Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » mån apr 08, 2019 2:39 pm

Aldrig i livet att Davidsson lämnar DIF om det inte vore för att han har lovats bli vår förste-, möjligen andrecenter.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » mån apr 08, 2019 4:09 pm

Tror ni verkligen Netterberg stannar? Har han inte fått för många chanser att bevisa att han inte håller? Hoppas verkligen inte iaf..
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Wolin » mån apr 08, 2019 6:14 pm

Märkligt, när vår granne i norr värvar Patrik Berglund, värvar vi spelare andra lag inte vill ha?

Tror det är chansning man gör varje gång, ibland har man lyckats, flertalet gånger inte, fattar inte varför man skall begå samma misstag flera gånger.

Känns som man har nog med grundspelare redan i vårt lag, den enda värvningen som imponerat något
hitills är väl davidsson som inte ens är bekräftat ännu. Kommer väl efter DIF åkt ut.

Om vi skall kunna fortsätta på samma bana som vi gjort , kommer det krävas betydligt mer av Evertsson.
Om man redan nu fyller upp laget med icke spets spelare, vad kommer finnas kvar?
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån apr 08, 2019 6:47 pm

Ja, det känns verkligen som vi blivit en klubb för spelare som inte fick vara kvar i sin tidigare klubb


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » mån apr 08, 2019 7:08 pm

Redan sjukt besviken på evertsson. Men jag skiter i det här nu. Hockeyn har förstört tillräckligt mycket för mig denna säsongen..Blir inget säsongskort nästa säsong iaf. Vill inte se ett helt brunkarlag..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 08, 2019 7:23 pm

Sura-pelle skrev:Redan sjukt besviken på evertsson. Men jag skiter i det här nu. Hockeyn har förstört tillräckligt mycket för mig denna säsongen..Blir inget säsongskort nästa säsong iaf. Vill inte se ett helt brunkarlag..


Du får ju såklart känna som du vill men inte ens halva laget är klart. Det handlar inte om vad som står på tröjorna utan vad som presteras på isen.

Vad är du besviken såhär långt?
Senast redigerad av StenhårtSlagskott mån apr 08, 2019 7:26 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4854
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån apr 08, 2019 7:26 pm

Det ska bli intressant att följa hur Höneröven nu funderar kring importspelare till laget. Han har tagit de största rubrikerna själv när det ska publiceras.

Det är spelare i laget som har gjort minst halva jobbet åt honom. Reddox->Vertsteeg. Welch->Rahkshani. Männikkö>-Palola osv...

Glimtar man en röd genomskinlig tråd?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 08, 2019 7:28 pm

Svenska kronan gör väl att importer inte är lika billiga längre. Tycker det känns spännande med många unga spelare.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4854
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån apr 08, 2019 8:07 pm

Wolin skrev:Märkligt, när vår granne i norr värvar Patrik Berglund, värvar vi spelare andra lag inte vill ha?

Tror det är chansning man gör varje gång, ibland har man lyckats, flertalet gånger inte, fattar inte varför man skall begå samma misstag flera gånger.

Känns som man har nog med grundspelare redan i vårt lag, den enda värvningen som imponerat något
hitills är väl davidsson som inte ens är bekräftat ännu. Kommer väl efter DIF åkt ut.

Om vi skall kunna fortsätta på samma bana som vi gjort , kommer det krävas betydligt mer av Evertsson.
Om man redan nu fyller upp laget med icke spets spelare, vad kommer finnas kvar?
Hockeybladet skrev det, ungefär lika mycket värt som alla önskevärvningar i detta forum.
vlk skrev:Ja, det känns verkligen som vi blivit en klubb för spelare som inte fick vara kvar i sin tidigare klubb


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jasså? Vi har en halvdålig säsong och presenterar vår första breddspelare idag. Då blir vi SHL bottenskrap?
Sura-pelle skrev:Redan sjukt besviken på evertsson. Men jag skiter i det här nu. Hockeyn har förstört tillräckligt mycket för mig denna säsongen..Blir inget säsongskort nästa säsong iaf. Vill inte se ett helt brunkarlag..
Supportrar som du behövs inte om du ger upp ett säsongskort när vi har ett halvt lag på pappret och du redan dömt ut dem. Och även om laget skulle vara två hack sämre än Timrå så slutar en supporter INTE att supporta laget.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån apr 08, 2019 8:11 pm

Tycker oxå att det känns spännande med unga hungriga spelare som vill framåt. Många på centerpositionerna just nu. Josefsson, Holmberg, Ludde Nilsson, Davidsson, Karlström och Söderlund. Lägg därtill att det ska in en första center oxå.
På centersidan tror jag att det blir
4:e Josefsson.
3:e Holmberg.
2:a Davidsson.
1:a Pettersson.
Mina linor just nu är.
Extra. P. Netterberg.
L. Söderlund - E. Josefsson - M. Sylvegård.
Ny - P. Holmberg - F. Karlström
F. Cederqvist - M. Davidsson - L. Nilsson
R. Gynge - E. Pettersson - Shinnimin. (En dröm)
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån apr 08, 2019 8:12 pm

Inget fel på lagbygget hittills. Hårt arbete ska inte föraktas. Vill man bara se softa backhandflipps kan man kolla in youtube-clips på kids som showar. Hockey handlar om så mycket mer. Sköna lirare ska vara kryddan - inte stommen man bygger ett lag på.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån apr 08, 2019 8:19 pm

Försvar.
L. Högberg - D. Rahimi
P. Andersson - N. Burström.
D. Bernhardt - L. Nässen.
Sen gissar jag på att det kommer in en riktigt tung back oxå som ersättare till Joel. Isf kliver han in med Rahimi.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 08, 2019 8:29 pm

Stupet skrev:Tycker oxå att det känns spännande med unga hungriga spelare som vill framåt. Många på centerpositionerna just nu. Josefsson, Holmberg, Ludde Nilsson, Davidsson, Karlström och Söderlund. Lägg därtill att det ska in en första center oxå.
På centersidan tror jag att det blir
4:e Josefsson.
3:e Holmberg.
2:a Davidsson.
1:a Pettersson.
Mina linor just nu är.
Extra. P. Netterberg.
L. Söderlund - E. Josefsson - M. Sylvegård.
Ny - P. Holmberg - F. Karlström
F. Cederqvist - M. Davidsson - L. Nilsson
R. Gynge - E. Pettersson - Shinnimin. (En dröm)



Tror inte Horak valt bort Växjö ännu.

Horak
Davidsson
Holmberg
Josefsson.

Sedan kan vi hoppas att på att Pettersson är sugen på att lira A-Lagshockey och förstärker under säsong. Då får Holmberg gå ut som en vinge.
Pettersson har bara 5 assist, 0 mål på 11 matcher.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4854
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån apr 08, 2019 9:13 pm

Stupet skrev:Tycker oxå att det känns spännande med unga hungriga spelare som vill framåt. Många på centerpositionerna just nu. Josefsson, Holmberg, Ludde Nilsson, Davidsson, Karlström och Söderlund. Lägg därtill att det ska in en första center oxå.
På centersidan tror jag att det blir
4:e Josefsson.
3:e Holmberg.
2:a Davidsson.
1:a Pettersson.
Mina linor just nu är.
Extra. P. Netterberg.
L. Söderlund - E. Josefsson - M. Sylvegård.
Ny - P. Holmberg - F. Karlström
F. Cederqvist - M. Davidsson - L. Nilsson
R. Gynge - E. Pettersson - Shinnimin. (En dröm)


Detta är inte ett slutspelslag men det kommer så klart inte att se ut så här


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån apr 08, 2019 9:32 pm

Person skrev:
Härmapan skrev:
vlk skrev:[quote="StenhårtSlagskott"]Ludvig Nilsson från Brynäs ryktas vara klar för Växjö enligt Kvällsposten. Måste säga att jag har dålig koll på honom. Känns väl mer som en breddspelare.
https://www.eliteprospects.com/player/6 ... ig-nilsson

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... shl-klubb/


Ser ut som Reddox ersättare




Håller med! Gissar att han är tänkt för fjärde (möjligtvis tredje).

Just nu har vi ju inte någon spelare klar för vare sig första eller andrakedjan (om inte Horak/Shinimin och/eller Bokk stannar) så lär det oavsett trilla in spets vad det lider!

Dock brukar det ju inte komma förrän i mitten av sommaren.
(Det är väl en del deadlines i KHL etc i mitten av juli typ...?)

Jag tror inte att Netterberg, Lundberg eller Bokk stannar men hoppas på Shin och Horak och då skulle det kunna se ut så här inkl drömvärvningen av Emil P och tre riktigt vassa spjut!
Ny - Emil P - Ny
Shinimin - Horak - Ny
Cederquist - Davidsson - Holmberg
Hardt - Josen - Ludde


Helt ok på pappret i så fall!
Stannar Horak kommer nog inte EP. Davidsson är jag säker på som tilltänkt andracenter, dyrt med EP, Horak och Davidsson som centerlinje.

Du har dessutom missat Sylvegård, Karlström och ev. Söderlund.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk[/quote]

Missade (framför allt) Sylvegård med flit!

Dock måste vi ju ha några utfyllnads- och breddspelare också
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » mån apr 08, 2019 10:48 pm

Fasth - Andrén

Rahimi - X
Nässén - Burström
Bernhardt - Bohm
Hörberg - Johansson

Shinnimin - Horák - X
Cederqvist - Davidsson - Karlström
Lundberg - Holmberg - Hardt
Nilsson - Josefsson - Sylvegård
Netterberg - Heljemo

Det kommer förhoppningsvis hända mycket med truppen... eller inte. Eftersom spelarna med utgående kontrakt ligger kvar på hemsidan under lagbygget förutsätter jag att dom är klara, eller i varje fall att Lakers har som ambition att förlänga med dom. Jag har fetmarkerat dessa namn i min roster, även nyförvärv/ryktade nyförvärv.
Stämmer alla namnen så ser det katastrofalt ut; en producerande lina och resten en klump med grovjobbare. Plötsligt ser en kille som Cederqvist ut som en producerande forward, därav placeringen i andralinan.
Men som sagt, än är allt väldigt ovisst. Vi får hoppas att några fler brunkare får lämna så vi kan ta in lite mer offensiv spets. Hönesoppan behöver kryddas rejält, just nu känns den väldigt blaskig.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån apr 08, 2019 10:56 pm

Undrar om Evertsson är intresserad och är med och budar på spelare som Anton Wedin och/eller Johannes Kinnvall?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån apr 08, 2019 10:59 pm

PutteA skrev:Undrar om Evertsson är intresserad och är med och budar på spelare som Anton Wedin och/eller Johannes Kinnvall?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Är dom inte lite för spetsiga för vårt lagbygge?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån apr 08, 2019 11:26 pm

vlk skrev:
PutteA skrev:Undrar om Evertsson är intresserad och är med och budar på spelare som Anton Wedin och/eller Johannes Kinnvall?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Är dom inte lite för spetsiga för vårt lagbygge?


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Så är det kanske [emoji56][emoji56] ”Önskedröm” [emoji6]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis apr 09, 2019 6:33 am

Evertsson KAN inte gå in en säsong till med så svagt lag i omgång 1. Det har funkat att fylla på laget efterhand de tidigare säsongerna, men då har vi iaf haft 2 producerande kedjor från början. Exempelvis inleddes säsongen 17/18 med Kiiskinen-Pesonen-Pettersson och Calof-Rosén-Brodecki. Jag vill se två riktigt starka förstakedjor, en ung och utvecklingsbar tredjekedja, typ Cederqvist-Karlström-Holmberg, och en defensivt skicklig fjärde.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis apr 09, 2019 3:57 pm

Tillåt mig citera Sveriges mest sympatiska hockeyexpert ur dagens blogg:

"Mitt råd till Filip HÅLLANDER: Växjö bygger om sitt lag rejält och här skulle Hållander kunna få en framträdande roll hos en klubb med tydliga ambitioner om guld.."

Jag tycker om spelarprofilen (svensk junior med NHL-potential) OCH ambitionen. Vore jag inte straight hade jag antagligen börjat uppvakta Sanny LINDSTRÖM i bara farten :wink:

HÅLLANDER är givet sin ungdom och potential en sexigare lösning än WEDIN - och definitivt mer hockey per krona. Kanske vi suger upp båda?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis apr 09, 2019 5:06 pm

Skulle mer än gärna se ett lag med många unga spelare nästa säsong. Och även ge dom chansen i första linan. Vlk skrev att den truppen jag la fram inte är ett slutspelslag. Men samtidigt hur vet man det? Dessa unga och väldigt hungriga spelarna kanske smälter samma till något riktigt bra i slutet. Skulle faktiskt kunna tänka mig en mittensäsong med dessa unga spelare på utveckling till något riktigt bra och sen bomba in rejält säsongen efter då troligen Robban är hemma igen.
Hade gärna sett.
L. Nässen 21år
D. Bernhardt 21år
L. Högberg 20år
F. Karlström 21år
L. Söderlund 19år
M. Davidsson 20år
M. Sylvegård 20år
F. Cederqvist 19år
J. Heljemo 20år
J. Eliasson 19år
P. Holmberg 20 år (fyller år idag) Grattis Pontus.
F. Hållander 19år
I truppen till hösten. Hade varit kul att se dom utvecklas ihop till något riktigt riktigt bra. Även om det inte ser ut som ett slutspelslag så tycker iaf jag att det ser hungrigt och väldigt intressant ut.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tis apr 09, 2019 5:11 pm

Stupet skrev:Skulle mer än gärna se ett lag med många unga spelare nästa säsong. Och även ge dom chansen i första linan. Vlk skrev att den truppen jag la fram inte är ett slutspelslag. Men samtidigt hur vet man det? Dessa unga och väldigt hungriga spelarna kanske smälter samma till något riktigt bra i slutet. Skulle faktiskt kunna tänka mig en mittensäsong med dessa unga spelare på utveckling till något riktigt bra och sen bomba in rejält säsongen efter då troligen Robban är hemma igen.
Hade gärna sett.
L. Nässen 21år
D. Bernhardt 21år
L. Högberg 20år
F. Karlström 21år
L. Söderlund 19år
M. Davidsson 20år
M. Sylvegård 20år
F. Cederqvist 19år
J. Heljemo 20år
J. Eliasson 19år
P. Holmberg 20 år (fyller år idag) Grattis Pontus.
F. Hållander 19år
I truppen till hösten. Hade varit kul att se dom utvecklas ihop till något riktigt riktigt bra. Även om det inte ser ut som ett slutspelslag så tycker iaf jag att det ser hungrigt och väldigt intressant ut.


Klyschan slutspelsrutin är dock inte tagen helt ur luften. Gärna mycket kids men det ska ändå finnas en rejäl dos rutin att falla tillbaka mot när det börjar hetta till för mycket.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis apr 09, 2019 5:27 pm

@ Smashin': HELLGREN fyllde ju 51 baluba nyligen - drar väl upp medelåldern till en tillfredsställande nivå? :wink:

** BABYLAKERS ** skulle kunna bli ett slagord och begrepp i Hockeysverige. Bra för vår image. Marknad skulle jubla.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tis apr 09, 2019 9:25 pm

Är det någon som faktiskt gör att Lakers inte förlänger med speciellt Kiiskinen, Reddox och Fröberg?
Fröberg kanske vill söka sig vidare och utvecklas vidare, kan man väl förstå på nåt sätt. Men Kiiskinen och Reddox som känns som en familj är väldigt snopet ändå.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis apr 09, 2019 9:26 pm

Kiiskinen för skadebenägen.
Fröberg för dyr
Reddox misstänker jag också är för dyr/prestation

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3927
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tis apr 09, 2019 9:28 pm

Person skrev:Evertsson KAN inte gå in en säsong till med så svagt lag i omgång 1. Det har funkat att fylla på laget efterhand de tidigare säsongerna, men då har vi iaf haft 2 producerande kedjor från början. Exempelvis inleddes säsongen 17/18 med Kiiskinen-Pesonen-Pettersson och Calof-Rosén-Brodecki. Jag vill se två riktigt starka förstakedjor, en ung och utvecklingsbar tredjekedja, typ Cederqvist-Karlström-Holmberg, och en defensivt skicklig fjärde.
Det gick ju sådär senast med Bokk - Holmberg - Röndbjerg. Vill inte se en babykedja splittras en gång till. Då blir det vara ett olöst pussel sen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons apr 10, 2019 6:09 am

Lakershjärta71 skrev:
Person skrev:Evertsson KAN inte gå in en säsong till med så svagt lag i omgång 1. Det har funkat att fylla på laget efterhand de tidigare säsongerna, men då har vi iaf haft 2 producerande kedjor från början. Exempelvis inleddes säsongen 17/18 med Kiiskinen-Pesonen-Pettersson och Calof-Rosén-Brodecki. Jag vill se två riktigt starka förstakedjor, en ung och utvecklingsbar tredjekedja, typ Cederqvist-Karlström-Holmberg, och en defensivt skicklig fjärde.
Det gick ju sådär senast med Bokk - Holmberg - Röndbjerg. Vill inte se en babykedja splittras en gång till. Då blir det vara ett olöst pussel sen.
Det var ju vår bästa kedja inledningsvis, den splittrades främst pga att Bokk fick chansen i förstakedjan.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » ons apr 10, 2019 7:48 am

Slutspelsrutin måste ju vara en absolut största IQ0-klyschan som används i sportsammanhang.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » ons apr 10, 2019 8:00 am

DeLarge skrev:Slutspelsrutin måste ju vara en absolut största IQ0-klyschan som används i sportsammanhang.


Knappast. Det handlar givetvis mest om psykologi. Att du kan hantera en situation likadant fast du har stresspåslag eller ännu hellre att du inte blir nervös och får högre puls av nya situationer.
Sannolikheten att lyckas lär öka flerfaldigt om du upplevt liknande saker tidigare.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » ons apr 10, 2019 8:40 am

venomizer skrev:
DeLarge skrev:Slutspelsrutin måste ju vara en absolut största IQ0-klyschan som används i sportsammanhang.


Knappast. Det handlar givetvis mest om psykologi. Att du kan hantera en situation likadant fast du har stresspåslag eller ännu hellre att du inte blir nervös och får högre puls av nya situationer.
Sannolikheten att lyckas lär öka flerfaldigt om du upplevt liknande saker tidigare.


Ja det är precis så spelarna åker runt på isen och tänker när dem spelar.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons apr 10, 2019 8:41 am

DeLarge skrev:
venomizer skrev:
DeLarge skrev:Slutspelsrutin måste ju vara en absolut största IQ0-klyschan som används i sportsammanhang.


Knappast. Det handlar givetvis mest om psykologi. Att du kan hantera en situation likadant fast du har stresspåslag eller ännu hellre att du inte blir nervös och får högre puls av nya situationer.
Sannolikheten att lyckas lär öka flerfaldigt om du upplevt liknande saker tidigare.


Ja det är precis så spelarna åker runt på isen och tänker när dem spelar.
Har ni helt glömt bort när Malmö körde ihjäl oss i ett slutspel?

Våra "unga" backar pallade inte med det...

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3927
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons apr 10, 2019 9:53 am

Evert tycks ha bytt värvningsstrategi:

Innan har det alltid hetat att han vill ha hit ”spelare som har vunnit stora matcher och mästerskap, som vet vad som krävs. Dom har upplevt denna underbara känsla och vill därför vinna igen”. Detta har man hört och läst massvis med gånger.
Nu verkar han rikta in sig på ”spelare som är överflödiga i andra lag”, om dom vunnit eller inte spelar mindre roll.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » ons apr 10, 2019 9:54 am

DeLarge skrev:
venomizer skrev:
DeLarge skrev:Slutspelsrutin måste ju vara en absolut största IQ0-klyschan som används i sportsammanhang.


Knappast. Det handlar givetvis mest om psykologi. Att du kan hantera en situation likadant fast du har stresspåslag eller ännu hellre att du inte blir nervös och får högre puls av nya situationer.
Sannolikheten att lyckas lär öka flerfaldigt om du upplevt liknande saker tidigare.


Ja det är precis så spelarna åker runt på isen och tänker när dem spelar.


Klart dom inte åker runt och tänker så, men det är ju så de flesta människor fungerar.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Orange » ons apr 10, 2019 11:27 am

Lakersfan_03 skrev:Bert robertsson kommer vara mycket i vida framöver...

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... linkoping/
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: StenhårtSlagskott och 17 gäster