför ska du hålla med när du aldrig gör det annars [emoji846]

Menade mest att Rögle värvat ex-växjöspelare, precis som vi gjorde med ex-skellefteåspelare. Kanske inte i samma omfattning men.... Ja du förstår....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån sep 21, 2020 10:54 am

Jodå, jag fattar. Var inte ett konstaterande att du har fel, men det är alltid olika från situation till situation ju :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 21, 2020 10:57 am

Jag hade inte sett bandet som klippt ifall Rasmussen går till RBK. Vi vet ju att han egentligen hade velat spela utomlands några år till (och sen troligtvis göra som Rosén). Nu är läget annorlunda, och är det som mrmadhawk säger så har vi inte pengarna när han egentligen vill spela hos oss. Men jag kan verkligen tänka mig att swisha ihop här! Vad säger ni andra? Är det inte dags att visa LL styrka utanför läktaren?
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån sep 21, 2020 11:05 am

Ja alltså, är det en pengafråga så borde det inte vara några issues från supportrarna. Sedan kan jag, iaf personligen, känna att det är aningen löjligt att vilja ha feta summor under denna tiden. Hans prioritet måste ju vara "hålla igång och leverera" - han kan säkerligen välja och vraka bland KHL/NLA-klubbar när corona väl har lagt sig och därmed tjäna dessa "pengar" om det nu är viktigt...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 21, 2020 11:19 am

Absolut men är det så att Evertsson har 0kr att röra sig med? Tex Luleå har fått tacka nej till Lassinanti och Sellgren.

Men jag vill verkligen tro att det betyder något att Rasmussen ändå hållit igång med J20. Hans tjej är härifrån, Evertsson har sagt att Rasmussen alltid är intressant samt att Rasmussen knappt kan prata om Lakers utan att småle.

Dessutom, Växjös kommunikation utåt sett är många gånger värdelös. Men den är många gånger lika tajt när det gäller rykten. Tex Gynge förra året. Det skrevs mer om Gynge och Leksand än Gynge kopplat till oss. Det kan säkert vara så att Evertsson i nuläget för en dialog med Rasmussen.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 21, 2020 1:47 pm

Saxat från admin på Rögleforum (en av de med mest insyn som jag tolkat det):

”Så här är det. Rasmussen har NHL-anbud och hoppas på det i första hand. KHL i andra hand. Rögle har varit på honom men det är absolut inget som är nära eller på gång”.

Känns ju nästan som att någons käft glappat rejält inom RBK.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån sep 21, 2020 2:30 pm

Jag tycker att Rögle sticker ut. Man värvar med eftertanke, man sticker ut och visar en kaxighet. Lagom är inte lagom - lagom är för lite. Dom spänner musklerna och syns och märks av. Syns man inte så märks man inte och det har definitivt bröderna Abbotts anammat nere i Ängelholm. Även om Rögle inte är med i kampen om Rasmussen så har man ju hamnat på mediatapeten. Surret kring föreningen. Det händer saker!

Det är ju mer än vad som kan sägas om Almighty Evertssons stelopererade lagbygge. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån sep 21, 2020 3:20 pm

Kloker skrev:Jag tycker att Rögle sticker ut. Man värvar med eftertanke, man sticker ut och visar en kaxighet. Lagom är inte lagom - lagom är för lite. Dom spänner musklerna och syns och märks av. Syns man inte så märks man inte och det har definitivt bröderna Abbotts anammat nere i Ängelholm. Även om Rögle inte är med i kampen om Rasmussen så har man ju hamnat på mediatapeten. Surret kring föreningen. Det händer saker!

Det är ju mer än vad som kan sägas om Almighty Evertssons stelopererade lagbygge. Tyvärr.
Jo men "syns" man den här säsongen så kommer man även synas hos kronofogden framåt januari....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån sep 21, 2020 3:29 pm

Jag menar inte att man ska tokvärva och sätta sprätt på dyra penningar även om det inte hade smakat kattskit med Rasmussen i laget. Jag menar bara att det är smart PR av Rögle att ge sig in i debatten kring eftertraktade spelare. Det ger eko. Då syns man och visar att man har en ambition att vara ett bra ishockeylag och inte bara ligger i fosterställning och håller sig borta från rampljuset. En ack så viktig faktor i sammanhanget. Utan ett bra varumärke så står man sig lågt i konkurrensen om eftertraktade spelare. Ett gott rykte och uttalad framåtanda kan vara nog så avgörande, jämfört med storlek på lönekuvertet, när det kommer till kritan.
Senast redigerad av Kloker mån sep 21, 2020 3:36 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » mån sep 21, 2020 3:35 pm

Rasmusen ska till Lakers.
Något annat finns inte på kartan.
Om Växjö är med i leken så ska det inte finnas något annat alternativ för Rasmusen.
Annars är han död för alla Lakersfans.
För så mycket hockeyhora kan han inte vara att han säljer sin själ till första bästa lag som vill ha honom.
Måste finnas lite hockeyhjärta i honom.

Om Lakers inte är med i leken så får dom fan se till att bli det.
Det måste finnas en sponsor/sponsorer som har hjärta för Lakers och kan punga in vad som krävs.

Spelar han i Sverige så är det Lakers som gäller, inget annat.
Punkt.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 21, 2020 3:39 pm

Finns det någon här inne som känner någon som känner någon som känner någon som kan få igång en rejäl påtryckning in i de högre leden? Som teddy skriver, är det i Sverige han kommer spela så SKA det vara i Lakers.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån sep 21, 2020 3:44 pm

teddy skrev:Rasmusen ska till Lakers.
Något annat finns inte på kartan.
Om Växjö är med i leken så ska det inte finnas något annat alternativ för Rasmusen.
Annars är han död för alla Lakersfans.
För så mycket hockeyhora kan han inte vara att han säljer sin själ till första bästa lag som vill ha honom.
Måste finnas lite hockeyhjärta i honom.

Om Lakers inte är med i leken så får dom fan se till att bli det.
Det måste finnas en sponsor/sponsorer som har hjärta för Lakers och kan punga in vad som krävs.

Spelar han i Sverige så är det Lakers som gäller, inget annat.
Punkt.
Fast det kanske blir som med Everberg och oss. Rasmussen känner han får bättre utveckling hos Rögle? [emoji15]
Snacka om att få smaka sin egen medicin för oss i så fall...


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån sep 21, 2020 4:20 pm

Högre leden? Det finns bara ett led och det ledet stavas Henrik Evertsson. Alla beslut och genomklubbanden går genom denna figuren. Styrelsen som VLH har verkar enbart vara för syns skull. En hoper egenhändigt handplockade personer som givits ynnesten att sitta runt det runda bordet - och nicka. Kaffe och hönekaka ingår också förstås.

En ifrågasättande verklighetsförankrad person av Anders Öhmans kaliber hade inte skadat så att det röjs upp i Kärringgrytan i VIP rummet på Vida Arena.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 21, 2020 4:49 pm

Snacka om att Rasmussen skiter i det blå skåpet om han skriver på för Rögle.
Han ska in och bli kapten och legend! Josefsson sjunger på sista versen men nästa år ska Rasmussen in på 3 årskontrakt!!!

Själv tror jag han åker utomlands men kan inte vänta hur länge som helst. Rögle har pengar för en riktigt dyr spelare medan växjö kanske inte har det. Ett vanligt år skulle det inte varit något snack. Rassmussen skulle skulle valt växjö men nu är det corona tider och det mest osannolika kan faktiskt hända. Det som gör att det inte känns som vöxjö inte är hans förstaval är ju att han tränar med j20. Varför inte A-truppen? Visst, skaplig sporre för de unga talanger att få leka med Rassmussen och fint så men ändå lustigt.
Men varför skulle han välja Rögle? De har plats, pengar och en tidigare lagkompis och madhawk brukar ha rätt. Kanske gör han ett år där men för växjö inte har plats under ett corona år där ansvar för ekonomi är prio ett.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån sep 21, 2020 5:14 pm

StenhårtSlagskott skrev:Snacka om att Rasmussen skiter i det blå skåpet om han skriver på för Rögle.
Han ska in och bli kapten och legend! Josefsson sjunger på sista versen men nästa år ska Rasmussen in på 3 årskontrakt!!!

Själv tror jag han åker utomlands men kan inte vänta hur länge som helst. Rögle har pengar för en riktigt dyr spelare medan växjö kanske inte har det. Ett vanligt år skulle det inte varit något snack. Rassmussen skulle skulle valt växjö men nu är det corona tider och det mest osannolika kan faktiskt hända. Det som gör att det inte känns som vöxjö inte är hans förstaval är ju att han tränar med j20. Varför inte A-truppen? Visst, skaplig sporre för de unga talanger att få leka med Rassmussen och fint så men ändå lustigt.
Men varför skulle han välja Rögle? De har plats, pengar och en tidigare lagkompis och madhawk brukar ha rätt. Kanske gör han ett år där men för växjö inte har plats under ett corona år där ansvar för ekonomi är prio ett.
Kan tänka mig att det har med SHL:s protokoll att inga kontraktslösa spelare ska delta i träning.
Samt att det inte gynnar truppen så mycket att Rasmussen ska åka runt som någon extraspelare.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån sep 21, 2020 5:49 pm

Att 'Bandy' nosar på 'RAZZ' har ett signalvärde - gentemot fans, sponsorer och potentiella spelare om vart man siktar, vill och lägger ribban för sin förening. Precis som vi t ex nosade på HV-legendaren PETRASEK en gång. Plus, ur Dennis synvinkel blir det ju ett sätt att trissa upp lönen i Lakers. Att Växjö är det givna huvudvalet betyder ju inte att han är efterbliven.

Jag ser ingen dramatik alls i det här.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån sep 21, 2020 9:13 pm

Svartvadet skrev:Lägg till att marknaden är ganska tunnsådd, iaf på svenska centrar.

Mmm...95% finns ju i VLH. Centerfetischens högborg. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån sep 21, 2020 11:14 pm

Varanen skrev:
Svartvadet skrev:Lägg till att marknaden är ganska tunnsådd, iaf på svenska centrar.

Mmm...95% finns ju i VLH. Centerfetischens högborg. :lol:


Vi jar ju bara två centrar renodlade centrar i truppen? Rosen och Josefsson. Rassmussen kan också spela vinge. Holmberg kanske får ut ungefär samme som vinge, men drury tror jag skulle kunna få ut mer som vinge. Han egenskaper som skulle kunna gå som vinge. Hade inte haft något emot att testa JFK som andracenter om den trion kör fast
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis sep 22, 2020 1:25 am

Du kan vända på det och säga att vi bara har 4 vingar i truppen. Nilsson, Forslund, Sylvegård och Gynge.

Så 2 centrar och 4 vingar. Annorlunda. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis sep 22, 2020 6:09 am

I dagens hockey där centerrollen inte är lika utpräglad ”mitten av femman på tärningen” så kan de flesta forwards spela både center och ytter. Tidigare så var centern aldrig en utpräglad målskytt men idag kan man definitivt vara det.
Hockeyn förändras, precis som allt annat men många vill/kan inte hänga med i utvecklingen och försöker istället se nackdelarna. När vi van guld 2018 så hade vi 8 av 12 forwards som kunde spela center. Och det gick ju ganska bra vill jag minnas.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » tis sep 22, 2020 7:23 am

Om Rasmusen väljer Herr-BH så vet han vad som väntar vid besök i Vida.
För det första.
Allt han gjort för Lakers är i så fall utraderat från hockeyhistorien.
Buropen, svikare och hockeyhora kommer att eka varje gång han rör pucken.
Spelarna i laget ska välkomna honom genom spel som gör att enda sättet han kommer i från Vida är via blåljus transport. Allt för färgerna i klubbmärket och hjärtat för föreningen.

Pengar ska inte få bestämma vart han spelar.
Speciellt för en spelare i hans kaliber och sist. Där pengar inte spelar någon roll.
Ok om han haft en månadslön på 15-25 tusen efter skatt, som en normal människa. Då kan man förstå.
Men nu finns det inget som rättfärdigar valet av annan klubb än Växjö. Inget.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis sep 22, 2020 8:10 am

Intressant intervju av Enestubbe med VD Jon Bergsjö. Lakers verkar ha tagit rejält ansvar rent ekonomiskt och bantat budgeten med stora belopp. Samtidigt så är han kritisk mot de klubbar som kör all in på silly season.

Det är inte alls samma panikanda över denna intervju som när man får höra andra klubbas VD och påstår att de knappt överlever till jul utan publik.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis sep 22, 2020 11:13 am

teddy skrev:Om Rasmusen väljer Herr-BH så vet han vad som väntar vid besök i Vida.
För det första.
Allt han gjort för Lakers är i så fall utraderat från hockeyhistorien.
Buropen, svikare och hockeyhora kommer att eka varje gång han rör pucken.
Spelarna i laget ska välkomna honom genom spel som gör att enda sättet han kommer i från Vida är via blåljus transport. Allt för färgerna i klubbmärket och hjärtat för föreningen.

Pengar ska inte få bestämma vart han spelar.
Speciellt för en spelare i hans kaliber och sist. Där pengar inte spelar någon roll.
Ok om han haft en månadslön på 15-25 tusen efter skatt, som en normal människa. Då kan man förstå.
Men nu finns det inget som rättfärdigar valet av annan klubb än Växjö. Inget.


Exakt så! Precis som jag skrev innan gällande Marre Lundberg och SAIK - det kommer aldrig ske att han spelar där igen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis sep 22, 2020 7:28 pm

Calof borde också finnas på kartan. Mer målskytt än Rasmussen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis sep 22, 2020 7:35 pm

Ponera att Rögle köper både Raz och Calof...

I början av november är pengarna slut och då börjar det svida riktigt ordentligt.

Då ska alltså SHL - på bland annat vår bekostnad - rädda möglet genom ekonomiskt stöd...???

Rögle är ju ett av lagen som helt verkar ju bortse från de ekonomiska aspekterna och drar åt skygglapparna och gasar...???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis sep 22, 2020 7:48 pm

Det vore för jävligt!
Ska shl hjälpa klubbarna SKA det endast vara för ungdomsverksamheten. Men då är risken att vissa klubbar fuskar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis sep 22, 2020 7:51 pm

Som Bergsjö sa i SMP och Tornberg i Cmores studio. Det kommer inte hända att en klubb räddar en annan. De som fuckar upp sin ekonomi nu får själva betala priset för det.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis sep 22, 2020 8:06 pm

Person skrev:Som Bergsjö sa i SMP och Tornberg i Cmores studio. Det kommer inte hända att en klubb räddar en annan. De som fuckar upp sin ekonomi nu får själva betala priset för det.


Vi får väl se. Snackas ju att SHL centralt ska sköta någon form av lån vilket är lika med hjälp. Då ska ALLa klubbar behöva pengar. Men att låna ut till vissa som värvar hårt känns son fusk. De får väl belåna sig på den öppna marknaden som alla andra.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis sep 22, 2020 8:14 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Person skrev:Som Bergsjö sa i SMP och Tornberg i Cmores studio. Det kommer inte hända att en klubb räddar en annan. De som fuckar upp sin ekonomi nu får själva betala priset för det.


Vi får väl se. Snackas ju att SHL centralt ska sköta någon form av lån vilket är lika med hjälp. Då ska ALLa klubbar behöva pengar. Men att låna ut till vissa som värvar hårt känns son fusk. De får väl belåna sig på den öppna marknaden som alla andra.

Håller med. Skillnaden är att SHL ser efter sin egen produkt vilket är de 14 klubbarna. Så kan de hjälpa en klubb=sin egen produkt, då gör de nog tyvärr det.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis sep 22, 2020 8:18 pm

Kollar Malmö - Leksand.... Det oroar mig.
Hur vi hade svårt med Malmö, när Leksand leker med dem.

Antingen är vi helt usla eller Leksand sjukt bra....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster