Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor maj 13, 2021 12:14 am

Blir det så att Sam sticker så önskar jag honom all lycka i USA.
Däremot blir det jobbigt för vår del att få in en ersättare. Men vi vet ju alla att den tiden kommer komma i vilket fall.
Jag hade gärna sett Fredrik Hellgren ta över som huvudtränare. Han har varit här hur länge som helst och även han har varit med och tagit 3 SM-Guld. Varför inte liksom?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor maj 13, 2021 12:53 am

En tränare jag HOPPAS och verkligen önskar (som är perfekt) - Cory Murphy!

Killen är Lakers-legend, han bor i stan och är rotad rejält här. Underbar människa och jag tror hans Hockey-IQ är skyhögt!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor maj 13, 2021 1:27 am

JÄV**R. JÄV**R, VAD SEXIGT! Sam kommer för alltid vara VÅR tränare. Han kommer med Lakers-stämpel vart han än tar sig i hockeylivet - och förste svenske head coach i NHL - i ett Original Six-lag - det skulle kännas som ett nytt SM-guld..
Men jag tror inte det sker nu. Att nämnas, förmodligen på en intern lista av tänkbara meriterade namn, är inte detsamma som att bli vald.

En lösning för alla parter vore ju att lyfta över HELA vår befintliga trupp till Rangers rooster - vi har blivit för stora för den här ligan och bör ingå i NHL - *THE NEW YORK LAKERS*.. 8) 8) 8)

Sug på den GRÖNBORG.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


+1 på 'MURPH' in - Hockey-, social- och club-cultural skills.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tor maj 13, 2021 3:02 am

alltså herregud. aftonbladet letar efter får som ska klicka på deras länkar

finns inget seriöst i det ryktet. Sam skulle aldrig lämna under kontrakt, klart han satsar på FYRA guld som tränare.

samma bottenlöst rykte som Schweiz
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1076
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor maj 13, 2021 3:43 am

Nu kommer ju inte det ryktet från vem som helst - När Mike ZANIER hänvisar till "en vän i New York" - är det garanterat en person med insyn i Rangers (eftersom Mike ZANIER själv inte är vem som helst). AB relaterar ju till ZANIER's eget twittrande. Tror inte Mike har något att vinna på att twittra ut fabler. Det undergräver ju hans eget namn.

Jag tror, att sanningen ligger någonstans mitt emellan - Att Sam har uppmärksammats av någon i Rangers organisation - och nämnts i "general brainstorm" - men att det finns en rad inhemska etablerade namn i pole position.
Ungefär efter samma princip som du kan ge en tjej komplimanger utan att nödvändigtvis vilja ligga med henne.

Time will tell.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor maj 13, 2021 11:13 am

Skulle vara intressant att veta vad Melart får för lön i Tyskland!

Om det inte är typ 500k/mån så är det ett väldigt konstigt val, eller?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor maj 13, 2021 11:18 am

Kanske inte ändå. Inte roligt att vara avstängd hela tiden och behöva vara livrädd för att en motståndare lägger sig ner och dör varje gång du närmar dig. I SHL blev han ju mobbad. Tyskland kör lite mer old school.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tor maj 13, 2021 12:34 pm

Funderar också över lite olika lönesituationer i olika ligorna.
NHL är ju ett kapitel för sig. KHL lär ju ligga nånstans mellan NHL och SHL? Vilket spann ligger lönerna på i SHL?
Hur långt under är Allsvenskan?
Liiga, NL, DEL?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor maj 13, 2021 1:38 pm

Handlar om skatter...

De som tjänar bäst i KHL ligger på en vettig NHL-lön. I NHL har fixstjärnorna överlägset bäst betalt, men även de som ligger genomsnittligt tjänar bättre än genomsnitt i KHL (där vissa tjänar halvdant).

NLA har mer än SHL, men stora skillnaden stavas SKATT! Denna listan ger ganska bra "spann" på hur lönerna är innan skatter är betalda (anmärk även att arbetsgivaravgifter/sociala avgifter knappt finns i Schweiz)

Därför jag blir fundersam på varför han väljer DEL? Han kanske tycker Tyskland vore kul att lattja i?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor maj 13, 2021 4:08 pm

Det är väl MI-5 som kommenderat MELART dit för nästa uppdrag? Tysk lokalisation är "mission critical" :wink:
Faktum är, låter inte MELART mer tyskt än finskt? Kanske har han familj där?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor maj 13, 2021 11:04 pm

Towen skrev:Det är väl MI-5 som kommenderat MELART dit för nästa uppdrag? Tysk lokalisation är "mission critical" :wink:
Faktum är, låter inte MELART mer tyskt än finskt? Kanske har han familj där?


Melart tröttnade säkert på disciplinnämden och att hans tilltag gav 8 matcher för saker som röglespelarna endast fick tvåor för.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor maj 13, 2021 11:19 pm

Komarek klar för Luleå , skönt, då kan vi släppa det


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor maj 13, 2021 11:20 pm

Någon som sitter på lite inside om vilka vi är närmast att förlänga med? Då räknar jag inte kapten, honom lär vi inte kunna skaka av oss :wink:

Hoppas #13 är så bakfull att han gör ett svagt VM - då ökar chanserna att han stannar ett år till.

Ilari skall vi inte nödvändigtvis gråta över. Han skulle vara svindyr - och kan mycket väl ha toppat hos oss de senaste två.

Lex RAHIMI.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre maj 14, 2021 12:02 am

Prio att förlänga med är ju Folin(!!!), Josen, Fasth & Lundberg.

Resten? Får vi se. När Emil är som bäst, så är Emil för bra för SHL. Tror därför han är körd att behålla. Erixon? Dyr troligen, finns bättre för samma peng.

Nästa säsong kommer det viktiga ligga i att förbereda ersättare för Rosén. Han har två år kvar, slutar han efter det? Skulle tro det. Samma med Josen. Det är lite här "kultureliten" kommer ikapp oss - vem ska bära VLH efter dessa?

Stjernborg kommer spela NHL till 100%. Vart är våra junisar? Vart är de med VLH-hjärtat? Vi kan inte skylla på "vi är en ung förening" längre. Det måste upp någon, som verkligen andas Lakers och brinner för staden!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre maj 14, 2021 12:00 pm

Thermell lämnar!

Ganska väntat ändå. Känns som om vi kan hitta bättre på den posten.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » fre maj 14, 2021 12:16 pm

Och Rahm verkar bli ersättaren...
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » fre maj 14, 2021 12:34 pm

Aleks skrev:
Jocke86 skrev:Vi är alltså ute efter Komarek.


Ute efter eller redan signat?

Allting handlar givetvis om rollfördelning och löneanspråk. Är han beredd att arbeta hårt oavsett roll? Kan inte minnas exakt hur hans spel såg ut mer än att han syntes i poängprotokollet ibland.
Vi var intresserade men verkar bli Luleå.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre maj 14, 2021 5:00 pm

--> Putte --> Du som går och lågsniffar kring fönsterbläcken på 'Chief's' stuga - :wink: - ge oss något att suga på inför helgen.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre maj 14, 2021 5:08 pm

Svartvadet skrev:Prio att förlänga med är ju Folin(!!!), Josen, Fasth & Lundberg.

Resten? Får vi se. När Emil är som bäst, så är Emil för bra för SHL. Tror därför han är körd att behålla. Erixon? Dyr troligen, finns bättre för samma peng.

Nästa säsong kommer det viktiga ligga i att förbereda ersättare för Rosén. Han har två år kvar, slutar han efter det? Skulle tro det. Samma med Josen. Det är lite här "kultureliten" kommer ikapp oss - vem ska bära VLH efter dessa?

Stjernborg kommer spela NHL till 100%. Vart är våra junisar? Vart är de med VLH-hjärtat? Vi kan inte skylla på "vi är en ung förening" längre. Det måste upp någon, som verkligen andas Lakers och brinner för staden!


Skulle vara guld att få hem Calle. Värt att slänga upp pengapungen på bordet ock skriva ett längre kontrakt, då har vi en Växjökille på riktigt. I övrigt tror jag Rasmussen också kan bära det nya Lakers, bäst att signa honom innan VIK går upp.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre maj 14, 2021 8:20 pm

Aleks skrev:
Svartvadet skrev:Prio att förlänga med är ju Folin(!!!), Josen, Fasth & Lundberg.

Resten? Får vi se. När Emil är som bäst, så är Emil för bra för SHL. Tror därför han är körd att behålla. Erixon? Dyr troligen, finns bättre för samma peng.

Nästa säsong kommer det viktiga ligga i att förbereda ersättare för Rosén. Han har två år kvar, slutar han efter det? Skulle tro det. Samma med Josen. Det är lite här "kultureliten" kommer ikapp oss - vem ska bära VLH efter dessa?

Stjernborg kommer spela NHL till 100%. Vart är våra junisar? Vart är de med VLH-hjärtat? Vi kan inte skylla på "vi är en ung förening" längre. Det måste upp någon, som verkligen andas Lakers och brinner för staden!


Skulle vara guld att få hem Calle. Värt att slänga upp pengapungen på bordet ock skriva ett längre kontrakt, då har vi en Växjökille på riktigt. I övrigt tror jag Rasmussen också kan bära det nya Lakers, bäst att signa honom innan VIK går upp.
Rasmussen ska till NHL [emoji16][emoji108]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 15, 2021 5:06 pm

Vet vi någonting om ekonomin? Existerar skräckhistorier om andra klubbar trots det statliga stödet (och då snackar jag bara ekonomi - vi vet att vissa inte klarar av att umgås på ett medmänskligt sätt. En skräck i sig.)
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör maj 15, 2021 5:15 pm

Högst oklart!

Men det var nog inte gratis att vinna guld direkt... Alla resor, bankett efter och troligen sjukligt mycket bonusar att betala ut till spelare!

Markusson pratade om +/- 0. Men det tror jag var innan Slutspelet ens drog igång.

Kommer nog vara en ansträngd säsong. Calof får riktigt kontrakt, Karlström och Holmberg (som får VM-plats) ska ersättas (bägge billiga som f-n idag). Drury har nog varit galet mycket hockey/krona.

Melart satt på ett hyfsat bra kontrakt, så även Erixon. Om Josen och Lundberg får nya kontrakt - då pratar vi $$$... Fasth, som gör sin bästa säsong, vad vill han ha? Är han snäll och går med på lite lägre? EP14 har med bra kontrakt, så den kostnaden lär vara samma för likvärdig på hans position.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 15, 2021 5:26 pm

Ok. Svårt att spekulera i silly när vi inte vet det ekonomiska läget för klubbarna i ligan. Flera överraskande "tunga namn" är klara för DEL, vilket du själv tog upp med Melarts övergång. SM-liiga har också lyckats behålla en del finska lirare som jag hade trott skulle utomlands, och lyckats locka fler svenskar än väntat. Hhhmm...säsongen som var lyckades vi få hit talangfulla transor (bl a vi och RBK även om Seider är tysk).

Superintressant. Hur är styrkeförhållandena ekonomiskt mellan ligorna och hur väljer spelarna att agera med tanke på det som varit med Covid etc?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 15, 2021 5:42 pm

Vill bara betona att jag inte hört några skräckhistorier om VLHs ekonomiska situation. Kan vara viktigt att nämna. Därmed inte sagt att jag vet hur det står till.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör maj 15, 2021 5:43 pm

Vad är då ett rimligt lag?
Bra fråga. Tror inte Folin förlänger heller, tyvärr. Han är nog sugen på KHL/NLA efter NHL-äventyret och SM-guldet.
Lundberg är bra, men tror han ska ha rejält med deg - då går Josen före.

Jacob Berglund - Rosén - Gynge
Chase De Leo - Nick Shore - Calof
G.Gustafsson - H.Gustafsson - Stjernborg
Nilsson - Josefsson - Forslund

Hardy - Joel
? - Vainio
Claesson - Andersson
?

Kan bli en svettig säsong
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör maj 15, 2021 5:43 pm

Lakers badar i pengar , kommunen har en egen sedelpress som de förser Lakers med. Fråga bara de övriga lagens supportrar. Det vet bäst hur Lakers ekonomi ser ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 15, 2021 5:45 pm

...shhh...

Kan en mod ta bort VLKs inlägg ASAP?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör maj 15, 2021 5:46 pm

Växjö står väldigt starkt jämfört med konkurrenterna. Det är gynnsamt att ligga i toppen, medan vi värvar Gaunce för kaffepengar får bottenkonkurrenter värva på en hylla under men för det dubbla priset.

Julius Nättinen har tydligen fått konktraktförslag av Lakers. Det jag sett av honom (+EP-scouting) så är det en riktigt bra spelare! Min upplevelse för någon säsong sedan var att han var för bra för SHL.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 15, 2021 5:50 pm

Nättinen=Snyggsson (om jag freebasar lite). Nätti=Söt, men han är en hockeydude och då får det bli Snygg.

Klart vi ska ha en spelare som heter Snyggsson. Vi är VLH! :headbang:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 15, 2021 5:53 pm

Person skrev:Växjö står väldigt starkt jämfört med konkurrenterna.

Trodde inget annat. Totaldominans kräver starka finanser.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör maj 15, 2021 6:23 pm

Vid Hockeyguden låt oss ha en trupp som kan försvara Guldet! Lärdomar borde dragits efter de två tidigare Gulden. Lärdom borde ha dragits efter det senaste Guldet som vi vann...för en vecka sedan.

Målvakterna är enligt old school wisdom (och mig) ungefär 50% av lagens slagstyrka. Varför vi inte vet bättre är att moderna hockeyexperter vill betona "underliggande stats". Nog så sexigt, men om man bortser från hälften så är det rätt osexigt.

Producenterna på Cmore sitter säkert i möte med ligan as we speak för att minska backarnas inflytande på matcherna i SHL. (Man kan ju inte stänga av alla som Melart). Go F yourselves! Det var ett genidrag av VLH. Backarna tillsammans med målvakterna och individuell skicklighet på förwardssidan ledde till Guld. Nej jag har inte glömt Holmbergs lina som tilläts löpa amok bakom fiendelinjerna.

Jag kräver bra målvakter. Jag kräver bra backar. Gör vad ni vill med resten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör maj 15, 2021 6:26 pm

Nättinen vore ju en dröm!

Tror dock han är på jakt efter KHL-kontrakt.
Men visst lockar säkert ett lag med TRE F**KING SM-GULD på sex år?! Språngbräda mot NHL
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 15, 2021 8:46 pm

Svartvadet skrev:Nättinen vore ju en dröm!

Tror dock han är på jakt efter KHL-kontrakt.
Men visst lockar säkert ett lag med TRE F**KING SM-GULD på sex år?! Språngbräda mot NHL


Ser ju bra ut men finska forwards har vi haft bland framgång med. Både Växjö och Färjestad har ju tagit poängkungar från finland utan framgång senaste åren. Nu har jag inte sett honom spela så han kanske jobbar och sliter hårt också och då kan det vara bra. Men vill inte ha in någon finsk glidare som bara lägger flippmackor.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 15, 2021 9:50 pm

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -mastarna/

Nättinen ska vara klar. Får se vad han går för. :clap:

Vänta lite nu. Har sett den jäveln i en match 2018 utan att jag mindes det :bash:
https://www.championshockeyleague.com/e ... e-deadlock
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör maj 15, 2021 9:58 pm

Wooooow!! Riktigt fet värvning! Statement!

30 mål i Finland skojar inte ens Selänne bort!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster