Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons nov 07, 2018 2:21 am

Jag sitter här och nattsuddar med en lekfull tanke om att - på billig tryout/ gästspel en månad - plocka in Tony MÅRTENSSON från Almtuna. Gammal centerklass av rang. Föredetting visst, men spelsinne och handleder falnar inte så snabbt, och killen är nog revanschsugen efter säsongen som gick i "Vi vinner aldrig SM-guld LHC".
Kan skapa lite kreativitet som tänder övriga både på träning och match.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor nov 08, 2018 9:11 am

Towen skrev:Jag sitter här och nattsuddar med en lekfull tanke om att - på billig tryout/ gästspel en månad - plocka in Tony MÅRTENSSON från Almtuna. Gammal centerklass av rang. Föredetting visst, men spelsinne och handleder falnar inte så snabbt, och killen är nog revanschsugen efter säsongen som gick i "Vi vinner aldrig SM-guld LHC".
Kan skapa lite kreativitet som tänder övriga både på träning och match.
Nej nej nej, såg du honom spela förra säsongen? Senast han var i SHL klarade han sig på spelsinnet, men nu går hockeyn för snabbt för att han ska kunna briljera. Just nu är han en stabil HA-spelare, hur har du tänkt att han ska kunna lyfta en klubb med ambitioner om SM-guld?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor nov 08, 2018 2:57 pm

Förstår idén med en briljant hjärna på Centerposition och i PP, men tyvärr är han alldeles för gammal. Förra året var han katastrof
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor nov 08, 2018 9:37 pm

Person skrev:...hur har du tänkt att han ska kunna lyfta en klubb med ambitioner om SM-guld?

Måste av intresse fråga ovanstående rutare om vilken klubb som menas?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor nov 08, 2018 11:16 pm

Kloker skrev:
Person skrev:...hur har du tänkt att han ska kunna lyfta en klubb med ambitioner om SM-guld?

Måste av intresse fråga ovanstående rutare om vilken klubb som menas?


Han menar Lakers, den mest framgångsrika klubben i svensk hockey de fyra senaste åren med 2 SM-guld och 2 seriesegrar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre nov 09, 2018 1:53 am

Åfan.

Upplysningsvis så är det skillnad på dåtid och nutid.

Det var alltså Lakers som...

Nu då?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » fre nov 09, 2018 8:25 am

Undrar om det planeras ta in en ersättare för Ortega.
Eller ska dom lyfta upp en junior till en redan tunn trupp?
Vad Lakers presterade mot Mora visar ingen rättvis bild.
Mora är ett skitlag :D och inte riktigt värdemätare.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre nov 09, 2018 7:06 pm

Är så sjukt tyst om spelare till oss.
Tror helt ärligt att det inte kommer komma in något nytt från Evertsson. Även om det verkligen behövs.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » fre nov 09, 2018 8:08 pm

De kanske satsar på ett riktigt spara-pengar-år? Glada att slippa kval, kvar i SHL och satsa hårt på nästa?
Har vi någon riktig "tung" nyvärvning? Burström var väl tilltänkt stabil back med lite offensivt tillskott.. Horak möjligtvis? Ortega kändes som en chansning? Junttila möjligtvis som en offensiv spets..?

Ta mig inte fel nu men efter förra säsongen kan aaaallt bara bli sämre! Serieseger, SM-guld, poängrekord med 21poäng (!!!) före andra placeringen, poängkung som just nu klår tidernas #99 over there, assisterande tränare som vart en av sveriges bästa centers, 99% räddningsprocent i SM-finalen m.m. Asså skittråkit med en 7e placering i dagsläget, inget snack om saken men hade vi gjort 10-12 mål till denna säsongen så hade vi nog vart bland top 3. Vi har ju minst insläppta än så länge och då 9 insläppta på de senaste 3 matcherna, 11 på senaste 4..

På något sätt är jag inte speciellt orolig, återkommer dock efter omgång 40-45 eller nåt :)

Mvh Jonas
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre nov 09, 2018 8:52 pm

Stupet skrev:Är så sjukt tyst om spelare till oss.
Tror helt ärligt att det inte kommer komma in något nytt från Evertsson. Även om det verkligen behövs.


Nu har du druckit för mycket fredagsöl gubbe! :wink:

Du behöver inte vara orolig. Evertsson sitter lugn i båten ännu, allt för att lägga krutet efter nyår (som vanligt). Faktum är att SHL har ALDRIG varit jämnare än i år:

1. Luleå 31p (16 matcher) 1,937p/m
7. VLH 22p (15 matcher) 1,466p/m
14. Mora 15p (15 matcher) 1p/m

Dvs att Luleå snittar 0,5p mer per match än oss. Vinner vi nästa match ligger vi på 25p, 6p upp till förstaplatsen vilket betyder två vinster. Alltså finns det ingen vits att få det till att låta som om att vi är sämst i Världen...

Dessutom tycker jag det faktiskt är roligare när det går lite motigt, då betyder poängen och målen så mycket mer. Förra året var serielunken alldeles för enkel, liksom Slutspelet.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre nov 09, 2018 9:23 pm

Ja, förra säsongen var självklart rolig som f-n, men vi måste låta de andra ha en liten chans. Totaldominans från första nedsläpp till sista blir istället nu lite kämpigare fast med samma slutresultat.

För många är hysteriska bara för att vi inte tvingar alla på knä direkt i varje match. Slutmålet måste vara att försvara Guldet och samtidigt bygga laget på ett smart sätt även på längre sikt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 10, 2018 10:40 pm

Varanen skrev:Ja, förra säsongen var självklart rolig som f-n, men vi måste låta de andra ha en liten chans. Totaldominans från första nedsläpp till sista blir istället nu lite kämpigare fast med samma slutresultat.

För många är hysteriska bara för att vi inte tvingar alla på knä direkt i varje match. Slutmålet måste vara att försvara Guldet och samtidigt bygga laget på ett smart sätt även på längre sikt.


Det är väl helt OK! Ibland vill jag bara passa på att vara supporter till ett bottenlag/mittenlag. Du vet, bara för att se hur de fiesta andra supportrar har det. ;)
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön nov 11, 2018 6:44 pm

StenhårtSlagskott skrev:Det är väl helt OK! Ibland vill jag bara passa på att vara supporter till ett bottenlag/mittenlag. Du vet, bara för att se hur de fiesta andra supportrar har det. ;)

Passa då på och njut ordentligt, du kan gotta dig ända fram till april :wink:
Skämt åsido, VLH har på ett år gått från att vara totalt dominanta till att bli seriens tråkigaste lag (ja!). Knappt en enda spelare från i fjol har tagit kliv framåt. Carnbäck tar för sig och Holmberg är ett utropstecken, i övrigt är det mellanmjölk. Fesljummen sådan. Att Persson och Fröberg blir uttagna till Karjala är såklart kul, men det slår inte direkt gnistor om dom jämfört med t ex DIF:s spelare. Persson har dock unika egenskaper som back, han kommer bli en stjärna i rätt omgivning. Fröberg används i landslaget på rätt sätt dvs som den brunkare och sarggrötare han är, i VLH har man fått för sig att han ska spela PP och ösa in poäng :? . Noterat också att ingen av Lakers finnar är uttagna till Karjala. Mycket märkligt, eftersom dom är välavlönade stjärnor i regerande mästarlaget i, citat: ”Världens tredje bästa liga”. Hur kan detta komma sig? :dontknow:
Ortega är nu skadad fram till jul, minst. Med tanke på att han är en tilltänkt stjärna i detta laget ska det bli oerhört intressant att se hur sportchef Evertsson agerar för att hitta en fullvärdig ersättare. En ersättare som, i mitt tycke, behövde hittas redan innan skadan kom... Tips från en enögd supporter till Chiefen: titta inte i ECHL eller Division 1 den här gången. Tack för ordet.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 11, 2018 8:59 pm

Primeau skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Det är väl helt OK! Ibland vill jag bara passa på att vara supporter till ett bottenlag/mittenlag. Du vet, bara för att se hur de fiesta andra supportrar har det. ;)

Passa då på och njut ordentligt, du kan gotta dig ända fram till april :wink:
Skämt åsido, VLH har på ett år gått från att vara totalt dominanta till att bli seriens tråkigaste lag (ja!). Knappt en enda spelare från i fjol har tagit kliv framåt. Carnbäck tar för sig och Holmberg är ett utropstecken, i övrigt är det mellanmjölk. Fesljummen sådan. Att Persson och Fröberg blir uttagna till Karjala är såklart kul, men det slår inte direkt gnistor om dom jämfört med t ex DIF:s spelare. Persson har dock unika egenskaper som back, han kommer bli en stjärna i rätt omgivning. Fröberg används i landslaget på rätt sätt dvs som den brunkare och sarggrötare han är, i VLH har man fått för sig att han ska spela PP och ösa in poäng :? . Noterat också att ingen av Lakers finnar är uttagna till Karjala. Mycket märkligt, eftersom dom är välavlönade stjärnor i regerande mästarlaget i, citat: ”Världens tredje bästa liga”. Hur kan detta komma sig? :dontknow:
Ortega är nu skadad fram till jul, minst. Med tanke på att han är en tilltänkt stjärna i detta laget ska det bli oerhört intressant att se hur sportchef Evertsson agerar för att hitta en fullvärdig ersättare. En ersättare som, i mitt tycke, behövde hittas redan innan skadan kom... Tips från en enögd supporter till Chiefen: titta inte i ECHL eller Division 1 den här gången. Tack för ordet.


Är väl en få som gillar laget som det är fram till jul även om jag hoppas på lite kombinationer framåt. Här försvinner väl BOKK och möjligen Holmberg så det är lämpligt att värva in en riktigt bra offensiv C här.

Håller med om mycket.

Men inte trodde ni väl att laget skulle lyckas lika bra iår??? Även om djurgården har många spelare som går bra iår och favorit till guldet känns det inte som de har samma styrka som Växjö visade förra året. Plocka bort joefsson från DIF och de är ett helt annat lag. Skulle de där emot ha en frisk Josefsson och tex få hem Fjällby ser de riktigt fina ut.

Att Växjö är tråkiga håller jag inte alls med om. Hyfsat försvarspel och endel fina kombinationer med god möjligheter till att moment och spelare lyfter sig. Egentligen är laget bara ett bra PP från förstaplatsen. :D

Försvaret är BRA. OK, vi är inte guldfavorit men vi kan bli ett hot. Tror inte många lag vill ha oss i en BO7.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » sön nov 11, 2018 9:37 pm

Alltså slagskottet.

Vi har gjort 30 mål på 15 matcher. 33% av målen är mot Mora.
Djurgården har gjort 50 mål, vi har gjort lite mer än hälften av det.
Vi är mästare. Ser du inte hur illa det ser ut framåt?
Målvakter och backar har vi ingen anledning att tvivla på. De gör så gott de kan även om burström är ett ganska stort fiasko än så länge..

....men jag är orolig för det offensiva. En tredjedel av serien är snart spelad.
Vi har stora problem.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 11, 2018 10:43 pm

Sura-pelle skrev:Alltså slagskottet.

Vi har gjort 30 mål på 15 matcher. 33% av målen är mot Mora.
Djurgården har gjort 50 mål, vi har gjort lite mer än hälften av det.
Vi är mästare. Ser du inte hur illa det ser ut framåt?
Målvakter och backar har vi ingen anledning att tvivla på. De gör så gott de kan även om burström är ett ganska stort fiasko än så länge..

....men jag är orolig för det offensiva. En tredjedel av serien är snart spelad.
Vi har stora problem.


37 omgångar kvar, 111 poäng.

Djurgården har 30 mål mer på ungefär lika många skott. Vi har gjort minst mål. Det är ett problem men inget som inte går att lösa då försvarsspelet är hyfsat.

Men skillnad är bara 6 poäng, två segrar!
DIF har ca 27% i PP
VLH har ca 17% i PP.

Någon gång under de här 52 omgångarna borde vi lyckas hitta en formtopp i PP och de dipper lite och vi ta 5-6 i rad. Men förväntade mig ungefär den härbplacerngen om man tittar på försäsngsmatcher.

Kan vi bara ta oss över sträcket så är det lugnt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön nov 11, 2018 10:58 pm

Det som folk fortfarande inte fattar är att SAMTLIGA här på forumet tycker det är tradigt. Finns ingen som hoppa jämfota och säger "Titta vad skoj, vi gör minst mål av alla lag".

Däremot finns det de som har nyans, som ser det roliga i att slå underifrån, som vet om att viss typ av statistik ljuger ALDRIG (Corsi är en sådan). Det är väl klart som fan att Evertsson vet om att det saknas kraft framåt, men man ska inte drabbas av panik när det inte är panik.

Varför ska han betala extra skatter och massa lull lull för att värva någon halvdan nu, när han kan slaska på rejält i Januari? Man vinner som sagt inga mästerskap i November, det torde samtliga veta.

Vi är SMÅLÄNNINGAR - är det något vi har i blodet är det väl för f-n att hushålla med pengarna och spendera när rean kommer!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön nov 11, 2018 11:19 pm

StenhårtSlagskott skrev:Kan vi bara ta oss över sträcket så är det lugnt.


Vilket streck pratar vi om? Får jag påminna om att vi även är endast 6 p från negativt kval...
Jag tycker spelet är undermåligt och underhållningsvärdet i stort sett noll, du har rätt att tycka som du vill men jag anser att vi har blivit seriens tråkigaste lag. Vi är exakt som Luleå varit - fast utan deras fysiska spel. Det har sett lika illa ut sedan dag 1 på försäsongen och hittills har jag bara bara sett två lag i ligan som verkligen varit sämre än Lakers: Mora och Brynäs. Och är vi så jäkla bra defensivt? Få insläppta mål, mycket tack vare att Fasth stått på huvudet och räddat laget i ett antal matcher. Mot Mora senast var det rena svängdörrshocken, ett bättre lag hade troligtvis slaktat VLH där. Jag räknar inte med att vi ska vara som förra säsongen, eller ens vara en guldkandidat. Men jag tycker detta är uselt, skillnaden mot i fjol är alldeles för stor. Evertsson/Hallam har misslyckats totalt med lagbygget. Än går det att rädda säsongen, och jag hoppas innerligen att Chiefen har ett bättre offensivt ess än Julius Junttilla att komma med. Helst 3-4 st, för det lär behövas framöver.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » sön nov 11, 2018 11:42 pm

Jag instämmer helt i det primeau säger. Det ska inte se ut såhär. Vi är för helvete mästare och gör minst mål. Inga spelare av de som vi satsade på skulle ta steg, har gjort det. Eller jo Holmberg har gjort det. Bokk och Röndbjerg stå kvar på exakt samma ställe som ifjol. Jag fattar fortfarande Inte vad spelare som Martin Lundberg och Austin Ortega har i en mästare att göra. Fullständigt obegripligt. Det de visat upp håller på sin höjd i allsvenskan. Tacka fan för att vi har fasth, annars hade vi varit sist.
Vi spelar astråkigt.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån nov 12, 2018 12:14 am

Tysta er. Ovanstående realitetsbeskrivningar tas inte emot med god hand här på forumet. Ingen god jord.

Vi är regerande Svenska Mästare och levererar en påse skit. Men det är ju (uppenbarligen...) direktörsunderhållning att visa upp mellanmjölksmuskler mot lag som man inte vill förknippas med eller kattfightas mot i botten av tabellen

...men jag ryggdunkar Er för er verklighetsförankrade ryggrad. 8O

(spelarbudgetportmonnä tillgodo på fyrtio -kort räknat- oanvända miljoner, till vilken nytta?)

Spännande poängvecka nalkas.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 12, 2018 12:06 pm

Primeau skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Kan vi bara ta oss över sträcket så är det lugnt.


Vilket streck pratar vi om? Får jag påminna om att vi även är endast 6 p från negativt kval...
Jag tycker spelet är undermåligt och underhållningsvärdet i stort sett noll, du har rätt att tycka som du vill men jag anser att vi har blivit seriens tråkigaste lag. Vi är exakt som Luleå varit - fast utan deras fysiska spel. Det har sett lika illa ut sedan dag 1 på försäsongen och hittills har jag bara bara sett två lag i ligan som verkligen varit sämre än Lakers: Mora och Brynäs. Och är vi så jäkla bra defensivt? Få insläppta mål, mycket tack vare att Fasth stått på huvudet och räddat laget i ett antal matcher. Mot Mora senast var det rena svängdörrshocken, ett bättre lag hade troligtvis slaktat VLH där. Jag räknar inte med att vi ska vara som förra säsongen, eller ens vara en guldkandidat. Men jag tycker detta är uselt, skillnaden mot i fjol är alldeles för stor. Evertsson/Hallam har misslyckats totalt med lagbygget. Än går det att rädda säsongen, och jag hoppas innerligen att Chiefen har ett bättre offensivt ess än Julius Junttilla att komma med. Helst 3-4 st, för det lär behövas framöver.


Att evert/hallam misslyckats totallt tycker jag inte. Det är väl ändå lite upp till spelarna också? De hade säkert hoppats på mer så de är nog lika missnöja med utfallet som vi. De har däremot mer att förbättra och jobbet med ett slutspellag kräver mer arbete iår. Tror inte ledningen har lagt sista kortet ännu.

6 poäng ner? Varför kolla på det sträcket just nu??? Bättre att fokusera på det som är närmast framåt: slutspelssträcket.

Luleå? Hur kan du jämnföra med Luleå? Växjö har både en bättre offensiv och defensiv än Luleå om du kollar skott bakåt/framåt. Luleå har mycket bättre specialteams och i övrigt ligger på kontring. Men att de spelar likanande köper jag inte.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » mån nov 12, 2018 3:13 pm

Kloker skrev:Tysta er. Ovanstående realitetsbeskrivningar tas inte emot med god hand här på forumet. Ingen god jord.

Herr Kloker blir mer och mer lik Bobby Fischer för varje år som går. Ser hockey som en mästare men lider av grava vanföreställningar kring först Gösserstinna bekvämlighetsbeslut, nu forumcensur. Snap out of it!!!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Göran-Håkan » tor nov 15, 2018 3:52 pm

Åh snälla, mer snack om ryggdunk, Gösser och fåglars anatomi. Verkligen nyanserat....
Göran-Håkan
Forumamatör
 
Inlägg: 20
Blev medlem: mån okt 10, 2011 1:56 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre nov 16, 2018 6:47 pm

Härligt att våra finska giganter börjar trampa igång. De närmsta matcherna mot FBK och DIF känns som en trendsetter för vart vi parkerar vid jul.

Viktor ARVIDSSON långtidsskadad för Nashville. Betyder det att Emil PETTERSSON får kliva upp i laget? Den stora *NYÅRSKARAMELLEN * vore om EP den äldre gör "en RASMUSSEN" och kommer hem för ett Guld. Det är den typen av värvningar som gör att EVERTSSON ligger lågt nu.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån nov 19, 2018 12:35 pm

Charles Bertrand verkar få kicken i Novosibirsk. Förra säsongen spelade han i Kärpäts första kedja tillsammans med Junttila. Kedjan centrades av Mikael Ruohomaa.

Hhhhmmm... :roll:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » mån nov 19, 2018 12:46 pm

Var i FBK för några år sedan och tämligen begränsad. Utvecklats? Jag är tveksam.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån nov 19, 2018 12:54 pm

Lite lär han nog ha utvecklats. Han blev målkung med 32 pytsar och vann SM-guld förra säsongen. Vi har problem med målskyttet. Hemjobbet får skötas av Horák. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 19, 2018 2:00 pm

Håll i slantarna!!

Klicka sedan hem en vass första/andra center med stor uppsida offensivt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån nov 19, 2018 7:00 pm

När det värvas så ska det vara kvalificerad spets. Inte en utan två, tre stycken som kan göra mål. Inga mellanmjölks-mjölkare.

En offensiv kvalitativ injektion som Geoff Platt till att börja med.

För det är för jävla blekt framåt.
Senast redigerad av Kloker mån nov 19, 2018 7:15 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 19, 2018 7:15 pm

Kan det här vara en billig utvecklingsbar tungviktarback till våra spelskickliga pjäser framföver. Många backar med utgånde kontrakt.

Här borde väl thermell kunna ha lite inside

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... a-karlsson

Satte tyvärr en huvudtackling första allsvenska matchen men kan han få lite ordning på honom skulle det vara intressant att se Tex han och rahimi i BP. Vågar sig någon in på mål då?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån nov 19, 2018 9:48 pm

+ 1 på G PLATT. Som trillingnöten i Alladinasken.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » mån nov 19, 2018 9:56 pm

Platt har väl redan gått ut och sagt att han avskyr SHL?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 19, 2018 10:08 pm

mollers skrev:Platt har väl redan gått ut och sagt att han avskyr SHL?


Ja, platt kan vi räkna bort. Han är dessutom fördyr skulle jag tro.

Säker på att chiefen har håven ute.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott mån nov 19, 2018 10:11 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån nov 19, 2018 10:11 pm

--> Mollers --> Det är de spelarna som gör oss bäst, -hatar allt och alla- på isen. När det blir PERSONLIGT :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » tis nov 20, 2018 2:04 pm

Varför i helvete förlänger man med Peter Andersson TVÅ år???
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster