Joel Persson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Joel Persson

Inläggav Varanen » fre apr 28, 2017 9:00 pm

Jag har inte sett honom. För att jag ska kunna göra en "kvalificerad" bedömning vill jag se en spelare i tre matcher, helst inte i rad.

Återstår alltså statsen, som så ofta. Enligt de är han en offensiv rightare som chiefen tror på. Helt ok. Jag älskar när vi bökar i dyn och hittar en tryffel. Alla kan EP-scouta. Ett känt namn som är ledig. Gå all-in för tusan!

Trötta hasbeens är trötta. Persson lär vara hungrig. Varje käftsmäll är värdefull.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Joel Persson

Inläggav bratsson » lör apr 29, 2017 10:35 am

Tror han fyller Murphy's plats rakt av...

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Joel Persson

Inläggav Svartvadet » lör apr 29, 2017 11:04 am

Hans problem kommer bli tempot först.

Han är jätteduktig med pucken, bra direktskott och duktig på att hålla i den. Dock går det lite för segt i många moment...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Joel Persson

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 29, 2017 11:56 am

Men hur är hans defensiv då, tveksam tycker jag. Har svårt att se att han skulle ta en plats bland topp7 backarna direkt. Skulle det hända ser jag det som ett svaghetstecken i backbesättningen.

Med det sagt, kan han möjligen ändå bli en bra back år 2-3 på kontraktet. Med lite tur får vi en stabil offensivback väldigt billigt något år.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott ons okt 11, 2023 5:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Joel Persson

Inläggav Svartvadet » lör apr 29, 2017 1:38 pm

Tror inte det är någon som föreslår det. Dock är det inte omöjligt.

När Fabian Brunnström skrev kontrakt med Färjestad direkt från div.1 så skrattade hela Hockeysverige åt dem.
"Han är inte redo, det är stor skillnad på div.1 och SHL"
"Brunnström har inte i SHL att göra än, låt han spela i Allsvenskan först"
Osv. osv.

Resten är väl typ historia... Går in i FBK:s förstakedja, levererar otroligt bra, får NHL-kontrakt på direkten och gör hattrick sin första NHL-match.

Jag tror personligen inte att han är där än, men jag är övertygad om att han kommer vara där om 1-2 år.

Samma var det ju med Andrén - fick också kontrakt när han spelat ett år i Div.1, sedan utlånad ett år. Nu är han en stabil SHL-målis.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Joel Persson

Inläggav Towen » fre sep 01, 2017 8:11 pm

Ni som sett matcher, hur ser Joel PERSSON ut? Någon som känner sig manad (Svartis?) att göra en jämförelse med den störste LATE BLOOMERN sedan 40-åringen som förlorade oskulden - Johan ÅKERMAN (!) ?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Joel Persson

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 01, 2017 9:24 pm

Towen skrev:Ni som sett matcher, hur ser Joel PERSSON ut? Någon som känner sig manad (Svartis?) att göra en jämförelse med den störste LATE BLOOMERN sedan 40-åringen som förlorade oskulden - Johan ÅKERMAN (!) ?


Jag har bara sett matcherna mot davos och tycker väl han gjort det OK om man betänker var han lirade förra året. Han lirar i PP1 och känns inte helt säker på blå. Har slarvat lite och släppt till några frilägen. Dock ska man ha i åtanke att det är i offenivzon han ska vara om han ska vara på banan.

I egen zon sprider han puckar hejvilt och måste lära sig värdera bättre. Man ser att han har lite problem med tempot ibland.

Men sammantaget tycker jag han har gjort det bra men skulle gärna se honom i några SHLmatcher. Men är alla friska tror jag han hade mått bra av att lira i en ledande roll i HA för att möjligen komma in mot slutet av säsongen.

Men det beror ju också på hur övriga backar presterar såklart. Dessutom tror jag vi kommer behöver komplettera med en bra back under säsongen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Joel Persson

Inläggav Svartvadet » lör sep 02, 2017 1:23 am

Towen skrev:Ni som sett matcher, hur ser Joel PERSSON ut? Någon som känner sig manad (Svartis?) att göra en jämförelse med den störste LATE BLOOMERN sedan 40-åringen som förlorade oskulden - Johan ÅKERMAN (!) ?


Hmm, bra fråga. Jag är fortfarande ganska kluven. Man märker att han har ett otroligt lugn med pucken, för att komma från div.1. Kommer han vara bidragande detta året? Tveksamt säger jag. Hade jag varit Hallam hade jag skolat in Persson likt man gjorde med Robert Rosén för många år sedan - spela honom endast i PP.

I spelet 5v5 kommer han få problem, allt från omställningar till lite "små dräll" (sånt som brukar lösa sig självt i div.1). Tycker dock inte att StenhårtSlagskotts idé om utlåning till Troja för att sedan lira SHL i slutet låter helt dumt.

Att han har en talang dock är ganska så solklart, han kan nå riktigt höga höjder. Lite jobb med skridskoåkningen, omställningar och närkampsspelet så kan han helt klart vara en suverän SHL-back om något år
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Joel Persson

Inläggav Dannedd » lör sep 02, 2017 10:48 am

Jag vill sticka ut hakan och gissar på att han nästa säsong kommer bli en av shl:s bästa offensiva backar. Jag är imponerad av hans teknik och kylighet med pucken, lägg därtill hans skott. Ja visst har han mycket att jobba med men det är saker som är rätt enkla att rätta till. Det är svårare om det är åt andra hållet... Kom ihåg att denna killen spelade div1 förra säsongen!!!

Sedan Ang late bloomer, han är född -94...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Joel Persson

Inläggav Svartvadet » lör sep 02, 2017 12:57 pm

Allt handlar liksom om tålamod här. Det är en sådan brutal omställning för en kille som har lirat J18/J20 Div.1&2 och även Div.1&2 som senior. Då syftar jag inte bara på själva hockeyn i sig. Det är fortfarande skridskor, klubba och ett russin.

Den stora omställningen är att han inte har blivit inskolad från tidig ålder, för där skiljer det enormt. Kollar man på VLH:s hela organisation så är det en "röd tråd" väldigt långt ner och de som kommer in på Hockeygymnasiet ska bli inskolade rent fysiskt och taktiskt för att hålla på SHL-nivå i framtiden.

Jag tror inte att Persson någonsin har haft en skridsko-coach t.ex eller att han har studerat linjerna i spelet utan puck. Tror inte heller att han har jobbat skott-teknik, vilket syns ganska så tydligt då hans skott är väldigt bra placerade - men saknar styrka.

Men, det som jag älskar med Evertsson i detta läget är att han ser denna väsentliga skillnad - alla saker som jag skrivit ovan är saker man kan LÄRA sig. Saker man kan utveckla VARJE dag. Det som man inte kan lära sig, det är hans sjuka självförtroende så fort han får pucken - det är en X-faktor som väldigt få spelare har idag.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Joel Persson

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 02, 2017 1:47 pm

Jag tror i&oförsiktig att de två största skillnaderna mellan folkölsettan och SHL är träningsmängden,samt möligheten att satsa fullt på hockey och inte knega på ett lager innan träning. Även om han inte har så har en fet lönecheck med SHLmått så får han så han klarar sig. Men utöver lönen så får han något som är än mer värdefullt för en Rookie. Ordentlig träning och mäta sig med landslagslirare. I krikanstad kunde han nog komma undan med lite folköl och pizza här och där och utan att känna honom gissar jag att han var lite lönnfet när han anlände till team Hallam. Antar att hans värden på sin 77kg kropp saknar muskler, explosivitet och uthållighet med förmycket fett. Det tar inte en försäsong att få ordning på det, men är han smart ser han hur de andra presterar och flyttar in i gymmet och kör extra så att han nästa år kommer ordentligt förberedd och vältränad till nästa års SHLsäsong.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Joel Persson

Inläggav Svartvadet » lör okt 28, 2017 12:24 am

Nästan två månader har gått sedan jag skrev mitt förra inlägg och jag måste bara stanna upp lite och skriva såhär:

Fy fan vilken jävla superspelare! Henrik Evertsson, ditt j-vla geni!! Helt makalöst vilken utveckling han har, redan ett par matcher in i SHL-karriären så har han växlat upp på en ny nivå. Han gör solo-rider, han gör t.om någon dragning här och där och spelar dessutom mycket enklare i egen zon än vad han gjorde till en början.

Kollar man i VLH så är Persson FYRA i poängligan internt och ligger TVÅA på +/- med +7(!) (Rahimi har +10).
Dessutom endast FYRA utvisningsminuter! Det är nära på overkligt bra siffror för en som kommer från Div.1 till SHL...

Jämför man mot övriga SHL-backar:
6:a på +/-
6:a på poängskörd

Kollar man baklängesmål på säsongen (för backar) så har Deilert i KHK fortfarande en nolla där (Hultström med dock bara 8 matcher) som han är ensam på - Persson är själv ensam på ETT insläppt mål i arslet i 5v5(!!)

Superlativen haglar verkligen - vart denna killen kan vara om tre år? NHL är inte orimligt. Faktiskt. Nästa år lär han vara superdominant i SHL iaf, den saken står säker
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Joel Persson

Inläggav Dannedd » lör okt 28, 2017 10:34 am

En ny Heed som vi denna gång tar hand om?
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Joel Persson

Inläggav Baker » lör okt 28, 2017 2:01 pm

Dannedd skrev:En ny Heed som vi denna gång tar hand om?


Heed var på Janne Karlssons tid = sarg ut och noll uppspel.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Joel Persson

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 01, 2018 4:31 pm

Bara att tacka för den mästerliga säsongen på blå, Joel. Har nog aldrig missbedömt, underskattat en spelare mer!

Lycka till i xHL!

Välkommen tillbaka i framtiden.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Joel Persson

Inläggav Kloker » tis maj 01, 2018 4:41 pm

Vart tog gödselspridaren Lakersjärta71 vägen?

8)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Joel Persson

Inläggav Orange » tis maj 01, 2018 8:18 pm

Komme aldrig kunna ersätta Murphy rakt av :clap:
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Joel Persson

Inläggav bratsson » tis maj 01, 2018 8:36 pm

[emoji41]
bratsson skrev:Tror han fyller Murphy's plats rakt av...

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Joel Persson

Inläggav Varanen » ons maj 16, 2018 4:42 pm

Sanny hyllar: https://bloggar.expressen.se/sannylinds ... ing-i-shl/

Inget är omöjligt för chiefen. Enda sättet att hitta tryfflar är att gräva i dyngan.:lol: Allvarligt så är VLHs hela organisation i gott skick, vilket gör att vi ger spelare möjligheten att utnyttja hela sin potential. Persson tog verkligen vara på den möjligheten, och det kommer fler att göra. Redan nästa säsong kommer vi se genombrott. Kanske inte lika extrema, men inte är det omöjligt som Sanny säger. Den dagen man inte tror man kan göra saker bättre kan man lika gärna lägga av.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Joel Persson

Inläggav Svartvadet » fre maj 18, 2018 6:02 pm

Signar med Edmonton men stannar kvar i Lakers nästa säsong! Evertsson är galet skicklig alltså
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Joel Persson

Inläggav Varanen » fre maj 18, 2018 6:19 pm

Gott! :ok:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Joel Persson

Inläggav vlk » fre maj 18, 2018 6:36 pm

Det är grymt om vi får behålla både Joel och Elias .,han lär dock kosta lire mer än vad han skulle gjort på sitt tidigare kontrakt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Joel Persson

Inläggav vlk » fre maj 18, 2018 6:39 pm

Svartvadet skrev:Signar med Edmonton men stannar kvar i Lakers nästa säsong! Evertsson är galet skicklig alltså


Ja, vilken supersportchef


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Joel Persson

Inläggav Kloker » fre maj 18, 2018 6:45 pm

Det var väl egentligen rätt väntat. Hoppas att Hönan kör samma Hockey-Kung-Fu när det gäller Elias.

:ok:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Joel Persson

Inläggav DeLarge » fre maj 18, 2018 7:40 pm

Jag tror Joel smart nog att förstå att en säsong till i SHL kommer ge honom mycket mer än att härva i AHL. Därav beslutet att fortsätta i Lakers där han får väldigt mycket speltid.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Joel Persson

Inläggav Orange » lör maj 19, 2018 12:15 am

vlk skrev:
Svartvadet skrev:Signar med Edmonton men stannar kvar i Lakers nästa säsong! Evertsson är galet skicklig alltså


Ja, vilken supersportchef


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Adla Hönan :clap: :clap:
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Joel Persson

Inläggav Varanen » ons jul 11, 2018 7:21 pm

Persson har varit, och kommer vara viktig, framöver. Jag trodde motståndarna skulle agera tuffare och/eller regelvidrigare ju längre säsongen led. Egentligen såg jag bara Örebro försöka hantera problemet under grundsäsongen. I slutspelet var det nästan komiskt att se bristen på idéer.

Han är inte omöjlig att försvåra spelet för. Men som VHL-supporter säger jag tvärtom - det är omöjligt. Försök inte ens.

Han kommer bidra starkt även kommande säsong. Frisyren talar för sig själv.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Joel Persson

Inläggav Varanen » lör sep 01, 2018 6:46 pm

Eftersom jag i grunden är taifare så är min plast-klubb VHL, den ryska 2:a divisionen (ovan).

Frisyrer och skägg är viktigare än vi tror. Persson kan sin hockey kung-fu och fortsätter imponera med sin frisyr. Horák vet att skägg=bättre hockey och är ett välkommet tillskott.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Joel Persson

Inläggav BABCOCK_ » mån okt 29, 2018 2:11 pm

Tre kronor nästa, välförtjänt!
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Joel Persson

Inläggav bratsson » tis nov 05, 2019 7:19 pm

https://twitter.com/EdmontonOilers/stat ... 12641?s=09

Här snackar vi raka rör(eller långsamma sådana också).
Joel var inte tillräckligt snabb så han togs bort. Punkt.

Ibland skulle jag vilja ha lite mer aktiv coachning från Sam.

Sedan att förklara varför man gör vad och med vem känns också bra och det borde alla elitidrottsmän/hen/honor/hennor/personer klara av.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Joel Persson

Inläggav MalZon » tis nov 05, 2019 7:31 pm

Han skulle nog ha kunnat trampa på lite mer..
https://www.nhl.com/sv/video/soderbergs ... c-70118003
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Joel Persson

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 11, 2023 5:02 pm

Med ett nytt långt kontrakt är det läge att damma av den här tråden och uppgradera till Legendstatus. :clap:

https://www.vaxjolakers.se/article/zclas2c-4af7d/view
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Joel Persson

Inläggav Varanen » tor okt 12, 2023 8:19 am

Mäktigt! :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Joel Persson

Inläggav StenhårtSlagskott » lör mar 23, 2024 3:48 pm

Spelarnas spelare kapten Persson.
Guldhjälm 2024. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Joel Persson

Inläggav bratsson » lör mar 23, 2024 5:23 pm

Kan ju inte finnas ett bättre pris att få än av spelarna?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster