Nils Carnbäck

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Nils Carnbäck

Inläggav mollers » fre sep 01, 2017 12:54 pm

Hittade ingen tråd om Carnbäck så tänkte jag skapar en.

Någon som hört något? Blev han skadad? Hjärnskakning?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Nils Carnbäck

Inläggav bratsson » fre sep 01, 2017 3:44 pm

Borta 10-14 dagar

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Nils Carnbäck

Inläggav noneedforaname » fre sep 01, 2017 5:10 pm

Skadad efter en ful tackling, sägs det. Någon som såg?
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Nils Carnbäck

Inläggav allej92 » fre sep 01, 2017 5:39 pm

Alla som såg matchen troligtvis


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
allej92
Forumamatör
 
Inlägg: 137
Blev medlem: sön okt 09, 2005 7:43 pm
Ort: Ingelstad

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Aleks » fre sep 01, 2017 6:19 pm

noneedforaname skrev:Skadad efter en ful tackling, sägs det. Någon som såg?


Nygren lägger in en tackling bakifrån en bit ifrån sargen (det där läskiga avståndet). Carnbäck landade illa och Nygren fick 2+2. Min känsla precis efter tacklingen var att den inte var jättehård men att han ändå måste landat illa. Däremot sjukt onödig och ful tackling ändå
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Nils Carnbäck

Inläggav smashinlovely » ons mar 14, 2018 10:44 am

Nisse är ett avslutat kapitel i troja säger Pelle Svensson, och frågan är hur mycket mer vi kommer se av Carnbäck i en lakerströja. Det som såg så lovande ut i fjol, men i år har det mest trampats vatten.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Baker » ons mar 14, 2018 11:39 am

Har sett ett antal matcher med Troja och jag förstår honom. Carnbäck har mer än lovligt loj och ointresserad. Har precis inte höjt sitt värde på marknaden.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Svartvadet » ons mar 14, 2018 11:48 am

Skrev samma sak 27/1 - det är som om Carnbäck tycker att han är "för fin" för HA. Var nästan pinsamt att kolla på, faktiskt. Hoppas att han rannsakar sig själv och tar nya tag i HA (i en annan klubb)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Lakersfan_03 » ons mar 14, 2018 9:58 pm

Nisse har sett helt ointresserad ut i Troja. Med den inställningen kan han gott lämna även Lakers. Hans marknadsvärde har antagligen sänkts rejält..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Nils Carnbäck

Inläggav vlk » tor mar 15, 2018 7:55 am

De skriver att Carnbäck spelade med växjö i helgen och därför inte KAN gå tillbaka till Troja. Tydligen spelade han en nästan betydelselös match borta mot LHC i sista omgången i J20. Det måste ju vara en åtgärd för att sortin från Troja skulle se bättre ut. Det krävs en annan attityd från Carnbäck för att något mer spel på elitnivå ska bli aktuellt. Han har mycket mentalt att jobba med och bör starta om i div 1. I allsvenskan duger han inte just nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Nils Carnbäck

Inläggav bnils » tor nov 22, 2018 3:13 pm

"Nils Carnbäck har beslutat att bryta sitt kontrakt med Växjö LAkers. Han har haft svårt att få speltid och väljer nu att byta klubb till SHL-konkurrent Mora IK. Den 21-årige centern har gjort 66 SHL-matcher för Växjö LAkers.

– Det är en talangfull spelare med bra ålder. En spelskicklig tvåvägägsspelare som kommer hjälpa oss framöver, säger Moras sportchef Anders Forsberg i ett pressmeddelande.

Carnbäck väntas vara spelklar redan till lördagens match mot Linköping."
Minhockey.se 2018-11-22
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Varanen » tor nov 22, 2018 6:15 pm

Om vi jämför med de som älskar att äta gräs så gillar jag att hockeyn inte har samma inlåsningseffekter. Ni som haft otur att läsa mina tidigare inlägg vet att jag betonat ömsesidigheten mellan spelare och klubb inom vår sport. Självklart gäller kontrakt. (PUNKT!) Inga men.

Med det sagt, så är det inte fel om man för ett resonemang mellan parterna. Eller att ena parten väljer att bryta så länge villkoren för det är klara.

VLH har dessutom under hela sin historia haft traditionen att inte hindra spelares utveckling. En attityd jag står bakom eftersom vi själva tjänar på det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Primeau » sön dec 23, 2018 2:21 pm

Jämfört med i fjol så har i stort sett vartenda klubb spetsat till sina trupper. Alla utom Lakers, som gått från att vara en välsmord högoktanig vinstmaskin till en färglös klump som prioriterar puckrens ur defensiv zon i stället för konstruktiv och kreativ anfallshockey med tryck på mål.
God Jul Evert, hoppas du får en ny hängmatta i julklapp för den du andra måste du ha legat sönder vid det här laget. Unna dig en Gösser också :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Primeau » sön dec 23, 2018 2:38 pm

En sak till: Lakers J20-målvakt Jesper Eliasson har kallats in till JVM. Han är riktigt bra, men har än så länge fått stå 0 sekunder i SHL. Jag vet att vi har både Fasth och Andrén, men jag är övertygad om att ifall Eliasson tillhört HV eller RBK så hade han redan fått prova på SHL.
Allt är som vanligt, God Jul :zzz:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Nils Carnbäck

Inläggav PutteA » sön dec 23, 2018 11:13 pm

Jag är inte så säker på det Primeau! Det är ju fakta att Växjö Lakers är det lag i SHL som så här långt gett flest Juniorer istid i SHL. Men att både Andrén och Fasth skulle bli skadade är ju inte speciellt sannolikt, men skulle dom det så är det givetvis J20 golie som får chansen! Men jag har svårt att se att nån SHL förening skulle peta undan båda ordinarie för att ge en J20 mv chansen. Tveksamt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Primeau » mån dec 24, 2018 1:44 am

Putte, det har redan varit tillfällen då antingen Fasth eller Andrén varit borta pga sjukdom och annat. Då hade det varit ett ypperligt tillfälle att låta Eliasson stå. Är man aktuell för JVM så måste man få chansen, så är det bara!
Jag menar inte att JE kan konkurrera med någon av Fasth och Andrén, men han (och andra talanger) måste få förtroende, i annat fall byts det klubb. Det kommer alltid matcher där man har råd att gambla lite, även i en tät serie. Man kanske är inne i ett bra flow och möter ett bottenlag, eller tvärtom; vissa matcher känns körda redan på förhand - en debuterande målis där kan få hela laget att tagga till och offra sig lite extra för hans skull. VLH har prioriterat defensiven, Jesper Eliasson hade fixat att stå någon match emellanåt när tillfället känns rätt. Alla unga forwards som fått chansen har visat att dom klarar det. Den här killen är inget undantag. Vi får hoppas det kommer!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Baker » mån dec 24, 2018 2:38 pm

God Jul och fel tråd.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Svartvadet » ons dec 04, 2019 12:26 am

Svartvadet skrev:Skrev samma sak 27/1 - det är som om Carnbäck tycker att han är "för fin" för HA. Var nästan pinsamt att kolla på, faktiskt. Hoppas att han rannsakar sig själv och tar nya tag i HA (i en annan klubb)


Det blev inte bättre i HA.

18 matcher, 0+0 och -9 = "foten" från Mora. Vad händer nu?

Det går fort i Hockey, minst sagt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Nils Carnbäck

Inläggav bratsson » ons dec 04, 2019 8:48 am

Svartvadet skrev:
Svartvadet skrev:Skrev samma sak 27/1 - det är som om Carnbäck tycker att han är "för fin" för HA. Var nästan pinsamt att kolla på, faktiskt. Hoppas att han rannsakar sig själv och tar nya tag i HA (i en annan klubb)


Det blev inte bättre i HA.

18 matcher, 0+0 och -9 = "foten" från Mora. Vad händer nu?

Det går fort i Hockey, minst sagt.
KHK tydligen
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Nils Carnbäck

Inläggav Baker » ons dec 04, 2019 10:57 am

Svartvadet skrev:
Svartvadet skrev:Skrev samma sak 27/1 - det är som om Carnbäck tycker att han är "för fin" för HA. Var nästan pinsamt att kolla på, faktiskt. Hoppas att han rannsakar sig själv och tar nya tag i HA (i en annan klubb)


Det blev inte bättre i HA.

18 matcher, 0+0 och -9 = "foten" från Mora. Vad händer nu?

Det går fort i Hockey, minst sagt.


Är det inte typ Carnbäck som vi skall värva för att ta nästa steg i sin karriär? Obs ironi
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster