Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån dec 06, 2021 9:52 pm

Kommer eventuellt nya restriktioner snart och då står vi där igen med 8 personer på läktaren och Markusson och styrelsen blir höjda till skyarna.

Nu tycker jag man kan ta av sin stora kassa man har och inte behöver gå plus, men det är inte mitt bolag så vad spelar det för roll vad jag tycker [emoji28]

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 06, 2021 11:02 pm

Lär bli ledig nu igen. Tycker Evertsson ska höra sig för om han har rätt inställning och sugen på SHL.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... -connauton

https://youtu.be/dx7QoLbZb70

Tverkar inte att slänga hanskarna och kan jaga igång alla i laget om de slöar till men också ta ansvar framför eget mål. Käka puck.! :lol:

Vill ha en back. Med uppsida i det fysiska spelet så anfallarna väljer en annan väg än att åka slalom in mot mål. Som har kraft flytta på Everberg framför mål om det behövs. Brukar ju dyka upp någon precis efter nyår.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons dec 08, 2021 11:31 pm

Apropå tränarfrågan, som kryper allt närmare inpå - Jag undrar hur 'Chief' ser på en sådan som Josef BOUMEDIENNE?

Ganska ung, kaxig, kunnig och visat sig hålla i viss storm. Undrar vad han kan göra om han får tre år i vackraste klubben?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav noneedforaname » ons dec 08, 2021 11:45 pm

Intressant tanke, men i somras fick Boumedienne det toppjobb han trånade efter - chefsscout för Blue Jackets.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 282
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor dec 09, 2021 12:21 am

Skulle tro att Samen gör klart med Tre Kronor under jullovet och att det läcker ut runt nyår.

Skulle tro att Chefen funderar på Rahmen
Jörgen, eller någon annan av modell lugnare.

Kan inte se Chefen plocka bom bom eller en Grönborg. De frustar alldeles för mycket.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor dec 09, 2021 12:56 pm

Hallam blir alltså förbundskapten enligt mrmadhawk. Officiellt inom kort.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor dec 09, 2021 1:08 pm

Kul för honom!
Däremot tror jag Sam är mer en säsongscoach [emoji848]

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor dec 09, 2021 1:09 pm

Välförtjänt! Riktigt kul för honom
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor dec 09, 2021 1:09 pm

Trist, men var sak har sin tid. Blir svårt att tänka Lakers utan Hallam. Han ÄR Lakers.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor dec 09, 2021 1:21 pm

Är bara att gratulera och tacka Hallam för jobbet i Växjö. Landslaget är något annat och inte säker på att Samens hockey är gångbar där. Återstår att se.

Behåller han huset i Sandsbro? Återstår att se.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor dec 09, 2021 1:24 pm

Dags att samla in pengar till att resa en staty över Sam utanför Vida. Utan honom hade klubben inte varit där vi är idag.
Man är stolt över att ha haft en tränare som han under så lång tid.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tor dec 09, 2021 1:30 pm

Vilken ångest man fick nu. Självklart glad och stolt för Hallam, men nu då? Vilken avdankad tränare får vi in nu då? Tryggheten i Hallam försvinner och in kommer säkert Melin.....
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor dec 09, 2021 1:44 pm

Jag fattar inte utmaningen med landslaget…?

Givetvis kanske det ser snyggt ut i CV men du har inget lag att forma, ingen process som ska gås igenom för att forma ett lag över tid, ingen spelide som kan nötas in. Ingen scoutning av motståndare och deras spel (dom har ju också nya lag hela tiden) osv osv.

Du får ett nytt lag vid varje turnering.
I bästa fall hinner du ha en träning och en kort genomgång innan match…

Det enda du gör är att ta ut laget, hoppas att de du tagit ut är på bra humör och hittar kemi under match. Sen kan du bara hålla tummarna…

Jag tycker verkligen att det är totalt slöseri med Sams unika förmåga att utveckla, hitta nycklar och manövrera ut motståndare över tid…

Men all lycka till om det blir så!

Han är värd ALLT han pekar på!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor dec 09, 2021 1:48 pm

Det är en möjlig genväg till NHL. Ska någon svensk få chansen där utan att göra 10-20 år och jobba sig uppåt så krävs OS och VM guld.

Sedan kan han ju ha kvar basen i Växjö och familjen behöver inte flytta. Säkert viktigt för buslutet.

Plus att det är inte många som faktiskt får chansen att ansvara för Tre Kronor trots bra prestation så varför inte testa när du får chansen? Klubblag finns det ju gott om.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor dec 09, 2021 1:58 pm

Det som blir högintressant nu är vem Evertsson hittar som ersättare till Sam. Det blir den absolut svåraste uppgiften i Evertssons sportchefskarriär. Lär ju även bli så att vi får behålla Hellgren och Rahm i båset vilket jag tycker är riktigt skönt. Man får ju inte glömma att även Hellgren har hela tiden varit med på denna resan.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Ahbez » tor dec 09, 2021 6:40 pm

bratsson skrev:Kommer eventuellt nya restriktioner snart och då står vi där igen med 8 personer på läktaren och Markusson och styrelsen blir höjda till skyarna.


Ja, släng in militären på gatorna och inför utegångsförbud också så kan vi känna oss lite "säkrare", tur att pappa staten "skyddar" oss mot att gå på hockey, det är ju "livsfarligt" :roll:
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor dec 09, 2021 11:17 pm

Jisses vad man hoppas på de bästa i kommande OS nu. En återförening Sam HALLAM och EP40.. ..Vad kan den SUPERDUON göra ihop? Är det någon som vet hur man gör Connor MCDAVID av Elias, så är det Sam.

Skulle ändå säga att tillsättningen av Sam var viktigare än nästkommande head coach. Då var vi nya i eliten, visste inte om vår identitet var en solid SHL-klubb eller en 'dagslända' på glid ner i HA igen.
Idag vet vi, att vi har ett etablerat och respekterat klubbmärke - större än en enskild tränare.

PS: Blir 'Robban' ROSÉN ny förstecenter med hela svenska folket? #87 kommer säkert hålla liv i karriären över nästa OS. Bara ut i fall att.. 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor dec 09, 2021 11:53 pm

Härmapan skrev:Jag fattar inte utmaningen med landslaget…?

Givetvis kanske det ser snyggt ut i CV men du har inget lag att forma, ingen process som ska gås igenom för att forma ett lag över tid, ingen spelide som kan nötas in. Ingen scoutning av motståndare och deras spel (dom har ju också nya lag hela tiden) osv osv.

Du får ett nytt lag vid varje turnering.
I bästa fall hinner du ha en träning och en kort genomgång innan match…

Det enda du gör är att ta ut laget, hoppas att de du tagit ut är på bra humör och hittar kemi under match. Sen kan du bara hålla tummarna…

Jag tycker verkligen att det är totalt slöseri med Sams unika förmåga att utveckla, hitta nycklar och manövrera ut motståndare över tid…

Men all lycka till om det blir så!

Han är värd ALLT han pekar på!


Det är just det som är utmaningen - hur löser man pusslet till varje gång?

Det är också det finaste jobbet, då han kommer tjäna bra och kunna spendera mer tid med sin familj. Alla bortaresor, rapporter från träningar och fys, kolla video dygnet runt osv osv. Nu kan han plocka russinen ur kakan, göra det han tror på med de spelarna han vill.

Sam kommer ju med något Tre Kronor inte haft på evigheter - en riktigt bra matchcoachning!

Går redan rykten nu om Jörgen Jönsson, där antingen han tar över efter Sam eller att han blir Ass. Förbundskapten. Fullt naturligt. Hade gärna sett JJ som HC hos oss.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor dec 09, 2021 11:57 pm

Svartvadet skrev:
Härmapan skrev:Jag fattar inte utmaningen med landslaget…?

Givetvis kanske det ser snyggt ut i CV men du har inget lag att forma, ingen process som ska gås igenom för att forma ett lag över tid, ingen spelide som kan nötas in. Ingen scoutning av motståndare och deras spel (dom har ju också nya lag hela tiden) osv osv.

Du får ett nytt lag vid varje turnering.
I bästa fall hinner du ha en träning och en kort genomgång innan match…

Det enda du gör är att ta ut laget, hoppas att de du tagit ut är på bra humör och hittar kemi under match. Sen kan du bara hålla tummarna…

Jag tycker verkligen att det är totalt slöseri med Sams unika förmåga att utveckla, hitta nycklar och manövrera ut motståndare över tid…

Men all lycka till om det blir så!

Han är värd ALLT han pekar på!


Det är just det som är utmaningen - hur löser man pusslet till varje gång?

Det är också det finaste jobbet, då han kommer tjäna bra och kunna spendera mer tid med sin familj. Alla bortaresor, rapporter från träningar och fys, kolla video dygnet runt osv osv. Nu kan han plocka russinen ur kakan, göra det han tror på med de spelarna han vill.

Sam kommer ju med något Tre Kronor inte haft på evigheter - en riktigt bra matchcoachning!

Går redan rykten nu om Jörgen Jönsson, där antingen han tar över efter Sam eller att han blir Ass. Förbundskapten. Fullt naturligt. Hade gärna sett JJ som HC hos oss.
Wow.
JJ som ass, han måste ju kunna få med sig diverse NHL-spelare när det behövs. Dom spelarna över pölen vet väl knappt vem Sam är?

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre dec 10, 2021 1:00 am

Jag kan garantera dig en sak: vinner du tre SM-Guld på så kort tid - då vet alla Svenskar i NHL vem personen är. Kanske inte som PERSON, men namnet till 110%.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » fre dec 10, 2021 9:23 am

MalZon skrev:Vilken ångest man fick nu. Självklart glad och stolt för Hallam, men nu då? Vilken avdankad tränare får vi in nu då? Tryggheten i Hallam försvinner och in kommer säkert Melin.....


Troligtvis blir det någon ung och okänd eller någon äldre avdankad, bara det blir billigt, då det känns som att spara pengar är det viktigaste för styrelse och ledning, inte att ha ett konkurrenskraftigt lag.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre dec 10, 2021 11:02 am

Svartvadet skrev:Jag kan garantera dig en sak: vinner du tre SM-Guld på så kort tid - då vet alla Svenskar i NHL vem personen är. Kanske inte som PERSON, men namnet till 110%.
Ja hoppas det.
Per Mårts var väl framgångsrik för han bondade med många för borta på sina turnéer.

Och är det en sak Sam är duktig på så lär det vara att bonda med folk.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre dec 10, 2021 3:17 pm

Det blir coach Rahm. Blir säkert bra bara han inte tok-överskattar truppen som han gjorde i HV. Taktik och matchning ska hänga ihop med den verkliga kvaliteten och de faktiska egenskaper laget har. Coach Hellgren håller säkert honom på mattan om han tror truppen är bättre än Edmontons på 80-talet. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre dec 10, 2021 3:50 pm

Varanen skrev:Det blir coach Rahm. Blir säkert bra bara han inte tok-överskattar truppen som han gjorde i HV. Taktik och matchning ska hänga ihop med den verkliga kvaliteten och de faktiska egenskaper laget har. Coach Hellgren håller säkert honom på mattan om han tror truppen är bättre än Edmontons på 80-talet. :lol:


Tänker du högt eller har du någon länk? 8O
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre dec 10, 2021 5:02 pm

Bara en gissning.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Anders L » fre dec 10, 2021 5:39 pm

Jag tror oxå att det blir Rahm.
Men vem ska ta Rahms plats?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre dec 10, 2021 6:03 pm

Tänk om det blir 'GARPEN'.. 8O 8O 8O

Rockader har skett förr..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre dec 10, 2021 6:13 pm

Nej. Nej, Nej. Garpen dyker upp i Djurgården tror jag. Känns mycket mer troligt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daniel » fre dec 10, 2021 7:39 pm

Karl Helmersson
Jörgen Jönsson
Jeremy Collito

Någon av dessa är mitt tipps
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » lör dec 11, 2021 12:45 am

Daniel skrev:Karl Helmersson
Jörgen Jönsson
Jeremy Collito

Någon av dessa är mitt tipps


Karl Helmersson känns som något för oss, de andra går nog till klubbar som satsar på guld, inte till oss som har en styrelse som hellre fokuserar på att få ett stort plusresultat som ser bra ut på cv:t, så de kan gå vidare i näringslivet till nästa toppjobb.

Det känns som att ha ett konkurrenskraftigt lag är prio 2 för styrelsen, trots att det finns pengar i kassan enligt många, men det kanske är ren lögn att det finns en rejäl ”reserv”…
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » lör dec 11, 2021 1:41 pm

Vad tror vi om Hellgren får kliva upp ett steg då? Han har ju vart med länge och "vet" vad det handlar om, vet ut Lakersandan funkar och troligtvis har fullt förtroende av ledning, lag och spelare? Kanske är lättare att få in en ny assisterande än ny huvudtränare?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör dec 11, 2021 1:48 pm

MalZon skrev:Vad tror vi om Hellgren får kliva upp ett steg då? Han har ju vart med länge och "vet" vad det handlar om, vet ut Lakersandan funkar och troligtvis har fullt förtroende av ledning, lag och spelare? Kanske är lättare att få in en ny assisterande än ny huvudtränare?
Kan vara en ide


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör dec 11, 2021 4:04 pm

Janne K á 2022

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön dec 12, 2021 6:07 pm

Undrar om man kommunicerar ut ersättaren när det är klart - vilket borde vara snarast - eller om man gör som man brukar, hyschar o hyschar och vi ser först i september 2022 vilka som egentligen leder laget..??
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön dec 12, 2021 6:26 pm

Kan nog garantera att man inte kommer att kommunicera något nytt tränarnamn tills säsongen är slut!

Det vore bara onödigt, för det kanske finns någon relation en annan spelare har till nye tränaren osv. osv. Bättre att man låter Sam få göra klart uppgiften och störa laget så lite som möjligt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster