Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » sön apr 14, 2019 12:17 am

Är Dahlén en lagspelare då och ingen diva, som W Nylander, som lätt blir för ego och kör sitt eget race?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön apr 14, 2019 2:03 am

Lakershjärta71 skrev:Är Dahlén en lagspelare då och ingen diva, som W Nylander, som lätt blir för ego och kör sitt eget race?
Ja det är han, och det är även Nylander. Bara för att man har en viss spelstil så är man inte diva. Tror inte Babcock hade låtit honom spela om han inte spelade för lagets bästa.


Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön apr 14, 2019 2:28 pm

Varanen skrev:Jag önskar backar som kan skjuta (helst direkt på ass). Ja, jag vet att ytterzonerna utökades och det tjatas i all oändlighet hur bra alla är att ligga i skottlinjen, men det innebär inte att backarna kan låta bli att lära sig hårda skott. Eller att vi kan sluta förstå hur man gör om en motståndare rusar mot dig eller täcker som en innebandyspelare.

Back to basics.


Håller med dig Varanen. Vi behöver backar med rätt timing, som kan få iväg direktskott med precision och tyngd från blålinjen. Har en liten favorit på blålinjen i Linus Hultström. Vilket skott han har, både med handleden och direktskottet. Och det viktigaste av allt, han träffar mål och får ofta igenom sina skott!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Orange » mån apr 15, 2019 11:43 am

Kinnvall till HV71 från Timrå! Passade han inte i VLH? Anton wedin?
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 15, 2019 11:59 am

Orange skrev:Kinnvall till HV71 från Timrå! Passade han inte i VLH? Anton wedin?


Fördålig! Väljer man att spela för HV Skjutersnett är man fördålig för VLH. Det förstår ju vem som helst.

HV har gått bra i den här sillyn. Roligt för smålandshockyn om de lyfter sig lite.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » mån apr 15, 2019 12:23 pm

Evertsson har säkert nått ess i rockärmen. Kom ihåg att det är spelare som stått utanför i andra lag vi vill ha in. Inte sådana som spelat och vart framträdande. Jag tror Moras niondeback ligger bra till som Evertssons förstaval..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån apr 15, 2019 12:44 pm

Moras 9:e back kanske kan skjuta slagskott. Hugg!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån apr 15, 2019 12:47 pm

Kraven sjunker för att få spela i Smålands stolthet


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån apr 15, 2019 12:50 pm

Kinnvall är grymt duktig, absolut. Ser inte honom som Joels ersättare dock. Vi har deg så det räcker, det gäller att inte snåla på denna positionen. Jag skulle vilja se en Nick Bailen-typ, men med hunger och vilja att spela här. Hans första tre matcher... jisses vad dominant han var!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daste » mån apr 15, 2019 12:53 pm

Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån apr 15, 2019 1:32 pm

Hur bra är han tror vi


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » mån apr 15, 2019 1:46 pm

Verkar vara en ledande spelare, haft C:et på bröstet ett par år. Annars har jag ingen koll...
Max en 3djelinaspelare skulle jag gissa
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån apr 15, 2019 1:52 pm

Ja man måste ju vara en extremt bra kapten när man väljer att inte förlänga med klubben man precis spelat upp till SHL.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån apr 15, 2019 2:01 pm

Gillade honom det jag såg under kvalet!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån apr 15, 2019 2:25 pm

Hmm...

X - X - X
Bokk? - Davidsson? - Sylvegård
Karlström - Holmberg - Engström
Nilsson - Josen - Netterberg

Kan vi få honom till en hygglig peng så, why not? Mer pengar att kruta på rejält på de bärande spelarna. Vi pratar riktigt hög kvalité
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav jahak » mån apr 15, 2019 2:38 pm

Gillar Engström skarpt! Tycker ombyggnationen hittills börjat bra. Mycket som behöver rensas ut.

Känns som laget just nu är något av följande.

X - X - X
Här ska det inte spets, och inte så lite heller.

X - Davidsson - X
Kommentar likt ovan. Här gäller det att smälla in några riktigt vassa forwards jämte Davidsson.

Holmberg - Karlström - Engström
Karlström verkar vara tänkt som center och Holmberg får därför spela vinge initialt. Två ungtuppar som får spela med en ledartyp i Engström som inte är helt oäven med pucken?

Nilsson - Josefsson - X/Martin Lundberg/Hardt/Sylvegård?
13e:Cederqvist/Sylevård
En fjärde som är tunga och riktigt jobbiga att möta. Nilsson kanske tänkt högre upp men samtidigt matcher VLH ofta sina kedjor jämnt och misstänker att Ludvig Nilsson kommer få en hel del PP-tid med tanke på skicklighet att stå framför målvakten? Eftersom varje Martin Lundberg eller Hardt är avskrivna ännu har jag en känsla av att de kan vara tänkta att kampera ihop med josen i en 4e.... Förutsatt att det blir betydligt billigare än tidigare.

Räknar kallt med att kontraktet med Netterberg bryts och att han kan harva vidare i typ Västervik eller något annat lag där han kan vara en ledande spelare.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån apr 15, 2019 3:29 pm

Jag gillar verkligen vad jag såg av honom hela säsongen. Han saknade inte heller intresse kring sig, IKO, HV och Luleå visade alla konkret intresse. Tror han kan bli en riktigt bra tredjekedjespelare på SHL-nivå.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån apr 15, 2019 4:21 pm

Aldrig sett ENGSTRÖM ta ett enda skär, men 37 poäng och ett C tyder ju på både skills och karaktär. Jag träffade min första kärlek på badpalatset i Oskarshamn en gyllene sommar. En tös från Stockholm vars karriär några år senare skulle explodera som mittfältsmotor i damlandslaget i fotboll. Jag tar det som ett gott omen :wink:
Jag gillar den svenska semantiken och åldersprofilen utkristalliserad på vår rooster. Nu kan vi snart göra som scooterförarna i Skellefe' - är du under 30, har ett svenskklingande namn och någon gång i livet sett snö - då är du "egen produkt" ur "egna led"..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1621
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » mån apr 15, 2019 4:35 pm

jahak skrev:Gillar Engström skarpt! Tycker ombyggnationen hittills börjat bra. Mycket som behöver rensas ut.

Känns som laget just nu är något av följande.

X - X - X
Här ska det inte spets, och inte så lite heller.

X - Davidsson - X
Kommentar likt ovan. Här gäller det att smälla in några riktigt vassa forwards jämte Davidsson.

Holmberg - Karlström - Engström
Karlström verkar vara tänkt som center och Holmberg får därför spela vinge initialt. Två ungtuppar som får spela med en ledartyp i Engström som inte är helt oäven med pucken?

Nilsson - Josefsson - X/Martin Lundberg/Hardt/Sylvegård?
13e:Cederqvist/Sylevård
En fjärde som är tunga och riktigt jobbiga att möta. Nilsson kanske tänkt högre upp men samtidigt matcher VLH ofta sina kedjor jämnt och misstänker att Ludvig Nilsson kommer få en hel del PP-tid med tanke på skicklighet att stå framför målvakten? Eftersom varje Martin Lundberg eller Hardt är avskrivna ännu har jag en känsla av att de kan vara tänkta att kampera ihop med josen i en 4e.... Förutsatt att det blir betydligt billigare än tidigare.

Räknar kallt med att kontraktet med Netterberg bryts och att han kan harva vidare i typ Västervik eller något annat lag där han kan vara en ledande spelare.


Upp med Engström till andralinan och låt Ceder ta hans plats
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån apr 15, 2019 5:19 pm

Den stora frågan är ju vilket "yrkesspråk" som ska användas i omklädningsrummet nästa år. Inga importer än, men det lär komma några ess från det stora "utlandet". Vad ska alla andra säga om det inte finns importer i Lakers :dontknow:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1296
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån apr 15, 2019 5:28 pm

Sen kan vi väl snuva rödhökarna på den här... Skulle sitta fint! Bara att punga upp, vårt PP skulle bli giftigt direkt.

https://hockeynews.se/articles/8353/?fb ... 2yESElmnmY
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1296
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » mån apr 15, 2019 5:51 pm

Vi får lita på Evert att han hittar sina guldkorn till framför allt till första linan. Inte bara att handla dyrt, för det finns massor av dyra fd spelare dom vill krama ut det sista innan karriären är över.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån apr 15, 2019 5:58 pm

Aleks skrev:Den stora frågan är ju vilket "yrkesspråk" som ska användas i omklädningsrummet nästa år. Inga importer än, men det lär komma några ess från det stora "utlandet". Vad ska alla andra säga om det inte finns importer i Lakers :dontknow:


Sverige och motståndarretorik kommer alltid att försöka leta fel. Hade vi haft 1000 st juniorer i truppen hade dem sagt "HOHOHO VARFÖR HAR NI INGA ÄLDRE SPELARE I TRUPPEN?". Skulle vi haft 1000 svenskar i truppen hade dem då sagt "HOHOHO VARFÖR HAR NI INGA IMPORTER?"

Bästa är att inte göda alla idioter i samhället och bara ignorera deras försök att provocera. De är dem som är avundsjuka, inget annat.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 15, 2019 6:43 pm

Måste ändå fundera lite om man tittar på centersidan.

Om vi nu antar Davidsson inte valde att stanna i djurgården och engsund är påväg också så känns det som att centersidan är sågott som klar för inledningen( sedan väntar the chef nog in en toppcenter under säsong) Kan bli Horak eller någon annan.

Engsund
Davidsson
Holmberg
Josefsson
Karlström

Pengarna kommer isåfall läggas mer på målskyttande vingar samt en istidsätande mittback.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott mån apr 15, 2019 6:53 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Orange » mån apr 15, 2019 6:49 pm

StenhårtSlagskott skrev:Måste ändå fundera lite om man tittar på centersidan.

Om vi nu antar Davidsson inte valde att stanna i djurgården och engsund är påväg också så känns det som att centersidan är sågott som klar för inledningen( sedan väntar the chef nog in en toppcenter under säsong) Kan bli Horak eller någon annan.

Engsund
Davidsson
Holmberg
Josefsson
Karlström

Pengarna kommer isåfall läggas mer på målskyttande vingar samt en istidsätande mittback.


Engström inte Engsund så inte center
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 15, 2019 6:51 pm

Orange skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Måste ändå fundera lite om man tittar på centersidan.

Om vi nu antar Davidsson inte valde att stanna i djurgården och engsund är påväg också så känns det som att centersidan är sågott som klar för inledningen( sedan väntar the chef nog in en toppcenter under säsong) Kan bli Horak eller någon annan.

Engsund
Davidsson
Holmberg
Josefsson
Karlström

Pengarna kommer isåfall läggas mer på målskyttande vingar samt en istidsätande mittback.


Engström inte Engsund så inte center


8O :oops:

Det förenklar ju frågan på centersidan då. En till ska in.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » mån apr 15, 2019 7:39 pm

vlk skrev:Hur bra är han tror vi


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Riktigt bra, lite som Alex Johansson. Helt övertygad om att Evert/VLH haft koll på honom under en längre tid, inte bara under kvalserien (där han stundtals dominerade). Gnällröven här är väldigt nöjd ifall detta ryktet stämmer :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » mån apr 15, 2019 7:58 pm

Engström verkar vara ett riktigt bra Kaptenämne i Lakers. Han verkar ha rätt attityd och det där jävla anamma.
Behövs en sån i omklädningsrummet.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån apr 15, 2019 8:04 pm

Josef eller Rahimi blir kapten nästa år. Allt annat vore knas.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån apr 15, 2019 8:06 pm

Jag gissar på Rahimi. Han har nog aldrig haft en lagkamrat som inte talat varmt om honom, hockeyns finaste medmänniska som tar hand om alla samtidigt som han ställer höga krav.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 15, 2019 8:10 pm

Person skrev:Jag gissar på Rahimi. Han har nog aldrig haft en lagkamrat som inte talat varmt om honom, hockeyns finaste medmänniska som tar hand om alla samtidigt som han ställer höga krav.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Du skojar. Måste ju bara bli josefsson!!!

Förutom om att han förtjänare det så är han ju dessutom smålänning, har efter 12 år VLH i sitt DNA. Dessutom känns han lite lugnare(på isen) än rahimi som ibland måste ta jobbet som enforcement framför kassen. Bättre att rahimi får bli A.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån apr 15, 2019 8:15 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Person skrev:Jag gissar på Rahimi. Han har nog aldrig haft en lagkamrat som inte talat varmt om honom, hockeyns finaste medmänniska som tar hand om alla samtidigt som han ställer höga krav.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Du skojar. Måste ju bara bli josefsson!!!

Förutom om att han förtjänare det så är han ju dessutom smålänning, har efter 12 år VLH i sitt DNA. Dessutom känns han lite lugnare(på isen) än rahimi som ibland måste ta jobbet som enforcement framför kassen. Bättre att rahimi får bli A.
Tänk dock på att Josefsson avsade sig sitt A för några säsonger sedan. Han var, om jag inte missminner mig, inte helt bekväm i en kaptensroll. Men visst, känner han sig redo för uppdraget så ser jag inga fel med ett C på Josen heller.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån apr 15, 2019 8:58 pm

Det är lite det jag är inne på också, även om det blir "off-topic" nu, att Josefsson kanske inte har "rösten" för att vara Kapten. Rahimi har det garanterat. Coolast hade varit Fasth, då jag tror han håller en tjurighet som få andra i idrottsvärlden.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 15, 2019 9:12 pm

Självklart ska man ju vilja det. Känna sig bekväm! Hallam känner ju alla väl men jag hoppas att Josefsson får frågan först åtminstone. Tror det kan höja hans spel också.

Men nu är ju laget ett helt annat nu än då. Mycket fler svenskar, unga spelare och även josen är äldre och visare. Tror det skulle bli bra!

Nässen presenterad av Växjö nu!
https://www.vaxjolakers.se/artikel/b1w8 ... xjo-lakers
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån apr 15, 2019 9:20 pm

Svartvadet skrev:Det är lite det jag är inne på också, även om det blir "off-topic" nu, att Josefsson kanske inte har "rösten" för att vara Kapten. Rahimi har det garanterat. Coolast hade varit Fasth, då jag tror han håller en tjurighet som få andra i idrottsvärlden.


Nånstans i bakhuvudet har jag för mig att målis ej får vara kapten.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 11 gäster