Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » ons mar 27, 2019 6:59 am

Vi vet vad både Hallam och Evertsson kan göra så är inte speciellt orolig. Alla jämför med förra året och då rådde det total dominans av växjö, både i grundserien och slutspel. Vi kommer aldrig få uppleva en sån säsong igen, med poängrekord på poängrekord, blivande NHLstjärna, spelare som inte skäms för sig i KHL året efter m.m. m.m.

Vi hamnade på placering 7 i tabellen, på de 3-4 sista matcherna så tappade vi 3 (!) placeringar mot andra jagande lag av både slutspels och kvalplaceringar. Vi hamande alltså mitt i tabellen i en grundserie som var full av 6-poänsmatcher...

Surt att torska i kvarten, men samtidigt placering 2 mot 7, vi skaaaa inte gå vidare - egentligen. Det ska lixom redan vara klart. Jag köper att vi har nåt skitår, det är så det funkar. Viss hade det vart kul att stå på torgen snart igen men inte efter 7e placering, då förtjänar vi det inte.

Nä bryt ihop, kom igen! Ses i höst med mer vilja och ett bättre lag!
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons mar 27, 2019 8:13 pm

Ser ut som en intressant gubbe om han ta sitt fina spel och kanske ta ytterligare ett steg.

https://hockeynews.se/articles/7899/

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... nus-nassen
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre mar 29, 2019 2:00 pm

En person i klubben som vi måste göra oss av med (jag brukar säga tyvärr men aldrig i livet denna gången) är Tobias Thermell. Säg mig någon härinne som tycker att han har gjort ett bra jobb i år och vad det isf är han har gjort som är bra? Titta i matchen igår. Vi spelade 5 mot 4 i 5 min och vi fick knappt till ett enda skott på mål. Det är utan tvekan det sämsta powerplayet jag någonsin sett och då menar jag inte från Växjös sida utan någonsin från alla matcher jag tittat på. Om inte Tobias avgår eller rent du sagt får kicken efter denna säsongen så tycker ju uppenbarligen Evertsson och Co att han gjort ett bra jobb. Och då är det fan i mig skandal. Kan nån härinne säga mig när vi hade ett fungerande PP sist i en hel match?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör mar 30, 2019 12:28 pm

Oavsett hur det går mot Luleå så hoppas jag man tillsätter en Haverikommission, en kompetent grupp människor som benar ut hur det kunde gå så här fel. Vi var totalt dominanta i fjol, en sådan säsong till gör inget lag igen, men vi hade något riktigt stort på gång och åtminstone jag trodde vi skulle bli en stormakt inom svensk hockey flera år framåt i tiden. Sen fick man pyspunka, varken a-lag eller juniorlagen har gått att känna igen, det mesta har gått snett:
taffligt och tråkigt spel, Lakers känns långsamma/dåligt fystränade, uddlöst anfallsspel, skakig defensiv, PP-spel från Helvetet, oförmåga att ändra matchbild/vända underlägen osv osv.

Säsongens enda Lakersrelaterade ljuspunkter har (hittills) varit:
1. Shinnimin
2. Juniorernas framfart i a-laget
3. Fasth
4. Versteegs matcher mot Örebro
5. Roadlakers GIF:ar
6. Hallams lugn
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » lör mar 30, 2019 4:58 pm

Nästa säsong kommer att bli djävulsk viktig om vi skall fortsätta att vara en klubb att räkna med över tid. Fortfarande är vi säkert intressant att spela för. Gäller allt från A lag till J 18. Detta är dock färskvara snart kan vi vara i ett läge där det kostar.

Ett ex är Everberg, han hade bättre bud från sin moderklubb men valde oss pga möjlighet att komma vidare i näringskedjan.

Jag är på riktigt orolig.

Sedan måste vi som Öman sa plocka upp egna juniorer, är ett måste om intresset över tid skall bibehållas. Snart kan vi inte skylla på att vi är en ung klubb.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör mar 30, 2019 6:32 pm

Baker skrev:Nästa säsong kommer att bli djävulsk viktig om vi skall fortsätta att vara en klubb att räkna med över tid. Fortfarande är vi säkert intressant att spela för. Gäller allt från A lag till J 18. Detta är dock färskvara snart kan vi vara i ett läge där det kostar.

Ett ex är Everberg, han hade bättre bud från sin moderklubb men valde oss pga möjlighet att komma vidare i näringskedjan.

Jag är på riktigt orolig.

Sedan måste vi som Öman sa plocka upp egna juniorer, är ett måste om intresset över tid skall bibehållas. Snart kan vi inte skylla på att vi är en ung klubb.


Om du tittar på vårt J18 och J20 i jämförelse med ex Djurgården (som ju slår sig för bröstet för sitt hemvävda lag) så ser du att vi har 12 (har jag för mig) spelare med VLH som moderklubb, medan Dif har NOLL!
Det börjar röra på sig och kommer om några år att bära frukt, men det är klart att vi inte har en massa hemvändare - som varit utomlands i 10 år - att tillgå nu!

Jag har fullt förtroende för ledingen!!!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » lör mar 30, 2019 6:36 pm

Härmapan skrev:
Baker skrev:Nästa säsong kommer att bli djävulsk viktig om vi skall fortsätta att vara en klubb att räkna med över tid. Fortfarande är vi säkert intressant att spela för. Gäller allt från A lag till J 18. Detta är dock färskvara snart kan vi vara i ett läge där det kostar.

Ett ex är Everberg, han hade bättre bud från sin moderklubb men valde oss pga möjlighet att komma vidare i näringskedjan.

Jag är på riktigt orolig.

Sedan måste vi som Öman sa plocka upp egna juniorer, är ett måste om intresset över tid skall bibehållas. Snart kan vi inte skylla på att vi är en ung klubb.


Om du tittar på vårt J18 och J20 i jämförelse med ex Djurgården (som ju slår sig för bröstet för sitt hemvävda lag) så ser du att vi har 12 (har jag för mig) spelare med VLH som moderklubb, medan Dif har NOLL!
Det börjar röra på sig och kommer om några år att bära frukt, men det är klart att vi inte har en massa hemvändare - som varit utomlands i 10 år - att tillgå nu!

Jag har fullt förtroende för ledingen!!!


Jag köper detta, men jag hoppas verkligen att någon eller några av våra egna tar klivet inom inte allt för många år.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » lör mar 30, 2019 9:11 pm

Jaja, vad är väl en bal på slottet...

Nu kör vi silly, det kommer alltid en ny säsong!!!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör mar 30, 2019 9:15 pm

Sant. Men som det känns nu vill jag bara behålla Cederqvist. Den enda som sett ut som en professionell hockeyspelare på isen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör mar 30, 2019 9:16 pm

Veerstig spelade tydligen skadad idag , han värmde inte i förmiddags


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » lör mar 30, 2019 9:20 pm

Laget inför nästa år just nu:

Fasth - Andrén

[ny] - Rahimi
Bernhardt - [ny]
Burström - [ny]
Andersson - Högberg

[ny] - [ny] - [ny]
[ny] - [ny] - [ny]
[ny] - Holmberg - [ny]
[ny] - Josefsson - [ny]
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör mar 30, 2019 9:26 pm

Ger lagledningen goda möjligheter att bygga laget på nytt. Det behövs verkligen. Och så kan vi hoppas vi försöker ha ett komplett lag till seriestarten, så vi slipper förlita oss så mycket på att värvningarna under säsongen synkar in med resten. Det gjorde de inte den gångna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör mar 30, 2019 9:34 pm

Lite galen idé från min sida kanske men om vi skulle värva någon som kan göra mål?

Äh glömd det, jag är lite crazy ikväll.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör mar 30, 2019 9:37 pm

Vad sägs om en ny VD till att börja med?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör mar 30, 2019 9:39 pm

Ja, det var verkligen wild and crazy. Men det är inte bara snipers vi saknar. Vi skapar ju ingenting och är livrädda för att ge oss in framför motståndarmålet. Våra playmakers är inte tillräckligt kreativa, målskyttarna saknas, och Junttila var vår murbräcka. Och till sist så kan backarna inte skjuta. Inte lätt att göra mål med den kombinationen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör mar 30, 2019 9:48 pm

Gällande Marcus Sylvegård... Avskyr också honom, men han är fan i mig den typ av spelare som vi behöver. Någon som har lite K*K och som dessutom kan göra mål!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör mar 30, 2019 10:00 pm

Dom jag hoppas att man hittar en lösning med är Shinnimin och Reddox. Även om Reddox verkar vara svårt. Tror att det blir ett väldigt ungt lag till hösten plus några rejält tunga namn.
Hade gärna sett Gynge i Växjö igen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Fredrik R » lör mar 30, 2019 10:10 pm

Detta som kommer är den mest intressanta och häftigaste sillyn sedan vi gick upp i SHL. Inte många av spelarna som kommer gå som jag personligen kommer sakna. Det är unikt för min del. Vi har allltid haft några lirare med automatisk ”denna måste vi förlänga med” och som man vill behålla. I år känner jag bara någonting för Shinnimin och Fasth. Och den ena är redan klar.

Med den känslan efter säsongen kan man sammanfatta 18/19 som mindre bra, men att det samtidigt kunde slutat betydligt värre än vad det gjorde, som någon skrev.

Ta lärdom och bygg om. Vår nya tid börjar nu.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör mar 30, 2019 10:49 pm

Det ser ut som det saknats naturliga ledare som driver laget. Man blir inte ledare säkert även om man är utsedd till det. Vi har saknat ledande kedjeformationer.

Fröberg är en suverän 3:e center , nu fick han chansen att ta en större roll men det syntes att en så ledande roll fixar han inte. Vill han spela förstafiolen får han göra det någon annanstans


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav jahak » sön mar 31, 2019 2:14 am

Skulle man kunna tänka sig att en spelare som Alexander Johansson skulle kunna lockas tillbaka till VLH? En spelare som jobbar hårt, lite skills och verkligen visar vägen. har förvisso kontrakt 2 säsonger till med FBK men inte direkt rosat marknaden där på sistone. känns som de kan ha spelare som går före i deras roster.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön mar 31, 2019 9:26 am

Det kommer absolut bli spännande! Kan nog räkna med att det blir en säsong till runt sjätteplatsen, då det är lite lurigt att få ihop ett nytt lag på direkten (även om Vegas löst det hyfsat). Jag skulle gissa på att laget kommer se ut såhär nästa år:

[NY] - Horak - [NY]
Sylvegård - [NY] - [NY]
Karlström - Holmberg - Cederqvist
Reddox - Josen - Røndbjerg

Rahimi - [NY]
Bernhardt - [NY]
Burström - Andersson
Högberg

Både i Reddox och Horaks fall lär det handla om lön. Skulle tippa att Reddox slantar på ganska så friskt, vilket inte kommer fungera längre. Vad kommer Horak begära? Massor, troligtvis. Tycker inte vi ska överbjuda på honom heller. I sina bästa stunder är han alldeles för bra för SHL, men hans närvaro lyste med sin frånvaro när det väl hettade till - är det bara inställning? Högsta drömmen vore Emil Pettersson, men tror att han blir kvar på andra sidan pölen ett tag till. Hoppas även att Ortega fortsätter vara utlånad, gärna på livstid.

Älskade Kiiskinen dock... Det gör ont i själen, men tror hans dagar är räknade. Skadorna duggar tätt och han blir inte yngre. Fan.

Checklista/priolista på nyförvärv:

1. En målskytt av rang. Naturligt bra på att näta
2. En back som löser Perssons frånvaro
3. Spelare som är villiga att göra skitjobbet för att vinna - hockey ska göra ont

Sedan måste även Thermell ersättas. Det måste finnas någon bättre på den platsen, speciellt när det gäller vårt PP. Mer finess och bättre hockeytänk, tack.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön mar 31, 2019 9:43 am

Jonathan Dahlén borde gå att lösa.
Philip Holm om inte Djurgården slantar upp bra.
Holös?
Malte? Även om jag har svårt för poängstarka lirare i finska ligan(läs Junttila)



Sam sa efter matchen att laget inte känts välcoachat det här året..... Thermel? Ì

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön mar 31, 2019 10:00 am

Undrar hur stor del av detta praktfiasko som kan tillskrivas nye Patrik Hall? Det har inte känts som att Evertsson har varit inblandad alls, knappt någonting har gått att känna igen jämfört med tidigare år. Det har saknats fingerspitzgefühl. Kan det vara så att Evertsson har haft för mycket att göra i sina andra roller, och att man har givit assisterande sportchefen ett större ansvar i lagbygget? Detta kan i så fall förklara varför det har sett ut som det gjort.

Angående nästa säsong så har jag nästan redan tappat sugen :cry: ... kolla vilka namn som redan finns i laget, det blir lite som att fortsätta bygga på ett hus där nån klåpare redan har gjutit grunden fel.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön mar 31, 2019 10:03 am

Dahlén har fortfarande kontrakt i NHL över nästa säsong. Holm har ju varit suverän i KHL, vore skumt om han inte stannar där eller NHL igen. Holøs funderade jag på också, men tycker inte han känns tillräckligt spetsig för ett PP. Borde vara för dyr för ett andra backpar (speciellt med Nisse "jag bryr mig inte" Burström som knaprar på 450k/mån).

Malte? Ja, jag vet inte faktiskt. Tycker han och Bokk är exakt samma typ av spelare, fast med sex år skillnad. Väldigt ego och flashig, blandat med total avsaknad av arbetsmoral.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » sön mar 31, 2019 11:09 am

Äntligen säsong för att få drömma sig iväg lite på fikarasten..

Tänker mig:

Leskinen - Horak - Gynge
Bromé - Dennis/Lander - Shinni
Karlström - Holmberg - Ceder
Reddox - Josen - Sylvegård
Dansken

Rahimi - Philip Larsen
Bernhardt - Kinvall
Burström - Andersson
Högberg
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 471
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 31, 2019 11:16 am

Ska man utmana om guldet behöver man ha en bredare trupp än vad vi hade i år.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Piggelin » sön mar 31, 2019 11:44 am

Jag ser framåt med tillförsikt, vi har ju Netterberg på kontrakt också,glöm inte det, där snackar vi riktig spets!
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bnils » sön mar 31, 2019 12:10 pm

Tror ni Ortega plockas tillbaks? Det är väl bara lån där med - hur länge det nu sträcker sig...
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 31, 2019 12:12 pm

Tar vi hem Netterberg och ortega också, med vilka vi har kontrakt, då är truppen nästan fulltalig .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Fredrik R » sön mar 31, 2019 12:25 pm

Säsongen sammanfattad av Enestubbe. Briljant text. Hoppas VLH läser den.
http://danielenestubbe.blogg.smp.se/blo ... utan-driv/
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 31, 2019 12:59 pm

Fredrik R skrev:Säsongen sammanfattad av Enestubbe. Briljant text. Hoppas VLH läser den.
http://danielenestubbe.blogg.smp.se/blo ... utan-driv/


Känns som Enestubbe läst på detta forum. En direkt upprepning av allt vi redan sagt.

Det han inte nämner är att då många såg med skepsis på truppen i höstas var enestubbe eld och lågor och tyckte truppen var extremt spännande. Kappvändare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön mar 31, 2019 1:40 pm

Mycket bra sammanfattning av Stubben - touché!
När dom torskade mot ett österrikiskt ängagäng och ett korplag från Whales (!) började man ana vart åt det lutade...

Stämmer ryktena att Sylvegård, Karlström och nån back från div.1 skall adderas till samlingen namn vi redan har på kontrakt, så kan klubben redan nu sikta in sig på kvalserien.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön mar 31, 2019 1:47 pm

Någonting har varit knas. Ju mer tid spelarna tillbringat med varandra desto sämre har de presterat, t ex vid bortamatcher. Särskilt om övernattning ingått som i CHL. Dålig personkemi?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 31, 2019 1:56 pm

Ja, bortaspelet tyder på dålig kemi och sista matchen visade detta sig totalt då gruppen var så likgiltig och uppgiven att hallam inte ens tog målvakten med 7-8 minuter kvar. Det var liksom inte lönt så som det såg ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Fredrik R » sön mar 31, 2019 2:11 pm

vlk skrev:
Fredrik R skrev:Säsongen sammanfattad av Enestubbe. Briljant text. Hoppas VLH läser den.
http://danielenestubbe.blogg.smp.se/blo ... utan-driv/


Känns som Enestubbe läst på detta forum. En direkt upprepning av allt vi redan sagt.

Det han inte nämner är att då många såg med skepsis på truppen i höstas var enestubbe eld och lågor och tyckte truppen var extremt spännande. Kappvändare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Givetvis har du rätt vlk. Vi har sett problemen hela säsongen och påtalat dem, men inte mycket har åtgärdats av lagledningen.

Att journalister är kappvändare är dock något som är allmänt känt och kommer inte som någon direkt nyhet. Daniel Enestubbe är dock en erkänt skicklig sådan i jämförelse med tex Mats Wennerholm och Magnus Nyström. :lol:

Ser fram emot Lakerspoddens nästa podd hos vxonews. Där om någonstans har det varit klackarna i taket från Rydström och gänget, trots en högst medioker säsong. Kan man hoppas på lite välriktad kritik nu kanske? Tror VLH mår bra av det också.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 30 gäster