Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön dec 01, 2019 1:40 am

Vad är det med Gynge?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön dec 01, 2019 10:29 am

Gynge har någon överkroppskada. Han tränar tydligen på is men Sam känner att han inte är redo än. Han behövs istället för JFK nu.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön dec 01, 2019 10:42 am

Gynge kanske bara är petad...?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön dec 01, 2019 11:16 am

Primeau skrev:Gynge kanske bara är petad...?


Ja, hans prestation hittills motiverar ju knappast spel


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön dec 01, 2019 3:31 pm

Är det så det är så tycker jag att Sam Hallam omgående borde avgå som tränare för oss. Om han petar Gynge men behåller den sämsta spelaren i hela laget sett över hela säsongen nämnligen JFK då är det något som är mycket mycket fel i Coach Hallams stratergi!! Och då ger jag honom hela ansvaret för att vi ligger där vi ligger. Däremot så tror jag inte att det är så det ligger till. Jag tror som jag hörde genom Vxonews att Gynge haft en överkroppskada även i inledningen på säsongen och som har gjort att han inte kunnat gå för fullt. Hoppas däremot att det inte dröjer allt för länge till innan han är tillbaka så han kan plocka bort JFK från 1:a eller 2:a linan.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön dec 01, 2019 5:02 pm

Då kan vi glömma Leskinen i alla fall. Klar för HIFK tydligen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön dec 01, 2019 5:09 pm

Länk. Blir lite trevligare att läsa då istället för ett lamt konstaterande.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön dec 01, 2019 6:37 pm

Skönt att vi kan stryka Leskinen, det sista detta laget behöver är en ny Junttilla!
Då återstår bara rykteshotet om backen från DIF, Robin Norell, som enl. MinHockey kopplades till VLH. En stilla undran: sen när har vi blivit deras soptunna?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » sön dec 01, 2019 6:58 pm

Primeau skrev:Skönt att vi kan stryka Leskinen, det sista detta laget behöver är en ny Junttilla!
Då återstår bara rykteshotet om backen från DIF, Robin Norell, som enl. MinHockey kopplades till VLH. En stilla undran: sen när har vi blivit deras soptunna?


Sen Holm visade sig vara en klassback.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön dec 01, 2019 7:01 pm

Hav förtröstan flickor. Ninja löser det här. Han hittar en målspruta i Nordamerika - i 'HBTQQWLMECHL' - collegeliga uppblandat med några Highschool-lag i sydvästra Kalifornien. Jag är inte orolig.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1621
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » sön dec 01, 2019 11:20 pm

Towen skrev:'HBTQQWLMECHL' - collegeliga uppblandat med några Highschool-lag i sydvästra Kalifornien. Jag är inte orolig.


Heavy Brutal Terrifying Quick Queen Warrior Large Major Eastern Central Hockey League? 8)
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån dec 02, 2019 12:42 am

Kloker skrev:Länk. Blir lite trevligare att läsa då istället för ett lamt konstaterande.



https://www.hockeysverige.se/2019/12/01 ... e-leskinen


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis dec 03, 2019 12:39 am

Prio 1 för Evertsson MÅSTE vara att få bort JFK ifrån klubben.
Kommer till 100% se bättre ut om han inte är med på isen!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tis dec 03, 2019 9:22 am

Sanny tycker att vårt lag är ett fuskbygge. Så sant. Funderar också hur man tänker när senaste värvningen är en breddspelare? Är det något vi har gott om då är det just denna typ av spelare.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis dec 03, 2019 3:48 pm

Den största fuskbyggaren denna säsongen är Henrik Evertsson som har satt ihop laget.
Risken är gigantisk att JFK och Karlström blir kvar i truppen. Trots att hela Sverige ser vilka enormt usla spelare dom är så verkar det som att Sam och Evertsson inte ser det!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tis dec 03, 2019 6:37 pm

Frågan är om hur många här inne såg "fuskbygget" innan säsongen drog igång? Att ni inte sa något då?
Jag tycker fortfarande att laget ser bra ut och ska kunna leverera mycket bättre än de gjort hittills, jag tror fortfarande att det är något annat som är fel.. Tycker fortfarande att Sam inte ska dyka upp helt enkelt en dag efter match med förlust, skulle nog skaka om laget och att de skulle se allvaret i det hela.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 03, 2019 7:30 pm

Visst kan man riktiga kritik mot evertsson om man vill och för min del var förra säsongen som det då gäller. Jag anser att förra året var ett större misslyckande än nu(hittills). Förra året hade vi ett lag och förhållandevis väloljat lag. Iår bygger vi ett inspelat spelsystem. Nu har vi många ny delar som inte riktigt kuggar i viktiga delar för att bygga ett vinnande lag. Det kan ibland ta tid och bli fel. Kräver mycket mer att få ihop det. Så ser jag det åtminstone.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tis dec 03, 2019 7:57 pm

Jag tycker också förra året var värre. Här finns individuella kvalitéer som saknades förra året, problemet är snarare att laget aldrig kuggar i. Med lite tur lyckas vår tränartrojka plötsligt få alla kuggar på rätt plats så att vi kan undvika värsta tänkbara scenario denna säsongen.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 03, 2019 8:34 pm

Om vi tittar på läget laget befinner sig nu ur ett konstruktivt sätt. Att vårat gäng inte är lika spelskickliga och puckensnickliga som Växjö varit senaste åren har nog alla förstått. Men med intåget av våra två finnar har vi ett givet första backapar med både styrka och lugn med pucken som kan avlasta resterande backar. Känns bra med de förändringarna.

Bland forwards kan man skylla på effektiviteten. Att vissa spelare bör skickas ut osv. Men känner här att vi har lite förmånga spelare av samma form. Många har samma roll. Eller rättare sagt avsaknad av roll. För få som bryter mönster. Tycker mig se en tydlig tendens i vårt offensiva spel och vilka kedjor som fungerar och presterar. Gnälldes på att spelare som Cederqvist och sylvegård inte fick spela. Men de är verkan mönsterbrytare eller puckskickliga. Ska de spela ska de göra det för att få utvecklas i lugn och ro.
Nä, ingridienserna för att vårt lag just nu hitta offensivt spel stavas Shinnimin och Nilsson. De får och ger allt så att deras linor får studspuckar med sig, misstag hos motståndarna eller helt enkelt konstiga situationer och får genom sitt slit kedjekamraterna att hitta ytor och lägen som kan förvaltas. Därför kan ev vår nya 19 vara mycket viktigare än en dyr poängspelare förutsatt att han besittter lite av Nilssons men framförallt shinnimins DNA. Så att bekväma puckspelare kan få lite mer tid, energi med pucken eller hur man nu ska förklara det. Vi kan liksom inte slå alla lag med vårt puckskicklighet längre.

Sedan måste ju såklart utvisningar minimeras och special teams förbättras men det är en annan sak.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis dec 03, 2019 8:48 pm

På pappret ser det bra ut, på forwardssidan. Backsidan kritiserades tidigt från många håll. Det som Evertsson har varit så bra på genom åren har varit förmågan att skapa en bra grupp. Visst, du måste ha kompetensen där, men bara kompetens ger inte med automatik framgång. Pusselbitarna ska passa ihop också, inte bara personligen utan framför allt hockeymässigt.

Jag tror problemet är en övertro på att man kan utveckla och ge spelare ny skjuts i karriären, oavsett vem. Jakten på hockey/krona har gått över styr. Nu för tiden jagar Evertsson kompetensen bland unga lovande som man HOPPAS ska kunna ta nästa steg här, eller spetskompetens som haft ett tufft år som proffs nånstans eller som förföljts av skador. Egentligen bara en massa chansningar för att komma undan så billigt som möjligt. Det är detta jag tror Sanny menar med fuskbygge.

Man har lyckats med Elias, Calle R, Calof, Joel P, Emil, Everberg m.fl. Detta har stigit vissa åt huvudet. Det är min förklaring.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 03, 2019 8:57 pm

Med undantaget att man då haft ett beprövat lag att plocka in dessa spelare till och plockat in enstaka pusselbitar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis dec 03, 2019 9:01 pm

PutteA skrev:På pappret ser det bra ut, på forwardssidan. Backsidan kritiserades tidigt från många håll. Det som Evertsson har varit så bra på genom åren har varit förmågan att skapa en bra grupp. Visst, du måste ha kompetensen där, men bara kompetens ger inte med automatik framgång. Pusselbitarna ska passa ihop också, inte bara personligen utan framför allt hockeymässigt.

Jag tror problemet är en övertro på att man kan utveckla och ge spelare ny skjuts i karriären, oavsett vem. Jakten på hockey/krona har gått över styr. Nu för tiden jagar Evertsson kompetensen bland unga lovande som man HOPPAS ska kunna ta nästa steg här, eller spetskompetens som haft ett tufft år som proffs nånstans eller som förföljts av skador. Egentligen bara en massa chansningar för att komma undan så billigt som möjligt. Det är detta jag tror Sanny menar med fuskbygge.

Man har lyckats med Elias, Calle R, Calof, Joel P, Emil, Everberg m.fl. Detta har stigit vissa åt huvudet. Det är min förklaring.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Fast det här är det dyraste laget han någonsin ställt på en is sägs det?

Eller ja då har han betalat mycket för JFK, Pettersson och Gynge och sedan snålat åt andra hållet och hoppas på utveckling som aldrig kommer (host host Holmberg host).
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 03, 2019 9:11 pm

En spelare som stålberg i Frölunda tror jag skulle vara bra i truppen. Lasu är en annan men det är ännu mer omöjligt. Men den typen av spelare tror jag mer på i truppen än en poängspelare med 300k i månaden.

Spelare som tex Sundström eller händemark har vi många.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis dec 03, 2019 10:25 pm

Har E eller någon annan som har någon koll sagt att detta är den dyraste truppen någonsin?

Att troll på fb, partiska journalister och avundsjuka tränare i andra lag sprider rykten är ju en sak - men finns det någon som har minsta aning om detta som sagt det?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3299
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis dec 03, 2019 10:42 pm

Härmapan skrev:Har E eller någon annan som har någon koll sagt att detta är den dyraste truppen någonsin?

Att troll på fb, partiska journalister och avundsjuka tränare i andra lag sprider rykten är ju en sak - men finns det någon som har minsta aning om detta som sagt det?
Enestubbe har jag för mig
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tis dec 03, 2019 11:11 pm

MalZon skrev:Frågan är om hur många här inne såg "fuskbygget" innan säsongen drog igång? Att ni inte sa något då?
Jag tycker fortfarande att laget ser bra ut och ska kunna leverera mycket bättre än de gjort hittills, jag tror fortfarande att det är något annat som är fel.. Tycker fortfarande att Sam inte ska dyka upp helt enkelt en dag efter match med förlust, skulle nog skaka om laget och att de skulle se allvaret i det hela.


Jag såg absolut inte något på fw sidan som var fusk. Däremot såg backsidan klen ut offensivt redan från början. Sen till mitt försvar är att jag inte vare sig har betalt för detta eller kunskap om spelarmarknaden.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons dec 04, 2019 12:35 am

För att individuell utveckling ska kunna ske måste en trygg stomme vara på plats. Detta gäller oavsett bransch. Du kan inte slänga in ett gäng otrygga kids på ett bygge och bara önska de lycka till.

Ledarstaben måste vi tro är stabil. Även nu när regnet piskar oss i ansiktet.

Målvaktssidan:

Absolut KATASTROF. Särskilt i början av serien då båda släppte in ALLT. I SH fick våra keepers total psykbryt och hade ett tag 10% i räddningsprocent. Räddade alltså 1 av 10 skott i SH. Skapade enorm osäkerhet i hela...hela kommunen med omnejd.

Backar:
Inget ledarskap alls i början. Bodie såg otrygg ut och Rahimi såg ut som en snäll pensionär som var ute på isen och lekte med sina barnbarn. Erixon gjorde sitt men bidrog inte utöver sin egna introverta värld. Hade antagligen fullt upp med att klara sitt.

Centrar:
Who? Him? Me? You? Him?....ingen struktur eller trygghet. Vi är alla centrar.

Forwards:
Gynge var inte beredd på match. Hade det varit proffsboxning eller MMA hade han varit död. Får vara Gyngiläinen tills han rehabbat ordentligt. I övrigt se punkten ovan om centrarna.

Sammanfattning:
Jag vet att vi håller på att skapa en ny stomme, men den trygghet som borde ha varit där fanns inte. En extrem missräkning. Jag är extremist vad det gäller betydelsen av MV-posten och hävdar bokstavligen att den är 50%+. Och för att kunna lotsa in skadat gods så måste den positionen vara stabil. Det har inte vi. Vi behöver en EHT-keeper (minst) nu och framöver.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons dec 04, 2019 6:00 am

Håller med om att ett stabilt målvaktspel bygger ett stabilt spel över hela planen.
Ett tryggt målvaktspel gör att backarna känner sig mer trygga och en tryggt backspel gör att forwards känner sig mer trygga.
Bara att hoppas på att både Andren och Fasth höjer sig rejält till andra halvan av säsongen. Fasth är ju en vinnarskalle ut i fingertopparna. Det är nog dags nu att plocka fram det!!
Däremot så är känslan att vissa spelare i detta laget inte kommer att lyfta även om andra spelare gör det.

Lyssnade på senaste nytt om laget på Vxonews.
Och vad man kan höra där så har ju tydligen vissa fortfarande hopp om att vi ska nå kvartsfinal. Dom tror även på att vi plockar 6 poäng undet denna veckan (Örebro hemma och Brynäs borta).
Jag tror att loppet är total kört om att nå topp 8 i år. Och jag hoppas verkligen inte att man har satt ribban där i laget.
Prio 1 i truppen måste vara att undvika kval till vilket pris som helst. Allt annat får bara vara en bonus i år.
Dessutom om vi änns ska ta någon poäng denna veckan så måste många spelare höja sig rejält. Målvakterna måste vara på topp och ligga över 93% om det ska bli några poäng.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » ons dec 04, 2019 8:27 am

Det är ju det som är så frustrerande, när de vill slår man Luleå och fbk...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons dec 04, 2019 8:45 am

Jag tycker synd om Källgren.
Får stå i ett derby som ny i ligan och laget (dåligt coachat) redan i sin andra match.
Klappar ihop totalt och nu är han 3e målvakt och får inte ens öppna båsdörren.

Hoppas denna unga pöjk klarar av detta.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons dec 04, 2019 10:39 am

Finns ingen anledning till annat. Skyttarna var ohotade vilket försvårade hans arbete. Hur negativa vi alla är till och från så är det ingen som beskyllt honom för förlusten. Bara det är rätt unikt. Gneta på. Det kommer fler möjligheter att visa upp sig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons dec 04, 2019 10:41 am

Varanen skrev:Finns ingen anledning till annat. Skyttarna var ohotade vilket försvårade hans arbete. Hur negativa vi alla är till och från så är det ingen som beskyllt honom för förlusten. Bara det är rätt unikt. Gneta på. Det kommer fler möjligheter att visa upp sig.
HV71-matchen beskyller jag honom för.
Puckarna gick rakt igenom honom. I alla fall 1an och 3an.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons dec 04, 2019 10:45 am

Skulle inte skrivit något. Ok, Bratsson skyller förlusten på Källgren. Inte unikt då.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons dec 04, 2019 10:46 am

Varanen skrev:Skulle inte skrivit något. Ok, Bratsson skyller förlusten på Källgren. Inte unikt då.
Skriv hur mycket du vill men jag håller inte alltid(men oftast) med dig [emoji16]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons dec 04, 2019 10:48 am

Jag bra skojade. Glömde emoijin. :wink:

Men det har varit ovanligt lite skit riktat mot Källgren efter HV-matchen. Trodde på fler psykbryt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster