Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » lör jul 07, 2018 6:14 pm

Primeau skrev:Det har blivit lite av en trend att SHL-klubbar plockar kontrakterade spelare från HA strax innan säsongen drar igång. Ett rätt märkligt förfarande kan jag tycka, men eftersom det är fullt tillåtet och flera klubbar som sagt redan gjort det, tycker jag Evert ska lyfta luren och ringa ett samtal till [url]https://www.eliteprospects.com/player/52031/thomas-valkvæ-olsen[/url] och dennes agent. Norrbaggen är på tok för bra för HA och känns, åtminstone på pappret, som ett mer säkert kort än t ex nye Ortega. Ett lag kan aldrig få för många högerskyttar, det är sen gammalt,?och det hade varit satans gott ifall VLH och Evert kunde snuva Leksand på denna killen. Vilket jävla liv det skulle bli :lol:

För övrigt gillar jag värvningen av Ortega; spännande med en mer eller mindre helt okänd spelare ibland alla s k. etablerade namn. Jag förutsätter att Evert har bra koll killen. Men Leksands norrman på detta hade smakat mumma.


Bra scoutat! Han lär ryka till Färjestad strax efter jul då de inser att det håller på att gå åt helvete som vanligt. FBK och LIF har ju en märklig fetisch för norrbaggar.
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » lör jul 07, 2018 11:55 pm

Hedlunds flipp och flopp i SHL

Vad säger ni om det här?

Växjö Lakers

Flipp: Den defensivt skickliga backen, Niclas Burström, kommer hem till SHL. Tror att Växjö blir en bra miljö för backen med två SM-guld och ett VM-brons på meritlistan. Har inga krav att vara backstjärnan i Växjö då det finns fler bra backar i truppen.

Flopp: Nyförvärvet från KHL, Roman Horák, gjorde sin poängmässigt sämsta säsong på flera år. Gjorde inget större avtryck i VM. Känns som en missräkning av Växjö. Nu har Sam Hallam väckt lik till poängmaskiner, men här tror jag att den gode Hallam går bet.

/Hockeybladet.se
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 08, 2018 5:29 pm

Lakershjärta71 skrev:Hedlunds flipp och flopp i SHL

Vad säger ni om det här?

Växjö Lakers

Flipp: Den defensivt skickliga backen, Niclas Burström, kommer hem till SHL. Tror att Växjö blir en bra miljö för backen med två SM-guld och ett VM-brons på meritlistan. Har inga krav att vara backstjärnan i Växjö då det finns fler bra backar i truppen.

Flopp: Nyförvärvet från KHL, Roman Horák, gjorde sin poängmässigt sämsta säsong på flera år. Gjorde inget större avtryck i VM. Känns som en missräkning av Växjö. Nu har Sam Hallam väckt lik till poängmaskiner, men här tror jag att den gode Hallam går bet.

/Hockeybladet.se


Floppar horak ligger vi så klart illa till. Han måste levera ca 40 poäng och klara av att vara en ledande spelare som det ser ut nu. Att han floppar och hammar under 20 poäng och blir petard tror jag inte.

Hockeybaladet är som vanligt ute och cyklar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » ons jul 11, 2018 12:50 pm

Hur länge har en spelare som Shinnimin på sig att vänta med att signa nåt som så att säga är bättre än växjö? Snackar vi juli, augusti eller september? Jag tycker det är rätt centralt vad jag ska tycka om den totala truppen beroende på om han blir kvar eller inte..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 11, 2018 12:57 pm

Sura-pelle skrev:Hur länge har en spelare som Shinnimin på sig att vänta med att signa nåt som så att säga är bättre än växjö? Snackar vi juli, augusti eller september? Jag tycker det är rätt centralt vad jag ska tycka om den totala truppen beroende på om han blir kvar eller inte..


Eftersom han inte har något kontrakt så kan han i princip vänta hur länge han vill.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » ons jul 11, 2018 1:07 pm

Menar mer hur lång tid han ”vågar” vänta med att skriva kontrakt innan KHL/NHL-lag stänger sina trupper. Han lär ju garanterat ha bra förslag på bordet. Jämför lite med Calof som inte heller bands av något kontrakt i våras men som ändå signade med ryskt lag redan i Maj..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 11, 2018 3:29 pm

Sura-pelle skrev:Menar mer hur lång tid han ”vågar” vänta med att skriva kontrakt innan KHL/NHL-lag stänger sina trupper. Han lär ju garanterat ha bra förslag på bordet. Jämför lite med Calof som inte heller bands av något kontrakt i våras men som ändå signade med ryskt lag redan i Maj..


För det första vet vi inte ens om det är hockey/kontraktsrelaterat. Men det är väl ändå troligt.

Calof är en målskytt. Med shinnimin är mer en opolerad hockeybulldog. KHLlagen plockar helst in poängspelare från utlandet.

Men om vi antar att det är kontraktsrelatetat så tror jag shinnimin har ett klart kontraktsförslag från Växjö som han kan signa när han vill. Så antar att han kan vänta tills serien drar igång.

Sedan gissar jag att han kommer leta sig någon annan stans tyvärr. Vi kan ju inte höja lönen hur mycket som helst liksom.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » ons jul 11, 2018 3:47 pm

Ja det är just det där. Om Han redan vet att han vill leta sig vidare och söka lyckan någon annanstans, varför säger han inte bara det, så vet vi. Varför säger inte Lakers det, att man inte räknar med shinnimin nästa säsong. Vill vi ha en spelare nästa säsong som skrivit kontrakt 1 september men som egentligen hellre hade varit någon annanstans där det finns mer pengar att hämta. Han har ju som någon sa redan vunnit guld här. Mer ärligt av Calof och för all del även Miele där Lakers tidigt gick ut och sa att de inte blir kvar. De ville vidare.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 11, 2018 4:28 pm

Jag bara spekulerar. Men det kan vara så att Shinnimins agent har fått signaler om att en NHL-klubb eventuellt kan ha plats för honom beroende på hur silly går. Därmed avvaktar de.

Calofs NHL-karriär är definitivt över.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » ons jul 11, 2018 4:31 pm

Återigen. Säg att den spekulationen stämmer Varanen. Varför säger inte Lakers då att vi räknar inte med shinnimin nästa säsong?

Så länge en klubb inte säger något så är det för mig 50/50 att en spelare blir kvar eller inte. Jag förstår inte varför det är så farligt att gå ut och kommunicera med fansen, mer än när det är fråga om en spelare som lämnar klubben eller ansluter.
Senast redigerad av Sura-pelle ons jul 11, 2018 4:34 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 11, 2018 4:33 pm

Därför att varken VLH eller Shinnimin vet ännu. NHLs silly är ju långt efter vår.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » ons jul 11, 2018 4:35 pm

Fast med största sannolikhet vet man att Shinnimin inte blir kvar. Men man väljer att inte säga nåt.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 11, 2018 4:45 pm

För det första spekulerar vi ju bara nu. För det andra så är det din bedömning att vi inte kommer se Shinnimin i VLH-tröjan nästa säsong. Min egen är att sannolikheten är mycket större, eftersom jag inte tror han landar ett NHL-kontrakt som han trivs med, därefter tar Europa (inklusive KHL) vid och då ligger vi rätt bra till är min känsla. Chiefen gillar kanske inte spelstilen 100%, men coach-staben gör det garanterat. Han avlastar, trots många utvisningsminuter, genom att motståndarnas fokus hamnar på honom och hans ageranden. Inte minst i sk "heta" matcher.

Dessutom är han ingen oäven hockeyspelare. En excellent "evildoer" i SHL. Kan enkelt jämföras med Jämtin och Ledin. Vi får se helt enkelt. Nu dricker vi Gösser i hängmattan. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » ons jul 11, 2018 4:52 pm

Och vad innebär Bokks NHL-kontrakt??
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 11, 2018 4:59 pm

Det har jag missat. Han på St Louis camps. Inget konstigt med det. Har något nytt hänt med hans kontrakt? Om inte så tror jag han deltar i campsen tills han blir "cuttad" och återvänder till oss.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » ons jul 11, 2018 6:02 pm

Blir inget spel i shl för honom iaf enligt hockeynews.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 11, 2018 6:06 pm

Men det står ju i artikeln att han spelar hos oss på lån kommande säsong. Oroa dig inte för det. Han skrev ett entry-kontrakt.

http://www.vxonews.se/sport/bokk-skriver-nhl-kontrakt/
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Fredrik R » ons jul 11, 2018 6:23 pm

Från sportbladet:
Men det blir inget spel i SHL nästa säsong.
I stället meddelar NHL-klubben St Louis Blues – som draftade honom i förstarundan, som 25:e spelare totalt – att de gett honom ett kontrakt.”
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 11, 2018 6:34 pm

Fredrik R - Det du citerar är ju solklart, men jag har följt silly sedan 1983. Silly season betyder att allt är möjligt, men det skulle förvåna mig om de väljer spel i AHL. Men skulle så vara fallet så hanterar vi det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons jul 11, 2018 11:26 pm

En sak är säker iaf. Blir Bokk kvar hos oss nästa säsong så SKA han spela i första eller andra linan HELA säsongen. Skriver Blues NHL kontrakt med honom så ser dom något som Sam också måste se.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons jul 11, 2018 11:27 pm

Han blir kvar [emoji108]Bild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor jul 12, 2018 11:06 am

Någon som tror att vår nya superryss Yegor Alanov tar plats i A-truppen? Ändå hyggligt att snitta en pinne per match som back och ha +60 över en säsong
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 12, 2018 11:15 am

Hur gammal är ryssen ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Fredrik R » tor jul 12, 2018 1:10 pm

Alanov fyller 18 år i December vlk.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 12, 2018 1:12 pm

Brukar vara för ungt för att gå in i yttersta eliten på seniornivå, om man inte är ett underbarn.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tor jul 12, 2018 2:29 pm

När det gäller Shinnimin så solar han gott i Lakers träningbrallor. Gillar Lakers gör han ju i alla fall! [emoji6]

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre jul 13, 2018 12:16 am

Med tanke på den bilden så vet i tusan om han inte fortsätter hos oss. Hoppas isf på ett långt kontrakt för vår Texas Ranger.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » fre jul 13, 2018 8:41 pm

Är det bara jag som inte förstår hur VLH kan sitta nöjda inför seriestart när man ser hur alla andra lag värvar? Backarna är vi bland de bästa i serien och på målvakterna är vi allra bäst, som jag sagt innan. Men FORWARDS är jag superorolig för.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jul 13, 2018 9:24 pm

Tror inte man är nöjda, men om du har följt vår kära lag i ett par år så är det alltid samma sak. Vi måste låta boysen spela, se vilka som är redo att axla nya roller, se vart vi är svaga, se om det behövs förstärkas på direkten eller senare.

Evertsson vet vad han gör. Jag hade varit betydlig mer orolig om detta var vår slutgiltiga trupp för att degen var slut, men så är ju inte fallet.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » fre jul 13, 2018 9:27 pm

Men helt ärligt, det fattar väl alla att det här laget behöver förstärkas under resans gång. Forwardssidan ser ju skrämmande ut. Varför inte förstärka innan säsongsstart och ta in 2 nya istället för 4 nya under resans gång.
Vilka ska göra poäng? Kännas om att man tror att Bokk och röndbjerg ska skjutas iväg med samma utveckling som Elias Pettersson..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jul 13, 2018 9:56 pm

Hmm... Vet inte hur jag ska förklara riktigt. Tycker fortfarande det är bättre med lite is i magen.

Det ska ju vara RÄTT spelare, inte bara en som har bra stats på EP. Det ska vara någon som man kan lita på, som vill framåt, som passar in i gruppen, som säger laget före jaget - då värvar man. Hade spytt lite om vi fick in en spelare som Klasen, Omark, Aaltonen, Dicken, Salmela etc.

Inför förra säsongen så var det ju också frågetecken:
-Hur bra är Elias? Gör han 20 poäng är det godkänt.
-Joel Persson från div.1? Tillåt mig småle. Han får spela HA.
-Calof från SAIK? Really? Han gör maximalt 10 mål.
-Ska Lundberg spela i första eller fjärde? Aldrig att han underkastar sig fjärde.
-Røndbjerg är inte tillräckligt bra än, låt han spela i Troja hela säsongen.
-Shinnimin? Kille som inte imponerar alls i KHL och ingen vill ha honom? Aldrig.

Förstår du hur jag menar? Vem säger att inte Bokk kan bli en Elias-light (typ 30 pinnar) eller att Ortega kan ersätta Calof rakt av? Eller att Holmberg går direkt från Div.1 och blir grym i SHL likt Persson?

Låt grabbarna få en chans, går det utför så finns det resurser
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » fre jul 13, 2018 10:09 pm

Klart de ska få en chans men alla ser ju hur mycket det skiljer i offensiv kraft om man jämför denna augustitruppen med fjolårets. Det är inte rättvist mot Bokk och dansken att ge dem sämre förutsättningar än vad Pettersson fick ifjol.
Det krävs ju att Ortega och Holmberg går in och lassar in direkt från start. Det känns inte riktigt rättvist mot dem heller att sätta de förväntningarna.

Sedan måste en spelare som Martin Lundberg visa BETYDLIGT mer än vad han gjorde under fjolåret. Många om och men som det ser ut i min bok just nu vad det gäller Växjö. Men folk kanske tror att allt ska gå lika lätt som fjolåret med enorm utveckling på de unga. Jag tror inte på det helt enkelt. Elias Pettersson var ett underbarn.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre jul 13, 2018 10:55 pm

Känner likadant men samtidigt så har jag känt samma sak de senaste 3-4 åren...

E har en snudd på autistisk känsla som gör att jag (trots att det ser ganska sunkigt ut) känner mig helt lugn!

Det kommer ju garanterat att komma in typ 4-6 toppspelare under säsongen som gör att vi är med när det drar ihop sig!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » fre jul 13, 2018 11:07 pm

Vi såg året innan dess (16/17) också hur det kan gå när man inte bygger laget klart och snålar.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 14, 2018 8:39 am

Sura-pelle skrev:Vi såg året innan dess (16/17) också hur det kan gå när man inte bygger laget klart och snålar.


16/17 hade vi ett bra lag, inget fuskbygge.

Iår har vi en svag forwardssida. Eller ska snarare säga. En oprövade 1:a och 2:a lina. Tycker ändå att josefsson och fröberg leder några av sveriges bästa tredje och fjärde linor.

Oklart dock vilka som ska dra lasset framåt och i PP. men det kommer klarna när vi går på is. Ortega, horak, bokk, kiiskinnen, pesonen rönnbjörg är la gubbarna som får chansen att leda laget i början. Hur st går låter jag vara osagt men det är inte vad som står på pappret som avgör hur det går...

Nu har vi ju ett träningsmatcherna och CHL innan serien startar och där får vi se vad de går för. Förra året fick vi ju maximal utveckling på nästan samtliga spelare vilket inte händer så ofta. Lägg där till möjligheten och timingen att få in en ledare som rassmussen vilket inte heller händer varje år.

Personligen kan jag tänka mig att spara lite slantar på truppen iår då vi nästa år har mängder av utgående kontrakt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster