Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis apr 23, 2019 8:21 pm

Towen skrev:Både Jacob JOSEFSSON och Chay GENOWAY är också fortfarande i spel.. :wink:

EVERBERG är en fin stabilisator för Rögle i det här skedet, men vi hittar bättre för motsvarande kosing. Dennis var grym under hösten hos oss men försvann lite under våren. Lyste inte som Emil.


Väntar på att det ska låta ”marknaden är tömd, det finns inget”. Juntila !! Kom tillbaka till oss. We need you.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis apr 23, 2019 8:25 pm

Tycker inte förlängningen i sig är direkt dålig, utan snarare uttalandet "...ta tillbaka nivån som en av seriens bästa backar"

Två stycken nya backar ska in, ja. Nässén ska väl täcka upp Lundberg (om han är så bra som det sägs, så vore det inga konstigheter). Sedan ska vi ha ersättare på Persson och Burström. Viktigt att Burströms kontrakt klipptes, då Persson var otroligt mycket hockey/krona. Det kommer krävas lite deg för att lösa två vettiga ersättare för samma peng.

Men vi befinner oss i April. Är det rätt typ av spelare som vi jagar, så är det spelare som vill "fundera lite över alternativen". Räkna med att det kommer röra på sig rejält i Juni
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Orange » tis apr 23, 2019 8:58 pm

Vilka platser är kvar att värva :?:
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis apr 23, 2019 9:09 pm

Till att börja med en VD.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tis apr 23, 2019 9:10 pm

Svartvadet skrev:Tycker inte förlängningen i sig är direkt dålig, utan snarare uttalandet "...ta tillbaka nivån som en av seriens bästa backar"
Stupet skrev:Klart nu att Bohm förlänger med ett år. Är lite kluven över den förlängningen. Undra hur tankarna är hos Evertsson gentemot backsidan? Vem är Joels ersättare och vem är Burströms? Ingen just nu skulle jag säga. Men går tankarna hos Evertsson att det ska in 1 eller 2 klassbackar eller hur går han tankar?

Tror en sån som Oliver tillför en hel del till gruppen utanför isen. Sen har stundtals varit en toppback, men inte sett över en hel säsong och kanske framförallt inte denna säsongen...det var å andra sidan ingen av våra backar.
Kloker skrev:Till att börja med en VD.

Definitivt.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tis apr 23, 2019 9:50 pm

Orange skrev:Vilka platser är kvar att värva :?:
Skulle tro på 2-4 forwards och 2 backar.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis apr 23, 2019 11:08 pm

Stannar Johansson så ska det värvas en back till, Perssons ersättare. På forwardsidan; lyckas man inte skeppa bort Netterberg så ska det ev. in ersättare till Shinnimin och Bokk. That’s it.

Fasth - Andrén

Rahimi - X
Nässén - Andersson
Bernhardt - Bohm
Hörberg - Johansson

Shinnimin/X - Horák - Bokk/X
Cederqvist - Davidsson - Engström
Lundberg - Karlström - Sylvegård
Nilsson - Josefsson - Holmberg
Netterberg - Heljemo

Ovanstående trupp kommer få kämpa för att undvika negativt kval. PP-ansvarige Thermell kommer få trolla med knäna för stt få ihop nåt vettigt i så fall...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis apr 23, 2019 11:44 pm

Primeau skrev:Stannar Johansson så ska det värvas en back till, Perssons ersättare. På forwardsidan; lyckas man inte skeppa bort Netterberg så ska det ev. in ersättare till Shinnimin och Bokk. That’s it.

Fasth - Andrén

Rahimi - X
Nässén - Andersson
Bernhardt - Bohm
Hörberg - Johansson

Shinnimin/X - Horák - Bokk/X
Cederqvist - Davidsson - Engström
Lundberg - Karlström - Sylvegård
Nilsson - Josefsson - Holmberg
Netterberg - Heljemo

Ovanstående trupp kommer få kämpa för att undvika negativt kval.


Ja, det börjar faktiskt likna så...får vi in 4 bra forwards till känns det ok.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis apr 23, 2019 11:57 pm

Nä du vlk, några 4 forwards till blir det inte; alla man hittills värvat har gått till VLH ”för att ta nästa kliv”, dom är tänkta att ingå i truppen. Cederqvist och Holmberg kommer också få chansen, både Hallam och Evert var nöjda med deras säsong (jag med). Stannar Shinnimin och Book så blir det bara en till forward, förutsatt att man lyckas bli av med Netterberg.

Jag var nöjd med inledningen på sillyt, men inser nu plötsligt att detta kan bli katastrofalt uselt. Att vi får ett lag som kämpar och sliter tvivlar jag inte på, men det kommer finnas väldigt lite spetskompetens i truppen; Horák och Shinnimin är väl dom enda på forwardsidan, Fasth är bra i målet. Resten är mellanmjölk eller rena chansningar.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » ons apr 24, 2019 12:32 am

Towen skrev:Både Jacob JOSEFSSON och Chay GENOWAY är också fortfarande i spel.. :wink:


Ja, dessutom har Josefsson ett långtidskontrakt med DIF och Genoway har kontrakt med Indianerna över nästa säsong. Så dom är knappast troliga mer än i fantasin.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons apr 24, 2019 1:00 am

Helvete vad lipig du är Primeau?

Man gick nyss ut med att vi har matat in mer pengar och ska ha en spelarbudget på 45mkr.

Nog att Horak gick på en slant att förlänga med, men jisses vad deg vi har kvar. Det kommer att komma minst TRE spetsiga forwards och två backar. Dessa kommer att kosta DINEROS. Men, vi har råd.

Om du på fullaste allvar tror att Evert, som både VD och Sportchef, kommer nöja sig med "mellanmjölk" helt plötsligt - då tror du jävligt fel
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons apr 24, 2019 6:50 am

Svartis, det är ju det jag skriver: 3 forwards och 2 backar till. Förutsatt att Shinnimin, Book, Netterberg och Johansson försvinner. Gör dom INTE det så är det enkel matematik: kolla in vilken/vilka platser som är lediga. Växjö har aldrig någonsin inlett en säsong med fler än 23 spelare, det kommer såklart inte bli fler i år heller. Sen kommer man som vanligt komplettera under säsongen med ett par-tre namn till.

Du får såklart tycka vad du vill, men jag tycker det ser svagt ut; leftovers från andra lag + ett par skadebenägna rutinerade killar. Än så länge.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons apr 24, 2019 9:53 am

Så du tror att man kommer sitta och häcka med 15mkr som ett "sparkapital"?

Bokk betalar man i princip inget för alls. Värsta med Bokk just nu är att vi verkar ha använt honom helt fel. Han styrde i Tysklands PP, likt Rosén och gjorde 6 poäng på 3 matcher. Hos oss ska han skjuta...

Netterberg kommer man lösa annan klubb med. I princip garanterat. Annars är han på läktaren. Johansson? Är det Kalle du syftar på så har han inget kontrakt enligt Eliteprospects. Shinnimin? Ja, klart man vill ha kvar honom. Men önskar nästan att något lag i NHL löser honom - SHL-publiken förtjänar inte en sådan lirare.

X - Horak - X
Sylvegård - X - X
Karlström - Holmberg - Engström
Nilsson - Josefsson - Lundberg
Netterberg/Cederqvist

Rahimi - X
Bernhardt - X
Nässén - Andersson
Bohm/Högberg

Fasth/Andrén

Det är eventuellt att man snålar med att bara ta in en ersättare till Persson till en början. Sedan kommer det att spetsas till, allt efter som. Frågor som: "Hur mår Lundberg? Klarar Engström SHL eller tom topp sex? Kan Karlström ta sitt spel till nästa nivå? Kommer Sylvegård få sitt genombrott om han inleder topp sex? Blir Bernhardt dominant i år? Är Nässén ett superfynd?"

Truppen är ju levande hela tiden, det finns ju en anledning till varför man har tagit in en viss typ av spelare i år. Det finns en baktanke. Det du kalla "left-overs" - gällde samma sak Calof, Emil Pettersson, Holm etc? Ingen av dessa var direkt önskvärda i sina lag när VLH plockade in dem
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons apr 24, 2019 11:18 am

Haha, jag säger ju samma sak! Lägg in Shinnimin, Bokk och Davidsson i din laguppställning så ser den ju i stort sett ut som min, bara lite omfördelat.
En rackarrökare till forward ska in, förutsatt att Shinnimin och Book stannar, att Davidsson-ryktet stämmer, och att Netterberg lämnar. I annat fall blir det nog tre forwards till.

En sak har jag lärt mig genom åren: Evert är en snåljåp, han gråter när han skiter. Nu är det en ny jumbotron på g, jag ger mig fan på att det kommer snålas på truppen i år igen, i alla fall inledningsvis.

Leftovers var kanske lite elakt. Men det är ju viss skillnad på att plocka in Emil P och Calof som ”leftover”, och - som nu - plocka till sig Sylvegård och Karlström.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons apr 24, 2019 1:02 pm

Undra när första bomben faller hos oss?
Hade suttit fint att läsa i Expressen.
BOMBEN I SHL!!! Shinnimin skriver på 3 års kontrakt med Växjö!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » ons apr 24, 2019 5:02 pm

Primeau skrev:Haha, jag säger ju samma sak! Lägg in Shinnimin, Bokk och Davidsson i din laguppställning så ser den ju i stort sett ut som min, bara lite omfördelat.
En rackarrökare till forward ska in, förutsatt att Shinnimin och Book stannar, att Davidsson-ryktet stämmer, och att Netterberg lämnar. I annat fall blir det nog tre forwards till.

En sak har jag lärt mig genom åren: Evert är en snåljåp, han gråter när han skiter. Nu är det en ny jumbotron på g, jag ger mig fan på att det kommer snålas på truppen i år igen, i alla fall inledningsvis.

Leftovers var kanske lite elakt. Men det är ju viss skillnad på att plocka in Emil P och Calof som ”leftover”, och - som nu - plocka till sig Sylvegård och Karlström.


Var har du hört att det ska in en ny jumbotron? Efterlängtat isf!
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons apr 24, 2019 5:09 pm

Vi möter 'FULEÅ' borta i seriepremiären 14 september - bara det borde vara tillräcklig morot för SHIN' att signa 8) 8) 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » ons apr 24, 2019 5:56 pm

Primeau skrev:Stannar Johansson så ska det värvas en back till, Perssons ersättare. På forwardsidan; lyckas man inte skeppa bort Netterberg så ska det ev. in ersättare till Shinnimin och Bokk. That’s it.

Fasth - Andrén

Rahimi - X
Nässén - Andersson
Bernhardt - Bohm
Hörberg - Johansson

Shinnimin/X - Horák - Bokk/X
Cederqvist - Davidsson - Engström
Lundberg - Karlström - Sylvegård
Nilsson - Josefsson - Holmberg
Netterberg - Heljemo

Ovanstående trupp kommer få kämpa för att undvika negativt kval. PP-ansvarige Thermell kommer få trolla med knäna för stt få ihop nåt vettigt i så fall...

Man måste ha MINST två producerande kedjor annars får man det tufft i SHL. Det är knappt att jag ser en sån kedja här om Bokk stannar.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » ons apr 24, 2019 6:13 pm

Lakershjärta71 skrev:Man måste ha MINST två producerande kedjor annars får man det tufft i SHL. Det är knappt att jag ser en sån kedja här om Bokk stannar.


Måste man? Hur länge har du följt Lakers? Säsongen 15/16 hade vi enbart en kedja (Kissk, Gynge, Rosén) som drog lasset. Och den säsongen var vi en övertidsvinst från att nå final. Eller har jag fel?
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons apr 24, 2019 6:38 pm

DeLarge skrev:
Lakershjärta71 skrev:Man måste ha MINST två producerande kedjor annars får man det tufft i SHL. Det är knappt att jag ser en sån kedja här om Bokk stannar.


Måste man? Hur länge har du följt Lakers? Säsongen 15/16 hade vi enbart en kedja (Kissk, Gynge, Rosén) som drog lasset. Och den säsongen var vi en övertidsvinst från att nå final. Eller har jag fel?


Och vi var nära att missa slutspel...klart man bör ha två producerande linor. Det är lakers ambition är jag säker på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 24, 2019 7:34 pm

vlk skrev:
DeLarge skrev:
Lakershjärta71 skrev:Man måste ha MINST två producerande kedjor annars får man det tufft i SHL. Det är knappt att jag ser en sån kedja här om Bokk stannar.


Måste man? Hur länge har du följt Lakers? Säsongen 15/16 hade vi enbart en kedja (Kissk, Gynge, Rosén) som drog lasset. Och den säsongen var vi en övertidsvinst från att nå final. Eller har jag fel?


Och vi var nära att missa slutspel...klart man bör ha två producerande linor. Det är lakers ambition är jag säker på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Växjös ambition är att ha tre producerande och en med mer fokus på defensiva uppgifter.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4863
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons apr 24, 2019 7:56 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:
DeLarge skrev:[quote="Lakershjärta71"]
Man måste ha MINST två producerande kedjor annars får man det tufft i SHL. Det är knappt att jag ser en sån kedja här om Bokk stannar.


Måste man? Hur länge har du följt Lakers? Säsongen 15/16 hade vi enbart en kedja (Kissk, Gynge, Rosén) som drog lasset. Och den säsongen var vi en övertidsvinst från att nå final. Eller har jag fel?


Och vi var nära att missa slutspel...klart man bör ha två producerande linor. Det är lakers ambition är jag säker på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Växjös ambition är att ha tre producerande och en med mer fokus på defensiva uppgifter.[/quote]

Just det, t o m det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons apr 24, 2019 8:13 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:[quote="DeLarge"][quote="Lakershjärta71"]
Man måste ha MINST två producerande kedjor annars får man det tufft i SHL. Det är knappt att jag ser en sån kedja här om Bokk stannar.


Måste man? Hur länge har du följt Lakers? Säsongen 15/16 hade vi enbart en kedja (Kissk, Gynge, Rosén) som drog lasset. Och den säsongen var vi en övertidsvinst från att nå final. Eller har jag fel?


Och vi var nära att missa slutspel...klart man bör ha två producerande linor. Det är lakers ambition är jag säker på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Växjös ambition är att ha tre producerande och en med mer fokus på defensiva uppgifter.[/quote]

Just det, t o m det


Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]4 kedjor som bara maler på och alla kan producera är nästan ett måste för Guld?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons apr 24, 2019 9:05 pm

Svartvadet skrev:Så du tror att man kommer sitta och häcka med 15mkr som ett "sparkapital"?

Bokk betalar man i princip inget för alls. Värsta med Bokk just nu är att vi verkar ha använt honom helt fel. Han styrde i Tysklands PP, likt Rosén och gjorde 6 poäng på 3 matcher. Hos oss ska han skjuta...

Netterberg kommer man lösa annan klubb med. I princip garanterat. Annars är han på läktaren. Johansson? Är det Kalle du syftar på så har han inget kontrakt enligt Eliteprospects. Shinnimin? Ja, klart man vill ha kvar honom. Men önskar nästan att något lag i NHL löser honom - SHL-publiken förtjänar inte en sådan lirare.

X - Horak - X
Sylvegård - X - X
Karlström - Holmberg - Engström
Nilsson - Josefsson - Lundberg
Netterberg/Cederqvist

Rahimi - X
Bernhardt - X
Nässén - Andersson
Bohm/Högberg

Fasth/Andrén

Det är eventuellt att man snålar med att bara ta in en ersättare till Persson till en början. Sedan kommer det att spetsas till, allt efter som. Frågor som: "Hur mår Lundberg? Klarar Engström SHL eller tom topp sex? Kan Karlström ta sitt spel till nästa nivå? Kommer Sylvegård få sitt genombrott om han inleder topp sex? Blir Bernhardt dominant i år? Är Nässén ett superfynd?"

Truppen är ju levande hela tiden, det finns ju en anledning till varför man har tagit in en viss typ av spelare i år. Det finns en baktanke. Det du kalla "left-overs" - gällde samma sak Calof, Emil Pettersson, Holm etc? Ingen av dessa var direkt önskvärda i sina lag när VLH plockade in dem


Moddat lite i Svartis uppställning


Netterberg utgår jag från att man bryter med och om Shinimin o Bokk stannar tror jag på ungefär följande!

X - Horak - X
Shinimin- X - Bokk
Cederqvist - Holmberg - Engström
Nilsson - Josefsson - Lundberg

Sylvegård/Karlström extra!

Rahimi - X
Bernhardt - X
Nässén - Andersson
Bohm/Högberg

Hoppas på typ Emil P och två riktigt skarpa snipers! Varför inte Gynge och en grym transa?
Sen en spelfördelare och en riktig skarprättare på backsidan också så är vi med i racet!

I så fall börjar det likna åtminstone standardmjölk...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons apr 24, 2019 9:11 pm

Tror ni underskattar Karlström och Sylvegård en aning. Karlström är en jättetalang som inte har "blommat ut" helt. Spelat dubbla JVM t.ex. Sylvegård är lite lik Bokk, mycket "ömsom vin, ömsom vatten" i hans spel.

Finns risk att Cederqvist får det tufft att ta plats i år dock. Hoppas man löser utlåning relativt fort om så är fallet.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons apr 24, 2019 9:25 pm

Svartvadet skrev:Tror ni underskattar Karlström och Sylvegård en aning. Karlström är en jättetalang som inte har "blommat ut" helt. Spelat dubbla JVM t.ex. Sylvegård är lite lik Bokk, mycket "ömsom vin, ömsom vatten" i hans spel.

Finns risk att Cederqvist får det tufft att ta plats i år dock. Hoppas man löser utlåning relativt fort om så är fallet.


Det är fullt möjligt att jag gör det!

Jag har verkligen inga förväntningar på Sylvegård över huvud taget!
Karlström har jag ingen koll på alls!
Däremot är jag väldigt förtjust i Cederqvist!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons apr 24, 2019 9:37 pm

Härmapan skrev:
Svartvadet skrev:Tror ni underskattar Karlström och Sylvegård en aning. Karlström är en jättetalang som inte har "blommat ut" helt. Spelat dubbla JVM t.ex. Sylvegård är lite lik Bokk, mycket "ömsom vin, ömsom vatten" i hans spel.

Finns risk att Cederqvist får det tufft att ta plats i år dock. Hoppas man löser utlåning relativt fort om så är fallet.


Det är fullt möjligt att jag gör det!

Jag har verkligen inga förväntningar på Sylvegård över huvud taget!
Karlström har jag ingen koll på alls!
Däremot är jag väldigt förtjust i Cederqvist!


Dom som blommar ut gör det och det är en bonus. Men jag är trött på lag som enbart bygger på att alla måste ta nästa steg. Det måste finnas redan etablerade som vi vet levererar, typ Anton Rhödin som Brynäs värvade idag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons apr 24, 2019 10:23 pm

Rödin är ju inte relevant för oss, det måste ju du fatta med. Det går ju jättemycket tugg om flertalet spelare, men ingen verkar ha en "källa". Gynge, Palola, Emil P, Patrik Berglund, Pontus Åberg etc. etc.

Stämmer det att några av dessa skulle vara aktuella, så kan du nog räkna med att de inte signar några kontrakt innan NHL-fönstret öppnas på nytt för Free-Agents.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons apr 24, 2019 11:07 pm

Svartvadet skrev:Rödin är ju inte relevant för oss, det måste ju du fatta med. Det går ju jättemycket tugg om flertalet spelare, men ingen verkar ha en "källa". Gynge, Palola, Emil P, Patrik Berglund, Pontus Åberg etc. etc.

Stämmer det att några av dessa skulle vara aktuella, så kan du nog räkna med att de inte signar några kontrakt innan NHL-fönstret öppnas på nytt för Free-Agents.


Om du läste så skrev jag TYP Rhödin, spelare som säkert producerar. Det måste du ju fatta....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 25, 2019 11:06 am

Lucas Söderlund , ny junior plockas in i A-laget. Ingen ska väl beskylla oss för att inte satsa ungt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tor apr 25, 2019 12:59 pm

Detta lag ger nog inget lag i SHL hicka. Visserligen några platser kvar att bemanna, känns garanterat som ett lag för undre halvan.

Hoppas jag har fel men är riktigt orolig för nästa säsong.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » tor apr 25, 2019 1:12 pm

Alla andra plockar in tunga namn. Till och med Rögle. Men här i växjö står tiden stilla. Här ska det väntas till in i juni/juli innan de allra bästa spelarna dyker upp. För det vet vi ju att de gör!! Men sen får vi ändå inte in någonting av värde för att Henrik Evertsson sitter så jävla nöjd med laget..Förra året misslyckades han totalt och han ser ut att göra om samma misstag denna sillyn..Ingenting av värde har värvats första månaden sedan det förnedrande uttåget.

Uselt!
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor apr 25, 2019 1:12 pm

Håller med. Tror vi får inställa oss på negativt kval nästa säsong. Det sägs att vi erbjöd Sylvegård 600.000kr/mån och Söderlund fick hela 900.000kr/mån(!!)

Tanken är, enligt Hallam, att vi ska inleda säsongen med följande:

Netterberg - Horak - Söderlund
Cederqvist - Holmberg - Engström
Nilsson - Karlström - Sylvegård
Heljemo - Josefsson - Lundberg

Rahimi - Linder
Högberg - Nässén
Bernhardt - Andersson
Bohm


Som ni säger, vi kommer inte ha en chans mot något av lagen från HA ens. Nåja, det var ju skoj så länge det varade iaf. Vi kan alltid hävda att vi har två SM-Guld om TEJF skulle börja mobba oss.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Orange » tor apr 25, 2019 1:17 pm

Ser inte Netterberg på bilderna på instagram
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tor apr 25, 2019 1:31 pm

Svartvadet skrev:Håller med. Tror vi får inställa oss på negativt kval nästa säsong. Det sägs att vi erbjöd Sylvegård 600.000kr/mån och Söderlund fick hela 900.000kr/mån(!!)

Tanken är, enligt Hallam, att vi ska inleda säsongen med följande:

Netterberg - Horak - Söderlund
Cederqvist - Holmberg - Engström
Nilsson - Karlström - Sylvegård
Heljemo - Josefsson - Lundberg

Rahimi - Linder
Högberg - Nässén
Bernhardt - Andersson
Bohm


Som ni säger, vi kommer inte ha en chans mot något av lagen från HA ens. Nåja, det var ju skoj så länge det varade iaf. Vi kan alltid hävda att vi har två SM-Guld om TEJF skulle börja mobba oss.


Måste vara den mest korrekta och nyktra analysen av lagbygget jag läst hittills :lol:
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Svartvadet och 41 gäster