Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör mar 21, 2020 7:02 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:
venomizer skrev:Att du ens orkar svara så utomordentligt tjusigt Härmapan. Eloge till dig!

Jag vet inte vilket ben jag ska stå på vad gäller laget, det tredje kanske?
Farligt att tro för mycket på detta lag, sjukan med hängskallar skapas här eller så är detta det riktiga epicentrum för influensa.
Jag gillar inte att dissa spelare på en säsong, men mina energitjuvar denna säsong är JFK och EP som för många andra. Och då mest EP som hängskalle istället för vinnarskalle.
Jag hävdar också envist att nått jävla fel på fysträningen är det sen Rahmn lämnade.
PP & BP behöver vi inte ens nämna?

Tror absolut INTE lösningen sitter i att kicka Hallam eller Evert.
Har inget emot att EP och JFK lämnar men tror inte på att byta hela laget!
Jag tror absolut att Gynge mfl kan mycket bättre i ny omgivning.

Sen tror jag inte heller att det är dödfött även om ovanstående stannar om vi hittar rätt medspelare!

Thermell har ju inte rosat marknaden och där ser jag gärna en förändring!
Är man kanske dyrast i laget är det väl fan om man ska behöva hitta exakt rätt spelare bredvid dem för att de inte ska vara värdelösa. För det är ju sanningen vad de var. Varför dög ingen förra säsongen, vi provade ju allt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag håller med!
De borde definitivt presterat mycket mycket bättre!

Men nu har vi dem under kontrakt och jag ger inte upp nästa säsong redan i mars - utan båda tror och hoppas att laget kan fan så mycket bättre och att 1+1 kan bli 3 om man skruvar om lite både på ledar- och spelarsidan!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör mar 21, 2020 7:25 pm

Jag ger inte upp den, men vi måste inse att de får bilda värdens dyraste 4:kedja med josen i mitten. Dom får skolas om. Tredje intakt. Och sen måste vi denna säsongen ha två riktiga producerande linor . 14 och 10 får inte förstöra en säsong till i dom . Alla måste ju se att 10 inte duger för en topplina i SHL. 14 verkar vara ett enda stort hänghuvud


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8499
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör mar 21, 2020 8:11 pm

vlk skrev:Jag ger inte upp den, men vi måste inse att de får bilda värdens dyraste 4:kedja med josen i mitten. Dom får skolas om. Tredje intakt. Och sen måste vi denna säsongen ha två riktiga producerande linor . 14 och 10 får inte förstöra en säsong till i dom . Alla måste ju se att 10 inte duger för en topplina i SHL. 14 verkar vara ett enda stort hänghuvud


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Där tycker/hoppas vi delvis olika...

Jag tror definitivt att #10 kan göra 40+ poäng nästa säsong ihop med RR - om den kedjan även kryddas med en Kiiskinen 2.0!

Jag är mer skeptisk till #14 även om jag inte ser det som omöjligt att han kan leverera ok med ex Calof och kanske Shinimin... (Speciellt om oket som den som ensam ska leda laget lättar...)

JFK vete fan...?
Han känns väldigt osäker...
Någonstans finns ju skillsen men det är ju nåt som är knas... men...?

Jag tycker alltså inte att någon av dem levererat i närheten av vad man kan förvänta sig eller vad de har betalt för - men jag tror inte att de är slut som spelare och jag tror att de i fallande skala kan bli riktigt bra/betydligt bättre nästa år!

Sen skulle jag mycket hellre se Horak än #14 i laget om man bortser från kontrakt mm!

Ska bli intressant att se vad som händer framöver!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör mar 21, 2020 8:15 pm

Nackhåren reser sig när jag nu hör att Rosén, med en ganska blek säsong bakom sig, ska komma hem och FRÄLSA Växjö, i tre långa år, och att han ska FÅ IGÅNG Gynge igen... Vad händer om han INTE gör det, att det faktiskt kan vara så enkelt att Gynge är precis så osynkad och avdankad som han för det mesta faktiskt var denna vintern..? Rosén ska INTE behöva dra några tunga lass längre i VLH, han har uträttat mer än tillräckligt här, det är HAN som förtjänar att glida fram på en räkmacka återstoden av karriären, framburen av helt grymma lirare vid sin sida - inte tvärtom.
Detta är en fadd hönerövssoppa där BLEKselleri är den mest kryddstarka ingrediensen; det finns inte en chans att detta sopgänget, med hängskalle-solisten Pettersson i spetsen, plötsligt ska komma samman och lira som ett enat topplag. Detta kan inte ens frälsaren Robert Rosén ändra på.

Målvakterna kan vi prata om senare... :ajaj:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör mar 21, 2020 8:29 pm

Jag tror en liten bov i hela dramat är att Evertsson de senaste säsongerna frångått detta med mest hockey/krona. Han verkar ha jobbat efter en helt annan strategi. Och jag tror säsongen med Elias och Joel fick honom på nått sätt att tro att man med rätt metoder kan lyfta vilken spelare som helst på kort tid. Där har han sett möjligheten att skapa billigare spelartrupper. Titta vi på både spelare som kommit till oss inför säsongen som under den samma så hittar vi ganska snabbt en gemensam nämnare. Alla har i stort sett något problematiskt i ryggsäcken. Personliga problem, skador, dålig föregående säsong, inte spelat på länge etc etc etc. Alla spelare som tagits in under säsongen fanns lediga av orsaker. Att man kan göra vissa chansningar under en säsong ser jag som en naturlig del, men denna säsongens tillskott förliker ju alla en röd tråd. Givetvis fantastiskt om man lyckas lyfta de flesta, men vad är oddsen.

Evertsson verkar ju dessutom inte vilja ta strid för duktiga SHL spelare som redan bevisat sig vara bra på den här nivån. Det är väl egentligen bara Marcus Davidsson som går under det epitetet. Nej, det är nog trots allt så att du får vad du betalar för. PUNKT


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör mar 21, 2020 9:26 pm

Primeau skrev:Nackhåren reser sig när jag nu hör att Rosén, med en ganska blek säsong bakom sig, ska komma hem och FRÄLSA Växjö, i tre långa år, och att han ska FÅ IGÅNG Gynge igen... Vad händer om han INTE gör det, att det faktiskt kan vara så enkelt att Gynge är precis så osynkad och avdankad som han för det mesta faktiskt var denna vintern..? Rosén ska INTE behöva dra några tunga lass längre i VLH, han har uträttat mer än tillräckligt här, det är HAN som förtjänar att glida fram på en räkmacka återstoden av karriären, framburen av helt grymma lirare vid sin sida - inte tvärtom.
Detta är en fadd hönerövssoppa där BLEKselleri är den mest kryddstarka ingrediensen; det finns inte en chans att detta sopgänget, med hängskalle-solisten Pettersson i spetsen, plötsligt ska komma samman och lira som ett enat topplag. Detta kan inte ens frälsaren Robert Rosén ändra på.

Målvakterna kan vi prata om senare... :ajaj:

Och hur lyder ditt förslag?

Låt säga att man kickar Evertsson - men sen då?

Vilka vill du ha in?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör mar 21, 2020 9:42 pm

Det kan ju inte bli sämre. Hoppas jag.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör mar 21, 2020 9:49 pm

Nä, det kan man ju tycka!

Men jag har fortfarande inte hört ett enda förslag på nya vare sig ledare eller spelare från er som är mest kritiska!

Det är nog ingen som missat att du med fler önskar att Höneröven tar sitt pick och pack och drar åt helvete!
(Med ”pick och pack” avses typ 80% av laget och ledarstaben)

Att dissa allt är ju enkelt men vilka vill ni ha in?
(Försök att inte bara svara med en motfråga)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör mar 21, 2020 10:05 pm

Jag säger inte att Evertsson ska bort, men han får skärpa till sig och fokusera på uppgiften framöver: VLH står vid ett vägskäl, det gäller att gå åt rätt håll nu. Patrik Hall vet jag inte vem det är, men sedan han kom har värvningarna skitit sig rejält...? Om det sen beror på honom ska jag låt vara osagt, men med tanke på att Evert haft 4-5 olika roller i klubben och att Hall värvades för att avlasta honom, misstänker jag att Hall haft ett finger med i spelet vid senaste säsongernas värvningar. Med icke godkänt utfall, som bekant.

Hockey idag handlar till 98% om fart, snabbast vinner (oftast). Du kan klara dig om du har ett spelsinne utöver det vanliga (Robert Rosén) eller grym fysik och järnvilja (Joel Lundqvist), men laget som helhet måste ha en jävla speed, och som jag ser det har VLH tre forwards som kan mäta sig i snabbhet med övriga lag (generellt, det finns slörövar i övriga lag också): Shinnimin, Karlström och Holmberg har farten som krävs. Karlström ännu lite opolerad, men det pekar åt rätt håll. VLH behöver få in mer speed i laget, nu rabblas det som ett mantra att man ska få ner farten på matchen, stänga ner motståndarna osv. Det kan man pyssla med vid ledning en bit in i tredje, men att ha det som game plan i match efter match känns lite B... Jag saknar tiden då VLH satte takten i matchen och motståndet fick försöka följa efter så gott det gick. Årets FBK och RBK spelade den typ av hockey jag vill se: fartfyllt, kreativt och publikfriande. Dom var allt det VLH inte var, så sjukt stor klasskillnad enl. mig.
T ex. ÖHK:s Mathias Bromé eller FBK:s Linus Johansson är för mig sinnebilden av hur en modern forward ska vara; blixtsnabb, pain in the ass på motståndarna och ständigt i hetluften. 2-3 sådana spelartyper behövs i VLH:s forwardsbesättning.
På backsidan behöver vi ha in mer spelskicklighet, Nick Ebert hade varit en drömspelare.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör mar 21, 2020 10:09 pm

Och jag nämnde Justin Crandall som ett tänkbart namn för VLH häromdagen, men det missade du kanske.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör mar 21, 2020 11:24 pm

JFK är och förblir den största gåtan denna säsongen.

EP14 har en högsta nivå som, vill jag säga, ingen annan har i SHL. Tyvärr är det hjärnspöken där - kan vi räta ut dessa? Tveksamt.

Men JFK är, som sagt, en gåta. Det jag har lärt mig av honom är att: Han är inte villig att göra det som krävs i dagsläget. Han är nöjd med SHL, då han vet att hans högsta nivå är NHL. Skevt? Väldigt. Men, men gör inte sunda beslut i hans skor.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 22, 2020 12:01 am

Härmapan skrev:
vlk skrev:Jag ger inte upp den, men vi måste inse att de får bilda värdens dyraste 4:kedja med josen i mitten. Dom får skolas om. Tredje intakt. Och sen måste vi denna säsongen ha två riktiga producerande linor . 14 och 10 får inte förstöra en säsong till i dom . Alla måste ju se att 10 inte duger för en topplina i SHL. 14 verkar vara ett enda stort hänghuvud


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Där tycker/hoppas vi delvis olika...

Jag tror definitivt att #10 kan göra 40+ poäng nästa säsong ihop med RR - om den kedjan även kryddas med en Kiiskinen 2.0!

Jag är mer skeptisk till #14 även om jag inte ser det som omöjligt att han kan leverera ok med ex Calof och kanske Shinimin... (Speciellt om oket som den som ensam ska leda laget lättar...)

JFK vete fan...?
Han känns väldigt osäker...
Någonstans finns ju skillsen men det är ju nåt som är knas... men...?

Jag tycker alltså inte att någon av dem levererat i närheten av vad man kan förvänta sig eller vad de har betalt för - men jag tror inte att de är slut som spelare och jag tror att de i fallande skala kan bli riktigt bra/betydligt bättre nästa år!

Sen skulle jag mycket hellre se Horak än #14 i laget om man bortser från kontrakt mm!

Ska bli intressant att se vad som händer framöver!

Vi blir aldrig ett topplag om vi ska bygga laget kring 14, 10 och 22. Är hela föregående säsongen som bortblåst. Dessutom har 14 och 10 varit sunkiga säsongen innan de kom. Som grädde på moset går det inte att göra om dom till defensiva pjäser då deras defensiv suger.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8499
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 22, 2020 12:03 am

In med lite Speed och rock n roll. Försök få fjällby att vara sugen på att lira med McD och JFK. Vi har nog med finsnickerier och sköna puckdrsgningar i sidled.

Gynge - Rosen - Pettersson
Fjällby - JFK - Davidsson
Ungtuppkedjan
Shinnimin-Josefsson-Nilsson

SM-Guld?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4868
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön mar 22, 2020 12:20 am

vlk skrev:
Härmapan skrev:
vlk skrev:Jag ger inte upp den, men vi måste inse att de får bilda värdens dyraste 4:kedja med josen i mitten. Dom får skolas om. Tredje intakt. Och sen måste vi denna säsongen ha två riktiga producerande linor . 14 och 10 får inte förstöra en säsong till i dom . Alla måste ju se att 10 inte duger för en topplina i SHL. 14 verkar vara ett enda stort hänghuvud


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Där tycker/hoppas vi delvis olika...

Jag tror definitivt att #10 kan göra 40+ poäng nästa säsong ihop med RR - om den kedjan även kryddas med en Kiiskinen 2.0!

Jag är mer skeptisk till #14 även om jag inte ser det som omöjligt att han kan leverera ok med ex Calof och kanske Shinimin... (Speciellt om oket som den som ensam ska leda laget lättar...)

JFK vete fan...?
Han känns väldigt osäker...
Någonstans finns ju skillsen men det är ju nåt som är knas... men...?

Jag tycker alltså inte att någon av dem levererat i närheten av vad man kan förvänta sig eller vad de har betalt för - men jag tror inte att de är slut som spelare och jag tror att de i fallande skala kan bli riktigt bra/betydligt bättre nästa år!

Sen skulle jag mycket hellre se Horak än #14 i laget om man bortser från kontrakt mm!

Ska bli intressant att se vad som händer framöver!

Vi blir aldrig ett topplag om vi ska bygga laget kring 14, 10 och 22. Är hela föregående säsongen som bortblåst. Dessutom har 14 och 10 varit sunkiga säsongen innan de kom. Som grädde på moset går det inte att göra om dom till defensiva pjäser då deras defensiv suger.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Där är vi helt eniga!
Jag tror dock att Gynge kan vara en av byggstenarna i en första- eller andralina!

Men jag vill ha in minst två riktigt kvalificerade snipers + RR!

Sen är min förhoppning att någon av Davidsson, Lundberg, EP, Shinimin, JFK eller någon junior kan steppa upp! Där har du stommen i min värld!

Till det adderar vi ungdomskedjan + Josen & Nilsson och då tycker jag att det ser intressant ut!


Sen skulle jag också helst se några andra (och som jag sa så ser jag mycket hellre Horak i laget än #14 och #22!

Dock tror jag det är svårt att lösa båda och då återstår ju att försöka göra sitt bästa för att få igång dem (och i detta fall tror jag betydligt mer på #14! #22 blir jag inte alls klok på...)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Anders L » sön mar 22, 2020 12:18 pm

PutteA skrev:Nej, det är nog trots allt så att du får vad du betalar för. PUNKT


Och det har Lakers årgång 2019/2020 inte fått.
Man har betalat för mångdubbelt det man fått.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 22, 2020 12:53 pm

Det tar tid att vända en sådan här stor felrekrytering. Jag tror heller ingen vill ta över kontrakt av överbetalda spelare som inte presterar mer än att hänga med huvudet.

Jag tippar bottenlag Max mittenlag nästa säsong om inte gud befriar oss från ett antal kontrakt. Utan detta mirakel har vi inte tillräckligt med handlingsutrymme i truppen för att kunna vända detta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8499
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 22, 2020 1:20 pm

Målet måste vara toppsex och utan den totala haveristarten skulle det varit möjligt.
Revansch, väckarklocka, alarm är det åtminstone för klubben, laget, spelarna.
Tycker inte övriga lag ser bättre ut. Är väl Frölunda som ser extremt bra ut. FBK ser fina ut också nu när linkan tydligen stannar. Men övriga lag ska vi kunna ha bakom oss med lite flyt.
Brynäs tror jag kommer få ett uppsving poängmässigt när peterA drar i tyglarna. Kanske inte roligare spel men något fler poäng på kontot. Rögle och Luleå har potentialen men kommer också tappa sina bästa spelare och här handlar det om att minimera skadorna så de inte hamnar i läget vi gjorde inför året där hela laget blev utbytt.
Eftersom VD anser att Växjö är en av de starkaste klubbarna så är det bara att visa musklerna.

Kräver förlängning på Holmberg och faktiskt också Lundgren.
Har inget emot ett år på fasth(lite mer mentor roll) eller Horak heller.
Lundberg vara bra men förmycket skadad och övriga backar kan vi byta ut.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4868
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön mar 22, 2020 1:33 pm

Man kan omöjligt bryta kontrakt med alla. Jag har inte kunskap om hur det kommer falla ut ekonomiskt men det blir givetvis problematiskt när de man vill bryta med också sitter på de feta kontrakten.

Om möjligt, bryt med JFK i första hand och EP in andra. Som många säger känns de som de största energislukarna och även största sänkena ekonomiskt.

Vi har haft ett dyrt målvaktspar. Där finns det också billigare lösningar. Källgren och Eliasson känns för riskabelt men billigt. Fasth och Källgren känns inte helt otroligt med en förhoppning att Källgren kan gå om Fasth. Fasth kan inte förvänta sig något fett kontrakt vid förlängning och Källgren är nog relativt billig.

Backsidan är redo att byggas om. Rahimi, Högberg och Bohm åker, kanske även någon finne till KHL. PA kan täcka upp det Rahimi gjort på isen (kanske inte ledarskapet). Lundgren visade att han fotfarande besitter kvalité som framför allt en bra defensiv back, han kan inte heller ha för höga löneanspråk. Nässen och Svensson finns och ska användas. Ett måste in på backsidan är PP-backen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1301
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 22, 2020 2:52 pm

Hur som helst måste alla energiläckage tätas. Vi måste hitta orsaken till den håglöshet och lamhet som präglar vårt spel senaste två säsongerna. Ett förutsägbart spel helt utan energi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8499
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön mar 22, 2020 3:13 pm

Knaset är att JFK och Pettersson (finns fler i laget som absolut inte kommit upp i den klass som förväntats. Gynge!) sitter på väldigt dyra kontrakt. Dessa två kan egentligen sitta lugna i båten och casha in fina stålars utan att göra ett jota (Lex Netterberg). Det stärker inte deras aktier men det gå heller ingen nöd på dom. Det finns ingen klubb i världen som skulle vilja överta deras generösa kontrakt. Hockey-/krona?

Man kan ha förståelse om en (1) dyr stjärnvärvning går åt helvete. Vissa scenarior spelar in och det får man ha förståelse för. Men när nästan en handfull värvade spetsspelare lika gärna skulle kunna köra ismaskinen så börjar man ju fundera på hur i helvete förhandsarbetet har gått till.

Det är infekterat i leden. Det behövs en person med rejäl näve som kan säga ifrån så att svågeripolitiken får ett slut. En person som skriver på tavlan i styrelserummet att ombyte förnöjer - sök er vidare till andra uppdrag. Tack och hej.

Jag tror att det ligger ett jättejobb framöver för VLH för att få rätsida på denna infekterade Kompisföreningen och framför allt vinna tillbaka förtroendet hos sponsorer och dyrt betalande supporters.

(...om gynge är lika blek kommande säsong är det då hans fel eller roséns? känn ingen press. sug på den...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön mar 22, 2020 4:35 pm

Alla snipers har hittills kunnat leverera bredvid RR. Det viktiga är inte vilken målskytt han ska ha i kedjan utan vem som blir hans parhäst på andra sidan. De två tillsammans ska kunna väcka liv i varenda lik. Någon har formsvacka? Sätt honom med spelare x och RR.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14045
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön mar 22, 2020 5:17 pm

Om nu Rosén ska vara frälsaren för att få igång Hönans dyra flopp-signeringar återstår att se. Men jävlar vilken press det läggs på Robert.

Stora förväntningar på en hemvändande frälsare. Det oket skulle jag inte vilja ha som en bygdens återvändare. Tungt som det är i starka-kaos-situationen man kommer till.

Konstellationen Gynge och Rosén ska bli jävligt intressant och följa. Om deras hokuspokus kemi står sig så blir det succé. Men jag tycker ingen av dom ska känna någon prestationsångest (borde stå fetsbokstaverat i kontrakten) om det haltar en aning...

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 22, 2020 7:27 pm

Robert Rosén ska inte bara får igång två, tre spelare som haft det motigt. Han ska få igång hela klubben. Spelare ska komma till Växjö för en chans att vara med på resan mot guldet.
Han bör kanske inte vara kapten men på isen ska han vara våran offensiva kapten genom att leverera smörpass till några dussinlirare som med tur och skicklighet måste bli poängkungar.
Är så pinsamt att Holmberg är den stabilaste forwarden(tillsammans med Horak förvisso). Det måste rosen lösa med klubban som sin nyckel. Förstalinen måste leverera annars blir det haveri i laget.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4868
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » sön mar 22, 2020 11:51 pm

Rosen + Kissk 13/14 = Rasmussen gör sitt genombrott
Rosen + Kissk 14/15 = Nick Johnsons bästa säsong någonsin
Rosen + Kissk 15/16 = Gynge gör en grym SHL-säsong
Rosen + Kissk 16/17 = Oli Palolas bästa säsong någonsin
Rosen + Kissk 17/18 = Elias slår alla rekord

Ta tillbaka Kisskinen också är det jag försöker o säga.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1079
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån mar 23, 2020 12:12 am

Minns året med gynge-rosen-kiiski för det året hade vi BARA en line som producerade. Var just den trion. Övriga var statister och hade vi haft en line till som kunde göra något mål hade vi slagits om guldet. Magisk vändning mot White Lions i kvarten :D

Två finnar i laget redan så det är väl det. Men sedan undrar jag om kiiskinen kan tänka sig att gå ner i lön eller att evertsson är redo att öppna börsen för kiiski.

Men som alltid ent ödlan: Ingen pinne utan finne". Och det gäller nog även i det här fallet förmodar jag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4868
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån mar 23, 2020 6:53 pm

Intressant intervju med den poppiga Sylvegårdaren i SMP. Jag tjabbar i absurdum om roller och dess betydelse för ett lag. Därför är jag nyfiken på hur de professionella aktörerna ser på saken. Det kan gälla sin egen roll som spelare, eller hur rollbesättningen sker i ett lagbygge om man är tränare/chief. Jag fastnade särskilt för följande paragraf:

Utlåningen gjorde att jag lyckades på slutet, eller att det gick bättre. Den här säsongen har jag förstått vilken spelare jag är. Jag trodde kanske, när jag gick till Växjö, att Växjö är ett mer skickligt lag än vad Malmö är och att jag skulle eller ville bli mer skickligare av det. Men SHL är en... vad ska jag säga... lite av en ”brunkarliga”, om man får säga så. Så jag förstod snabbt efter att jag kom tillbaka från Kristianstad att jag måste göra mitt jobb, annars skulle jag inte hålla i SHL.

För det första är det positivt när spelare har förmåga att analysera sitt eget spel. Eller åtminstone har viljan att göra det. En god grund om man har ambitionen att vara en nyttig kugge i ett lag. Det är vad jag menar när jag använder uttrycket ödmjuk.

Att jag sedan dessutom delar analysen i sig både vad gäller ligan och hans egen roll. I min värld är det inte finare att vara center än en ytskapande evildoer. 5 utespelare i sporten gör att alla måste göra allt. Man har inte råd att ha någon som bara lägger lite sköna backhandflipps, men inte heller någon som åker på lädret och mest vill gnugga skäggstubb.

Hockey handlar om att vinna sin kamp om och om och om och om igen. Om du gör det genom teknik, styrka, snabbhet, speluppfattning eller moralhöjande åtgärder spelar ingen roll. Men att du sköter din roll är helt avgörande.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14045
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån mar 23, 2020 11:48 pm

Varanen skrev:Intressant intervju med den poppiga Sylvegårdaren i SMP. Jag tjabbar i absurdum om roller och dess betydelse för ett lag. Därför är jag nyfiken på hur de professionella aktörerna ser på saken. Det kan gälla sin egen roll som spelare, eller hur rollbesättningen sker i ett lagbygge om man är tränare/chief. Jag fastnade särskilt för följande paragraf:

Utlåningen gjorde att jag lyckades på slutet, eller att det gick bättre. Den här säsongen har jag förstått vilken spelare jag är. Jag trodde kanske, när jag gick till Växjö, att Växjö är ett mer skickligt lag än vad Malmö är och att jag skulle eller ville bli mer skickligare av det. Men SHL är en... vad ska jag säga... lite av en ”brunkarliga”, om man får säga så. Så jag förstod snabbt efter att jag kom tillbaka från Kristianstad att jag måste göra mitt jobb, annars skulle jag inte hålla i SHL.

För det första är det positivt när spelare har förmåga att analysera sitt eget spel. Eller åtminstone har viljan att göra det. En god grund om man har ambitionen att vara en nyttig kugge i ett lag. Det är vad jag menar när jag använder uttrycket ödmjuk.

Att jag sedan dessutom delar analysen i sig både vad gäller ligan och hans egen roll. I min värld är det inte finare att vara center än en ytskapande evildoer. 5 utespelare i sporten gör att alla måste göra allt. Man har inte råd att ha någon som bara lägger lite sköna backhandflipps, men inte heller någon som åker på lädret och mest vill gnugga skäggstubb.

Hockey handlar om att vinna sin kamp om och om och om och om igen. Om du gör det genom teknik, styrka, snabbhet, speluppfattning eller moralhöjande åtgärder spelar ingen roll. Men att du sköter din roll är helt avgörande.
Detta summerar ju hela vårat lag typ...
Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons mar 25, 2020 11:18 am

Det finns viktigare saker här i livet än hockey, Lakers och övriga lag har nog annat att tänka på än nyförvärv, men om man ändå tillåts spekulera lite så hade jag gärna sett att VLH gör ett försök med Tor Immo. Han har gått från klarhet till klarhet och borde vara högaktuell för SHL i höst, om det nu blir nåt :dontknow:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons mar 25, 2020 11:49 am

Primeau skrev:Det finns viktigare saker här i livet än hockey, Lakers och övriga lag har nog annat att tänka på än nyförvärv, men om man ändå tillåts spekulera lite så hade jag gärna sett att VLH gör ett försök med Tor Immo. Han har gått från klarhet till klarhet och borde vara högaktuell för SHL i höst, om det nu blir nåt :dontknow:
Är han tillräckligt snabb på rören för SHL ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8499
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons mar 25, 2020 1:52 pm

Han är snabbare än Gynge i alla fall...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons mar 25, 2020 1:58 pm

Nästan som Teemu "Finnish Flash" Selänne då med andra ord. :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14045
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons mar 25, 2020 2:33 pm

Primeau skrev:Han är snabbare än Gynge i alla fall...
Och gynge håller ju inte hög SHL nivå


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8499
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons mar 25, 2020 4:32 pm

Ok, vi tar o skiter i Tor Immo, jag ångrar ens tanken.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons mar 25, 2020 4:34 pm

Mycket dystopi och lite hockey nu. Men ingen som sitter och gnider skrevet mot en sockerbit? Kanske någon slickar på en klubba, ett litet rykte, en näktergal som sjöng i någon öra? - VEM, om någon, med spelarlicens ryktas hit?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » ons mar 25, 2020 4:41 pm

Jag blir varm när en sådan person som Sylvegård kan göra den analysen av sig själv. Behövs mer sånt. Går inte tro att man är bäst på det man gör för då fastnar man till slut i gamla fotspår. Självinsikt kallas det och det växer man av som individ om man kan ta det på rätt sätt.

Grundproblemet senaste 2 säsonger sedan i min värld när så många spelare presterat långt sämre än deras förväntningar, är ledarskap. Du bygger inget lag utan ledarskap, punkt. Spelar ingen roll hur bra spelare du har, det kommer inte funka. Det kan blixtra till när planeterna står i linje osv, men nej utan ledarskap blir det så här som vi sett senaste säsongerna.

Det jag saknar är en verbal spelare (eller flera men inte för många, Max 3) som förstår vad ett riktigt ledarskap är. En pådrivare som inte tolererar att spelare inte gör sitt yttersta. Här måste ledningen vara tydlig i detta ledarskapet så att det under matchdagar görs på rätt sätt. Givetvis måste detta även gälla ledarstaben och jag har knappt sett det under matcherna att ledarna går runt aktiv i båset och driver på, det är mer armarna i kors och jaha, det här var ju inte så bra grabbar...

Där är nyckeln i min värld för med det manskapet vi haft skulle vi legat topp 6 hela säsongen alla dagar i veckan även om vi haft skador på vissa spelare.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster