Jönsson ut, Tobias Thermell in

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Jönsson ut, Tobias Thermell in

Inläggav PutteA » fre mar 09, 2018 9:41 pm

Jörgen Jönsson avslutar sin tjänst efter säsongsslut och flyttar hem. In kommer istället BIK Karlskogas tidigare tränare Tobias Thermell! Intressant!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Jönsson ut, Tobias Thermell in

Inläggav Varanen » fre mar 09, 2018 10:05 pm

20160331:
Varanen skrev:Assisterande tränare blir nog bra. Han orkade vara ass.coach i FBK i 2 säsonger. Efter det var han ass.chief en säsong för att sedan bli huvudchief. Det var som huvudchief han byggde ett knasigt lag med bl a DiDiomete, fightern från brittiska ligan, som fick kicken efter att ha tagit en fight (höjden av logik), och sedan gick in i väggen.

Dessutom har han varit headcoach i Forshaga under två säsonger efter det. Hockeykunnandet är det inget fel på (inte detsamma som lagbyggarskills), han har kunskap om filosofin i La Familia, om vad som krävs på nästa (landslags) nivå. Det här kan bli ett intressant utbyte för båda parter. Att han är ambitiös och siktar på att bli huvudtränare ser jag enbart som positivt. Jämför med coach Hallam. Det är den kulturen (förbjudet ord jag vet) som jag vill ha i VLH. Att hela tiden sikta högre. Både som organisation, men även på individnivå.


Nu kör vi TILLSAMMANS rätt in i kaklet.

För sent nu, men för dåligt jobb med tekningarna med tanke på att vi haft en av de tyngsta på det området i ledarstaben. Gör ditt yttersta nu för GULDET ditt j-a as. Ge allt du har så önskar jag dig all lycka framöver.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 30 gäster