Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons jun 26, 2019 2:04 pm

"Grymt kul med en kvinna.." - När fick du ligga senast? :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons jun 26, 2019 2:09 pm

Det ska mycket till för att Höneröven ska lämna över Vicedirektörsposten i VLH till någon annan bättre lämpad. Detta är en fjäder i rumpan för Hönan i kombination med ett enormt storhetsvansinne.

Skulle Ordförande Anna Arvsell bossa över Höneröven? :lol:

(...det vore en vy värd att skåda...) 8O
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jun 26, 2019 2:50 pm

Ligga? Jag kallar det älska. Du verkar ha endel att lära ;)

Vicedirektör? Evertsson är VD alltså verkställande direktör. Vanligtvis ingår VD i styrelsen och leder den dagliga verksamheten. VD utses av styrelsen, rapporterar till styrelsen som i sin tur leds av ordföranden. Ordföranden står tillsvars för alla gentemot ägarna. Bara så vi har koll på det grundläggande här.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons jun 26, 2019 3:00 pm

StenhårtSlagskott skrev:Ligga? Jag kallar det älska. Du verkar ha endel att lära ;)

Vicedirektör? Evertsson är VD alltså verkställande direktör. Vanligtvis ingår VD i styrelsen och leder den dagliga verksamheten. VD utses av styrelsen, rapporterar till styrelsen som i sin tur leds av ordföranden. Ordföranden står tillsvars för alla gentemot ägarna. Bara så vi har koll på det grundläggande här.

Är det så det SKA gå till? Då är ju allt enligt reglementets alla etiska regler till punkt och pricka följda inom VLH. Det känns tryggt och bra.

(sladdrade på befattningarna. många räkmackor att hålla reda på. pluckplockare, målvaktstränare, ass.tränare, sportchef, verkställande direktör. du har rätt. hönan är inte vice direktör utan han är verkställande direktör. inget annat. ännu värre. rätt ska vara rätt)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » ons jun 26, 2019 6:30 pm

Kloker skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Ligga? Jag kallar det älska. Du verkar ha endel att lära ;)

Vicedirektör? Evertsson är VD alltså verkställande direktör. Vanligtvis ingår VD i styrelsen och leder den dagliga verksamheten. VD utses av styrelsen, rapporterar till styrelsen som i sin tur leds av ordföranden. Ordföranden står tillsvars för alla gentemot ägarna. Bara så vi har koll på det grundläggande här.

Är det så det SKA gå till? Då är ju allt enligt reglementets alla etiska regler till punkt och pricka följda inom VLH. Det känns tryggt och bra.

(sladdrade på befattningarna. många räkmackor att hålla reda på. pluckplockare, målvaktstränare, ass.tränare, sportchef, verkställande direktör. du har rätt. hönan är inte vice direktör utan han är verkställande direktör. inget annat. ännu värre. rätt ska vara rätt)


Pluckplockare är ju ändå ett drömyrke :lol: 8)
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » ons jun 26, 2019 10:00 pm

Towen skrev:"Grymt kul med en kvinna.." - När fick du ligga senast? :wink:


You... I like you!

.......................................

Från SMP:

Vilken skulle du säga är din främsta egenskap som ledare?

– Jag har lätt att få med mig folk och se till att saker blir gjorda, helt klart.

Du är Ljungbybo. Hur bra koll har du på Växjö Lakers sedan tidigare?

– Vi har varit här mycket och tittat och i ungdomen var jag mycket på Troja. Sedan är det klart att Henriks hockeyintresse är större än mitt.

.......................................

Kanske att man önskar en ordförande som har stora erfarenheter inom hockey, eller sportbranschen överlag. Kanske man önskar någon som skapar resultat tack vare sin egna förslag och intentioner och kan ta svåra beslut, inte någon som ”lätt kan få med mig folk”... undra varför...
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jun 26, 2019 10:11 pm

Varför?
En ordförande ska inte vara vara förmycket och peta i det sportsliga utan leda och skapa förutsättningarna genom strategiska beslut för det sportsliga ska ha bästa möjliga förutsättningar. Hockeykunnande bör väl främst finnas hos sportchef och neråt och möjligen också VD. Sedan måste det finnas ett intresse med hockey såklart då är det organisationen sysslar med.

Nu säger jag inte att du har fel eller att det här blir bra. Tycker dock att det är bra att ta in någon som möjligen ser pucken förflyttas på ett annorlunda vis.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jun 27, 2019 9:42 am

Vad väntar Gynge på ? Känns för varje dag som går mindre sannolikt att det blir honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 27, 2019 12:48 pm

Håller med Stenhårt...ja stenhårt. För många styrelseproffs har varit inne och klampat på det sportsliga genom åren i hockeysverige. Låt styrelseproffs sköta det de är bäst på (främst ekonomi och andra strategiska frågor) och låt hockeynördarna sköta det de kan (nämligen produkten hockey).

Lika viktigt som långsiktighet är i det ekonomiska arbetet är det vad gäller själva det sportsliga. Hierarkin är solklar, styrelsen har alltid sista ordet, men om alla enskilda funktioner respektfullt låter övriga arbeta med sitt utan onödigt petande och tyckande blir det bäst.

Skräckexemplet är Mif innan Sylvegård-eran. Varenda cigarrökande gubbe runt klubben lekte sportchef och tränare. Blir bara pajaseri.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 27, 2019 1:15 pm

vlk - Jag tycker tvärtom vad gäller Gynge. Sätt dig in i hans situation. Han vill ha ett drömkontrakt (vad det nu innefattar för honom) och är beredd att vänta in det. Om han inte kan få det inträder plan B (vi hoppas det innebär VLH).

Så ju mer tid som går desto närmare är han VLH som jag ser på det. Bara spekulation från min sida, vet inte alls hur Gynge & crew resonerar, men varför känns det som att tiden talar mot VLH från ditt perspektiv?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jun 27, 2019 1:20 pm

Varanen skrev:vlk - Jag tycker tvärtom vad gäller Gynge. Sätt dig in i hans situation. Han vill ha ett drömkontrakt (vad det nu innefattar för honom) och är beredd att vänta in det. Om han inte kan få det inträder plan B (vi hoppas det innebär VLH).

Så ju mer tid som går desto närmare är han VLH som jag ser på det. Bara spekulation från min sida, vet inte alls hur Gynge & crew resonerar, men varför känns det som att tiden talar mot VLH från ditt perspektiv?


Nä, dåliga argument från min sida. Bara en känsla som säger annat men ditt resonemang låter rimligt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 27, 2019 1:26 pm

Hehe..I feel you bro. Ovisshet är det värsta som finns. Mardrömmen vore om plan B inträder och det visar sig att han går till HV. Hoppfull väntan som övergår i massiv besvikelse. Inget vidare. Kanske den känslan som spökar?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 27, 2019 2:39 pm

Är det någon som har info om Gynges rehabilitering och i vilken fas han är träningsmässigt nu? Spelade han någonting under våren?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor jun 27, 2019 3:47 pm

Gynge är 100% frisk nu men spelade ingenting under våren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 27, 2019 4:21 pm

Tackar. Då är det bara att invänta en bit in på juli, ifall inte några särskilda beten lockar extra. I de fallen brukar agenturen vara tydlig i media, ex St Petersburg är nära men detaljer skiljer osv.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor jun 27, 2019 4:50 pm

Glöm inte heller 15:e juli ca - då Svartis utlovade SUPERSPJUTH, det bästa som någonsin visat sig i en susp' på svensk mark - skall presenteras.
En bonusspelare vid sidan av ordinarie rooster? 8) *Hoppas*
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 27, 2019 5:07 pm

Vi har redan bästa pausunderhållning i Bohms nakna överkropp, inga superspjuth kan slå det. :lol:
Vill poängtera att det är en rolig grej och att jag respekterar Bohm som spelare. Lite mer evilness kommande säsong. Våga ta mer utrymme i laget.

Superspjuth och superspjuth...jag uppskattar att folk delger det de vet och kan under silly. Jag misstror inte på något sätt Svartis. Chiefen börjar sin jakt i de yttre fälten av cirkeln och där borde del finnas en del superspjuth. Glädjande är att han, till skillnad från 18/19, inte förlitat sig på (eller lyckats bättre) med sitt sökande.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Wolin » tor jun 27, 2019 5:53 pm

Hockey-oraklet Wernerholm (inte Wolfgang Rüder :D ) har nu höjt oss till en 8:e plats efter sommarens värvningar (hitills)
Men vi är inne i en svacka skriver han. Kul att vi trillade ner en bit från 11:e platsen i alla fall som han först tippade. Guldet går till Norrbotten i år enl.honom.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jun 27, 2019 6:31 pm

Någon har kommenterat att vi ska sluta läsa Wennerholm när vi ändå alltid dissar honom. Varför? Han har hela sitt liv förtjänat (ett någorlunda hyfsat förmodar jag) levebröd på att vara ett nättroll, clickbait, innan det ens existerade. Han kan ingenting om hockey och just därför tjänar AB (och Wennerholm bra med cash). Han rapar meningslösheter och vi kommenterar. Varken mer eller mindre. En del av din underhållningsvardag. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tor jun 27, 2019 9:25 pm

Varanen skrev:Någon har kommenterat att vi ska sluta läsa Wennerholm när vi ändå alltid dissar honom. Varför? Han har hela sitt liv förtjänat (ett någorlunda hyfsat förmodar jag) levebröd på att vara ett nättroll, clickbait, innan det ens existerade. Han kan ingenting om hockey och just därför tjänar AB (och Wennerholm bra med cash). Han rapar meningslösheter och vi kommenterar. Varken mer eller mindre. En del av din underhållningsvardag. :lol:


DeLarge skrev:Sluta läs och stöd AFTONBLADET. Så slipper ni läsa om dessa jävla "EXPERTER" som rankar hit och hit. Om alla skulle ha samma tänk så kanske de leder till att han uteblir med jobb där så småningom.


never mind what's been selling it's what you're buying. - fugazi

Jo, hade jag haft en people-to-kill lista hade både Ros och Wennerholm varit på den. Tur man utesluter dem i sitt liv och slutat stödja kommunistpropaganda a lá Aftonbladet. Landsförrädare.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » tor jun 27, 2019 11:46 pm

Jag har helt slutat läsa Aftonbladet sedan snart ett år och jag har inte missat nått. Visst någon artikel som varit länkad via Twitter eller annat forum har man väl läst men aldrig via förstasidan. Kommer aldrig stödja något muppen Anders L. står bakom.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Anders L » fre jun 28, 2019 8:05 am

No comments!
Muppen.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » fre jun 28, 2019 8:28 am

Anders L skrev:No comments!
Muppen.


[emoji1787][emoji1787][emoji1787]
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jun 28, 2019 8:54 am

Hahaha


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » fre jun 28, 2019 10:04 am

Wolin skrev:Hockey-oraklet Wernerholm (inte Wolfgang Rüder :D ) har nu höjt oss till en 8:e plats efter sommarens värvningar (hitills)
Men vi är inne i en svacka skriver han. Kul att vi trillade ner en bit från 11:e platsen i alla fall som han först tippade. Guldet går till Norrbotten i år enl.honom.
Säga vad man vill om Wennerholm men jag tror han syftar på den stora spelaromsättningen med många unga spelare som varken du eller jag har en susning om vad utfallet blir efter match 55, därav hans mittenplacering.
Huruvida Lakers är i en svacka eller inte så hade laget en dipp i stort sätt hela förra säsongen om man ser till vilka förväntningar tränarstab och supportrar hade på laget.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » sön jun 30, 2019 10:00 am

Okej hörni låt höra med Juli i antågande.

Vem blir sista stjärnskottet in i truppen?

Gynge, Bergström, Calof eller någon helt annan?
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön jun 30, 2019 11:13 am

Gynge!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jun 30, 2019 6:35 pm

Bild

Vilket år?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav alfax » sön jun 30, 2019 7:04 pm

2004??
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jun 30, 2019 10:06 pm

alfax skrev:2004??


Troligen. Båda nyanställda. Anställdes inte evertsson främst som målvaktstränare? Episk värvning!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav alfax » sön jun 30, 2019 10:14 pm

StenhårtSlagskott skrev:
alfax skrev:2004??


Troligen. Båda nyanställda. Anställdes inte evertsson främst som målvaktstränare? Episk värvning!

och Fagerwall anställdes 2004.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jul 02, 2019 11:20 am

Davidsson är väldigt tydlig med att han ska ha en större roll i Lakers. Undrar vad han blivit "lovad". Tänker att han och JFK får dela på ansvaret som center i andralinan. Den som gjort bäst avtryck efter 20 omgångar får då förtroendet, eller hur ska man tänka?

Detsamma får kanske gälla för Karlström och Holmberg i tredje. Sen kommer givetvis skador och då kommer någon få chansen att imponera. Positivt med konkurrens i år, hoppas att gillar läget och ger allt för att förtjäna sin plats och inte sätter sig i hörnet och tjurar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 02, 2019 7:30 pm

Aleks skrev:Davidsson är väldigt tydlig med att han ska ha en större roll i Lakers. Undrar vad han blivit "lovad". Tänker att han och JFK får dela på ansvaret som center i andralinan. Den som gjort bäst avtryck efter 20 omgångar får då förtroendet, eller hur ska man tänka?

Detsamma får kanske gälla för Karlström och Holmberg i tredje. Sen kommer givetvis skador och då kommer någon få chansen att imponera. Positivt med konkurrens i år, hoppas att gillar läget och ger allt för att förtjäna sin plats och inte sätter sig i hörnet och tjurar.


Ska ha och ska ha. Evertsson har säkert planer för att han ska få sina chanser i första eller andra men levererar man inte så spelar det ingen direkt roll. Se vad som fungerar i träningsmatcherna. Ja menar med Josefsson och Berglund så skulle han inte komma i närheten av offensiva tek i DIF.

Shin-EP-Horak
JFK-McD-SuperSpjut

Kanske till och med ska testa att slänga i Lundberg och gruffa lite istället för ett superspjut. Tror han kan bana väg om han vaknar på rätt sätt detta år.

Kan väl testas mot Frölunda.

Sedan får man alltid räkna med skador sedan pga att vi har ett ungt lag så kanske vi inte kommer ha lika mycket skador iår.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jul 02, 2019 8:44 pm

Kommer Gynge in som superspjut hoppas jag man håller i värvningarna lite. Måste verkligen ge de yngre chansen. Ser man framåt kan spelare som Holmberg, Cederquist, Sylvegård, Karlström och även Söderlund vara viktiga spelare för Lakers, och då har jag inte ens nämn Nilsson.

Känns som vi kommer ha två bra förstalinor som båda ska kunna producera, en hungrig ung tredjelina samt en rutinerad fjärdelina som kommer stänga ner motståndarnas spets.

Vad händer om vi kör Shinnimin- JFK - Sylvegård i en lina? Skulle bli ganska rivig och tung att möta :lol:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » ons jul 03, 2019 9:40 am

Hur sannolikt är det att det kan gå upp och ner med detta nya lag denna säsong? Vi ska nog inte vara alltför säkra på att det kommer att gå spikrakt uppåt innan kedjorna har satt sig. Kontinuitet är det allra bästa men jag har en magkänsla av att det kommer att ändras om i kedjor ganska friskt vilket i längden riskerar att generera otrygghet.
Senast redigerad av Lakershjärta71 ons jul 03, 2019 9:48 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster