Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön dec 12, 2021 6:32 pm

Svartvadet skrev:Kan nog garantera att man inte kommer att kommunicera något nytt tränarnamn tills säsongen är slut!

Det vore bara onödigt, för det kanske finns någon relation en annan spelare har till nye tränaren osv. osv. Bättre att man låter Sam få göra klart uppgiften och störa laget så lite som möjligt.

Det vore definitivt korkat att kommunicera ut ett nytt namn innan coach Hallam lämnar. Tänk exempelvis scenariot att coach Rahm blir nästa. Då är det bara att kicka coach Hallam på direkten.

Nu är det inget som sker eftersom alla förstår att den nuvarande tränaren ska fullfölja säsongen innan klubben presenterar hans ersättare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön dec 12, 2021 6:54 pm

Man kan fortfarande möta ett trängande behov hos oss supporters, med ett utskick - samtidigt som man håller spelartruppen utanför. Det är väl ingen som skvallrar..? :lol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön dec 12, 2021 7:17 pm

Jag vet inte. Men Rahm känns inte rätt som HC. Historiken gnager lite där. Hellgren tycker jag har gjort sitt med bravur men har svårt att se honom som HC - ombyte förnöjer. Rahm med samma roll som idag tror jag däremot hade funkat med en annan HC.

Jag hoppas på något annat namn i alla fall. My point of view. Resten är upp till den Untouchable.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön dec 12, 2021 9:20 pm

Det behövs att vi har någon som kan anamma LAKERS-hockey, sedan vem det är? Ja du.

Rahm fungerade inte i HV för han försökte göra någon han inte tror på, vilket märktes så tydligt. Det gick till en gräns där spelarna inte uppskattade det och då blir det nära på omöjligt att leda. Jag tror inte han är helt körd som HC, men det återstår ju att se såklart. Hoppas ändå någonstans att man vågar plocka in någon riktigt cool. Mitell t.ex.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 12, 2021 9:57 pm

Joel Rönnmark vore oväntat. Känns som Evertssons shortlist är tränare han jobbat med.

Rönnmark, Jönsson, de assisterande. Malmö och Rögles coacher går bort. Janne Karlsson också. Vet inte om Chief har någon kontakt med en gubbe som Tjärnqvist men han bor väl i Växjö.

Kan faktiskt se Hallam bygga sin stab med både Hellgren och Jörgen Jönsson och båda kan vara aktuella för Vâxjö kommande år. Såvida inte hallam kör med roterande assisterande.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön dec 12, 2021 11:40 pm

Varför skulle 'Sammen' vilja ha roterande assisterande? Hela den kontext han byggt sitt namn i, har kontinuitet som den heliga graal.
Hoppas JÖNSSON hamnar endera hos oss eller Sam. Tänk ett OS med alla NHL-spelare - och VÅRT tränarpar, som Växjö stöpt och roddat, i leading pole.. Bra för Lakers som varumärke.

Man vill förstås gärna ha in en HC med lite *star quality*. Det finns inget som inte säger att Karl HELMERSSON gör det lika bra som COLLITON. Men när du skall ha in en pjäs som "gör det bra", vill du ha Niclas LUNDGREN eller Brent BURNS?
Jag vet i vart fall vem som säljer säsongskort och mediautrymme inför 2022..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 13, 2021 8:20 pm

Vore det inte lämpligt att Carolina styr upp en avstämningen med Chiefen ellwr 38:an nu när det är så långt uppehåll. Vad händer? Vad letar de efter för spelare? Hur ser de på säsongen? Hur ser planen ut. Ser ingen anledning att vänta till den 14: jan.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån dec 13, 2021 10:58 pm

Det fanns möjlighet att ställa frågor till Evertsson inför avstämning inom kort igår! Så är på G :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 13, 2021 11:45 pm

Succe! Missade jag som vanligt. Var kunde de ställas?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis dec 14, 2021 1:30 am

Vainio är klar för Fribourg till 22/23!

Bra spelare, så det är ju kasst. Går han ersätta? 100%.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis dec 14, 2021 7:26 am

Svartvadet skrev:Vainio är klar för Fribourg till 22/23!

Bra spelare, så det är ju kasst. Går han ersätta? 100%.
Får vi in en rejäl back, som vi alla hoppas på, så är inte Vainio mer än en spelare för tredje backparet. Han har tyvärr inte visat det jag hoppades på när han kom hit. Trodde jag skulle se mer pondus och offensiv produktion. För det som betalats (gissar nu, har ingen koll på hans lön) tror jag att vi kommer hitta en bättre ersättare.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis dec 14, 2021 11:13 am

Konstigt att göra klart och gå ut med det så tidigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis dec 14, 2021 11:32 am

Schweiziska klubbar går ut med sådant när det är klart. Det har t.o.m skett att klubbar går ut med klubbyte två år in i framtiden, typ som om Persson skulle lämna oss för SAIK till säsongen 23/24.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis dec 14, 2021 5:33 pm

Lite trist att man redan nu vet att spelare ska lämna för nya uppdrag. Lika trist är det att vänta på att spelare ska komma hit och uppgradera. Men det mediaskygga Öfverhuvudet Evert$$on kikar väl på konvalescenslistan och hoppas på det bästa.

Undra egentligen hur attraktionsvärdet är för att få äran att representera de regerande Svenska Mästarna Växjö Lakers vid dags datum? Svalt skulle jag tro. Ett fall på eget bevåg. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis dec 14, 2021 6:23 pm

I senaste podden med Sanny och 'Den sjuka höken' - känns det inte som att pippin sitter på info om att JÖNSSON är huvudkandidat till skeppet?

Vagt kanske, men ändå en tolkning.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis dec 14, 2021 8:13 pm

Laget har varit skadedrabbat och krigat på, tagit okej med poäng mot bottenlagen på senaste tiden. Nu välbehövlig vila och förhoppningsvis ett gäng viktiga tillbaka. Hallam hintar om att både Rosen och Nättinen kan finnas med den 28:e. I bästa fall är bara Stjernan och Arvid borta. Kan Åhman fortsätta på den nivå han varit de senaste matcherna så finns en målvakt att vinna matcher med.

Men... Evertsson har lovat att vi ska gå för att försvara guldet. Några tunga namn behövs in, i en skadefri trupp kanske bara ett par om man prickar rätt. Men för min del minst ett toppnamn i varje lagdel, målvakt, back och forward.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis dec 14, 2021 8:35 pm

Evertsson lovar GULD och gröna småländska gröna skogar. Hur kan man fukka upp på målvaktssidan med Kalnins (skadad...?). Evertsson ÄR ju trots allt en simpel målvaktstränare och hen har ett rykte att upprätthålla. Jag kan förstå att det är kämpigare nu när det inte finns spelare i laget som fixar kontakterna åt vederbörande. Det märks ju.

Levereras det inget högkaliberaktigt under uppehållet eller innan nyår från ovanstående så undrar man ju vart pengarna har tagit vägen?

Har Växjö Lakers en styrelse?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 14, 2021 9:23 pm

Som medierna tuggar på ska vi nog inte utesluta publikrestriktioner efter jul. Då kan det vara bra att inte dra på sig högre lönekostnader än nödvändigt.

Joel Kellman uppsatt på unconditional waivers. Kan vara något om vi inte tror att det dyker upp något bättre.

Gynge-Rosen-Nätet
Calof-Holmberg-Rieder
Lycksell-Kellman-Glenn
Lundberg-Josen-Forslund
NIlsson, Hugo.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis dec 14, 2021 10:39 pm

Kjellman ryktas påväg in enligt höken. Dock inget han fått bekräftat utan flera tips som inkommit om det.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis dec 14, 2021 10:46 pm

Samma källor som berättade för Putte att stjärntrollet satt på LPT i Helsingfors? :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » tis dec 14, 2021 10:55 pm

Person skrev:Kjellman ryktas påväg in enligt höken. Dock inget han fått bekräftat utan flera tips som inkommit om det.
Kjellman vem?
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons dec 15, 2021 6:29 am

Dannedd skrev:
Person skrev:Kjellman ryktas påväg in enligt höken. Dock inget han fått bekräftat utan flera tips som inkommit om det.
Kjellman vem?
Autocorrect slog till, Joel Kellman.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons dec 15, 2021 10:16 am

Kellman skulle ge oss mer djup och bättre möjligheter att bygga tre producerande enheter. Nackdelen är väl att vi ger upp chansen att få in tyngd framåt. Vi kommer få lita på att de tre enheterna hittar spel som ger segrar även mot defensiva starka lag. Känns ändå som en bra spelare som skulle kunna trivas med ett längre kontrakt och vara en toppcenter tillsammans med Rosen kommande år.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons dec 15, 2021 2:27 pm

Enligt Abris är han nu klar. Ska vara flerårskontrakt. Spelklar till 28 dec. Härligt!
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons dec 15, 2021 2:58 pm

StenhårtSlagskott skrev:Som medierna tuggar på ska vi nog inte utesluta publikrestriktioner efter jul. Då kan det vara bra att inte dra på sig högre lönekostnader än nödvändigt.

Joel Kellman uppsatt på unconditional waivers. Kan vara något om vi inte tror att det dyker upp något bättre.

Gynge-Rosen-Nätet
Calof-Holmberg-Rieder
Lycksell-Kellman-Glenn
Lundberg-Josen-Forslund
NIlsson, Hugo.
L Nilson utanför laget alltså? Ja, kanske…?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons dec 15, 2021 3:15 pm

Härmapan skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Som medierna tuggar på ska vi nog inte utesluta publikrestriktioner efter jul. Då kan det vara bra att inte dra på sig högre lönekostnader än nödvändigt.

Joel Kellman uppsatt på unconditional waivers. Kan vara något om vi inte tror att det dyker upp något bättre.

Gynge-Rosen-Nätet
Calof-Holmberg-Rieder
Lycksell-Kellman-Glenn
Lundberg-Josen-Forslund
NIlsson, Hugo.
L Nilson utanför laget alltså? Ja, kanske…?


Jag tycker han har varit lite sämre än förra året. I slutspelet fick han bara spela i box och även om det är en jävligt taskig roll tycker jag han gjorde det bra och ser han gärna får göra det i uppställningen ovan.

Sedan kommer det alltid vara skador men utgångspunkten tycker jag inte tar en ordinarie tröja.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons dec 15, 2021 3:30 pm

Joel Kellman är klar för Växjö Lakers.

Tankar kring det? Ingen spelare som jag har örnkoll på.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons dec 15, 2021 4:00 pm

Kloker skrev:Joel Kellman är klar för Växjö Lakers.

Tankar kring det? Ingen spelare som jag har örnkoll på.
Jag ser det som positivt. Bra ersättare till Holmberg nästa säsong. Kellman och Rosén som C1 och C2 är jag nöjd med.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons dec 15, 2021 4:39 pm

Kellman har många uppsidor, lite klen i defensiven, men sliter mycket. Bra skott dessutom.

Det som är bäst är väl hans ålder, att han testat NHL och att det typ bara är en vända till KHL som står i vägen för att han skulle kunna vara hos oss ganska länge!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons dec 15, 2021 4:52 pm

Svartvadet skrev:Kellman har många uppsidor, lite klen i defensiven, men sliter mycket. Bra skott dessutom.

Det som är bäst är väl hans ålder, att han testat NHL och att det typ bara är en vända till KHL som står i vägen för att han skulle kunna vara hos oss ganska länge!
KHL bör inte locka. Han vill ha när hem och bryter dessutom ett envägskontrakt på ca 7 miljoner. Så om inte pengarna i KHL lockar, vad ska han då dit och göra?
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons dec 15, 2021 6:03 pm

Känns som en excellent värvning. Jag minns skottet. Vi har inte för många i dagens trupp med ett bra skott.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons dec 15, 2021 6:13 pm

Flerårskontrakt.. undrar om den gode KELLMAN fått viskat i örat vem han får som HC i samband med det avtalet..?

Tror att vi också landar ett atlant-spjuth till offensiven före slutspelet. Om vi menar allvar med ett legendariskt back-to-back.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons dec 15, 2021 6:35 pm

På rehabiliteringslistan så har vi Rosén, Nättinen och Calof. Tre offensiva namn man inte skojar bort. Det kompletteras med Kellman. Bra.

Men jag saknar en backmajor. En pondusback som sätter skräck i motståndarna. En back som man inte vill ha i ryggen ner i sarghörnet. Det ska göra ONT när man äntrar zonen. En Folin-/Melart. Man ska som spelare i mötande lag ha klart för sig att det kan gunga rejält i sargen om man utmanar.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons dec 15, 2021 6:47 pm

Kloker skrev:På rehabiliteringslistan så har vi Rosén, Nättinen och Calof. Tre offensiva namn man inte skojar bort. Det kompletteras med Kellman. Bra.

Men jag saknar en backmajor. En pondusback som sätter skräck i motståndarna. En back som man inte vill ha i ryggen ner i sarghörnet. Det ska göra ONT när man äntrar zonen. En Folin-/Melart. Man ska som spelare i mötande lag ha klart för sig att det kan gunga rejält i sargen om man utmanar.


Kellman har också kôrt lite rehab senaste månaden men har spelat lite matcher efter det och gjorde poäng om jag inte såg fel så han borde var helt redo fôr spel.
https://youtu.be/9Gvop0CSdkg

Lyssnade även på hockeypuls med Jörgen Jönsson som gäst. Han drömmer om att bli Head Coach. Känns nästan som att han blir Head Coach i sverige kommande år. Frågan är bara om han testar i Färjestad eller i Växjö.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons dec 15, 2021 7:19 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Kloker skrev:På rehabiliteringslistan så har vi Rosén, Nättinen och Calof. Tre offensiva namn man inte skojar bort. Det kompletteras med Kellman. Bra.

Men jag saknar en backmajor. En pondusback som sätter skräck i motståndarna. En back som man inte vill ha i ryggen ner i sarghörnet. Det ska göra ONT när man äntrar zonen. En Folin-/Melart. Man ska som spelare i mötande lag ha klart för sig att det kan gunga rejält i sargen om man utmanar.


Kellman har också kôrt lite rehab senaste månaden men har spelat lite matcher efter det och gjorde poäng om jag inte såg fel så han borde var helt redo fôr spel.
https://youtu.be/9Gvop0CSdkg

Lyssnade även på hockeypuls med Jörgen Jönsson som gäst. Han drömmer om att bli Head Coach. Känns nästan som att han blir Head Coach i sverige kommande år. Frågan är bara om han testar i Färjestad eller i Växjö.
Ja han pratar ju om att nästa uppdrag är i Sverige och att ”ett kontrakt kan alltid diskuteras” när det pratas om han kan bryta det han har över nästa. Låter sannerligen som att han blickar mot Sverige och jag tror verkligen Växjö är hans bästa möjlighet till framgång.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster