Plantskolan - VLH:s framtid

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Plantskolan - VLH:s framtid

Inläggav Svartvadet » fre jan 27, 2017 3:37 pm

Tänkte öppna en ny tråd här i Silly, då vi inte har en liknande idag (hoppas jag).

Med tanke på att vi förra året signade upp Högberg och i år har signat: Røndbjerg, Wistén och senast Carnbäck.

Tycker Högberg har varit helt OK hittills, kan säkert bli riktigt bra till nästa år med lite mer "skinn på näsan".
Carnbäck har också varit suverän hittills vill jag säga, märks egentligen bara vid "de avgörande lägena" att han är lite J-20 fortfarande - men han är där när det händer. Den egenskapen sitter i ryggmärgen, inget man kan lära sig.

Røndbjerg är det ju inte så mycket att snacka om, killen kommer bli en stötte(s)pelare i SHL i framtiden. Typisk två-vägs-spelare, påminner lite om Olli Jokinen - sjukt spännande!

Wistén då? Känner mig kluven till att han kommer få den omgivningen som han behöver. Klarar han av att spela i tredje eller fjärde? Kanske. Det finns definitivt potential iaf, den saken är säker.

--------------------

Vem blir näst på tur då? Blir det spelare utifrån med Växjö som bakgrund? En kille som har varit riktigt bra och har bra size är Gustav Jäderberg i Rögles J20. Född och skolad i Växjö, gjorde bytet till Rögle för två år sedan.

Kollar vi närmre i J20 så finns det definitivt fler spelare med potential, men som skulle må bra av någon säsong i HA. Jag tänker mig Storm, Nordsäter, Augustin (en skillad sådan, som tur är) och Oliver Erixon t.ex. Den sistnämnde lär krita på för Frölunda om han får en bra säsong i HA dock, men ändå.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Plantskolan - VLH:s framtid

Inläggav Svartvadet » sön jan 29, 2017 8:22 pm

Mycket bra att få låna ut Högberg till Björklöven, kommer ge honom vettig speltid i en förening som ställer höga krav.

Hoppas inte Fagerbajs låter honom köra för många nattpass bara!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Plantskolan - VLH:s framtid

Inläggav Varanen » sön jan 29, 2017 8:32 pm

Ja, ett klokt beslut. Vet vi om det är en day-by-day eller för resten av säsongen?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Plantskolan - VLH:s framtid

Inläggav PutteA » sön jan 29, 2017 9:42 pm

Den utlåningen är tillsvidare. Skulle han behövas kallas tillbaka så gör man det.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Plantskolan - VLH:s framtid

Inläggav Svartvadet » mån jan 30, 2017 8:44 pm

Stort Grattis till Calle Rosén och Philip Holm till platser i Landslaget idag!!

Nog för att Holm inte är "egen" produkt, men han har ändå tagit kliv under vår logga - ett erkännande.

Lite synd att inte E.Pettersson fick vara med, tycker han har gjort sig förtjänt av detta. Ruskigt bra sedan han kom hit.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Plantskolan - VLH:s framtid

Inläggav Kenpa » mån jan 30, 2017 11:46 pm

Svartvadet skrev:Lite synd att inte E.Pettersson fick vara med, tycker han har gjort sig förtjänt av detta. Ruskigt bra sedan han kom hit.


Måste hålla med i detta även om jag försöker vara objektiv när det gäller landslaget. Tycker ärligt talat att spelare som Zackrisson och Sjögren är överskattade spelare i en överbetald liga..

Rosén och Gynge tillsammans med en leftare hade varit en som vanligt stabil andrakedja som i princip alltid levererar.

Joel Eriksson Ek är den överlägset bästa centern Sverige kan ställa upp med i den här turneringen. Stor, tung, mogen och ett grymt skott och spelsinne. Ska bli kul att se vilka som blir lekkamrater.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster