Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön nov 14, 2021 8:23 pm

"... Läkningen brukar ta mellan tre och sex veckor"

Han var och gipsade sig i Tisdags om jag fattat rätt. Säg att han har fyra veckor iom det bara är en "spricka" och inte ett benbrott. Då är han tillbaka till match mot Djurgården 9/12. Matcherna han missar:

CHL
SAIK
Frölunda
IKO
FBK
Lulä
LHC
Timrå

Det är alltså 21 poäng vi ska spela om utan honom. Räknar vi kallt med segrar mot Timrå, IKO och LHC så är det 12 poäng kvar. Ska bli mycket intressant att se hur de löser detta!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön nov 14, 2021 10:50 pm

Är det #38 som håller så hårt i pengarna? Det känns som att vi borde både spetsat och breddat laget för längesen, vi är alldeles för känsliga för skador.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön nov 14, 2021 11:00 pm

Lite komiskt att Koivistu och Holmberg åker iväg på landslagsspel men det är Rosén här hemma som går i gips [emoji85]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 14, 2021 11:45 pm

Är Olle och Nätet redo för spel på Tisdag då?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön nov 14, 2021 11:51 pm

steve_saviano_theking skrev:Är det #38 som håller så hårt i pengarna? Det känns som att vi borde både spetsat och breddat laget för längesen, vi är alldeles för känsliga för skador.


Tycka vad man vill, men jag anser han agerar högst professionellt!

VLH har pengar. Det är absolut inget bekymmer. Däremot är det fortfarande oklart vart corona kommer leda under 2022. Jag har hellre ett VLH i SHL under en lång tid, än ett VLH som satsar allt och står med mössan i näven för att elitlicensen inte håller måttet.

Låt oss aldrig blir ett FBK. Det är mitt budord.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån nov 15, 2021 1:52 pm

Nättinen haltar alltså fortfarande rejält. SMP skriver att han är tillbaka runt jul. Nu måste en forward och en center in på forwardsidan. Sedan behövs också en tung back.

När det väl finns på plats ge vi ett lag för att gå långt i slutspel.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 15, 2021 2:44 pm

Person skrev:Nättinen haltar alltså fortfarande rejält. SMP skriver att han är tillbaka runt jul. Nu måste en forward och en center in på forwardsidan. Sedan behövs också en tung back.

När det väl finns på plats ge vi ett lag för att gå långt i slutspel.
Jasså , han är tillbaka till jul. Självklart måste flera pjäser in nu. Allt annat känns nästan oseriöst annars.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån nov 15, 2021 3:54 pm

Ödlan tycker ju vi är klara på forwardssidan. EN back. Vad är det för reptilhockey? :P Det du möjligen letar efter här Varanen är den legendariska nummer 77 - Backgiganten som snuddade 50(!) baljor en säsong i Oilers, och gjorde 1500+ poäng på 1400+ matcher under två årtionden i NHL - Paul COFFEY. I nummer 77 får du ett totalpaket om en superback + en superforward i samma pjäs. Han kommer med fyra Stanley Cup-titlar och Gud vet hur många löften om SM-guld.

Menar vi allvar med en 'back-to-back-in-your-face-titel'?


50 baljor Joel. Sug på den..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån nov 15, 2021 4:18 pm

Klara och klara. Om vi ser på forwardssidan något så när objektivt så har vi:

Nättinen (EHT-standard) - RR (topp SHL) - Gynge (topp SHL)

Rieder (EHT-standard) - Holmberg (EHT-standard) - Calof (topp SHL)

G.Gustaffson (God SHL-standard) - H. Gustafsson (Lovande) - Lycksell (God SHL-standard)

Nilsson (Medel) - Josefsson (God SHL-standard) - Lundberg (God SHL-standard)

Forslund (medel)
Stjernborg (Lovande)
Hagman (Lovande)

Att hävda att detta är dynga och att klubben inte är serös är trams. Nu har vi skador (vilket alla klubbar i världen har mer eller mindre) och självklart måste man då agera. Men den panik som av vissa utmålas är det inte. RR, Nättinen och Lycksell är avbräck. Men det hade det varit i RBK eller Frölunda också om motsvarigheterna i deras uppställning varit frånvarande. På backsidan saknas det egenskaper. Backsidan är inte komplett även om alla är friska och krya. Därför anser jag att man bör prioritera en högklassig back om tillfälle ges. Men som jag också skrev ovan så är jag inte emot värvningar av spjuth. Om de nu är spjuth och inte plastpilar från macken. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 15, 2021 4:23 pm

Nätet är långt ifrån spel enligt min hockey så han kan vi räkna bort kommande matcher.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 15, 2021 4:24 pm

Varanen skrev:Klara och klara. Om vi ser på forwardssidan något så när objektivt så har vi:

Nättinen (EHT-standard) - RR (topp SHL) - Gynge (topp SHL)

Rieder (EHT-standard) - Holmberg (EHT-standard) - Calof (topp SHL)

G.Gustaffson (God SHL-standard) - H. Gustafsson (Lovande) - Lycksell (God SHL-standard)

Nilsson (Medel) - Josefsson (God SHL-standard) - Lundberg (God SHL-standard)

Forslund (medel)
Stjernborg (Lovande)
Hagman (Lovande)

Att hävda att detta är dynga och att klubben inte är serös är trams. Nu har vi skador (vilket alla klubbar i världen har mer eller mindre) och självklart måste man då agera. Men den panik som av vissa utmålas är det inte. RR, Nättinen och Lycksell är avbräck. Men det hade det varit i RBK eller Frölunda också om motsvarigheterna i deras uppställning varit frånvarande. På backsidan saknas det egenskaper. Backsidan är inte komplett även om alla är friska och krya. Därför anser jag att man bör prioritera en högklassig back om tillfälle ges. Men som jag också skrev ovan så är jag inte emot värvningar av spjuth. Om de nu är spjuth och inte plastpilar från macken. :lol:
Men dom är ju skadade och inte med. Eller ska de spela med gips ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån nov 15, 2021 4:39 pm

Ja, de ska spela med gips.

2021-11-14:
Varanen skrev:Jag vill inte rucka på Rieder - Holmberg - Calof.. Rieders förmåga att skjuta högt gör honom gör honom lämplig som ytter i vårt lagbygge. Dessutom tycker jag mig se att Calof håller på att piggna till. Jag tror det är bäst om vi låter den här kedjan mala på.

G.Gustafsson - Lundberg - Gynge.

Nättinen - H.Gustafsson - Lycksell

Kan bli hur bra som helst om vi hittar synergi effekter och tillräcklig defensiv smartness/vilja.

Nilsson - Josefsson - Forslund/Hagman

De vet vad som gäller. Hagman går rakt in på den ytterplats som av någon anledning (skada) är obesatt.


Hagman går alltså in på Nättinens plats. Men vi ser olika på det. Somliga ser backbesättningen som komplett, jag gör det inte. Anfallare verkar vara sexigare på något sätt. Jag ser de problem vi har, även i offensiven, som ett led i en för svag backbesättning mer än att klubben oseriöst negligerat anfallssidan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån nov 15, 2021 7:11 pm

Lite löjliga svar av chiefen på Enestubbes frågor. Se MinHockey

Finns ingen marknad säger chiefen. Vad pratar han om? Finns det verkligen inte längre någon arbetsmarknad för hockeyspelare? Givetvis har han fel. Spelare vill byta arbetsgivare/klubbar byta ut spelare lika mycket den här säsongen som alla andra säsonger. Gäller bara att lyssna.

Och sedan säger han att juniorer ska spela i a-laget under rimliga förhållanden. Wow, vilken vishet. Allt VLH gör ska vara rimligt. Inget VLH gör ska vara påtvingat eller ett övergrepp. Dessutom förstår jag att man måste ta hänsyn till de långsiktiga effekterna. Men på chiefen låter det som att junisarna är med i a-lagsverksamheten med gråten i halsen och en pistolmynning mot tinningen. WTF!?

Och lån ska givetvis bidra med någonting positivt. Precis som varenda åtgärd man vidtar. Exempelvis time-outer. Ingen supporter har sagt annat.

Chiefen är inte alltid en glad gamäng i intervjuer, men idag borde han ta på sig pampers-blöjan. Enestubbes frågor är inte orimliga på något sätt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån nov 15, 2021 11:22 pm

Nja, tycker du är lite väl hård...

Jag tolkar det mer som att "det finns ingen marknad för den sort vi söker". Är det bara breddspelare så tycks juniorerna göra det bra, iaf hittills. Evert har säkert, som vanligt, en plan på att utöka med 2-3 namn i Januari.

Jag ser dessutom mycket hellre spelare som Hagman än någon trött avdankad Armstrong på isen...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 15, 2021 11:41 pm

Svartvadet skrev:Nja, tycker du är lite väl hård...

Jag tolkar det mer som att "det finns ingen marknad för den sort vi söker". Är det bara breddspelare så tycks juniorerna göra det bra, iaf hittills. Evert har säkert, som vanligt, en plan på att utöka med 2-3 namn i Januari.

Jag ser dessutom mycket hellre spelare som Hagman än någon trött avdankad Armstrong på isen...
Helt bombis på att det kommer både back och ett par forwards. Steppar inte målvakterna upp kan det komma en målis också, om rätt namn dyker upp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis nov 16, 2021 12:02 am

Man vill väl inte kommunicera ut till konkurrenter eller agenter, varken att man är nära ringa in fynd eller att man letar desperat med ljus och lykta.

Glöm ALDRIG: Chief's största karameller och vassaste slagserier kommer ALLTID när han ser som lojast ut och vi anar det som minst..

Karatehockey när den är som vackrast.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 16, 2021 12:59 am

I slutändan handlar det om vad som händer på isen och laget har ju inte spelat en match utan #87 låt oss ser var laget landar in kommande matcher. Kanske är precis vad vissa spelare som Holmberg och Calof behöver att bli dominanta som delar av förra året.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis nov 16, 2021 4:54 pm

Zion NYBECK på väg till Lakers enligt mediamupparna.

"-Zion kommer aaaldrig att spela i VLH.", "-Hela familjen hatar Växjö."

Ha ha, är det inte dags att byta sport Svartis? :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 16, 2021 6:50 pm

Z är fördålig för VLH. Finns väl en anledning att han valde förlorarna HV och harvar i fjärde i hockeyallsvenskan? Handlar det on ett lån? För ska regerande mästaren rädda honom från kaoshv ska han vara riktigt billig. I princip spela gratis.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis nov 16, 2021 7:13 pm

Han är J20-landslagsman. Ta hit.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis nov 16, 2021 11:29 pm

Towen skrev:Zion NYBECK på väg till Lakers enligt mediamupparna.

"-Zion kommer aaaldrig att spela i VLH.", "-Hela familjen hatar Växjö."

Ha ha, är det inte dags att byta sport Svartis? :wink:



Jag känner familjen personligen. Tidigare var det helt uteslutet, på alla nivåer. Hans storebror Chris skulle aldrig fått för sig att bära VLH-tröjan... Men vi får se! Jag kan lova att jag blir oerhört glad om så är fallet, då han är från området och pratar riktig Smauländska :D

Dessutom har han en enorm potential i min värld! Tror inte han kommer nå NHL, som många andra trott (även om han lär vara borta och försöka), men ser honom som en ny variant av Tedenby - vem hade tackat nej till det?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons nov 17, 2021 7:11 am

Jag tror zion för tillfället har lite problem mentalt. Dom kom när han trädde upp på A-lagsnivå. Han är van sedan yngre pojklagen att alltid vara bäst och spela mest. Mitt barn spelade i samma lag som honom, och han har alltid varit överlägset bäst. Ända upp till han vann j20 poängliga i Hv71. Och han har aldrig haft en motgång på det hockeymässiga planet. Det är klart att det gör något med mentaliteten. Nu upplever han nog sin första motgång, att inte längre vara bäst och den som spelar mest. Det blir en utmaning för honom och Lakers att ta honom ur detta och få honom att blomma ut igen, om han kommer hit.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons nov 17, 2021 9:10 am

Frågan är väl hur mycket speltid han får hos oss?

Just nu (med en massa skador) kanske han kan ta en plats i fjärde…? Kanske?

Men med fullt (och efter jul förhoppningsvis spetsat) lag har jag svårt att se att vi kan lova mer än vad han får i AS…???

Men visst är det kul med lokala förmågor men det hade varit spännande att höra hur tankarna går
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons nov 17, 2021 9:29 am

Om vi slipat till Holmberg, Karla och Sylvegård så tror jag pojken kan bli riktigt bra även hos oss. Kanske inte den här säsongen men man måste ju börja resan någon gång.

Eller så blir han en JFK som inte alls mår bra tyvärr och lägger ner sin säsong. [emoji17]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav noneedforaname » ons nov 17, 2021 9:36 am

Rahm har säkert koll på om Nybeck passar i Vlh.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons nov 17, 2021 11:06 am

Sätt honom i J20 fem matcher och se hur han tar det och hittar han formen och självförtroende är det bara att lyfta upp honom.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor nov 18, 2021 9:02 am

Självklart gör han 1+1 igår.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor nov 18, 2021 9:54 am

Andree Pettersson lämnar sin KHL-klubb efter sex matcher. Borde kunna vara aktuell för SHL om vi nu letar forward för hela säsongen. Dock är han ju en lättviktare men borde kunna ersätta någon skada i ett PP.

https://hockeysverige.se/2021/11/17/and ... ktet-i-khl

https://www.eliteprospects.com/player/7 ... -petersson
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor nov 18, 2021 12:42 pm

StenhårtSlagskott skrev:Andree Pettersson lämnar sin KHL-klubb efter sex matcher. Borde kunna vara aktuell för SHL om vi nu letar forward för hela säsongen. Dock är han ju en lättviktare men borde kunna ersätta någon skada i ett PP.

https://hockeysverige.se/2021/11/17/and ... ktet-i-khl

https://www.eliteprospects.com/player/7 ... -petersson
Dessutom gammal taifare så han lägger troligen hellre av än flyttar hit…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor nov 18, 2021 1:42 pm

Har ju varit på tapeten innan om jag inte missminner? Hans morfar (tror jag det var) vill att han ska spela i VLH så han kan se livematcher med honom innan han trillar av pinnen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor nov 18, 2021 2:00 pm

Men han har inte spelat sedan september så han är nog skadad.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor nov 18, 2021 3:36 pm

Vi kan glömma både Zion och Andre. Finns inte en chans någonstans att dessa skulle dra på sig Växjö tröjan. Större chans att bägge går till Alvesta. På den tiden när TAIF var storebror så vet alla att det stack i ögonen på Taifarna när Kung Christian Jakobsson & Co lämnade Tingsryd för Växjö. Om jag inte minns helt fel så ställde till och med Gröna Brigaden 100 flyttkartonger på Christians tomt när han gick till Växjö. Och nu när Växjö är storebror istället så lär inte nålen i ögat har blivit mindre. Oavset vilken spelare som blir tillgänglig på marknaden så kommer han aldrig gå till Växjö när han har Tingsryd som moderklubb. Zion skulle jag mer än gärna se hos oss. Ville haft honom när han lämnade Alvesta för Hv. Men i samma stund som han gick till just Hv så visste man att han aldrig kommer gå till Växjö. Slår vad om att han hellre lägger av med hockeyn än att går hit. Det finns ju en anledning till att han valde Hv framför Växjö. Antingen för att ungdomsutvecklingen är så mycket bättre i Hv eller för att han inte gillar Växjö.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor nov 18, 2021 3:59 pm

Allt har sin tid och Växjö är inte vad det var för 10-15 år sedan. Förutom att vi inte bara vinner guld ibland finns nu också en möjlighet att bli bättre i Växjö, förutom då att spela högsta nivån i Sverige.

Zion skulle med facit i hand valt Växjö när han flyttade. Men då var han ung och föräldrar och familj är mer delaktiga. Ju äldre man blir inser man i elitidrott gäller det att ta chanser för att komma framåt. Att byta till Växjö är en sådan om han nu är intressant för Evertsson. Själv tycker jag han gjorde sitt val och vill han spela i Växjö måste han visa det.

När det gäller Andre så skulle han kunna göra två år i växjö för att sedan göra tre år i Tingsryd om han nu vill det. Han är så gammal och har varit med så länge att han vill kunna tävla mot de bästa han kan. Då ligger Växjö bra till. Där tror jag snare kostnaden är problemet. Är han värd de pengarna?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor nov 18, 2021 5:20 pm

Juniormässigt så har ju ingen spelare blivit bättre med Växjö. Förutom Calle Rosen då. Oftast när junisarna lämnar Växjö så hamnar dom ju inte direkt i AHL/NHL utan i division 2, 1 och på sin höjd i Hockeyallsvenskan. Även om Zion hade varit i den åldern till att välja mellan Växjö och Hv idag så hade han ändå valt Hv pga utvecklingen bland juniorspelare.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor nov 18, 2021 5:28 pm

Stupet skrev:Juniormässigt så har ju ingen spelare blivit bättre med Växjö. Förutom Calle Rosen då. Oftast när junisarna lämnar Växjö så hamnar dom ju inte direkt i AHL/NHL utan i division 2, 1 och på sin höjd i Hockeyallsvenskan. Även om Zion hade varit i den åldern till att välja mellan Växjö och Hv idag så hade han ändå valt Hv pga utvecklingen bland juniorspelare.


Många spelare som blir bättre i junioråren även om de flesta inte når SHL eller högre. Men nu talar vi ju om förstärkningar till atrupp främst även om Zion fortfarande är junior. Så får nog säga att ditt resonemang stupar där ;)

Men om byter till det ämnet. HVs j20 imponerar väl inte just nu? Har hv varit så mycket bättre senaste två-tre åren? Vilka spelare har de fått fram till SHL? Tycker det känts som Växjö förändrats lite de sista åren vilket borde gynna yngre spelare. Har ingen direkt koll på Växjös U16. Är de inte toppklass i Småland där?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 27 gäster