Brendan Shinnimin

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Brendan Shinnimin

Inläggav Varanen » sön okt 01, 2017 7:30 pm

Nu när jag har nätscoutat Shinnimin så gillar jag verkligen värvningen. Verkar vara en spelare med attityd och som kryper in under motståndarnas skinn. Kan bli en profil i SHL. Förhoppningsvis är han ens hälften så annoying som han verkar vara på de klippen som finns på nätet.

Och hoppas inte handlederna är stelopererade, grundträningen är gjord och att han fortfarande verkligen vill något med sin hockey så kan det här bli riktigt bra.
Soundgarden
- Spoonman
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Re: Brendan Shinnimin

Inläggav Dannedd » sön okt 01, 2017 8:44 pm

#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs

Inläggav noneedforaname » ons okt 11, 2017 1:01 pm

¨– Jag ser väldigt bra spelkvalitéer i Brendan. Han påminner om Geoff Platt i åkstilen och kommer att bidra med fart, säger Växjö Lakers tränare Sam Hallam till Smålandsposten.

Enligt Sam Hallam kommer Shinnimin antagligen att placeras i kedjan med Nils Carnbäck och Elias Pettersson i kvällens match. Däremot missar Erik Josefsson och Janne Pesonen matchen.
- Vxonews
noneedforaname
Forumamatör

Inläggav bnils » fre okt 13, 2017 2:21 pm

Positiv efter CHL-matchen. Spännande och följa under back-to-back. Ny Rhakshani?
bnils
Forumamatör

Inläggav Varanen » tis dec 12, 2017 11:51 pm

Det finns ingen i det här landet som är mer skeptisk till Transor som centrar i den svenska ligan. Min erfarenhet är att de är skolade i en "byta-chanser"-hockey och saknar förståelse för att våra backar kräver vissa arbetsuppgifter.

Shinnimin har europeiskt blod i sig. I Svedala älskar man sina defensiva uppgifter. Han jobbar inte som en klassisk europeisk center, men han jobbar, och det är det viktigaste.
Soundgarden
- Spoonman
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 24, 2018 6:03 pm

2017-10-01:
Varanen skrev:Nu när jag har nätscoutat Shinnimin så gillar jag verkligen värvningen. Verkar vara en spelare med attityd och som kryper in under motståndarnas skinn. Kan bli en profil i SHL. Förhoppningsvis är han ens hälften så annoying som han verkar vara på de klippen som finns på nätet.

Och hoppas inte handlederna är stelopererade, grundträningen är gjord och att han fortfarande verkligen vill något med sin hockey så kan det här bli riktigt bra.

Nätet har alla svar. :wink: Shinnimin kom in med, och har behållit, en attityd jag älskar. Man ska få något att hända varje byte. Varje sekund du har på isen är en sekund någon annan i laget skulle kunna göra bättre om du inte är aktiv.

SHL:s mest utvisade spelare (om man ser till antalet matcher), många incidenter (söker utvisning för ofta), men sköter sina spelmässiga uppgifter på ett utmärkt sätt. Och han är precis så annoying jag hoppades på. Center eller ytter spelar ingen roll, han vill vara där det händer och han jobbar stenhårt. Inte minst center-spelet har imponerat på mig eftersom transorna ofta är vilse när de kommer direkt från NA. Vår tradition av transor och den trygghet i organisationen vi verkar ha underlättar givetvis omställningen.

En excellent värvning. Nyttig nu och kommer vara minst lika nyttig i ett slutspel.
Soundgarden
- Spoonman
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Flamma » tor jan 25, 2018 3:30 pm

Absolut en kanonvärvning. Han spelar tufft off som defensivt, han är liksom överallt på icen. Fakta han är inte särskilt stor i sin fysik/vikt men vilket jobb han gör, en tuff "mother fucker"
Flamma
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » lör jul 14, 2018 10:08 pm

Shinnimin förlänger med ett år. Snacka om att forwardsbygget behövde det! 8)
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav smashinlovely » lör jul 14, 2018 10:26 pm

Så jävla gôtt!
smashinlovely
Forumdemon

Inläggav PutteA » lör jul 14, 2018 10:26 pm

Helt underbart!!!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav vlk » lör jul 14, 2018 11:13 pm

Jaaaaa

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » lör jul 14, 2018 11:32 pm

[emoji3][emoji3][emoji3]
Användarvisningsbild
Härmapan
Forumdemon

Inläggav Varanen » fre jul 20, 2018 9:25 pm

Indianare, felbyten, målvaktstabbar, enkla tvåmeterspass som MÅSTE kunna sätta med ögonbindlar men går knas, skapar en ENORM suck i Vida Arena när våra egna vågar (medvetet?! OMG!) göra misstag.

Shinnimin är lite i sin egen kategori. Istiden för varje enskild spelare är begränsad, för båda lagens spelare. Men tänk om du får chansen att påverka matchen genom att vara tokig varje chans din tränare ger dig?

Ett tankeexperiment som verkligen får dig att fundera. Skulle allt jag gör vara nyttigt för mitt lag?

Vi har svaret: Shinnimin är inte perfekt, men han är där med en närvaro jag önskar fler hade.
Soundgarden
- Spoonman
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav DeLarge » tis jul 24, 2018 9:00 pm

Bara jag som inte kan gå in i "Everts VLH (09/10)...(18/19)"-tråden?
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumproffs

Inläggav Kenny jönsson » tis jul 24, 2018 9:49 pm

Inte jag heller.
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör

Inläggav mollers » tis jul 24, 2018 10:17 pm

Verkar som de har problem att återställa tråden. Skulle ta några dagar den 25 Juni.

http://www.lakerslakejer.se/2018/06/25/ ... lgangligt/
mollers
Forumdemon

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 24, 2018 11:06 pm

Tråden har varit borta ett bra tag så vi kör vidare här: viewtopic.php?f=18&t=21219 tills vidare.
StenhårtSlagskott
Forumentusiast

Inläggav smashinlovely » ons jul 25, 2018 10:48 am

Tips om man vill slippa att det markerar att det finns en oläst tråd är att man, efter att ha läst allt nytt som man är intresserad av, går till forumindex och trycker på "Markera alla kategorier som lästa" uppe i högra hörnet.
smashinlovely
Forumdemon

Inläggav mollers » ons jul 25, 2018 2:14 pm

Tack för tipset!
mollers
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor sep 13, 2018 8:15 pm

Vår egen Evildoer Deluxe, Shinnimin, hamnar på 10:e plats på Sanny Lindsröms lista på de mest sevärda spelarna 18/19: https://bloggar.expressen.se/sannylinds ... a-spelare/

Alla listor är subjektiva, men de engagerar märkligt mycket. Med det sagt så är det roligt att en spelare som kör, gör lite allt möjligt samtidigt, och ändå behärskar sportens tekniska och taktiska aspekter finns med på en sådan här lista.

Målet för varje spelare måste vara att använda varje sekund på isen till någonting. Skönt cruisande kan man spara till semestern med sina homies.

Aktivitet ska premieras.
Soundgarden
- Spoonman
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders L » fre sep 14, 2018 8:01 am

Sanny skriver:

Citat:
Kanadensaren kommer vara hatad i alla arenor förutom i Vida Arena där han lär vara en stor favorit. Slut citat.

Precis som Magnus Wernblom, Patrik Ross och Per Ledin med flera har varit. Dvs hatad i alla arenor utom i hemma arenan.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Återgå till Silly Season