Nick Bailen

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Nick Bailen

Inläggav Varanen » fre dec 30, 2016 12:51 pm

Men vi har ju råkat ut för knasigheter som 2 min för felaktig handstoppning, och sedan har vi givetvis det här med att spela utan hjälm.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Nick Bailen

Inläggav Härmapan » fre dec 30, 2016 3:08 pm

Vi har även åkt ut för att skvätta snö och för puck out när motståndaren väldigt tydligt skickar ut pucken.

Vi har dessutom fått spelare avstängda som knuffas in i motståndarens målvakten samtidigt som man medvetet skadat vår målvakt utan påföljd.

Vi har åkt ut för till synes obefintliga "hakningar" samtidigt som spelare som Fjollefsen (eller för den delen Grossman nu senast) stått och matat knytnävar i ansiktet på våra spelare utan att domaren höjer på ögonbrynen.

Det man får försöka lära ut är att således "ibland tar domarna för saker som inte händer eller som de inte ser och ibland tar de inte någonting alls... Dock brukar de alltid försöka jämna ut statistiken i slutet av matcherna så var jävligt vaksam om vi (mot förmodan) råkar ligga plus på utvisningskontot när det är typ 5 min kvar"
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav Daste » fre dec 30, 2016 6:08 pm

För att inte tala om alla crosscheckingar, slashingar och trippings som vi åker på i var och varannan match. Jag tittade på en match mellan två andra lag en gång och då tog de inga utvisningar alls, så det är lika bra att berätta för honom att alla domare hatar Lakers och aldrig dömer ut motståndarna på felaktiga grunder. :roll:
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Nick Bailen

Inläggav StenhårtSlagskott » fre dec 30, 2016 6:59 pm

SHL är en mycket snabbare liga tro det eller ej. Det åks skridskor över hela banan med hög press. Backarna i SHL förväntas sätta upp spelet och inte "bara" låt forwards sköta det. Det är väl de störta förändringarna mot KHL.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav Varanen » ons jan 04, 2017 5:04 pm

Varanen skrev:Det här låter INTE bra (coach Hallam):

– Det är matcherna som gäller och vi behöver mer tid, så är det bara. Men vi är glada för hans energi, engagemang och vilja att komma in i det.

Är han inte återställd? Är han ett transatlantiskt miffo taktiskt? Fattar han inte givna instruktioner? Gör Svedala honom knas?

Sluta larva. Kan han spela så ska han spela mycket. Och definitivt första PP.

Varför behöver vi mer tid? Och varför är det bara så?

Bailen ska spela mycket och i offensiva situationer (inklusive PP) annars kan vi skita i det.

Jag har ingen aning om varför coach Hallam sade som han gjorde, men han matchade Bailen PERFEKT under matchen mot Saik.

Matchbilden var gynsam för att introducera vår nya hjälte. Men lagledningen hade tagit sina beslut INNAN matchen vilket var mer än tydligt. Jag vet inte om snacket innan matchen handlade om att tona ner förväntningarna i syfte att skydda spelaren, eller om vår huvudcoach då inte visste hur Bailen skulle användas för att få ut mesta möjliga hockey, och därför ville ha alla alternativ öppna.

Hur som hur; besluten från lagledningen var kloka.

Jag vet att det fanns faktorer som bidrog till Ilkkas mindre lyckade tid här andra rundan. Men jag hävdar fortfarande att vår coachning bidrog till det. Bra att vi inte gör samma misstag med vår nya vitryss. Varje pusselbit är unik. Viktigt att veta hur var och en bidrar som bäst till de gemensamma målen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Nick Bailen

Inläggav teddy » lör feb 18, 2017 5:10 pm

?
Vad är det med Han?
Varför saknas han under denna turne?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Nick Bailen

Inläggav vlk » lör feb 18, 2017 5:48 pm

[quote="teddy"]?
Vad är det med Han?
Varför saknas han under denna turne?[/quot

Tydligen sjuk


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Nick Bailen

Inläggav Kloker » mån mar 06, 2017 3:01 pm

Nick ryktas lämna efter säsongen.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav utep » mån mar 06, 2017 4:18 pm

Betyder det $$$$$$$ för Lakers?

Bailen är långt ifrån oersättlig.
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: Nick Bailen

Inläggav vlk » mån mar 06, 2017 4:23 pm

Det lär nog betyda cash in


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Nick Bailen

Inläggav Kenny jönsson » mån mar 06, 2017 4:28 pm

vlk skrev:Det lär nog betyda cash in


Skickat från min iPhone med Tapatalk
inte alls säkert han lär nog ha ett out kontrakt mot khl.
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav Kloker » mån mar 06, 2017 4:42 pm

Iom att han har en klausul så kammar Vi nog noll. Om han däremot blivit köpt nu under pågående säsong Lex Platt - så hade det rullat in en hel del pengar.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav vlk » mån mar 06, 2017 5:01 pm

Även om han har out, så måste de väl pröjsa för honom ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Nick Bailen

Inläggav StenhårtSlagskott » mån mar 06, 2017 7:13 pm

Börjar se tunt ut på backen om Bailen bailar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav Niles » mån mar 06, 2017 7:25 pm

Tunt? Vi har ju 6 bra backar med kontrakt. Tappar vi ingen där ser det grymt bra ut innan silly ens kommit igång. Bailen är ett tillfälligt tillskott, inget annat. 2 bra tillskott så sitter vi med SHL´s bästa backsida.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Nick Bailen

Inläggav Towen » mån mar 06, 2017 7:35 pm

Tycker AB gör en höna av en fjäder angående att BAILEN -EVENTUELLT- lämnar. Hur pålitliga är rysk media? Något EVERTSSON också ventilerar. Sedan, en kille som ramlar in i laget från KHL mitt under brinnande säsong; jag vet inte om man kan se det som ett "tapp" att han inte stannar en ytterligare sässe. Ytterligare; har han varit så konsekvent briljant i alla matcher? Han har säkert en monsterlön och för de pengarna får vi en ny monsterback vb.

Nu låter vi först killen ta GULD -DENNA- sässen!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav StenhårtSlagskott » mån mar 06, 2017 8:29 pm

Niles skrev:Tunt? Vi har ju 6 bra backar med kontrakt. Tappar vi ingen där ser det grymt bra ut innan silly ens kommit igång. Bailen är ett tillfälligt tillskott, inget annat. 2 bra tillskott så sitter vi med SHL´s bästa backsida.


Räknar med att Rosen lämnar, kanske även Martinsson. Bailen lämnar. Murphy slutar och slutar han inte är han ändå förgammal.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav Stupet » mån mar 06, 2017 10:33 pm

Jag tror att Cory slutar, Nick drar till KHL och Calle drar till NHL och det kan faktiskt oxå bli så att Martinsson drar över atlanten. Isf så är det minst 3 nya backar som ska in. Kommer bli rejält svårt för Evertsson att ersätta Calle om ens omöjligt. Men det sägs ju (och vi vet) att vi har kanske Sveriges bästa sportchef. Så det blir verkligen upp till bevis för chefen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Nick Bailen

Inläggav PutteA » tis mar 07, 2017 12:43 am

Varför skulle Calle och Martinsson helt plötsligt vara oersättliga?? Det är ju bara att leta upp nästa unga hungriga backar som vill ta nästa steg. Ingen är oersättlig. Skulle både Calle och Eric hamna i NHL är det bara för oss att slå oss för bröstet. Calle kan bli Lakers första egna produkt till världens bästa liga!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Nick Bailen

Inläggav DeLarge » tis mar 07, 2017 12:50 am

PutteA skrev:Varför skulle Calle och Martinsson helt plötsligt vara oersättliga?? Det är ju bara att leta upp nästa unga hungriga backar som vill ta nästa steg. Ingen är oersättlig. Skulle både Calle och Eric hamna i NHL är det bara för oss att slå oss för bröstet. Calle kan bli Lakers första egna produkt till världens bästa liga!!


Klas Dahlbeck är ju dock en Lakersprodukt.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1070
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Nick Bailen

Inläggav PutteA » tis mar 07, 2017 8:42 am

Ja, han kommer från vår juniorverksamhet. Men han är från Katrineholm och det är även hans moderklubb. Calle har Växjö som födelseort och moderklubb.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Nick Bailen

Inläggav Svartvadet » tis mar 07, 2017 4:27 pm

PutteA skrev:Ja, han kommer från vår juniorverksamhet. Men han är från Katrineholm och det är även hans moderklubb. Calle har Växjö som födelseort och moderklubb.


Han spelade en säsong där när han var åtta och sedan i Lakers fram till J20. Han hade bara en säsong i LHC:s J20 innan han klev upp i A-truppen.

Calle spelade i Lakers från han var sex-sju tills 16 och lite till. Sedan spelade han ju i Frölunda.

Enda skillnaden mellan båda dessa är att Klas är född i Katrineholm och inte har VLH som moderklubb, annars är det ju exakt samma
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Nick Bailen

Inläggav Härmapan » tis mar 07, 2017 5:19 pm

Kan tänk a mig att Frölunda räknar Calle som en egen produkt eftersom han spelat J18 o J20 där!
Det är ju lite så de och SAIK jobbar...
Lockar till sig talanger när de är 16-17 och sen kallar dem för egna produkter efter något år (oavsett var de kommer ifrån).

Sen är det spännande att man även räknar spelare som är från Kungälv som egna, trots att det är längre mellan Gbg/Kungälv än mellan Växjö/Alvesta, där ju en spelare som har spelat 10 säsonger hos oss sen han var 17, som i dessa sammanhang inte är i närheten av att anses vara en egen produkt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav sampan » tis mar 07, 2017 5:31 pm

Calle och Martinsson oersättliga !? :roll: :lol:
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav vlk » tis mar 07, 2017 6:15 pm

Härmapan skrev:Kan tänk a mig att Frölunda räknar Calle som en egen produkt eftersom han spelat J18 o J20 där!
Det är ju lite så de och SAIK jobbar...
Lockar till sig talanger när de är 16-17 och sen kallar dem för egna produkter efter något år (oavsett var de kommer ifrån).

Sen är det spännande att man även räknar spelare som är från Kungälv som egna, trots att det är längre mellan Gbg/Kungälv än mellan Växjö/Alvesta, där ju en spelare som har spelat 10 säsonger hos oss sen han var 17, som i dessa sammanhang inte är i närheten av att anses vara en egen produkt!


Hahaha, nä , dom hittar på allt dumt emot oss ....känns lite så faktiskt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Nick Bailen

Inläggav Kloker » ons mar 22, 2017 8:42 pm

Bailen - DYR FLOPP?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav Svartvadet » ons mar 22, 2017 8:53 pm

Tycker det märks ganska så tydligt att han är här för att mellanlanda bara. Han har haft en deal klar ett tag med ett lag i KHL, han vill nog helst ta semester
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Nick Bailen

Inläggav jahak » ons mar 22, 2017 9:53 pm

Hade gärna sluppit Bailens slappa jävla spel och inställning. Bänka för någon som faktiskt brinner för det och är noggrann. Han sprider puckar och rycker sedan på axlarna. Vad gör Sam Hallam? Jo han svarar med att ge honom mer och mer och mer istid.... De övriga spelarna borde börja undra vad som försigår?
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Nick Bailen

Inläggav vlk » ons mar 22, 2017 11:38 pm

Ja, det är fan vad kass han varit


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster