Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tor nov 18, 2021 6:30 pm

Jag skulle vilja se att Hallam vågar ge Hagman mer istid. Han är tillräckligt mogen och redo att ta nästa steg redan nu. Vet inte om jag sett en så stark junior innan. Dom brukar flyga undan i närkamperna. Det gör inte Hagman. Han utmanar i sargspelet och skapar alltid förtret för motståndaren när han är inne. En guldklimp i mitt tycke.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor nov 18, 2021 6:47 pm

PutteA skrev:Jag skulle vilja se att Hallam vågar ge Hagman mer istid. Han är tillräckligt mogen och redo att ta nästa steg redan nu. Vet inte om jag sett en så stark junior innan. Dom brukar flyga undan i närkamperna. Det gör inte Hagman. Han utmanar i sargspelet och skapar alltid förtret för motståndaren när han är inne. En guldklimp i mitt tycke.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Stark ja. Men är han en spelare för en topplina eller ska han var just det. Stark, tung och jobbig? Tycker det är bra att han får lite chanser nu. Det växer han av så får vi se vart det tar vägen.

Eller vill du flytta på någon i topplinorna? Där känner jag inte att han är ännu även om Olle var riktigt svag i CHL bör han få några matcher till att komna tillbaka på. Inga av de andra tycker jag är aktuellt att flytta på. Skulle vara Gynge till läktaren tills 87 är tillbaka. Kan de äta lite julmat tilsammans sedan starta upp lite långsamt efter nyår.

Brynäs försöker ersätta Andren. Skulle kunna vara värt en chansning för rätt pengar.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -karlsson/
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor nov 18, 2021 8:32 pm

Säg till när ni vill gå med i min ”förstärka laget klubb”.

Den är vi inte många i nu. [emoji23][emoji23].

Kommer att bli jobbigt fram till nyår, med den trupp vi har just nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tor nov 18, 2021 8:33 pm

Sätt han ihop med spelare som inte riktigt får det att lossna. Han kan bana väg med sitt riv och slit. Lycksell behöver ta ett steg ner och få igång ben och huvud igen. Man kan inte sätta en otränad och otimad spelare i topplinor. Tycker just nu att Hagman kan ge mer till sina medspelare än vad Olle kan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor nov 18, 2021 8:41 pm

PutteA skrev:Sätt han ihop med spelare som inte riktigt får det att lossna. Han kan bana väg med sitt riv och slit. Lycksell behöver ta ett steg ner och få igång ben och huvud igen. Man kan inte sätta en otränad och otimad spelare i topplinor. Tycker just nu att Hagman kan ge mer till sina medspelare än vad Olle kan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vi diskuterar alltså en helt oprövad junior i en tänkt topplina i ett mästarlag. Det säger lite om var vi befinner oss.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor nov 18, 2021 8:58 pm

vlk skrev:Säg till när ni vill gå med i min ”förstärka laget klubb”.

Den är vi inte många i nu. [emoji23][emoji23].

Kommer att bli jobbigt fram till nyår, med den trupp vi har just nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Du kan sätta McDavid i detta laget just nu och det kommer inte fungera. Vinner inga närkamper och inte först på puckarna. Börja med grunderna. Sedan tror jag du får med dig fler. Jag vill helst ha en Melart eller Folin.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor nov 18, 2021 9:04 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Säg till när ni vill gå med i min ”förstärka laget klubb”.

Den är vi inte många i nu. [emoji23][emoji23].

Kommer att bli jobbigt fram till nyår, med den trupp vi har just nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Du kan sätta McDavid i detta laget just nu och det kommer inte fungera. Vinner inga närkamper och inte först på puckarna. Börja med grunderna. Sedan tror jag du får med dig fler. Jag vill helst ha en Melart eller Folin.
Backsidan måste vi helt enkelt få in mer kraft och fysik i. Vi behöver även kika på en forward av kaliber.

Jag skulle gärna se en utlåning på någon av våra målvakter och sen in med en ny, om någon av riktigt god kvalitet kommer upp på marknaden. Tycker inte de håller måttet de vi har.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor nov 18, 2021 10:24 pm

Dom enda säsongerna Arvid Lundberg inte spelat i landslaget är när han spelat för Växjö :idea:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor nov 18, 2021 10:45 pm

Jag skulle vilja se att Öman tar Evertsson i nacken och skakar om Hönan riktigt jävla ordentligt
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre nov 19, 2021 2:40 am

Håller med dig PutteA. Ge Hagman förtroendet i en ledande lina. Varför inte liksom. Titta på Holmberg tex. Han fick förtroendet på en utlåning till Växjö från Västerås i ett par matcher. Och visade så pass mycket att han fick kontrakt. Vi måste ge våra juniorer mer förtroende för att de ska kunna utvecklas. Inte mycket till utveckling ifall du är extra spelare eller får spela i en 3:e, 4:e lina.

Sen slagskott.
Även om Hvs J20 inte är lika bra som Växjös J20 är just nu. Så finns det fortfarande en tradition i Hv att få fram riktigt jävla bra spelare. Den traditionen finns inte i Växjö.
Lyssnar man på hockeypodden i vxonews och smp så kunde man u förra veckan höra dom prata om vilka målsättningar som Växjö hade för 10 år sedan. Blandannat att vi inom en 10 års period skulle ha minst 5 egenfostrade juniorer i A-laget. Hur har det gått? Inte så bra. Det är ju faktiskt så att har man ett bra lag i J20 så tycker man ju att de bästa spelarna där borde få förtroendet att visa upp sig i A-laget.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre nov 19, 2021 8:46 pm

Det finns inte ett enda lag i SHL som har fem spelare med respektive klubb dom moderklubb!

Många väljer ju att räkna de som gått och fostras i hockeygymnasiet som ”egna” - och i så fall är ju ex Stjernborg en egen produkt…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 20, 2021 10:21 am

Bara att jobba på. Det viktiga är att hockeygymnasiet blir bättre och bättre så kommer talangerna. Antar att Hvs har haft lite högre status fram till nu men förhoppningsvis kan växjös gymnasium flytta fram positionerna nu.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör nov 20, 2021 2:53 pm

Det gick från 5 ordinarie junisar i A-truppen till 1. De junisarna som är där nu är ju inte heller ordinarie. Dom slängs in när det blir skador. Sen när de skadade spelarna är tillbaka så slängs dom ner i J20 igen. Oavsett hur dom har presterat i A-laget.
Undra hur tankarna går hos Evertsson när det kommer till våra bästa poängspelare. Robban och Gynge. Robban är ju snart 35 och Gynge 36. Med tanke på att de yngre inte tar så stora kliv. Inte änns när Robban är skadad så tar någon chansen att visa upp att man kan även utan Robban. Oroande när Robban och Gynge lägger av.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör nov 20, 2021 2:57 pm

Problemet ligger på en annan nivå. Från LHS fram till U15 så handlar allt om kvantitet istället för kvalite. Inte utåt sett, men jag tror att man internt ser det mer så. Det är inte så jäkla viktigt att få fram talanger från egna leden (LHS och uppåt) utan det handlar om att få till en stor skara spelare som vandrar mellan LHS och U15, och som på så sätt genererar gott om flis kontinuerligt till verksamheten, och som sedan kan finansiera den elitsatsning som börjar från U16 och uppåt. Och här tar man i första hand in det bästa som man kan få tag på utifrån istället.

Detta är en känsla jag fått på senare tid av vissa orsaker. En liten tanke här som man kan fundera kring är ju var alla egna spelare tar vägen. Vi har idag ett konstant inflöde av nya spelare i LHS varje år på kanske 60-70 nya 5 åringar. När vi då tittar i toppen av ungdomslagen, där elitsatsningen börjar så har vi 6 st egna spelare kvar i U16. 4 st i J18 och 0 st i J20. Mellan U16 och J18 har vi 4 åldersgrupper, 15-18 år. Tar vi 60 x 4 så handlar det om ca 240 spelare från början. Där finns nu 10 kvar fördelat på 4 åldersgrupper. Vad hände kan jag känna?

Hur ser det ut neråt åldrarna. Hur står vi oss mot andra föreningar. Njae, så där kan jag säga. En del föreningar är kanske 2-3 år före oss i utvecklingen av själva spelet ishockey. Varför det är så här tåls att fundera på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör nov 20, 2021 8:45 pm

Sålänge det problemet finns kvar så kommer vi alltid vara Sveriges största köpelag.
De siffrorna som du tar upp PutteA är ju rent du sagt helt jävla urusla för en förening som tagit 3 SM-Guld de senaste 10 åren.
Känner att för egen del som har följt och hejat på laget sedan 1999 att det skulle vara så enormt roligt att få se en spelare som har gått genom leden i Växjö upp till A-laget och sen bli tex draftad högt i NHL tex.
Men med tanke på att vi då har så få spelare kvar från egna leden upp till J20 eller egentligen ingen. Så lär det ju inte ske de nästkommande 10 åren.
Frågan som jag precis som du PutteA ställer sig är vad fan händer med alla egna spelare?
Man börjar ju nästan undra om det är så att ungdomarna märker att nästan ingen J20 spelare får chansen i A-laget att dom väljer ett annat gymnasium eller helt enkelt lägger av. Är det så så är det ju för jävligt! Och som du säger PutteA att vi varje är plockar in spelare för J20 och att ingen har tillhört föreningen innan säger ju bara att vi aldrig kommer få en bra ungdomsutveckling. Bättre isf för 5 åringarna att börja träna i Tingsryd, Troja eller Alvesta.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör nov 20, 2021 9:41 pm

Jag tror inte problemet är att ingen får chansen i A-laget. Det får dom. I år har vi väl haft en 3-4 juniorer som varit uppe ett antal gånger och kört. Dessutom har vi flyttat upp Stjernborg med ett A-kontrakt sen förra året. Problemet är att vi inte får upp några från egna leden. Jag har hela tiden trott att det är en tidsfråga till det börjar generera spelare. Men jag har helt tappat den tanken faktiskt. Det handlar om hur vi hanterar våra unga spelare genom åren, hur man utbildar dom och förbereder dom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 10:15 pm

Kan bara instämma här PutteA!

Det är tyvärr så det ser ut. Vi kan klappa oss själva på axeln över mycket, speciellt över J20 senaste tiden, men det döljer mycket sanning. När jag var ledare i VLH så fanns det en början på en "röda tråden" som skulle anammas från U10. Finns den kvar? Låter inte så.

Vi måste bli bättre på att nå ut till ungdomar i Växjö, få de att tycka hockey är tokskoj!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 20, 2021 10:25 pm

En viktigare fråga är. Hur ska vi hitta stabila toppspelare när #87 och #60 slutar. Just nu ser jag bara framtida ledarpotential #94.

Om vi har lämnat årets lagbygge för en stund.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön nov 21, 2021 1:33 pm

Det går inte så bra för Melart i Tyskland med skador och dåligt med poänggörande.
Kanske tyskarna inte vill betala den lönen för det dom får ut av Melart och vi kan få loss honom?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön nov 21, 2021 6:07 pm

Du menar att en halt, lytt och stukad MELART - på lönelista och i kavaj - är bättre än ingen MELART alls..?

Avdelning en stjärncenter i gips och ett stjärntroll - något oväntat vid sign on - på LPT..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » sön nov 21, 2021 11:00 pm

Vilka spelare är borta?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön nov 21, 2021 11:56 pm

Tydligen ska Markusson ha ett extramöte med Evertsson etc. imorgon.

Kanske inte landar i något, men får ända hylla det proaktiva!
Jag hoppas någonstans att vi ser ut såhär i Januari:

Nättinen - Rosén - Gynge
Rieder - X - Calof
Lycksell - Holmberg - Glenn
Forslund - Josen - Lundberg

JP - X
Vainio - Koivisto
Claesson - Lundberg
Andersson

X
Kalnins

Hoppas man vågar lägga ett bud på Henrik Karlsson faktiskt. Vet han är gammal, men jävlar vad duktig han är! Kanske är långsökt.

Joel behöver ha en riktig fältherre bredvid sig. Så han kan anamma sin roll fullt ut. Bara köra.
"Men Svartis, en center? Du har tappat det helt" - ja, kanske! Men tycker inte Holmberg kan rodda den kedjan helt. Han är fenomenalt bra som trea, det är inget "fult" med det. Det är där han gör sig bäst.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 22, 2021 10:24 am

Extramöte?

Nättinen - Rosén - Gynge
Hagman - Rieder - Calof
Lycksell - Holmberg - Glenn
Forslund - Josen - Lundberg
Nilsson

Persson - Cleasson
X- Koivisto
X - Lundberg
Andersson, Vainio, Hardy

Åhman
Kalnins


Tycker pengarna ska läggas i försvaret. Andersson, Vainio och Hardy är utanför januarilaget just nu. Målvakt är gamble att pricka rätt med sá känns osanolikt att Evertsson ska hitta en ny föratamålvakt.

Skulle dock kunna tänka mig Drury/Rasmussen mellan Reider och Calof. Annars tror jag de blir billigare att ta in en vinge av modell starkare ska in framåt.

Nätet verkar ha en jobbig skada. Tror han får svårt att spela mer utan ingrepp. Men nu gissar jag bara. Kan behöva ersättas.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » mån nov 22, 2021 7:55 pm

Arvid Lundberg borta, eventuellt långtidsskadad enligt minhockey.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » mån nov 22, 2021 7:55 pm

Arvid Lundberg borta en längre tid, så back bör värvas. Men vi ska nog tyvärr inte räkna med en snabb värvning då vi får stå för hans lön de första 90 dagarna om jag inte är helt ute och cyklar.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån nov 22, 2021 8:15 pm

Tufft läge med bara 4 man i försvaret.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån nov 22, 2021 9:03 pm

Jyrki Jokipakka ska tydligen ligga pyrt till för Sibir och letar andra klubbar. Rätt ålder och en typ av spelare jag hade gillat att ha.

Inte hört något om VLH här dock.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis nov 23, 2021 10:32 am

Skulle passa in perfekt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 23, 2021 10:45 am

Hur gick extramötet mellan Chief och 38?

Hugo Pettersson tillbaka till VLH. Ung och hungrig men knappast någon som stabiliserar försvarsspelet.
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... pettersson
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis nov 23, 2021 12:29 pm

StenhårtSlagskott skrev:Hur gick extramötet mellan Chief och 38?

Hugo Pettersson tillbaka till VLH. Ung och hungrig men knappast någon som stabiliserar försvarsspelet.
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... pettersson
1 poäng på 14 matcher indikerar inte någon dundersuccé precis.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis nov 23, 2021 7:04 pm

Towen skrev:Du menar att en halt, lytt och stukad MELART - på lönelista och i kavaj - är bättre än ingen MELART alls..?

Avdelning en stjärncenter i gips och ett stjärntroll - något oväntat vid sign on - på LPT..
Nej jag menar en frisk Melart som inte gör mål i Tyskland [emoji846]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 23, 2021 10:03 pm

Vem är på ingång?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis nov 23, 2021 10:06 pm

Hugo Pettersson är vårt sista hopp. Ingen press, men allt hänger på dig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons nov 24, 2021 3:30 pm

Vet inte om Videll från Djurgården är det vi behöver men han har någon schism med Djurgården så man kanske kunde få loss honom?
Videll + Melart [emoji1745]

https://twitter.com/sportbladet/status/ ... eMp3A&s=19

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons nov 24, 2021 4:50 pm

Stor tung och säkert ganska dyr efter alla år i KHL. Hade kunnat tänka mig Videll om det inte var så att jag helst såg att vi letar försvarare. Hans tyngd fast på en back som inte är helt kass på rören måste vara prio. Men finns pengar för en back också så tror jag det skulle kunna bli bra med en inlåning resten av säsongen. Det är en forward vi saknar med nästa hundra pannor så är han svår att flytta på. En annan issue är ju att han har kontrakt till 22/23 så att ta över kontraktet blir inte billigt.


Ingen som hört något om Drury?
https://youtu.be/w5F8No5xCUc
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster