Daniel Rahimi

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » tis apr 11, 2017 4:38 pm

En klockren värvning.

Här är ett 4 år gammalt reportage från Cmore som är bra: https://www.youtube.com/watch?v=zqmEqN79H40
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Svartvadet » tis apr 11, 2017 9:00 pm

Måste säga att efter att ha kollat på ett par klipp med honom så har jag bytt uppfattning.

Har fått för mig att han är en gris, kaxig och uppträder osportsligt. Men måste säga att han verkar vara precis tvärtom! Genuin, munter och seriös - me like.

Att kontraktet är skrivet på tre år gillar jag skarpt! Det är en karaktär på isen och en spelare som helt klart kan bli nya Welch, bara han får rätt roll.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Daniel Rahimi

Inläggav jebbe » ons apr 12, 2017 12:16 pm

Tack för klippet Varanen. En riktig lagspelare som är offrar sig för laget.Kan bli den som hjälper oss att ta bucklan nästa år i stället.
Lakej i med och motgång
Användarvisningsbild
jebbe
Forumentusiast
 
Inlägg: 261
Blev medlem: tor okt 16, 2008 10:07 am
Ort: Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Jocke86 » tis sep 12, 2017 12:47 pm

Rahimi besviken på LHC-fansen

ISHOCKEY Daniel Rahimi räknar med att bli utbuad när han kommer till Saab arena i vinter. ”Trist att det ska vara så”, säger han.

Per Bergsten09:30 | 2017-09-12
När backstjärnan efter en säsong i schweiziska Davos valde att flytta tillbaka till Sverige valde han Växjö. Inte Linköping. Det fick många LHC-fans att reagera. Det märktes tydligt när lagen möttes under försäsongen för någon månad sedan – och det kommer säkert att märkas när det står SHL-poäng på spel redan i andra omgången.

Daniel Rahimi erkänner att han inte riktigt hade räknat med ett så kyligt mottagande.

– Ja, jag fick ju känna på det i träningsmatchen. Det tyckte jag faktiskt var tråkigt, säger han till Corren.

Den storväxte backen funderar när vi träffas under upptaktsträffen i Stockholm. Han vill inte säga för mycket, men förre publikfavoriten hymlar inte med sin besvikelse.

– En sak att vara tillbaka och inte spela i LHC-tröjan, på det sättet kan jag väl förstå att de är besvikna, men ofta finns det mer i en historia än vad de kanske vet. Jag hoppades kanske inte på att de skulle välkomna mig med öppna armar, men att de skulle göra det på det sättet… det var tråkigt.


– Det är ändå samma människor som man haft i ryggen i många år och så slår det om på det sättet. Det tyckte jag var lite trist. Men det är känslor, det är hockey. För min del kommer det nog alltid att vara speciellt med Linköping, jag har många fina minnen, säger Daniel Rahimi.

Pratade du något med LHC innan du bestämde dig för Växjö?
– Absolut. Det var lite snack och jag pratade med Dan (Tangnes) en del. Sen kom Växjö in i bilden och det kändes rätt. Jag trivdes jättebra i Linköping med laget, stan och människorna, men på något sätt kände vi också att vi inte ville låsa oss vid den tanken utan vara öppen för annat.

– Växjö var spännande. Inte så att Linköping inte var det, men det kändes inte lika bra just här och nu.

29-åringen slog igenom stort och blev landslagsman under fyra säsonger i LHC-tröja nummer 48, men fick aldrig uppleva det där så hett efterlängtade SM-guldet. Nu är han tillsammans med målvakten Viktor Fasth den defensiva spetsvärvningen som ska se till att det i stället blir firande i Växjö.

Utöver LHC var inte minst även Frölunda aktuellt, men nu har Rahimi skrivit på för tre år och blir om inget oförutsett inträffar kvar i småländska residensstaden till och med våren 2020.

– Många anledningar till att det blev ett längre kontrakt. Vi har tre barn nu och jag vill ge dem en trygghet, men även för min del. Jag vill vinna SM-guld. Det är mitt mål. Växjö är ett lag som har chansen att göra det varje år och stämmer väl med mina ambitioner. Det händer att jag ser mig själv få uppleva det. Det är en bra miljö och en spännande trupp. Sedan är det klart att det var andra saker också, säger Rahimi.

Skador följde hans väg i Davos.

– Jag har varit ganska skadefri i tio år, men nu var det nästan hela tiden något som störde. Jag spelade, men kände själv att det inte var hundra. I över tre månader spelade jag med trasigt korsband och så här i efterhand var det väl ingen höjdare. Ett år var lagom därnere.

Det låter som att du saknat SHL.

– Jag har ju det. Hockeymässigt tyckte jag att det var kul i Schweiz, det svänger fram och tillbaka, det kanske inte passar min spelstil, men om man accepterar det så är det kul. Men allt runt omkring…noggrannheten i omklädningsrummet, att alla andas hockey. Den biten saknade jag.

– Jag åkte dit med öppet sinne, ville testa något nytt och uppleva något annat. Det fick vi göra. Men bara att erkänna att jag saknade proffsigheten som finns i SHL. Det är som dag och natt om jag ska vara ärlig.

Det har varit en hektisk sommar, men lagom till premiären har det i alla fall lugnat ned sig utanför isen.

– Vi har flyttat in i ett nytt hus och det är mycket som ska ordnas. Det har varit fullt upp, men vi börjar komma till ro, säger Daniel Rahimi.

http://corren.se/sport/lhc/rahimi-besviken-pa-lhc-fansen-om4808142.aspx
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » ons jan 03, 2018 10:30 pm

Jag är en ateist, men när chiefen kontrakterade Rahimi, så fanns det en liten bit av mig som trodde att gud hör bön. Vi hade blivit förnedrade i slutspelet av ett par pigga danskar. Storm, och inte minst Hardt, ägde fett. Med tårar i ögonen var vi tvungna att se oss besegrade. Slutspelsilskan fanns inte där. Vi räckte inte till. Vad skulle analysen bli?

Rahimi har bäst +/- i laget. Han är 5:a i tacklingsligan (överlägsen i vårt lag). Vi behövde ledarskap på det området. Hur lång räcker det i ett slutspel?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » mån feb 26, 2018 6:54 pm

Intressant att jämföra The One and Great Rahimi med den finska motsvarigheten FBK:s Ilari Melart. En spelare jag gärna sett i vårt lag när det begav sig. Inte istället för, men vi behövde den rollen.

Rahimi: 14p (4+10), 73 utv min, 77 tacklingar, +22 +/- (bäst i SHL), 18:33 min/match.

Melart: 8p (3+5), 88 utv min, 81 tacklingar, -5 +/-, 18:24 min/match.

Som ni märker väldigt liknande stats, vilket givetvis till stor del beror på att de har samma roll. Men 27 måls skillnad i +/- på 46 omgångar är ENORMT. Rahimi har dessutom en 2-0 ledning när det gäller GWG (matchavgörande mål) som jag inte vet vad det bevisar. Kanske att vår bjässe får förtroende, och kan förvalta den bättre, än FBK:s dito.

Vem tycker jag är bäst? Helt klart Rahimi. Han har ett bredare register, och jag tror hans ledaregenskaper är bättre. Men i en fight då? Eeeh...? Slutspelet kanske ger besked om den saken. :wink:

Slutsats: Vi behövde en stor stark defensiv back med pondus. Chiefen värvade en av de bästa i Europa.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav ollebolle » mån feb 26, 2018 7:36 pm

Känns bra inför slutspelet, särskilt när Welch är med också. Utöver det lär såväl Lundberg som Shinnimin växla upp ett hack när det gäller. Kommer bli kul detta.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » tis apr 17, 2018 1:01 am

Han existerar. Han krigar för oss.

Kung Rahimi vill vinna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav smashinlovely » tis apr 17, 2018 9:32 am

Får hoppas han kan gräva fram lite gammalt björklövenhat gentemot skellefteå.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » ons apr 25, 2018 9:48 pm

Vad han än plockade fram så älskar jag det. Ett skickligt spel kombinerat med en pondus i den sport vi alla älskar. Rahimi kan hockey på alla plan. Han gav oss en trygghet vi var i behov av.

VLH gav honom förtroende och ansvar. Han svarade med att ge oss en excellent hockey tillbaka. Ömsesidigheten är uppenbar här. Spelare och klubb hittar rätt tillsammans.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » ons maj 09, 2018 6:11 pm

Ett snabbt meddelande till Drottning Rahimi:

Din makes skägg är vårt skägg.
Din makes skägg gör oss starkare.
Din makes skägg ger oss trygghet.
Din makes skägg ger oss hopp.
Din makes skägg ger oss självförtroende.

Din make gjorde en utmärkt säsong. Så många pusselbitar föll på plats både för vår klubb, och tror jag, hos din make (och förhoppningsvis hela er familj). Ansiktsbehåring skall inte vara en faktor, men i hockeyn så är det ett faktum. Trams? Antagligen, men vi som varit med sedan urminnes tider vet att skägg=bättre hockey.

Jag stöttar hur ni än väljer att göra. Men hoppas personligen på att Kung Rahimi återigen låter sitt skägg växa till oslagbar mäktighet.

Så nej, hans skägg är inte vårt skägg även om jag skrev det som punkt 1, men betydelsen ska inte underskattas. Låt oss försvara Guldet!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav StenhårtSlagskott » ons maj 09, 2018 7:20 pm

Skägg är ETT MÅSTE!

Det hoppas jag att att hela familjen Rahimi är medvetna om och stöttar till 100% :D

Lika givet är ju skägg av på guldfirandet nästa år också.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » ons maj 09, 2018 7:33 pm

Tackar för stödet StenHårt. Samtidigt finns inga belägg för att Drottning Rahimi skulle vara emot vinnar-skägg.

Vem kan vara emot vinnarskägg? Fredagsmys med Daniel Rahimi måste kunna ordnas på ett bra sätt även med skägg. Eller hur Drottning Rahimi?

Inget av det jag skrivit kräver svar. Jag är bara glad att Daniel Rahimi representerar VLH. Skägg-snacket är delvis humor, delvis allvar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » ons maj 09, 2018 8:17 pm

Anders L skrev:Rahimi är kung!


Guldet kräver det bästa av oss. Kung Rahimi symboliserar detta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » mån jul 02, 2018 10:15 pm

En grymt lyckad etablerad värvning från alla håll. Klubb, spelare, agent (gissar jag) och övriga intressenter fick uppleva en säsong där vi som klubb hade en brist i rostern. Rahimi som hade tappat sin plats i Tre Kronor, lite bortglömd i media och ifrågasatt gällande rörligheten.

Väl tillbaka i Svedala så "upptäckte" media honom igen. Lugn, sansad och kunnig så svarade han på frågorna. Spelmässigt gav han oss en ytterligare dimension. En defensiv back (skriver du med en offensiv ådra så vet jag att du är chiefens biatch!), som kunde lugna spelet i egen zon, öppna spelet konstruktivt, men också vågade slänga iväg en icing.

Slutspelshockeyn behöver vi inte ens prata om.

VLH kan hockey. Hur analyserar de andra förra säsongen? Silly hittills har inte övertygat mig om att vi ligger risigt till. Rahimi är en nyckel till att försvara guldet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 03, 2018 12:08 am

Godkväll ödlan.
Visst, Rahimi var helt OK förra året men jag tror han har möjlighet att ta ett steg till. Framförallt när det gäller pucken och första pass. Förövrigt tycker jag backlinjen var ruskigt stabil förra året, vilket ändå förvånade mig lite. Var väl ben som blev lite flopp och utkonkurrerad efter en oturlig skada inledningsvis.

Peter Andersson var väl sådär med lite in och it och någon skada på det. Tror vi har mer att hämta i honom iår. Noah gjorde inte så mycket väsen av sig och han spelade mest för att lira OS kändes det som.

Joel Persson imponerade kanske mest pga sin bakgrund och lite skakiga inleddning. Men ör man rookie så är man. Kommer bli tufft att fortsätta leverera på samma sätt. Men ska han ta en plats i omklädningsrummet med McDavid kan han inte ligga på latsidan. Då ör det poäng som gäller.

Bohm var kanske den backen man svor åt mest under säsongen. Dock måste jag erkänna att han har krigat till sig en plats med satbilt spel andra delen av säsongen. Kan han bara hålla det enkelt kan han nog vara en mycket viktig kugge i vår defesinsiv.

Högberg bestämde någon att de skulle satsa på. Han gjorde det hyfsat men kommer förhoppningsvis ta försig mer iår. Han måste ta ett steg till om han ska ha en gven plats.

Martinsson blandar och gav i serien med mycket istid. Lundberg är ju bara för stabil. En kille man kan lite på. I slutspelet visade de en helt magiskt nivå! Plusminuskungar!

I år har vi får in en rutinerad pjäs och en lite mer oprövad. Vad de blandar och ger under året låter jag vara osagt.

Men tar alla backar rygg på rahimi under sommarträningen så tror åtminstne jag att vi faktisk kan ha den absolut bästa backsidan kommande år, kanske inte på pappret. Men definitivt på isen.

Hur som helst. Nu till den viktiga frågan: Har Rahimi börjat odla skägget ännu eller kör han fortfarande kalt?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Daniel Rahimi

Inläggav vlk » tis jul 03, 2018 9:14 am

StenhårtSlagskott skrev:Godkväll ödlan.
Visst, Rahimi var helt OK förra året men jag tror han har möjlighet att ta ett steg till. Framförallt när det gäller pucken och första pass. Förövrigt tycker jag backlinjen var ruskigt stabil förra året, vilket ändå förvånade mig lite. Var väl ben som blev lite flopp och utkonkurrerad efter en oturlig skada inledningsvis.

Peter Andersson var väl sådär med lite in och it och någon skada på det. Tror vi har mer att hämta i honom iår. Noah gjorde inte så mycket väsen av sig och han spelade mest för att lira OS kändes det som.

Joel Persson imponerade kanske mest pga sin bakgrund och lite skakiga inleddning. Men ör man rookie så är man. Kommer bli tufft att fortsätta leverera på samma sätt. Men ska han ta en plats i omklädningsrummet med McDavid kan han inte ligga på latsidan. Då ör det poäng som gäller.

Bohm var kanske den backen man svor åt mest under säsongen. Dock måste jag erkänna att han har krigat till sig en plats med satbilt spel andra delen av säsongen. Kan han bara hålla det enkelt kan han nog vara en mycket viktig kugge i vår defesinsiv.

Högberg bestämde någon att de skulle satsa på. Han gjorde det hyfsat men kommer förhoppningsvis ta försig mer iår. Han måste ta ett steg till om han ska ha en gven plats.

Martinsson blandar och gav i serien med mycket istid. Lundberg är ju bara för stabil. En kille man kan lite på. I slutspelet visade de en helt magiskt nivå! Plusminuskungar!

I år har vi får in en rutinerad pjäs och en lite mer oprövad. Vad de blandar och ger under året låter jag vara osagt.

Men tar alla backar rygg på rahimi under sommarträningen så tror åtminstne jag att vi faktisk kan ha den absolut bästa backsidan kommande år, kanske inte på pappret. Men definitivt på isen.

Hur som helst. Nu till den viktiga frågan: Har Rahimi börjat odla skägget ännu eller kör han fortfarande kalt?


Han har inte börjat odla skägg [emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » ons jul 04, 2018 3:51 pm

Stenhårt skrev ett grymt seriöst inlägg som jag inte orkar svara på när jag fått reda på att Kung Rahimi vägrar odla sitt mäktiga skägg.

Avgå alla!

Ok Stenhårt...nej jag kan inte hantera detta på ett moget sätt. Avgå alla!

Vi hockeynördar kallar det ett slutspelskägg. Med tur så älskar Kung Rahimi oss och slutspel så han låter oss njuta av sitt tuffa spel och ansiktsbehåringen som underlättar jobbet jakten på Guldet.

Vi har andra bra backar, så som många av er poängterat, men en renrakad Kung Rahimi försvårar försvaret av vår Eviga Dominas.

Rahimi vill dominera svensk hockey tillsamman med VLH så länge han lever. Skägg eller inte. Han vet vad som gäller, när det väl gäller.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 10, 2018 9:16 pm

Varanen skrev:Stenhårt skrev ett grymt seriöst inlägg som jag inte orkar svara på när jag fått reda på att Kung Rahimi vägrar odla sitt mäktiga skägg.

Avgå alla!

Ok Stenhårt...nej jag kan inte hantera detta på ett moget sätt. Avgå alla!

Vi hockeynördar kallar det ett slutspelskägg. Med tur så älskar Kung Rahimi oss och slutspel så han låter oss njuta av sitt tuffa spel och ansiktsbehåringen som underlättar jobbet jakten på Guldet.

Vi har andra bra backar, så som många av er poängterat, men en renrakad Kung Rahimi försvårar försvaret av vår Eviga Dominas.

Rahimi vill dominera svensk hockey tillsamman med VLH så länge han lever. Skägg eller inte. Han vet vad som gäller, när det väl gäller.


Du ödlan. Råkade springa på den här videon: https://www.vaxjolakers.se/artikel/66tc ... iel-rahimi

Och nu vet jag inte vem som skriver de där frågorna. Men nog skådar mina ögon en tunn skäggstubb på Rahimis haka. Är försiktigt positiv att det ska lösa sig till den 10:e augusti.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Varanen » ons jul 11, 2018 5:13 pm

Hehe...den som spred ryktet om att Rahimi sprang omkring med en len haka är taifare. Ordningen återställd. Försvaret av Guldet är på rätt spår.

Vem trodde han kunde gräsätning också? Frankrike är i final as we speak.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Orange » ons jul 11, 2018 5:17 pm

Rahimi går på vatten inget nytt.. tippar bäst

Vackert två dagars stubb :clap: :clap: :clap:
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Daniel Rahimi

Inläggav bratsson » tor apr 02, 2020 3:13 pm

Tack för [emoji3590]
Glömmer aldrig när du så lätt stänkte upp pucken i krysset mot Skellefteå i finalen [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Daniel Rahimi

Inläggav Aleks » fre apr 03, 2020 3:00 pm

Han kom, han sågs, han segrade! En glädje att få ha Rahimi i klubben, all lycka till honom i framtiden. Hoppas han går till Björklöven och är med och spelar upp dem, därefter kröna karriären med en eller ett par säsonger för Björklöven i SHL.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster