Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör feb 01, 2020 5:09 pm

Sett över en 10-årsperiod:

Ett osannolikt avancemang till SHL, 2 SM-guld, ligaseger och slutspel i 8 av 10 säsonger...

Ett ok facit även om inte allt flyter på just nu...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör feb 01, 2020 5:23 pm

Inget snack om att vi ska ha Sam kvar sålänge han själv vill vara kvar.
Det vi däremot skulle ta en rejäl fundering på är om det inte är dags nu att kicka Evertsson och hitta en ersättare. Hans senaste värvningar de 2 senaste säsongerna håller verkligen inte hög klass om man ska vara ett topplag i SHL.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör feb 01, 2020 6:23 pm

Kloker skrev:
Aleks skrev:Så att jag hänger med i ditt resonemang, menar du att styrelse och ledning i VLH haft problem de senaste 10 åren? Är det ekonomi, värvningar, kommunikation eller sportsligt som varit beklämmande.

Vad tycker du själv? Är det fridens liljor eller kan det vara något som är tokigt?

:|


Varför inte besvara frågan? Tänker att du måste sitta på någon information om hur det fungerar i ledningen.

Ur mitt perspektiv så har Lakers varit ett av de mest framgångsrika lagen efter Frölunda och SAIK inom den perioden du nämner. Därav förstår jag inte hur du resonerar och är lite nyfiken.

Om du pratar om de senaste 2 åren så tycker jag att lagbyggena varit felbalanserade och att juniorer inte får de chanser de bör få. Jag resonerade lite om att det finns risker med hemvändare om man tror att de bara ska ta vid där de va senast de var i klubben.

Nu över till dig
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör feb 01, 2020 6:49 pm

Jag håller med dig.

Jag vet inget. Aldrig varit på en hockeymatch ens. Allt är fabulerat.

Att man inte ser hur bygget allt ifrån lag till organisation årsvis har fallerat är faktiskt lite komiskt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » lör feb 01, 2020 7:30 pm

Kloker skrev:
Jag vet inget. Aldrig varit på en hockeymatch ens. Allt är fabulerat.



Äntligen en sanning och något vettigt från dig.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör feb 01, 2020 8:02 pm

Det går rykten på stan att det kn*llas runt rätt friskt i det inre av Vida Arena, att nepotismen och svågerpolitiken flödar. På ganska många andra företag, de flesta faktiskt, anses sådant beteende icke lämpligt; personer i bestämmandeposition bör icke ha ha intim kontakt med underordnade, och vice versa, då detta kan leda till - nepotism och svågerpolitik. Jag vet inte hur Lakers policy ser ut här, och jag bryr mig inte ifall dom pippar som kaniner med varandra. Eller med ismaskinen heller. Men det kanske kan förklara varför vissa personer sitter säkert på sina positioner, oavsett resultat? Eller att det sportsliga kommer i andra hand?
Det går även rykten om golddiggers, att klubbens framgångar har lockat till sig gamar, personer som gärna vill glänsa i skenet från Le Mat-pokalen och klubbens framgångar. Pengarna brukar rulla fort när dessa skrupelfria lismare väl har nästlat sig in.
Dock bara rykten, som sagt. :whistle:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör feb 01, 2020 9:41 pm

Kloker skrev:Jag håller med dig.

Jag vet inget. Aldrig varit på en hockeymatch ens. Allt är fabulerat.

Att man inte ser hur bygget allt ifrån lag till organisation årsvis har fallerat är faktiskt lite komiskt.


Eftersom det här är ett forum så är det väl läge att diskutera, eller? Du säger att förfallet varit uppenbart i 10 år och jag undrar vad det är du vet? Att det ser kass ut nu är inget svårt att konstatera men att det varit något som luktat surt i 10 års tid gör ju att man vill veta vad du syftar på
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör feb 01, 2020 10:25 pm

Coach Hallam har betonat hur han med lätthet kan få ett annat toppjobb (vilket är helt sant). Men är han beredd att kriga för ett losergäng?

Jag gillar coach Hallam, men är han själv på en annan nivå än vi befinner oss på? Ser han KHL-rublerna, 3 raka VM/OS-guld med Tre Kronor i sitt huvud?

Vi behöver honom som han var innan framgången.

Mitt tycke för coach Hallam började när han uppkäftigt konstaterade, på en fråga hur det kändes att möta Mesta Mästarna (Dif) i KS.

- Det är inte Mesta Mästarna vi möter utan ett gäng som dragit ner klubben i skiten.

Psykologisk krigföring kallas det.

Har han det fortfarande i sig? Eller har han vuxit sig förbi oss?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Nobodyelse » lör feb 01, 2020 11:15 pm

Primeau skrev:Det går rykten på stan att det kn*llas runt rätt friskt i det inre av Vida Arena, att nepotismen och svågerpolitiken flödar. På ganska många andra företag, de flesta faktiskt, anses sådant beteende icke lämpligt; personer i bestämmandeposition bör icke ha ha intim kontakt med underordnade, och vice versa, då detta kan leda till - nepotism och svågerpolitik. Jag vet inte hur Lakers policy ser ut här, och jag bryr mig inte ifall dom pippar som kaniner med varandra. Eller med ismaskinen heller. Men det kanske kan förklara varför vissa personer sitter säkert på sina positioner, oavsett resultat? Eller att det sportsliga kommer i andra hand?
Det går även rykten om golddiggers, att klubbens framgångar har lockat till sig gamar, personer som gärna vill glänsa i skenet från Le Mat-pokalen och klubbens framgångar. Pengarna brukar rulla fort när dessa skrupelfria lismare väl har nästlat sig in.
Dock bara rykten, som sagt. :whistle:
Tyvärr är dessa rykten helt sanna.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Nobodyelse
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: lör dec 20, 2014 9:29 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör feb 01, 2020 11:20 pm

Nobodyelse skrev:
Primeau skrev:Det går rykten på stan att det kn*llas runt rätt friskt i det inre av Vida Arena, att nepotismen och svågerpolitiken flödar. På ganska många andra företag, de flesta faktiskt, anses sådant beteende icke lämpligt; personer i bestämmandeposition bör icke ha ha intim kontakt med underordnade, och vice versa, då detta kan leda till - nepotism och svågerpolitik. Jag vet inte hur Lakers policy ser ut här, och jag bryr mig inte ifall dom pippar som kaniner med varandra. Eller med ismaskinen heller. Men det kanske kan förklara varför vissa personer sitter säkert på sina positioner, oavsett resultat? Eller att det sportsliga kommer i andra hand?
Det går även rykten om golddiggers, att klubbens framgångar har lockat till sig gamar, personer som gärna vill glänsa i skenet från Le Mat-pokalen och klubbens framgångar. Pengarna brukar rulla fort när dessa skrupelfria lismare väl har nästlat sig in.
Dock bara rykten, som sagt. :whistle:
Tyvärr är dessa rykten helt sanna.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk


Om detta är sanning så kan jag säga som så att det inte är något som ens ryktas internt så att det når oss i ungdomsleden. Då lyckas man i så fall hålla detta hemligt internt, samtidigt som det når ut på utsidan eftersom det nämns här. [emoji780]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör feb 01, 2020 11:26 pm

Sluta!

Melart och Koivisto missar inte sina passningar även om fuffens pågår.

Och det gör inte Uppsala-hingsten Cederqvist heller. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön feb 02, 2020 12:04 am

Om vi tittar bakåt, vad har gjort oss framgångsrika?
I början hade vi 2-3 ledande spelare och resten "nybörjare" i serien. Kallio och Gerber osv höll takten och dom andra hängde på... Slet på och gav allt. Fingertoppskänsla med olika jänkare och dubbelpassare.

Evertsson började bygga en stomme med spelare och kryddade detta med riktigt lyckade värvningar. 2 guld senare så är den stommen borta och han har fått bygga nytt. Förra säsongen var skit och Reddox och Kiiskinen fick ta den stora smällen. Idag saknar man dem.

2 säsonger med sämre framgång men vad göra nu?
Vilka spelare kan vi bygga en stomme på? Vilka man vi få tillbaka och ha kvar?
Rosén är ju en av dem.
Rasmussen på ett långtidskontrakt hade varit fint men tror inte han är sugen på det alls.
Calle Rosén har jag ingen koll på alls. Spelar han NHL eller Ahl?

Martinsson och Fröberg var inget att bygga en stomme på kanske så dom släpper vi. (Alldeles för dyra).

Jag tror Evertsson får börja betala lite mer för vissa spelare och inte tro på sina chansningar helt.

Och J20 som skulle bära oss in i framtiden verkar inte producerar speciellt många upp till A-laget tyvärr.

Frågan är vad som skall kunna göra nästa säsong bättre då vi fortfarande inte har någon stomme att bygga på?

Mvh Mr lite lagom pessimistisk....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 02, 2020 12:51 am

Meningen var att Emil och Gynge skulle bära oss och vara stommen ett par år fram. Det blev ju ett totalt haveri.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön feb 02, 2020 1:02 am

Vi löser det.

Om Vinterkriget är riktmärket.

Du var tvungen att skita på dig för det var -40 utanför dina brallor. Drog du ner byxorna så förfrös du.

Har vi den inställningen hos någon?

Har vi?

Gud nåde oss om Ryssen anfaller. Ska vi skicka ut VLHs eminenta vätränade lovers?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön feb 02, 2020 1:04 am

Varanen skrev:Vi löser det.

Om Vinterkriget är riktmärket.

Du var tvungen att skita på dig för det var -40 utanför dina brallor. Drog du ner byxorna så förfrös du.

Har vi den inställningen hos någon?

Har vi?

Gud nåde oss om Ryssen anfaller. Ska vi skicka ut VLHs eminenta vätränade lovers?
Mer finnar är svaret alltså [emoji3590]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön feb 02, 2020 1:15 am

1939 så var Finland ett av de fattigaste länderna i Europa. Man hade tur med vädret och att människorna försvarade sitt hem. Det gav finnarna en enorm fördel. Lokalkännedomen var helt överlägsen.

Finnar är definitivt inte svaret. Men om vi kunde plocka bort de som tycker synd om sig själva tar vi steg framåt. Det är vad jag försöker säga med mitt exempel.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön feb 02, 2020 1:30 am

Vi bytte väl 12 st spelare inför denna säsongen? Känns som att det antalet inte räcker inför nästa; väldigt många tycker synd om sig själva + har långt till båset i andra. Hoppas Evertsson & Hall kan hitta åtminstone ett par stycken som kämpar för klubbmärket på bröstet. Men det är kanske för mycket begärt?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön feb 02, 2020 1:34 am

Det var ett tag sen man hörde dessa rykten. Tex om att en viss sportchef hade en intim rellation med en ung tjej inom organisationen samtidigt som han var gift. Dessutom så tillhör tydligen alla ledare i A-lags sammanhang en egen hirarki. Evertsson sitter högst. Sen Sam och övriga ledare. Om du söker ett jobb inom Växjös A-lags tjänster så får du knu..a dig framåt. Vad jag har hört från en rätt säker källa.
Evertsson är inte speciellt trevlig om man säger så. Han är rätt rejäkt jävla arrogant och uppkäftig. Precis som att tror att han äger hela Växjö Lakers. Thermell hade tex aldrig blivit anställd om han inte kände Sam sen tidigare. Varför tror ni Jönsson lämnade? Växjö Lakers som klubb står högt i kurs men att försöka slå dig in i organisationen är typ omöjligt om du inte. Ja ni vet vad!!

Om man tittar på stommen och lagbygget för Evertsson så börjar det mer och mer likna som Man United. Stommen är borta. Det enda man gör nu är att panikvärvar. Vi MÅSTE BYTA UT EVERTSSON OM VI NÅGONSIN SKA BLI ETT TOPPLAG IGEN.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön feb 02, 2020 1:42 am

Jag tror att Jönsson vägrade skita ner sig trots att Ryssen anföll och det var -40.

Han drog ner byxorna och dog.

Kom igen. Vi suger banan. Precis som många länder/trupper gjort historiskt.

Vad gör man då?

Krigar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön feb 02, 2020 1:42 am

Jag vill se en förändring i Evertssons värvningssyn, jag vill att han är mer med och slåss om dom mer säkra korten i SHL. Dom finns men dom dyker alltid upp i de andra klubbarna. Ex: en spelare som Johannes Salmonsson hade jag tagit alla dagar i veckan istället för tex Fredrik Karlström. Ett betydligt säkrare kort, med mycket rutin. Nu var det bara ett exempel. Finns massa spelare av den typen både yngre och äldre. Men dom är lite dyrare än Karlström m.fl, och det är där skon klämmer.

Jag tror den stora roten till det onda ligger i orutinen i detta laget. Alldeles åt skogen för mycket chansvärvningar. Och sen hur man kickar ut spelare pga fysiska tveksamheter å ena sidan (läs Kiiskinen) samtidigt som man plockar in spelare med fysiska tveksamheter (läs Gynge). Detta tycker jag är extremt märkligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön feb 02, 2020 1:47 am

Stämmer alla dessa ekivoka rykten har jag ett genialiskt förslag: osålda loger kan enkelt döpas om och säljas som CHAMBRE SÉPARÉE :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön feb 02, 2020 1:10 pm

Primeau skrev:Stämmer alla dessa ekivoka rykten har jag ett genialiskt förslag: osålda loger kan enkelt döpas om och säljas som CHAMBRE SÉPARÉE :lol:


Dessutom, THE VIEW kan döpas om till THE VOYEUR och få ett lite annat användningsområde 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 02, 2020 2:50 pm

Med facit i hand hade jag behållit Kiesk och Bokk före alla forwards som kommit som ska vara sk produktiva spelare. .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån feb 03, 2020 1:45 pm

Paulsson blir kvar alltså - kul!

Behövs rutin
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån feb 03, 2020 4:20 pm

Svartvadet skrev:Paulsson blir kvar alltså - kul!

Behövs rutin


Vi BÖR klara oss från negativt kval. Men och allt skulle gå emot på slutet med skador på fel spelare och tuffe Uffe lyckas skrika igång leksand, så är det bra med rutinerade spelare i nerviga kvalmatcher. Jag är nöjd med att vi har kvar Paulsson resten av säsongen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån feb 03, 2020 5:09 pm

vlk skrev:
Svartvadet skrev:Paulsson blir kvar alltså - kul!

Behövs rutin


Vi BÖR klara oss från negativt kval. Men och allt skulle gå emot på slutet med skador på fel spelare och tuffe Uffe lyckas skrika igång leksand, så är det bra med rutinerade spelare i nerviga kvalmatcher. Jag är nöjd med att vi har kvar Paulsson resten av säsongen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


I ärlighetens namn så kommer nog varken LIF eller IKO dra in så mycket mer än den summa poäng vi står på nu, tror de hamnar på max 55 poäng. Om det blir så behövs bara ett par segrar till, bör vi trots allt ro iland. Det som är lite mer spännande är att se vilka spelare som steppar upp och visar att de vill vara med och leda laget nästa säsong.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån feb 03, 2020 6:55 pm

Bara kroppen och inställningen håller blir PAULSSON guld värd. Både stomkraftig laghäst och Joker på samma gång.

Bottenstriden och kvalångest behöver vi inte vara oroliga för. Inte för att vi är för bra - utan för att det finns TRE lag med skämskudde under oss som är så jäv*a dåliga att omdömena inte lämpar sig i text.
Synd bara att vi saknar en nivå till för att slåss om 6:e platsen. Play-in grejar vi. Där är RBK och SAIK fullt mänskliga. Har vi sedan den lilla turen att få Färjestad - vilka jag har en bra känsla mot - i kvarten, framför Luleå.. Då skulle vi ta mig f-n plötsligt vara i SEMI trots sämsta säsongen sedan debutåret.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis feb 04, 2020 4:52 pm

Rättså rejält tyst på silly season nu. 15 februari närmar sig och samtidigt är det tyst som i graven från Mr Evertsson.
Uppenbarligen så är det inte så enormt attraktivt att gå till Växjö längre eller så är Evertssons ekonomi körd i botten pga alla dyra skitvärvningar.
Någon sa härinne att vi kanske inte når topp 6 i år men att vi tar oss iaf till playin och att vi sen skulle ta oss vidare där och även vinna mot tex Färjestad i kvarten. Haha ja jo drömma går ju. Med tanke på hur det har sett ut i de senaste 2 matcherna med sammanlagt 1-10 i målskillnad så tror iaf inte jag på playin i år. Vi slutar på en 11 eller 12 plats.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis feb 04, 2020 6:09 pm

Stupet skrev:Rättså rejält tyst på silly season nu. 15 februari närmar sig och samtidigt är det tyst som i graven från Mr Evertsson.
Uppenbarligen så är det inte så enormt attraktivt att gå till Växjö längre eller så är Evertssons ekonomi körd i botten pga alla dyra skitvärvningar.
Någon sa härinne att vi kanske inte når topp 6 i år men att vi tar oss iaf till playin och att vi sen skulle ta oss vidare där och även vinna mot tex Färjestad i kvarten. Haha ja jo drömma går ju. Med tanke på hur det har sett ut i de senaste 2 matcherna med sammanlagt 1-10 i målskillnad så tror iaf inte jag på playin i år. Vi slutar på en 11 eller 12 plats.


Finns det pengar kvar hoppas jag man håller i dem. Tror inte en värvning till kommer vända något, ska det vända är det upp till hela truppen att sätta sig i ett bättre läge. Nä, denna säsong känns körd, ett positivt bokslut är detta bästa vi kan få ut känns det som.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis feb 04, 2020 6:12 pm

Aleks skrev:
Stupet skrev:Rättså rejält tyst på silly season nu. 15 februari närmar sig och samtidigt är det tyst som i graven från Mr Evertsson.
Uppenbarligen så är det inte så enormt attraktivt att gå till Växjö längre eller så är Evertssons ekonomi körd i botten pga alla dyra skitvärvningar.
Någon sa härinne att vi kanske inte når topp 6 i år men att vi tar oss iaf till playin och att vi sen skulle ta oss vidare där och även vinna mot tex Färjestad i kvarten. Haha ja jo drömma går ju. Med tanke på hur det har sett ut i de senaste 2 matcherna med sammanlagt 1-10 i målskillnad så tror iaf inte jag på playin i år. Vi slutar på en 11 eller 12 plats.


Finns det pengar kvar hoppas jag man håller i dem. Tror inte en värvning till kommer vända något, ska det vända är det upp till hela truppen att sätta sig i ett bättre läge. Nä, denna säsong känns körd, ett positivt bokslut är detta bästa vi kan få ut känns det som.


Nej, vi måste ha full trupp och gardera oss dubbelt så inte det otänkbara händer om allt jävlas på slutet


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis feb 04, 2020 6:20 pm

En intervju med högsta Hönset under uppehållet på representationssidan hade varit på sin plats tycker jag när Hens lag nu återigen stampar i botten av tabellen till SLUTSPEL.

Varför har Du misslyckats -IGEN? :oops:

Är det för mycket begärt att få lyssna på? :|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis feb 04, 2020 7:06 pm

vlk skrev:
Aleks skrev:
Stupet skrev:Rättså rejält tyst på silly season nu. 15 februari närmar sig och samtidigt är det tyst som i graven från Mr Evertsson.
Uppenbarligen så är det inte så enormt attraktivt att gå till Växjö längre eller så är Evertssons ekonomi körd i botten pga alla dyra skitvärvningar.
Någon sa härinne att vi kanske inte når topp 6 i år men att vi tar oss iaf till playin och att vi sen skulle ta oss vidare där och även vinna mot tex Färjestad i kvarten. Haha ja jo drömma går ju. Med tanke på hur det har sett ut i de senaste 2 matcherna med sammanlagt 1-10 i målskillnad så tror iaf inte jag på playin i år. Vi slutar på en 11 eller 12 plats.


Finns det pengar kvar hoppas jag man håller i dem. Tror inte en värvning till kommer vända något, ska det vända är det upp till hela truppen att sätta sig i ett bättre läge. Nä, denna säsong känns körd, ett positivt bokslut är detta bästa vi kan få ut känns det som.


Nej, vi måste ha full trupp och gardera oss dubbelt så inte det otänkbara händer om allt jävlas på slutet


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Att tappa till kvalplats känns helt orimligt. Hur osannolikt det än låter så finns det två lag som är sämre än Lakers. Att de ska jaga ifatt en lucka på 14 respektive 16 poäng är osannolikt. Kommer LIF och IKO ens upp till 50 poäng? Vinner Lakers två matcher är det nog garanterat säkrat kontrakt. Jag vill inte slänga iväg dyra pengar på spelare som kommer ge samma resultat som om vi inte värvar något alls, vi hamnar ingenmansland oavsett.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis feb 04, 2020 7:15 pm

Min vän, om HönanLH missar slutspel så är det ett GIGANTISKT fiasko.

Eller vad säger du venomizer?
venomizer skrev:
Kloker skrev:
Jag vet inget. Aldrig varit på en hockeymatch ens. Allt är fabulerat.


Äntligen en sanning och något vettigt från dig.
Senast redigerad av Kloker tis feb 04, 2020 8:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis feb 04, 2020 7:55 pm

Spelarna är nog fortsatt inriktade på att vinna guld. Att ge upp säsongen skulle sända mycket dåliga signaler till truppen och för framtida kontraktsskrivningar. Förödande tror jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » tis feb 04, 2020 8:10 pm

Kloker skrev:Min vän, om HönanLH missar slutspel så är det ett GIGANTISKT fiasko.

Eller vad säger du venomizer?


Klart det är ett fiasko. Men huvuden behöver inte rulla om man har bra personer. Kan vara strategin som behöver ändras. Som flera påpekat har man chansat lite mycket med värvningarna, samtidigt har många trott på de senaste lagen innan säsongen.
Evert och Sam har ändå agerat när det inte funkat, sparkat spelare, värvat ändrat osv. Nånstans går gränsen för hur mycket deg vi kan kasta i sjön.
Det kan vara så att man ska kicka nån i ledande position, men inte nu.

Det är bara ditt sätt att skriva saker på som är drygt Kloker. Du har ju rätt på flera punkter, men försök lägga fram det mer sakligt. :)
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster